abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 12 mei 2022 @ 21:02:47 #101
408813 crew  trein2000
pi_204722604
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 20:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, dat klopt. In de hele publieke sector eigenlijk. De goede bedoelingen van de zorgverleners, de mensen met de poten in de klei zeg maar, die geloof ik wel. De spagaat waarin de rechters zich bevinden erken ik ook. Maar het hele systeem eromheen is gewoon rot. Dat kun je niet oplossen door dezelfde instanties opnieuw de verantwoordelijkheid te geven. Ten eerste is het maar de vraag of ze voldoende in staat zijn de aanpassingen te maken van binnenuit, maar er komen helaas ook nogal wat zaken naar boven waarbij het er toch wel de schijn van heeft dat jeugdzorg vooral zijn eigen gelijk probeert te bewijzen. Daar kun je je als ouder nauwelijks tegen wapenen, zeker niet als je in een situatie zit waarbij je de instanties toch al tegen je hebt.
Ik werd ooit attent gemaakt op deze uitspraak:
quote:
Ten overvloede zal de kinderrechter nog enkele opmerkingen maken over de gang van zaken nadat de uitspraak was gedaan. Direct na de uitspraak is het de kinderrechter gebleken dat het BJAA het transport van de minderjarige naar Zeeland al had voorbereid middels de dienst DV&O. In het cellencomplex bij de rechtbank stonden medewerkers van deze dienst al klaar om de minderjarige direct naar Zeeland te brengen. De kinderechter heeft bij de wachtcommandant van de parketpolitie navraag gedaan of de minderjarige ook daadwerkelijk naar Zeeland is gebracht, hetgeen het geval was. De kinderrechter acht het laakbaar dat zowel de kinderrechter als de advocaat van de minderjarige pas op de zitting op de hoogte zijn gebracht van het voornemen om de minderjarige door te plaatsen naar Zeeland, terwijl het BJAA dit voornemen, gezien de aanwezigheid van DV&O in het cellencomplex, al voor de zitting had voorbereid. Tijdens de zitting, voorafgaande aan de uitspraak heeft de kinderrechter bij het BJAA al aangedrongen op een time-out van een maand om de voorgenomen beslissing nog eens te overwegen. De kinderrechter is van oordeel dat het BJAA op dat moment geen open kaart heeft gespeeld door op dat moment niet aan te geven dat het BJAA niet bereid is om over deze suggestie na te denken en dat bij een verlenging de minderjarige direct vanuit de rechtbank met DV&O naar Zeeland zou worden gebracht
https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBAMS:2014:3084

Hij is al wat jaartjes oud, maar ik moet er telkens weer aan denken als je over dit soort problematiek spreekt. En zo zijn er meerdere waar gewoon uitspraken van rechters totaal genegeerd worden omdat de GI het er niet mee eens is, de gemeente geen contract heeft, jeugdzorg gewoon niet komt opdagen of stukken aflevert die bol staan van de feitelijke onjuistheden.

Kijk net als jij heb ik echt wel vertrouwen in de individuele jeugdzorgmedewerker. Die is echt niet het vak in gegaan om mensen kapot te maken. Maar in het systeem als geheel heb ik een stuk minder vertrouwen, daar voor zijn de incidenten zowel in de uitspraken van rechters als in de media gewoon te talrijk. Maar het lastige is dat je het wel van binnenuit moet veranderen, even er mee stoppen en opnieuw beginnen kan immers niet. Er zijn nou eenmaal kinderen/gezinnen waar ingrijpen noodzakelijk is.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 12 mei 2022 @ 21:11:37 #102
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_204722937
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 21:02 schreef trein2000 het volgende:
Er zijn nou eenmaal kinderen/gezinnen waar ingrijpen noodzakelijk is.
De vraag is of het aantal gezinnen waar je de kinderen uit huis moet halen, zo groot is als op dit moment het geval is. De keuze voor meer zorgverlening in het gezin resulteert automatisch in een veel minder hoge druk op de opvangplekken, waardoor we hopelijk ook geen kinderen meer in de isoleercel van een jeugdgevangenis hoeven op te sluiten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator donderdag 12 mei 2022 @ 21:20:28 #103
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204723372
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 21:11 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
De vraag is of het aantal gezinnen waar je de kinderen uit huis moet halen, zo groot is als op dit moment het geval is. De keuze voor meer zorgverlening in het gezin resulteert automatisch in een veel minder hoge druk op de opvangplekken, waardoor we hopelijk ook geen kinderen meer in de isoleercel van een jeugdgevangenis hoeven op te sluiten.
Wie gaat die zorg leveren? Want ik heb nog niet gehoord dat men daarvoor zoveel mensen beschikbaar heeft.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 12 mei 2022 @ 21:28:54 #104
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_204723803
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 21:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Wie gaat die zorg leveren? Want ik heb nog niet gehoord dat men daarvoor zoveel mensen beschikbaar heeft.
Tja, hoe je de jeugdzorg ook organiseert, het huidige personeelstekort is linksom of rechtsom een probleem. Maar misschien kan de verantwoordelijke minister eens een paar Europese collega's bellen met de vraag hoe het daar georganiseerd is, en hoe ze daar zorgen voor voldoende gekwalificeerd personeel.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_204724126
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 21:28 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Tja, hoe je de jeugdzorg ook organiseert, het huidige personeelstekort is linksom of rechtsom een probleem. Maar misschien kan de verantwoordelijke minister eens een paar Europese collega's bellen met de vraag hoe het daar georganiseerd is, en hoe ze daar zorgen voor voldoende gekwalificeerd personeel.
Daar is in elk geval een jaar of 10 geleden een studie naar gedaan, naar jeugdzorg in west-europa. Daar kwam niet echt uit dat de rest het beter deed, als ik me goed herinner. Maar goed, in 10 jaar is er veel veranderd en in het geval van de Nederlandse jeugdzorg vooral veel toegenomen, dus nog een keer een onderzoek lijkt me prima.

Over de hele zorg gezien zijn de tekorten trouwens overal in de EU vergelijkbaar met hier, minstens. Terwijl de zorg vaak slechter van kwaliteit is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator donderdag 12 mei 2022 @ 21:57:58 #106
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204725157
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 21:28 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Tja, hoe je de jeugdzorg ook organiseert, het huidige personeelstekort is linksom of rechtsom een probleem. Maar misschien kan de verantwoordelijke minister eens een paar Europese collega's bellen met de vraag hoe het daar georganiseerd is, en hoe ze daar zorgen voor voldoende gekwalificeerd personeel.
Ja, leuk en aardig maar zelfs als, zeg Frankrijk, een oplossing heeft dan duurt het jaren voordat je een ander systeem opgetuigd hebt. Daar schiet je dus nu geen zak mee op.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 12 mei 2022 @ 21:59:46 #107
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_204725243
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 21:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, leuk en aardig maar zelfs als, zeg Frankrijk, een oplossing heeft dan duurt het jaren voordat je een ander systeem opgetuigd hebt. Daar schiet je dus nu geen zak mee op.
Klopt, maar volgens mij moeten we ergens beginnen. En kinderen wegplukken uit huis om ze vervolgens naar een situatie te sturen die erger is dan waar ze vandaan komen lijkt me op geen enkel moment de oplossing.

Heb jij een voorstel?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator donderdag 12 mei 2022 @ 22:09:07 #108
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204725599
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 21:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Klopt, maar volgens mij moeten we ergens beginnen. En kinderen wegplukken uit huis om ze vervolgens naar een situatie te sturen die erger is dan waar ze vandaan komen lijkt me op geen enkel moment de oplossing.

Heb jij een voorstel?
Nope. Maar ze thuis laten zitten in een situatie waarin je geen hulp beschikbaar hebt is ook niet goed.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_204731859
Wat een rattenstreek van de VVD was dit weer.
Mooi dat het in hun gezicht ontploft is.
pi_204732261
VVD :r :r :r :r
pi_204732373
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 21:28 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Tja, hoe je de jeugdzorg ook organiseert, het huidige personeelstekort is linksom of rechtsom een probleem. Maar misschien kan de verantwoordelijke minister eens een paar Europese collega's bellen met de vraag hoe het daar georganiseerd is, en hoe ze daar zorgen voor voldoende gekwalificeerd personeel.
Dat probleem wordt alleen maar groter. Wij zien bij ons de regio steeds grotere tekorten bij GI's omdat personeel wegloopt. Ze kunnen bij jeugdafdelingen van gemeenten veel meer verdienen voor minder zwaar werk of laten zich inhuren als consultant voor veel meer geld.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 18:38:10 #112
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_204735836
Nou, (voorlopig) goed nieuws rondom de tekorten in de jeugdzorg, uit de categorie 'beter ten halve gekeerd':

quote:
De marktwerking in de jeugdzorg en de overheveling naar gemeenten heeft schadelijke gevolgen gehad voor kinderen met ernstige problemen. En dat terwijl de zorg juist voor hen is bedoeld. Verder zijn door de overheveling de kosten uit de hand gelopen. In een brief aan de Tweede Kamer kondigt staatssecretaris Van Ooijen van Volksgezondheid daarom verschillende ingrepen in de jeugdzorg aan.

Daarmee wordt een deel van de grote jeugdzorgoperatie uit 2015 weer teruggedraaid.

"Al met al is de belofte van de decentralisatie (passende hulp, dicht bij huis, gezinsbreed, efficiënter en met minder kosten) onvoldoende waargemaakt", zegt Van Ooijen.

Er wordt meer geld dan ooit aan de jeugdzorg besteed, maar dat is niet merkbaar aan de resultaten, erkent het kabinet.

Van Ooijen: "Jeugdzorgprofessionals maken zich terechte zorgen. Stuk voor stuk zeer bevlogen mensen, die zich elke dag weer volop inzetten om kinderen, jongeren en gezinnen te helpen. Ze worden vaak hard geraakt met kritiek op wat er niet goed gaat, terwijl de context waarin zij werken hieraan vooral debet is."

De zorg voor kinderen en jongeren met complexe problemen, zoals anorexia of ernstige depressies, wordt voortaan weer landelijk geregeld, in plaats van per gemeente. En jeugdbeschermingsmaatregelen worden van gemeenten overgeheveld naar regionale veiligheidsteams. Te vaak blijken kinderen bij gemeenten van het kastje naar de muur te worden gestuurd of is er geen geld voor passende zorg.

Geldtekort
Een deel van het geldtekort voor de zwaardere therapie en begeleiding wordt veroorzaakt door een toename van kinderen die 'lichte' zorg ontvangen, zoals vanwege leer- of gedragsproblemen. Een op de acht jongeren tot 18 jaar krijgt een vorm van jeugdhulp. Dat was in 1997 nog een op de zevenentwintig.

De hoeveelheid kleine commerciële zorgaanbieders die voor lichte vormen van zorg grote winsten maken is enorm toegenomen, zegt Van Ooijen. Er zijn er recentelijk 1500 bij gekomen. Zij krijgen nu bijna automatisch opdrachten toegewezen, zonder dat er wordt gekeken naar de betaalbaarheid en het nut van de behandelingen. Therapieën lopen soms door zonder dat iemand beoordeelt of het nog echt nodig is.

Het kabinet had in het regeerakkoord opgenomen dat gemeenten op termijn gezamenlijk 500 miljoen euro op de jeugdzorg moeten besparen, vooral door 'onnodige' zorg te schrappen. Omdat gemeenten hiertegen protesteerden en zeiden dat het onder de huidige omstandigheden niet haalbaar is, neemt het kabinet nu deze bezuinigingstaak op zich.

Minder marktwerking
Dat betekent wat het kabinet betreft minder marktwerking: efficiëntere aanbestedingen met kleinere winsten voor de commerciële zorgaanbieders. Verder denkt het kabinet aan het invoeren van eigen bijdragen voor bepaalde behandelingen. Ook komen er per behandelingssoort normen voor hoe lang de behandeling mag duren. De details daarover wil het kabinet de komende maanden uitwerken.
https://nos.nl/artikel/24(...)t-ernstige-problemen

Ik ben benieuwd hoe dit zich dan weer gaat ontwikkelen. En hoeveel modder er nog door de Kamer vliegt (of tussen Den Haag en de VNG) voordat het zo ver is
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_204735940
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 18:38 schreef Janneke141 het volgende:
Nou, (voorlopig) goed nieuws rondom de tekorten in de jeugdzorg, uit de categorie 'beter ten halve gekeerd':
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)t-ernstige-problemen

Ik ben benieuwd hoe dit zich dan weer gaat ontwikkelen. En hoeveel modder er nog door de Kamer vliegt (of tussen Den Haag en de VNG) voordat het zo ver is
Fijn dat er beweging is. Hopelijk pakt het goed uit.
pi_204735943
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 18:38 schreef Janneke141 het volgende:
Nou, (voorlopig) goed nieuws rondom de tekorten in de jeugdzorg, uit de categorie 'beter ten halve gekeerd':
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)t-ernstige-problemen

Ik ben benieuwd hoe dit zich dan weer gaat ontwikkelen. En hoeveel modder er nog door de Kamer vliegt (of tussen Den Haag en de VNG) voordat het zo ver is
Van Ooijen stond als wethouder wel bekend als doorpakker, hopelijk maakt hij dat nu ook waar. Maar in dit dossier is "eerst zien, dan geloven" inderdaad inmiddels wel op zijn plaats.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_204736014
quote:
Een op de acht jongeren tot 18 jaar krijgt een vorm van jeugdhulp. Dat was in 1997 nog een op de zevenentwintig.
Ik vind het opvallend dat niemand hier over valt. Dit lijkt me de kern van het probleem.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 19:02:47 #116
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_204736054
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 18:58 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ik vind het opvallend dat niemand hier over valt. Dit lijkt me de kern van het probleem.
Het is in elk geval een van de belangrijkste oorzaken. Die volgens mij in twee stukken uiteen valt: er zijn meer kinderen/jongeren met problemen, en uit commerciële overwegingen worden er allerlei lichte vormen van zorg gegeven die we in 1997 volkomen onzinnig vonden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_204736075
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 19:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het is in elk geval een van de belangrijkste oorzaken. Die volgens mij in twee stukken uiteen valt: er zijn meer kinderen/jongeren met problemen, en uit commerciële overwegingen worden er allerlei lichte vormen van zorg gegeven die we in 1997 volkomen onzinnig vonden.
Dat is niet alleen uit commerciële overwegingen lijkt me, daar zit ook een maatschappelijke drijfveer achter. Ik weet niet precies wat er valt onder wat er in die zin 'jeugdhulp' genoemd wordt, maar het aantal kinderen met een 'rugzakje' is sowieso explosief gestegen de laatste twintig jaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door MoreDakka op 13-05-2022 19:11:00 ]
pi_204736148
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 18:58 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ik vind het opvallend dat niemand hier over valt. Dit lijkt me de kern van het probleem.
En dat is toch exact waar dit artikel over gaat en waarom bezuinigen op de jeugdzorg in essentie helemaal geen slecht idee is? Als je het tenminste goed uit voert, dus dat kinderen die het niet nodig hebben ook geen (vervolg)zorg meer krijgen.

Onze dochter met autisme wilden ze ook oneindig 'doorbehandelen'. Maar na de diagnose (hard nodig richting school) en 8 weken leren uiten van emoties (dat had ze wel echt nodig) hebben we het gelukkig zelf stopgezet. Maar toen dacht ik wel 'jullie zien haar vooral als melkkoe die je binnen hebt gehaald, volgens mij'. Niet dat ik ontevreden was over de kinderpsychologe zelf, trouwens. Die was prima.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_204736163
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 19:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
En dat is toch exact waar dit artikel over gaat en waarom bezuinigen op de jeugdzorg in essentie helemaal geen slecht idee is? Als je het tenminste goed uit voert, dus dat kinderen die het niet nodig hebben ook geen (vervolg)zorg meer krijgen.

Onze dochter met autisme wilden ze ook oneindig 'doorbehandelen'. Maar na de diagnose (hard nodig richting school) en 8 weken leren uiten van emoties (dat had ze wel echt nodig) hebben we het gelukkig zelf stopgezet. Maar toen dacht ik wel 'jullie zien haar vooral als melkkoe die je binnen hebt gehaald, volgens mij'. Niet dat ik ontevreden was over de kinderpsychologe zelf, trouwens. Die was prima.
Ik vermoed dat je de uitzondering bent.
pi_204736186
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 19:15 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ik vermoed dat je de uitzondering bent.
Ik ook, de meesten willen toch dat zoveel mogelijk mensen met 'hun speciale kind' bezig zijn, volgens mij.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_204736300
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 19:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik ook, de meesten willen toch dat zoveel mogelijk mensen met 'hun speciale kind' bezig zijn, volgens mij.
Hoe kom je bij zoiets absurds? Een veel realistischer uitgangs punt is dat mensen het liefst adequate zorg ontvangen en zo min mogelijk mensen om hun speciale kind heen hebben.
pi_204736424
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 19:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Hoe kom je bij zoiets absurds? Een veel realistischer uitgangs punt is dat mensen het liefst adequate zorg ontvangen en zo min mogelijk mensen om hun speciale kind heen hebben.
Ik weet niet hoeveel mensen jij over zulke dingen spreekt, maar als ik andere ouders van kinderen met een rugzakje zoals mijn dochter spreek, hoor ik alleen maar over de ene therapie na de andere. En terecht, want hun kind is zo bijzonder... Dat is in elk geval mijn ervaring. En therapeuten blijven maar methodes verzinnen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 13 mei 2022 @ 19:45:52 #123
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_204736447
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 19:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik weet niet hoeveel mensen jij over zulke dingen spreekt, maar als ik andere ouders van kinderen met een rugzakje zoals mijn dochter spreek, hoor ik alleen maar over de ene therapie na de andere. En terecht, want hun kind is zo bijzonder... Dat is in elk geval mijn ervaring.
Het wisselt nogal, is mijn ervaring, Maar als je kind ondersteuning wordt aangeboden waar je niet voor hoeft te betalen, zeg dan maar eens nee als ouder. Er is een verschil tussen zelf op zoek gaan naar een heel circus van hulpverlening (komt voor, maar is niet erg algemeen) of meegaan in wat de professionals je adviseren. Dat laatste doen uiteindelijk toch de meeste ouders wel.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_204736552
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 19:45 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het wisselt nogal, is mijn ervaring, Maar als je kind ondersteuning wordt aangeboden waar je niet voor hoeft te betalen, zeg dan maar eens nee als ouder. Er is een verschil tussen zelf op zoek gaan naar een heel circus van hulpverlening (komt voor, maar is niet erg algemeen) of meegaan in wat de professionals je adviseren. Dat laatste doen uiteindelijk toch de meeste ouders wel.
Ja, inderdaad is nee zeggen niet zo makkelijk. Nu hebben zowel mijn vrouw als ik veel ervaring met autisme, dat hielp hier wel. Maar daarom vind ik deze zin ook wel goed:
quote:
Therapieën lopen soms door zonder dat iemand beoordeelt of het nog echt nodig is.
Dat de drempel om binnen te komen bij jeugdzorg laag is, is heel goed. Diagnoses kunnen alleen al heel veel duidelijkheid geven. Maar er moet voor therapeuten wel een drempel zijn om door te blijven behandelen, daar moeten ze een goede reden voor hebben. En bij mijn dochter mistte die in elk geval voor mijn gevoel. Laat daar maar iemand mee kijken voor er budget wordt vrijgemaakt voor een volgende behandeling.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_204736626
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 19:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik weet niet hoeveel mensen jij over zulke dingen spreekt, maar als ik andere ouders van kinderen met een rugzakje zoals mijn dochter spreek, hoor ik alleen maar over de ene therapie na de andere. En terecht, want hun kind is zo bijzonder... Dat is in elk geval mijn ervaring. En therapeuten blijven maar methodes verzinnen.
Nogal anekdotisch verhaal van je he. Wat gek dat therapeuten bezig zijn met behandelmethoden, bijna alsof dat een cruciaal deel van hun beroep is.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 19:45 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het wisselt nogal, is mijn ervaring, Maar als je kind ondersteuning wordt aangeboden waar je niet voor hoeft te betalen, zeg dan maar eens nee als ouder. Er is een verschil tussen zelf op zoek gaan naar een heel circus van hulpverlening (komt voor, maar is niet erg algemeen) of meegaan in wat de professionals je adviseren. Dat laatste doen uiteindelijk toch de meeste ouders wel.
Wat Hanca stelde was toch echt dat de meeste mensen het liefst een zo groot mogeijk circus rond hun kind optuigen. Ik denk dat het extreem kortzichtig is om te doen alsof de problemen in de jeugdzorg komen door ouders die te veel zorg voor hun kinderen willen en therapeuten die behandelingen pushen. Dat de drempel om bij jeugdzorg binnen te komen laag is geeft ook aan dat hij er niet veel verstand van heeft, wachtlijsten zijn enorm.

quote:
De wachttijden in de jeugdzorg baren hulpverleners en politici al jaren zorgen, recent door de toenemende problematiek in coronatijd. Reden voor Stichting Het Vergeten Kind om onderzoek te doen naar de concrete cijfers rondom de wachttijden, omdat die tot nu toe niet bekend waren. Kinderen in de jeugdzorg wachten gemiddeld ruim 10 maanden voordat ze hulp krijgen. Ze wachten op therapie, een diagnose, of een plek om te wonen. Het wachten valt jongeren zwaar, met 44% gaat het door het wachten slechter. 98% van de hulpverleners ziet de lange wachttijden als een groot probleem.
https://www.hetvergetenki(...)achttijden-jeugdzorg
pi_204737461
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 20:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dat de drempel om bij jeugdzorg binnen te komen laag is geeft ook aan dat hij er niet veel verstand van heeft, wachtlijsten zijn enorm.

Een wachtlijst is niet per sé een drempel. Ik bedoelde dat je snel toegelaten wordt. En die wachtlijst verschilt nogal, voor testen op aandoeningen als ADHD en het genoemde autisme of bijvoorbeeld hoogbegaafdheid kun je meestal binnen enkele weken gewoon terecht.

En ja, het is anekdotisch. Maar dat maakt het niet gelijk onwaar.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_204738274
En D66 wordt een steeds groter blok aan het teflonbeen van Rutte:

quote:
Scheuring in Brusselse fractie van D66, klachten over Europarlementariër Samira Rafael
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ira-rafaela-a4124396
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_204738421
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:16 schreef Montagui het volgende:
En D66 wordt een steeds groter blok aan het teflonbeen van Rutte:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ira-rafaela-a4124396
Omdat een D66 Europarlementariër in opspraak is binnen de D66 fractie in ALDE?
  Moderator vrijdag 13 mei 2022 @ 22:37:56 #129
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204738530
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:16 schreef Montagui het volgende:
En D66 wordt een steeds groter blok aan het teflonbeen van Rutte:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ira-rafaela-a4124396
De EU fractie van D66 heeft heel weinig te maken met Rutte en het Nederlandse kabinet. Sowieso zitten D66 en VVD voor deze regeringsperiode aan elkaar vast, er is simpelweg gaan andere optie, de zetels van de VVD noch die van D66 kunnen vervangen worden door een of meer andere partijen waar een overeenkomst mee te sluiten is.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_204739127
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:30 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Omdat een D66 Europarlementariër in opspraak is binnen de D66 fractie in ALDE?
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De EU fractie van D66 heeft heel weinig te maken met Rutte en het Nederlandse kabinet. Sowieso zitten D66 en VVD voor deze regeringsperiode aan elkaar vast, er is simpelweg gaan andere optie, de zetels van de VVD noch die van D66 kunnen vervangen worden door een of meer andere partijen waar een overeenkomst mee te sluiten is.
Ja duh, alles wat D'66 is heeft invloed, en als D'66 in Europa net zo'n niet integere partij is als lokaal in NL dan heeft dat net zo goed effect.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator vrijdag 13 mei 2022 @ 23:38:41 #131
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204739141
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 23:37 schreef Montagui het volgende:

[..]
[..]
Ja duh, alles wat D'66 is heeft invloed, en als D'66 in Europa net zo'n niet integere partij is als lokaal in NL dan heeft dat net zo goed effect.
Dat slaat echt nergens op, nogmaals, tot de volgende verkiezingen zitten D66 en VVD aan elkaar vast vanwege een gebrek aan andere opties.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_204739174
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 23:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat slaat echt nergens op, nogmaals, tot de volgende verkiezingen zitten D66 en VVD aan elkaar vast vanwege een gebrek aan andere opties.
Jaahaaa, dat klopt, maar denk je dat Rutte met de ontwikkelingen binnen D'66 blij is?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator vrijdag 13 mei 2022 @ 23:46:17 #133
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204739200
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 23:42 schreef Montagui het volgende:

[..]
Jaahaaa, dat klopt, maar denk je dat Rutte met de ontwikkelingen binnen D'66 blij is?
Is dat dezelfde Rutte die zwaar beschadigd is door functie elders en alle andere schandalen waar de VVD bij betrokken is en een hoofdrol in speelt? Die Rutte?
En blij? Mischien wel, het leidt leuk de aandacht af van zijn partij die deze week weer eens goed voor de dag kwam.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_204739364
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 23:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Is dat dezelfde Rutte die zwaar beschadigd is door functie elders en alle andere schandalen waar de VVD bij betrokken is en een hoofdrol in speelt? Die Rutte?
En blij? Mischien wel, het leidt leuk de aandacht af van zijn partij die deze week weer eens goed voor de dag kwam.
Rutte is daarom ook de beste politicus ever.

Dat hij ons land, onze cultuur, onze mentaliteit, onze kwaliteit van leven, als geen ander land kunnen omgaan met cultuur (verschillen) verkwanseld, mag leuk zijn voor de wokies, maar de (autochtone) Nederlander wil dat niet.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator zaterdag 14 mei 2022 @ 00:15:26 #135
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204739460
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 00:02 schreef Montagui het volgende:

[..]
Rutte is daarom ook de beste politicus ever.

Dat hij ons land, onze cultuur, onze mentaliteit, onze kwaliteit van leven, als geen ander land kunnen omgaan met cultuur (verschillen) verkwanseld, mag leuk zijn voor de wokies, maar de (autochtone) Nederlander wil dat niet.
Lachwekkend statement als je ziet wie er op Rutte stemt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_204739495
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 00:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Lachwekkend statement als je ziet wie er op Rutte stemt.
Nee, alleen degenen die onvoorwaardelijk in Rutte geloven kunnen een dergelijk statement maken.

Ik kan me alleen niet voorstellen dat jij een Rutte adept bent?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator zaterdag 14 mei 2022 @ 00:28:01 #137
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204739560
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 00:19 schreef Montagui het volgende:

[..]
Nee, alleen degenen die onvoorwaardelijk in Rutte geloven kunnen een dergelijk statement maken.

Ik kan me alleen niet voorstellen dat jij een Rutte adept bent?
Ik begrijp totaal niet waar jij het over hebt, eigenlijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_204739613
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 00:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik begrijp totaal niet waar jij het over hebt, eigenlijk.
Gebruik de term "lachwekkend" (tegen mij) dan niet als je er niets van snapt en niet eens weet waarom je iets lachwekkend vindt.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator zaterdag 14 mei 2022 @ 00:37:19 #139
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204739642
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 00:34 schreef Montagui het volgende:

[..]
Gebruik de term "lachwekkend" (tegen mij) dan niet als je er niets van snapt en niet eens weet waarom je iets lachwekkend vindt.
Nogmaals, je posts komen niet erg rationeel over.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 14 mei 2022 @ 22:52:16 #140
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204751763
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 00:02 schreef Montagui het volgende:
als geen ander land kunnen omgaan met cultuur (verschillen)
Huh, hier gaat iets mis geloof ik.
We have always been at war with Eastasia.
pi_204752296
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 00:02 schreef Montagui het volgende:

[..]
Dat hij ons land, onze cultuur, onze mentaliteit, onze kwaliteit van leven, als geen ander land kunnen omgaan met cultuur (verschillen) verkwanseld, mag leuk zijn voor de wokies, maar de (autochtone) Nederlander wil dat niet.
Nochtans zijn het over het algemeen geen linkse mensen die op de VVD stemmen :P
Incelfrikandel
  Moderator zaterdag 14 mei 2022 @ 23:32:21 #142
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204753229
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 23:04 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Nochtans zijn het over het algemeen geen linkse mensen die op de VVD stemmen :P
Of wokies, wat voor een diersoort dat ook moge zijn.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zaterdag 14 mei 2022 @ 23:33:52 #143
236264 crew  capricia
pi_204753255
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 23:04 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Nochtans zijn het over het algemeen geen linkse mensen die op de VVD stemmen :P
Dat zal je doen verbazen, toen met de hypotheekrente aftrek. :D
Definitely not CIA
  zaterdag 14 mei 2022 @ 23:48:02 #144
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204753677
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 23:33 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat zal je doen verbazen, toen met de hypotheekrente aftrek. :D
Links lulluh, rechts box 1 vulluh.
We have always been at war with Eastasia.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 16 mei 2022 @ 07:40:10 #145
408813 crew  trein2000
pi_204766921
twitter

Ik begin mij ernstige zorgen te maken. Dit land is stuk.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_204766942
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 07:40 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ik begin mij ernstige zorgen te maken. Dit land is stuk.
Zou eerder een stukje op de Speld moeten zijn idd….
  maandag 16 mei 2022 @ 07:48:20 #147
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_204766962
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 07:40 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ik begin mij ernstige zorgen te maken. Dit land is stuk.
Jan Roos 2.0 hoor. :')
  maandag 16 mei 2022 @ 07:49:40 #148
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_204766970
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 07:40 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ik begin mij ernstige zorgen te maken. Dit land is stuk.
_O- Maar zet nog wat blokkendozen neer want dat is goed voor de werkgelegenheid. Hur hur gaaf land.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 16 mei 2022 @ 07:58:58 #149
408813 crew  trein2000
pi_204766997
quote:
7s.gif Op maandag 16 mei 2022 07:48 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Jan Roos 2.0 hoor. :')
Inderdaad. Snel een vliegdekschip!

Nee zonder dollen, je kunt toch niet ontkennen dat de overheid op steeds meer terreinen haar kerntaken gewoon niet meer uitvoert, door een heel pallet aan oorzaken dat zich veelal laat samenvatten onder de noemer “achterstallig onderhoud”.

De jeugdzorg ligt volkomen in puin, de politie heeft een gigantisch capaciteitsgebrek, de belastingdienst kan niets meer (zie hier de grondoorzaak van het debacle dat energietoeslag heet) en moet toch een compensatie gaan uitkeren, asielzoekers slapen buiten in door het rode kruis in der haast opgetuigde tenten, volkshuisvestingsproblematiek waar je u tegen zegt mede door falend stikstofbeleid. Het telt nogal op allemaal.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 16 mei 2022 @ 08:00:36 #150
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_204767002
Er is ook geen coronastrategie voor herfst. Geen personeel. Geen stikstofplannen. Geen bestuurscultuur.

Ik ga maar ook mijn kop in zand steken. Dat is het makkelijkste...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')