Erg mooie foto!quote:Op dinsdag 11 juli 2023 00:22 schreef Ouwesok het volgende:
Het goeie nieuws van de laatste dagen is dat ik meer kleine beestjes begin waar te nemen. Hoewel het in de droge periode vergeven was van de muggen en dus van de libellen leken de andere insecten en helemaal de vlinders zowat afwezig te zijn.
Daar lijkt dus nu weer verbetering in te komen.
Zondagmiddag maar Dwingelderveld geprobeerd in de veronderstelling dat ik wat noordelijker pas laat last van de buien zou krijgen. Dat viel even tegen, er bouwde zich ook in die regio iets op waardoor in de natuur wandelen een regelrechte afrader werd.
Met de Panny G85 en de Zuiko 2.8/35mm pakte ik een pyjamawants.
[ link | afbeelding ]Graphosoma italicum by Ouwesok, on Flickr
Coole naam heeft die bruine rakker!quote:Op woensdag 5 juli 2023 00:34 schreef Ouwesok het volgende:
Met de harde wind van afgelopen zondag was er in het Woldlakebos één libel die zich niet gek liet maken en gewoon op een paaltje ging zitten dat in elk geval niet heen en weer waaide.
Net als de Keizerslibel van @:EdRendum is een Bruine Glazenmaker ook nogal wat je noemt een forse unit. Ze zijn wat minder talrijk dan de blauwe en de vroege glazenmaker en de keizerslibel.
Met porceleinen kousevoetjes kon ik hem met de 5.6/180mm dicht genoeg benaderen.
[ link | afbeelding ]Aeshna grandis by Ouwesok, on Flickr
Qua bouw lijkt dit absoluut een hommel, alleen kan ik ook zo snel even niet vinden welke hommel.quote:Op dinsdag 30 april 2024 21:38 schreef Paddo het volgende:
....
Maar dan:
[ afbeelding ]
Vermoedelijk een hommel, maar ik kan geen hommels met alleen witte beharing vinden. Daarnaast zijn Hommels nou ook net van die beesten die wel wat look-a-likes hebben, dus het kan ook nog wat anders zijn....
Dit is volgens mij een akkerhommel.quote:En dan helemaal:
[ afbeelding ]
Waar zit ik naar te kijken? Nee, dit is geen grapje met een AI programma. Het beest vloog alleen weg voordat ik zijn kop goed kon zien. Het is dik, langharig, en zijn vleugels worden in rust over elkaar geslagen (net zoals bij zweefvliegen), dus het lijkt me geen wesp/bij/hommel. Maar wat dan wel?
Hier nog een slechter plaatje:
[ afbeelding ]
Voor grootte-referentie: het is een verdord brandnetelblad waar hij op zit. Ik gok dat het beest 15-20 mm is. Iemand enig idee?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |