1 2 3 4 5 6 7
Weg van teruggeweest
De, voornamelijk Franse, kopers blijven me wel positief verrassen. Niet á la Marktplaats constant de helft bieden. Gewoon bam. Kopen, betalen. En áls ze al vragen stellen dan zijn ze super beleefd. En iedereen die over afmetingen begint, gaat gewoon gelijk op geblokkeerd. Toedeledoki!

Inmiddels al 15 items verkocht. 15x een prima prijs en na afloop 5☆ in de tas. Een krappe ¤500 extra kledingbudget voor 12x naar een pakketpunt lopen. Kast is heerlijk leeg. Geen miskopen die je elke dag weer aan liggen te kijken.

Uitvinding van het jaar!

En my huis en my plaas tot kole verbrand sodat hulle ons kan vang, maar daai vlamme en vuur brand nou diep, diep binne my.
Soos een man, sal ons om jou val. Generaal, generaal, sal jy die Boere kom haal?

Joh, dat is op Marktplaats niet anders. Helaas bestaan er veel sneue types.
Melden, blokkeren en doorgaan met je leven

Overigens deel ik het enthousiasme van SupremeDutch over Fransen op Vinted niet, binnen een uur na plaatsing doet er altijd wel een Frans iemand een zo laag mogelijk bod en als ik het afwijs komt er vaak nog een berichtje achteraan dat ze echt wel interesse hebben en dan hun bod nog steeds geldt. Ga weg joh
Ok dan, ik had er volgens Vinted een verboden artikel op staan dat ze nu na 5 weken verwijderd hebben. Heel erg verboden, een vintage peper en zoutstel dat ik dubbel had 8)7 ik heb nog steeds geen idee wat er nou verboden aan is, maar ok, ik hou me kennelijk niet aan de regels en als dat vaker voorkomt dan verwijderen ze mijn account…
יה&#14
1s.gif Op zondag 29 mei 2022 22:03 schreef Doedezemaar het volgende:
Ok dan, ik had er volgens Vinted een verboden artikel op staan dat ze nu na 5 weken verwijderd hebben. Heel erg verboden, een vintage peper en zoutstel dat ik dubbel had 8)7 ik heb nog steeds geen idee wat er nou verboden aan is, maar ok, ik hou me kennelijk niet aan de regels en als dat vaker voorkomt dan verwijderen ze mijn account…
Dat valt onder “voedselopslagartikelen” en dat is inderdaad niet toegestaan. Iemand heeft je artikel gerapporteerd, daarom is het nu pas na 5 weken verwijderd.

No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante

0s.gif Op zondag 29 mei 2022 22:27 schreef Mariposas het volgende:

[..]
Dat valt onder “voedselopslagartikelen” en dat is inderdaad niet toegestaan. Iemand heeft je artikel gerapporteerd, daarom is het nu pas na 5 weken verwijderd.
Serieus?
Er staan tig soortgelijke artikelen op vinted, van vintage tot recent Ikea, naast aanverwante items zoals voorraadbussen, Tupperware, thermosbekers en weet ik wat allemaal. Het zou niet in me opkomen dat het verboden zou kunnen zijn, het is voor mij servies
יה&#14
1s.gif Op zondag 29 mei 2022 22:45 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Serieus?
Er staan tig soortgelijke artikelen op vinted, van vintage tot recent Ikea, naast aanverwante items zoals voorraadbussen, Tupperware, thermosbekers en weet ik wat allemaal. Het zou niet in me opkomen dat het verboden zou kunnen zijn, het is voor mij servies
Sommige dingen zijn ook heel raar en random. Je mag bijvoorbeeld geen gebruikt beddengoed verkopen (incl hoeslakens) maar wel gedragen bikini’s. En er is gewoon geen controle op door Vinted zelf behalve dan dus als iemand het rapporteert. En daarom staat er dus ook zo ontzettend veel op wat volgens de catalogusregels niet is toegestaan.

Moderator
Mama van aapie
Wat is dat toch met mensen die een bundel aanvragen, je daar binnen een paar minuten op reageert, en je vervolgens niets meer hoort? Ik snap dat gewoon niet :')
Wat ik de laatste tijd een aantal keer heb gemerkt is precies het tegenovergestelde: ik doe een bod (op artikelen die al maanden te koop staan) inclusief een persoonlijk berichtje, en dan hoor je gewoon niets van de verkoper … zelfs niet: ik vind het te laag, hier is een tegenbod…

Ik snap dat niet. Dus ik snap dat het ook super irritant is als je na een bundel niks meer hoort …
f.k.a. Vaiana
Ik heb nu wel iemand die al een maand niet online is geweest, daar heb ik dus eerst maar een bod gedaan ipv een aankoop want dat voelt als een bestelling die anders niet verzonden wordt. :')
Nou ik heb een bundel gekocht zondag en toen de verkoper het bevestigde ook maar meteen gekocht (ondanks dat ik net m'n ogen open had om 6 uur in de ochtend) omdat ik bang was het anders te vergeten en dat de verkoper me dan stom vindt haha.

6 leuke sets Lego Friends, allemaal compleet en boekjes erbij voor ¤24. Nieuw waarde is ruim ¤80, dus wij zijn weer blij.
Moderator
Mama van aapie
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 09:30 schreef MeisPluis het volgende:
Wat ik de laatste tijd een aantal keer heb gemerkt is precies het tegenovergestelde: ik doe een bod (op artikelen die al maanden te koop staan) inclusief een persoonlijk berichtje, en dan hoor je gewoon niets van de verkoper … zelfs niet: ik vind het te laag, hier is een tegenbod…

Ik snap dat niet. Dus ik snap dat het ook super irritant is als je na een bundel niks meer hoort …
Waarschijnlijk zijn die mensen gewoon niet meer online? Vreemd is het wel.

Ik heb nu voor het eerst in tijden weer iets verkocht, via Homerr. Ik kan nu alleen nergens het adres vinden van deze persoon :? Ik heb alleen die code om te scannen.
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 12:03 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik heb nu voor het eerst in tijden weer iets verkocht, via Homerr. Ik kan nu alleen nergens het adres vinden van deze persoon :? Ik heb alleen die code om te scannen.
Dat klopt, dat gaat via die code.

[..]

Ja dat zijn ze dus wel …

Eentje nog maar even een bericht gestuurd wat voor prijs zij dan als minimaal in de gedachte had (ding staat al ruim 2 maanden te koop), maar dat is de prijs die ze vraagt (en dus niet wordt verkocht omdat er veel van hetzelfde soort online staat voor een goedkopere prijs en deze is ook een aantal keer gedragen) … dan niet, ik had het ook niet perse nodig :)

Ik had pas geleden ook iemand die me uitkafferde omdat ik volgens haar een te laag bod uitbracht (bij iets wat al maanden te koop staat…) … ik heb al heel veel truien (stuk of 5) van dat merk via vinted gekocht, prijs altijd rond de ¤35-40,- . Dus dat gaf ik ook aan, dat ik het te duur vond gezien eerdere aankopen. Als een uitleg van mijn bod. Maar ik wilde voor een dubbeltje op de eerste rang zitten enz … die heb ik maar meteen verwijderd, je kunt ook ff normaal doen …

Ik heb deze dingen in het verleden nog nooit gehad …. Echt iets van de laatste weken.
Moderator
Mama van aapie
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 12:06 schreef Donna het volgende:

[..]
Dat klopt, dat gaat via die code.
Dus je zet helemaal niets op de doos? Ik ben het gewoon helemaal vergeten blijkbaar _O-

1s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 12:18 schreef MeisPluis het volgende:

[..]
Ja dat zijn ze dus wel …

Eentje nog maar even een bericht gestuurd wat voor prijs zij dan als minimaal in de gedachte had (ding staat al ruim 2 maanden te koop), maar dat is de prijs die ze vraagt (en dus niet wordt verkocht omdat er veel van hetzelfde soort online staat voor een goedkopere prijs en deze is ook een aantal keer gedragen) … dan niet, ik had het ook niet perse nodig :)

Ik had pas geleden ook iemand die me uitkafferde omdat ik volgens haar een te laag bod uitbracht (bij iets wat al maanden te koop staat…) … ik heb al heel veel truien (stuk of 5) van dat merk via vinted gekocht, prijs altijd rond de ¤35-40,- . Dus dat gaf ik ook aan, dat ik het te duur vond gezien eerdere aankopen. Als een uitleg van mijn bod. Maar ik wilde voor een dubbeltje op de eerste rang zitten enz … die heb ik maar meteen verwijderd, je kunt ook ff normaal doen …

Ik heb deze dingen in het verleden nog nooit gehad …. Echt iets van de laatste weken.
Dat is wel raar dan. Ik zou me er niet al te druk om maken, zij blijven met die spullen zitten :D
יה&#14

[..]

Idd via de code … en een tip, stop er een briefje in met je Vinted gebruikersnaam. Het gaat nog wel eens mis met Homerr, dan worden er pakketjes omgewisseld. Dat gaat dus snel mis omdat er alleen een barcode op komt en geen naam en adresgegevens.

0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 12:53 schreef MaJo het volgende:

[..]
Dus je zet helemaal niets op de doos? Ik ben het gewoon helemaal vergeten blijkbaar _O-
[..]
Dat is wel raar dan. Ik zou me er niet al te druk om maken, zij blijven met die spullen zitten :D
In de mail met de code staat of je die code moet printen of dat het niet hoeft. Ik weet het ook niet meer uit m'n hoofd.
Moderator
Mama van aapie
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 12:58 schreef Mariposas het volgende:

[..]
Idd via de code … en een tip, stop er een briefje in met je Vinted gebruikersnaam. Het gaat nog wel eens mis met Homerr, dan worden er pakketjes omgewisseld. Dat gaat dus snel mis omdat er alleen een barcode op komt en geen naam en adresgegevens.
Goeie! Ik heb inderdaad via Homerr een keer gehad dat het pakketje een paar maanden later weer lag bij het punt waar ik het verstuurd had :')
Moderator
Mama van aapie
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 12:59 schreef Donna het volgende:

[..]
In de mail met de code staat of je die code moet printen of dat het niet hoeft. Ik weet het ook niet meer uit m'n hoofd.
Er staat inderdaad dat je het niet hoeft te printen, maar ik kan me herinneren dat je er wel een adres op moest schrijven. Misschien verkeerd onthouden door al die verschillende verzendmethodes :)
Mevr. Hoe-die-nie
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:06 schreef arvensis het volgende:
Ik heb een heeeele bulk aan kleding die op Vinted mag maar kan maar geen zin maken om ze te fotograferen. En uploaden.. ;(
#firstworldproblems haha
Same. Timberland laarsjes, bijna nieuwe hardloopshirts, etc.

In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki

0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 13:00 schreef MaJo het volgende:

[..]
Er staat inderdaad dat je het niet hoeft te printen, maar ik kan me herinneren dat je er wel een adres op moest schrijven. Misschien verkeerd onthouden door al die verschillende verzendmethodes :)
Nee bij Homerr was het idd altijd wel zonder adres idd, dus daarmee zit je goed.
Weg van teruggeweest
Ik had nu een Franse mevrouw die om 09:00 iets kocht voor ¤25, en vervolgens (denk ik) aangaf dat ze wel van me verwacht dat ik het voor 13:00 op de post doe.

Bichhh please.. Sommige mensen moeten gewoon werken als die Mondial Relay-afleverpunten open zijn. Maar voel me wel een beetje opgelaten om haar tot vrijdag te laten wachten. Kost me wss. wel mijn streak van 5☆-beoordelingen

En my huis en my plaas tot kole verbrand sodat hulle ons kan vang, maar daai vlamme en vuur brand nou diep, diep binne my.
Soos een man, sal ons om jou val. Generaal, generaal, sal jy die Boere kom haal?

Veraan
Ik stuur tegenwoordig altijd even een berichtje achter mijn aankopen aan, dat het toch altijd best even duurt voordat een pakket in Nederland aankomt (ik koop vrijwel alles in Frankrijk), dus dat ze zich niet hoeven te haasten.

Had ik nooit uit mezelf bedacht, want ik denk gewoon dat verkopers immers 5 werkdagen de tijd hebben dus sowieso geen haast. Maar door dit topic heb ik geleerd hoeveel druk daar vaak op gezet wordt :D

ik moet verrassend weinig
meestal totaal in verwarring achteruitlopend de toekomst in struikelend (vrij naar M. van Rossum)

0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 06:32 schreef SupremeDutch het volgende:
Ik had nu een Franse mevrouw die om 09:00 iets kocht voor ¤25, en vervolgens (denk ik) aangaf dat ze wel van me verwacht dat ik het voor 13:00 op de post doe.

Bichhh please.. Sommige mensen moeten gewoon werken als die Mondial Relay-afleverpunten open zijn. Maar voel me wel een beetje opgelaten om haar tot vrijdag te laten wachten. Kost me wss. wel mijn streak van 5☆-beoordelingen
Whut.
יה&#14
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 06:32 schreef SupremeDutch het volgende:

Hum, ik zou zeggen dat het je pas vrijdag lukt, en dat als dat een probleem voor haar is, dat ze dan kan annuleren.

Ik heb nu van iemand gekocht die pas na 9 dagen heeft verzonden. Een week na mijn aankoop vroeg ik of het nog verzonden werd, daar kreeg ik ook pas na 2 dagen antwoord op. Ik overweeg diegene wel 3 sterren te geven. Hoeft van mij echt niet direct verstuurd te worden maar als het langer dan 5 dagen gaat duren kun je op z’n minst even een berichtje sturen naar de koper. Oh en ik kocht dit artikel ook op de zelfde dag als het aangeboden werd, geen artikel van een ‘slapende verkoper’.

1 2 3 4 5 6 7
steun FOK! en koop via een van deze links
bol.com Coolblue ibood.com