Ik denk dat ik zo'n stemmer ben van die partijen. Wat maakt mij daarmee stupide?quote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:38 schreef probeer het volgende:
[..]
De markt deinst er echter al geruime tijd niet voor terug om flink vanuit andere markten te importeren, in plaats van een evenwicht tussen vraag en aanbod te laten ontstaan.
Wat tegelijkertijd de spagaat van neoliberale anti-migratie partijen op rechts ook zo enorm stupide maakt.
Nee die natuurlijk niet, keihard accijns er op en snelquote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:38 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Heeft een flitsbezorger bestaansrecht? Begint haast filosofisch te worden hier in NWS.
De meeste mensen die er zijn hebben dus gewoon een baan. Dus ja als je mensen in de ene baan wilt hebben moet je ze uit de andere baan weg halen. Maar welke andere baan dan wel weg mag blijft in nevelen gehuld.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:38 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er zijn meer dan genoeg mensen, veel te veel zelfs. Men wil gewoon (nog) niet concurreren om die mensen. Mede omdat het veel makkelijker is om te lobbyen voor arbeidsmigranten.
Eh, voor migranten moet je ook concurrerenquote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:38 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er zijn meer dan genoeg mensen, veel te veel zelfs. Men wil gewoon (nog) niet concurreren om die mensen. Mede omdat het veel makkelijker is om te lobbyen voor arbeidsmigranten.
En dat je het daar over hebt moet ik begrijpen uit deze post?quote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
1. Tekort aan arbeidskrachten (vraag > aanbod)
2. Bedrijven moeten meer bieden in de vorm van salaris en rechten (prijs stijgt)
a. Goedkope arbeidskrachten binnenhalen (meer aanbod!)
b. Er hoeft niet meer geboden te worden, want aanbod ligt dichter bij vraag nu
Kom op man, dit is brugklas economie.
Sorry, maar ik denk dat jij wat minder aangebrand moet zijn als mensen niet direct begrijpen wat je met je rants wil zeggenquote:Op zaterdag 7 mei 2022 10:43 schreef Nattekat het volgende:
Goh.
Denkt er nou werkelijk iemand dat die bagagelui ook maar iets voor elkaar hadden gekregen als er een heel leger Egyptenaren (dat was het volgens mij) op de stoep had gestaan?
Wederom, dat is geen relevante vraag. Het is geen kwestie van mogen of moeten, dat lijk je maar niet te snappen.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De meeste mensen die er zijn hebben dus gewoon een baan. Dus ja als je mensen in de ene baan wilt hebben moet je ze uit de andere baan weg halen. Maar welke andere baan dan wel weg mag blijft in nevelen gehuld.
Hoezo niet? Zijn we nu (als burger) niet blij omdat werkgevers bepaalde vacatures niet kunnen vervullen? Ik voel me kiplekker kan ik je verzekeren.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Prima wat mij betreft maar ik denk dat de meeste Nederlanders niet blij met de resultaten gaan zijn, er zijn meer sectoren waar dit speelt namelijk.
Idealiter dus niet meer.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh, voor migranten moet je ook concurreren
Tekort aan autochtone werknemers komt ook zeker omdat het loon schrijnend is wat er betaald wordt, voor de arbeid die je verricht.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal correct, het binnenhalen van buitenlandse werknemers gebeurde om dezelfde reden dat het in andere sectoren gebeurde, een tekort aan autochtone werknemers met bijkomend voordeel dat mensen die de taal niet machtig zijn zich niet bij een vakbond aansluiten en geen lastige vragen stellen.
Dan ben jij niet op zoek naar een woning, dat kan, ik zit ook goed.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:41 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Hoezo niet? Zijn we nu (als burger) niet blij omdat werkgevers bepaalde vacatures niet kunnen vervullen? Ik voel me kiplekker kan ik je verzekeren.
Woningen die nu gekaapt worden door arbeidsmigranten.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan ben jij niet op zoek naar een woning, dat kan, ik zit ook goed.
1. Bagagemedewerkers is een tekort aan, en de omstandigheden zijn schijnbaar verschrikkelijkquote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En dat je het daar over hebt moet ik begrijpen uit deze post?
[..]
Sorry, maar ik denk dat jij wat minder aangebrand moet zijn als mensen niet direct begrijpen wat je met je rants wil zeggen
Volgens een hoop luie mensen wel. En wat mij betreft dringen ze dat terug door er bijvoorbeeld accijns op te heffen. Maar dan worden diezelfde mensen hier ook boos.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:38 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Heeft een flitsbezorger bestaansrecht? Begint haast filosofisch te worden hier in NWS.
Ik wel en daarom zit ik dus niet te wachten op nog meer migranten die voorrang krijgen.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan ben jij niet op zoek naar een woning, dat kan, ik zit ook goed.
Het probleem is dat jij graag wil bepalen wat bestaansrecht heeft en wat niet.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Volgens een hoop luie mensen wel. En wat mij betreft dringen ze dat terug door er bijvoorbeeld accijns op te heffen. Maar dan worden diezelfde mensen hier ook boos.
Je moest eens weten hoe inhoudelijk en fel, maar rechtvaardig discussies met jou zouden zijn als je niet continu van dit soort kansloze projecties zou maken.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Volgens een hoop luie mensen wel. En wat mij betreft dringen ze dat terug door er bijvoorbeeld accijns op te heffen. Maar dan worden diezelfde mensen hier ook boos.
Nouja wat zou jij van een accijns op bezorgdiensten vinden?quote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je moest eens weten hoe inhoudelijk en fel, maar rechtvaardig discussies met jou zouden zijn als je niet continu van dit soort kansloze projecties zou maken.
Omdat je lijkt te verwachten dat die neoliberale partijen, met marktwering en winstoogmerk als grootste goederen, zich dan opeens wel protectionistisch op zullen stellen wanneer het gaat om de positie van autochtone arbeiders.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:39 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik zo'n stemmer ben van die partijen. Wat maakt mij daarmee stupide?
Waarom krijgt iemand die asperges steekt voorrang? Of heb je het nu ineens over asielzoekers?quote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:44 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik wel en daarom zit ik dus niet te wachten op nog meer migranten die voorrang krijgen.
Die moet ergens wonen.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waarom krijgt iemand die asperges steekt voorrang?
En in huizen en apartementen. Maar die uitbuiting ben je blijkbaar voorstander van?quote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, in een vakantiepark met een x aantal anderen in een huisje of een caravan.
Die discussie zal inderdaad gevoerd moeten worden als je de deur dicht gooit voor nieuwe arbeidsmigranten. Dan zullen we moeten nadenken waar we schaarse arbeid wel en niet moeten inzetten. Dat is dan niet anders.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:44 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het probleem is dat jij graag wil bepalen wat bestaansrecht heeft en wat niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |