abonnement Unibet Coolblue
pi_204647700
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 14:48 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Klopt we halen steeds meer traumalijers het land binnen met een moeilijke jeugd etc. dat kost geld.
Waar hebben we John vandaan gehaald dan? :?
pi_204647797
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 18:07 schreef NoXia het volgende:

Tja, waarschijnlijk sexueel misbruikt
[..]
bron
Wat heeft John S. hier dan mee te maken? Ik lees daar niks over.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 18:52:14 #103
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_204647828
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 18:49 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Wat heeft John S. hier dan mee te maken? Ik lees daar niks over.
https://nos.nl/artikel/24(...)sdrijf-in-vlissingen

quote:
De man die wordt verdacht van de dodelijke schietpartij op een zorgboerderij in Alblasserdam werd gezocht door de politie. Dat heeft Hugo Hillenaar, hoofdofficier van justitie, gezegd op een persconferentie.

De man was vermoedelijk betrokken bij een dodelijk misdrijf in Vlissingen op 4 mei. Hij was voortvluchtig. "Kort na het drama in Alblasserdam bleek dat de verdachte dezelfde man was als waar de politie uit Zeeland naar op zoek was", aldus Hillenaar.

De 38-jarige verdachte stond bij de politie bekend als "een overlast gevende persoon", zei Hillenaar, maar hij heeft geen strafblad. Ook was hij enige jaren geleden op de zorgboerderij geweest als cliënt.

Hij is gearresteerd in een park en droeg bij zijn arrestatie een wapen bij zich. Er wordt nu onderzocht of dit wapen is gebruikt bij de schietpartij in Alblasserdam. De politie gaat ervan uit dat de man alleen heeft gehandeld.
pi_204647959
Er is de laatste jaren teveel bezuinigd op de GGZ en dan krijg je dit, goed gedaan Rutte en Co
pi_204648098
quote:
Duidelijk! Dankjewel. :)
pi_204648149
Vijf pagina's maar, dat valt nog mee.
pi_204648254
Grootschalig onderzoek schietpartij Alblasserdam uitgebreid

quote:
Alblasserdam, Vlissingen - Vanochtend zijn twee vrouwen van 34 jaar en 16 jaar om het leven gekomen bij een schietincident op een zorgboerderij aan de Molensingel in Alblasserdam. Een 20-jarige vrouw en een 12-jarige jongen raakte zwaargewond en zijn met spoed naar het ziekenhuis vervoerd. De verdachte kon even later aangehouden worden. Hij wordt niet alleen verdacht van dit incident, het onderzoeksteam verdenkt de man ook van de dood van een 60-jarige man uit Vlissingen.

Alblasserdam
Vanochtend om 10.50 uur kwam er bij de meldkamer van de hulpdiensten een melding binnen van een schietpartij op de Molensingel in Alblasserdam.

Meerdere ambulances en twee traumahelikopters met een mobiel medisch team zijn ter plaatse gegaan. De eerste agenten die daar ter plaatse waren troffen twee dodelijke slachtoffers en twee zwaargewonde mensen aan. Samen met medewerkers van de ambulance hebben zij eerste hulp verleend aan de slachtoffers. Voor een 34-jarige vrouw uit Alblasserdam en een 16-jarig meisje uit Dordrecht kwam de hulp helaas te laat.

Een 20-jarige vrouw uit Alblasserdam en een 12-jarige jongen uit Hendrik-Ido-Ambacht zijn met een spoedtransport naar het ziekenhuis gebracht. Zij verblijven daar nu nog steeds. Een derde persoon raakte in shock en is door de huisarts behandeld.

Verdachte
Aan de hand van verklaringen van getuigen werd meer duidelijk over de identiteit van de verdachte. De politie startte direct met een klopjacht naar de verdachte. Agenten van team parate eenheid hebben hem aangehouden in een park in Alblasserdam. De verdachte was op dat moment gewapend. Of dat ook het vuurwapen is wat bij de schietpartij is gebruikt, zal moeten blijken uit het onderzoek

TGO
Een Team Grootschalige Opsporing (TGO) van de politie Eenheid Rotterdam gaat onderzoek doen naar de schietpartij in Alblasserdam. Inmiddels is duidelijk geworden dat de 38-jarige verdachte van de schietpartij ook in beeld komt vanwege de vondst van een dode man in Vlissingen.

Dode man in Vlissingen
Op 4 mei werd in een winkel in de Sint Jacobsstraat in Vlissingen een dode man gevonden. Hij is door een misdrijf om het leven gekomen. Het slachtoffer is de 60-jarige exploitant van Mijn Schoenmaker en de Zeeuwse Slipper Factory.

De politie kreeg woensdagavond rond 20.30 uur een melding dat de man nog niet thuis was. Agenten gingen naar de winkel en vonden de dode man. Gezien de omstandigheden werd aangenomen dat hij door een misdrijf om het leven was gekomen. Onmiddellijk werd een team grootschalig rechercheonderzoek opgestart.

Donderdagavond kwam de 38-jarige man uit Oud-Alblas in beeld als verdachte, waarop besloten werd hem met urgentie op te sporen. De man was voortvluchtig. Vrijdagmorgen kort na het drama in Alblasserdam bleek dat de gearresteerde man, dezelfde man was waar de Zeeuwse politie naar op zoek was.

Getuigen
Naast dat vele agenten de jacht op de schutter opende, hebben andere agenten zich ontfermd over de vele getuigen van dit heftige incident. Voor alle betrokkenen en getuigen is professionele hulp geregeld en beschikbaar.

U kunt het onderzoeksteam ook helpen. Vele getuigen van het incident hebben wij al gesproken, en wij kunnen ons goed voorstellen dat u zich de komende dagen nog wat herinnert. Bel dan altijd met de politie, en deel deze informatie met ons. Het TGO-team heeft aangegeven dat ook beschikbare camerabeelden vanuit de omgeving van de zorgboerderij en het park waar de verdachte is aangehouden van groot belang is voor het onderzoek.

https://www.politie.nl/ni(...)rdam-uitgebreid.html
pi_204648326
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 19:36 schreef Bolasie het volgende:
Vijf pagina's maar, dat valt nog mee.
De schutter heet John.
pi_204648504
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 19:09 schreef Cupfighter het volgende:
Er is de laatste jaren teveel bezuinigd op de GGZ en dan krijg je dit, goed gedaan Rutte en Co
Ook al zou er een top GGZ zijn, dan nog blijf je dit houden.

Niet iedereen is te helpen of wil zich laten helpen. Je post slaat dus nergens op.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_204648603
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 20:11 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Ook al zou er een top GGZ zijn, dan nog blijf je dit houden.

Niet iedereen is te helpen of wil zich laten helpen. Je post slaat dus nergens op.
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 20:11 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Ook al zou er een top GGZ zijn, dan nog blijf je dit houden.

Niet iedereen is te helpen of wil zich laten helpen. Je post slaat dus nergens op.
Oh jij komt zeker nooit buiten, je ziet toch steeds meer mafkezen buiten lopen
  Redactie Sport vrijdag 6 mei 2022 @ 20:26:26 #111
274204 crew  Mexicanobakker
pi_204648649
Tsja, een randdebiel. GGZ faalt keer op keer.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_204648660
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 20:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
Tsja, een randdebiel. GGZ faalt keer op keer.
Weet niet of je dit helemaal op de GGZ mag afschuiven. Wel vind ik dat dit soort mensen beter gemonitored moeten worden. En het is heel gek dat ze aan een wapen kunnen komen.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_204648679
Overigens vraag ik mij altijd af wat er in het hoofd omgaat van zo'n man. Vrouwen plegen bijna nooit dit soort geweldsdelicten. Wordt iemand dan toch op een of andere manier op een idee gebracht door andere gewelddadige nieuwsberichten ofzo?
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_204648809
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 20:21 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
[..]
Oh jij komt zeker nooit buiten, je ziet toch steeds meer mafkezen buiten lopen
Maar niet elke mafkees is gevaarlijk..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_204648828
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 20:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
Tsja, een randdebiel. GGZ faalt keer op keer.
Onzin, als de GGZ echt zou falen gebeuren dit soort dingen veel en veel vaker.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_204648849
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 20:28 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Overigens vraag ik mij altijd af wat er in het hoofd omgaat van zo'n man. Vrouwen plegen bijna nooit dit soort geweldsdelicten. Wordt iemand dan toch op een of andere manier op een idee gebracht door andere gewelddadige nieuwsberichten ofzo?
Daar stip je meteen het probleem aan, dat weten zelfs de beste psychologen niet eens helemaal zeker...
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_204648956
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 19:09 schreef Cupfighter het volgende:
Er is de laatste jaren teveel bezuinigd op de GGZ en dan krijg je dit, goed gedaan Rutte en Co
Dit is altijd van die simpele retoriek, er is niet bezuinigd. Er gaat jaarlijks steeds meer geld naar de zorg maar je kunt niet jaarlijks explosief meer geld in de zorg stoppen.
Dit is ook een persoon zonder een justitioneel verleden, als je dat soort personen wil opsluiten dan kan je ondertussen half Nederland wel in een dwangbuis gaan stoppen.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_204648968
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 20:39 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Daar stip je meteen het probleem aan, dat weten zelfs de beste psychologen niet eens helemaal zeker...
Nee? Is daar tot nu toe geen wetenschappelijk onderzoek naar gedaan? Ik bedoel, ik snap heel goed dat psychologen niet in het hoofd kunnen kijken van mensen maar deze man was al wel verward.

Wat zegt de wetenschap hierover? Waarom begaan veelal mannen dit soort daden en waarom doen ze het?
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_204648972
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 20:47 schreef Pedroso het volgende:

[..]
Dit is altijd van die simpele retoriek, er is niet bezuinigd. Er gaat jaarlijks steeds meer geld naar de zorg maar je kunt niet jaarlijks explosief meer geld in de zorg stoppen.
Dit is ook een persoon zonder een justitioneel verleden, als je dat soort personen wil opsluiten dan kan je ondertussen half Nederland wel in een dwangbuis gaan stoppen.
Er is niet bezuinigd??
Waarom sluiten er dan GGZ instellingen terwijl die broodnodig zijn?
pi_204649027
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 20:49 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Er is niet bezuinigd??
Waarom sluiten er dan GGZ instellingen terwijl die broodnodig zijn?
Alles is broodnodig maar het moet wel betaalbaar zijn. Er wordt jaarlijks steeds meer in de zorg gestopt, heb geen cijfers paraat waar het geld allemaal heen gaat.
En ook als je nog veel meer in de zorg gaat stoppen, waar wil je het extra personeel vandaan halen ? Er is nu al een groot tekort aan personeel in bijna alle branches.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_204649085
Hij was dus een cliënt op de zorgboerderij, dus iemand met laag iq en een of andere frustratie.
Vakman pur sang
pi_204649097
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 20:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Nee? Is daar tot nu toe geen wetenschappelijk onderzoek naar gedaan? Ik bedoel, ik snap heel goed dat psychologen niet in het hoofd kunnen kijken van mensen maar deze man was al wel verward.

Wat zegt de wetenschap hierover? Waarom begaan veelal mannen dit soort daden en waarom doen ze het?
Tja dat soort zaken zijn wel bekend, maar elke patiënt is weer anders en het is dus soms verdomd lastig in te schatten of iemand zulke dingen gaat ondernemen.

Ik was knetter suïcidaal en een heel GGZ team had het niet door, niet omdat ze niet capabel waren maar ik verborg het verdomd goed. Tevens veel gelezen erover dus kon mijn niet bestaande herstel goed faken...
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_204649115
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 20:49 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Er is niet bezuinigd??
Waarom sluiten er dan GGZ instellingen terwijl die broodnodig zijn?
Meerdere oorzaken.. maar zorgverzekeraars spelen een grote negatieve rol.

Aan de andere kant wijst onderzoek uit dat mensen beter herstellen in de thuissituatie (met flinke begeleiding!).
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_204649137
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 21:01 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Tja dat soort zaken zijn wel bekend, maar elke patiënt is weer anders en het is dus soms verdomd lastig in te schatten of iemand zulke dingen gaat ondernemen.

Ik was knetter suïcidaal en een heel GGZ team had het niet door, niet omdat ze niet capabel waren maar ik verborg het verdomd goed. Tevens veel gelezen erover dus kon mijn niet bestaande herstel goed faken...
Dat snap ik. Hoop uiteraard dat het nu een stuk beter met je gaat.

[ Bericht 10% gewijzigd door PietjePuk2000 op 06-05-2022 21:32:02 ]
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_204650037
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 18:07 schreef NoXia het volgende:

Tja, waarschijnlijk sexueel misbruikt
[..]
bron
Jarenlang je zoon misbruiken en weg komen met 2 jaar cel en een fooi.
pi_204651768
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 15:08 schreef Nober het volgende:
Afgelopen nacht...

[ twitter ]
Lekkere reet wel.
U MAD?
pi_204651769
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 21:00 schreef Lospedrosa het volgende:
Hij was dus een cliënt op de zorgboerderij, dus iemand met laag iq en een of andere frustratie.
En de slachtoffers? Is daar iets over bekend? Wat was hun relatie tot het slachtoffer? Of pure willekeur? Vind het opzienbarend dat iemand met het IQ van een pinda schijnbaar zo makkelijk aan een wapen kan komen.
U MAD?
pi_204655689
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 21:00 schreef Lospedrosa het volgende:
Hij was dus een cliënt op de zorgboerderij, dus iemand met laag iq en een of andere frustratie.
En dat zal ongetwijfeld ook door zijn advocaten worden aangevoerd voor strafvermindering. Een laag IQ of de meeste geestesziektes zijn wat mij betreft absoluut geen excuses voor strafvermindering. Ook mensen met een laag IQ weten dat je geen andere mensen mag doodmaken. Ik hoop dat hij een rechter krijgt die net zo meedogenloos is als hijzelf. Maar daar zijn er helaas niet veel van.
pi_204655933
Als de politie het serieuze vermoeden heeft dat John S. betrokken is bij een ander moordonderzoek en op zoek is naar hem, dan kun je ook stellen dat de politie een vreselijke inschattingsfout heeft gemaakt door niet op te schalen en hem landelijk ter opsporing bekend te maken.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_204657237
John S. verstuurde mail enkele minuten voor moordpartij Alblasserdam

De 38-jarige John S. uit Oud-Alblas, die volgens justitie vrijdag een 34-jarige vrouw en een 16-jarig meisje doodschoot op een zorgboerderij in Alblasserdam, beweert ’uit pure wanhoop en radeloosheid’ gehandeld te hebben omdat hem geen zorg werd verleend.

Dat blijkt uit een mail, die S. enkele minuten voor zijn daad aan de redactie van RTL Boulevard stuurde. De mail – een opsomming van diepgewortelde frustraties en haat – is ook voorzien van enkele schokkende foto’s van de doodgeschoten Johan Quist (60).

In de verstuurde mail schrijft S. over de moord op Quist 'dat deze dode random is gekozen van een chatroom voor gays om mijn wapen te controleren of deze echt is en mijn haat te uiten aan ...'

Om privacyredenen wordt deze in de mail van S. genoemde naam niet geopenbaard.

John S. beschrijft in de mail dat 'het al jaren oorlog is in mijn hoofd'. ,,Vijf jaar vertel ik huisartsen en GGZ over mijn obsessie om een vuurwapen aan te schaffen. Ik ben hiervoor in andere landen wezen zoeken maar heb nooit een stap durven zetten. Tot een paar weken geleden", aldus de verdachte.

Zelfmoordpogingen en moordgedachten
Volgens S. deed hij vijf zelfmoordpogingen in vijf maanden tijd en drong hij aan op opname in een kliniek. ,,Ga maar met je armen over elkaar zitten en wacht maar tot je je beter voelt", kreeg S. naar eigen zeggen te horen.

,,Een eerdere zelfmoordpoging was vanwege een zorgboerderij. Nooit heeft iemand wat van zich laten horen", aldus S., die zijn wapen naar eigen zeggen via chatapp Telegram zou hebben aangeschaft. S. schrijft dat hij vanaf zijn twaalfde zelfmoordgedachten heeft en vanaf zijn zestiende moordgedachten. In de mail noemt S. details, die alleen de moordenaar van Quist kan weten.

