Ik wil het vanavond met u hebben over:
In The Woods
Foto's van de Noorse groep zijn zeer schaars.
Wat is het voor een muziek? Begonnen als soort van blackmetalband (veel goeds uitvoortgekome, veel slechts blijven hangen) die door geevolueerd is naar een soort Pink Floyd van de europese metal. Anders dan Anathema die meer de commerciele kant van Pink Floyd genomen hebben. In the Woods' stijl omvat vooral pre-Dark Side kenmerken. Maar daar blijft het niet bij: Men schuwt het niet om Noorse folk in hun muziek op te nemen. Hier en daar hoor je ook nog wat Gothic invloeden. Vooral op Omnio (1997) zijn die hoorbaar. Latere platen zoals Strange in Stereo (1999) zijn al wat meer Pink Floyd georienteerd.
Helaas bestaat de band niet meer. Three Times Seven on a Pilgrimage (2000) is het laatste wapenfeit van de band. Een verzameling van al hun ep's door de jaren heen met veel covers van o.a. Pink Floyd (Let there be more light), Jefferson Airplane (White Rabbit), Syd Barrett en King Crimson. Om maar wat invloeden te noemen.
Discografie:
1995: Heart of Ages
1996: Return to the Isle of men
1996: White Rabbit (ep)
1997: Omnio
1999: Strange in Stereo
2000: Three Times Seven on a Pilgrimage
quote:dank je
Op dinsdag 4 februari 2003 19:38 schreef _Etter_ het volgende:
Fantatische band! vooral Omnio en Strange in Stereo vind ik erg goed. Als je de bandleden nu wil horen moet je naar Green Carnation luisteren. Daar speelt half in the woods in mee
quote:die laatste van green carnation, zingt de zanger mee en speelt geloof de drummer en de gitarist op mee. Het is een concept cd van 60 min lang (1 nr!). Echt heel mooi, live ook.
Op dinsdag 4 februari 2003 19:39 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
dank je
dat wist ik niet
Persoonlijk heb ik alleen nog maar Heart of the Ages, maar In the Woods staat wel hoog op mijn rooster van bands om meer van aan te schaffen.
Inmiddels heeft In The Woods.. als laatste wapenfeit een livecd uitgebracht getiteld Live at the Caledonian Hall, met daarop hun allerlaatste optreden eind 2000.
quote:En daar sluit ik me helemaal bij aan..geweldige livecd van een geweldige band
As the epitaph to their career, In The Woods' members have posthumously released a double disc live album on their own Karmakosmetix Records label. Recorded at, obviously, Caledonien Hall, in late December of 2000, this album is a masterpiece of Pink Floyd-inspired, avantgarde metal. The thing is like two hours long and sees the band play almost their entire "Omnio" album, as well as other songs from their discography and even a cover of Jefferson Airplane's "White Rabbit". I didn't notice any of the 'heavier' In The Woods material in the setlist - nor any of the black metal screams that their early albums had. This one has all the soothing and more spaced out material that came as In The Woods expanded their sound. If this is your cup of tea, you're going to love this live disc. The sound quality is high and even with so much going on in their music, they nail the studio atmosphere perfectly here you can hear the sounds of truly inventive instrumentalists and songwriters at their utmost intensity. These guys inspired a host of bands who came after them and they will be missed - this is a nice finishing touch.
quote:een topickick van precies een jaar
Op woensdag 4 februari 2004 13:50 schreef mr_cucumber het volgende:
*schop*Inmiddels heeft In The Woods.. als laatste wapenfeit een livecd uitgebracht getiteld Live at the Caledonian Hall, met daarop hun allerlaatste optreden eind 2000.
[..]En daar sluit ik me helemaal bij aan..geweldige livecd van een geweldige band
quote:Eigenlijk had ik dan even moeten wachten tot 23.24 vanavond met posten.
Op woensdag 4 februari 2004 13:54 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
een topickick van precies een jaar
quote:Denk dat ik hem maar ga bestellen om de verzameling compleet te maken van ITW albums. Heb nu alleen een 'evaluatieexemplaar' van dit album
Ah, die live dubbelcd, daar heb ik veel goede dingen over gehoord. Misschien zie ik hem straks wel als ik naar de platenzaak ga.
quote:Oh, een promo. In dat geval zou ik hem ook nog kopen hoor, In the Woods r0x0rs bigtime!
Op woensdag 4 februari 2004 14:04 schreef mr_cucumber het volgende:
Denk dat ik hem maar ga bestellen om de verzameling compleet te maken van ITW albums. Heb nu alleen een 'evaluatieexemplaar' van dit album
Maar ik ga hem wel bestellen, wil eigenlijk alles van ze origineel hebben.
Nouja, bijna alles dan, want die Return to the Isle of Man is voorzover ik me kan herinneren niet meer dan de demo-opnames van Heart of the Ages.
quote:Not quite...
Op woensdag 4 februari 2004 14:17 schreef mr_cucumber het volgende:
Nouja, bijna alles dan, want die Return to the Isle of Man is voorzover ik me kan herinneren niet meer dan de demo-opnames van Heart of the Ages.
Tracklist:
1. The Wings of My Dreamland 04:15
2. Tell de Døde 10:47
3. In the Woods... 05:37
4. Creations of an Ancient Shape 07:48
5. Wotan's Return 11:17
6. Heart of the Ages* 06:39
7. ...and All This from Which Was and Will Never Come Again... (Child of Universal Tongue)* 05:00
Maar goed, die wil ik ook nog wel eens. Om de collectie compleet te maken.
Soms vind ik alleen de zang enigszins storend, maar verder zeer gaaf.
quote:moet je anders ook is naar green carnation gaan luisteren, 'light of day, day of darkness'. Hebben ook in the woods lui met meegespeeld en ik denk dat jij die dan ook wel goed vind.
Op woensdag 4 februari 2004 14:41 schreef Subterranean het volgende:
Ik heb hier Omnio en Strange In Stereo en ik moet zeggen dat ik ze heel indrukwekkend vind.Soms vind ik alleen de zang enigszins storend, maar verder zeer gaaf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |