Ik heb er weleens onder gezeten.quote:Op woensdag 11 mei 2022 15:36 schreef rival het volgende:
Ik heb nog nooit op of onder het opgegeven verbruik gezeten
Doorrijden wanneer je eigenlijk moet tanken is dan ook wel topsportquote:Op woensdag 11 mei 2022 15:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik heb er weleens onder gezeten.
Was toen 'n tankstation voorbijgereden en had nog behoorlijk ver te gaan tot het volgende tankstation. Was nog wel even spannend of ik het zou halen of niet.
Dan ga je dus kleven achter 'n vrachtwagen en zo om uit te sparen. Dan gaat 'ie wel onder de fabrieksopgaaf.
Was een noodgeval. Normaal gesproken doe je dat natuurlijk niet.
Zeker waar.quote:Op woensdag 11 mei 2022 15:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Aan de andere kant; als het om afstanden van 2.000 km gaat kan dat net een keer tanken schelen of je relaxed 100 op de cruise control rijdt of doet alsof je gaspedaal alleen maar aan of uit kan, volgas wegrijden en telkens vol in de remmen kost een hoop brandstof.
Ik gooi zelfs de cruise control uit door de koppeling even een klein tikje te geven zodat hij uit kan rollen als ik zie dat er verderop file is of wanneer ik uitgevoegd ben.
Ik rij overigens zuiniger met de auto dan fabrieksopgaaf, en ik weet het gaspedaal best wel te vinden als ik het nodig heb.
Een irritatie komt meestal voort uit het onvermogen om te communiceren, dat weet de foute partij ook. Men is zelfs bereid om een overtreding te begaan, omdat de actie direct voordeel geeft en nul gevolgen heeft voor de BMW-bestuurder, want die hoeft toch geen verantwoording af te leggen. Tevens is er nog een factor gevaarzetting en noodgedwongen ingrijpen. Het feit dat -_Guitarist_- moest remmen zegt al genoeg. Noodstop of niet, als hij niet had geremd had het zeker een aanrijding tot gevolg. En nul keer raden wie dan aansprakelijk is (hint, het is niet de BMW-bestuurder). Al deze dingen bij elkaar opgeteld zorgen voor een scala aan emoties: woede, machteloosheid, nijd, frustratie. En dat kan best heftig zijn.quote:Op woensdag 11 mei 2022 12:00 schreef rival het volgende:
[..]
Dus jij kon op tijd remmen en er was niks aan de hand, degene achter jou remde op tijd en ook daar was niks aan de hand?
Heftig.
Aangezien die BMW rijder van rijstrook wisselde is het volgens mij niet zo zwart/wit wie de schuldige is. Zonder bewijzen wordt het lastig, maar wisselen van rijstrook is een bijzondere verrichting waarbij je volgens mij het verkeer dat er al rijdt voorrang moet geven.quote:Op woensdag 11 mei 2022 19:01 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Een irritatie komt meestal voort uit het onvermogen om te communiceren, dat weet de foute partij ook. Men is zelfs bereid om een overtreding te begaan, omdat de actie direct voordeel geeft en nul gevolgen heeft voor de BMW-bestuurder, want die hoeft toch geen verantwoording af te leggen. Tevens is er nog een factor gevaarzetting en noodgedwongen ingrijpen. Het feit dat -_Guitarist_- moest remmen zegt al genoeg. Noodstop of niet, als hij niet had geremd had het zeker een aanrijding tot gevolg. En nul keer raden wie dan aansprakelijk is (hint, het is niet de BMW-bestuurder). Al deze dingen bij elkaar opgeteld zorgen voor een scala aan emoties: woede, machteloosheid, nijd, frustratie. En dat kan best heftig zijn.
Misschien lees ik het verhaal niet goed maar het klinkt alsof de BMW rijder al lang wilde uitvoegen, de gitarist kwam in voegen met een lage snelheid (door vrachtwagens e.d.) en toen de weg vrij kwam gas bij ging geven terwijl BMW er net langs wilde om uit te voegen. Niks bijzonders, gewoon beetje anticiperen van beide. Als BMW rijder vond ik het nooit zo'n probleem als ik ff gas bij moest gevenquote:Op woensdag 11 mei 2022 19:40 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Aangezien die BMW rijder van rijstrook wisselde is het volgens mij niet zo zwart/wit wie de schuldige is. Zonder bewijzen wordt het lastig, maar wisselen van rijstrook is een bijzondere verrichting waarbij je volgens mij het verkeer dat er al rijdt voorrang moet geven.
Die BMW-rijder kwam van de meest linkerrijbaan naar de uitvoegstrook geknald. Uitvoegen doe je niet via de meest linkerrijbaan op de snelweg.quote:Op donderdag 12 mei 2022 08:41 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Misschien lees ik het verhaal niet goed maar het klinkt alsof de BMW rijder al lang wilde uitvoegen, de gitarist kwam in voegen met een lage snelheid (door vrachtwagens e.d.) en toen de weg vrij kwam gas bij ging geven terwijl BMW er net langs wilde om uit te voegen. Niks bijzonders, gewoon beetje anticiperen van beide. Als BMW rijder vond ik het nooit zo'n probleem als ik ff gas bij moest geven
Ik zie het probleem nietquote:Op donderdag 12 mei 2022 09:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die BMW-rijder kwam van de meest linkerrijbaan naar de uitvoegstrook geknald. Uitvoegen doe je niet via de meest linkerrijbaan op de snelweg.
Nope, die mafkees wilde gauw de rij op rechts nog even voorbij om maar sneller te zijn ofzo.quote:Op donderdag 12 mei 2022 08:41 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Misschien lees ik het verhaal niet goed maar het klinkt alsof de BMW rijder al lang wilde uitvoegen, de gitarist kwam in voegen met een lage snelheid (door vrachtwagens e.d.) en toen de weg vrij kwam gas bij ging geven terwijl BMW er net langs wilde om uit te voegen. Niks bijzonders, gewoon beetje anticiperen van beide. Als BMW rijder vond ik het nooit zo'n probleem als ik ff gas bij moest geven
Want er zit ook helemaal niets tussen rijden als een bejaarde met pleinvrees en als Lando Norris.quote:Op woensdag 11 mei 2022 15:07 schreef Leandra het volgende:
Aan de andere kant; als het om afstanden van 2.000 km gaat kan dat net een keer tanken schelen of je relaxed 100 op de cruise control rijdt of doet alsof je gaspedaal alleen maar aan of uit kan, volgas wegrijden en telkens vol in de remmen kost een hoop brandstof.
Jij rijdt een oude Saab, toch?quote:[
Ik rij overigens zuiniger met de auto dan fabrieksopgaaf, en ik weet het gaspedaal best wel te vinden als ik het nodig heb.
Dit gebeurd mij zo vaak als ik op cruise control rij. Ik nader iemand, hoe dichterbij ik kom hoe sneller die gaat rijden. Tot ik ineens naast hem rij met dezelfde snelheid.quote:Op zondag 15 mei 2022 10:35 schreef dick_laurent het volgende:
Gisternacht. Ik rijd terug van een avondje hangen met vrienden.
Was uurtje of 1 snachts dus de snelweg was vrij rustig.
Ik rijd relaxed op de rechterbaan. Komt een auto op de linkerbaan aan die langzaam dichterbij komt. So far, vrij normaal allemaal.
Maar die auto komt tergend langzaam dichterbij valt me op.
Tot ie op gegeven moment naast mij rijdt. En op dat punt lijkt ie nóg iets meer vaart te minderen.
Gevolg? Pipo rijdt letterlijk naast mij en blijft daar hangen. Ik dacht eerst nog van, ehh oke... hij zal zo wel verder gaan met me inhalen. Maar nee, hij bleef gewoon exact naast me rijden een minuut lang ofzo.
Het was natuurlijk donker dus ik kon niet zien wie er in de auto zat.
Maar op een gegeven moment vond ik dit dus echt fucking irritant en ongemakkelijk worden dus heb ik gas bij gegeven zodat ik weer enkele meters voor 'm reed en toen zag ik hem in mijn binnenspiegel naar de rechterbaan gaan achter mij.
Oke... weirdo.
Haha, ja je hebt op zich een valide punt hoor. Ik heb inderdaad geen cruise control, dus het zou nog zomaar kunnen ook.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 10:27 schreef rival het volgende:
[..]
Dit gebeurd mij zo vaak als ik op cruise control rij. Ik nader iemand, hoe dichterbij ik kom hoe sneller die gaat rijden. Tot ik ineens naast hem rij met dezelfde snelheid.
Ik rij op cruise control. Dus deze persoon heeft bewust of onbewust zich aan mij aangepast.
Dick, ben jij dat?
Ja dat flikken ze altijd. Ik snap ze nietquote:Op dinsdag 17 mei 2022 10:42 schreef dick_laurent het volgende:
Net alsof je in een grote lege openbare WC van een bioscoop ofzo met tien pispotten naast elkaar staat te pissen in je eentje.... en een of andere gast komt binnen en gaat PRECIES bij de pispot naast je staan pissen
Dat valt dus wel mee, afhankelijk van de auto. Ik ben een jaar of 20 geleden eens 2x in 1 week op en neer naar München gereden vanuit Venlo. De eerste keer ± 200 waar het mocht en kon, de tweede keer cruisecontrol op 140 km/h en lekker rustig rijden. Reisduur tot aan bestemming was vrijwel gelijk omdat ik bij de eerste keer 200 km voor ik in München was moest tanken. Reed toen in een Audi A6 (6 cylinder meen ik). Dat ding lipe 1:5 bij 200 km/h)quote:Op woensdag 11 mei 2022 15:27 schreef Halcon het volgende:
In Duitsland heb je best wel wat stukken zonder limiet. Als ik daar amper onder de 200 kom en verder me gewoon aan de maximum snelheid houd, dan scheelt me dat behoorlijk wat tijd. En ook het verschil tussen moeten overnachten of gewoon 's nachts arriveren.
Je hebt er echt bijzondere exemplaren bij, ik had het jaren terug tussen Hoogeveen en Staphorst op de A28 dat iemand de hele tijd schuin achter me bleef hangen zo ongeveer waar je de dode hoek hebt. Pas toen bij Staphorst er vanuit de richting Friesland een auto in kwam voegen spoot hij er vandaar.quote:Op zondag 15 mei 2022 10:35 schreef dick_laurent het volgende:
Gisternacht. Ik rijd terug van een avondje hangen met vrienden.
Was uurtje of 1 snachts dus de snelweg was vrij rustig.
Ik rijd relaxed op de rechterbaan. Komt een auto op de linkerbaan aan die langzaam dichterbij komt. So far, vrij normaal allemaal.
Maar die auto komt tergend langzaam dichterbij valt me op.
Tot ie op gegeven moment naast mij rijdt. En op dat punt lijkt ie nóg iets meer vaart te minderen.
Gevolg? Pipo rijdt letterlijk naast mij en blijft daar hangen. Ik dacht eerst nog van, ehh oke... hij zal zo wel verder gaan met me inhalen. Maar nee, hij bleef gewoon exact naast me rijden een minuut lang ofzo.
Het was natuurlijk donker dus ik kon niet zien wie er in de auto zat.
Maar op een gegeven moment vond ik dit dus echt fucking irritant en ongemakkelijk worden dus heb ik gas bij gegeven zodat ik weer enkele meters voor 'm reed en toen zag ik hem in mijn binnenspiegel naar de rechterbaan gaan achter mij.
Oke... weirdo.
Ik ken dit gedrag ook. Het zijn meestal van die types die ook hersenloos op de middelste baan blijven hangen.. Kijken gewoon niet vooruit en lijken zich eigenlijk niet bewust van hun omgeving.quote:Op zondag 15 mei 2022 10:35 schreef dick_laurent het volgende:
Gisternacht. Ik rijd terug van een avondje hangen met vrienden.
Was uurtje of 1 snachts dus de snelweg was vrij rustig.
Ik rijd relaxed op de rechterbaan. Komt een auto op de linkerbaan aan die langzaam dichterbij komt. So far, vrij normaal allemaal.
Maar die auto komt tergend langzaam dichterbij valt me op.
Tot ie op gegeven moment naast mij rijdt. En op dat punt lijkt ie nóg iets meer vaart te minderen.
Gevolg? Pipo rijdt letterlijk naast mij en blijft daar hangen. Ik dacht eerst nog van, ehh oke... hij zal zo wel verder gaan met me inhalen. Maar nee, hij bleef gewoon exact naast me rijden een minuut lang ofzo.
Het was natuurlijk donker dus ik kon niet zien wie er in de auto zat.
Maar op een gegeven moment vond ik dit dus echt fucking irritant en ongemakkelijk worden dus heb ik gas bij gegeven zodat ik weer enkele meters voor 'm reed en toen zag ik hem in mijn binnenspiegel naar de rechterbaan gaan achter mij.
Oke... weirdo.
Denk eerder gevalletje cruise control. In combi met je omgeving een beetje vergeten. Maar dat doe je makkelijker met ccquote:Op woensdag 18 mei 2022 07:22 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik ken dit gedrag ook. Het zijn meestal van die types die ook hersenloos op de middelste baan blijven hangen.. Kijken gewoon niet vooruit en lijken zich eigenlijk niet bewust van hun omgeving.
Dat merk ik op grond van het feit dat ze vaak kijken alsof ze net wakker worden als ik na een minuutje duocruisen hartelijk begin te zwaaien.
Je ziet het kwartje dan heeeeel langzaam vallen van "hee wat moet dat wijf?" via "waar ben ik?" en "hoe hard rijd ik eigenlijk?" naar eindelijk "oh, auto, uhhhhhh, iets doen, uhhhh negeren kan niet, heb al oogcontact uhhhh misschien dan toch gas bij".
Als mede-motorrijder mag deze van mij best wel eens even een val maken en een eindje opschaven.quote:Op woensdag 18 mei 2022 16:20 schreef Gunner het volgende:
Een motorrijder gespot met een spijkerbroek en een t-shirt aan. Lekker hard riijden, het standaard bumperkleven en een poging tot een wheelie. ging ook gewoon de snelweg op.
wat een mongol
Tanken duurt 5 minuten. Heeft amper invloed op een rit van 2.000 km. Vol gas of max 130, scheelt ook één keer tanken voor mij. Een keer tanken die ik meestal toch wel doe, omdat ik probeer te vermijden 'in het rood' het laatste stuk te rijden.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 15:20 schreef gooddaddy het volgende:
[..]
Dat valt dus wel mee, afhankelijk van de auto. Ik ben een jaar of 20 geleden eens 2x in 1 week op en neer naar München gereden vanuit Venlo. De eerste keer ± 200 waar het mocht en kon, de tweede keer cruisecontrol op 140 km/h en lekker rustig rijden. Reisduur tot aan bestemming was vrijwel gelijk omdat ik bij de eerste keer 200 km voor ik in München was moest tanken. Reed toen in een Audi A6 (6 cylinder meen ik). Dat ding lipe 1:5 bij 200 km/h)
Alleen als je voor een leeg tankstation vol op de remmen gaat en de klinkers uit de weg rijd bij vertrek. Verder moeten de meeste mensen ook afrekenen. Ik reken op een kwartier extra reistijd als ik moet tanken.quote:
No way dat ik daar meer dan 5 minuten sta. Waar sta jij een kwartier in de rij? Kijk, moeten ze de bonen van je latté nog vermalen dan snap ik dat je er wat langer staat.quote:Op donderdag 19 mei 2022 10:55 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Alleen als je voor een leeg tankstation vol op de remmen gaat en de klinkers uit de weg rijd bij vertrek. Verder moeten de meeste mensen ook afrekenen. Ik reken op een kwartier extra reistijd als ik moet tanken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |