De auto voor je is een langzame tuthola, de auto achter je rijdt een snelle aso jij bent te lui om tijdens inhalen je gaspedaal te gebruiken.quote:Op maandag 18 juli 2022 18:26 schreef DW457 het volgende:
Situatie: ik rij op de cc met 110 km/u (vmax +10) op de snelweg. Lege strook, tot ik een auto nader die langzamer rijdt dan ik, dus ik kijk in mijn spiegels om in te gaan halen. Ver achter me zie ik een auto die goed hard doorrijdt. Nu heb ik de optie om te wachten, af te remmen en die snellere auto voor te laten gaan, of alsnog de inhaalactie in te zetten, waardoor die andere snellere auto moet remmen (en nee, niet in de ankers hoeft).
Ik koos voor het laatste. Duidelijk richting aangegeven (aantal secondes voor de verplaatsing naar links) en ik ga. De auto achter me moest inderdaad remmen en was niet blij. Ik vond echter dat ik gelijk had. Hij reed immers goed te hard (ver boven de vmax) en ik vind niet dat ik dan hoef te remmen en voorrang hoef te verlenen. Wat vinden jullie?
Tsja, 2 mensen fout en er was er 1 goed bezig.quote:Op maandag 18 juli 2022 18:26 schreef DW457 het volgende:
Situatie: ik rij op de cc met 110 km/u (vmax +10) op de snelweg. Lege strook, tot ik een auto nader die langzamer rijdt dan ik, dus ik kijk in mijn spiegels om in te gaan halen. Ver achter me zie ik een auto die goed hard doorrijdt. Nu heb ik de optie om te wachten, af te remmen en die snellere auto voor te laten gaan, of alsnog de inhaalactie in te zetten, waardoor die andere snellere auto moet remmen (en nee, niet in de ankers hoeft).
Ik koos voor het laatste. Duidelijk richting aangegeven (aantal secondes voor de verplaatsing naar links) en ik ga. De auto achter me moest inderdaad remmen en was niet blij. Ik vond echter dat ik gelijk had. Hij reed immers goed te hard (ver boven de vmax) en ik vind niet dat ik dan hoef te remmen en voorrang hoef te verlenen. Wat vinden jullie?
Bij het van rijstrook wisselen moet je anderen voorlaten gaan. Ook als diegene een overtreding (te hard rijden) maakt.quote:
Gewoon naar links gaan, geen mm gas bijgeven en tergend langzaam van strook wisselen. Zo doe ik het.quote:Op maandag 18 juli 2022 18:26 schreef DW457 het volgende:
Situatie: ik rij op de cc met 110 km/u (vmax +10) op de snelweg. Lege strook, tot ik een auto nader die langzamer rijdt dan ik, dus ik kijk in mijn spiegels om in te gaan halen. Ver achter me zie ik een auto die goed hard doorrijdt. Nu heb ik de optie om te wachten, af te remmen en die snellere auto voor te laten gaan, of alsnog de inhaalactie in te zetten, waardoor die andere snellere auto moet remmen (en nee, niet in de ankers hoeft).
Ik koos voor het laatste. Duidelijk richting aangegeven (aantal secondes voor de verplaatsing naar links) en ik ga. De auto achter me moest inderdaad remmen en was niet blij. Ik vond echter dat ik gelijk had. Hij reed immers goed te hard (ver boven de vmax) en ik vind niet dat ik dan hoef te remmen en voorrang hoef te verlenen. Wat vinden jullie?
Maar ja, artikel 5a schrijft weer duidelijk voor dat je niet te hard mag rijden. Daarbij kan die snelheid ook worden aangemerkt als onnodig hinder veroorzaken bij mij. T is maar hoe je het bekijkt.quote:Op maandag 18 juli 2022 20:44 schreef Piles het volgende:
[..]
Bij het van rijstrook wisselen moet je anderen voorlaten gaan. Ook als diegene een overtreding (te hard rijden) maakt.
Plus volgens artikel 5 mag je ander verkeer niet hinderen.
Je kiest er bewust voor om dat toch te doen, dus ik vind dat niet netjes.
Als die auto dichtbij was had je moeten wachten.
Als die auto ver weg was had je even vlot in moeten halen, ipv op de cc doorsukkelen. Dan had niemand last gehad.
En dat vind je goed rijgedrag?quote:Op maandag 18 juli 2022 21:36 schreef Fer het volgende:
[..]
Gewoon naar links gaan, geen mm gas bijgeven en tergend langzaam van strook wisselen. Zo doe ik het.
Wat is een groter gevaar? Te hard rijden of een bijzondere verrichting?quote:Op maandag 18 juli 2022 22:23 schreef DW457 het volgende:
[..]
Maar ja, artikel 5a schrijft weer duidelijk voor dat je niet te hard mag rijden. Daarbij kan die snelheid ook worden aangemerkt als onnodig hinder veroorzaken bij mij. T is maar hoe je het bekijkt.
Ik vind het niet per se netjes van je, maar de auto die te hard rijdt zit natuurlijk ook fout.quote:Op maandag 18 juli 2022 18:26 schreef DW457 het volgende:
Situatie: ik rij op de cc met 110 km/u (vmax +10) op de snelweg. Lege strook, tot ik een auto nader die langzamer rijdt dan ik, dus ik kijk in mijn spiegels om in te gaan halen. Ver achter me zie ik een auto die goed hard doorrijdt. Nu heb ik de optie om te wachten, af te remmen en die snellere auto voor te laten gaan, of alsnog de inhaalactie in te zetten, waardoor die andere snellere auto moet remmen (en nee, niet in de ankers hoeft).
Ik koos voor het laatste. Duidelijk richting aangegeven (aantal secondes voor de verplaatsing naar links) en ik ga. De auto achter me moest inderdaad remmen en was niet blij. Ik vond echter dat ik gelijk had. Hij reed immers goed te hard (ver boven de vmax) en ik vind niet dat ik dan hoef te remmen en voorrang hoef te verlenen. Wat vinden jullie?
Geen van beide. Hangt heel erg af van de gradaties van beide. Vmax+20 is natuurlijk minder gevaarlijk dan vmax+80 en rustig, goed spiegelend en richtingaangevend inhalen is natuurlijk minder gevaarlijk dan je auto eromheen hoeken.quote:Op maandag 18 juli 2022 22:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat is een groter gevaar? Te hard rijden of een bijzondere verrichting?
Ik vind dat iemand die hard rijdt, ook moet inschatten wat de rest doet in het verkeer. Die moet dit voorzien, anders heb je pech.quote:
Zo rijd ik ook, maar strikt gesproken mag dat laatste niet. Maximumsnelheid is maximumsnelheid.quote:Op maandag 18 juli 2022 20:44 schreef Piles het volgende:
[..]
Als die auto dichtbij was had je moeten wachten.
Als die auto ver weg was had je even vlot in moeten halen, ipv op de cc doorsukkelen. Dan had niemand last gehad.
Zal ie ook vast wel voorzien, is alleen schijtirritant. Vooral als je die persoon al hele stuk achter een vrachtwagen ziet hangen en als je dan net in de buurt komt gaan ze inhalen, tergend langzaam. Dan heb je nog maar één optie over:quote:Op dinsdag 19 juli 2022 06:20 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik vind dat iemand die hard rijdt, ook moet inschatten wat de rest doet in het verkeer. Die moet dit voorzien, anders heb je pech.
DW reed al te hard (Vmax + 10), dus dan kan ie ook wel even +20 rijden. Of gewoon Vmax gaan rijden en achter die 'langzame' auto blijven rijden.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 07:19 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Zo rijd ik ook, maar strikt gesproken mag dat laatste niet. Maximumsnelheid is maximumsnelheid.
In jouw scenario zou een vrachtwagen nooit een andere vrachtwagen mogen inhalen.
Je moet de auto gewoon voldoende tijd geven om de snelheid aan te passen, en verder moet die niet zeuren. Haast is een kwestie van op tijd vertrekken.
Vrachtwagens zouden elkaar nooit in mogen halenquote:Op dinsdag 19 juli 2022 07:19 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Zo rijd ik ook, maar strikt gesproken mag dat laatste niet. Maximumsnelheid is maximumsnelheid.
In jouw scenario zou een vrachtwagen nooit een andere vrachtwagen mogen inhalen.
Je moet de auto gewoon voldoende tijd geven om de snelheid aan te passen, en verder moet die niet zeuren. Haast is een kwestie van op tijd vertrekken.
De auto die te hard rijdt, doet ook wat 'ie wil. Het elkaar hinderen zou zó makkelijk te voorkomen zijn als die zich gewoon aan de snelheid houdt.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 07:53 schreef Piles het volgende:
[..]
DW reed al te hard (Vmax + 10), dus dan kan ie ook wel even +20 rijden. Of gewoon Vmax gaan rijden en achter die 'langzame' auto blijven rijden.
Verkeer doe je samen, en ik lees zijn dit verhaal weer vooral 'ik sta in mn recht, dus ik doe wat ik wil'. Door dat schoolmeestergedrag krijg je irritaties, gevaarlijk gedrag en ongelukken. Terwijl het zó makkelijk te voorkomen is
Was ook niet persé een reactie op jou, maar op DWquote:Op dinsdag 19 juli 2022 08:25 schreef Jordy-B het volgende:
Verder heb je de eerste zin wel gelezen, hè?
Ja eens.quote:Sowieso heb ik moeite met mensen die op de CC inhalen. Een inhaalactie moet enigszins vlot verlopen. Mensen die op de CC inhalen en daar twee kilometer voor nodig hebben, zijn niet goed bij hun hoofd.
Bijzondere kijk want de bijzondere verichting is volgens mij schuldig mocht het een ongeluk veroorzaken.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 00:33 schreef DW457 het volgende:
[..]
Geen van beide. Hangt heel erg af van de gradaties van beide. Vmax+20 is natuurlijk minder gevaarlijk dan vmax+80 en rustig, goed spiegelend en richtingaangevend inhalen is natuurlijk minder gevaarlijk dan je auto eromheen hoeken.
Nope, zeker niet sinds artikel 5a er ook is.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Bijzondere kijk want de bijzondere verichting is volgens mij schuldig mocht het een ongeluk veroorzaken.
Ik had laatst ongeveer hetzelfde, maar de auto achter mij zat nog achter een andere inhalende auto, op zeer ruime afstand van mij. Eenmaal bij mij aangekomen vond hij het nodig een rood kruis te negeren en mij even fors af te snijden...quote:
Ik kan me niet voorstellen dat iemand dat doet als er verder niets gebeurd is...quote:Op vrijdag 22 juli 2022 21:54 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Ik had laatst ongeveer hetzelfde, maar de auto achter mij zat nog achter een andere inhalende auto, op zeer ruime afstand van mij. Eenmaal bij mij aangekomen vond hij het nodig een rood kruis te negeren en mij even fors af te snijden...
Geen idee, niet met mij in ieder geval. volgens mij heb ik dezelfde zwarte Seat wel vaker rare stunts uit zien halen op het zelfde stuk weg.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 21:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat iemand dat doet als er verder niets gebeurd is...
Die mensen denken niet...quote:Op dinsdag 19 juli 2022 21:24 schreef Zorro het volgende:
Wat denken die mensen die met gevaar voor eigen leven net voor je de weg opdraaien zodat je denkt "zo die heeft zeker haast" om vervolgens 10km onder de maximum snelheid voor je uit te gaan sukkelen?
Volgens mij hebben we gewoon verkeersregels. Dat een ander zich daar niet aan houdt is voor zover mij bekend geen argument om je er zelf dan ook maar niet aan te houden. Jij mag vinden dat je geen voorrang hoeft te verlenen, maar volgens de wegenverkeerswet hoor je dat wel gewoon te doen.quote:Op maandag 18 juli 2022 18:26 schreef DW457 het volgende:
Ik koos voor het laatste. Duidelijk richting aangegeven (aantal secondes voor de verplaatsing naar links) en ik ga. De auto achter me moest inderdaad remmen en was niet blij. Ik vond echter dat ik gelijk had. Hij reed immers goed te hard (ver boven de vmax) en ik vind niet dat ik dan hoef te remmen en voorrang hoef te verlenen. Wat vinden jullie?
Aan de andere kant hoef je zware overtredingen ook weer niet te faciliteren.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 00:22 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we gewoon verkeersregels. Dat een ander zich daar niet aan houdt is voor zover mij bekend geen argument om je er zelf dan ook maar niet aan te houden. Jij mag vinden dat je geen voorrang hoeft te verlenen, maar volgens de wegenverkeerswet hoor je dat wel gewoon te doen.
Zou lekker worden als we allemaal gaan rijden zoals we zelf vinden dat het moet kunnen.
Dit ja. Als ik in wil halen en ik zie een ander sneller aankomen, geef ik ook gas bij om in te halen als dat kan, óf ik laat gas los, zodat geen van beiden hoeft te remmen. Maar soms komt het net niet uit, ja jammer. Geld ook voor mij, als er weer zo'n snellere links achter je ineens gas los heeft gelaten en dan kruipend voorbij komtquote:Op zaterdag 23 juli 2022 09:14 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Aan de andere kant hoef je zware overtredingen ook weer niet te faciliteren.
In dit geval denk ik dat @:DW457 gewoon beter had kunnen anticiperen door of eerder het gas los te laten of eerder opzij moeten gaan zodat de ander het kan kunnen redden met gas loslaten.
Hier was een lange weg met achter elkaar wel 10 stoplichten. Vroeger was dit een "groene zone" als je dan na het eerste stoplicht netjes 50 bleef rijden kon je zo die hele weg afrijden. Op een gegeven moment hebben ze dat anders ingesteld en nu moet je bij ieder licht wachten. Duurt zo een half uur nu Het stomme is dat ze de groene zone hebben weggehaald na klachten uit de flats naast de weg. Maar die mensen hebben nu een soort permanente file voor de deur en moeten zelf 's ochtends en 's avonds aansluiten in die file om thuis te komenquote:Op woensdag 11 mei 2022 10:26 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Tussen verkeerslichten jakkeren heeft meestal ook weinig zin.
Die staan meestal afgesteld om te verspringen in de tijd die je ongeveer nodig hebt, als je met een bepaalde snelheid rijdt.
Ik reed 2 weken terug precies dat stuk. En op die plek ging een convoy van 3 vrachtwagens opeens vol in de remmen om al voorbij dat groen witte bord over het ongeasfalteerde stuk toch op de a10 terug in te voegenquote:Op vrijdag 22 juli 2022 21:13 schreef kanovinnie het volgende:
https://www.google.nl/map(...)Q!2e0!7i16384!8i8192
Op dit puntstuk je auto stilzetten en ipv naar links, nog naar rechts rijden. Wat een mongool.
Maar hij kwam uit Frankrijk dus kan er waarschijnlijk niets aan doen
Leg dit eens uit?quote:Op zaterdag 23 juli 2022 09:14 schreef qajariaq het volgende:
Aan de andere kant hoef je zware overtredingen ook weer niet te faciliteren.
Ja klopt veel rustige rijders en veel drammers lijken met vakantie. Maar toch jammer een deel van die rustige rijders, denken dat je dit op de middelste strook moet doen.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 17:22 schreef exelletor het volgende:
Ik vind het nu de vakantieperiode begonnen is, juist heel rustig op de weg. Ook de A2 (iig tussen Amsterdam en Eindhoven, verder reis ik normaliter met de trein) vind ik relaxt rijden. Boven 106 km/u heb je overdag kans op een boete, dus iedereen rijdt zo rustig dat je net zo goed in de auto kan gaan slapen. Als ik bij Utrecht de A27 richting Breda of een ander drukbereden tweebaans snelweg moet hebben, dan vind ik het een ander verhaal.
Uberhaupt, woon zelf ook in het buitenland, en het is me opgevallen dat - met de invoering van de 100 km/h - het veel rustiger, zeg maar slaapverwekkender is geworden om auto te rijden.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 17:22 schreef exelletor het volgende:
Ik vind het nu de vakantieperiode begonnen is, juist heel rustig op de weg. Ook de A2 (iig tussen Amsterdam en Eindhoven, verder reis ik normaliter met de trein) vind ik relaxt rijden. Boven 106 km/u heb je overdag kans op een boete, dus iedereen rijdt zo rustig dat je net zo goed in de auto kan gaan slapen. Als ik bij Utrecht de A27 richting Breda of een ander drukbereden tweebaans snelweg moet hebben, dan vind ik het een ander verhaal.
Jij mag niet hinderen als je een rijstrook opschiift, want bijzondere verrichting. Als degene die daar al rijdt moet remmen om een aanrijding te voorkomen, dan heb jij overduidelijk gehinderd.quote:Op maandag 18 juli 2022 18:26 schreef DW457 het volgende:
Situatie: ik rij op de cc met 110 km/u (vmax +10) op de snelweg. Lege strook, tot ik een auto nader die langzamer rijdt dan ik, dus ik kijk in mijn spiegels om in te gaan halen. Ver achter me zie ik een auto die goed hard doorrijdt. Nu heb ik de optie om te wachten, af te remmen en die snellere auto voor te laten gaan, of alsnog de inhaalactie in te zetten, waardoor die andere snellere auto moet remmen (en nee, niet in de ankers hoeft).
Ik koos voor het laatste. Duidelijk richting aangegeven (aantal secondes voor de verplaatsing naar links) en ik ga. De auto achter me moest inderdaad remmen en was niet blij. Ik vond echter dat ik gelijk had. Hij reed immers goed te hard (ver boven de vmax) en ik vind niet dat ik dan hoef te remmen en voorrang hoef te verlenen. Wat vinden jullie?
Als de bestuurder achter me een normale snelheid had gereden, had ik hem niet gehinderd.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 10:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij mag niet hinderen als je een rijstrook opschiift, want bijzondere verrichting. Als degene die daar al rijdt moet remmen om een aanrijding te voorkomen, dan heb jij overduidelijk gehinderd.
Ja, maar dan kun je het niet zien aankomen. Dat is nogal wat anders dan:quote:Op woensdag 3 augustus 2022 12:41 schreef Ridocar het volgende:
Ik heb wel eens gehad dat ik een provinciale weg opdraai, om daarna pas een naderende auto door de bocht aan zie komen. Blijkt dat de auto in kwestie veel te hard rijdt, nadert tot vlak achter mij, remt dan stevig en gaat vervolgens druk zitten doen met grootlicht.
Dat is een typisch geval waarbij achteligger van mij het apezuur kan krijgen.
Dus DW457 wist dat ie ging hinderen, maar vond dat terecht, omdat de ander te hard reed. En dan ben je héél dicht bij politieagentje spelen (wat dus niet thuishoort in het verkeer) m.i.quote:Ver achter me zie ik een auto die goed hard doorrijdt.
Is niet relevant. Ongeacht hoe hard de andere auto aankomt, op het moment dat jij hindert, ben jij in overtreding.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 12:53 schreef DW457 het volgende:
[..]
Als de bestuurder achter me een normale snelheid had gereden, had ik hem niet gehinderd.
Dit, dus.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 12:55 schreef Piles het volgende:
Dus DW457 wist dat ie ging hinderen, maar vond dat terecht, omdat de ander te hard reed. En dan ben je héél dicht bij politieagentje spelen (wat dus niet thuishoort in het verkeer) m.i.
Niet mee eens. Artikel 5a weegt in dat geval zwaarder. Ik wilde overigens geen politieagentje spelen, maar had vooral geen zin om rekening te houden met een verkeershufter die mij in feite hinderde.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 12:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Is niet relevant. Ongeacht hoe hard de andere auto aankomt, op het moment dat jij hindert, ben jij in overtreding.
Niet relevant.quote:
Niet volgens de verkeerswegenwet. Hinderen bij een bijzondere verrichting is een overtreding. Er staat nergens 'behoudens het gegeven of de ander een overtreding begaat'.quote:
Ligt ook aan de situatie. In dit geval is er geen aanrijding, want de bestuurder kon nog zat remmen blijkbaar.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 10:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij mag niet hinderen als je een rijstrook opschiift, want bijzondere verrichting. Als degene die daar al rijdt moet remmen om een aanrijding te voorkomen, dan heb jij overduidelijk gehinderd.
Dat is nogal een punt van discussie. Als de snellere achterligger fors moet remmen om een aanrijding te voorkomen heb je een punt. De achteligger zou echter ook gewoon verkeer op de linker rijstrook tegen kunnen komen, dat daar al een tijdje rijdt. Los van het feit dat het linksplakkers zijn, kun je niet verwachten dat ze opeens opzouten als de snellere achteroprijdende auto er voorbij wilt. Seinen mag dan sowieso niet.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 12:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Is niet relevant. Ongeacht hoe hard de andere auto aankomt, op het moment dat jij hindert, ben jij in overtreding.
Hmmm, nope. Not really. Als jij een bijzondere verrichting uitvoert, dien je voorrang te geven aan het overige verkeer. Als een snellere achteropkomende verkeersdeelnemer door jouw manoeuvre moet remmen om een aanrijding te voorkomen, dan heb jij geen voorrang verleend. Het is echt heel simpel, eigenlijk.quote:
Er is ook een regel dat men zich dient aan te passen aan het overige verkeer, dat doe je niet door veel te hard te gaan rijden en daardoor medeweggebruikers aan het twijfelen te maken. Juist door die twijfels ontstaan ongelukken.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 14:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hmmm, nope. Not really. Als jij een bijzondere verrichting uitvoert, dien je voorrang te geven aan het overige verkeer. Als een snellere achteropkomende verkeersdeelnemer door jouw manoeuvre moet remmen om een aanrijding te voorkomen, dan heb jij geen voorrang verleend. Het is echt heel simpel, eigenlijk.
Als het ver achter je is en je rijd niet bepaald onder V-max dan hindert die ander toch veel meer door zijn te harde rijden. Ook die man/vrouw kan ruim te voren zien dat de situatie gaat ontstaan en dus gas loslaten.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 12:55 schreef Piles het volgende:
quote:
Ver achter me zie ik een auto die goed hard doorrijdt.
...
Dus DW457 wist dat ie ging hinderen, maar vond dat terecht, omdat de ander te
Daarom 200 rijden en seinen: dan weet die rechtsrijder dat ie daar moet blijvenquote:Op woensdag 3 augustus 2022 14:25 schreef aloa het volgende:
[..]
Er is ook een regel dat men zich dient aan te passen aan het overige verkeer, dat doe je niet door veel te hard te gaan rijden en daardoor medeweggebruikers aan het twijfelen te maken. Juist door die twijfels ontstaan ongelukken.
Dat werkt misschien in Duitsland. In Nederland krijg je al snel een verkeersruzie als je je zo gedraagt.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 14:32 schreef Piles het volgende:
[..]
Daarom 200 rijden en seinen: dan weet die rechtsrijder dat ie daar moet blijven
Geef dan gewoon toe dat je moeite hebt met verkeerssituaties inschatten. De regels zijn helder.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 14:25 schreef aloa het volgende:
Er is ook een regel dat men zich dient aan te passen aan het overige verkeer, dat doe je niet door veel te hard te gaan rijden en daardoor medeweggebruikers aan het twijfelen te maken. Juist door die twijfels ontstaan ongelukken.
Er is ook nog zoiets als wat je mag verwachten. Door veel te hard te rijden (overtreding artikel 5a, als we het dan toch over regels hebben, behoorlijk zwaar wegend overigens), kom je op een gegeven moment op een punt dat de inschatting steeds slechter gemaakt kan worden.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 07:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Geef dan gewoon toe dat je moeite hebt met verkeerssituaties inschatten. De regels zijn helder.
Je zegt zelf dat je hebt gekeken, dus je weet dat er een andere verkeersdeelnemer snel dichterbij komt. Heeft niets met 'verwachting' te maken.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 07:32 schreef DW457 het volgende:
Er is ook nog zoiets als wat je mag verwachten.
Fijn dat je de rest van mijn post simpelweg buiten beschouwing laat in plaats van inhoudelijk erop te reageren. Zo kan ik ook wel mijn gelijk halenquote:Op donderdag 4 augustus 2022 07:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je zegt zelf dat je hebt gekeken, dus je weet dat er een andere verkeersdeelnemer snel dichterbij komt. Heeft niets met 'verwachting' te maken.
De bottomline is heel simpel: jij begaat liever een overtreding, dan even je poot van het gas te halen. Ik bespeur wat licht egoistisch gedrag.
En ziehier de verantwoording die jij verzint om een overtreding te mogen begaan. Calimero-gedrag. 'Hij deed het eerst!'.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 07:39 schreef DW457 het volgende:
Maar je mag het als egoïstisch beschouwen en bestempelen, maar volgens mij vertoont die hardrijder exact datzelfde egoïstische gedrag.
En nogmaals:quote:Op donderdag 4 augustus 2022 07:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En ziehier de verantwoording die jij verzint om een overtreding te mogen begaan. Calimero-gedrag. 'Hij deed het eerst!'.
Dit alles heeft geen reet met t Calimero effect te maken. Maar goed, met jou discussieer ik niet verder.quote:Fijn dat je de rest van mijn post simpelweg buiten beschouwing laat in plaats van inhoudelijk erop te reageren. Zo kan ik ook wel mijn gelijk halen
Alleen maar meer gebrabbel om te proberen jouw overtreding goed te praten. Het is niet het gedrag van de hardrijder die het verkeer gevaarlijk maakt, maar jouw instelling.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 07:39 schreef DW457 het volgende:
Fijn dat je de rest van mijn post simpelweg buiten beschouwing laat in plaats van inhoudelijk erop te reageren.
Lijkt me verstandig.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 07:43 schreef DW457 het volgende:
Maar goed, met jou discussieer ik niet verder.
Dus de hardrijder zit nooit fout in jouw ogen? Hmm, apart. Gelukkig denkt de wet daar anders over. Maar succes met jouw kortzichtige wereldbeeld.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 07:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Alleen maar meer gebrabbel om te proberen jouw overtreding goed te praten. Het is niet het gedrag van de hardrijder die het verkeer gevaarlijk maakt, maar jouw instelling.
[..]
Lijkt me verstandig.
Als je mij eerst woorden in mijn mond legt en er dan tegenin gaat heb, je mij niet nodig en kun je met jezelf verder discussieren. Misschien dat je dan wel kunt 'winnen'.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 07:57 schreef DW457 het volgende:
Dus de hardrijder zit nooit fout in jouw ogen?
Ik heb jou inderdaad niet nodig, goed dat je het aangeeft.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
heb je mij niet nodig.
Wat belangrijker is, het verkeer heeft jouw instelling niet nodig.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:10 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ik heb jou inderdaad niet nodig, goed dat je het aangeeft.
Klopt, het verkeer is inderdaad belangrijker dan dit gedoe.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wat belangrijker is, het verkeer.
Dus houd je aan de regels en verzin geen bullshit verhalen om dat niet te doen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:14 schreef DW457 het volgende:
[..]
Klopt, het verkeer is inderdaad belangrijker dan dit gedoe.
En vergeet daarbij vooral artikel 5a niet, dus ook niet veel te hard rijdenquote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dus houd je aan de regels
quote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:18 schreef DW457 het volgende:
En vergeet daarbij vooral artikel 5a niet
Is zeker van toepassing op opzettelijk geen voorrang verlenen. Zoals in de situatie die jij omschreef.quote:Het is een ieder verboden opzettelijk zich zodanig te gedragen dat de verkeersregels in ernstige mate worden geschonden, indien daarvan levensgevaar of gevaar voor zwaar lichamelijk letsel voor een ander te duchten is.
Sowieso, fijn dat we t eens zijn.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
[..]
Is zeker van toepassing.
Het recht van de sterkstequote:Op donderdag 4 augustus 2022 09:00 schreef opgebaarde het volgende:
Iemand die kan bevestigen dat op de snelweg de auto die het hardste rijdt het meeste recht heeft?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Graag voortaan niet ellenlang in discussie blijven gaan en het wellus - nietus spelletje blijven spelen. Daar is dit topic niet voor.
En de hardrijder heeft natuurlijk een donororgaan te vervoeren en heeft de bom uit Speed in zijn auto ingebouwd. Jaja.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:57 schreef aloa het volgende:
Grappig om te lezen dat de post waar het om gaat #201 ineens heel anders wordt neergezet. We rijden nu al 130 en degene die opschuift van baan 85.
Ook moet de hardrijder bijna een noodstop maken
Alles om maar gelijk te krijgen.
In principe geldt er geen maximum snelheid op een fietspad (voor fietsers). Zeker niet als je 25 km/u fietst... dat kan op een normale fiets ook wel. Dat je op rotondes e.d. een beetje oplet is logisch, maar als automobilist moet je rond die snelheid nog wel op kunnen anticiperen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 13:42 schreef aloa het volgende:
Voor sommige mensen is een E-bike echt een gevaar. Met oogkleppen op rijden ze door de stad. Ik had er vanmorgen bijna één onder de auto
Prima hoor, maar pas je snelheid in de stad even aan.
Vertel mij wat. Even met gevarenlichten laden lossen en iedereen scheldt je al uit.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 14:01 schreef Elan het volgende:
Mensen hebben wel een kort lontje weer. Gisteren helemaal de tering gescholden door een Marokkaan of Turk in een BMW omdat ik even een oud vrouwtje liet oversteken wat naar zijn zin te lang duurde.
Die E-bikes gaan wel sneller dan ze officieel mogen. Tenminste, dan moet je een helm op. Maar dat doet niet iedereen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 14:00 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
In principe geldt er geen maximum snelheid op een fietspad (voor fietsers). Zeker niet als je 25 km/u fietst... dat kan op een normale fiets ook wel. Dat je op rotondes e.d. een beetje oplet is logisch, maar als automobilist moet je rond die snelheid nog wel op kunnen anticiperen.
Brommers die 50 gaan over het fietspad, wielrenners, speedpedelecs oke, die gaan soms echt te hard waardoor het bij onoverzichtelijke rotondes soms niet te doen is, maar die letten over het algemeen zelf ook wel beter op. Ik tenminste wel als ik met m'n Aerox loop te blazen
Echt hoor. En na corona lijkt een groep het rijden ook compleet te zijn verleert of in elk geval niet meer fatsoenlijk met drukte te kunnen dealen. Zit de afgelopen weken vrij veel op de weg maar zie dagelijks bijna ongevallen waar het met name met inhalen en invoegen op drukke wegen allemaal erg moeilijk schijnt te zijn.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 14:03 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Vertel mij wat. Even met gevarenlichten laden lossen en iedereen scheldt je al uit.
Laatst zat ik op een graafmachine wat zand te scheppen in een achtertuin bij een fietspad.... man man man. Geen seconde zullen die fietsers even wachten voor je. Willen het liefst onder die kraan door met kinderzitje en al. En boos kijken ook nog
Een gewone e-bike mag maar ondersteuning geven tot 25 km/u, maar dat betekent niet dat je niet harder mag. Als je zelf gewoon sportief ben kan je makkelijker sneller dan dat en dat is ook niet verboden. Een speed pedelec mag ondersteunen tot 45 en dan moet je verplicht helm, kenteken en spiegeltje.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 14:04 schreef aloa het volgende:
[..]
Die E-bikes gaan wel sneller dan ze officieel mogen. Tenminste, dan moet je een helm op. Maar dat doet niet iedereen.
Ik denk dat de gemiddelde wielrenner die 50 gaat beter kan sturen dan Henkie van om de hoek die op alibaba een 50km/uur fiets gekocht heeft...quote:Op donderdag 4 augustus 2022 14:15 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Een gewone e-bike mag maar ondersteuning geven tot 25 km/u, maar dat betekent niet dat je niet harder mag. Als je zelf gewoon sportief ben kan je makkelijker sneller dan dat en dat is ook niet verboden. Een speed pedelec mag ondersteunen tot 45 en dan moet je verplicht helm, kenteken en spiegeltje.
Een opgevoerde e-bike mag inderdaad niet maar ja dat is lastig te zien, iemand kan ook gewoon hard mee trappen.
Ik had een chinese e-bike die ging 50 km/u en dus zonder kenteken, helm of spiegel. Kan levensgevaarlijk zijn als je er als een debiel mee om gaat ja, maar goed dat kan een wielrenner ook.
Nee joh dat dacht ‘ie niet hoor, mensen zijn echt knettergek en denken alleen aan zichzelf. Maak het zo vaak mee. Ben al 16 of 17 jaar chauffeur en nu zo een 2 jaar op de vrachtwagen. Mensen denken altijd maar gelijk te hebben en zijn meteen op hun pikkie getrapt. Ben blij dat ik in een vrachtwagen rijd, want ik weet wel wie het wint bij een brakecheck 😂quote:Op maandag 8 augustus 2022 20:20 schreef kanovinnie het volgende:
Bijzondere situatie. Achteraf denk ik dat hij dacht dat ik een middelvinger opstak ofzo, anders kan ik me die reactie eigenlijk niet voorstellen. Maargoed, hij moet gewoon opletten ondanks dat het een wat ongebruikelijk fietspad is.
Ik snap die mensen niet zo goed die dat doen bij een vrachtwagen, maar goed..quote:Op maandag 8 augustus 2022 23:00 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Nee joh dat dacht ‘ie niet hoor, mensen zijn echt knettergek en denken alleen aan zichzelf. Maak het zo vaak mee. Ben al 16 of 17 jaar chauffeur en nu zo een 2 jaar op de vrachtwagen. Mensen denken altijd maar gelijk te hebben en zijn meteen op hun pikkie getrapt. Ben blij dat ik in een vrachtwagen rijd, want ik weet wel wie het wint bij een brakecheck 😂
Dan gebeuren er twee dingen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 19:17 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik snap die mensen niet zo goed die dat doen bij een vrachtwagen, maar goed..
Niemand doet een brakecheck om een crash te veroorzaken, maar om de ander te laten schrikken. Als degene achteer je niet remt geef je gas bij en kan je weer door. En aangezien een hoop nieuwe (vracht)wagens systemen hebben die vanzelf remmen als er een auto voor ze een noodstop maakt is het relatief veilig.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 19:17 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik snap die mensen niet zo goed die dat doen bij een vrachtwagen, maar goed..
quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 19:38 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Dan gebeuren er twee dingen.
1. Er klinkt een knal.
2. De vrachtwagen heeft een langere neus.
Mja, ik vind iemand brakechecken echt idioot gedrag, waarom zou je dat extra risico nemen om iemand te laten schrikken/ de les te lezen?quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 19:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Niemand doet een brakecheck om een crash te veroorzaken, maar om de ander te laten schrikken. Als degene achteer je niet remt geef je gas bij en kan je weer door. En aangezien een hoop nieuwe (vracht)wagens systemen hebben die vanzelf remmen als er een auto voor ze een noodstop maakt is het relatief veilig.
Ja geen idee.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 19:41 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
[..]
Mja, ik vind iemand brakechecken echt idioot gedrag, waarom zou je dat extra risico nemen om iemand te laten schrikken/ de les te lezen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |