Dat lees je inderdaad verkeerdquote:Op maandag 9 mei 2022 16:25 schreef Sorella het volgende:
Hm een bench gebruik je toch alleen maar om de hond in te laten slapen of als je weg gaat ? (Ik ben trouwens geen voorstander van een bench, nooit gehad en ging altijd goed).
Zoals ik het nu lees lijkt het net of jullie de pup alleen uit de bench halen als het zo uitkomt (maar dat zal ik vast verkeerd lezen).
Je kan de pup de trap op en af tillen tot het niet meer gaat.
P.s. hoeveel uur werken jullie per dag ?
Lastige is dat als we weg zijn de kat wel toegang heeft tot het hele huis (m.u.v. de twee dichte deuren op de eerste verdieping), we kunnen dan niet voorkomen dat de pup ook boven op avontuur gaat. Hoeft geen bezwaar te zijn natuurlijk, maar de eerste fase wel even opletten gezien het traplopen.quote:Op maandag 9 mei 2022 16:43 schreef Sorella het volgende:
Ik zou de pup gewoon lekker los laten lopen boven met een lekkere mand waar jullie vaak zijn (wat valentijn ook aangeeft)
Wat ik denkelijk zou doen is de bench in de woonkamer zetten zodat als jullie gaan slapen/weggaan de pup daar zijn rust kan vinden + je hoeft niet met je hond te vechten om een stukje bed
Dus als jullie thuis zijn de pup lekker bij jullie houden en als jullie gaan slapen/weggaan de hond in de woonkamer doen maar zoals gezegd ben ik geen voorstander van een bench dus ik zou hem zonder bench lekker in de woonkamer laten
Wel een ideale situatie als jullie zo vaak thuis zijn![]()
quote:Op maandag 9 mei 2022 17:47 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Heb je een hippe open trap (treden) of is deze netjes gesloten?
Gesloten gewoonquote:Op maandag 9 mei 2022 17:47 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Heb je een hippe open trap (treden) of is deze netjes gesloten?
Dat poept ie tenminste nog uit. Maar tennisballen, fopspenen, cocktailprikkers, sokken, trouwringen, fietsstuur-handvatten......quote:Op maandag 9 mei 2022 17:55 schreef maily het volgende:
Geen geld laten rondslingeren in ieder geval NWS / Hond verscheurt 1500 euro
Het trap lopen is inderdaad wel een issue waar we nog niet echt veel bij stil hebben gestaan, dat kan wel een probleem vormen; vooral omdat het een groter ras is. We kunnen nou eenmaal niet 24/7 zicht hebben en dan kan het zo maar eens voorkomen dat hij uit zichzelf naar beneden gaat, of omhoog wil. En dat blijkt voor Goldens dus best wel een risico. Wel wat jammer eigenlijk, maar liever dat we er nu achter komen.quote:Op maandag 9 mei 2022 19:37 schreef Moonlight het volgende:
Ik zou hem dan in de tv/ontspan ruimte zetten, maar denk er aan dat dit dan wel op de 1ste verdieping is en de pup dan wel trap zou moeten leren lopen.
Laat de hond langzaam wennen aan de bench, leg er af en toe wat lekkers in. Zorg dat het een veilige plek is voor hem/haar
Dan zou ik inderdaad kijken voor een kleiner ras. Je kan natuurlijk ook een camera plaatsen (heb ik zelf ook) ik woon zelf ook op de eerste verdieping maar alles is gelijk vloers maar zo heb ik wel zicht op de bench en de woonkamer. Af en toe laat ik mijn hond gewoon los in huis als ik even weg ga en dan kan ik tenminste zien wat ze doet dat is wel heel fijn!quote:Op maandag 9 mei 2022 20:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het trap lopen is inderdaad wel een issue waar we nog niet echt veel bij stil hebben gestaan, dat kan wel een probleem vormen; vooral omdat het een groter ras is. We kunnen nou eenmaal niet 24/7 zicht hebben en dan kan het zo maar eens voorkomen dat hij uit zichzelf naar beneden gaat, of omhoog wil. En dat blijkt voor Goldens dus best wel een risico. Wel wat jammer eigenlijk, maar liever dat we er nu achter komen.
Trap hekjes zouden kunnen, maar die zijn voor onze kat dan weer niet heel handig, vooral als die naar beneden wil. Misschien toch eens kijken naar kleinere rassen.
Eens een keer als puppy de trap oplopen is echt geen probleem hoor. Dagelijks meerdere keren trap op en af kan wel een probleem zijn. Geen paniek!!!!!! En een kat die zich laat tegen houden door een traphekje bestaat volgens mij niet.quote:Op maandag 9 mei 2022 20:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het trap lopen is inderdaad wel een issue waar we nog niet echt veel bij stil hebben gestaan, dat kan wel een probleem vormen; vooral omdat het een groter ras is. We kunnen nou eenmaal niet 24/7 zicht hebben en dan kan het zo maar eens voorkomen dat hij uit zichzelf naar beneden gaat, of omhoog wil. En dat blijkt voor Goldens dus best wel een risico. Wel wat jammer eigenlijk, maar liever dat we er nu achter komen.
Trap hekjes zouden kunnen, maar die zijn voor onze kat dan weer niet heel handig, vooral als die naar beneden wil. Misschien toch eens kijken naar kleinere rassen.
Als wij thuis zijn (en gezien we thuis werken en niet heel veel sociale verplichtingen hebben is dat erg vaak) zijn alle deuren boven gewoon open. Zelfs als we enkel een uurtje weg zijn blijft de tv kamer deur gewoon open (computer kamer wel dicht als we weg zijn). Als we langer dan dat weg zijn gaan ze allebei dicht.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 17:31 schreef Cue_ het volgende:
Hmm nog even beter je verhaal gelezen, dan klikt het Idd logischer om voor een ras te gaan waarvoor traplopen geen probleem is.
Weet niet of die er zijn.
Maar nu zitten jullie altijd met de deur dicht boven? Ook als jullie er zitten of enkel als jullie weg zijn zodat de kat er niet komt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |