abonnement Unibet Coolblue
pi_204703589
https://www.nu.nl/binnenl(...)l-terechtkunnen.html

"Vol is vol", sprak wijlen drs. Janmaat ooit. Hij werd er destijds, ergens eind jaren '80, door een rechter voor veroordeeld.

Maar wat is de oplossing?
pi_204703612
er is geen acceptabele oplossing
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204703615
Het was heerlijk zacht weer afgelopen nacht, zie het probleem niet.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_204703680
Je zou zeggen dat dan de grenzen van onze opvangcapaciteit ruim bereikt zijn. Je kunt als klein land niet de hele wereld helpen.
  User die overal opduikt 2022 woensdag 11 mei 2022 @ 12:25:42 #5
186611 Haags
pi_204703725
Er waren een paar jaar geleden nogal wat BN'ers die interesse hadden om er een aantal in huis te nemen. Dus dit moet wel goed komen.
Zonder wrijving geen glans
  woensdag 11 mei 2022 @ 12:26:55 #6
3542 Gia
User under construction
pi_204703739
Ze hebben net niet buiten hoeven slapen:

https://www.ad.nl/binnenl(...)ten-slapen~afa147b6/

Maareh, wanneer gaan nu eens die grenzen dicht. Handel eerst de aanvragen af van de mensen die er nu zijn. Laat alleen Oekraiense vluchtelingen toe. Geen Afghanen, geen veilige landers/gelukzoekers.

Het is kut als je in een kutland bent geboren, maar niet ons probleem.
pi_204703743
Het is droog en niet koud, ze zijn veilig en voor een natje en droogje wordt gezorgd. Prima lijkt me, veiligheid boven alles.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_204703768
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 12:21 schreef Dutchguy het volgende:
Je zou zeggen dat dan de grenzen van onze opvangcapaciteit ruim bereikt zijn. Je kunt als klein land niet de hele wereld helpen.
Dit inzicht is nog niet doorgedrongen tot de regering. En ook niet tot partijen CDA en D66 in de tweede kamer.

De staatsecretaris Van der Burg roept gemeenten "dringend" op om voor meer opvangplekken te zorgen.

Regeringspartijen CDA en D66 roepen Van der Burg weer op om een tweede aanmeldcentrum te openen.

Welke gelukkige gemeente zullen we binnenkort mogen feliciteren met de aanwinst van een nieuw aanmeldcentrum? Ik gok dat Wassenaar, Aerdenhout, en Vinkeveen geen kans maken.

Hoe dan ook - de gezagsdragers willen dus vooralsnog alleen de opvangcapaciteit verhogen, niet de instroom beperken.
  woensdag 11 mei 2022 @ 12:31:37 #9
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_204703787
Nice. Meer van dit graag. Nu nog een mooie brandstichting en wat rellen. Laat het maar klappen.
pi_204703792
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 12:25 schreef Haags het volgende:
Er waren een paar jaar geleden nogal wat BN'ers die interesse hadden om er een aantal in huis te nemen. Dus dit moet wel goed komen.
Ja, laat ze diegene die op die lijst stonden nog maar eens vragen...

https://www.google.com/am(...)-voor-vluchtelingen/

De enige die het daadwerkelijk deed was Annabel Nanninga.

Stelletje deugneuzen, zum kotzen
  woensdag 11 mei 2022 @ 12:33:09 #11
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204703804
Mogen, niet moeten
pi_204703824
Er was echt geen plek in 1 van de 10 veilige landen waar ze doorheen gereisd zijn?
pi_204703856
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 12:29 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Dit inzicht is nog niet doorgedrongen tot de regering. En ook niet tot partijen CDA en D66 in de tweede kamer.

De staatsecretaris Van der Burg roept gemeenten "dringend" op om voor meer opvangplekken te zorgen.

Regeringspartijen CDA en D66 roepen Van der Burg weer op om een tweede aanmeldcentrum te openen.

Welke gelukkige gemeente zullen we binnenkort mogen feliciteren met de aanwinst van een nieuw aanmeldcentrum? Ik gok dat Wassenaar, Aerdenhout, en Vinkeveen geen kans maken.

Hoe dan ook - de gezagsdragers willen dus vooralsnog alleen de opvangcapaciteit verhogen, niet de instroom beperken.
Heel veel Nederlanders denken/weten het zeker, dat er nog zeker 3 Miljoen mensen bij kunnen hoor...

Vingers in de oren en whawhawha roepen als je ze vertelt dat het merendeel hier komt om te parasiteren, kijk naar de cijfers, en dat ons sociaal stelsel dit helemaal niet kan dragen. Over 10 20 jaar zijn er meer staatsinfuushangers dan werkende mensen, bij wijze van...

Nee hoor, echt een verrijking, al die nieuwe " Nederlanders"....

Tijd dat er echt strenge regels komen wie hier wel en niet kan blijven.
pi_204703871
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 12:31 schreef Twiitch het volgende:
Nice. Meer van dit graag. Nu nog een mooie brandstichting en wat rellen. Laat het maar klappen.
Dit is gewoon "3D Chess" van onze overheid, de boel laten klappen heeft ook een afschrikkende werking op migranten. Die zien Nederland wellicht minder als luilekkerland.

>:)
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_204703883
Meer asielzoekers graag. De hele keten moet ontsporen, dagelijks rellen, brandstichting en mensonterende taferelen. Net zolang tot dit hele absurde systeem implodeert.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_204703895
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 12:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Meer asielzoekers graag. De hele keten moet ontsporen, dagelijks rellen, brandstichting en mensonterende taferelen. Net zolang tot dit hele absurde systeem implodeert.
zoals in griekenland? :Y _O_ *O*
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 11 mei 2022 @ 12:45:23 #18
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204703955
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 12:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Meer asielzoekers graag. De hele keten moet ontsporen, dagelijks rellen, brandstichting en mensonterende taferelen. Net zolang tot dit hele absurde systeem implodeert.
Ik ga er gemakshalve vanuit dat je daarna minder vluchtelingen wil maar de meest voor de hand liggende optie is dan dat ze helemaal makkelijk vergunningen uit gaan delen
pi_204703959
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 12:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Meer asielzoekers graag. De hele keten moet ontsporen, dagelijks rellen, brandstichting en mensonterende taferelen. Net zolang tot dit hele absurde systeem implodeert.
Hardleerse mensen die de vinger in de oren stoppen bij het aankaarten van de problemen die dit al veroorzaakt en gaat veroorzaken kunnen het alleen op de kwaadschikse manier leren. Jammer dat het zo moet maar dit zal inderdaad de enige manier zijn.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_204703971
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2022 12:45 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Hardleerse mensen die de vinger in de oren stoppen bij het aankaarten van de problemen die dit al veroorzaakt en gaat veroorzaken kunnen het alleen op de kwaadschikse manier leren. Jammer dat het zo moet maar dit zal inderdaad de enige manier zijn.
dat gebeurt in NL al op veel vlakken en wereldwijd ook met 1 probleem.

Hopelijk werkt het.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204703992
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 12:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Meer asielzoekers graag. De hele keten moet ontsporen, dagelijks rellen, brandstichting en mensonterende taferelen. Net zolang tot dit hele absurde systeem implodeert.
Hardleerse mensen die de vinger in de oren stoppen bij het aankaarten van de problemen die dit al veroorzaakt en gaat veroorzaken kunnen het alleen op de kwaadschikse manier leren. Jammer dat het zo moet maar dit zal inderdaad de enige manier zijn.
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2022 12:45 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Ik ga er gemakshalve vanuit dat je daarna minder vluchtelingen wil maar de meest voor de hand liggende optie is dan dat ze helemaal makkelijk vergunningen uit gaan delen
En in iedere gemeente verplicht een AZC, we doen niets aan preventie maar we zijn eerder geneigd om te gaan door stapelen met allerlei lapmiddelen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_204704002
Tsja, eh, fuck ...

Wellicht de instroom eens afstemmen op de beschikbare opvangplekken, in plaats van andersom?
"Pools are perfect for holding water"
pi_204704081
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 12:26 schreef Gia het volgende:
Het is kut als je in een kutland bent geboren, maar niet ons probleem.
Kun je beter zeggen over Oekraïne
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_204704114
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2022 12:45 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Ik ga er gemakshalve vanuit dat je daarna minder vluchtelingen wil maar de meest voor de hand liggende optie is dan dat ze helemaal makkelijk vergunningen uit gaan delen
dan loopt het vanzelf ergens anders vast. De rek is er uit. Wegkijken kan niet meer en het probleem onder het tapijt vegen resulteert direct in problemen elders in de maatschappij. Laat ze maar vergunningen uitdelen, vervolgens moeten die mensen woonruimte, succes daarmee.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_204704126
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 12:48 schreef probeer het volgende:
Tsja, eh, fuck ...

Wellicht de instroom eens afstemmen op de beschikbare opvangplekken, in plaats van andersom?
De instroom is praktisch onbeperkt.
  woensdag 11 mei 2022 @ 13:00:04 #26
16715 Mylene
*schatje*
pi_204704159
Nou ja, het leger heeft toch wel een paar tenten die ze op kunnen zetten? Om mensen buiten te laten slapen vind ik ook weer wat.
pi_204704190
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 13:00 schreef Mylene het volgende:
Nou ja, het leger heeft toch wel een paar tenten die ze op kunnen zetten? Om mensen buiten te laten slapen vind ik ook weer wat.
deze nederlandse insteek heeft juist geleid tot dit soort problematiek.

Als je die tenten dan wilt gebruiken, gebruik ze dan voor nederlanders. Die er zijn genoeg die daar een moord voor doen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204704205
Het Nederlandse beleid is gebaseerd op het Vluchtelingenverdrag plus Artikel 1 van de Grondwet, oftewel:

Iedereen mag naar Nederland komen, en wie eenmaal (vijf jaar) in Nederland is hoeft nooit meer weg.

Deze constructie werkt als een honingpot op een zwerm vliegen.

En hoe reageert de overheid hier op? Door meer honingpotten neer te zetten, in de hoop dat de zwerm vliegen dan stopt.
  woensdag 11 mei 2022 @ 13:08:24 #29
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_204704275
Deze mensen kwamen dus via Rusland/ Wit Rusland aan... Ze zijn dus nog steeds bezig de EU te overspoelen met niet westerse mannen... :{ Ook uit Marokko gewoon weer, zet die gast direct weer op het vliegtuig naar Rabat. :N

''Met vooral Engels, Frans en handgebaren geven asielzoekers op het gras bij het azc aan hoe het tot dusverre ging. Op een blauw dekentje zitten en liggen wat jonge mannen. Ze zijn moe, deze drie. „We wachten hier nu weer buiten. We hebben afgelopen nacht binnen geslapen, nadat we hier eerder dus tot een uur of één nog een tijd buiten waren. Op het gras”, vertelt een twintiger uit Jemen. Binnen was immers geen plek meer. Een metgezel komt uit Irak. Hij heeft al veel meer gewacht en gereisd, verzucht hij. „Ik was in Egypte, Rusland, Wit-Rusland, Polen, Duitsland...Nu dus Holland.” Ze praten snel en vragen elkaar rustig te blijven. „Het is nog vroeg, een bus komt zo wel?”

„Wachten en wachten is het nu, ook achter het hek was dat vannacht zo”, zegt een ander, kijkend naar de hekken die het azc scheiden van het terrein bij de weg, waar het verkeer langs raast. De jongeren hopen op een snelle bus naar een andere locatie of dat ze juist gewoon weer naar binnen kunnen.

„Ik wil wel naar Amsterdam”, zegt Brahim, een twintiger uit Marokko.

''



Bron https://www.telegraaf.nl/(...)mensen-slapen-buiten
  woensdag 11 mei 2022 @ 13:10:36 #30
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204704302
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 12:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
dan loopt het vanzelf ergens anders vast. De rek is er uit. Wegkijken kan niet meer en het probleem onder het tapijt vegen resulteert direct in problemen elders in de maatschappij. Laat ze maar vergunningen uitdelen, vervolgens moeten die mensen woonruimte, succes daarmee.
Dat betekent containerwoningen en hogere huizenprijzen.

Alle problemen zijn er al en worden ook nu niet opgelost. De problemen worden dan alleen groter en nog net zo goed niet opgelost. Dus ja, wat lost het op?
pi_204704356
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 13:08 schreef BMW1993 het volgende:
Deze mensen kwamen dus via Rusland/ Wit Rusland aan... Ze zijn dus nog steeds bezig de EU te overspoelen met niet westerse mannen... :{ Ook uit Marokko gewoon weer, zet die gast direct weer op het vliegtuig naar Rabat. :N

''Met vooral Engels, Frans en handgebaren geven asielzoekers op het gras bij het azc aan hoe het tot dusverre ging. Op een blauw dekentje zitten en liggen wat jonge mannen. Ze zijn moe, deze drie. „We wachten hier nu weer buiten. We hebben afgelopen nacht binnen geslapen, nadat we hier eerder dus tot een uur of één nog een tijd buiten waren. Op het gras”, vertelt een twintiger uit Jemen. Binnen was immers geen plek meer. Een metgezel komt uit Irak. Hij heeft al veel meer gewacht en gereisd, verzucht hij. „Ik was in Egypte, Rusland, Wit-Rusland, Polen, Duitsland...Nu dus Holland.” Ze praten snel en vragen elkaar rustig te blijven. „Het is nog vroeg, een bus komt zo wel?”

„Wachten en wachten is het nu, ook achter het hek was dat vannacht zo”, zegt een ander, kijkend naar de hekken die het azc scheiden van het terrein bij de weg, waar het verkeer langs raast. De jongeren hopen op een snelle bus naar een andere locatie of dat ze juist gewoon weer naar binnen kunnen.

„Ik wil wel naar Amsterdam”, zegt Brahim, een twintiger uit Marokko.

''



Bron https://www.telegraaf.nl/(...)mensen-slapen-buiten
Het begrip "vluchteling" moet worden herzien. Deze jonge Irakees was blijkbaar in staat om vanuit zijn vaderland door 5 verschillende landen te reizen. Geen vluchteling, maar een zwerver, een avonturier.

En Brahim komt uit het veilige Marokko. Zoals er zoveel Brahim's door Europa zwerven en ook vaak in Nederland terecht komen.
  woensdag 11 mei 2022 @ 13:17:40 #32
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204704396
Moeten zij weten.
pi_204704472
Dit gaat gewoon weer een herhaling worden van de jaren 70.

Alleen haalden we toen arbeiders hier heen zonder te bedenken wat we op langer termijn er mee moeten doen.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  woensdag 11 mei 2022 @ 13:23:31 #34
3542 Gia
User under construction
pi_204704495
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 12:53 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Kun je beter zeggen over Oekraïne
Nee, dat is een land uit de eigen regio en dus eerder ook ons probleem.
pi_204704499
Veertig, vijftig jaar geleden was het onder Nederlandse jongeren ook een rage om vrijwel platzak door Europa te zwerven. Eerst liftend naar Frankrijk of Spanje. Proberen wat geld te verdienen bij lokale boeren. Slapen in het park of op het strand. Dan verder naar Italië of Griekenland. Aan het eind van de zomer met de trein weer terug naar huis, zo bruin als een aap, mager en uitgehongerd. Mooie tijden waren dat.

Deze jongeren doen in feite hetzelfde, alleen proberen ze nu de overheid op te laten draaien voor hun kosten, door misbruik te maken van de asielprocedure.
pi_204704516
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 13:23 schreef Gia het volgende:

[..]
Nee, dat is een land uit de eigen regio en dus eerder ook ons probleem.
Nee hoor, afstand is het probleem niet want ze komen toch tot hier
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 11 mei 2022 @ 13:31:19 #37
408813 crew  trein2000
pi_204704595
Lampedusa in Groningen. Ongelofelijk. Nederland onwaardig.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 11 mei 2022 @ 13:32:07 #38
3542 Gia
User under construction
pi_204704600
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 13:24 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Nee hoor, afstand is het probleem niet want ze komen toch tot hier
Dat is niet wat ik bedoel met 'ons probleem'. Ten opzichte van vluchtelingen uit Oekraine hebben we een zorgplicht omdat een land uit de eigen regio is. Ten opzichte van Syrie, Afghanistan en Marokko hebben we dat totaal niet. Gewoon allemaal afwijzen, zodat we de Oekrainers kunnen helpen.
pi_204704607
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 13:23 schreef Gia het volgende:

[..]
Nee, dat is een land uit de eigen regio en dus eerder ook ons probleem.
dat is helemaal geen eigen regio....

en kom niet aan dat het europa is, want dan zou japan ook eigen regio zijn van jemen en zuid-afrika eigen regio van libie, terwijl niemand daar zo over denkt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 11 mei 2022 @ 13:33:14 #40
408813 crew  trein2000
pi_204704611
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 13:00 schreef Mylene het volgende:
Nou ja, het leger heeft toch wel een paar tenten die ze op kunnen zetten? Om mensen buiten te laten slapen vind ik ook weer wat.
De gemeente Westerwolde heeft onlangs nog tenten laten afbreken daar. Wegens mensonterende omstandigheden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_204704619
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 13:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]
De gemeente Westerwolde heeft onlangs nog tenten laten afbreken daar. Wegens mensonterende omstandigheden.
dat is ook de enige juiste werkwijze.

Of je doet het goed, of je doet het niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 11 mei 2022 @ 13:35:16 #42
408813 crew  trein2000
pi_204704633
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 13:34 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dat is ook de enige juiste werkwijze.

Of je doet het goed, of je doet het niet.
Mee eens hoor. Dat kon echt niet.

Maar dit ook niet.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_204704654
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 13:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Mee eens hoor. Dat kon echt niet.

Maar dit ook niet.
precies, daarom stoppen met mensen in de asielprocedure te zetten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 11 mei 2022 @ 13:37:23 #44
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204704661
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 13:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]
De gemeente Westerwolde heeft onlangs nog tenten laten afbreken daar. Wegens mensonterende omstandigheden.
De mensen in de regen laten slapen is een stuk menselijker inderdaad.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_204704665
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2022 13:14 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Het begrip "vluchteling" moet worden herzien. Deze jonge Irakees was blijkbaar in staat om vanuit zijn vaderland door 5 verschillende landen te reizen. Geen vluchteling, maar een zwerver, een avonturier.
Volgens mij is er op zich niets mis met de definitie van vluchteling maar zijn we te bang fouten te maken in procedures waardoor deze te uitvoerig worden met uitgebreide beroepsmogelijkheden.
Dan zit iemand zo 5 jaar in Nederland.

Als de overheid wat doortastender handelt dan kun je een groot deel al na een korte procedure of zelfs de eerste intake al afwijzen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_204704678
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2022 13:10 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Dat betekent containerwoningen en hogere huizenprijzen.

Alle problemen zijn er al en worden ook nu niet opgelost. De problemen worden dan alleen groter en nog net zo goed niet opgelost. Dus ja, wat lost het op?
Ik denk dat als een aanzienlijk deel van de bevolking grote hinder ondervind van de situatie dat er dan vanzelf een keer een rem op gaat. Vroeg of laat keert de wal het schip. Liever vroeg dan.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 11 mei 2022 @ 13:38:47 #47
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_204704680
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 13:31 schreef trein2000 het volgende:
Lampedusa in Groningen. Ongelofelijk. Nederland onwaardig.
Totale onzin, in die Islamitische landen zijn ze gewend om op een matje te slapen op de grond.
In veel huizen slapen ze niet in bedden, maar op Perzische tapijten.

Op de grond slapen tijdens droog weer is voor ons Westerlingen misschien mens onwaardig, die lui zijn allang blij in Nederland te zijn en zullen echt wel slapen.

Verder is het mooie reclame om niet naar Nederland te komen, reis maar door naar Zweden. :W
pi_204704701
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 13:32 schreef Gia het volgende:

[..]
Dat is niet wat ik bedoel met 'ons probleem'. Ten opzichte van vluchtelingen uit Oekraine hebben we een zorgplicht omdat een land uit de eigen regio is. Ten opzichte van Syrie, Afghanistan en Marokko hebben we dat totaal niet. Gewoon allemaal afwijzen, zodat we de Oekrainers kunnen helpen.
Ze zitten niet eens bij de NATO en Syrie, Afghanistan en Marokko zitten ook in onze regio (EMEA). Klinkt als eens slechte smoes om onderscheid te maken tussen afkomst van mensen, je moet mensen helpen die in nood zijn niet alleen je buurman.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  woensdag 11 mei 2022 @ 13:40:52 #49
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_204704705
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 13:37 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Volgens mij is er op zich niets mis met de definitie van vluchteling maar zijn we te bang fouten te maken in procedures waardoor deze te uitvoerig worden met uitgebreide beroepsmogelijkheden.
Dan zit iemand zo 5 jaar in Nederland.

Als de overheid wat doortastender handelt dan kun je een groot deel al na een korte procedure of zelfs de eerste intake al afwijzen.
Maar eenmaal de dag van de uitzetting zijn ze meestal opeens 'verdwenen' in de illegaliteit.
  woensdag 11 mei 2022 @ 13:42:03 #50
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_204704718
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 13:40 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Ze zitten niet eens bij de NATO en Syrie, Afghanistan en Marokko zitten ook in onze regio (EMEA). Klinkt als eens slechte smoes om onderscheid te maken tussen afkomst van mensen, je moet mensen helpen die in nood zijn niet alleen je buurman.
Oekraïners maken geen kans op langdurige opvang, ze zijn hier tijdelijk beschermd.

Van een Syriër weet je zeker dat hij, en de komende 10 generaties daarna hier in NL blijft.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')