abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204719514
Beste mensen.

Ik heb problemen met mijn Mizushi 19 (19000 BTU) mobiele split unit.
Ik ben opzoek naar mensen met ervaring met deze units.

Ik loop er tegen aan dat deze dagen van 15 tot nu 19 graden temperatuur buiten als ik mijn airco aanzet dat binnen 3 minuten de compressor weer uitgaat. Dan na een paar minuten weer gaat draaien.
De airco geeft wel echt perfect koude lucht.

Heb ik de buitenunit naast de binnenunit staan blijft de compressor wel draaien zeker de 30 minuten dat ik hem het getest. Ik dacht dat dit kwam omdat ik er achter kwam dat de thermostaat niet werkte omdat de koperen sensor die aan de draad van de thermostaat er niet aan zit. Maar ik heb die aangekocht plus een filter er op gezet en hetzelfde blijft gebeuren.

Ook is het zo dat als ik de airco aanzet pas na 2 a drie minuten de compressor aanslaat. om weer na 3 minuten te stoppen. Ik heb gelezen in de Nederlandse handleiding van de 10 (10000 btu) dat je de airco pas kan gebruiken met een omgevingsbuitentemperatuur van 22 graden. Dat zou dat kunnen verklaren waarom als de buiten unit binnen staat hij wel blijft draaien. Maar ik heb een de gene gevraagd waar ik de nieuwe thermostaat van kocht en die zegt dat zo'n airco ook best met koudere buitentemperatuur gebruikt kan worden.

Kan iemand mij duidelijkheid verschaffen?

Gr Roel.
pi_204719930
Het ding is bedoeld om bij warm weer je huiskamer iets af te koelen, niet om je huiskamer in een koelcel te veranderen. Waarom wil je in godsnaam gaan koelen?
pi_204720048
op welke temperatuur zet je de airco dan? die van mij kan niet lager dan 18 en gaat niet eens aan omdat het buiten te koud is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204720099
Heb het probleem gevonden. Ik liep hier vorig jaar al mee maar ik dacht dat het normaal is.

Maar heb het probleem achterhaalt door de verkoper via marktplaats te bereiken waar van ik de nieuwe thermostaat had gekocht.

Hij vertelde dat er nog een sensor is die zorgt als de verdampen gaat bevriezen dat de compressor afslaat.

Deze sensor is bij mij defect. Ik heb de sensor afgekoppeld van de printplaat en de airco aangezet en de compressor sloeg aan en bleef draaien. Nu is het wel zo dat als de verdamper nu bevriest hij niet afslaat.
Maar dat is niet erg voor de verdamper maar dat ga ik wel in de gaten houden en zo nodig die sensor vervangen.

De airco staat boven op de slaapkamer met de deur open zodat deze airco de boven en beneden verdieping koelt.
pi_204720142
Omdat het zo koud is dat de binnenuit dreigt te bevriezen.
.
pi_204720203
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2022 18:16 schreef Fer het volgende:
Omdat het zo koud is dat de binnenuit dreigt te bevriezen.
Ja maar dat gebeurd niet na drie minuten draaien als binnen de temperatuur gewoon 19 a 20 graden is.
pi_204720776
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 18:21 schreef Roel5131 het volgende:

[..]
Ja maar dat gebeurd niet na drie minuten draaien als binnen de temperatuur gewoon 19 a 20 graden is.
Denk je dat het koelmiddel nog heet wordt, als het buiten 15c is? Het moet immers ook 10-15c kunnen worden als het buiten 30c is. Dus als het buiten koud is, zal het koelmiddel ook een lagere temperatuur krijgen.
.
pi_204720916
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2022 19:14 schreef Fer het volgende:

[..]
Denk je dat het koelmiddel nog heet wordt, als het buiten 15c is? Het moet immers ook 10-15c kunnen worden als het buiten 30c is. Dus als het buiten koud is, zal het koelmiddel ook een lagere temperatuur krijgen.
dat ik de airco vandaag en de afgelopen tijd aanzette was om uit te vogelen waarom hij niet goed functioneert.

In de zomer vorig jaar had ik hem al en toen deed ie ook al wat ie nu ook deed. Dus met 25 tot 30 graden buiten na 3 minuten of 5 minuten uitvallen. Deze airco kan ruimtes koelen tot 15 graden. een maat van mij heeft ze verhuurd vroeger aan mensen die overledene thuis opgebaard hebben liggen om die ruimte koud te houden.
Dus dan moet hij in de zomer met 25 graden je huis ook tot minimaal zeker 17 graden krijgen omdat deze een 19000 btu enorm krachtig is en een Mizishi enorm degelijk merk is of was. Dus ik dacht voor dat het seizoen echt aanbreekt dat je de airco echt nodig gaat hebben, Laat ik eens kijken wat er nou aan de hand kan zijn. want ik vertrouwde het niet.

Dus nu weet ik wat het is. dus die sensor die ik hierboven beschrijf. Want een kamer dat 19 graden is en dan afslaan na 3 minuten klopt niet. Want ik kijk dan naar binnen en die verdamper is niet bevroren.

Die sensor is defect en is te snel met z'n oordeel dat er iets fout is.
pi_204722780
Koelmiddel is onder niveau
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop