Wat? Waarom specifiek bezorgdiensten?quote:Op zaterdag 7 mei 2022 10:12 schreef Hexagon het volgende:
Je zou ook eens kunnen denken aan het invoeren op een accijns op bezorgdiensten.
Welke politicus durft?
Jawel, het is gewoon een waterbedeffect. Die ene horeca-ondernemer of aspergeboer heeft een paar euro voordeel van die migrant. Voor het onderwijs, politie of woningbouw zijn die euro’s (= arbeidscapaciteit) weer dubbel zo hard nodig.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 10:09 schreef FYazz het volgende:
[..]
Dan kunnen we de horeca ook wel sluiten en het jaar volk is nou juist zo blij dat ze weer op het terras mogen zitten.
Ik zeg overigens niet dat arbeidsmigratie de oplossing of noodzakelijk is, maar het is ook niet zo simpel om dan maar alle branches die leunen op arbeidsmigranten in de ban te doen.
Niet alles is op te vangen met eigen mensen, automatisering en digitalisering.
Nou vertel dan maar eens welke arbeid uit ons land moet verdwijnen om dat te bewerkstelligen in plaats van een beetje lopen schelden.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 10:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ah, het favo d666 stokpaardje. De landbouw. En als iemand anders het probleem krijgt, is het hier in ieder geval niet. Maar wat schiet de wereld er als geheel mee op?
Dat kan een d666'ert met alle kortzichtigheid natuurlijk niet bedenken.
Wat nou als oneindige economische groei gewoon geen doel meer moet zijn? Dan hoeft de bevolking ook niet oneondig te groeien.
Maar dat vindt het wef natuurlijk niet zo leuk en krijgt tante sigrid een boze blik toegeworpen van opa klaus. Moet je natuurlijk niet hebben...
Die doen de vraag naar arbeid fors stijgen.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 10:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat? Waarom specifiek bezorgdiensten?
Dat doen op dit moment vrijwel alle sectoren, er zijn bijna overal tekorten.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 10:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die doen de vraag naar arbeid fors stijgen.
Volgens mij is toch echt de VVD van de oneindige groei en is d66 daar toch net iets genuanceerder over. Maar aangezien d66 afzeiken door conservatieven als speerpunt verworden is krijgen we zulke onzin als hierboven te lezen.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 10:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ah, het favo d666 stokpaardje. De landbouw. En als iemand anders het probleem krijgt, is het hier in ieder geval niet. Maar wat schiet de wereld er als geheel mee op?
Dat kan een d666'ert met alle kortzichtigheid natuurlijk niet bedenken.
Wat nou als oneindige economische groei gewoon geen doel meer moet zijn? Dan hoeft de bevolking ook niet oneondig te groeien.
Maar dat vindt het wef natuurlijk niet zo leuk en krijgt tante sigrid een boze blik toegeworpen van opa klaus. Moet je natuurlijk niet hebben...
De Japanners hebben met dezelfde problematiek te maken. Ze importeren arbeid, maar investeren vooral in tech. Robots die aardbeien plukken bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 10:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou vertel dan maar eens welke arbeid uit ons land moet verdwijnen om dat te bewerkstelligen in plaats van een beetje lopen schelden.
Precies dit. Dan heb je 5 restaurant ipv 10 en betaal je wat meer. Hoe erg is dat?quote:Op zaterdag 7 mei 2022 10:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom zou het je het in de ban doen, volgens mij is er niemand die dat voorstelt.
Heb je eigenlijk door dat mensen als jij een belangrijke reden zijn waarom mensen naar FVD en PVV rennen?quote:Op zaterdag 7 mei 2022 09:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je hebt het over een "GroenLinks-D66 / Grootkapitaal / Goldman Sachs monsterverbond". Dat bestaat niet en kan dus ook geen reactie geven.
Dus is BNW de enige optie verder voor een dergelijke manier van discussie.
Als ik de peilingen lees zijn de hoogtepunten van deze 2 populistische partijen toch wel al over hun hoogtepunt heen. Tijd voor nieuwe populisten die andere utopische vergezichten kunnen schetsen.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 10:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Heb je eigenlijk door dat mensen als jij een belangrijke reden zijn waarom mensen naar FVD en PVV rennen?
Ik weet niet hoor. PVV is al meerdere verkiezingen lang de tweede partij. Daarvoor LPF.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 10:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als ik de peilingen lees zijn de hoogtepunten van deze 2 populistische partijen toch wel al over hun hoogtepunt heen. Tijd voor nieuwe populisten die andere utopische vergezichten kunnen schetsen.
Zolang mensen als Hexagon, die er ook in de landelijke politiek zijn, daadwerkelijk problemen niet willen aanpakken of bespreken omdat dit niet PC is, en liever de mensen die het aanspreken verdoemen en in een hoekje zetten om ze monddood te maken zullen populisten een kans krijgen.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 10:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als ik de peilingen lees zijn de hoogtepunten van deze 2 populistische partijen toch wel al over hun hoogtepunt heen. Tijd voor nieuwe populisten die andere utopische vergezichten kunnen schetsen.
Waar heb jij het over?quote:Op zaterdag 7 mei 2022 10:43 schreef Nattekat het volgende:
Goh.
Denkt er nou werkelijk iemand dat die bagagelui ook maar iets voor elkaar hadden gekregen als er een heel leger Egyptenaren (dat was het volgens mij) op de stoep had gestaan?
Nee, zo belangrijk ben ik niet.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 10:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Heb je eigenlijk door dat mensen als jij een belangrijke reden zijn waarom mensen naar FVD en PVV rennen?
Nog niet zo heel lang geleden werd er geroepen dat we arbeidsmigranten nodig hebben uit Marokko, Egypte en nog zo'n land.quote:
Dit maakt het niet echt duidelijker wat nu eigenlijk je punt isquote:Op zaterdag 7 mei 2022 10:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nog niet zo heel lang geleden werd er geroepen dat we arbeidsmigranten nodig hebben uit Marokko, Egypte en nog zo'n land.
Ik heb het duidelijk punt van arbeidsmigratie vanuit de partij voor de dieren laten zien die dit gewoon bespreken. Zijn deze niet PC of erg populistisch dan?quote:Op zaterdag 7 mei 2022 10:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zolang mensen als Hexagon, die er ook in de landelijke politiek zijn, daadwerkelijk problemen niet willen aanpakken of bespreken omdat dit niet PC is, en liever de mensen die het aanspreken verdoemen en in een hoekje zetten om ze monddood te maken zullen populisten een kans krijgen.
Welk probleem wil ik niet aanpakken dan?quote:Op zaterdag 7 mei 2022 10:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zolang mensen als Hexagon, die er ook in de landelijke politiek zijn, daadwerkelijk problemen niet willen aanpakken of bespreken omdat dit niet PC is, en liever de mensen die het aanspreken verdoemen en in een hoekje zetten om ze monddood te maken zullen populisten een kans krijgen.
Het is maar een van de mogelijke plannen om de vraag naar arbeid te verkleinen.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 10:16 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat doen op dit moment vrijwel alle sectoren, er zijn bijna overal tekorten.
Een vrij dom plan.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 10:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is maar een van de mogelijke plannen om de vraag naar arbeid te verkleinen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |