abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204679194
:W

Wij zitten er steeds meer aan te denken om aan een pup te beginnen. Golden Retriever. Zal nog wel een paar maanden duren, maar we zijn graag voorbereid.

Ik heb een vraag over de beste plek voor een bench in onze situatie. Meeste mensen zetten hem in de woonkamer omdat ze daar de meeste tijd door brengen. Wij zitten alleen niet vaak beneden. Zijn er enkel als er bezoek is, voor koken, of vlak voordat we de deur uit gaan. Verder zitten we voornamelijk op de 1e verdieping; daar staan de computers, is onze tv/ontspan kamer en uiteraard de slaapkamer.

Slaapkamer is altijd open gezien we ook een kat hebben en die ligt daar graag. Computer kamer en tv kamer deuren zijn regelmatig uren dicht (rond slapen of als we weg zijn) omdat de kat daar dingen kan slopen als we niet opletten :D

Is de slaapkamer dan de meest geschikte kamer? Vanuit daar kan hij overigens niet de andere kamers in kijken, weet niet of het belangrijk is dat hij ons altijd kan zien? Andere kamer kan ook, maar dan moet je de bench dus elke keer verplaatsen als die deur dicht gaat.

Bovendien twijfelen we deels omdat we lazen dat het voor puppies niet goed is om trap te lopen. Maar wij zitten dus vooral boven. Hoe vermijden we dat dan het meest? Of een bench helemaal vermijden?

Als het gezien onze leefstijl echt een beetje onhandig is komen we daar liever nu achter :D dan beginnen we er niet aan.

Tips zijn dus welkom O+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2022 16:19:12 ]
pi_204679293
Beste plaats voor een bench is de vuilnisbelt.
Een puppie hoort bij de roedel. Afgezonderd worden van de roedel is een straf.
Dus gewoon een lekkere comfortabele mand of kussen op de plekken waar jullie veel zijn zodat hij daar lekker kan liggen als jullie bezig zijn.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_204679305
Hm een bench gebruik je toch alleen maar om de hond in te laten slapen of als je weg gaat ? (Ik ben trouwens geen voorstander van een bench, nooit gehad en ging altijd goed).
Zoals ik het nu lees lijkt het net of jullie de pup alleen uit de bench halen als het zo uitkomt (maar dat zal ik vast verkeerd lezen).
Je kan de pup de trap op en af tillen tot het niet meer gaat.

P.s. hoeveel uur werken jullie per dag ?
pi_204679372
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 16:25 schreef Sorella het volgende:
Hm een bench gebruik je toch alleen maar om de hond in te laten slapen of als je weg gaat ? (Ik ben trouwens geen voorstander van een bench, nooit gehad en ging altijd goed).
Zoals ik het nu lees lijkt het net of jullie de pup alleen uit de bench halen als het zo uitkomt (maar dat zal ik vast verkeerd lezen).
Je kan de pup de trap op en af tillen tot het niet meer gaat.

P.s. hoeveel uur werken jullie per dag ?
Dat lees je inderdaad verkeerd :D Dat is wel het laatste wat we willen. We proberen gewoon zorgvuldig een keuze te maken. Zoveel artikelen online; waarbij er een hoop zijn die erin noteren dat het heel belangrijk is om een hond op veel momenten in de bench te laten; maar ook een hoop die inderdaad benoemen dat ze zelf moeten bepalen waar ze slapen en dat een bench enkel averechts werkt bij trainingen en dergelijke. Niet alsof we de hond voor ons plezier lekker opsluiten of zo :+ We willen juist dat hij zoveel mogelijk bij ons kan zijn, daarom vroeg ik dus ook om de juiste plek, als zo'n bench toch nuttig zou zijn.

Mijn man werkt thuis (gemiddeld 7-8 uurtjes per dag, incl wat pauzes), en ik ben ook hele dagen thuis.
pi_204679513
Ik zou de pup gewoon lekker los laten lopen boven met een lekkere mand waar jullie vaak zijn (wat valentijn ook aangeeft)

Wat ik denkelijk zou doen is de bench in de woonkamer zetten zodat als jullie gaan slapen/weggaan de pup daar zijn rust kan vinden + je hoeft niet met je hond te vechten om een stukje bed :)

Dus als jullie thuis zijn de pup lekker bij jullie houden en als jullie gaan slapen/weggaan de hond in de woonkamer doen maar zoals gezegd ben ik geen voorstander van een bench dus ik zou hem zonder bench lekker in de woonkamer laten :)

Wel een ideale situatie als jullie zo vaak thuis zijn ^O^
pi_204679541
Naast de bank

@Naardegallemiezen
pi_204679912
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 16:45 schreef Sfancta het volgende:
Naast de bank

@:naardegallemiezen
Dit is geil @de_boswachter
pi_204679954
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 16:43 schreef Sorella het volgende:
Ik zou de pup gewoon lekker los laten lopen boven met een lekkere mand waar jullie vaak zijn (wat valentijn ook aangeeft)

Wat ik denkelijk zou doen is de bench in de woonkamer zetten zodat als jullie gaan slapen/weggaan de pup daar zijn rust kan vinden + je hoeft niet met je hond te vechten om een stukje bed :)

Dus als jullie thuis zijn de pup lekker bij jullie houden en als jullie gaan slapen/weggaan de hond in de woonkamer doen maar zoals gezegd ben ik geen voorstander van een bench dus ik zou hem zonder bench lekker in de woonkamer laten :)

Wel een ideale situatie als jullie zo vaak thuis zijn ^O^
Lastige is dat als we weg zijn de kat wel toegang heeft tot het hele huis (m.u.v. de twee dichte deuren op de eerste verdieping), we kunnen dan niet voorkomen dat de pup ook boven op avontuur gaat. Hoeft geen bezwaar te zijn natuurlijk, maar de eerste fase wel even opletten gezien het traplopen.

En ergens heeft het ook wel wat als de hond 's nachts ook de vrijheid heeft om gewoon bij ons in de slaapkamer te liggen :@ Wellicht dan gewoon de bench beneden en dan een fijne slaapplek op onze slaapkamer ook, zodat de hond 's nachts zelf kan kiezen.

Bedankt voor de tips ^O^
pi_204680155
Heb je een hippe open trap (treden) of is deze netjes gesloten?
pi_204680178
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 17:47 schreef SnodeSnuiter het volgende:
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 17:47 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Gesloten gewoon :)
pi_204680194
Ik ben geen fan van een hond afzonderen van zijn familie, maar als je niet thuis bent/slaapt is het vooral belangrijk dat je een plek voor hem hebt waar hij veilig kan verblijven. Dus echt puppy-proof, want anders zit je binnen no time bij de dierenarts voor een scopie of erger. Honden (vr)eten echt alles :+

En of het nu een bench is of een mand in een ruime kamer, dat maakt dan niet zoveel uit. Als jullie er zijn zou ik hem/haar wel lekker bij jullie laten :Y

Trappen zijn inderdaad niet ideaal, dus misschien iets om ook mee te nemen bij de keuze van het type hond. 20-30kg op en af de trap tillen is op den duur niet meer zo grappig.
  Spellchecker maandag 9 mei 2022 @ 17:55:53 #12
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_204680274
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 17:55 schreef maily het volgende:
Geen geld laten rondslingeren in ieder geval NWS / Hond verscheurt 1500 euro
Dat poept ie tenminste nog uit. Maar tennisballen, fopspenen, cocktailprikkers, sokken, trouwringen, fietsstuur-handvatten......
(om maar een greep uit de selectie te nemen :') )
pi_204680804
Je kan misschien een traphekje plaatsten zodat de pup niet naar boven/beneden kan als jullie er niet zijn.
  maandag 9 mei 2022 @ 19:12:20 #15
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_204680922
Mijn schoonouders deden hem als pup savonds in de bench, ook dicht.
Overdag was hij gewoon open en kon hij erin en eruit. Dat was ook zijn 'plaats'.
Vond ie allemaal helemaal goed.
Toen ie ouder werd hebben ze hem steeds vaker savonds eruit gelaten en de kbench enkel ter beschikbaar gesteld aan de hond.
En daarna helemaal weggedaan.
Of nouja bij ons werd hij eerder ook gebruikt, maar nu ook niet meer.

Qua plaats... Wss in t begin sowieso waar ie jullie kan zien zou ik denken.

Hond loopt Idd geen trap en heeft geen moeite met alleen beneden blijven. In t begin misschien wat geluid gemaakt, maar dat hield snel al op.
pi_204680944
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 17:20 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]
Dit is geil @:de_boswachter
Dit is heel geil inderdaad
U MAD?
pi_204681224
Ik zou hem dan in de tv/ontspan ruimte zetten, maar denk er aan dat dit dan wel op de 1ste verdieping is en de pup dan wel trap zou moeten leren lopen.

Laat de hond langzaam wennen aan de bench, leg er af en toe wat lekkers in. Zorg dat het een veilige plek is voor hem/haar
Op woensdag 9 april 2025 20:00 schreef JustinK het volgende:
Ken je die topper, zie je dr gaan?
pi_204682064
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 19:37 schreef Moonlight het volgende:
Ik zou hem dan in de tv/ontspan ruimte zetten, maar denk er aan dat dit dan wel op de 1ste verdieping is en de pup dan wel trap zou moeten leren lopen.

Laat de hond langzaam wennen aan de bench, leg er af en toe wat lekkers in. Zorg dat het een veilige plek is voor hem/haar
Het trap lopen is inderdaad wel een issue waar we nog niet echt veel bij stil hebben gestaan, dat kan wel een probleem vormen; vooral omdat het een groter ras is. We kunnen nou eenmaal niet 24/7 zicht hebben en dan kan het zo maar eens voorkomen dat hij uit zichzelf naar beneden gaat, of omhoog wil. En dat blijkt voor Goldens dus best wel een risico. Wel wat jammer eigenlijk, maar liever dat we er nu achter komen.

Trap hekjes zouden kunnen, maar die zijn voor onze kat dan weer niet heel handig, vooral als die naar beneden wil. Misschien toch eens kijken naar kleinere rassen.
pi_204682348
Zal een kat geen problemen mee hebben met een traphekje, als zijn kop erdoor kan volgt de rest vanzelf, zet zijn voorpoten op de tree en hup daar gaat hij :).
pi_204682495
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:36 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Het trap lopen is inderdaad wel een issue waar we nog niet echt veel bij stil hebben gestaan, dat kan wel een probleem vormen; vooral omdat het een groter ras is. We kunnen nou eenmaal niet 24/7 zicht hebben en dan kan het zo maar eens voorkomen dat hij uit zichzelf naar beneden gaat, of omhoog wil. En dat blijkt voor Goldens dus best wel een risico. Wel wat jammer eigenlijk, maar liever dat we er nu achter komen.

Trap hekjes zouden kunnen, maar die zijn voor onze kat dan weer niet heel handig, vooral als die naar beneden wil. Misschien toch eens kijken naar kleinere rassen.
Dan zou ik inderdaad kijken voor een kleiner ras. Je kan natuurlijk ook een camera plaatsen (heb ik zelf ook) ik woon zelf ook op de eerste verdieping maar alles is gelijk vloers maar zo heb ik wel zicht op de bench en de woonkamer. Af en toe laat ik mijn hond gewoon los in huis als ik even weg ga en dan kan ik tenminste zien wat ze doet dat is wel heel fijn!

Een kleiner ras tsja die zijn ook heel leuk hoor O+ Het hoeft natuurlijk ook niet meteen een chihuahua te zijn he! Ik heb zelf een kruising friese stabij/heide wachtel (is dus iets kleiner dan normale stabij's) en ze kan prima traplopen maar ik ken ook iemand die heir in de flat woont met een labrador die woont dan op de derde verdieping en die kan ook prima traplopen (al zou ik dat zelf niet zo snel aanraden :@) + het is wel fijn als je er bij bent als ze de trap op gaan eigenlijk, het is natuurlijk net een kind :P Zo vind ik dat zelf dan altijd _O-
Op woensdag 9 april 2025 20:00 schreef JustinK het volgende:
Ken je die topper, zie je dr gaan?
pi_204683786
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:36 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Eens een keer als puppy de trap oplopen is echt geen probleem hoor. Dagelijks meerdere keren trap op en af kan wel een probleem zijn. Geen paniek!!!!!! En een kat die zich laat tegen houden door een traphekje bestaat volgens mij niet.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  dinsdag 10 mei 2022 @ 17:31:13 #22
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_204690838
Hmm nog even beter je verhaal gelezen, dan klikt het Idd logischer om voor een ras te gaan waarvoor traplopen geen probleem is.
Weet niet of die er zijn.

Maar nu zitten jullie altijd met de deur dicht boven? Ook als jullie er zitten of enkel als jullie weg zijn zodat de kat er niet komt?
pi_204692081
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 17:31 schreef Cue_ het volgende:
Hmm nog even beter je verhaal gelezen, dan klikt het Idd logischer om voor een ras te gaan waarvoor traplopen geen probleem is.
Weet niet of die er zijn.

Maar nu zitten jullie altijd met de deur dicht boven? Ook als jullie er zitten of enkel als jullie weg zijn zodat de kat er niet komt?
Als wij thuis zijn (en gezien we thuis werken en niet heel veel sociale verplichtingen hebben is dat erg vaak) zijn alle deuren boven gewoon open. Zelfs als we enkel een uurtje weg zijn blijft de tv kamer deur gewoon open (computer kamer wel dicht als we weg zijn). Als we langer dan dat weg zijn gaan ze allebei dicht. :)

We zitten nu een beetje naar kleinere rassen te kijken. Die kan je zelf nog tillen als het nodig is, ook als ze volwassen zijn. En wat minder kans op problemen in de gewrichten door trap lopen. Wel jammer, want een Golden Retriever vind ik echt heel mooi, maar het moet wel verstandig zijn.

Dank voor je reacties!
pi_204692136
Wat ook een erg leuk hondje is is het kooikerhondje, heeft wel veel beweging nodig :)
  dinsdag 10 mei 2022 @ 20:31:07 #25
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_204693295
Wel top dat je er goed over nadenkt en niet zomaar een ras kiest puur omdat je die leuk vindt. Maar ook kijkt of t gaat ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')