abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 12 mei 2022 @ 09:13:50 #1
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204715488
Dan zal Zweden wel snel volgen.
Mooi.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 12 mei 2022 @ 09:27:35 #3
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_204715491
Nieuws #563 over dat het ooit gaat gebeuren :O
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 12 mei 2022 @ 09:28:12 #4
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
  donderdag 12 mei 2022 @ 09:30:01 #5
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_204715504
Ik geef ze geen ongelijk.

De “schaker” Poetin is meer van het strategisch niveau van Pim Pam Pet. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_204715505
Geeft bekend formeel?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_204715523
Ik weet niet of een omsingeling van een agressieve nucleaire staat zo verstandig is.
pi_204715541
Die kleine tuinkabouter staat te stampvoeten in zijn gekleurde paleis :')

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2022 09:35:07 ]
pi_204715552
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 09:32 schreef Confetti het volgende:
Ik weet niet of een omsingeling van een agressieve nucleaire staat zo verstandig is.
Dat dachten de Zweden en Finnen ook de laatste tachtig jaar. \nu lijkt het hun wel een heel goed idee. Ik ben het wel met ze eens. Het is niet bepaald zo dat het landen zijn die op een of andere wijze tegen Rusland aankruipen. Ze zijn beide ook al gerespecteerd EU lid.

Het zou anders zijn als Belarus met een dergelijke aanvraag zou komen.
pi_204715560
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 09:32 schreef Confetti het volgende:
Ik weet niet of een omsingeling van een agressieve nucleaire staat zo verstandig is.
Juist wel, want alleen met een blok kun je weerstand bieden tegen deze agressor. als rusland zich zou demilitairiseren en pacifistische beleid zou invoeren, zul je zien dat Finland nooit deze stap zet.
pi_204715564
Laat Rusland Finland maar eens binnenvallen...
:')

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Winteroorlog
pi_204715590
Beter dan niets. Mooi zo en alvast welkom. ^O^
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 12 mei 2022 @ 09:51:01 #13
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204715686
Welkom Finland _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_204715700
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 09:36 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Juist wel, want alleen met een blok kun je weerstand bieden tegen deze agressor. als rusland zich zou demilitairiseren en pacifistische beleid zou invoeren, zul je zien dat Finland nooit deze stap zet.
Rusland kan ook een verzoek tot navo lidmaatschap dan indienen
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 12 mei 2022 @ 09:54:24 #15
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204715727
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 09:52 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Rusland kan ook een verzoek tot navo lidmaatschap dan indienen
Dat heeft Yeltsin toch gedaan? :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_204715968
Erg mooi.
pi_204716249
Goed nieuws.
En jij zit daar onrustig, en jij kijkt langs mij heen
En ik hoor in alles wat je zegt, de stem van iemand
Die bang is voor zichzelf
pi_204716890
Welkom *O*
Ô mon citoyens vous serez unis.
  donderdag 12 mei 2022 @ 12:14:14 #19
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_204716905
Geeft bekend?
  Moderator donderdag 12 mei 2022 @ 12:18:36 #20
446930 crew  ESF1Gamer
pi_204716945
quote:
84s.gif Op donderdag 12 mei 2022 09:54 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat heeft Yeltsin toch gedaan? :D
In een dronken bui?
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  donderdag 12 mei 2022 @ 12:26:02 #21
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_204717001
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 12:18 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
In een dronken bui?
Molotov vroeg het aan bij (ten tijde van JFK) in 1954
Jeltsin vroeg het aan in 1991 oid?

Beiden keren was het een half-serieuze schaak move.

Als Rusland lid wordt van de NATO dan is het nut van NATO ineens verdampt.
Als NATO Rusland afstoot dan is dat politiek gezien te gebruiken als "ik was welwillend maar.. ik mag niet meespelen van de pestkoppen".

Win-win dus.

Treurige feit is dat de enige situatie waarin NATO nutteloos zou worden is als Rusland (en kornuiten) zich structureel gezien anders opstellen richting de wereld. Maar in een kamploze wereld zal er altijd 1 kern ontstaan waar alle aandacht en gratie heen gaat en de rest zijn satelieten. Rusland weigert een sateliet te worden en ziet zichzelf als een kernland die de lakens uit wil delen.

Verschil is dat Amerika zijn vriendlanden ook vriendelijk behandelt. Rusland gebruikt zijn vriendlanden eigenlijk als uitgerekte condooms die bruut over de metaforische Russische lul heen getrokken kunnen worden om anderen bruut over de ookweer metaforische keukentafel te verkrachten.

Voor hetgeval de vraag ging worden "wat is beter.. een wereld met amerikaanse dominantie of russische dominantie".

[ Bericht 15% gewijzigd door SpecialK op 12-05-2022 12:31:38 ]
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_204717029
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 09:32 schreef Confetti het volgende:
Ik weet niet of een omsingeling van een agressieve nucleaire staat zo verstandig is.
Finland heeft weinig keus. In de NATO kunnen ze zelf met nucleaire wapens terugdreigen. Sovjet-Unie heeft inmiddels een geschiedenis van buurlanden die níet in de NAVO zitten aan te vallen en compleet kapot te maken.

NATO is de enige organisatie die (nu) veiligheid biedt tegen de Russische expansiedrift.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_204717074
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 12:26 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Molotov vroeg het aan bij (ten tijde van JFK) in 1954
Jeltsin vroeg het aan in 1991 oid?

Beiden keren was het een half-serieuze schaak move.

Als Rusland lid wordt van de NATO dan is het nut van NATO ineens verdampt.
Als NATO Rusland afstoot dan is dat politiek gezien te gebruiken als "ik was welwillend maar.. ik mag niet meespelen van de pestkoppen".

Win-win dus.

Treurige feit is dat de enige situatie waarin NATO nutteloos zou worden is als Rusland (en kornuiten) zich structureel gezien anders opstellen richting de wereld. Maar in een kamploze wereld zal er altijd 1 kern ontstaan waar alle aandacht en gratie heen gaat en de rest zijn satelieten. Rusland weigert een sateliet te worden en ziet zichzelf als een kernland die de lakens uit wil delen.

Verschil is dat Amerika zijn vriendlanden ook vriendelijk behandelt. Rusland gebruikt zijn vriendlanden eigenlijk als uitgerekte condooms die bruut over de metaforische Russische lul heen getrokken kunnen worden om anderen bruut over de ookweer metaforische keukentafel te verkrachten.

Voor hetgeval de vraag ging worden "wat is beter.. een wereld met amerikaanse dominantie of russische dominantie".
Geen van beiden... Een evenwicht tussen machten is altijd beter.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204717393
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_204717457
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 09:32 schreef Confetti het volgende:
Ik weet niet of een omsingeling van een agressieve nucleaire staat zo verstandig is.
Omsingeling:


Zelfs met Rusland's totale gebrek aan strategisch inzicht blijft dat toch lastig te verkopen.
  donderdag 12 mei 2022 @ 13:36:38 #26
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_204717571
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 12:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Geen van beiden... Een evenwicht tussen machten is altijd beter.
Ik gun Rusland eigenlijk die status niet.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_204717580
d
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 13:23 schreef Shotty het volgende:

[..]
Omsingeling:
[ afbeelding ]

Zelfs met Rusland's totale gebrek aan strategisch inzicht blijft dat toch lastig te verkopen.
denk dat je ene kaart moet maken van wat rusland ziet als Rusland om ze echt goed te begrijpen.😂

ps Turkije, Griekenland is natuurlijk ook navo en grenzen op rusland via de Baltische zee. + kallinggrad natuurlijk.
pi_204717608
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 13:36 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Ik gun Rusland eigenlijk die status niet.
Klop, Sovjet unie had die status als 2e economie van de wereld.

Rusland heeft niks wat ze een grootmacht maakt. de nukes zorgen ervoor dat ze niet binnen gevallen worden. Maar nukes maakt Pakistan ook geen grootmacht.
pi_204717865
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 13:36 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Ik gun Rusland eigenlijk die status niet.
Juist wel als de tegenmacht de vs is met de vele mensenrechtingschendingen en een politiek stelsel wat het land onbestuurbaar maakt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 14 mei 2022 @ 13:47:42 #30
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_204742744
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 13:40 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Klop, Sovjet unie had die status als 2e economie van de wereld.

Rusland heeft niks wat ze een grootmacht maakt. de nukes zorgen ervoor dat ze niet binnen gevallen worden. Maar nukes maakt Pakistan ook geen grootmacht.
Rusland heeft dus gas en olie. Dat maakt hen een grootmacht. Als in... dat maakt andere landen buiten hun vriendenkring politiek afhankelijk.

Dat is wat mij betreft het teken van een grootmacht. Het maakt niet zo zeer uit hoe je andere landen buigt naar je wil. Of dat nou is omdat je een gaskraan kan dicht draaien of omdat je de wereldvoorraad wuppies beheert en dreigt de levering ervan tijdens het volgende WK volledig stop te zetten. Als andere landen X,Y,Z maar serieus genoeg nemen ben jij een grootmacht.

En Rusland is dus een grootmacht in die zin.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_204742767
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 13:47 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Rusland heeft dus gas en olie. Dat maakt hen een grootmacht. Als in... dat maakt andere landen buiten hun vriendenkring politiek afhankelijk.

Dat is wat mij betreft het teken van een grootmacht. Het maakt niet zo zeer uit hoe je andere landen buigt naar je wil. Of dat nou is omdat je een gaskraan kan dicht draaien of omdat je de wereldvoorraad wuppies beheert en dreigt de levering ervan tijdens het volgende WK volledig stop te zetten. Als andere landen X,Y,Z maar serieus genoeg nemen ben jij een grootmacht.

En Rusland is dus een grootmacht in die zin.
Dan is Noorwegen, Qatar, Jemen ook een grootmacht? De enige wat rusland relevant heeft gehouden is dat zij een kleine doorstart van de Sovjet Unie zijn, en dat was een rijk in verval. rusland is een kernmacht, en thats it. voor de rest zijn ze een 3e wereld land.
  Moderator zaterdag 14 mei 2022 @ 13:53:23 #32
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204742799
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 13:47 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Rusland heeft dus gas en olie. Dat maakt hen een grootmacht. Als in... dat maakt andere landen buiten hun vriendenkring politiek afhankelijk.

Dat is wat mij betreft het teken van een grootmacht. Het maakt niet zo zeer uit hoe je andere landen buigt naar je wil. Of dat nou is omdat je een gaskraan kan dicht draaien of omdat je de wereldvoorraad wuppies beheert en dreigt de levering ervan tijdens het volgende WK volledig stop te zetten. Als andere landen X,Y,Z maar serieus genoeg nemen ben jij een grootmacht.

En Rusland is dus een grootmacht in die zin.
Grondstoffen of bodemschatten maken je geen wereldmacht, daar is wat meer voor nodig.

Buiten kernwapens is er niets wat Rusland nog een wereldmacht maakt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_204742916
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2022 13:37 schreef Korenfok het volgende:
d
[..]
denk dat je ene kaart moet maken van wat rusland ziet als Rusland om ze echt goed te begrijpen.😂

ps Turkije, Griekenland is natuurlijk ook navo en grenzen op rusland via de Baltische zee. + kallinggrad natuurlijk.
Kaliningrad staat al op dat kaartje. Verder trek eens een atlas/Google Earth open, tering. :')
  zaterdag 14 mei 2022 @ 14:08:50 #34
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_204742958
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 13:49 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Dan is Noorwegen, Qatar, Jemen ook een grootmacht? De enige wat rusland relevant heeft gehouden is dat zij een kleine doorstart van de Sovjet Unie zijn, en dat was een rijk in verval. rusland is een kernmacht, en thats it. voor de rest zijn ze een 3e wereld land.
Noorwegen zet naar mijn weten hun energievoorraad niet in als politiek drukmiddel op haar buren om gehoorzaamheid af te dwingen tijdens internatioanle situaties. Ze hebben die ambitie niet. Het is een land wat handelt op principes van internationale handel en samenwerking.

Dus ik ben bang dat je vergelijking plat valt.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zaterdag 14 mei 2022 @ 14:17:37 #35
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_204743033
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2022 13:37 schreef Korenfok het volgende:
d
[..]
denk dat je ene kaart moet maken van wat rusland ziet als Rusland om ze echt goed te begrijpen.😂

ps Turkije, Griekenland is natuurlijk ook navo en grenzen op rusland via de Baltische zee. + kallinggrad natuurlijk.
Turkije grenst nergens aan Rusland of zelfs een vazalstaat van Rusland. De zwarte zee is geen handige tactische plek om troepen te laten landen in Rusland om omgekeerd. Het enige tactische voordeel van Turkije is dat ze de bosporus beheren maar Turkije heeft al sinds het begin van hun NAVO lidmaatschap het principe opgesteld dat zij beiden NATO en Russische oorlogsschepen zouden tegen houden qua aantallen.

Een principe waar ze zich aan hebben gehouden tot aan de irritatie van de VS EN Rusland beiden.

Griekenland grenst niet eens aan iets wat grenst aan iets wat grenst aan Rusland. Er zitten (aan de niet-Turkse kant) letterlijk 3 landen tussen. Dus ik raad aan om weer wat geografie-kennis op te doen want ik denk dat je basisschoolniveau een beetje is weggezakt.

Kaliningrad staat op die kaart en is dus meegerekend in de grens-afstand.

Kappen met dat melodramatische ge-overdrijf om de pestkopperigheid van Rusland goed te praten. Die kaart klopt 100%. Blij toe dat Finland straks meegerekend kan worden want Rusland verdient geen cm taktisch voordeel tijdens een eventuele invasie van Europa.

[ Bericht 2% gewijzigd door SpecialK op 14-05-2022 14:23:33 ]
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_204743134
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 14:17 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Turkije grenst nergens aan Rusland of zelfs een vazalstaat van Rusland. De zwarte zee is geen handige tactische plek om troepen te laten landen in Rusland om omgekeerd. Het enige tactische voordeel van Turkije is dat ze de bosporus beheren maar Turkije heeft al sinds het begin van hun NAVO lidmaatschap het principe opgesteld dat zij beiden NATO en Russische oorlogsschepen zouden tegen houden qua aantallen.

Een principe waar ze zich aan hebben gehouden tot aan de irritatie van de VS EN Rusland beiden.

Griekenland grenst niet eens aan iets wat grenst aan iets wat grenst aan Rusland. Er zitten (aan de niet-Turkse kant) letterlijk 3 landen tussen. Dus ik raad aan om weer wat geografie-kennis op te doen want ik denk dat je basisschoolniveau een beetje is weggezakt.

Kaliningrad staat op die kaart en is dus meegerekend in de grens-afstand.

Kappen met dat melodramatische ge-overdrijf om de pestkopperigheid van Rusland goed te praten. Die kaart klopt 100%. Blij toe dat Finland straks meegerekend kan worden want Rusland verdient geen cm taktisch voordeel tijdens een eventuele invasie van Europa.
Ehhh, probeer je nu echt mijn post als pro Russische te maken. _O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')