abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_204720800
Spanje kondigt als eerste land in Europa menstruatieverlof aan
De Spaanse regering staat op het punt om een nieuwe wet goed te keuren die vrouwen het recht geeft om elke maand minstens drie dagen ziekteverlof te nemen als ze last hebben van pijnlijke maandstonden. De maatregel maakt deel uit van een uitgebreid wetsvoorstel over reproductiegezondheid en abortusrechten. De Spaanse minister van Gelijke Kansen Irene Montero (van de radicaal-linkse partij Podemos) legt de wet volgende week dinsdag voor aan de ministerraad. “Het is belangrijk om te verduidelijken wat een pijnlijke menstruatie is. We hebben het niet over een licht ongemak, maar over ernstige symptomen”, klinkt het.

Volgens het wetsvoorstel zouden vrouwelijke werknemers maandelijks drie tot vijf dagen ziekteverlof krijgen wegens menstruatiepijnen. De hervorming stelt bovendien voor dat onder meer scholen en gevangenissen menstruatieproducten, zoals maandverbanden en tampons, gratis moeten aanbieden. Ook de btw op die producten, die nu nog tien procent bedraagt, wordt afgeschaft.

De tekst stelt daarnaast voor om zwangere vrouwen een maand voor de bevalling verlof te geven. Ook vrouwelijke werknemers die hun zwangerschap willen onderbreken, zouden daarvoor recht hebben op drie tot vijf dagen ziekteverlof. Met de hervorming zouden 16 en 17-jarigen voorts geen ouderlijke toestemming meer nodig hebben om de medische ingreep te laten uitvoeren.

Hoewel er momenteel nog over de tekst wordt onderhandeld, zou Spanje met de hervorming het eerste Europese land zijn dat vrouwen het recht op menstruatieverlof geeft. Wereldwijd is de maatregel van kracht in een klein aantal landen, waaronder Japan, Taiwan, Indonesië, Zuid-Korea en Zambia.


Ernstige symptomen
Volgens de Spaanse Vereniging voor Gynaecologie en Verloskunde heeft een op de drie personen die menstrueren last van ‘dysmenorroe’ of pijnlijke maandstonden. Symptomen kunnen gaan van hevige krampen in de onderbuik tot diarree, ernstige bloedingen, hoofdpijn en koorts. “Wanneer het probleem niet medisch kan worden opgelost, vinden we dat de kwestie met een tijdelijke arbeidsongeschiktheid moet worden geassocieerd”, zegt de Spaanse staatssecretaris voor Gelijkheid Ángela Rodríguez (Podemos) in een interview met de krant ‘El Periodico’.

“Het is belangrijk om te verduidelijken wat een pijnlijke menstruatie is. We hebben het niet over een licht ongemak, maar over ernstige symptomen”, klinkt het. “Met zulke symptomen mag normaal gezien iedereen ziek thuisblijven. Bij menstruatie zou dat dus ook moeten gelden”, besluit de politica.

Volgens de Spaanse krant ‘El País’ moet de hervormingswet de strijd aangaan tegen “de stereotypen en mythes die nog steeds over maandstonden bestaan en die het leven van vrouwen belemmeren”.

https://www.hln.be/buiten(...)verlof-aan~a853ceae/


Goed dat lichamelijke ongemakken niet ondermijnt worden, alleen mis ik vaak het psychische stuk. Heel veel vrouwen ervaren ook psychische ongemakken in en rond de menstruatie, maar daar hoor je vrij weinig over. Desalniettemin, prima initiatief.
pi_204720811
Ook 15% tot 25% minder loon dan lijkt me wel zo eerlijk.
  donderdag 12 mei 2022 @ 19:20:57 #3
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204720832
Alleen voor vrouwen? Zal die man die naar het college voor de rechten van de mens gestapt zijn wegens discriminatie toen hij klachten aan zijn baarmoeder had wel balen..
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_204720852
Op zich prima, maar waarom kan het niet gewoon onder ziekteverzuim vallen? Je hoeft immers niet te melden waarom je ziek bent
  donderdag 12 mei 2022 @ 19:27:15 #5
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_204720874
en dan klagen dat vrouwen niet hogerop komen.
Tot nooit .......
pi_204720898
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 19:24 schreef silverhill het volgende:
Op zich prima, maar waarom kan het niet gewoon onder ziekteverzuim vallen? Je hoeft immers niet te melden waarom je ziek bent
Dit inderdaad
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  donderdag 12 mei 2022 @ 19:31:00 #7
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_204720911
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 19:24 schreef silverhill het volgende:
Op zich prima, maar waarom kan het niet gewoon onder ziekteverzuim vallen? Je hoeft immers niet te melden waarom je ziek bent
Ga jij je elke maand 3 tot 5 dagen ziek melden en kijk wat je werkgever met je doet na een bepaalde tijd..

Verder is het een vies staaltje positieve discriminatie en zijn er talloze mensen die geholpen zouden zijn met 3 tot 5 vrije dagen per maand zonder dat een werkgever daardoor gaat steigeren maar ja, moeten ze maar een kut baarmoeder hebben.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  donderdag 12 mei 2022 @ 19:32:43 #8
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_204720938
Euh... Okee.
  donderdag 12 mei 2022 @ 19:32:50 #9
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_204720940
Maar het lijkt me dat als je ernstige bloedingen of koorts hebt en je daarom ziek meldt, geen enkele baas daar moeilijk om doet omdat je ongesteld bent? :?

Kan iemand uitleggen wat dan precies het verschil bij ons zou zijn in vergelijking met de huidige situatie
Laffe huichelaar
pi_204720945
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 19:19 schreef TheJanitor het volgende:
Ook 15% tot 25% minder loon dan lijkt me wel zo eerlijk.
Wat een onzin :')
Ziek zijn is ziek zijn. In Spanje nu dus ook als je pijnlijke menstruatie ondergaat.
Google is your friend, abuse your friends
  donderdag 12 mei 2022 @ 19:45:18 #11
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_204721083
Ik neem alleen nog maar vrouwen van 50+ aan hihaho!
pi_204721106
quote:
15s.gif Op donderdag 12 mei 2022 19:33 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Wat een onzin :')
Ziek zijn is ziek zijn. In Spanje nu dus ook als je pijnlijke menstruatie ondergaat.
"Onverklaarbare stijging in pijnlijke menstruatie"
  donderdag 12 mei 2022 @ 19:47:50 #13
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_204721113
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 19:24 schreef silverhill het volgende:
Op zich prima, maar waarom kan het niet gewoon onder ziekteverzuim vallen? Je hoeft immers niet te melden waarom je ziek bent
Ik heb bij een bedrijf gewerkt waarbij je gewoon opgeschreven werd richting HR als je 3x per jaar ziek bent.
Ongeacht de reden (was zelf twee keer betrokken bij een aanrijding die iemand anders veroorzaakte en dan 1x griep)…

Dus dat gaat niet echt.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_204721143
5 dagen per maand ziek melden, dus maar even 25% minder inzetbaar. Geen idee over Spanje maar hier wordt behalve tijdens wat geschater bij de vrijmibo geen seconde over nagedacht zoiets in te voeren.
pi_204721145
Haha, iedere maand een week vrij, met behoud van salaris!

Mocht Spanje geld tekort komen, dan zullen wij wel weer bijstorten in een of ander EU-fonds.
  donderdag 12 mei 2022 @ 19:51:04 #16
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_204721176
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 19:47 schreef nils7 het volgende:

[..]
Ik heb bij een bedrijf gewerkt waarbij je gewoon opgeschreven werd richting HR als je 3x per jaar ziek bent.
Ongeacht de reden (was zelf twee keer betrokken bij een aanrijding die iemand anders veroorzaakte en dan 1x griep)…

Dus dat gaat niet echt.
Dat gaat nu nog steeds. Overigens hoef je daar ook bij HR geen uitspraken over te doen.

Dit doen ze onder het mom van 'hoger verzuim dan gemiddeld dus samen kijken wat je daar aan kan doen' maar effectief is het inderdaad gewoon intimiderend bedoelt
Laffe huichelaar
pi_204721195
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 19:47 schreef myShizzle het volgende:

[..]
"Onverklaarbare stijging in pijnlijke menstruatie"
Er zullen mensen zijn die er misbruik van maken inderdaad. Dat is dan aan Spanje.
Google is your friend, abuse your friends
pi_204721232
Mag je dan tijdens die 5 dagen verlof wel ergens anders werken?
pi_204721237
Heel goed, eindelijk. Zo’n wet hier zou mij erg geholpen hebben.
Protège moi de mes désirs.
pi_204721349
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 19:51 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Dat gaat nu nog steeds. Overigens hoef je daar ook bij HR geen uitspraken over te doen.

Dit doen ze onder het mom van 'hoger verzuim dan gemiddeld dus samen kijken wat je daar aan kan doen' maar effectief is het inderdaad gewoon intimiderend bedoelt
Dit soort geneuzel is echt pure aids inderdaad. Gelukkig bij mijn huidige werkgever totaal geen last van.
  donderdag 12 mei 2022 @ 20:05:00 #21
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_204721375
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 20:03 schreef silverhill het volgende:

[..]
Dit soort geneuzel is echt pure aids inderdaad. Gelukkig bij mijn huidige werkgever totaal geen last van.
Klopt, het is je reinste onzin. Maar ook als deze wet er hier komt heb je daarmee te maken als je je 3x ziek meldt. Dus wat dat betreft lost het niks op
Laffe huichelaar
pi_204721404
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2022 19:31 schreef Catkiller het volgende:

[..]
Ga jij je elke maand 3 tot 5 dagen ziek melden en kijk wat je werkgever met je doet na een bepaalde tijd..
Dus als je je telkens ziekmeldt wegens menstruatieklachten vindt diezelfde werkgever dat ineens helemaal prima? Dat maakt het eerder alleen maar erger me dunkt.
  donderdag 12 mei 2022 @ 20:06:24 #23
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_204721408
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2022 19:55 schreef arvensis het volgende:
Heel goed, eindelijk. Zo’n wet hier zou mij erg geholpen hebben.
Wat dan precies? Zou je je dan eerder ziekmelden bij ernstige bloedingen en koorts?

Ben ik nou echt zo los van de maatschappij dat ik dat altijd redenen vind om je ziek te melden?
Laffe huichelaar
  User die overal opduikt 2022 donderdag 12 mei 2022 @ 20:06:53 #24
186611 Haags
pi_204721416
Het lijkt mij beter als vrouwen gewoon gaan doen waar ze voor gemaakt zijn:

Aanrecht
Zwijgplicht
Horizontaal
Zonder wrijving geen glans
pi_204721556
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 20:06 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Wat dan precies? Zou je je dan eerder ziekmelden bij ernstige bloedingen en koorts?

Ben ik nou echt zo los van de maatschappij dat ik dat altijd redenen vind om je ziek te melden?
Ja, dan zou ik mij ziek melden inderdaad. We weten allemaal dat het op dit moment niet kan om je iedere maand enkele dagen ziek te melden. Enerzijds wordt dat niet geaccepteerd, anderzijds rust er nog steeds een soort taboe op menstrueren an sich.

En je hebt gelijk, het is ook reden om je ziek te melden. Maar zonder een dergelijke bewustwording bij werkgevers weet ook jij dat dat niet mogelijk is.

En for the record: ik heb menstruaties gehad die pijnlijker waren dan mijn tweede bevalling. Dat zegt wel genoeg, me dunkt.
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 12 mei 2022 @ 20:22:07 #26
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_204721758
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2022 20:13 schreef arvensis het volgende:

[..]
Ja, dan zou ik mij ziek melden inderdaad. We weten allemaal dat het op dit moment niet kan om je iedere maand enkele dagen ziek te melden. Enerzijds wordt dat niet geaccepteerd, anderzijds rust er nog steeds een soort taboe op menstrueren an sich.

En je hebt gelijk, het is ook reden om je ziek te melden. Maar zonder een dergelijke bewustwording bij werkgevers weet ook jij dat dat niet mogelijk is.

En for the record: ik heb menstruaties gehad die pijnlijker waren dan mijn tweede bevalling. Dat zegt wel genoeg, me dunkt.
Als je zo ziek bent dat je niet kan werken, meld je je ziek. Is dat 1x in de maand, dan is dar 1x in de maand.

En als de werkgever daar vragen over heeft moet ie de arbo inschakelen.

Ik kan er niet bij dat je te ziek bent om te werken en dat niet doet omdat het door ongesteldheid komt en ik kan er ook niet bij dat iemand die er verstand van heeft dan zegt 'ja helaas, u heeft inderdaad koorts en extreme bloedingen, maar u moet gewoon werken want de oorzaak is ongesteldheid'

Ik kan het me niet voorstellen. Dat de baas het er niet mee eens is dat je je 1x per maand ziek meldt wel, maar dat blijft ook met deze wet.

Dus ik snap oprecht niet wat het oplost, kan je me uitleggen hoe dit je geholpen had
Laffe huichelaar
pi_204721939
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 20:22 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Als je zo ziek bent dat je niet kan werken, meld je je ziek. Is dat 1x in de maand, dan is dar 1x in de maand.

En als de werkgever daar vragen over heeft moet ie de arbo inschakelen.

Ik kan er niet bij dat je te ziek bent om te werken en dat niet doet omdat het door ongesteldheid komt en ik kan er ook niet bij dat iemand die er verstand van heeft dan zegt 'ja helaas, u heeft inderdaad koorts en extreme bloedingen, maar u moet gewoon werken want de oorzaak is ongesteldheid'

Ik kan het me niet voorstellen. Dat de baas het er niet mee eens is dat je je 1x per maand ziek meldt wel, maar dat blijft ook met deze wet.

Dus ik snap oprecht niet wat het oplost, kan je me uitleggen hoe dit je geholpen had
Het gaat niet om extreme koorts... Het valt me op dat je dat voor de tweede keer aanhaalt. En extreme bloedingen hoeven in principe ook niet echt een probleem te zijn. Wat wel een probleem kan zijn, zijn ernstige ongemakken. Krampen, hoofdpijnen, buikpijn,... en dat in extreme vorm.

Het hoeft niet elke maand zo te zijn hè. Bij sommige menstruaties heb ik heel weinig klachten waar de andere weer meer klachten geven. Geen idee waar dat aan ligt.
pi_204722062
En je elke maand ziek melden, laten we eerlijk zijn dat gaat niemand je in dank af nemen. Je baas niet en je collega's niet. Niet in Nederland althans waar we deze wet nog niet hebben.

Jaren terug heb ik onder een management gewerkt waar je als je vaker dan 3 x per jaar ziek was kon uitleggen hoe dat kwam. En ik gok dat zoiets nog steeds wel vaker voorkomt.
  donderdag 12 mei 2022 @ 20:46:21 #29
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_204722228
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2022 20:32 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Het gaat niet om extreme koorts... Het valt me op dat je dat voor de tweede keer aanhaalt. En extreme bloedingen hoeven in principe ook niet echt een probleem te zijn. Wat wel een probleem kan zijn, zijn ernstige ongemakken. Krampen, hoofdpijnen, buikpijn,... en dat in extreme vorm.

Het hoeft niet elke maand zo te zijn hè. Bij sommige menstruaties heb ik heel weinig klachten waar de andere weer meer klachten geven. Geen idee waar dat aan ligt.
Dat staat in de OP hè, daar wordt bijvoorbeeld koorts en ernstige bloedingen genoemd.

Maar bij elke klacht waardoor je zo ziek bent dat je niet kan werken. Zelfs als dat elke maand is, ziek is ziek. Zo werkt dat in Nederland ook, waar deze wet nog niet geldt.
Laffe huichelaar
  donderdag 12 mei 2022 @ 20:46:54 #30
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_204722236
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 20:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
En je elke maand ziek melden, laten we eerlijk zijn dat gaat niemand je in dank af nemen. Je baas niet en je collega's niet. Niet in Nederland althans waar we deze wet nog niet hebben.

Jaren terug heb ik onder een management gewerkt waar je als je vaker dan 3 x per jaar ziek was kon uitleggen hoe dat kwam. En ik gok dat zoiets nog steeds wel vaker voorkomt.
Klopt, maar daar verandert deze wet niks aan. Dan mag je nog steeds uitleggen waarom je 3x per jaar ziek bent.
Laffe huichelaar
pi_204722316
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 20:46 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Dat staat in de OP hè, daar wordt bijvoorbeeld koorts en ernstige bloedingen genoemd.

Maar bij elke klacht waardoor je zo ziek bent dat je niet kan werken. Zelfs als dat elke maand is, ziek is ziek. Zo werkt dat in Nederland ook, waar deze wet nog niet geldt.
Ziek zijn is relatief. Ik heb een IT collega gehad die 3 maanden niet heeft gewerkt na een ski ongeluk en pinnen in zijn been, terwijl je juist in IT zelfs met een gebroken poot prima zaken oppakken.

Er zullen ook vrouwen zijn die iedere maand standaard 4 dagen verlof opnemen bij de minste klachten, en er zullen vrouwen zijn die 4 dagen lang heftige klachten hebben en alles daar tussen in
pi_204722327
- kans op langdurig afwezig ivm zwangerschap
- kans op iedere maand 3 tot 5 dagen afwezig ivm menstruatie
- kans op regelmatig te laat of niet aanwezig ivm 'kind is ziek/kon geen oppas vinden' etc

Mjah, als men personeel zoekt gaan dames eerst op het stapeltje 'alleen in het uiterste geval', en dan op leeftijd gesorteerd van 45+ naar jonger.

Dát krijg je er van.
pi_204722422
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2022 20:51 schreef myShizzle het volgende:
- kans op langdurig afwezig ivm zwangerschap
- kans op iedere maand 3 tot 5 dagen afwezig ivm menstruatie
- kans op regelmatig te laat of niet aanwezig ivm 'kind is ziek/kon geen oppas vinden' etc

Mjah, als men personeel zoekt gaan dames eerst op het stapeltje 'alleen in het uiterste geval', en dan op leeftijd gesorteerd van 45+ naar jonger.

Dát krijg je er van.
Het leven draait niet om werken. Vrouwen hebben nou eenmaal een baarmoeder en kunnen baren. De maatschappij dient daar op ingericht te zijn in plaats van dat vrouwen worden geacht zich (op de werkvloer) als mannen te gedragen.

En dat laatste punt is iets wat de man des huizes kan voorkomen.
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 12 mei 2022 @ 20:56:40 #34
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_204722429
Tuurlijk joh... ze werken al weinig en dan dit er ook nog bij. Nog even en ze hebben 20-urige werkweken.
  donderdag 12 mei 2022 @ 20:57:31 #35
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_204722448
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 20:50 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Ziek zijn is relatief. Ik heb een IT collega gehad die 3 maanden niet heeft gewerkt na een ski ongeluk en pinnen in zijn been, terwijl je juist in IT zelfs met een gebroken poot prima zaken oppakken.

Er zullen ook vrouwen zijn die iedere maand standaard 4 dagen verlof opnemen bij de minste klachten, en er zullen vrouwen zijn die 4 dagen lang heftige klachten hebben en alles daar tussen in
Dat klopt. Die rotte appels zal je er denk ik altijd tussen hebben, die lopen er toch wel de kantjes vanaf, welk excuus ze daarvoor ook pakken
Laffe huichelaar
pi_204722462
Niks mis mee, kunnen ze meer tijd met de kinderen doorbrengen
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  donderdag 12 mei 2022 @ 21:04:31 #37
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_204722673
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2022 20:51 schreef myShizzle het volgende:
- kans op langdurig afwezig ivm zwangerschap
- kans op iedere maand 3 tot 5 dagen afwezig ivm menstruatie
- kans op regelmatig te laat of niet aanwezig ivm 'kind is ziek/kon geen oppas vinden' etc

Mjah, als men personeel zoekt gaan dames eerst op het stapeltje 'alleen in het uiterste geval', en dan op leeftijd gesorteerd van 45+ naar jonger.

Dát krijg je er van.
De vrouw kan er ook niks aan doen dat ze zwanger wordt hè, dat is min of meer inherent aan het geslacht.

Vroeger kon men nog van het salaris van de man leven zodat de vrouw lekker kon werpen en alle dagen in de week vrij was om voor het gezin te zorgen. Nu is alles zo duur dat de vrouw nog net niet gedwongen wordt om ook te werken om rond te komen.

En als ze dan werken, waar de maatschappij ze haast toe verplicht, ga je wel klagen over zorgen inherent aan het vrouw zijn.

Wat willen we dan precies als maatschappij?
Laffe huichelaar
pi_204722770
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 21:04 schreef timmmmm het volgende:

Wat willen we dan precies als maatschappij?
« Gelijkwaardigheid »
  Redactie Frontpage donderdag 12 mei 2022 @ 21:07:46 #39
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_204722802
In principe geen gek initiatief, ware het niet dat Spaanse werkgevers nu wel twee keer nadenken voordat ze een vrouw aannemen. Het onvermijdelijke resultaat van deze positieve discriminatie is een toename van negatieve discriminatie.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_204722955
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 21:07 schreef Prego het volgende:

[..]
« Gelijkwaardigheid »
Precies.

Protège moi de mes désirs.
  donderdag 12 mei 2022 @ 21:20:49 #41
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_204723394
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 21:04 schreef timmmmm het volgende:

[..]
De vrouw kan er ook niks aan doen dat ze zwanger wordt hè, dat is min of meer inherent aan het geslacht.
Lees deze zin nog eens en denk er nog eens over na.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_204723509
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2022 21:11 schreef arvensis het volgende:

[..]
Precies.

[ afbeelding ]
Dat klinkt misschien heel leuk, maar wanneer sommigen (of dat nu mannen of vrouwen zijn) een gelijk salaris krijgen, terwijl ze minder arbeid hoeven te verrichten, ga je echt wel tweespalt op de werkvloer creëeren.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_204724110
Waarom zou een werkgever moeten dokken als een vrouw van te voren al weet maar 3 weken per maand arbeid te kunnen verrichten? Je zou als vrouw ook kunnen zeggen: oké dan neem ik een contract van 3 weken per maand.
  donderdag 12 mei 2022 @ 21:35:27 #44
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204724143
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 21:04 schreef timmmmm het volgende:

[..]
De vrouw kan er ook niks aan doen dat ze zwanger wordt hè, dat is min of meer inherent aan het geslacht.

Vroeger kon men nog van het salaris van de man leven zodat de vrouw lekker kon werpen en alle dagen in de week vrij was om voor het gezin te zorgen. Nu is alles zo duur dat de vrouw nog net niet gedwongen wordt om ook te werken om rond te komen.

En als ze dan werken, waar de maatschappij ze haast toe verplicht, ga je wel klagen over zorgen inherent aan het vrouw zijn.

Wat willen we dan precies als maatschappij?
Based!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_204724552
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 19:24 schreef silverhill het volgende:
Op zich prima, maar waarom kan het niet gewoon onder ziekteverzuim vallen? Je hoeft immers niet te melden waarom je ziek bent
Dit dus.
Overigens vraag ik mij af of dit actief propageren de gelijkheid van vrouwen weer niet terug werpt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_204725515
Goed initiatief en positief verrast door de reacties hier.

Als ik niet werk is dat doorgaans door de migraine aanvallen die ik cadeau heb gekregen bij het hebben van een baarmoeder en moeten slikken van de anticonceptiepil omdat ik anders continu met zwangerschapsverlof zou zijn :D met daar de bijkomende afmeldingen omdat 1 van je oneindig vele kinderen altijd wel ziek zal zijn.

Nou is migraine wel een maatschappelijk geaccepteerde reden voor afmelden, maar het gebeurt best regelmatig. Je gaat je dan toch een soort schuldig voelen. Het verandert in die zin dat een vrouw zich minder bezwaard zal voelen om zich af te melden wegens ongesteldheid en niet alsnog ziek gaat werken.
  donderdag 12 mei 2022 @ 22:57:45 #47
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_204727346
Als je achter de kassa zit of in de fabriek werkt, betekent dat dan inderdaad dat de vrouw op die dagen niet hoeft te werken. Bij een kantoorbaan zal de werkgever misschien redeneren dat wanneer de werknemer met menstuatieverlof is, dat niet ten koste van de productiviteit hoeft te gaan en de medewerkster de overige dagen dus gewoon harder zal moeten werken om hetzelfde werk af te krijgen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_204728085
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 21:04 schreef timmmmm het volgende:

[..]
De vrouw kan er ook niks aan doen dat ze zwanger wordt hè
Zeker niet, het is ook geen persoonlijke mening maar een te verwachten effect.

Een werkgever wil continuïteit waarborgen, maar dat is geen vanzelfsprekendheid als je dames aanneemt.
  donderdag 12 mei 2022 @ 23:56:45 #49
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204728780
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2022 19:31 schreef Catkiller het volgende:

[..]
Ga jij je elke maand 3 tot 5 dagen ziek melden en kijk wat je werkgever met je doet na een bepaalde tijd..

V
Is gewoon een kwart van de werktijd of meer voor een parttime vrouw. Je bent gek als je nog een vrouw aanneemt dan.
Spanje kan de kosten op Duitsland en ons afwentelen, voor ons is dit niet haalbaar
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 12 mei 2022 @ 23:58:20 #50
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204728816
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2022 21:11 schreef arvensis het volgende:

[..]
Precies.

[ afbeelding ]
Nog erger dan communisme
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')