Thanks!quote:Op zaterdag 7 mei 2022 22:01 schreef Lingue het volgende:
Geen ervaring @:Fogel maar Zwitserland schijnt ook hele mooie routes te hebben. Maar misschien net te ver?
Wel een goede tip. Ik slaap er nog een nachtje over maar denk dat een nieuwe vakantie iig het vervoer al duidelijk is 😁
Graag gedaanquote:
Je mag inderdaad de pas niet gebruiken in het land waar je woont, behalve een keer het land uit en een keer het land in. Maar als je in de buurt van de grens woont, of gewoon een los ticket de grens over koopt scheelt het al snel veel tov losse tickets kopen.quote:Op zondag 8 mei 2022 09:54 schreef exelletor het volgende:
Ik dacht het niks te vinden, maar 3 maanden onbeperkt treinen voor 339 klinkt eigenlijk wel aantrekkelijk. Met de prijzen voor vliegtickets + vliegveld ov van tegenwoordig kun je het vrij snel uithalen.
Online lees ik wel dingen over verplicht een zitplaats moeten reserveren. Geldt dat ook op het moment dat je bijvoorbeeld met de thalys naar Parijs wil? Is er iets van een overzicht van treinen en kosten waar dit voor geldt?
Upd: ik lees net ook over een reis je woonland uit en in. Laat maar zitten met mijn aantal vakantiedagen.
Verwachten dat een slaapcoupe gratis is, da’s ook raar. Een stoel hoef je niet te reserveren op dat traject.quote:Op zondag 8 mei 2022 21:34 schreef bianconeri het volgende:
Loopt met al die reserveringen toch echt wel in de papieren.
Raar dat dat zo vaak moet.
Reserveren ok, maar betaald?
Het is ook niet gratis, je betaald al via Interrail?quote:Op zondag 8 mei 2022 23:58 schreef Fogel het volgende:
[..]
Verwachten dat een slaapcoupe gratis is, da’s ook raar. Een stoel hoef je niet te reserveren op dat traject.
Enige verplichting is Kopenhagen-Hamburg. Als je niet directe trein pakt kan het ook zonder plaatsreservering, maar dan moet je wel overstappen.
In Duitsland moet je niet reserveren, maar dat heb ik wel gedaan nu, 21,20 euro totaal voor het stuk van Hamburg tot NL. Zo’n mini-coupe voor 4 man, lekker rustig.
Jammer! Met couch surfing kan het heel goedkoop worden om op pad te zijn. Moet je wel de tijd ervoor hebben ook.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 00:26 schreef Fok-it het volgende:
Zou het erg graag willen, maar geen geld voor helaas. Echt onwijs zonde gezien die actie morgen alweer afloopt.
Ik heb ze gevraagd waarom ze de sale zo weinig dagen aanbieden gezien het de 50-jarige anniversary betreft, en ze reageerden met het feit dat dit niet de enige aanbieding is die ze aanbieden dit jaar, dus ik ben benieuwdquote:Op dinsdag 10 mei 2022 07:51 schreef Fogel het volgende:
[..]
Jammer! Met couch surfing kan het heel goedkoop worden om op pad te zijn. Moet je wel de tijd ervoor hebben ook.
Beginnen met sparen dan maarquote:Op dinsdag 10 mei 2022 19:09 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik heb ze gevraagd waarom ze de sale zo weinig dagen aanbieden gezien het de 50-jarige anniversary betreft, en ze reageerden met het feit dat dit niet de enige aanbieding is die ze aanbieden dit jaar, dus ik ben benieuwd
Stuur de klantenservice een mail dat je problemen hebt bij bestellen en doe dat voordat de actie voorbij is. Als ze aardig zijn kan je het misschien toch nog voor de actieprijs krijgen.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:21 schreef WammesWaggel het volgende:
Het bestellen is mij vooralsnog niet gelukt, de site is aldoor down en de aktie is alweer bijna afgelopen.
Gedaan! Hopelijk werkt het.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:23 schreef Fogel het volgende:
[..]
Stuur de klantenservice een mail dat je problemen hebt bij bestellen en doe dat voordat de actie voorbij is. Als ze aardig zijn kan je het misschien toch nog voor de actieprijs krijgen.
Ik hoop met je mee!quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:57 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Gedaan! Hopelijk werkt het.
Als je vertrekt op zeg 8 Mei 2023 dan heb je nog een maand geldigheid toch als je een maandkaart koopt? Of loopt die tot maximaal 9 Mei 2023?
Köln-Gerolstein-Trier wordt niet meer doorgaand aangeboden, omdat het spoor op het middenstuk van het traject verwoest is door de waternoodsramp van juli 2021. Je moet dan via Koblenz, ook een aanrader.quote:Op zondag 8 mei 2022 15:13 schreef Fogel het volgende:
[..]
Thanks!
Heb inmiddels ook van @:dr_flash het volgende voorstel gekregen:
Luik - Luxemburg of Köln - Gerolstein - Trier bijvoorbeeld. Of een rondje Maastricht - Heerlen - Aken - Luik is ook leuk.
Of Köln - Siegen - Hagen en dan richting Warburg het Sauerland door. Of het Oberes Mittelrheintal (Bonn - Bingen) langs de Loreley. (pak dan wel de Zwitserse EuroCity en boek 1e klas, hoge ramen ) ook goed voor je UNESCO bucketlist.
[..]
Graag gedaan
[..]
Je mag inderdaad de pas niet gebruiken in het land waar je woont, behalve een keer het land uit en een keer het land in. Maar als je in de buurt van de grens woont, of gewoon een los ticket de grens over koopt scheelt het al snel veel tov losse tickets kopen.
Thalys moet je een plaatsreservering voor hebben, kan je hier kopen https://www.b-europe.com/EN/Booking/Pass#TravelWish
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |