Een act kan het verschil maken als er 2,3 liedjes zijn waarvan je zegt ze zouden het allemaal kunnen winnen. Is het nummer sterk genoeg? Dan boeit de act helemaal niets. Zie Duncan, zie Portugal paar jaar terug etc. Was ook allemaal niet geweldig. Maar je hebt gelijk dat als er veel concurrentie is dat dat zeker een doorslaggevende factor kan zijn.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 13:01 schreef Moira het volgende:
[..]
Da’s niet helemaal hoe het ESF werkt. Mensen stemmen erop als zang, act, performance, staging allemaal samenvallen tot iets waar mensen geld aan zouden willen uitgeven.
Met alleen een goed nummer haal je misschien de finale nog niet eens als er op het podium niks meer van overblijft.
(Mbt Conchita was RLAF ook het beste nummer van dat jaar imo maar ok)
Ik snap idd welke award je bedoelt, dat is geloof ik zelden dezelfde winnaar omdat ze juist andere acts ook in het zonnetje willen kunnen zetten.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 13:00 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat NL een award had gewonnen (dat is altijd na afloop van de finale en in die weken daaropvolgend) en dat won Conchita niet. Tevens deed NL het VEEEEEEEL beter in de charts dan Conchita. Conchita had het momentum, maar is zeer zeker niet (alle statistieken wijzen daarop) de beste inzending van dat jaar. Op dat specifieke moment wel misschien.
Bij Duncan en Portugal was de staging juist zodanig goed in elkaar gezet dat het het nummer naar een hoger niveau tilde, en dat is jou juist hoe winnende acts dus werkenquote:Op dinsdag 10 mei 2022 13:02 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Een act kan het verschil maken als er 2,3 liedjes zijn waarvan je zegt ze zouden het allemaal kunnen winnen. Is het nummer sterk genoeg? Dan boeit de act helemaal niets. Zie Duncan, zie Portugal paar jaar terug etc. Was ook allemaal niet geweldig. Maar je hebt gelijk dat als er veel concurrentie is dat dat zeker een doorslaggevende factor kan zijn.
Duncan goed? Vond erg zwak hoor. Euphoria ander voorbeeld. Die had nog gewonnen al had ze op het toilet gezongen.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 13:05 schreef Moira het volgende:
[..]
Bij Duncan en Portugal was de staging juist zodanig goed in elkaar gezet dat het het nummer naar een hoger niveau tilde, en dat is jou juist hoe winnende acts dus werken
Het Songfestival heeft altijd een groot deel met smaak te maken, ik ben ook echt niet over alle winnaars tevreden. Bijvoorbeeld een Toy: had van mij niet hoeven winnen, maar ik snap dat het won. Echter, nummers "de beste nummers" noemen kan nooit echt, omdat het voor iedereen toch wel anders is. Dat maakt muziek zo mooi, ieder heeft een andere smaakquote:Op dinsdag 10 mei 2022 13:09 schreef Meridiaan het volgende:
Uiteindelijk zit hier veel persoonlijke smaak bij, dit zijn erg vermoeiende discussies mi.
Te ouderwets denken dit, sorry. Het is 2022. Een act is net zo belangrijk als het lied. Als er 40 landen alleen maar op het podium staan en hun liedje zingen zou het een ongelofelijk saaie show zijnquote:Op dinsdag 10 mei 2022 12:56 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Staging moet van ondergeschikt belang zijn mijn inziens. Het is een SONGfestival, geen ACTfestival.
Inderdaad. Vorig jaar gingen die naar Frankrijk en Zwitserland.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 13:03 schreef Moira het volgende:
[..]
Ik snap idd welke award je bedoelt, dat is geloof ik zelden dezelfde winnaar omdat ze juist andere acts ook in het zonnetje willen kunnen zetten.
Als een vrouw dit had gezongen had het echt niet gewonnen hoor. Het ging echt om het maken van (een overigens heel goed) statement.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 12:56 schreef Moira het volgende:
[..]
De dame met baard had per ongeluk het beste nummer, beste act, beste performance van allemaal. Was een volledig terechte winst en uiteindelijk gaat het alleen maar over “huuu wint alleen maar omdat vrouw met baard”.
[..]
Gaat er ook wel om wat er on stage van overblijft. Voor mij is het op zich wel een van de beste nummers (sowieso top 10), maar met de staging en vergeleken met andere stagings toch al eerder top 3.
Wel een beetje een gevalletje van dat-zullen-we-nooit-weten.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 13:59 schreef Gerard-Joling het volgende:
[..]
Als een vrouw dit had gezongen had het echt niet gewonnen hoor. Het ging echt om het maken van (een overigens heel goed) statement.
Dat maakt wel duidelijk dat een nummer een grotere kans heeft om goed te scoren als er een persoonlijke connectie is tussen het lied en degene die het zingt. 😊quote:Op dinsdag 10 mei 2022 13:59 schreef Gerard-Joling het volgende:
[..]
Als een vrouw dit had gezongen had het echt niet gewonnen hoor. Het ging echt om het maken van (een overigens heel goed) statement.
Heel raar hoe dat is gegaan, laatst in de tweede ronde opeens 70.000 kaarten extra!quote:Op dinsdag 10 mei 2022 14:47 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Jammer dat er weer zoveel lege plekken zijn terwijl er bijna geen kaarten meer te krijgen waren.
Jeetje wat leeg zeg! Zonde.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 14:47 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Jammer dat er weer zoveel lege plekken zijn terwijl er bijna geen kaarten meer te krijgen waren.
Logisch dat mensen dan niet meer gaan vanuit het buitenland als die hotel prijzen ondertussen zo hoog zijn...quote:Op dinsdag 10 mei 2022 14:48 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Heel raar hoe dat is gegaan, laatst in de tweede ronde opeens 70.000 kaarten extra!
Volgens mij was die extra ronde ook niet aangekondigd (in de zin van dat we dat maanden terug al wisten).
Het begint natuurlijk met het late aankondigen van de ticket verkoop. Hotels kan je ruim van tevoren voor een redelijke prijs vastleggen als je voor gratis annuleren kiest. Maar als je vervolgens tot een paar weken voor aanvang nog niet weet hoe het zit met tickets dan cancel je de hele boel maar voordat dat niet meer kan, en als dan de verkoop wel start zijn ondertussen die hotels vijf keer zo duur.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 14:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Logisch dat mensen dan niet meer gaan vanuit het buitenland als die hotel prijzen ondertussen zo hoog zijn...
quote:Op dinsdag 10 mei 2022 14:51 schreef Amarinthe het volgende:
[..]
Jeetje wat leeg zeg! Zonde.
Mag hopen dat de echte semi final & finale goed vol zitten
Mwah, het heeft toch niet heel veel zin om er om half drie 's middags al te zitten?quote:Op dinsdag 10 mei 2022 14:47 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Dit zijn aparte kaarten die goedkoper dan zijn de liveshows kaarten want die zijn 100+ euro, deze kaarten zijn ongeveer 30 euro. Juist bedoeld zodat meer mensen de shows kunnen zien, in andere jaren zaten deze family shows ook helemaal vol.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 15:02 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mwah, het heeft toch niet heel veel zin om er om half drie 's middags al te zitten?
Er zijn volgens mij genoeg edities geweest waar de family shows en jury shows niet uitverkocht waren.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 15:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit zijn aparte kaarten die goedkoper dan zijn de liveshows kaarten want die zijn 100+ euro, deze kaarten zijn ongeveer 30 euro. Juist bedoeld zodat meer mensen de shows kunnen zien, in andere jaren zaten deze family shows ook helemaal vol.
Oh dit is al een show, ik dacht dat het wachten was tot de grote show 's avonds gaat beginnenquote:Op dinsdag 10 mei 2022 15:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit zijn aparte kaarten die goedkoper dan zijn de liveshows kaarten want die zijn 100+ euro, deze kaarten zijn ongeveer 30 euro. Juist bedoeld zodat meer mensen de shows kunnen zien, in andere jaren zaten deze family shows ook helemaal vol.
Wat betreft punten en uitslagen natuurlijk wel. Zie de familieshow als een laatste repetitie, maar waar je wel kaarten voor kan kopen.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 15:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Oh dit is al een show, ik dacht dat het wachten was tot de grote show 's avonds gaat beginnen
Ja!quote:Op dinsdag 10 mei 2022 15:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Oh dit is al een show, ik dacht dat het wachten was tot de grote show 's avonds gaat beginnen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |