abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_205380534
Situatie: ik rij op de cc met 110 km/u (vmax +10) op de snelweg. Lege strook, tot ik een auto nader die langzamer rijdt dan ik, dus ik kijk in mijn spiegels om in te gaan halen. Ver achter me zie ik een auto die goed hard doorrijdt. Nu heb ik de optie om te wachten, af te remmen en die snellere auto voor te laten gaan, of alsnog de inhaalactie in te zetten, waardoor die andere snellere auto moet remmen (en nee, niet in de ankers hoeft).

Ik koos voor het laatste. Duidelijk richting aangegeven (aantal secondes voor de verplaatsing naar links) en ik ga. De auto achter me moest inderdaad remmen en was niet blij. Ik vond echter dat ik gelijk had. Hij reed immers goed te hard (ver boven de vmax) en ik vind niet dat ik dan hoef te remmen en voorrang hoef te verlenen. Wat vinden jullie?
  Vis een optie? maandag 18 juli 2022 @ 18:38:10 #202
70532 loveli
N
pi_205380637
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 18:26 schreef DW457 het volgende:
Situatie: ik rij op de cc met 110 km/u (vmax +10) op de snelweg. Lege strook, tot ik een auto nader die langzamer rijdt dan ik, dus ik kijk in mijn spiegels om in te gaan halen. Ver achter me zie ik een auto die goed hard doorrijdt. Nu heb ik de optie om te wachten, af te remmen en die snellere auto voor te laten gaan, of alsnog de inhaalactie in te zetten, waardoor die andere snellere auto moet remmen (en nee, niet in de ankers hoeft).

Ik koos voor het laatste. Duidelijk richting aangegeven (aantal secondes voor de verplaatsing naar links) en ik ga. De auto achter me moest inderdaad remmen en was niet blij. Ik vond echter dat ik gelijk had. Hij reed immers goed te hard (ver boven de vmax) en ik vind niet dat ik dan hoef te remmen en voorrang hoef te verlenen. Wat vinden jullie?
De auto voor je is een langzame tuthola, de auto achter je rijdt een snelle aso jij bent te lui om tijdens inhalen je gaspedaal te gebruiken.

Zoiets?
crap in = crap out
  maandag 18 juli 2022 @ 18:45:29 #203
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205380746
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 18:26 schreef DW457 het volgende:
Situatie: ik rij op de cc met 110 km/u (vmax +10) op de snelweg. Lege strook, tot ik een auto nader die langzamer rijdt dan ik, dus ik kijk in mijn spiegels om in te gaan halen. Ver achter me zie ik een auto die goed hard doorrijdt. Nu heb ik de optie om te wachten, af te remmen en die snellere auto voor te laten gaan, of alsnog de inhaalactie in te zetten, waardoor die andere snellere auto moet remmen (en nee, niet in de ankers hoeft).

Ik koos voor het laatste. Duidelijk richting aangegeven (aantal secondes voor de verplaatsing naar links) en ik ga. De auto achter me moest inderdaad remmen en was niet blij. Ik vond echter dat ik gelijk had. Hij reed immers goed te hard (ver boven de vmax) en ik vind niet dat ik dan hoef te remmen en voorrang hoef te verlenen. Wat vinden jullie?
Tsja, 2 mensen fout en er was er 1 goed bezig.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_205382260
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 18:26 schreef DW457 het volgende:
Wat vinden jullie?
Bij het van rijstrook wisselen moet je anderen voorlaten gaan. Ook als diegene een overtreding (te hard rijden) maakt.
Plus volgens artikel 5 mag je ander verkeer niet hinderen.
Je kiest er bewust voor om dat toch te doen, dus ik vind dat niet netjes.

Als die auto dichtbij was had je moeten wachten.
Als die auto ver weg was had je even vlot in moeten halen, ipv op de cc doorsukkelen. Dan had niemand last gehad.
pi_205383175
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 18:26 schreef DW457 het volgende:
Situatie: ik rij op de cc met 110 km/u (vmax +10) op de snelweg. Lege strook, tot ik een auto nader die langzamer rijdt dan ik, dus ik kijk in mijn spiegels om in te gaan halen. Ver achter me zie ik een auto die goed hard doorrijdt. Nu heb ik de optie om te wachten, af te remmen en die snellere auto voor te laten gaan, of alsnog de inhaalactie in te zetten, waardoor die andere snellere auto moet remmen (en nee, niet in de ankers hoeft).

Ik koos voor het laatste. Duidelijk richting aangegeven (aantal secondes voor de verplaatsing naar links) en ik ga. De auto achter me moest inderdaad remmen en was niet blij. Ik vond echter dat ik gelijk had. Hij reed immers goed te hard (ver boven de vmax) en ik vind niet dat ik dan hoef te remmen en voorrang hoef te verlenen. Wat vinden jullie?
Gewoon naar links gaan, geen mm gas bijgeven en tergend langzaam van strook wisselen. Zo doe ik het.
.
pi_205383854
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2022 20:44 schreef Piles het volgende:

[..]
Bij het van rijstrook wisselen moet je anderen voorlaten gaan. Ook als diegene een overtreding (te hard rijden) maakt.
Plus volgens artikel 5 mag je ander verkeer niet hinderen.
Je kiest er bewust voor om dat toch te doen, dus ik vind dat niet netjes.

Als die auto dichtbij was had je moeten wachten.
Als die auto ver weg was had je even vlot in moeten halen, ipv op de cc doorsukkelen. Dan had niemand last gehad.
Maar ja, artikel 5a schrijft weer duidelijk voor dat je niet te hard mag rijden. Daarbij kan die snelheid ook worden aangemerkt als onnodig hinder veroorzaken bij mij. T is maar hoe je het bekijkt.
  maandag 18 juli 2022 @ 22:34:51 #207
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205384007
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2022 21:36 schreef Fer het volgende:

[..]
Gewoon naar links gaan, geen mm gas bijgeven en tergend langzaam van strook wisselen. Zo doe ik het.
En dat vind je goed rijgedrag?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 18 juli 2022 @ 22:35:26 #208
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205384013
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 22:23 schreef DW457 het volgende:

[..]
Maar ja, artikel 5a schrijft weer duidelijk voor dat je niet te hard mag rijden. Daarbij kan die snelheid ook worden aangemerkt als onnodig hinder veroorzaken bij mij. T is maar hoe je het bekijkt.
Wat is een groter gevaar? Te hard rijden of een bijzondere verrichting?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_205384079
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 18:26 schreef DW457 het volgende:
Situatie: ik rij op de cc met 110 km/u (vmax +10) op de snelweg. Lege strook, tot ik een auto nader die langzamer rijdt dan ik, dus ik kijk in mijn spiegels om in te gaan halen. Ver achter me zie ik een auto die goed hard doorrijdt. Nu heb ik de optie om te wachten, af te remmen en die snellere auto voor te laten gaan, of alsnog de inhaalactie in te zetten, waardoor die andere snellere auto moet remmen (en nee, niet in de ankers hoeft).

Ik koos voor het laatste. Duidelijk richting aangegeven (aantal secondes voor de verplaatsing naar links) en ik ga. De auto achter me moest inderdaad remmen en was niet blij. Ik vond echter dat ik gelijk had. Hij reed immers goed te hard (ver boven de vmax) en ik vind niet dat ik dan hoef te remmen en voorrang hoef te verlenen. Wat vinden jullie?
Ik vind het niet per se netjes van je, maar de auto die te hard rijdt zit natuurlijk ook fout.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_205384750
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 22:35 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Wat is een groter gevaar? Te hard rijden of een bijzondere verrichting?
Geen van beide. Hangt heel erg af van de gradaties van beide. Vmax+20 is natuurlijk minder gevaarlijk dan vmax+80 en rustig, goed spiegelend en richtingaangevend inhalen is natuurlijk minder gevaarlijk dan je auto eromheen hoeken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2022 00:34:17 ]
pi_205385076
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 22:34 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
En dat vind je goed rijgedrag?
Ik vind dat iemand die hard rijdt, ook moet inschatten wat de rest doet in het verkeer. Die moet dit voorzien, anders heb je pech.
.
pi_205385198
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2022 20:44 schreef Piles het volgende:

[..]

Als die auto dichtbij was had je moeten wachten.
Als die auto ver weg was had je even vlot in moeten halen, ipv op de cc doorsukkelen. Dan had niemand last gehad.
Zo rijd ik ook, maar strikt gesproken mag dat laatste niet. Maximumsnelheid is maximumsnelheid.

In jouw scenario zou een vrachtwagen nooit een andere vrachtwagen mogen inhalen.

Je moet de auto gewoon voldoende tijd geven om de snelheid aan te passen, en verder moet die niet zeuren. Haast is een kwestie van op tijd vertrekken.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_205385210
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 06:20 schreef Fer het volgende:

[..]
Ik vind dat iemand die hard rijdt, ook moet inschatten wat de rest doet in het verkeer. Die moet dit voorzien, anders heb je pech.
Zal ie ook vast wel voorzien, is alleen schijtirritant. Vooral als je die persoon al hele stuk achter een vrachtwagen ziet hangen en als je dan net in de buurt komt gaan ze inhalen, tergend langzaam. Dan heb je nog maar één optie over:

Facts don't care about your feelings
pi_205385284
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 07:19 schreef Jordy-B het volgende:

[..]
Zo rijd ik ook, maar strikt gesproken mag dat laatste niet. Maximumsnelheid is maximumsnelheid.

In jouw scenario zou een vrachtwagen nooit een andere vrachtwagen mogen inhalen.

Je moet de auto gewoon voldoende tijd geven om de snelheid aan te passen, en verder moet die niet zeuren. Haast is een kwestie van op tijd vertrekken.
DW reed al te hard (Vmax + 10), dus dan kan ie ook wel even +20 rijden. Of gewoon Vmax gaan rijden en achter die 'langzame' auto blijven rijden.

Verkeer doe je samen, en ik lees zijn dit verhaal weer vooral 'ik sta in mn recht, dus ik doe wat ik wil'. Door dat schoolmeestergedrag krijg je irritaties, gevaarlijk gedrag en ongelukken. Terwijl het zó makkelijk te voorkomen is :{
pi_205385413
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 07:19 schreef Jordy-B het volgende:

[..]
Zo rijd ik ook, maar strikt gesproken mag dat laatste niet. Maximumsnelheid is maximumsnelheid.

In jouw scenario zou een vrachtwagen nooit een andere vrachtwagen mogen inhalen.

Je moet de auto gewoon voldoende tijd geven om de snelheid aan te passen, en verder moet die niet zeuren. Haast is een kwestie van op tijd vertrekken.
Vrachtwagens zouden elkaar nooit in mogen halen :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_205385434
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 07:53 schreef Piles het volgende:

[..]
DW reed al te hard (Vmax + 10), dus dan kan ie ook wel even +20 rijden. Of gewoon Vmax gaan rijden en achter die 'langzame' auto blijven rijden.

Verkeer doe je samen, en ik lees zijn dit verhaal weer vooral 'ik sta in mn recht, dus ik doe wat ik wil'. Door dat schoolmeestergedrag krijg je irritaties, gevaarlijk gedrag en ongelukken. Terwijl het zó makkelijk te voorkomen is :{
De auto die te hard rijdt, doet ook wat 'ie wil. Het elkaar hinderen zou zó makkelijk te voorkomen zijn als die zich gewoon aan de snelheid houdt.

Verder heb je de eerste zin wel gelezen, hè? Sowieso heb ik moeite met mensen die op de CC inhalen. Een inhaalactie moet enigszins vlot verlopen. Mensen die op de CC inhalen en daar twee kilometer voor nodig hebben, zijn niet goed bij hun hoofd.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_205385473
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 08:25 schreef Jordy-B het volgende:

Verder heb je de eerste zin wel gelezen, hè?
Was ook niet persé een reactie op jou, maar op DW :P
quote:
Sowieso heb ik moeite met mensen die op de CC inhalen. Een inhaalactie moet enigszins vlot verlopen. Mensen die op de CC inhalen en daar twee kilometer voor nodig hebben, zijn niet goed bij hun hoofd.
Ja eens.
pi_205387444
Misschien handig om te weten: ik reed inderdaad op de cc,maar inhalen doe ik wel altijd met gas bij. Was in dit geval nauwelijks nodig, aangezien die auto voor me vmax-10 a -15 reed.

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2022 12:23:49 ]
  Vis een optie? dinsdag 19 juli 2022 @ 13:06:15 #219
70532 loveli
N
pi_205387931
Op de teller of GPS?
crap in = crap out
pi_205388347
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:06 schreef loveli het volgende:
Op de teller of GPS?
Ik rij op de teller.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 16:17:55 #221
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205390305
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 00:33 schreef DW457 het volgende:

[..]
Geen van beide. Hangt heel erg af van de gradaties van beide. Vmax+20 is natuurlijk minder gevaarlijk dan vmax+80 en rustig, goed spiegelend en richtingaangevend inhalen is natuurlijk minder gevaarlijk dan je auto eromheen hoeken.
Bijzondere kijk want de bijzondere verichting is volgens mij schuldig mocht het een ongeluk veroorzaken.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_205390463
Voor zover ik weet is de fatsoensregel dat je niet meer er voor gaat als de ander het niet kan redden met alleen het gas los laten. Een en ander ook een beetje afhankelijk van hoe druk het verder is natuurlijk.

In ieder geval voel ik me niet schuldig als iemand die heel duidelijk veel te hard rijd even van het gas af moet als ik met V-max of ietsje meer een vrachtwagen voorbij wil. Dat zo iemand dan nog even gas bij geeft om vervolgens op het allerlaatst vol op de remmen gaat om aan te geven dat ie meer haast heeft is mijn probleem niet.

Inderdaad krijgt hij/zij ruim baan als ik inschat dat hij voor mij op de remmen zou moeten. Normaal heb ik dat al veel eerder ingeschat en heb zelf dan al iets ingehouden om er achter direct in te voegen en weer rustig snelheid te verhogen.
pi_205392202
Vandaag mensen met alle ramen open en dan 75-85 over de rechter of middenbaan sukkelen.
.
pi_205394142
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 16:17 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Bijzondere kijk want de bijzondere verichting is volgens mij schuldig mocht het een ongeluk veroorzaken.
Nope, zeker niet sinds artikel 5a er ook is.
  FOK!fotograaf dinsdag 19 juli 2022 @ 21:24:26 #225
842 Zorro
Z
pi_205394436
Wat denken die mensen die met gevaar voor eigen leven net voor je de weg opdraaien zodat je denkt "zo die heeft zeker haast" om vervolgens 10km onder de maximum snelheid voor je uit te gaan sukkelen?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  vrijdag 22 juli 2022 @ 21:13:56 #226
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205426369
https://www.google.nl/map(...)Q!2e0!7i16384!8i8192

Op dit puntstuk je auto stilzetten en ipv naar links, nog naar rechts rijden. Wat een mongool.

Maar hij kwam uit Frankrijk dus kan er waarschijnlijk niets aan doen :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_205426871
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 18:26 schreef DW457 het volgende:
. Wat vinden jullie?
Ik had laatst ongeveer hetzelfde, maar de auto achter mij zat nog achter een andere inhalende auto, op zeer ruime afstand van mij. Eenmaal bij mij aangekomen vond hij het nodig een rood kruis te negeren en mij even fors af te snijden...
  vrijdag 22 juli 2022 @ 21:56:09 #228
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205426883
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 21:54 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]
Ik had laatst ongeveer hetzelfde, maar de auto achter mij zat nog achter een andere inhalende auto, op zeer ruime afstand van mij. Eenmaal bij mij aangekomen vond hij het nodig een rood kruis te negeren en mij even fors af te snijden...
Ik kan me niet voorstellen dat iemand dat doet als er verder niets gebeurd is...
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_205426902
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 21:56 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ik kan me niet voorstellen dat iemand dat doet als er verder niets gebeurd is...
Geen idee, niet met mij in ieder geval. volgens mij heb ik dezelfde zwarte Seat wel vaker rare stunts uit zien halen op het zelfde stuk weg.
pi_205427792
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 21:24 schreef Zorro het volgende:
Wat denken die mensen die met gevaar voor eigen leven net voor je de weg opdraaien zodat je denkt "zo die heeft zeker haast" om vervolgens 10km onder de maximum snelheid voor je uit te gaan sukkelen?
Die mensen denken niet...
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_205428330
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 18:26 schreef DW457 het volgende:
Ik koos voor het laatste. Duidelijk richting aangegeven (aantal secondes voor de verplaatsing naar links) en ik ga. De auto achter me moest inderdaad remmen en was niet blij. Ik vond echter dat ik gelijk had. Hij reed immers goed te hard (ver boven de vmax) en ik vind niet dat ik dan hoef te remmen en voorrang hoef te verlenen. Wat vinden jullie?
Volgens mij hebben we gewoon verkeersregels. Dat een ander zich daar niet aan houdt is voor zover mij bekend geen argument om je er zelf dan ook maar niet aan te houden. Jij mag vinden dat je geen voorrang hoeft te verlenen, maar volgens de wegenverkeerswet hoor je dat wel gewoon te doen.

Zou lekker worden als we allemaal gaan rijden zoals we zelf vinden dat het moet kunnen.
pi_205429372
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 00:22 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Volgens mij hebben we gewoon verkeersregels. Dat een ander zich daar niet aan houdt is voor zover mij bekend geen argument om je er zelf dan ook maar niet aan te houden. Jij mag vinden dat je geen voorrang hoeft te verlenen, maar volgens de wegenverkeerswet hoor je dat wel gewoon te doen.

Zou lekker worden als we allemaal gaan rijden zoals we zelf vinden dat het moet kunnen.
Aan de andere kant hoef je zware overtredingen ook weer niet te faciliteren.
In dit geval denk ik dat @DW457 gewoon beter had kunnen anticiperen door of eerder het gas los te laten of eerder opzij moeten gaan zodat de ander het kan kunnen redden met gas loslaten.
  zaterdag 23 juli 2022 @ 09:43:27 #233
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205429541
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 09:14 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Aan de andere kant hoef je zware overtredingen ook weer niet te faciliteren.
In dit geval denk ik dat @:DW457 gewoon beter had kunnen anticiperen door of eerder het gas los te laten of eerder opzij moeten gaan zodat de ander het kan kunnen redden met gas loslaten.
Dit ja. Als ik in wil halen en ik zie een ander sneller aankomen, geef ik ook gas bij om in te halen als dat kan, óf ik laat gas los, zodat geen van beiden hoeft te remmen. Maar soms komt het net niet uit, ja jammer. Geld ook voor mij, als er weer zo'n snellere links achter je ineens gas los heeft gelaten en dan kruipend voorbij komt :{
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 23 juli 2022 @ 10:30:58 #234
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_205429837
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 10:26 schreef marc0871 het volgende:

[..]

Tussen verkeerslichten jakkeren heeft meestal ook weinig zin.
Die staan meestal afgesteld om te verspringen in de tijd die je ongeveer nodig hebt, als je met een bepaalde snelheid rijdt.
Hier was een lange weg met achter elkaar wel 10 stoplichten. Vroeger was dit een "groene zone" als je dan na het eerste stoplicht netjes 50 bleef rijden kon je zo die hele weg afrijden. Op een gegeven moment hebben ze dat anders ingesteld en nu moet je bij ieder licht wachten. Duurt zo een half uur nu :') Het stomme is dat ze de groene zone hebben weggehaald na klachten uit de flats naast de weg. Maar die mensen hebben nu een soort permanente file voor de deur en moeten zelf 's ochtends en 's avonds aansluiten in die file om thuis te komen :')
  zaterdag 23 juli 2022 @ 10:40:59 #235
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_205429917
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 21:13 schreef kanovinnie het volgende:
https://www.google.nl/map(...)Q!2e0!7i16384!8i8192

Op dit puntstuk je auto stilzetten en ipv naar links, nog naar rechts rijden. Wat een mongool.

Maar hij kwam uit Frankrijk dus kan er waarschijnlijk niets aan doen :')
Ik reed 2 weken terug precies dat stuk. En op die plek ging een convoy van 3 vrachtwagens opeens vol in de remmen om al voorbij dat groen witte bord over het ongeasfalteerde stuk toch op de a10 terug in te voegen 8)7
  Moderator zaterdag 23 juli 2022 @ 10:43:46 #236
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_205429948
Gister weer eens een lang rit in NL moeten maken (afgelopen weken zat ik in Spanje).

Rit was van Heerlen tot aan Utrecht. Gewoon op vrijdag in de voormiddag.

En dan valt me direct weer één ding op:
Het is van begin, tot eind, non-stop DRUK op de weg. Echt serieus dit land is gewoon véél en véél te vol (ik ga mijn steentje bij proberen te dragen door te emigreren eind dit jaar ;) )

Maar er was op de twee uur durende autorit geen enkel "relaxt" moment vond ik. Ik reed non stop in een soort van karavaan van dicht op elkaar rijdend verkeer en elke inhaalactie van bijv een vrachtauto zorgde instantly voor een slurf remmende moeilijk dicht op elkaar rijdende auto's op de linkerbaan (ongeacht wie aan het inhalen was btw)

Rijden in dit land is echt niet ontspannend hoor, is mijn mening dan ;)
Wellicht dat het in de uithoeken van Groningen en Friesland wat rustiger is, maar verder... poeh.
pi_205433480
Ik vind het nu de vakantieperiode begonnen is, juist heel rustig op de weg. Ook de A2 (iig tussen Amsterdam en Eindhoven, verder reis ik normaliter met de trein) vind ik relaxt rijden. Boven 106 km/u heb je overdag kans op een boete, dus iedereen rijdt zo rustig dat je net zo goed in de auto kan gaan slapen. Als ik bij Utrecht de A27 richting Breda of een ander drukbereden tweebaans snelweg moet hebben, dan vind ik het een ander verhaal.
  maandag 25 juli 2022 @ 17:55:10 #238
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205455795
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 09:14 schreef qajariaq het volgende:
Aan de andere kant hoef je zware overtredingen ook weer niet te faciliteren.
Leg dit eens uit?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 27 juli 2022 @ 21:18:33 #239
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_205475597
Van de week weer een nieuwe irritatie ondervonden: mensen die eerst gaan remmen en pas op het laatste moment richting aan gaan geven..
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_205475727
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 17:22 schreef exelletor het volgende:
Ik vind het nu de vakantieperiode begonnen is, juist heel rustig op de weg. Ook de A2 (iig tussen Amsterdam en Eindhoven, verder reis ik normaliter met de trein) vind ik relaxt rijden. Boven 106 km/u heb je overdag kans op een boete, dus iedereen rijdt zo rustig dat je net zo goed in de auto kan gaan slapen. Als ik bij Utrecht de A27 richting Breda of een ander drukbereden tweebaans snelweg moet hebben, dan vind ik het een ander verhaal.
Ja klopt veel rustige rijders en veel drammers lijken met vakantie. Maar toch jammer een deel van die rustige rijders, denken dat je dit op de middelste strook moet doen.
.
pi_205490271
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 17:22 schreef exelletor het volgende:
Ik vind het nu de vakantieperiode begonnen is, juist heel rustig op de weg. Ook de A2 (iig tussen Amsterdam en Eindhoven, verder reis ik normaliter met de trein) vind ik relaxt rijden. Boven 106 km/u heb je overdag kans op een boete, dus iedereen rijdt zo rustig dat je net zo goed in de auto kan gaan slapen. Als ik bij Utrecht de A27 richting Breda of een ander drukbereden tweebaans snelweg moet hebben, dan vind ik het een ander verhaal.
Uberhaupt, woon zelf ook in het buitenland, en het is me opgevallen dat - met de invoering van de 100 km/h - het veel rustiger, zeg maar slaapverwekkender is geworden om auto te rijden.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_205498150
Fietsers (jong en oud) die zonder te kijken vanaf de stoep zo de weg op denderen, zeer irritant.
"Don't waste your time, always searching for those wasted years beers"
  woensdag 3 augustus 2022 @ 10:53:47 #243
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_205536652
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 18:26 schreef DW457 het volgende:
Situatie: ik rij op de cc met 110 km/u (vmax +10) op de snelweg. Lege strook, tot ik een auto nader die langzamer rijdt dan ik, dus ik kijk in mijn spiegels om in te gaan halen. Ver achter me zie ik een auto die goed hard doorrijdt. Nu heb ik de optie om te wachten, af te remmen en die snellere auto voor te laten gaan, of alsnog de inhaalactie in te zetten, waardoor die andere snellere auto moet remmen (en nee, niet in de ankers hoeft).

Ik koos voor het laatste. Duidelijk richting aangegeven (aantal secondes voor de verplaatsing naar links) en ik ga. De auto achter me moest inderdaad remmen en was niet blij. Ik vond echter dat ik gelijk had. Hij reed immers goed te hard (ver boven de vmax) en ik vind niet dat ik dan hoef te remmen en voorrang hoef te verlenen. Wat vinden jullie?
Jij mag niet hinderen als je een rijstrook opschiift, want bijzondere verrichting. Als degene die daar al rijdt moet remmen om een aanrijding te voorkomen, dan heb jij overduidelijk gehinderd.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 3 augustus 2022 @ 10:54:07 #244
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_205536655
Adaptive cruise control is kut.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_205537619
Ik heb wel eens gehad dat ik een provinciale weg opdraai, om daarna pas een naderende auto door de bocht aan zie komen. Blijkt dat de auto in kwestie veel te hard rijdt, nadert tot vlak achter mij, remt dan stevig en gaat vervolgens druk zitten doen met grootlicht.

Dat is een typisch geval waarbij achteligger van mij het apezuur kan krijgen.

In het geval van DW457 hangt het er maar van af wat de afstand was toen deze besloot van rijstrook te wisselen. Het is echter niet zo dat vrije en ongehinderde doorgang betekent dat iedere weggebruiker ongelimiteerd kan doen waar 'ie zin in heeft zolang 'ie geen voorrang hoeft te verlenen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_205537745
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 10:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Jij mag niet hinderen als je een rijstrook opschiift, want bijzondere verrichting. Als degene die daar al rijdt moet remmen om een aanrijding te voorkomen, dan heb jij overduidelijk gehinderd.
Als de bestuurder achter me een normale snelheid had gereden, had ik hem niet gehinderd.
pi_205537763
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 12:41 schreef Ridocar het volgende:
Ik heb wel eens gehad dat ik een provinciale weg opdraai, om daarna pas een naderende auto door de bocht aan zie komen. Blijkt dat de auto in kwestie veel te hard rijdt, nadert tot vlak achter mij, remt dan stevig en gaat vervolgens druk zitten doen met grootlicht.

Dat is een typisch geval waarbij achteligger van mij het apezuur kan krijgen.
Ja, maar dan kun je het niet zien aankomen. Dat is nogal wat anders dan:

quote:
Ver achter me zie ik een auto die goed hard doorrijdt.
Dus DW457 wist dat ie ging hinderen, maar vond dat terecht, omdat de ander te hard reed. En dan ben je héél dicht bij politieagentje spelen (wat dus niet thuishoort in het verkeer) m.i.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 12:59:52 #248
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_205537812
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 12:53 schreef DW457 het volgende:

[..]
Als de bestuurder achter me een normale snelheid had gereden, had ik hem niet gehinderd.
Is niet relevant. Ongeacht hoe hard de andere auto aankomt, op het moment dat jij hindert, ben jij in overtreding.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 3 augustus 2022 @ 13:00:16 #249
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_205537816
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 12:55 schreef Piles het volgende:

Dus DW457 wist dat ie ging hinderen, maar vond dat terecht, omdat de ander te hard reed. En dan ben je héél dicht bij politieagentje spelen (wat dus niet thuishoort in het verkeer) m.i.
Dit, dus.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_205538220
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 12:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Is niet relevant. Ongeacht hoe hard de andere auto aankomt, op het moment dat jij hindert, ben jij in overtreding.
Niet mee eens. Artikel 5a weegt in dat geval zwaarder. Ik wilde overigens geen politieagentje spelen, maar had vooral geen zin om rekening te houden met een verkeershufter die mij in feite hinderde.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 13:49:49 #251
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_205538233
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 13:47 schreef DW457 het volgende:

Niet mee eens.
Niet relevant.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_205538271
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 13:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Niet relevant.
Arbitrair, dus eveneens irrelevant.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 13:56:14 #253
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_205538285
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 13:54 schreef DW457 het volgende:

Arbitrair
Niet volgens de verkeerswegenwet. Hinderen bij een bijzondere verrichting is een overtreding. Er staat nergens 'behoudens het gegeven of de ander een overtreding begaat'.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 3 augustus 2022 @ 13:57:34 #254
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_205538302
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 10:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Jij mag niet hinderen als je een rijstrook opschiift, want bijzondere verrichting. Als degene die daar al rijdt moet remmen om een aanrijding te voorkomen, dan heb jij overduidelijk gehinderd.
Ligt ook aan de situatie. In dit geval is er geen aanrijding, want de bestuurder kon nog zat remmen blijkbaar.
Ik zou ook inhalen, maar ligt natuurlijk geheel aan de snelheid van de andere bestuurder, die me achterop komt ( iets met inschatten).
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_205538313
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 12:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Is niet relevant. Ongeacht hoe hard de andere auto aankomt, op het moment dat jij hindert, ben jij in overtreding.
Dat is nogal een punt van discussie. Als de snellere achterligger fors moet remmen om een aanrijding te voorkomen heb je een punt. De achteligger zou echter ook gewoon verkeer op de linker rijstrook tegen kunnen komen, dat daar al een tijdje rijdt. Los van het feit dat het linksplakkers zijn, kun je niet verwachten dat ze opeens opzouten als de snellere achteroprijdende auto er voorbij wilt. Seinen mag dan sowieso niet.

Er is gewoon een moment dat er geen sprake meer is van hinderen, maar gewoon langzamer rijdend verkeer, en daar heeft de hardrijder maar rekening mee te houden.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 14:07:15 #256
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_205538410
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 13:58 schreef Ridocar het volgende:

Dat is nogal een punt van discussie.
Hmmm, nope. Not really. Als jij een bijzondere verrichting uitvoert, dien je voorrang te geven aan het overige verkeer. Als een snellere achteropkomende verkeersdeelnemer door jouw manoeuvre moet remmen om een aanrijding te voorkomen, dan heb jij geen voorrang verleend. Het is echt heel simpel, eigenlijk.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 3 augustus 2022 @ 14:25:42 #257
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_205538525
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 14:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Hmmm, nope. Not really. Als jij een bijzondere verrichting uitvoert, dien je voorrang te geven aan het overige verkeer. Als een snellere achteropkomende verkeersdeelnemer door jouw manoeuvre moet remmen om een aanrijding te voorkomen, dan heb jij geen voorrang verleend. Het is echt heel simpel, eigenlijk.
Er is ook een regel dat men zich dient aan te passen aan het overige verkeer, dat doe je niet door veel te hard te gaan rijden en daardoor medeweggebruikers aan het twijfelen te maken. Juist door die twijfels ontstaan ongelukken.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_205538555
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 12:55 schreef Piles het volgende:
quote:
Ver achter me zie ik een auto die goed hard doorrijdt.
...
Dus DW457 wist dat ie ging hinderen, maar vond dat terecht, omdat de ander te
Als het ver achter je is en je rijd niet bepaald onder V-max dan hindert die ander toch veel meer door zijn te harde rijden. Ook die man/vrouw kan ruim te voren zien dat de situatie gaat ontstaan en dus gas loslaten.
pi_205538561
quote:
4s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 14:25 schreef aloa het volgende:

[..]
Er is ook een regel dat men zich dient aan te passen aan het overige verkeer, dat doe je niet door veel te hard te gaan rijden en daardoor medeweggebruikers aan het twijfelen te maken. Juist door die twijfels ontstaan ongelukken.
Daarom 200 rijden en seinen: dan weet die rechtsrijder dat ie daar moet blijven :7
pi_205544027
quote:
10s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 14:32 schreef Piles het volgende:

[..]
Daarom 200 rijden en seinen: dan weet die rechtsrijder dat ie daar moet blijven :7
Dat werkt misschien in Duitsland. In Nederland krijg je al snel een verkeersruzie als je je zo gedraagt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 07:23:26 #261
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_205544142
quote:
4s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 14:25 schreef aloa het volgende:

Er is ook een regel dat men zich dient aan te passen aan het overige verkeer, dat doe je niet door veel te hard te gaan rijden en daardoor medeweggebruikers aan het twijfelen te maken. Juist door die twijfels ontstaan ongelukken.
Geef dan gewoon toe dat je moeite hebt met verkeerssituaties inschatten. De regels zijn helder.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_205544160
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 07:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Geef dan gewoon toe dat je moeite hebt met verkeerssituaties inschatten. De regels zijn helder.
Er is ook nog zoiets als wat je mag verwachten. Door veel te hard te rijden (overtreding artikel 5a, als we het dan toch over regels hebben, behoorlijk zwaar wegend overigens), kom je op een gegeven moment op een punt dat de inschatting steeds slechter gemaakt kan worden.

Natuurlijk moet je twee keer kijken als je gaat inhalen, maar als je eerst n stipje ziet en daarna bij de 2e keer opeens een auto dichtbij vanwege de belachelijke snelheid, dan gaat dat wel schrikreacties teweeg brengen, wat absoluut hinder en gevaar met zich meebrengt. Dan zijn jouw voorrangsregels opeens irrelevant.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 07:36:38 #263
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_205544173
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 07:32 schreef DW457 het volgende:

Er is ook nog zoiets als wat je mag verwachten.
Je zegt zelf dat je hebt gekeken, dus je weet dat er een andere verkeersdeelnemer snel dichterbij komt. Heeft niets met 'verwachting' te maken.

De bottomline is heel simpel: jij begaat liever een overtreding, dan even je poot van het gas te halen. Ik bespeur wat licht egoistisch gedrag.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_205544186
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 07:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Je zegt zelf dat je hebt gekeken, dus je weet dat er een andere verkeersdeelnemer snel dichterbij komt. Heeft niets met 'verwachting' te maken.

De bottomline is heel simpel: jij begaat liever een overtreding, dan even je poot van het gas te halen. Ik bespeur wat licht egoistisch gedrag.
Fijn dat je de rest van mijn post simpelweg buiten beschouwing laat in plaats van inhoudelijk erop te reageren. Zo kan ik ook wel mijn gelijk halen :')

Maar je mag het als egoïstisch beschouwen en bestempelen, maar volgens mij vertoont die hardrijder exact datzelfde egoïstische gedrag.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 07:40:55 #265
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_205544188
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 07:39 schreef DW457 het volgende:

Maar je mag het als egoïstisch beschouwen en bestempelen, maar volgens mij vertoont die hardrijder exact datzelfde egoïstische gedrag.
En ziehier de verantwoording die jij verzint om een overtreding te mogen begaan. Calimero-gedrag. 'Hij deed het eerst!'. :N
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_205544202
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 07:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
En ziehier de verantwoording die jij verzint om een overtreding te mogen begaan. Calimero-gedrag. 'Hij deed het eerst!'. :N
En nogmaals:

quote:
Fijn dat je de rest van mijn post simpelweg buiten beschouwing laat in plaats van inhoudelijk erop te reageren. Zo kan ik ook wel mijn gelijk halen :')
Dit alles heeft geen reet met t Calimero effect te maken. Maar goed, met jou discussieer ik niet verder.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 07:49:22 #267
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_205544223
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 07:39 schreef DW457 het volgende:

Fijn dat je de rest van mijn post simpelweg buiten beschouwing laat in plaats van inhoudelijk erop te reageren.
Alleen maar meer gebrabbel om te proberen jouw overtreding goed te praten. Het is niet het gedrag van de hardrijder die het verkeer gevaarlijk maakt, maar jouw instelling.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 07:43 schreef DW457 het volgende:

Maar goed, met jou discussieer ik niet verder.
Lijkt me verstandig.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_205544256
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 07:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Alleen maar meer gebrabbel om te proberen jouw overtreding goed te praten. Het is niet het gedrag van de hardrijder die het verkeer gevaarlijk maakt, maar jouw instelling.
[..]
Lijkt me verstandig.
Dus de hardrijder zit nooit fout in jouw ogen? Hmm, apart. Gelukkig denkt de wet daar anders over. Maar succes met jouw kortzichtige wereldbeeld.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 08:03:45 #269
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_205544281
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 07:57 schreef DW457 het volgende:

Dus de hardrijder zit nooit fout in jouw ogen?
Als je mij eerst woorden in mijn mond legt en er dan tegenin gaat heb, je mij niet nodig en kun je met jezelf verder discussieren. Misschien dat je dan wel kunt 'winnen'. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_205544306
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 08:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
heb je mij niet nodig.
Ik heb jou inderdaad niet nodig, goed dat je het aangeeft. :+
  donderdag 4 augustus 2022 @ 08:12:29 #271
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_205544311
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 08:10 schreef DW457 het volgende:

[..]
Ik heb jou inderdaad niet nodig, goed dat je het aangeeft. :+
Wat belangrijker is, het verkeer heeft jouw instelling niet nodig.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_205544318
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 08:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Wat belangrijker is, het verkeer.
Klopt, het verkeer is inderdaad belangrijker dan dit gedoe.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 08:15:43 #273
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_205544327
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 08:14 schreef DW457 het volgende:

[..]
Klopt, het verkeer is inderdaad belangrijker dan dit gedoe.
Dus houd je aan de regels en verzin geen bullshit verhalen om dat niet te doen. ^O^
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_205544344
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 08:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Dus houd je aan de regels ^O^
En vergeet daarbij vooral artikel 5a niet, dus ook niet veel te hard rijden ^O^

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2022 08:19:08 ]
  donderdag 4 augustus 2022 @ 08:22:37 #275
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_205544372
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 08:18 schreef DW457 het volgende:

En vergeet daarbij vooral artikel 5a niet
quote:
Het is een ieder verboden opzettelijk zich zodanig te gedragen dat de verkeersregels in ernstige mate worden geschonden, indien daarvan levensgevaar of gevaar voor zwaar lichamelijk letsel voor een ander te duchten is.
Is zeker van toepassing op opzettelijk geen voorrang verlenen. Zoals in de situatie die jij omschreef.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_205544507
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 08:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
[..]
Is zeker van toepassing.
Sowieso, fijn dat we t eens zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2022 08:46:24 ]
pi_205544587
Iemand die kan bevestigen dat op de snelweg de auto die het hardste rijdt het meeste recht heeft?
  donderdag 4 augustus 2022 @ 09:12:40 #278
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_205544663
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 09:00 schreef opgebaarde het volgende:
Iemand die kan bevestigen dat op de snelweg de auto die het hardste rijdt het meeste recht heeft?
Het recht van de sterkste :D

Beetje zinloze discussie is het geworden :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  FOK!fotograaf donderdag 4 augustus 2022 @ 09:35:33 #279
842 Zorro
Z
pi_205544827
Ho ho, tegenwoordig is het allerbelangrijkste natuurlijk de stikstofuitstoot! Zelfs de snelheidlimiet is daarvoor overal naar die vervelende 100km teruggebracht. Dus @DW457 is hier duideijk veel verstandiger bezig dan de mensen die vinden dat hij maar gas moet bijgeven of remmen en wachten waarna er weer onnodig extra moet worden versneld om weer aangepast te zijn aan de omstandigheden.
Verkeersregels boven de stikstofwaanzin stellen, hoe verzin je het.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  Moderator donderdag 4 augustus 2022 @ 11:15:14 #280
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_205545702
Mijn God zeg, sommige mensen moeten echt de film Frozen nog eens gaan kijken ofzo .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Graag voortaan niet ellenlang in discussie blijven gaan en het wellus - nietus spelletje blijven spelen. Daar is dit topic niet voor.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 12:57:58 #281
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_205546593
Grappig om te lezen dat de post waar het om gaat #201 ineens heel anders wordt neergezet. We rijden nu al 130 en degene die opschuift van baan 85.
Ook moet de hardrijder bijna een noodstop maken :+

Alles om maar gelijk te krijgen.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_205546720
quote:
4s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 12:57 schreef aloa het volgende:
Grappig om te lezen dat de post waar het om gaat #201 ineens heel anders wordt neergezet. We rijden nu al 130 en degene die opschuift van baan 85.
Ook moet de hardrijder bijna een noodstop maken :+

Alles om maar gelijk te krijgen.
En de hardrijder heeft natuurlijk een donororgaan te vervoeren en heeft de bom uit Speed in zijn auto ingebouwd. Jaja.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_205546739
In de jaren zeventig hadden we dit soort discussies over alcohol in het verkeer. Dat kon ook prima want als je gedronken had lette je beter op was dan het verhaal.
  Moderator donderdag 4 augustus 2022 @ 13:38:23 #284
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_205546889
Ok, nu ben klaar met dit kinderachtige gedrag. Voor 2e keer wat posts verwijderd. Vanaf nu doorgaan met deze discussie en uitlokken is vragen om een ban. De banner hieronder is duidelijk lijkt me....
pi_205546911
Wat is het toch met mensen die 100 meter vóór de afrit nog een vrachtwagen willen inhalen en dan recht voor de vrachtwagen de afrit pakken. Als ik dan op de afrit rijd en er komt er zo een aan dan schrik ik me ook elke keer een hoedje! En dan zijn ze boos dat ik niet ga remmen en ze de afslag missen...
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 4 augustus 2022 @ 13:42:48 #286
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_205546921
Voor sommige mensen is een E-bike echt een gevaar. Met oogkleppen op rijden ze door de stad. Ik had er vanmorgen bijna één onder de auto :X
Prima hoor, maar pas je snelheid in de stad even aan.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_205547016
quote:
4s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 13:42 schreef aloa het volgende:
Voor sommige mensen is een E-bike echt een gevaar. Met oogkleppen op rijden ze door de stad. Ik had er vanmorgen bijna één onder de auto :X
Prima hoor, maar pas je snelheid in de stad even aan.
In principe geldt er geen maximum snelheid op een fietspad (voor fietsers). Zeker niet als je 25 km/u fietst... dat kan op een normale fiets ook wel. Dat je op rotondes e.d. een beetje oplet is logisch, maar als automobilist moet je rond die snelheid nog wel op kunnen anticiperen.

Brommers die 50 gaan over het fietspad, wielrenners, speedpedelecs oke, die gaan soms echt te hard waardoor het bij onoverzichtelijke rotondes soms niet te doen is, maar die letten over het algemeen zelf ook wel beter op. Ik tenminste wel als ik met m'n Aerox loop te blazen >:)
Facts don't care about your feelings
pi_205547029
Mensen hebben wel een kort lontje weer. Gisteren helemaal de tering gescholden door een Marokkaan of Turk in een BMW omdat ik even een oud vrouwtje liet oversteken wat naar zijn zin te lang duurde.
blablablabla
pi_205547044
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 14:01 schreef Elan het volgende:
Mensen hebben wel een kort lontje weer. Gisteren helemaal de tering gescholden door een Marokkaan of Turk in een BMW omdat ik even een oud vrouwtje liet oversteken wat naar zijn zin te lang duurde.
Vertel mij wat. Even met gevarenlichten laden lossen en iedereen scheldt je al uit.

Laatst zat ik op een graafmachine wat zand te scheppen in een achtertuin bij een fietspad.... man man man. Geen seconde zullen die fietsers even wachten voor je. Willen het liefst onder die kraan door met kinderzitje en al. En boos kijken ook nog :r
Facts don't care about your feelings
  donderdag 4 augustus 2022 @ 14:04:56 #290
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_205547057
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 14:00 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
In principe geldt er geen maximum snelheid op een fietspad (voor fietsers). Zeker niet als je 25 km/u fietst... dat kan op een normale fiets ook wel. Dat je op rotondes e.d. een beetje oplet is logisch, maar als automobilist moet je rond die snelheid nog wel op kunnen anticiperen.

Brommers die 50 gaan over het fietspad, wielrenners, speedpedelecs oke, die gaan soms echt te hard waardoor het bij onoverzichtelijke rotondes soms niet te doen is, maar die letten over het algemeen zelf ook wel beter op. Ik tenminste wel als ik met m'n Aerox loop te blazen >:)
Die E-bikes gaan wel sneller dan ze officieel mogen. Tenminste, dan moet je een helm op. Maar dat doet niet iedereen.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_205547079
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 14:03 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Vertel mij wat. Even met gevarenlichten laden lossen en iedereen scheldt je al uit.

Laatst zat ik op een graafmachine wat zand te scheppen in een achtertuin bij een fietspad.... man man man. Geen seconde zullen die fietsers even wachten voor je. Willen het liefst onder die kraan door met kinderzitje en al. En boos kijken ook nog :r
Echt hoor. En na corona lijkt een groep het rijden ook compleet te zijn verleert of in elk geval niet meer fatsoenlijk met drukte te kunnen dealen. Zit de afgelopen weken vrij veel op de weg maar zie dagelijks bijna ongevallen waar het met name met inhalen en invoegen op drukke wegen allemaal erg moeilijk schijnt te zijn.
blablablabla
pi_205547133
quote:
4s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 14:04 schreef aloa het volgende:

[..]
Die E-bikes gaan wel sneller dan ze officieel mogen. Tenminste, dan moet je een helm op. Maar dat doet niet iedereen.
Een gewone e-bike mag maar ondersteuning geven tot 25 km/u, maar dat betekent niet dat je niet harder mag. Als je zelf gewoon sportief ben kan je makkelijker sneller dan dat en dat is ook niet verboden. Een speed pedelec mag ondersteunen tot 45 en dan moet je verplicht helm, kenteken en spiegeltje.

Een opgevoerde e-bike mag inderdaad niet maar ja dat is lastig te zien, iemand kan ook gewoon hard mee trappen.

Ik had een chinese e-bike die ging 50 km/u :') en dus zonder kenteken, helm of spiegel. Kan levensgevaarlijk zijn als je er als een debiel mee om gaat ja, maar goed dat kan een wielrenner ook.
Facts don't care about your feelings
  maandag 8 augustus 2022 @ 20:07:22 #293
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205583105
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 14:15 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Een gewone e-bike mag maar ondersteuning geven tot 25 km/u, maar dat betekent niet dat je niet harder mag. Als je zelf gewoon sportief ben kan je makkelijker sneller dan dat en dat is ook niet verboden. Een speed pedelec mag ondersteunen tot 45 en dan moet je verplicht helm, kenteken en spiegeltje.

Een opgevoerde e-bike mag inderdaad niet maar ja dat is lastig te zien, iemand kan ook gewoon hard mee trappen.

Ik had een chinese e-bike die ging 50 km/u :') en dus zonder kenteken, helm of spiegel. Kan levensgevaarlijk zijn als je er als een debiel mee om gaat ja, maar goed dat kan een wielrenner ook.
Ik denk dat de gemiddelde wielrenner die 50 gaat beter kan sturen dan Henkie van om de hoek die op alibaba een 50km/uur fiets gekocht heeft...
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 8 augustus 2022 @ 20:20:33 #294
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205583245
Voor het eerst echte roadrage meegemaakt. Ik fietste hier met een gangetje van 27km/uur op mijn gravelbike (racefiets met dikke banden). Uiteraard op het fietspad. Komt er uit die weg een wit polotje rijden die niet kijkt, want hij keek alleen naar links. Met naar rechts kijken zag hij mij (maar dat was veels te laat) en trapte op de rem om midden op het fietspad te eindigen. Ik kon er nog net omheen, dus ging er omheen. Omdat dit soort dingen wel vaker gebeuren zwaai ik dan vaak met mijn hand in de lucht (zo van, wat doe jij nou!)

Blijkbaar was dat tegen het zere been want er werd flink getoeterd en gescholden. Ik stop dus bij dat verkeerseiland om te kijken wat er aan de hand is. Maar meneer sprong al meteen uit de auto om naar me toe te benen en te vragen wat mijn probleem was. Toen ik 'm zei dat mijn probleem is dat ik bijna aangereden was door hem en dat ik daar van geschrokken was begon hij hard te roepen dat hij toch gestopt was en dat ik moest doorfietsen. Ook was hij met zijn knie tegen mijn band aan het duwen. Toen ik hem op een, voor deze situatie, normale manier vroeg om dat niet te doen kreeg ik een duw tegen mijn arm van hem :')

Gelukkig was hij een kop kleiner en al kaal terwijl hij net zo oud was als mij. Plus het feit dat hij zich zo uit de naad liet werken door iets wat zijn schuld is maakte het voor mij voornamelijk amusant. Toppunt was dat er een jongen van 16/17 jaar vlak achter me fietste die stoïcijns tegen die vent zegt dat het hartstikke strafbaar is wat hij deed, toen ging hij snel weer naar zijn auto om zo snel mogelijk weg te rijden _O-

Bijzondere situatie. Achteraf denk ik dat hij dacht dat ik een middelvinger opstak ofzo, anders kan ik me die reactie eigenlijk niet voorstellen. Maargoed, hij moet gewoon opletten ondanks dat het een wat ongebruikelijk fietspad is.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_205585009
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 20:20 schreef kanovinnie het volgende:
Bijzondere situatie. Achteraf denk ik dat hij dacht dat ik een middelvinger opstak ofzo, anders kan ik me die reactie eigenlijk niet voorstellen. Maargoed, hij moet gewoon opletten ondanks dat het een wat ongebruikelijk fietspad is.
Nee joh dat dacht ‘ie niet hoor, mensen zijn echt knettergek en denken alleen aan zichzelf. Maak het zo vaak mee. Ben al 16 of 17 jaar chauffeur en nu zo een 2 jaar op de vrachtwagen. Mensen denken altijd maar gelijk te hebben en zijn meteen op hun pikkie getrapt. Ben blij dat ik in een vrachtwagen rijd, want ik weet wel wie het wint bij een brakecheck 😂
pi_205591224
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 23:00 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]
Nee joh dat dacht ‘ie niet hoor, mensen zijn echt knettergek en denken alleen aan zichzelf. Maak het zo vaak mee. Ben al 16 of 17 jaar chauffeur en nu zo een 2 jaar op de vrachtwagen. Mensen denken altijd maar gelijk te hebben en zijn meteen op hun pikkie getrapt. Ben blij dat ik in een vrachtwagen rijd, want ik weet wel wie het wint bij een brakecheck 😂
Ik snap die mensen niet zo goed die dat doen bij een vrachtwagen, maar goed.. :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_205591420
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 19:17 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]
Ik snap die mensen niet zo goed die dat doen bij een vrachtwagen, maar goed.. :')
Dan gebeuren er twee dingen.

1. Er klinkt een knal.

2. De vrachtwagen heeft een langere neus.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 19:39:22 #298
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205591427
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 19:17 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]
Ik snap die mensen niet zo goed die dat doen bij een vrachtwagen, maar goed.. :')
Niemand doet een brakecheck om een crash te veroorzaken, maar om de ander te laten schrikken. Als degene achteer je niet remt geef je gas bij en kan je weer door. En aangezien een hoop nieuwe (vracht)wagens systemen hebben die vanzelf remmen als er een auto voor ze een noodstop maakt is het relatief veilig.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_205591456
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 19:38 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Dan gebeuren er twee dingen.

1. Er klinkt een knal.

2. De vrachtwagen heeft een langere neus.
:D _O-

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 19:39 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Niemand doet een brakecheck om een crash te veroorzaken, maar om de ander te laten schrikken. Als degene achteer je niet remt geef je gas bij en kan je weer door. En aangezien een hoop nieuwe (vracht)wagens systemen hebben die vanzelf remmen als er een auto voor ze een noodstop maakt is het relatief veilig.
Mja, ik vind iemand brakechecken echt idioot gedrag, waarom zou je dat extra risico nemen om iemand te laten schrikken/ de les te lezen?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 19:42:05 #300
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205591462
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 19:41 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]
:D _O-
[..]
Mja, ik vind iemand brakechecken echt idioot gedrag, waarom zou je dat extra risico nemen om iemand te laten schrikken/ de les te lezen?
Ja geen idee.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')