abonnement Unibet Coolblue
pi_204707937
Ik koop bijna alles on-line, tot boodschappe aan toe en dat doe ik al jaren naar alle tevredenheid. Soms stuur ik iets terug en dat ging eigenlijk altijd wel goed.
De laatste 3-4 maanden merk ik dat als ik iets terug wil sturen de verkopers steeds moeilijker worden hiermee of het gewoon helemaal niet meer doen. Ze weigeren terugbetaling of weigeren verzendlabels te geven zoals staat in hun procedure.
Nou zet ik deze spullen meestal op marktplaats en dan verkoop ik het zo, maar zijn er meer mensen die deze trend zien?
Tot nu toe zijn de voordelen voor mij qua tijd, keuzemogelijkheid en prijs nog hoger dan het risico op dit nadeel, maar mij valt dit wel op.

Je kan er ook zo weinig tegen doen, want tot ca 250 euro doet de rbv niks en een rechtzaak starten kost teveel tijd en geld voor bijna alle aankopen.
Heeft iemand tips hiervoor?
bol.com doet nooit moeilijk bij iets als het van hun is, maar bij de 3de partij verkopers sta je er alleen voor.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204708182
Alles betalen met een credit card en als de verkoper moeilijk doet dreigen dat je de betaling terug laat draaien. Werkt bij mij altijd goed.
  woensdag 11 mei 2022 @ 19:04:06 #3
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_204708186
De wet koop op afstand is een prachtig voorbeeld van hoe de ondernemer in Nederland kapot gemaakt wordt ten opzichte van multinationals, en hoe de klant er eigenlijk helemaal niet op vooruiit gaat zoals je zelf al hebt gemerkt.

De intentie van de wet is het doel voorbij geschoten, de markt heeft zich doorontwikkeld en de wet is blijven stilstaan.

Een voorbeeld: enige tijd geleden met een collega hierover gehad. Ze heeft een webshop in artikelen voor kinderen van 0 tot 5 oid. Ze verkoopt inmiddels ook via bol.com want met alleen haar eigen websites trok ze niet genoeg/steeds minder klanten, want bol.com ...

Het probleem voor haar is, verzenden betaalt ze zelf natuurlijk, 2x bij een retour want zo werkt bol.com en dat leggen ze op aan verkopers via hun site. Terugsturen is niet gratis, dat lapt de verkoper gewoon.

Op artikelen van < 15 euro is dat dan al een kwart tot de helft van het totaal bedrag. Dan zit ze met het feit dat retouren vaak niet als nieuw verkocht kunnen worden. Het is uitgepakt, gepast etc... en dan zit ze met 2x kosten en een onverkoopbaar artikel. Als ze het niet retour neemt krijgt ze slechte reviews en mag ze niet meer op bol.com verkopen.

Ik kan me dus voorstellen dat retailers voor dat kleine grut gewoon niet reageren, de slechte review of achterlijk kleine kans op een juridische procedure nemen ze voor lief. Wat je al aangaf, niemand gaat naar de rechter voor een paar tientjes. Bij teveel slechte reviews begin je gewoon een nieuwe eenmanszaak en meld je je weer aan bij de verzamelsites als bol en amazon.

Tips? Koop offline bij je lokale middenstand. Of klaag bij de overkoepelende website of marktauthoriteit.
Dum de dum
  Moderator woensdag 11 mei 2022 @ 19:18:50 #4
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_204708378
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 19:04 schreef Fe2O3 het volgende:
De wet koop op afstand is een prachtig voorbeeld van hoe de ondernemer in Nederland kapot gemaakt wordt ten opzichte van multinationals, en hoe de klant er eigenlijk helemaal niet op vooruiit gaat zoals je zelf al hebt gemerkt.

De intentie van de wet is het doel voorbij geschoten, de markt heeft zich doorontwikkeld en de wet is blijven stilstaan.

Een voorbeeld: enige tijd geleden met een collega hierover gehad. Ze heeft een webshop in artikelen voor kinderen van 0 tot 5 oid. Ze verkoopt inmiddels ook via bol.com want met alleen haar eigen websites trok ze niet genoeg/steeds minder klanten, want bol.com ...

Het probleem voor haar is, verzenden betaalt ze zelf natuurlijk, 2x bij een retour want zo werkt bol.com en dat leggen ze op aan verkopers via hun site. Terugsturen is niet gratis, dat lapt de verkoper gewoon.

Op artikelen van < 15 euro is dat dan al een kwart tot de helft van het totaal bedrag. Dan zit ze met het feit dat retouren vaak niet als nieuw verkocht kunnen worden. Het is uitgepakt, gepast etc... en dan zit ze met 2x kosten en een onverkoopbaar artikel. Als ze het niet retour neemt krijgt ze slechte reviews en mag ze niet meer op bol.com verkopen.

Ik kan me dus voorstellen dat retailers voor dat kleine grut gewoon niet reageren, de slechte review of achterlijk kleine kans op een juridische procedure nemen ze voor lief. Wat je al aangaf, niemand gaat naar de rechter voor een paar tientjes. Bij teveel slechte reviews begin je gewoon een nieuwe eenmanszaak en meld je je weer aan bij de verzamelsites als bol en amazon.

Tips? Koop offline bij je lokale middenstand. Of klaag bij de overkoepelende website of marktauthoriteit.
^O^ Of even checken bij een externe verkoper op bol of Amazon of die ook een eigen website hebben en het via de eigen site kopen.

Op zich is de wet koop op afstand prima, alleen de trend van gratis kunnen retourneren is wel naar. Hierdoor wordt er ook zo onnodig veel besteld, "want het kan toch wel gratis terug".
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 11 mei 2022 @ 19:22:37 #5
408813 crew  trein2000
pi_204708438
Bij de wat grotere partijen heb je vaak wel een klachtencommissie. Of anders creditcard inderdaad.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_204708508
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 19:03 schreef Jaeger85 het volgende:
Alles betalen met een credit card en als de verkoper moeilijk doet dreigen dat je de betaling terug laat draaien. Werkt bij mij altijd goed.
ook als je het product wel ontvangen hebt maar wil retourneren wat niet lukt? Ik dacht dat een credit card terugboeking alleen kan als je het product niet ontvangen hebt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204708539
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2022 19:18 schreef noodgang het volgende:

[..]
^O^ Of even checken bij een externe verkoper op bol of Amazon of die ook een eigen website hebben en het via de eigen site kopen.

Op zich is de wet koop op afstand prima, alleen de trend van gratis kunnen retourneren is wel naar. Hierdoor wordt er ook zo onnodig veel besteld, "want het kan toch wel gratis terug".
mij interesseert het niks over het nu gratis retourneren is of niet, ik bestel er even goed en betaal dan ook de verzendkosten voor terugsturen.

Ik bestel on-line voor de keuzemogelijkheid, gemak en geen openingstijden problematiek. Winkels zijn open als ik werk of zijn dan stervensdruk als ik niet werk.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204708545
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2022 19:18 schreef noodgang het volgende:

[..]
^O^ Of even checken bij een externe verkoper op bol of Amazon of die ook een eigen website hebben en het via de eigen site kopen.

Op zich is de wet koop op afstand prima, alleen de trend van gratis kunnen retourneren is wel naar. Hierdoor wordt er ook zo onnodig veel besteld, "want het kan toch wel gratis terug".
Er zou een minimaal bestel bedrag aan verbonden moeten zijn, vind ik. Koop je schoenen voor ¤900 euro dan mag je toch gratis terugsturen verwachten, maar niet voor ieder goedkoop artikel.
pi_204708573
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 19:04 schreef Fe2O3 het volgende:
De wet koop op afstand is een prachtig voorbeeld van hoe de ondernemer in Nederland kapot gemaakt wordt ten opzichte van multinationals, en hoe de klant er eigenlijk helemaal niet op vooruiit gaat zoals je zelf al hebt gemerkt.

De intentie van de wet is het doel voorbij geschoten, de markt heeft zich doorontwikkeld en de wet is blijven stilstaan.

Een voorbeeld: enige tijd geleden met een collega hierover gehad. Ze heeft een webshop in artikelen voor kinderen van 0 tot 5 oid. Ze verkoopt inmiddels ook via bol.com want met alleen haar eigen websites trok ze niet genoeg/steeds minder klanten, want bol.com ...

Het probleem voor haar is, verzenden betaalt ze zelf natuurlijk, 2x bij een retour want zo werkt bol.com en dat leggen ze op aan verkopers via hun site. Terugsturen is niet gratis, dat lapt de verkoper gewoon.

Op artikelen van < 15 euro is dat dan al een kwart tot de helft van het totaal bedrag. Dan zit ze met het feit dat retouren vaak niet als nieuw verkocht kunnen worden. Het is uitgepakt, gepast etc... en dan zit ze met 2x kosten en een onverkoopbaar artikel. Als ze het niet retour neemt krijgt ze slechte reviews en mag ze niet meer op bol.com verkopen.

Ik kan me dus voorstellen dat retailers voor dat kleine grut gewoon niet reageren, de slechte review of achterlijk kleine kans op een juridische procedure nemen ze voor lief. Wat je al aangaf, niemand gaat naar de rechter voor een paar tientjes. Bij teveel slechte reviews begin je gewoon een nieuwe eenmanszaak en meld je je weer aan bij de verzamelsites als bol en amazon.

Tips? Koop offline bij je lokale middenstand. Of klaag bij de overkoepelende website of marktauthoriteit.
ik krijg raar genoeg bij een slechte ervaring met een 3de partij bij bol.com bijna nooit die e-mail of ik de verkoper wilt beoordelen. Ik krijg ze wel als ik er geen klachten over heb. Ik heb dit al meerdere keren aangegeven bij bol.com naar ze doen hier niks mee.
Ik heb van de 9 slechte ervaringen 8x nooit een beoordelings e-mail ontvangen over die 3de partij.

[ Bericht 0% gewijzigd door sjorsie1982 op 11-05-2022 19:36:47 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204708729
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 19:26 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ook als je het product wel ontvangen hebt maar wil retourneren wat niet lukt? Ik dacht dat een credit card terugboeking alleen kan als je het product niet ontvangen hebt.
Ja het kan ook als jij de koop hebt ontbonden en de verkoper moeilijk doet.
pi_204708756
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 19:40 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Ja het kan ook als jij de koop hebt ontbonden en de verkoper moeilijk doet.
oh dat is nieuw voor mij. Ik heb weleens mijn geld terug gekregen toen ik het product niet kreeg, maar ik wist niet dat dit ook kon bij het ontbinden van de koop.
Dan ga ik daar maar eens vaker mee dreigen en ook maar gewoon doen.
Is een week wachten op een antwoord waar je iets aan hebt voldoende voor ics?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204708780
Univé rechtshulp. Hebben geen 250¤ drempel
pi_204708886
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 19:43 schreef investeerdertje het volgende:
Univé rechtshulp. Hebben geen 250¤ drempel
welke drempel hebben ze wel?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204709803
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 19:50 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
welke drempel hebben ze wel?
100 euro
pi_204710844
Ik heb er eigenlijk nooit problemen mee, maar probeer terugsturen zoveel mogelijk te vermijden. Wat ik wel merk is dat er vaak wordt gevraagd om de originele doos bij het terugsturen. Dit ging om een stoel, dus geen product specifieke doos.

Daar heb ik wel een keer wat problemen mee gehad. Uiteindelijk na herhaaldelijk aandringen wel goedgekomen en ervan geleerd om de originele doos een tijdje te bewaren om zulke zaken in de toekomst te vermijden.

Wel kan ik mij goed voorstellen dat het frustrerend is voor verkopers. Je moet eigenlijk wel online verkopen, maar tegelijk weet je dat je te maken krijgt met deze wet- en regelgeving die niet bepaald in je voordeel werken.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_204711945
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 21:12 schreef Kiid het volgende:
Wel kan ik mij goed voorstellen dat het frustrerend is voor verkopers. Je moet eigenlijk wel online verkopen, maar tegelijk weet je dat je te maken krijgt met deze wet- en regelgeving die niet bepaald in je voordeel werken.
Dat moet dus gewoon in je prijs zitten. De theorie is niet ingewikkeld.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_204715260
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 21:52 schreef baskick het volgende:

[..]
Dat moet dus gewoon in je prijs zitten. De theorie is niet ingewikkeld.
Ik begrijp het ook nooit zo goed. Alle kosten verwerk je toch in de prijs?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204715346
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 08:56 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik begrijp het ook nooit zo goed. Alle kosten verwerk je toch in de prijs?
Zou je zeggen, he :Y Een winkel die 'gratis' verzendt kan dat alleen (winstgevend) doen als ze dat in de productprijs stopt. Ze weten (of schatten als ze net starten) hoeveel er retour komt. Als dat 'gratis' is voor de consument, moet dat (voor het aandeel retouren) óók in de verkoopprijs zitten. En met alleen de verzendkosten ben je er natuurlijk niet.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_204715420
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 09:08 schreef baskick het volgende:

[..]
Zou je zeggen, he :Y Een winkel die 'gratis' verzendt kan dat alleen (winstgevend) doen als ze dat in de productprijs stopt. Ze weten (of schatten als ze net starten) hoeveel er retour komt. Als dat 'gratis' is voor de consument, moet dat (voor het aandeel retouren) óók in de verkoopprijs zitten. En met alleen de verzendkosten ben je er natuurlijk niet.
Klopt zo werkt het.
Structureel onder de kostprijs verkopen mag namelijk niet van de anti-concurrentie wetgeving van europa
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204721514
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 19:04 schreef Fe2O3 het volgende:
De wet koop op afstand is een prachtig voorbeeld van hoe de ondernemer in Nederland kapot gemaakt wordt ten opzichte van multinationals, en hoe de klant er eigenlijk helemaal niet op vooruiit gaat zoals je zelf al hebt gemerkt.

De intentie van de wet is het doel voorbij geschoten, de markt heeft zich doorontwikkeld en de wet is blijven stilstaan.

Een voorbeeld: enige tijd geleden met een collega hierover gehad. Ze heeft een webshop in artikelen voor kinderen van 0 tot 5 oid. Ze verkoopt inmiddels ook via bol.com want met alleen haar eigen websites trok ze niet genoeg/steeds minder klanten, want bol.com ...

Het probleem voor haar is, verzenden betaalt ze zelf natuurlijk, 2x bij een retour want zo werkt bol.com en dat leggen ze op aan verkopers via hun site. Terugsturen is niet gratis, dat lapt de verkoper gewoon.

Op artikelen van < 15 euro is dat dan al een kwart tot de helft van het totaal bedrag. Dan zit ze met het feit dat retouren vaak niet als nieuw verkocht kunnen worden. Het is uitgepakt, gepast etc... en dan zit ze met 2x kosten en een onverkoopbaar artikel. Als ze het niet retour neemt krijgt ze slechte reviews en mag ze niet meer op bol.com verkopen.

Ik kan me dus voorstellen dat retailers voor dat kleine grut gewoon niet reageren, de slechte review of achterlijk kleine kans op een juridische procedure nemen ze voor lief. Wat je al aangaf, niemand gaat naar de rechter voor een paar tientjes. Bij teveel slechte reviews begin je gewoon een nieuwe eenmanszaak en meld je je weer aan bij de verzamelsites als bol en amazon.

Tips? Koop offline bij je lokale middenstand. Of klaag bij de overkoepelende website of marktauthoriteit.
Wat ik me dan afvraag...zou je als Coolblue zijnde ook externe verkoper kunnen worden bij bol.com?
  donderdag 12 mei 2022 @ 22:29:22 #21
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_204726450
Nadeel van de Wet koop op afstand is altijd al voor de verkopende partij geweest.
Zelf ook een aantal jaar een webshop gehad.

Het begint al met de verzendkosten.
Je bent verplicht BTW te betalen over de verzendkosten.
Dus waar een particulier 6,95 betaalt, betaal jij als kleine ondernemer 6,95 + 21% BTW.
Dit kan je niet doorberekenen want de particulier ziet op de site van PostNL dat verzendkosten 6,95 zijn.

Verpakkingsmateriaal berekenen wordt ook bijna niet geaccepteerd.

Dat is misschien leuk bij luxe goederen maar bij een outlet-/kortingswinkel is dat snel kostbaar.

Vervolgens komen er bij een retour de extra kosten. Je moet namelijk het volledige aankoopbedrag inclusief verzendkosten terugbetalen. Alleen de retourkosten zijn voor rekening van de klant.

Dus je hebt 15 euro uitgegeven voor een product dat je weer in je winkel hebt liggen.
Wil je een kleine webshop concurrent kapot maken, dan laat je veel mensen bestellen en retourneren.

Wij hadden een paar regels voor onszelf die afweken van de standaard 'klant betaalt retourkosten'.
Lag de fout bij ons, dan stuurden wij een etiket.
Lag de fout bij ons, maar was het een goedkoop product dan mocht de klant het houden.
En hadden we het verkeerde verzonden, dan kregen ze dat ook nog gratis.

En die laatste 2 waren uiteindelijk goede investeringen, want we merkten dat we hierdoor goede mond-op-mond reclame kregen.
pi_204727261
Eigenlijk kan ik me geen problemen met terugsturen herinneren. 50% van wat ik koop, is via bol.com. De rest is gereedschap en aanverwante producten (verf, schroeven, bouten en moeren).

Grootste probleem heb ik met marktplaats, dan betreft het gewoon het helemaal niet leveren door particuliere verkopers. Daar ben ik dus klaar mee.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_204730179
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 21:52 schreef baskick het volgende:

[..]
Dat moet dus gewoon in je prijs zitten. De theorie is niet ingewikkeld.
en dan besteld niemand bij je omdat je niet concureerbaar genoeg bent.
klein en duur mijd de consument, gaan ze liever naar een bol ofzo
pi_204730195
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 09:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Klopt zo werkt het.
Structureel onder de kostprijs verkopen mag namelijk niet van de anti-concurrentie wetgeving van europa
tja, en wie bepaald wat onder de kostprijs is? :')

hebben wij op de zaak wel eens een klacht over gehad, van een andere verkoper.


we hebben hem hard uitgelachen en gezegd dat hij maar betere prijzen moet onderhandelen
  vrijdag 13 mei 2022 @ 07:17:42 #25
51385 baskick
Juist ja!
pi_204730563
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 22:29 schreef FF het volgende:
Nadeel van de Wet koop op afstand is altijd al voor de verkopende partij geweest.
Zelf ook een aantal jaar een webshop gehad.

Het begint al met de verzendkosten.
Je bent verplicht BTW te betalen over de verzendkosten.
Waaruit volgt dat dan?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  vrijdag 13 mei 2022 @ 07:18:42 #26
51385 baskick
Juist ja!
pi_204730568
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 02:03 schreef mschol het volgende:

[..]
en dan besteld niemand bij je omdat je niet concureerbaar genoeg bent.
klein en duur mijd de consument, gaan ze liever naar een bol ofzo
Race to the bottom. Zo houden winkels het samen in stand.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_204730712
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 07:18 schreef baskick het volgende:

[..]
Race to the bottom. Zo houden winkels het samen in stand.
je kan beter de consument de schuld geven, die alles blind gratis willen o.a. retourneren.
pi_204731346
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 18:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik koop bijna alles on-line, tot boodschappe aan toe en dat doe ik al jaren naar alle tevredenheid. Soms stuur ik iets terug en dat ging eigenlijk altijd wel goed.
De laatste 3-4 maanden merk ik dat als ik iets terug wil sturen de verkopers steeds moeilijker worden hiermee of het gewoon helemaal niet meer doen. Ze weigeren terugbetaling of weigeren verzendlabels te geven zoals staat in hun procedure.
Nou zet ik deze spullen meestal op marktplaats en dan verkoop ik het zo, maar zijn er meer mensen die deze trend zien?
Tot nu toe zijn de voordelen voor mij qua tijd, keuzemogelijkheid en prijs nog hoger dan het risico op dit nadeel, maar mij valt dit wel op.

Je kan er ook zo weinig tegen doen, want tot ca 250 euro doet de rbv niks en een rechtzaak starten kost teveel tijd en geld voor bijna alle aankopen.
Heeft iemand tips hiervoor?
bol.com doet nooit moeilijk bij iets als het van hun is, maar bij de 3de partij verkopers sta je er alleen voor.
Ik denk dat ondernemers zich simpelweg wapenen tegen het eindeloos terugsturen van allerlei artikelen. Dat schijnt echt een crime te zijn.
pi_204731379
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 02:06 schreef mschol het volgende:

[..]
tja, en wie bepaald wat onder de kostprijs is? :')

hebben wij op de zaak wel eens een klacht over gehad, van een andere verkoper.


we hebben hem hard uitgelachen en gezegd dat hij maar betere prijzen moet onderhandelen
De EU in hun onderzoek of de acm in NL
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204731394
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 07:57 schreef mschol het volgende:

[..]
je kan beter de consument de schuld geven, die alles blind gratis willen o.a. retourneren.
Als het niet wordt aangeboden dan kunnen ze willen tot ze een ons wegen
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')