No way dat ik daar meer dan 5 minuten sta. Waar sta jij een kwartier in de rij? Kijk, moeten ze de bonen van je latté nog vermalen dan snap ik dat je er wat langer staat.quote:Op donderdag 19 mei 2022 10:55 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Alleen als je voor een leeg tankstation vol op de remmen gaat en de klinkers uit de weg rijd bij vertrek. Verder moeten de meeste mensen ook afrekenen. Ik reken op een kwartier extra reistijd als ik moet tanken.
Tijd terug net over de grens in Duitsland wel een tijdje in de rij gestaan. Bij alle tankstations eennlanger rij gele kentekenplaten. Zal na 1 juni ook wel weer zo zijn. Het lijkt erop dat het dan weer zo'n 40 cent per liter gaat schelen.quote:Op donderdag 19 mei 2022 11:13 schreef rival het volgende:
[..]
No way dat ik daar meer dan 5 minuten sta. Waar sta jij een kwartier in de rij? Kijk, moeten ze de bonen van je latté nog vermalen dan snap ik dat je er wat langer staat.
Maar gewoon tanken en afrekenen is echt niet meer dan 5 minuten
Tsja, dat ligt er een beetje aan.quote:Op donderdag 19 mei 2022 10:55 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Alleen als je voor een leeg tankstation vol op de remmen gaat en de klinkers uit de weg rijd bij vertrek. Verder moeten de meeste mensen ook afrekenen. Ik reken op een kwartier extra reistijd als ik moet tanken.
Eerste tankstation voor en eerste tankstation na de grens zijn ook wel te mijden als je in 5 minuten weer weg wilt zijn,quote:Op donderdag 19 mei 2022 11:19 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Tijd terug net over de grens in Duitsland wel een tijdje in de rij gestaan. Bij alle tankstations eennlanger rij gele kentekenplaten. Zal na 1 juni ook wel weer zo zijn. Het lijkt erop dat het dan weer zo'n 40 cent per liter gaat schelen.
quote:Het interessante is: de Tesla-eigenaar is weliswaar asociaal bezig, maar heeft niets illegaals gedaan. In Amsterdam is het namelijk niet verboden om je auto langer dan nodig aan een laadpaal te hangen. En een parkeerboete is ook niet aan de orde, want het gaat om een gratis parkeerplek.
Als de SD-card nog niet vol is, staan de veroorzakers op beeld.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 11:09 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat ja
Maar het zou me niet verbazen dat er inmiddels wat krasjes op de auto zitten
Gewoon even een goede trap tegen die stekker geven.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 09:35 schreef Gunner het volgende:
De ultieme laadpaalaso, gewoon acht weken op vakantie gaan en het erge is; in amsterdam is het gewoon toegestaan.
Tesla hangt al 1.300 uur (!) aan een laadpaal in Amsterdam
[..]
Hij doet gewoon wat Tesla opdraagt in de handleiding.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 09:35 schreef Gunner het volgende:
De ultieme laadpaalaso, gewoon acht weken op vakantie gaan en het erge is; in amsterdam is het gewoon toegestaan.
Tesla hangt al 1.300 uur (!) aan een laadpaal in Amsterdam
[..]
Je als een complete oetlul gedragen?quote:Op zondag 29 mei 2022 23:51 schreef Fer het volgende:
[..]
Hij doet gewoon wat Tesla opdraagt in de handleiding.
Oh sorry. Ik zal het niet meer doen.quote:Op donderdag 2 juni 2022 23:01 schreef Aiciu het volgende:
Had vandaag een autist die zo mad werd dat ie een foto van me ging maken
Was ie helemaal voor omgereden om te laten zien want daarna keerde ie om
Wie van jullie was het
Trage linksplakker rechts ingehaald, aan zijn camera te zien een vliegtuigspotter of andere downie met zo'n grootlens camera.quote:Op donderdag 2 juni 2022 23:49 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Oh sorry. Ik zal het niet meer doen.
What happened?
Hilarisch altijd dat dat soort mensen die boos worden om zo'n actie (terwijl het vaak gewoon efficiënt is rechts inhalen) en dan zelf gevaarlijkere dingen doen om hun gelijk te krijgen. Ik had er ook een keer eentje die woest was dat ik te hard reed (65 waar je 50 mocht ofzo, niks bijzonders voor mijn doen) en iedere rotonde zonder knipperlicht reed en bijna een fietser schepte.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 01:49 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Trage linksplakker rechts ingehaald, aan zijn camera te zien een vliegtuigspotter of andere downie met zo'n grootlens camera.
Lekker veilig om zo'n foto te maken tijdens het rijden
Mwah als je in mijn woonwijk je EV 8 weken op een brandstofplek zet (terwijl je normaal je auto altijd aan de paal hebt) verneuk je eigenlijk een plek voor de ICE'er. Als je in de wijk een beetje doorhebt wie elektrisch rijdt en wie niet kan het logisch zijn dat je de auto dan maar 8 weken op de laadplek zet.quote:
Ja. Tijd terug eentje die dan allerlei toeren uit ging halen om voor me te rijden en dan opeens te remmen. Met een kind (zonder gordel) in de auto.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 09:18 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Hilarisch altijd dat dat soort mensen die boos worden om zo'n actie (terwijl het vaak gewoon efficiënt is rechts inhalen) en dan zelf gevaarlijkere dingen doen om hun gelijk te krijgen. Ik had er ook een keer eentje die woest was dat ik te hard reed (65 waar je 50 mocht ofzo, niks bijzonders voor mijn doen) en iedere rotonde zonder knipperlicht reed en bijna een fietser schepte.
Is dat zo'n turborotonde?quote:Op vrijdag 3 juni 2022 10:37 schreef arvensis het volgende:
Gister bijna aangereden op een dubbele rotonde door een mevrouw die op de linkerbaan reed (en dus rechtdoor moest) maar in de bocht mijn baan op kwam.
Wat een raar woord eigenlijkquote:
Ja, bij een turborotonde kan je niet meer switchen van strook als je eenmaal op de rotonde bent. Ouderwets rotondes met twee stroken (zoals bijv. in IJsselstein) zijn eigenlijk vrij kansloos... iedereen doet er maar wat. Meeste durven de middelste niet eens te pakken en bij het uitvoegen maak je eigenlijk voor je gevoel een rare bocht.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:09 schreef arvensis het volgende:
[..]
https://goo.gl/maps/euaY4vE9YGFakB6g8
Is dit een turborotonde?
Heb je nog nooit van een ovonde gehoord?quote:
Niet dat ik me kan herinnerenquote:Op zaterdag 4 juni 2022 20:41 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Heb je nog nooit van een ovonde gehoord?
Twee rare rotondes geleerd op één dag.quote:
Ja die hebben we hier in Wormerveer slaat nergens op. Het zijn ook echt mini ovondes dus als je op de lange zijde zit zeg maar dan kan je praktisch vol gas.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 20:41 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Heb je nog nooit van een ovonde gehoord?
Heel snel zijn die niet idd.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 09:18 schreef dick_laurent het volgende:
Misschien kan iemand die ervaring heeft met het rijden van kleine vrachtauto's hier even zijn/haar licht over laten schijnen?
Vanmorgen viel me wéér op hoe bizar traag sommige vrachtwagens invoegen. Nu zit er ook wel verschil in het type vrachtauto, dat begrijp ik. Een mega lange grote en zwaar beladen truck zal ws meer moeite hebben om op snelheid te komen dan een wat minder grote/beladen truck.
Vanmorgen zat ik dus “vast” op de invoegstrook achter een relatief kleine vrachtwagen. Zeg maar zoiets was het:
[ afbeelding ]
Deze reed iets van 50 km/u op de invoegstrook (die best lang was) en versnelde gewoon zo goed als niet. Resultaat, uiteindelijk bij invoegen reden we misschien 65 km/u en ik zat er dus klem achter, waardoor ik ook met die poepsnelheid moest invoegen. Best wel gevaarlijk, ik moest aardig mijn best doen om mezelf nog soort van veilig tussen het overige verkeer te proppen.
Ik kan gewoon moeilijk geloven dat zo’n type vrachtwagen niet op zijn minst tot 80 km/u kan komen, zeker op een lange invoegstrook.
Dat is er eentje voor B-rijbewijs gok ik? Waarschijnlijk een combi van weinig vermogen (130pk ofzo) en zware belading. Met mijn 18 tons bakwagen kan ik prima invoegen.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 09:18 schreef dick_laurent het volgende:
Misschien kan iemand die ervaring heeft met het rijden van kleine vrachtauto's hier even zijn/haar licht over laten schijnen?
Vanmorgen viel me wéér op hoe bizar traag sommige vrachtwagens invoegen. Nu zit er ook wel verschil in het type vrachtauto, dat begrijp ik. Een mega lange grote en zwaar beladen truck zal ws meer moeite hebben om op snelheid te komen dan een wat minder grote/beladen truck.
Vanmorgen zat ik dus “vast” op de invoegstrook achter een relatief kleine vrachtwagen. Zeg maar zoiets was het:
[ afbeelding ]
Deze reed iets van 50 km/u op de invoegstrook (die best lang was) en versnelde gewoon zo goed als niet. Resultaat, uiteindelijk bij invoegen reden we misschien 65 km/u en ik zat er dus klem achter, waardoor ik ook met die poepsnelheid moest invoegen. Best wel gevaarlijk, ik moest aardig mijn best doen om mezelf nog soort van veilig tussen het overige verkeer te proppen.
Ik kan gewoon moeilijk geloven dat zo’n type vrachtwagen niet op zijn minst tot 80 km/u kan komen, zeker op een lange invoegstrook.
Je moet je snelheid aanpassen aan de rest van het verkeer. Gas erop dus, en in je spiegels kijken.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 10:09 schreef loveli het volgende:
Of gewoon iemand die voor de eerste keer met een groter voertuig reed en z'n studentenkamer aan het verhuizen was.
Komt bij mij ook wel eens voor ja. En in NL zijn de invoegstroken best wel lang, zelfs voor de wegen fysiek samenvoegen...quote:Op dinsdag 7 juni 2022 10:05 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Vanochtend zat ik achter een Renault Scénic en die ging met 60/70km/h invoegen. Ben er nog op de invoegstrook voorbij gegaan (met personenauto).
Een klant van ons moest elke dag van Nijmegen naar Rotterdam en vice versa en dat stuk reed hij zo hard als mogelijk.quote:Op woensdag 11 mei 2022 10:07 schreef Rewimo het volgende:
[..]
De ANWB heeft ooit eens een onderzoek gehouden, waarbij ze 2 auto's dwars door het land stuurden, via dezelfde route. De ene zo snel mogelijk (wel binnen de toegestane snelheid), de andere op zijn gemak met het verkeer mee. Totale tijdwinst van de snelle auto ten opzichte van de andere: 15 minuten. (Het verkeer was toen ook nog een stuk minder druk dan tegenwoordig.)
En dat was dus over enkele honderden kilometers (de precieze afstand weet ik niet meer). De winst tijdens een normale rit van A naar B zal dus inderdaad hooguit een paar seconden zijn. Dat is de stress en het risico op ongelukken echt niet waard.
Hoe was jouw eerste keer in een gehuurde diesel, meteen perfect of moest je wennen?quote:Op dinsdag 7 juni 2022 10:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
Je moet je snelheid aanpassen aan de rest van het verkeer. Gas erop dus, en in je spiegels kijken.
Mij is aangeleerd om de snelweg op te rijden met het pedaal naar beneden. Snelheid maken en zeker niet in gaan voegen met 50.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 10:25 schreef loveli het volgende:
[..]
Hoe was jouw eerste keer in een gehuurde diesel, meteen perfect of moest je wennen?
Het is echt alle stress niet waard, inderdaad.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 10:17 schreef DrDarwin het volgende:
Een klant van ons moest elke dag van Nijmegen naar Rotterdam en vice versa en dat stuk reed hij zo hard als mogelijk.
Altijd stressen en altijd tijd tekort dus.
Toen kreeg hij een hartaanval, en daarna ging hij het begrijpelijk rustig aan doen, en zich aan de snelheden houden.
Dat scheelde elke dag vier minuten, en daar was hij dus bijna aan onderdoor gegaan.
Met laadklep zijn ze leeg al 3000kg en dan mogen ze officieel tot 3500kg beladen worden. Maar 500kg lading is natuurlijk niks, dus vaak wegen ze wel 4000kg, zeker met 2 vetkleppen in de cabine.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 09:18 schreef dick_laurent het volgende:
Misschien kan iemand die ervaring heeft met het rijden van kleine vrachtauto's hier even zijn/haar licht over laten schijnen?
Vanmorgen viel me wéér op hoe bizar traag sommige vrachtwagens invoegen. Nu zit er ook wel verschil in het type vrachtauto, dat begrijp ik. Een mega lange grote en zwaar beladen truck zal ws meer moeite hebben om op snelheid te komen dan een wat minder grote/beladen truck.
Vanmorgen zat ik dus “vast” op de invoegstrook achter een relatief kleine vrachtwagen. Zeg maar zoiets was het:
[ afbeelding ]
Deze reed iets van 50 km/u op de invoegstrook (die best lang was) en versnelde gewoon zo goed als niet. Resultaat, uiteindelijk bij invoegen reden we misschien 65 km/u en ik zat er dus klem achter, waardoor ik ook met die poepsnelheid moest invoegen. Best wel gevaarlijk, ik moest aardig mijn best doen om mezelf nog soort van veilig tussen het overige verkeer te proppen.
Ik kan gewoon moeilijk geloven dat zo’n type vrachtwagen niet op zijn minst tot 80 km/u kan komen, zeker op een lange invoegstrook.
Ja hij kreeg vast een hartaanval van het verkeer en niet van alle andere dingen in zijn leven Je kan ook hard rijden zonder te stressen. Ik reed met m'n Tesla altijd op de auto pilot (cruise control) linker baan op 160 km/u. Meestal haalde je die snelheid niet door alle slakken maar dat kost je ook geen moeite. Verder rijdt dat lekkerder dan hele tijd rechts rijden en vrachtwagens inhalen.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 10:17 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Een klant van ons moest elke dag van Nijmegen naar Rotterdam en vice versa en dat stuk reed hij zo hard als mogelijk.
Altijd stressen en altijd tijd tekort dus.
Toen kreeg hij een hartaanval, en daarna ging hij het begrijpelijk rustig aan doen, en zich aan de snelheden houden.
Dat scheelde elke dag vier minuten, en daar was hij dus bijna aan onderdoor gegaan.
triest hoe jij als aso andere weggebruikers die zich wel aan de regels houden probeert weg te zettenquote:Op dinsdag 7 juni 2022 13:09 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja hij kreeg vast een hartaanval van het verkeer en niet van alle andere dingen in zijn leven Je kan ook hard rijden zonder te stressen. Ik reed met m'n Tesla altijd op de auto pilot (cruise control) linker baan op 160 km/u. Meestal haalde je die snelheid niet door alle slakken maar dat kost je ook geen moeite. Verder rijdt dat lekkerder dan hele tijd rechts rijden en vrachtwagens inhalen.
Wat is er aso aan hard rijden? Als er een bejaarde voor je fietst ga je er ook langs.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 13:19 schreef devlinmr het volgende:
[..]
triest hoe jij als aso andere weggebruikers die zich wel aan de regels houden probeert weg te zetten
160 rijden is ver boven de toegestane maximumsnelheid, dat weet je zelf ook.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 13:35 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wat is er aso aan hard rijden? Als er een bejaarde voor je fietst ga je er ook langs.
Gewoon gas geven. En als je hele inboedel achterin staat moet je zorgen dat het stevig staat zodat je een stoepje af kan rijden, een drempel kan pakken, de snelweg op kan en knap door een bocht kan zonder dat het achter gaat schuiven.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 10:25 schreef loveli het volgende:
[..]
Hoe was jouw eerste keer in een gehuurde diesel, meteen perfect of moest je wennen?
Antiklacht:quote:
De een heeft een volle accu en de ander een bijna legequote:Op dinsdag 7 juni 2022 13:33 schreef loveli het volgende:
2 soorten Tesla-rijders. De saaie eco-sok en het equivalent van de BMW-petje-aso.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |