Nee dat snap ik hoor, ik bedoel de andere broeken. Ik vind dit wel echt heel slecht.quote:Op woensdag 8 juni 2022 12:31 schreef Bosjetulpen het volgende:
[..]
Ik heb er wel wat dingen op staan, maar tot nu toe niets verkocht. Veel krijg je er ook niet mee terug, want de verzendkosten zijn zo'n beetje de helft van het bedrag natuurlijk.
De broek die ik nu ontvangen heb zou ik zelf niet weer verkopen; de zoom van de pijp is zelfs korter gemaakt, met de hand. En toch ook al best versleten op een aantal plekken. Is gemerkt als 'nieuw met prijskaartje', Nou dat zit er echt niet op. Door een verkoper met 4,5 ster...
Hoe bedoel je dit? De koper betaalt altijd de verzendkosten bij Vinted, jij krijgt als verkoper het exacte overeengekomen verkoopbedrag uitbetaald...quote:Op woensdag 8 juni 2022 12:31 schreef Bosjetulpen het volgende:
[..]
Ik heb er wel wat dingen op staan, maar tot nu toe niets verkocht. Veel krijg je er ook niet mee terug, want de verzendkosten zijn zo'n beetje de helft van het bedrag natuurlijk.
Bij Vinted betaal je zelf de retourkosten, staat duidelijk in de voorwaarden. Je kunt natuurlijk tot een overeenkomst met de verkoper proberen te komen, maar als iemand je willens en wetens een verkeerd/kapot artikel verkoopt is dat wellicht verspilde moeite. Tip: koop via Paypal, dan kun je ze via die weg 10 (of 12?) keer per jaar terugclaimen.quote:Op woensdag 8 juni 2022 12:52 schreef Donna het volgende:
[..]
Moet je de retourkosten betalen of voorschieten?
Als ze een broek gekocht heeft voor 5 euro plus 4 euro Vinted + verzendkosten, dan moet ze 'm alweer voor 9 euro verkopen wil ze die kosten er allemaal uit halen. Of weer verkopen voor 5 euro, maar dan ben je die 4 euro wel 'kwijt' voor niks zeg maar.quote:Op woensdag 8 juni 2022 12:57 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit? De koper betaalt altijd de verzendkosten bij Vinted, jij krijgt als verkoper het exacte overeengekomen verkoopbedrag uitbetaald...
Een korter gemaakte broek zou ik trouwens nog best verkopen, wel met die mededeling erbij, duidelijke foto's, en de lengte van de broekspijpen duidelijk vermeld. Genoeg mensen die lengtemaat 28 of 30 zoeken, en dat in de winkel niet kunnen vinden. Dat de broek kapot is, is natuurlijk niet netjes, en dat de omschrijving niet klopt, is ook niet ok.
ja, dat snap ik. Maar omdat het in 2 verschillende alinea's stond, ging ik er van uit dat het over 2 verschillende dingen ging (eigen verkopen die niet vlotten en de ontvangen kapotte broek). Wellicht was het dan anders bedoeld...quote:Op woensdag 8 juni 2022 12:58 schreef Donna het volgende:
[..]
Als ze een broek gekocht heeft voor 5 euro plus 4 euro Vinted + verzendkosten, dan moet ze 'm alweer voor 9 euro verkopen wil ze die kosten er allemaal uit halen. Of weer verkopen voor 5 euro, maar dan ben je die 4 euro wel 'kwijt' voor niks zeg maar.
Ah zo. Ja ze reageerde op mijn 'kan je ze niet weer verkopen' dus ik had het wel gekoppeld.quote:Op woensdag 8 juni 2022 13:01 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Omdat dit in 2 verschillende alinea's stond, ging ik er van uit dat het over 2 verschillende dingen ging (eigen verkopen die niet vlotten en de ontvangen kapotte broek). Wellicht was het dan anders bedoeld...
Bedoelde ik inderdaad zoals Donna zegt; als je een mislukte aankoop weer verkoopt, ben je wel je eigen verzendkosten 'kwijt' natuurlijk.quote:Op woensdag 8 juni 2022 12:57 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit? De koper betaalt altijd de verzendkosten bij Vinted, jij krijgt als verkoper het exacte overeengekomen verkoopbedrag uitbetaald...
Een korter gemaakte broek zou ik trouwens nog best verkopen, wel met die mededeling erbij, duidelijke foto's, en de lengte van de broekspijpen duidelijk vermeld. Genoeg mensen die lengtemaat 28 of 30 zoeken, en dat in de winkel niet kunnen vinden. Dat de broek kapot is, is natuurlijk niet netjes, en dat de omschrijving niet klopt, is ook niet ok.
[..]
Bij Vinted betaal je zelf de retourkosten, staat duidelijk in de voorwaarden. Je kunt natuurlijk tot een overeenkomst met de verkoper proberen te komen, maar als iemand je willens en wetens een verkeerd/kapot artikel verkoopt is dat wellicht verspilde moeite. Tip: koop via Paypal, dan kun je ze via die weg 10 (of 12?) keer per jaar terugclaimen.
Had ik pas ook, bij mij stuurt de verkoper het gewenste item na en mocht ik het verkeerd verzonden item houden. Dus is ff afwachten hoe je verkoper er mee omgaat denk ik.quote:Op woensdag 8 juni 2022 13:15 schreef Bosjetulpen het volgende:
Ik heb niet iets wat me niet bevalt, ik heb gewoon de verkeerde broek gekregen. De broek die ik heb ontvangen staat bij mn verkoper in een andere advertentie, dus ze zal gewoon de verkeerde ingepakt hebben.
Je krijgt zelf de volledige transactie terug inderdaad. Dan blijf ik het nog raar vinden dat een verkoper niet opdraait voor de retourkosten, als zij een fout hebben gemaakt of hebben gelogen over de staat van een item.quote:Op woensdag 8 juni 2022 13:09 schreef Bosjetulpen het volgende:
[..]
Bedoelde ik inderdaad zoals Donna zegt; als je een mislukte aankoop weer verkoopt, ben je wel je eigen verzendkosten 'kwijt' natuurlijk.
Waarom zou ik die broek dan terugsturen, als ik retourskosten moet betalen? Of krijg ik zelf mijn volledige bedrag, inc verzendkosten terug?
De prijs van de broek is lager dan de verzend en retourskosten... dan zou ik alleen maar extra moeten betalen?
Ik vind die regeling maar raar bij een duidelijke fout of klacht. Krijg ik trouwens ook niet makkelijk terug gevonden in de spelregels hoor.
Dat is erg netjes opgelost dan ja. Met broeken heb ik de pech dat ik al een Lee broek had, en hem in dezelfde lengte en breedte maat via vinted bestelde, en die paste perfect. De 4 pogingen ofzo die ik erna deed faalden dan dus wel. Ik dacht, zolang het t zelfde merk is...quote:Op woensdag 8 juni 2022 13:18 schreef Bami het volgende:
[..]
Had ik pas ook, bij mij stuurt de verkoper het gewenste item na en mocht ik het verkeerd verzonden item houden. Dus is ff afwachten hoe je verkoper er mee omgaat denk ik.
Broeen via Vinted bevalt mij ook matig, maar tops en helemaal nu alle zwangerschapskleding is echt top. Scheelt zoveel in de kosten en voorkomt veel outfit frustratie bij mij voor de komende maanden.
[..]
Je krijgt zelf de volledige transactie terug inderdaad. Dan blijf ik het nog raar vinden dat een verkoper niet opdraait voor de retourkosten, als zij een fout hebben gemaakt of hebben gelogen over de staat van een item.
Ff mezelf gequotequote:Op vrijdag 3 juni 2022 19:37 schreef summer2bird het volgende:
Ik ga over een paar weken op vakantie. Pakketje is er nog steeds niet terwijl het op 20 mei is verzonden.
Ik begin nu toch wel een beetje te zweten over hoe dat moet als ik op vakantie ben en het arriveert
DPD trouwens
Chill!quote:Op maandag 13 juni 2022 10:28 schreef Bosjetulpen het volgende:
Ik kreeg geen reactie van de verkoper, dus heb ik het gemeld bij het support team. Die gaven de verkoper 2 dagen de tijd om een retour adres te sturen wat ook niet is gedaan. Dus nu krijg ik mijn geld terug en hoef ik de broek niet terug te sturen.
Hoe lang wacht je daarmee? Ik heb een verkoper die nu al drie dagen niet reageert op een aankoop.quote:Op maandag 13 juni 2022 10:28 schreef Bosjetulpen het volgende:
Ik kreeg geen reactie van de verkoper, dus heb ik het gemeld bij het support team. Die gaven de verkoper 2 dagen de tijd om een retour adres te sturen wat ook niet is gedaan. Dus nu krijg ik mijn geld terug en hoef ik de broek niet terug te sturen.
Ze hebben 5 dagen om het te versturen toch?quote:Op maandag 13 juni 2022 11:38 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Hoe lang wacht je daarmee? Ik heb een verkoper die nu al drie dagen niet reageert op een aankoop.
Ja klopt. Ik reageerde puur op de vraag van Semtex, die idd niet zoveel heeft te maken met de situatie van Bosjetulpen.quote:Op maandag 13 juni 2022 12:07 schreef Mariposas het volgende:
Bosjetulpen heeft het over een ontvangen aankoop die niet klopte, volgens mij hebben jullie het nu over wat anders @:Semtex en @:donna . Over de reactie/verzendduur na aankoop.
Je hebt overigens wat langer dan 5 dagen. Je moet binnen 5 werkdagen verzenden. Maar als je het label hebt aangemaakt kan je het nog even rekken door op de “ik heb het al verzonden” knop te drukken. Zo heb ik vorige week iets ontvangen dat de verkoper pas na 9 dagen opstuurde.
Ik heb nog nooit nep ontvangen (voor zover ik weet) maar ik koop dan ook geen designer dingen.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 18:34 schreef Lyzio_NL het volgende:
Pas deze app ontdekt. Sommige dingen lijken te mooi om waar te zijn. Zit er veel neppe meuk tussen of valt dat reuze mee? Wat zijn jullie ervaringen?
Die melding heb ik bij alle berichten staan. Ook bij de berichten dat iemand een of andere artikel van mij op hun favorieten lijst hebben gezet.quote:Op zondag 19 juni 2022 18:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
Net wat gekocht op vinted, krijg ik deze melding van Mondial.
[ afbeelding ]
Weet iemand wat dit precies betekent?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |