abonnement Unibet Coolblue
  maandag 16 mei 2022 @ 13:04:42 #201
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204769110
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 12:25 schreef deedeetee het volgende:
Ik heb idd geen interesse in de mening van ecologen. De wolf veroorzaakt overlast en dat is IMO nergens goed voor.
Je blijft dit maar zeggen, tezamen met allemaal flauwekul over hoe de wolf niet in de natuur past hier, maar kom eens met onderbouwing ofzo :')
  maandag 16 mei 2022 @ 13:06:24 #202
3542 Gia
User under construction
pi_204769120
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 12:59 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Ja. :Y
Een mensen leven is volgens jou niet belangrijker dan dat van een dier ? Ook maar geen muggen meer doodmeppen dan ? :P
Als de wolf dood is voelt hij niks meer. Als een boer en mss zijn kinderen verschillende uiteengereten schapen vinden plus een deel van de kudde, dat door een heftig trauma mss afgemaakt moet worden dan voelen ze dat nog heel lang na. Dus dan gaat volgens mij het belang van de mensen voor bij dat van dieren.
Niet mee eens. Als je schapenboer bent, moet je je kinderen ook leren omgaan met dit soort dingen. Dood hoort nu eenmaal bij het leven en je wilt er toch geen watjes van maken!

Paar jaar terug was er een nieuwsbericht van een mens die een dier zodanig mishandeld had dat het overleed. Dacht een paard. Die mens dan ook maar afmaken? Oh nee, dat is een mens, dan mag het niet!

Ik ben voor de natuur, eten en gegeten worden. Wij zijn slim genoeg om te voorkomen dat we gegeten worden. En wil je je schapen beschermen, dan moet je maatregelen treffen. Andere dan wolven vermoorden.
Ik zie niet in waarom alles maar aangepast moet worden naar de wens van de mens. Zorg dat wolven niet bij je schapen kunnen komen. Is ook een oplossing. Wel wat duurder, maar om vanwege dat geld wolven zomaar dood te schieten, slaat nergens op.
pi_204769121
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 13:04 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Je blijft dit maar zeggen, tezamen met allemaal flauwekul over hoe de wolf niet in de natuur past hier, maar kom eens met onderbouwing ofzo :')
Inderdaad bizar dat deze user al zo lang meeloopt in discussie maar nog geen enkel goed argument heeft gegeven.
pi_204769125
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 12:59 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Ja. :Y
Een mensen leven is volgens jou niet belangrijker dan dat van een dier ? Ook maar geen muggen meer doodmeppen dan ? :P
Als de wolf dood is voelt hij niks meer.
Een dood schaap voelt ook niks meer. Beetje vreemd argument dit.

quote:
Als een boer en mss zijn kinderen verschillende uiteengereten schapen vinden plus een deel van de kudde, dat door een heftig trauma mss afgemaakt moet worden dan voelen ze dat nog heel lang na. Dus dan gaat volgens mij het belang van de mensen voor bij dat van dieren.
Waarom zijn dode schapen 'erger' om te zien dan dode wolven? :?
Verder wederom een vergezocht argument.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 16 mei 2022 @ 13:07:29 #205
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_204769130
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 13:04 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Je blijft dit maar zeggen, tezamen met allemaal flauwekul over hoe de wolf niet in de natuur past hier, maar kom eens met onderbouwing ofzo :')
Dat heb ik al tot vervelens toe gedaan. Je kunt toch wel lezen ? Jij hebt een andere mening. Prima dat kan. Maar leg je er nu maar bij neer dat ik gewoon bij mijn mening blijf.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_204769152
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 13:07 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Dat heb ik al tot vervelens toe gedaan. Je kunt toch wel lezen ? Jij hebt een andere mening. Prima dat kan. Maar leg je er nu maar bij neer dat ik gewoon bij mijn mening blijf.
Zeggen dat deze dieren hier niet thuis horen is een mening, geen onderbouwing.
  maandag 16 mei 2022 @ 13:11:47 #207
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204769165
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 13:07 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Dat heb ik al tot vervelens toe gedaan. Je kunt toch wel lezen ? Jij hebt een andere mening. Prima dat kan. Maar leg je er nu maar bij neer dat ik gewoon bij mijn mening blijf.
Je onderbouwt niets, behalve dat 'jij vindt dat' + dat je vindt dat de onderzoeken en onderzoekers die precies het tegenovergestelde beweren van jou niet ter zake doen.

Kom gewoon eens met een onderzoek in plaats van de mening van Boer Henk en Jager Julius die graag alles willen afmaken wat vrij leeft.
Natuurlijk zijn de boeren tegen wolven, ze zijn tegen alles wat leeft. Dat maakt het nog niet zo dat daarmee de wolf maar dood moet.

De wolf heeft in Nederland louter positieve gevolgen. Behalve je mening dat het niet zo is, ben je niet echt in staat om ook maar een begin van een weerlegging op die stelling te formuleren.
  maandag 16 mei 2022 @ 13:14:40 #208
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_204769182
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 13:06 schreef Gia het volgende:

[..]
Niet mee eens. Als je schapenboer bent, moet je je kinderen ook leren omgaan met dit soort dingen. Dood hoort nu eenmaal bij het leven en je wilt er toch geen watjes van maken!

Paar jaar terug was er een nieuwsbericht van een mens die een dier zodanig mishandeld had dat het overleed. Dacht een paard. Die mens dan ook maar afmaken? Oh nee, dat is een mens, dan mag het niet!

Ik ben voor de natuur, eten en gegeten worden. Wij zijn slim genoeg om te voorkomen dat we gegeten worden. En wil je je schapen beschermen, dan moet je maatregelen treffen. Andere dan wolven vermoorden.
Ik zie niet in waarom alles maar aangepast moet worden naar de wens van de mens. Zorg dat wolven niet bij je schapen kunnen komen. Is ook een oplossing. Wel wat duurder, maar om vanwege dat geld wolven zomaar dood te schieten, slaat nergens op.
Denk dat het plaatsen van hekken domweg niet genoeg gaat helpen. En denk je nu echt dat de overlast die er nu is niet elk jaar groter gaat worden ? Er komen ieder jaar meer wolven bij op deze manier. Ik vind het veel beter om er nu een punt achter te zetten. Mij lijkt het onvermijdelijk dat het in de toekomst heel erg fout gaat. Het is wachten tot de wolf b.v. een hond aanvalt en de baas er tussen springt. Of een andere nare situatie zich voordoet.
Veel wolven in Nederland dat kan IMO niet goed gaan.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_204769205
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 13:14 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Denk dat het plaatsen van hekken domweg niet genoeg gaat helpen. En denk je nu echt dat de overlast die er nu is niet elk jaar groter gaat worden ? Er komen ieder jaar meer wolven bij op deze manier. Ik vind het veel beter om er nu een punt achter te zetten. Mij lijkt het onvermijdelijk dat het in de toekomst heel erg fout gaat. Het is wachten tot de wolf b.v. een hond aanvalt en de baas er tussen springt. Of een andere nare situatie zich voordoet.
Veel wolven in Nederland dat kan IMO niet goed gaan.
Er is enkele pagina’s terug al lang genoeg stilgestaan bij betere alternatieven voor hekken. Het lijkt erop dat jij gewoon niet zoveel hebt met wilde dieren en er zelfs een beetje bang voor bent. Dat kan en daar is an sich niets mis mee.
  maandag 16 mei 2022 @ 13:19:56 #210
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_204769211
quote:
2s.gif Op maandag 16 mei 2022 13:06 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Een dood schaap voelt ook niks meer. Beetje vreemd argument dit.
[..]
Waarom zijn dode schapen 'erger' om te zien dan dode wolven? :?
Verder wederom een vergezocht argument.
Die vlieger gaat niet op want :
Als een dood schaap niks voelt was is dan het probleem van een dode wolf ? De wolf krijgt een kogel en is meteen dood. Het schaap ligt vaak uren te lijden voor de dierenarts er een eind aan maakt.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_204769250
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 13:19 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Die vlieger gaat niet op want :
Als een dood schaap niks voelt was is dan het probleem van een dode wolf ? De wolf krijgt een kogel en is meteen dood. Het schaap ligt vaak uren te lijden voor de dierenarts er een eind aan maakt.
Complete bullshit. Het ene moment zeg je overigens dat een wolf het dier verscheurd en nu zeg je dat ze enkel verwond zijn.
pi_204769251
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 13:19 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Die vlieger gaat niet op want :
Als een dood schaap niks voelt was is dan het probleem van een dode wolf ? De wolf krijgt een kogel en is meteen dood. Het schaap ligt vaak uren te lijden voor de dierenarts er een eind aan maakt.
Deze hele post slaat echt als een tang op een varken. Kan er geen chocola van maken.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 16 mei 2022 @ 13:27:32 #213
3542 Gia
User under construction
pi_204769265
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 13:14 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Denk dat het plaatsen van hekken domweg niet genoeg gaat helpen. En denk je nu echt dat de overlast die er nu is niet elk jaar groter gaat worden ? Er komen ieder jaar meer wolven bij op deze manier. Ik vind het veel beter om er nu een punt achter te zetten. Mij lijkt het onvermijdelijk dat het in de toekomst heel erg fout gaat. Het is wachten tot de wolf b.v. een hond aanvalt en de baas er tussen springt. Of een andere nare situatie zich voordoet.
Veel wolven in Nederland dat kan IMO niet goed gaan.
Er komen ook elk jaar meer mensen bij in Nederland. Ja, dat gaat ongetwijfeld nog een keer fout. Er zijn teveel mensen in Nederland. Ik stel voor er een aantal uit te zetten of te ruimen. Veel beter.
pi_204769274
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 13:27 schreef Gia het volgende:

[..]
Er komen ook elk jaar meer mensen bij in Nederland. Ja, dat gaat ongetwijfeld nog een keer fout. Er zijn teveel mensen in Nederland. Ik stel voor er een aantal uit te zetten of te ruimen. Veel beter.
Opgepast. Hij snapt niet wat een analogie is.
  maandag 16 mei 2022 @ 13:52:08 #215
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_204769445
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 13:27 schreef Gia het volgende:

[..]
Er komen ook elk jaar meer mensen bij in Nederland. Ja, dat gaat ongetwijfeld nog een keer fout. Er zijn teveel mensen in Nederland. Ik stel voor er een aantal uit te zetten of te ruimen. Veel beter.
En dat is dan wél een redelijke reactie ? ^O^
Prima onderbouwing ook. Echt heel erg wetenschappelijk, ik snap blijkbaar niet wat een analogie is. Ik ben mss al dement ? Dat zal het zijn. :Y

We spreken verder als de wolven hier in de dorpen gaan doen wat de wilde zwijnen nu in Rome doen.
Ik heb daar een link van gepost.

Zal wel heel lang gaan duren want ik verwacht niet dat t ooit zover gaat komen. ;)
voor die tijd heeft men allang ingegrepen

[ Bericht 1% gewijzigd door deedeetee op 16-05-2022 14:32:34 ]
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 16 mei 2022 @ 17:50:15 #216
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204771030
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 12:45 schreef Sjemmert het volgende:
.... voor ze eens logisch nadenken en concluderen dat NL gewoon te klein is hier voor.
De leeuw in Afrika is bijna al zijn leefruimte kwijt. Ze hebben geloof ik nog 6% over van hun oorspronkelijke leefruimte. De bevolking blijft groeien dus die laatste 6% komt uiteindelijk ook in gevaar. Wat moeten ze dan doen in Afrika? 'Logisch nadenken' en alle leeuwen afschieten want het continent is 'te klein' geworden? Of moeten we als mens gewoon eens ophouden met dat infantiele gedrag?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 16 mei 2022 @ 19:14:52 #217
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204771780
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 10:38 schreef Gia het volgende:
Omdat de mens steeds meer gebied inpikte, werd het leefgebied van de inheemse wolf kleiner. Dat leidde tot overlast, omdat mensen menen dat ze superieur zijn en meer rechten hebben.
De mens ging dichter bij de wolf wonen, niet andersom.
Die hebben we dan ook. De laatste wolf verdween rond 1860 uit Nederland we vonden toen met slechts zo'n 4 miljoen inwoners dat er geen plaats was voor de wolf en nu met 4.5 keer zoveel inwoners zou er wel plaats voor zijn?
pi_204771842
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 19:14 schreef AchJa het volgende:

[..]
Die hebben we dan ook. De laatste wolf verdween rond 1860 uit Nederland we vonden toen met slechts zo'n 4 miljoen inwoners dat er geen plaats was voor de wolf en nu met 4.5 keer zoveel inwoners zou er wel plaats voor zijn?
In 1860 vonden we ook nog dat slavernij een goed idee was en moesten we nog meer dan een halve eeuw wachten op kiesrecht voor vrouwen.
  maandag 16 mei 2022 @ 19:24:54 #219
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_204771865
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 10:38 schreef Gia het volgende:

[..]
Omdat de mens steeds meer gebied inpikte, werd het leefgebied van de inheemse wolf kleiner. Dat leidde tot overlast, omdat mensen menen dat ze superieur zijn en meer rechten hebben.
De mens ging dichter bij de wolf wonen, niet andersom.
De europese mens ging ook dichter bij de native indian wonen in de USA

soms pakt een dier het leefgebied van een zwakkere dier in , en als dat dier het eigendom van de ander vermoord dan gaat ie op jacht en hem totaal verdrijven

Nu wil de mensch de wolf weer tolereren maar dan moet ie geen schade doen aan de bezittingen van die mensch of aan zijn kinderen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 16 mei 2022 @ 19:26:05 #220
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204771881
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 19:14 schreef AchJa het volgende:

Die hebben we dan ook. De laatste wolf verdween rond 1860 uit Nederland we vonden toen met slechts zo'n 4 miljoen inwoners dat er geen plaats was voor de wolf en nu met 4.5 keer zoveel inwoners zou er wel plaats voor zijn?
Hij 'verdween' niet, hij is afgeknald. En 'we' vonden helemaal niks. Een paar triggerhappy schapenboeren vonden dat.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 16 mei 2022 @ 19:30:09 #221
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204771914
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 19:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De europese mens ging ook dichter bij de native indian wonen in de USA

soms pakt een dier het leefgebied van een zwakkere dier in , en als dat dier het eigendom van de ander vermoord dan gaat ie op jacht en hem totaal verdrijven

Nu wil de mensch de wolf weer tolereren maar dan moet ie geen schade doen aan de bezittingen van die mensch of aan zijn kinderen
Dus volgens jouw redenatie, met de voortdurende groei van de wereldbevolking, moeten we op den duur gewoon alle dieren waar we last van hebben afknallen?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 16 mei 2022 @ 19:31:20 #222
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204771925
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 19:22 schreef Intint het volgende:
In 1860 vonden we ook nog dat slavernij een goed idee was en moesten we nog meer dan een halve eeuw wachten op kiesrecht voor vrouwen.
En in andere landen zoals Zweden en de VS worden wolven actief bejaagd...
pi_204771946
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 19:31 schreef AchJa het volgende:

[..]
En in andere landen zoals Zweden en de VS worden wolven actief bejaagd...
Slaat ook nergens op nee.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 16 mei 2022 @ 19:33:35 #224
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204771948
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 19:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

Hij 'verdween' niet, hij is afgeknald. En 'we' vonden helemaal niks. Een paar triggerhappy schapenboeren vonden dat.
Met als netto resultaat dat de wolf verdwenen was uit Nederland... Lekker belangrijk verder hoe dat gebeurd is.
pi_204771985
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 19:33 schreef AchJa het volgende:

[..]
Met als netto resultaat dat de wolf verdwenen was uit Nederland... Lekker belangrijk verder hoe dat gebeurd is.
Met 'plaats' of 'ruimte' had dat echter niks te maken. Wel met het instinct dat de mens het altijd maar lastig vind om met andere toppredatororen te moeten samenleven.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 16 mei 2022 @ 19:38:35 #226
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204772005
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 19:31 schreef AchJa het volgende:

[..]
En in andere landen zoals Zweden en de VS worden wolven actief bejaagd...
Ik zie een oplossing. Jij verhuist, iedereen blij.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 16 mei 2022 @ 19:38:56 #227
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204772010
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 19:33 schreef AchJa het volgende:

[..]
Met als netto resultaat dat de wolf verdwenen was uit Nederland... Lekker belangrijk verder hoe dat gebeurd is.
En nu is hij terug en beschermd. Suck it up.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 16 mei 2022 @ 19:40:47 #228
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204772034
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 19:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ik zie een oplossing. Jij verhuist, iedereen blij.
Ik dacht dat je wel door had dat ik deze opmerking bewust maakte aangezien het topic vol staat met verwijzingen naar het buitenland. Niet dus.
  maandag 16 mei 2022 @ 19:41:41 #229
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 16 mei 2022 @ 19:43:26 #230
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204772067
quote:
2s.gif Op maandag 16 mei 2022 19:37 schreef xpompompomx het volgende:
Met 'plaats' of 'ruimte' had dat echter niks te maken. Wel met het instinct dat de mens het altijd maar lastig vind om met andere toppredatororen te moeten samenleven.
Mwoah...

quote:
Geschiedenis

In het Europa van vóór de 20e eeuw waren aanvallen van wolven op mensen niet algemeen, maar ze maakten wel deel uit van de alledaagse risico's van het leven.

In Frankrijk werden er in de periode 1580-1830 3272 mensen gedood door wolven, zo blijkt uit historische bronnen. Daarvan werden er 1961 gedood door niet-honsdolle wolven.[61]

Uit kerkelijke en administratieve bronnen uit Italië is naar voren gekomen dat er in het centrale deel van de Povlakte[62] in de 15e tot de 19e eeuw 440 mensen werden gedood door wolven.[63]

Vóór 1882 werden in Fennoscandinavië in 300 jaar tijd 94 kinderen onder de leeftijd van 12 jaar gedood door niet-hondsdolle wolven.[64]

Tussen 1840 en 1861 vonden in Rusland 273 aanvallen door niet-hondsdolle wolven plaats, wat de dood van 169 kinderen en 7 volwassenen tot gevolg had.[65] Tussen 1944 en 1950 werden in de oblast Kirov 22 kinderen in de leeftijd van 3 tot 17 jaar gedood door wolven.[66]

Er zijn talrijke verslagen vastgelegd van aanvallen door wolven in Azië, waarbij drie Indiase deelstaten melding maakten van een groot aantal niet-hondsdolle aanvallen in de afgelopen decennia. Deze aanvallen werden gedocumenteerd door professionele biologen.[67] In Hazaribagh raakten tussen 1980 en 1986 100 kinderen gewond en werden er 122 gedood.[68]
Die aantallen lijken me reden genoeg om het wolvenbestand actief enorm in toom te houden. En dan hebben we het over niet hondsdolle wolven. Nederland is 1 van de weinige landen welke gelukkig rabiesvrij is verklaard. En laten we dat mooi zo houden.
  maandag 16 mei 2022 @ 19:44:36 #231
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204772088
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 19:40 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik dacht dat je wel door had dat ik deze opmerking bewust maakte aangezien het topic vol staat met verwijzingen naar het buitenland. Niet dus.
Zijn dat die verwijzingen naar het buitenland die jij stuctureel negeert? Heb je al bedacht wat ze in Afrika met de leeuw moeten doen? Ook maar afknallen?

quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 19:41 schreef AchJa het volgende:

[..]
En net als in bv. Zweden gaat dat vanzelf weer veranderen. Suck it up.
Wij zijn gebonden aan Europese wetgeving, dus de kans dat de wolf weer volledig verdwijnt uit Nederland is nul. En ook een paar triggerhappy schapenboeren gaan daar niets aan veranderen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_204772093
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 19:41 schreef AchJa het volgende:

[..]
En net als in bv. Zweden gaat dat vanzelf weer veranderen. Suck it up.
Eeuhm, ook in Zweden is de wolf een beschermd dier.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 16 mei 2022 @ 19:46:34 #233
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204772160
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 19:31 schreef AchJa het volgende:

[..]
En in andere landen zoals Zweden en de VS worden wolven actief bejaagd...
Dus je bevestigd dat het vrij nutteloos is om het moreel kompas van mensen uit een andere tijd of een ander land te gebruiken als leidraad voor wat wij hier en nu moeten doen.
  maandag 16 mei 2022 @ 19:53:16 #235
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204772213
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 19:49 schreef Intint het volgende:
Dus je bevestigd dat het vrij nutteloos is om het moreel kompas van mensen uit een andere tijd of een ander land te gebruiken als leidraad voor wat wij hier en nu moeten doen.
Heeft niks met een moreel kompas te maken, het heeft met de ruimte en de bevolkingsdichtheid te maken (daar ging mijn opmerking dan ook over). In de Scandinavische landen die qua oppervlak het veelvoud zijn van Nederland vinden ze een paar honderd wolven wel genoeg.

quote:
Deze winter sluit Finland zich bij Zweden en Noorwegen aan om wolven af te maken om de populatie onder controle te houden. In Zweden hebben jagers het grootste deel van hun jaarlijkse doelstelling al doodgeschoten. In totaal mogen daar 27 wolven doodgeschoten worden. In Finland is voor het eerst in zeven jaar toestemming gegeven voor het afmaken van 20 wolven. Ook in Noorwegen worden dit jaar wolven afgemaakt met als doel om een maximum van drie broedparen in het land in stand te houden. Daarvoor moeten 51 wolven worden afgemaakt; dat is 60 procent van de wolvenpopulatie.
pi_204772271
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 19:53 schreef AchJa het volgende:

[..]
Heeft niks met een moreel kompas te maken, het heeft met de ruimte en de bevolkingsdichtheid te maken (daar ging mijn opmerking dan ook over). In de Scandinavische landen die qua oppervlak het veelvoud zijn van Nederland vinden ze een paar honderd wolven wel genoeg.
[..]

Daar kan ik ergens nog wel inkomen. Het
mag natuurlijk niet ten koste gaan van inheemse soorten. Dat is iets anders dan een bepaalde user in dit topic die zegt dat alle wolven afgemaakt moeten worden want… oh wacht hij is in al deze pagina’s nog niet tot een argument gekomen.
  maandag 16 mei 2022 @ 19:59:05 #237
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_204772286
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 19:53 schreef AchJa het volgende:

[..]
Heeft niks met een moreel kompas te maken, het heeft met de ruimte en de bevolkingsdichtheid te maken (daar ging mijn opmerking dan ook over). In de Scandinavische landen die qua oppervlak het veelvoud zijn van Nederland vinden ze een paar honderd wolven wel genoeg.
[..]

Dat bedoel ik nou met gezond verstand gebruiken.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_204772331
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 19:59 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Dat bedoel ik nou met gezond verstand gebruiken.
LOL. ‘YEAH, WHAT HE SAID’
  maandag 16 mei 2022 @ 20:09:16 #239
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_204772413
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 20:03 schreef Intint het volgende:

[..]
LOL. ‘YEAH, WHAT HE SAID’
deedeetee :P
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 16 mei 2022 @ 22:34:16 #240
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_204774697
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 19:57 schreef Intint het volgende:

[..]
Daar kan ik ergens nog wel inkomen. Het
mag natuurlijk niet ten koste gaan van inheemse soorten. Dat is iets anders dan een bepaalde user in dit topic die zegt dat alle wolven afgemaakt moeten worden want… oh wacht hij is in al deze pagina’s nog niet tot een argument gekomen.
we moete van dit kleine klote landje niet de serengeti willen maken met de konikpaarden en wolven en zalm in de gracht,

Dat gaat gewoon niet
Laat die beesten nou in de diorentuin en houd die milajrden subside voor andere doeleinden
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 2 juni 2022 @ 18:16:11 #241
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_204943946


deze schapen zullen veel pijn gehad hebben
Het is wachten op het eerste kindje

[ Bericht 9% gewijzigd door michaelmoore op 02-06-2022 18:38:48 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_204944555
Die groot grondbezitters moeten hun grond maar verkopen. Geven we de helft aan de natuur terug en kunnen we op de andere helft mooi woningen zetten.
pi_204944562
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 18:16 schreef michaelmoore het volgende:
[ afbeelding ]

deze schapen zullen veel pijn gehad hebben
Het is wachten op het eerste kindje
Wie zegt mij dat dit geen Stafford was?
pi_204953671
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 18:16 schreef michaelmoore het volgende:
[ afbeelding ]

deze schapen zullen veel pijn gehad hebben
Het is wachten op het eerste kindje
Denk aan de kindjes! :'(

Waarom altijd die koters erbij slepen als argument? Zo lekker theatraal altijd.
We weten allemaal dat oma's als eerste aan de beurt zijn.
Go hard or go home
  zaterdag 4 juni 2022 @ 07:22:20 #245
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_204957994
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 19:13 schreef Noek het volgende:

[..]
Denk aan de kindjes! :'(

Waarom altijd die koters erbij slepen als argument? Zo lekker theatraal altijd.
We weten allemaal dat oma's als eerste aan de beurt zijn.
Oma s mogen best opgeruimd worden maar dat is taai vlees

als dei wolven wat smakelijke kindjes uit elkaar trekkendat is veel zieliger
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_204958129
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 21:19 schreef Nober het volgende:
Juist meer meer meer, geef ze alles. Welkom in mijn land. *O*
Welkom Wolf!

Hallo
pi_204958133
Wolven blijven wolven, is natoer
Hallo
pi_204958154
Lol, ik zou dan echt een voetreis terug gaan maken als ze me zo zouden opwachten. De blokjes kaas met NLse vlaggetjes negerend. "Bedankt, ik dobber wel weer terug naar Bangladesh. Kbye."
Go hard or go home
  zaterdag 4 juni 2022 @ 13:19:43 #249
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_204960354
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 08:16 schreef Sebbeszweet het volgende:
Wolven blijven wolven, is natoer

en Natoer is heilig , ook al heben we die Natoer zelf gemaakt , met hoogveen heuvels aanleggen en de Oostvaardersplassen dat is ook natoer , al was het dan 50 jaar gelden allemaal water

Nu is het heilige natoer en mag het best een paar miljard kosten om te beschermen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_204960630
Ik blijf het zeggen.
De oplossing:

Kaukasische owcharka
Alabai
Kangal
Sarplaninac (Balkan herder)
Pyrineese herder

Etc etc.

Je moet KUDDEWAKERS nemen als oplossing.


Een enorme Alabai. Ziet eruit als een beer.

pi_204961669
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 18:16 schreef michaelmoore het volgende:
[ afbeelding ]

deze schapen zullen veel pijn gehad hebben
Het is wachten op het eerste kindje
Zoek wereldwijd eens naar een bron waarbij wolven een kind hebben verscheurd voordat je verder gaat met je populistische gebral.
pi_204961779
Ben nog altijd een voorstander om eerst die grondbezitters af te knallen
  zaterdag 4 juni 2022 @ 17:24:18 #253
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_204961873
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 17:12 schreef Cupfighter het volgende:
Ben nog altijd een voorstander om eerst die grondbezitters af te knallen
verzekeraars en de staat bezitten de meeste gronden, wie wil je afknallen??

quote:
Staatsbosbeheer is met ruim 220 duizend hectare veruit de grootste grootgrondbezitter van Nederland. Die grond ligt verspreid over heel Nederland: van de Waddeneilanden tot Zuid-Limburg.

Het overgrote deel is beschermde natuur:
Staatsbosbeheer beheert 128 van de 162 Natura2000 gebieden in Nederland.


[ Bericht 17% gewijzigd door michaelmoore op 04-06-2022 17:29:42 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 19 juni 2022 @ 18:04:51 #254
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_205093563
quote:
Zestien schapen doodgebeten door honden in natuurgebied Rosmalen
https://nos.nl/artikel/24(...)atuurgebied-rosmalen
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 19 juni 2022 @ 18:13:26 #255
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205093683
quote:
https://nos.nl/artikel/23(...)eiler-in-kaatsheuvel
quote:
Meisje (6) buiten levensgevaar na aanval rottweiler in Kaatsheuvel
honden bijten ook he
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 19 juni 2022 @ 18:16:37 #256
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_205093710
quote:
En daarom zou het invoeren van meer restricties overwogen moeten worden.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 19 juni 2022 @ 18:19:17 #257
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205093738
Als ik piano wil kunnen spelen ga ik gewoon op les...dus, ja...
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zondag 19 juni 2022 @ 18:20:23 #258
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205093751
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 18:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Zestien schapen doodgebeten in natuurgebied Rosmalen
We zijn allemaal wel eens jong geweest, toch?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zondag 19 juni 2022 @ 20:49:34 #259
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205095873
quote:
quote:
De eigenaar van de kinderboerderij heeft aangifte gedaan tegen de eigenaar van de honden. De honden zijn in beslag genomen. Het Openbaar Ministerie beslist wat er met de dieren gebeurt.
pi_205104853
quote:
Hoge Veluwe wil voorkomen dat wolf alle moeflons doodt en komt in actie
OTTERLO - Door de aanwezigheid van twee wolven binnen de hekken van het Nationale Park De Hoge Veluwe is de moeflonpopulatie daar bijna gehalveerd. Dat stelt het park na een nieuwe telling. In maart dit jaar liepen er 171 moeflons rond, een jaar eerder waren dat er 339. Deze cijfers zijn voor het park aanleiding om de tentoonstelling 'Red de moeflon' te openen.

"Als we niets doen dan zorgt de wolf dat de moeflon binnen zeer korte tijd is verdwenen", benadrukt jachtopzichter Frank Ruysch. "Dat zou eeuwig zonde zijn. De moeflon is voor ons van zeer grote waarde omdat hij de jonge grove dennen eet. Op die manier onderhouden we op een natuurlijke manier ons open cultuurhistorisch landschap en de daarbij horende biodiversiteit."

Door Europese en Nederlandse wetgeving rondom de wolf is het park met handen en voeten gebonden. Verdoven en vangen van de wolf - laat staan afschieten - zijn ten strengste verboden. En dus kijkt het park naar alternatieven.

'Wolf doet niet alleen maar goed'
De tentoonstelling over de moeflon opent vandaag, in het Museonder in het park. Volgens Ruysch is de gedachte daarachter tweeledig. "We willen enerzijds mensen informeren over het belang van de moeflon voor het park. Anderzijds willen we het verhaal vertellen dat de wolf niet alleen maar goed doet. Want hij eet echt niet alle dieren op die hij vangt. En lang niet alle dieren zijn ziek of gewond.”

Bezoekers van de tentoonstelling wordt gevraagd een petitie te ondertekenen om de moeflon te redden. De petitie is gericht aan gedeputeerde Peter Drenth van de provincie Gelderland en minister voor Natuur en Stikstof Christianne van der Wal.

"Wij hopen dat wij door de petitie een ontheffing krijgen om de wolf te mogen vangen en verwijderen", zegt Ruysch. "We willen echt een statement maken richting de politiek. Het is echt een kwestie van willen, want in andere Europese landen kan de wolvenpopulatie wel worden beheerd."

'Extreem moeilijk om wolf buiten te houden'
Stel dat het lukt om de politiek zover te krijgen dat het Nationale Park de wolf mag verwijderen, dan is het een kwestie van tijd voordat het roofdier weer terugkeert binnen de hekken. Dat stelt Maurice La Haye van de Zoogdiervereniging in Nijmegen.

"Het is echt extreem moeilijk om een wolf buiten te houden", weet La Haye. "Zeker als je zo'n groot park hebt met zoveel heklengte. Dan is er altijd wel een gaatje te vinden om binnen te komen. De wolf is gewoon heel slim en handig."

Volgens La Haye zijn er buiten de moeflon om ook andere manieren om het open cultuurhistorisch landschap op De Hoge Veluwe te behouden. "Dat kan bijvoorbeeld door met een schaapskudde met een aantal geiten rond te trekken. Het is anders dan de moeflon en kost misschien meer geld, maar het kan wel.”

Dodelijk vluchtinstinct
Door het vluchtinstinct van de moeflon en de groeiende wolvenpopulatie duurt het volgens La Haye nog zo'n twee à drie jaar voordat het kleinste Europese bergschaap uit het Nederlandse landschap is verdwenen.
“We zien overal waar de wolf terugkomt in natuurgebieden dat de moeflon als eerste prooidier verdwijnt. Hij is bij gevaar gewend de bergen in te vluchten en om de zoveel meter achterom te kijken naar zijn achtervolger. Dat werkt misschien in de bergen, maar op vlakke gebieden zoals de heide is het juist daarom een ontzettend makkelijke prooi voor de wolf”, aldus La Haye.

De moeflon komt van origine voor in de bergen van Zuid-Europa. In 1921 zijn de eerste moeflons uitgezet op De Hoge Veluwe met als doel om erop te jagen. Vanaf 1950 verandert de rol van de moeflon en dient het kleine bergschaap primair voor het begrazen van de open landschappen.
https://www.gld.nl/nieuws(...)odt-en-komt-in-actie
  maandag 20 juni 2022 @ 20:25:44 #261
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205105103
Jagers :')
De Hoge Veluwe :')
  Moderator maandag 20 juni 2022 @ 20:27:45 #262
236264 crew  capricia
pi_205105122
quote:
Een dierenpark met uitheemse dieren en een hek er omheen.
Goh..
Definitely not CIA
pi_205105125
Moeflons. In Nederland, in het wild. :')_________!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator maandag 20 juni 2022 @ 20:37:48 #264
236264 crew  capricia
pi_205105226
quote:
10s.gif Op maandag 20 juni 2022 20:28 schreef xpompompomx het volgende:
Moeflons. In Nederland, in het wild. :')_________!
Nee. In een omheind park. Met entree betalen. Etc. Soort dierentuin in het groot, de Hoge Veluwe.
Definitely not CIA
  maandag 20 juni 2022 @ 22:22:26 #265
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205106402
Grondbezitters willen wolven kunnen afschieten

Kan zijn. Ik wil ook van alles.
Huilen dan.
  maandag 20 juni 2022 @ 22:42:35 #266
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205106623
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 17:01 schreef Intint het volgende:

[..]
Zoek wereldwijd eens naar een bron waarbij wolven een kind hebben verscheurd voordat je verder gaat met je populistische gebral.

NJ family attacked by wolf while camping in Canada: ‘Like something out of a horror movie’

https://nypost.com/2019/0(...)t-of-a-horror-movie/
  maandag 20 juni 2022 @ 22:53:53 #267
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205106752
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 17:01 schreef Intint het volgende:

[..]
Zoek wereldwijd eens naar een bron waarbij wolven een kind hebben verscheurd voordat je verder gaat met je populistische gebral.
https://wolf.org/wow/canada/ontario/wolf-human-interactions1/
On September 27th, 1998 in Algonquin Provincial Park, Canada a 19-month old boy was grabbed by a wolf and tossed three feet. Much of the following information was related to me by the park’s Chief Naturalist Dan Strickland and helps put the incident in perspective:
At 10 a.m. Sunday, at the Lake of Two Rivers campground, a wolf grabbed 19-month old Daniel Howell around the chest then tossed the infant about three feet. In a local newspaper, the Owen Sound Sun Times, the parents were quoted as stating “It wasn’t hit and run. He hit him [the infant] and then it was wait and see. He [the wolf] circled the picnic table a number of times before he was scared off enough to leave. The child had been playing with a toy truck in the middle of camp with the parents about 20 feet away. The father saw the wolf come out of the brush, but thought it was a dog. The father took his eyes off the animal briefly and seconds later he saw the wolf with his son in its mouth. After the wolf tossed the infant, the mother grabbed her son and older daughter and jumped up on a picnic table. Neighboring campers and the father chased the wolf away.

This was the fifth incident in 11 years, involving four different animals, in which fearless, usually non-aggressive, wolves have bitten humans in Algonquin Park. Two of the bites, including this latest, could be considered serious.
In 1987 a 16-year old girl was briefly seized on the arm after she shined a flashlight in the eyes of a wolf at close range. The bite was interpreted as a “disciplinary or “annoyance reaction to the light. The wolf was shot the next day and tested negative for rabies. The girl received two slight scratches.
In August 1994 a fearless wolf was observed by many campers in the park. It seemed uninterested in food but growled at people in a seemingly aggressive manner, tore up camping gear, and bit two people. On August 3rd, a nine-year old boy suffered a single tooth puncture wound and a skin tear on his side, on September 1st a woman suffered a similar wound on the back of her leg. The wolf was shot eight days later and it seemed normal and tested negative for rabies.
On August 18th, 1996 a wolf seized the head of a 12-year old boy who was sleeping without a tent. The boy was dragged an estimated seven feet before the wolf was driven off by his father. The boy suffered a broken nose and six lacerations to the lower face that resulted in 80 stitches. The injuries were not life threatening but severe enough to warrant plastic surgery. It has been hypothesized that the wolf was trying to get the sleeping bag and not the boy. There was another tear along the side of the sleeping bag that was consistent with the wolf’s trying to tug at the bag. Possibly, the wolf grabbed the boy’s head when it tried to get another purchase on the bag. This wolf had been observed many times by visitors over the preceding 12 days. The wolf had shown an interest in loose articles of clothing and camping gear but did not seem aggressive towards humans. In fact it had pulled a pack out from under the head of another sleeping camper on August 11th. Again, the ca mper was not in a tent. The wolf was not interested in food left out at the site but made repeated darting movements for the pack even after the camper attempted to scare it off. Apparently this behavior is not unprecedented. In Tales of the Wolf by D. Casey and T.W. Clark, the authors made three reference to objects being taken from under the heads of sleeping humans.
  maandag 20 juni 2022 @ 23:01:34 #268
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205106821
Wolf attacks on humans in North America

I have often heard the claim by some environmentalists that there has never been a documented attack on humans by wolves in North America. That claim is untrue as I will demonstrate. Wolf attacks on humans are rare as are attacks by mountain lions and bears, but they do occur. Somewhat more common are apparent “stalkings” by wolves, especially of children in rural areas (see here and theCatron County Wolf Hotline for incidents involving the Mexican Gray Wolf in New Mexico).
https://www.timberwolfinf(...)ns-in-north-america/
pi_205107701
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 20:21 schreef deedeetee het volgende:
Wolven werden hier vroeger verjaagd omdat er geen plaats meer voor ze was. Dat gaf natuurlijk veel overlast. Inmiddels is er nog veel minder plaats en nu moeten ze opeens terugkomen ? Ik begrijp de logica hiervan niet.
Wij vonden dat er geen plaats meer voor ze was. Opvattingen veranderen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_205107732
Ik heb vooral last van boeren. Kunnen we er daar niet een paar van afknallen? Hebben we gelijk wat meer grond voor die wolven.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_205107738
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 07:58 schreef Nielsch het volgende:
Ik heb vooral last van boeren. Kunnen we er daar niet een paar van afknallen? Hebben we gelijk wat meer grond voor die wolven.
Je haat het vreten wat ze produceren voor je?
Go hard or go home
  dinsdag 21 juni 2022 @ 08:09:11 #272
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205107781
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 07:59 schreef Noek het volgende:

[..]
Je haat het vreten wat ze produceren voor je?
Haha. Het meeste van wat de agrarische industrie produceert is voor het buitenland, en het meeste van wat we hier in Nederland 'vreten' wordt geïmporteerd.

Maar hey trap vooral in de fabeltjesfuik van de agro-lobby en #trotsopdeboer en #geenboergeenbrood hoor :') .
Huilen dan.
pi_205107852
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 07:59 schreef Noek het volgende:

[..]
Je haat het vreten wat ze produceren voor je?
Deels. Voornamelijk de manier waarop. En de overproductie.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_205107868
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 08:09 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Haha. Het meeste van wat de agrarische industrie produceert is voor het buitenland, en het meeste van wat we hier in Nederland 'vreten' wordt geïmporteerd.

Maar hey trap vooral in de fabeltjesfuik van de agro-lobby en #trotsopdeboer en #geenboergeenbrood hoor :') .
Vergeet ook niet de slogan #boerenhoudenvankoeien

Blijkbaar is het jaarlijks kunstmatig bezwangeren van koeien voor hun melkproductie en hun kalveren direct na de geboorte afvoeren (waarbij de stieren vrijwel direct de dood in worden gejaagd) onderdeel van dat "houden van".
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 21 juni 2022 @ 09:26:41 #275
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205108047
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 08:23 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Vergeet ook niet de slogan #boerenhoudenvankoeien

Blijkbaar is het jaarlijks kunstmatig bezwangeren van koeien voor hun melkproductie en hun kalveren direct na de geboorte afvoeren (waarbij de stieren vrijwel direct de dood in worden gejaagd) onderdeel van dat "houden van".
En houden ze niet van kippen en O+ varkens O+ dan?
Huilen dan.
pi_205113192
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 07:58 schreef Nielsch het volgende:
Ik heb vooral last van boeren. Kunnen we er daar niet een paar van afknallen? Hebben we gelijk wat meer grond voor die wolven.
Kunnen ze jou ook niet afknallen? Weer een huis dat op de markt komt, alle beetjes helpen.
pi_205113361
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 19:27 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Kunnen ze jou ook niet afknallen? Weer een huis dat op de markt komt, alle beetjes helpen.
Gaat dan gewoon - afbetaald door de verzekering - naar m'n vriendin en kinderen, dus nee helpt niet.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_205113422
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 19:39 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Gaat dan gewoon - afbetaald door de verzekering - naar m'n vriendin en kinderen, dus nee helpt niet.
Wolven erven grond van afgeknalde boeren?
  dinsdag 21 juni 2022 @ 20:00:12 #279
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205113607
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 19:39 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Gaat dan gewoon - afbetaald door de verzekering - naar m'n vriendin en kinderen, dus nee helpt niet.
Die voeren we wel aan de wolven
  dinsdag 21 juni 2022 @ 20:02:36 #280
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205113640
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 20:07 schreef TargaFlorio het volgende:
"Het is echt extreem moeilijk om een wolf buiten te houden", weet La Haye. "Zeker als je zo'n groot park hebt met zoveel heklengte. Dan is er altijd wel een gaatje te vinden om binnen te komen. De wolf is gewoon heel slim en handig."
Dus dat schapenhouders maar hekken moeten plaatsen is gewoon een dooddoener. Die wolf komt toch wel binnen
  dinsdag 21 juni 2022 @ 20:08:18 #281
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205113720
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 20:02 schreef the-eye het volgende:

[..]
Dus dat schapenhouders maar hekken moeten plaatsen is gewoon een dooddoener. Die wolf komt toch wel binnen
het schijnt dat er bordjes komen verboden voor wolven en
beste wolven wilt U onze schapen, geiten ,kippen, kalveren en veulens niet laten schrikken
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205113908
Ik zou ook helemaal flippen als mijn schaapjes/veulens/kalfjes 's morgens half aangevreten je tegemoet schreeuwen. En een ieder die hier een grote bek heeft weet niks. Vermoedelijk hebben ze zelf hooguit een goudvis. Je kan de boeren wel minachten, en daar zijn ook zeker klootzakken bij, vooral die mega boeren zijn van de ergste soort. Maar uiteindelijk heeft de overheid in de jaren 80 zelf gezorgd dat we in deze letterlijk en figuurlijke shit zijn terechtgekomen. Want groot groter grootst was de norm, kleine boertjes hadden geen kans. Toch waren die kleine boeren betere natuurbeheerders dan dat uitschot natuurnazi's waar we nu mee te maken hebben. Voorbeelden zat en de verheerlijking van de wolf is er een van.
  dinsdag 21 juni 2022 @ 20:57:56 #283
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205114189
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 20:25 schreef Seeburg54 het volgende:
Ik zou ook helemaal flippen als mijn schaapjes/veulens/kalfjes 's morgens half aangevreten je tegemoet schreeuwen.
Drie keer raden wat er in de slachthuizen met ze gaat gebeuren!
pi_205114308
Lijkt me een mooie eerste klus voor Amalia.
pi_205114336
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 20:57 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Drie keer raden wat er in de slachthuizen met ze gaat gebeuren!
Zwets niet man. Niet alle dieren eindigen in het slachthuis, zeker niet de hobbydieren. De dieren die voor de slacht zijn lopen meestal niet eens buiten. Je weet dus niks zoals ik al zei.
  dinsdag 21 juni 2022 @ 21:14:08 #286
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205114347
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 21:13 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Zwets niet man. Niet alle dieren eindigen in het slachthuis, zeker niet de hobbydieren. De dieren die voor de slacht zijn lopen meestal niet eens buiten. Je weet dus niks zoals ik al zei.
Welke hobbydieren heb je het precies over? En waarom krijgen hobbydieren in jouw wereld voorrang op wilde dieren die beschermd zijn?
pi_205114402
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 21:14 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Welke hobbydieren heb je het precies over? En waarom krijgen hobbydieren in jouw wereld voorrang op wilde dieren die beschermd zijn?
Denk je dat alle dieren die buiten staan per definitie voor de slacht worden gefokt?
Ik ben nooit voor het afschieten van dieren overigens, ook niet van de wolf. Maar ik kan je vertellen dat ik als diereneigenaar heel goed snap dat je schijtziek bent als je je dieren half kapot in het land aantreft.
  dinsdag 21 juni 2022 @ 21:21:51 #288
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205114409
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 21:20 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Denk je dat alle dieren die buiten staan per definitie voor de slacht worden gefokt?
Nee, waar lees je dat?
quote:
Ik ben nooit voor het afschieten van dieren overigens, ook niet van de wolf. Maar ik kan je vertellen dat ik als diereneigenaar heel goed snap dat je schijtziek bent als je je dieren half kapot in het land aantreft.
Ja, zuur ja. Zet er een redelijk hek omheen als het in je tuin is en het je hobbydieren zijn, als je je dieren wil beschermen.
  woensdag 22 juni 2022 @ 07:44:53 #289
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205116464
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 21:21 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Nee, waar lees je dat?
[..]
Ja, zuur ja. Zet er een redelijk hek omheen als het in je tuin is en het je hobbydieren zijn, als je je dieren wil beschermen.
Nederland is een polderlandschap wat betekent dat er meestentijds slootjes om de weilanden heen liggen. Ga je daar nog een extra hek plaatsen dan heb je een probleem met de slootkanten maaien en dat moet regelmatig gebeuren wil je de doorstroom goed houden. Hetgeen van belang is om de grondwaterstanden te kunnen regelen.
De ratjetoe van hekwerken op het platteland komen het aangezicht niet ten goede en het belemmert ook het wild. Het lijkt me dat, dat niet opweegt tegen het met alle geweld willen herintroduceren van een wolf
Als je wolven wil kijken ga je maar naar het buitenland of de dierentuin

[ Bericht 5% gewijzigd door the-eye op 22-06-2022 07:51:49 ]
pi_205117574
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 23:01 schreef the-eye het volgende:
Wolf attacks on humans in North America

I have often heard the claim by some environmentalists that there has never been a documented attack on humans by wolves in North America. That claim is untrue as I will demonstrate. Wolf attacks on humans are rare as are attacks by mountain lions and bears, but they do occur. Somewhat more common are apparent “stalkings” by wolves, especially of children in rural areas (see here and theCatron County Wolf Hotline for incidents involving the Mexican Gray Wolf in New Mexico).
https://www.timberwolfinf(...)ns-in-north-america/
In Nederland hebben we 3 geregistreerde doden door adder beten, lijkt me een stuk gevaarlijker.
Daarnaast is de wolf die we hier hebben een heel ander type, veel kleiner en schuwer.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 22 juni 2022 @ 10:20:11 #291
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205117701
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 10:08 schreef raptorix het volgende:

[..]
In Nederland hebben we 3 geregistreerde doden door adder beten, lijkt me een stuk gevaarlijker.
Daarnaast is de wolf die we hier hebben een heel ander type, veel kleiner en schuwer.
Als er hier 150 jaar geen wolf voor is gekomen is het afmeten van gevaar aan geregistreerde gevallen natuurlijk onzin. Er zijn ook geen geregistreerde gevallen van aanvallen van tijgers maar dat wil niet zeggen dat je die hier zonder gevaar uit zou kunnen zetten.
Over uitzetten gesproken; De vermoedens rijzen ondertusen dat de snelle opmars van de wolf helemaal niet zo natuurlijk is als werd aangenomen. Het fanatisme van de voorstanders doet het vermoeden sterken dat er een menselijke hand in bezig is (geweest). We hebben het dan dus eigenlijk over moedwillig uit idealisme een gevaarlijk dier tussen mensen loslaten. Dat moeten we niet accepteren dus weg met dat beest. De wolf is een mooi beest maar niet voor hier.
pi_205117734
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 10:20 schreef the-eye het volgende:

[..]
Als er hier 150 jaar geen wolf voor is gekomen is het afmeten van gevaar aan geregistreerde gevallen natuurlijk onzin. Er zijn ook geen geregistreerde gevallen van aanvallen van tijgers maar dat wil niet zeggen dat je die hier zonder gevaar uit zou kunnen zetten.
Over uitzetten gesproken; De vermoedens rijzen ondertusen dat de snelle opmars van de wolf helemaal niet zo natuurlijk is als werd aangenomen. Het fanatisme van de voorstanders doet het vermoeden sterken dat er een menselijke hand in bezig is (geweest). We hebben het dan dus eigenlijk over moedwillig uit idealisme een gevaarlijk dier tussen mensen loslaten. Dat moeten we niet accepteren dus weg met dat beest. De wolf is een mooi beest maar niet voor hier.
Ah dan zullen er vast ook heel veel gevallen zijn in Europa waar de wolf veel langer leeft? Daarnaast vergeet je voor het gemak dat de wolf vroeger ook in Nederland voorkwam.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 22 juni 2022 @ 10:26:34 #293
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205117787
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 10:22 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ah dan zullen er vast ook heel veel gevallen zijn in Europa waar de wolf veel langer leeft? Daarnaast vergeet je voor het gemak dat de wolf vroeger ook in Nederland voorkwam.
In Polen zijn er al aanvallen op mensen geweest en zoals je weet is Polen een stuk minder druk bevolkt dan Nederland.
De sabeltandtijger en de mammoet kwamen hier vroeger ook voor maar ik hoef je niet uit te leggen dat ook voor tijgers en olifanten er hier geen plaats meer is.
  woensdag 22 juni 2022 @ 10:29:02 #294
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205117818
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 07:44 schreef the-eye het volgende:

[..]
Nederland is een polderlandschap wat betekent dat er meestentijds slootjes om de weilanden heen liggen. Ga je daar nog een extra hek plaatsen dan heb je een probleem met de slootkanten maaien en dat moet regelmatig gebeuren wil je de doorstroom goed houden. Hetgeen van belang is om de grondwaterstanden te kunnen regelen.
De ratjetoe van hekwerken op het platteland komen het aangezicht niet ten goede en het belemmert ook het wild. Het lijkt me dat, dat niet opweegt tegen het met alle geweld willen herintroduceren van een wolf
Als je wolven wil kijken ga je maar naar het buitenland of de dierentuin
Het lijkt je, maar je onderbouwing is volkomen afwezig. Jammer. We voeren in Nederland geen natuurbeleid op basis van de inzichten van iemand die er eventjes 5 minuten van zijn tijd aan heeft besteed.
Wolven kijken in Nederland is sowieso niet makkelijk, aangezien ze nogal mensenschuw zijn. Waarom iets in het buitenland wel kan en hier niet, zal ook een raadsel blijven.
  woensdag 22 juni 2022 @ 10:31:06 #295
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205117839
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 10:29 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Het lijkt je, maar je onderbouwing is volkomen afwezig. Jammer. We voeren in Nederland geen natuurbeleid op basis van de inzichten van iemand die er eventjes 5 minuten van zijn tijd aan heeft besteed.
Wolven kijken in Nederland is sowieso niet makkelijk, aangezien ze nogal mensenschuw zijn. Waarom iets in het buitenland wel kan en hier niet, zal ook een raadsel blijven.
Ik heb er iig meer over nagedacht dan de lieden die als uitgangspunt hateren "De wolf komt wen er maar aan " want daar gaat helemaal geen wijsheid van uit
pi_205117852
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 10:26 schreef the-eye het volgende:

[..]
In Polen zijn er al aanvallen op mensen geweest en zoals je weet is Polen een stuk minder druk bevolkt dan Nederland.
De sabeltandtijger en de mammoet kwamen hier vroeger ook voor maar ik hoef je niet uit te leggen dat ook voor tijgers en olifanten er hier geen plaats meer is.
Bronnen graag.
  woensdag 22 juni 2022 @ 10:33:15 #297
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_205117854
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 10:26 schreef the-eye het volgende:

[..]
In Polen zijn er al aanvallen op mensen geweest en zoals je weet is Polen een stuk minder druk bevolkt dan Nederland.
De sabeltandtijger en de mammoet kwamen hier vroeger ook voor maar ik hoef je niet uit te leggen dat ook voor tijgers en olifanten er hier geen plaats meer is.
Het leefgebied van de leeuw in Afrika is in de afgelopen decennia met 90% gekrompen. Uiteindelijk gaat het gebeuren dat men in Afrika over de leeuw denkt zoals jij over wolven in Nederland. Maar gewoon allemaal afknallen, dan? Want inconvenient?

Ik houd niet van jouw type mens.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 22 juni 2022 @ 10:34:05 #298
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205117859
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 10:31 schreef the-eye het volgende:

[..]
Ik heb er iig meer over nagedacht dan de lieden die als uitgangspunt hateren "De wolf komt wen er maar aan " want daar gaat helemaal geen wijsheid van uit
Vind jij. En er zijn tal van studies gedaan naar de wolf in Nederland een geen daarvan kwam tot jouw conclusie dat het niet kan.
  woensdag 22 juni 2022 @ 10:41:29 #299
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205117921
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 10:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Het leefgebied van de leeuw in Afrika is in de afgelopen decennia met 90% gekrompen. Uiteindelijk gaat het gebeuren dat men in Afrika over de leeuw denkt zoals jij over wolven in Nederland. Maar gewoon allemaal afknallen, dan? Want inconvenient?

Ik houd niet van jouw type mens.
In natuurparken; Die zijn er genoeg in andere landen in Europa
  woensdag 22 juni 2022 @ 10:42:09 #300
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205117925
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 10:34 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Vind jij. En er zijn tal van studies gedaan naar de wolf in Nederland een geen daarvan kwam tot jouw conclusie dat het niet kan.
Allemaal studies die een nogal eenzijdig uitgangspunt hebben.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')