Mede om die reden worden verder geen details uit de mail geopenbaard. Politie en Openbaar Ministerie zijn op de hoogte van de volledige inhoud en betrekken die bij het onderzoek, zo stelt het OM. De nabestaanden van de slachtoffers zijn inmiddels van de mail op de hoogte gesteld.

bron: Telegraaf
pi_204657388
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 18:21 schreef Stupidisco het volgende:
John S. verstuurde mail enkele minuten voor moordpartij Alblasserdam

De 38-jarige John S. uit Oud-Alblas, die volgens justitie vrijdag een 34-jarige vrouw en een 16-jarig meisje doodschoot op een zorgboerderij in Alblasserdam, beweert ’uit pure wanhoop en radeloosheid’ gehandeld te hebben omdat hem geen zorg werd verleend.

Dat blijkt uit een mail, die S. enkele minuten voor zijn daad aan de redactie van RTL Boulevard stuurde. De mail – een opsomming van diepgewortelde frustraties en haat – is ook voorzien van enkele schokkende foto’s van de doodgeschoten Johan Quist (60).

In de verstuurde mail schrijft S. over de moord op Quist 'dat deze dode random is gekozen van een chatroom voor gays om mijn wapen te controleren of deze echt is en mijn haat te uiten aan ...'

Om privacyredenen wordt deze in de mail van S. genoemde naam niet geopenbaard.

John S. beschrijft in de mail dat 'het al jaren oorlog is in mijn hoofd'. ,,Vijf jaar vertel ik huisartsen en GGZ over mijn obsessie om een vuurwapen aan te schaffen. Ik ben hiervoor in andere landen wezen zoeken maar heb nooit een stap durven zetten. Tot een paar weken geleden", aldus de verdachte.

Zelfmoordpogingen en moordgedachten
Volgens S. deed hij vijf zelfmoordpogingen in vijf maanden tijd en drong hij aan op opname in een kliniek. ,,Ga maar met je armen over elkaar zitten en wacht maar tot je je beter voelt", kreeg S. naar eigen zeggen te horen.

,,Een eerdere zelfmoordpoging was vanwege een zorgboerderij. Nooit heeft iemand wat van zich laten horen", aldus S., die zijn wapen naar eigen zeggen via chatapp Telegram zou hebben aangeschaft. S. schrijft dat hij vanaf zijn twaalfde zelfmoordgedachten heeft en vanaf zijn zestiende moordgedachten. In de mail noemt S. details, die alleen de moordenaar van Quist kan weten.

Mede om die reden worden verder geen details uit de mail geopenbaard. Politie en Openbaar Ministerie zijn op de hoogte van de volledige inhoud en betrekken die bij het onderzoek, zo stelt het OM. De nabestaanden van de slachtoffers zijn inmiddels van de mail op de hoogte gesteld.

bron: Telegraaf
Nou zo lopen er waarschijnlijk nog vele duizenden van rond in Nederland.
Nl geeft al ver meer uit dan de meeste omringende landen aan GGZ, meeste van de wereld zelfs.
Tja wat moet je hiermee aan, lui preventief vastzetten net als vroeger? Of preventief een spuitje?
Vakman pur sang
  zaterdag 7 mei 2022 @ 18:38:23 #132
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_204657399
Als je zoveel zelfmoordpogingen laat mislukken, dan geloof ik er niet zo erg in. De moordgedachten waren duidelijk sterker dan de zelfmoordgedachten. Hij lijkt me een puur slecht mens die zich ook nog eens op een pathetische manier probeert in te dekken om zijn eigen verantwoordelijkheid te ontlopen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_204657416
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 18:38 schreef livelink het volgende:
Als je zoveel zelfmoordpogingen laat mislukken, dan geloof ik er niet zo erg in. De moordgedachten waren duidelijk sterker dan de zelfmoordgedachten. Hij lijkt me een puur slecht mens die zich ook nog eens op een pathetische manier probeert in te dekken om zijn eigen verantwoordelijkheid te ontlopen.
Zo te zien heeft iedereen schuld, behalve hij zelf. Zo typisch.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 7 mei 2022 @ 18:44:06 #134
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_204657453
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 18:21 schreef Stupidisco het volgende:
John S. verstuurde mail enkele minuten voor moordpartij Alblasserdam

De 38-jarige John S. uit Oud-Alblas, die volgens justitie vrijdag een 34-jarige vrouw en een 16-jarig meisje doodschoot op een zorgboerderij in Alblasserdam, beweert ’uit pure wanhoop en radeloosheid’ gehandeld te hebben omdat hem geen zorg werd verleend.

Dat blijkt uit een mail, die S. enkele minuten voor zijn daad aan de redactie van RTL Boulevard stuurde. De mail – een opsomming van diepgewortelde frustraties en haat – is ook voorzien van enkele schokkende foto’s van de doodgeschoten Johan Quist (60).

In de verstuurde mail schrijft S. over de moord op Quist 'dat deze dode random is gekozen van een chatroom voor gays om mijn wapen te controleren of deze echt is en mijn haat te uiten aan ...'

Om privacyredenen wordt deze in de mail van S. genoemde naam niet geopenbaard.

John S. beschrijft in de mail dat 'het al jaren oorlog is in mijn hoofd'. ,,Vijf jaar vertel ik huisartsen en GGZ over mijn obsessie om een vuurwapen aan te schaffen. Ik ben hiervoor in andere landen wezen zoeken maar heb nooit een stap durven zetten. Tot een paar weken geleden", aldus de verdachte.

Zelfmoordpogingen en moordgedachten
Volgens S. deed hij vijf zelfmoordpogingen in vijf maanden tijd en drong hij aan op opname in een kliniek. ,,Ga maar met je armen over elkaar zitten en wacht maar tot je je beter voelt", kreeg S. naar eigen zeggen te horen.

,,Een eerdere zelfmoordpoging was vanwege een zorgboerderij. Nooit heeft iemand wat van zich laten horen", aldus S., die zijn wapen naar eigen zeggen via chatapp Telegram zou hebben aangeschaft. S. schrijft dat hij vanaf zijn twaalfde zelfmoordgedachten heeft en vanaf zijn zestiende moordgedachten. In de mail noemt S. details, die alleen de moordenaar van Quist kan weten.

Mede om die reden worden verder geen details uit de mail geopenbaard. Politie en Openbaar Ministerie zijn op de hoogte van de volledige inhoud en betrekken die bij het onderzoek, zo stelt het OM. De nabestaanden van de slachtoffers zijn inmiddels van de mail op de hoogte gesteld.

bron: Telegraaf
De instanties hebben weer eens gefaald.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_204657523
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 18:44 schreef superniger het volgende:

[..]
De instanties hebben weer eens gefaald.
Zo'n uber makkelijke conclusie... ik heb zelf tijdens mijn opnames gezien dat mensen zicht laten opnemen maar dan vertikken om een beetje inzet te tonen.

De GGZ is geen wondermiddel die iedereen kan genezen..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_204657544
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 18:37 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou zo lopen er waarschijnlijk nog vele duizenden van rond in Nederland.
Nl geeft al ver meer uit dan de meeste omringende landen aan GGZ, meeste van de wereld zelfs.
Tja wat moet je hiermee aan, lui preventief vastzetten net als vroeger? Of preventief een spuitje?
Als je ze preventief vast zet dan beginnen er weer groepen te klagen dat het onmenselijk is etc...
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_204657550
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 18:38 schreef livelink het volgende:
Als je zoveel zelfmoordpogingen laat mislukken, dan geloof ik er niet zo erg in. De moordgedachten waren duidelijk sterker dan de zelfmoordgedachten. Hij lijkt me een puur slecht mens die zich ook nog eens op een pathetische manier probeert in te dekken om zijn eigen verantwoordelijkheid te ontlopen.
Toch vraag ik me wel af waarom het altijd mannen zijn die met dit soort moordgedachten rondlopen. Hoe kan dit? Waardoor worden dit soort gekken geïnspireerd?

[ Bericht 10% gewijzigd door PietjePuk2000 op 07-05-2022 19:13:40 ]
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  zaterdag 7 mei 2022 @ 18:54:50 #138
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_204657591
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 18:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Toch vraag ik me wel af waarom het altijd mannen zijn die met dit soort moordgedachten rondlopen. Hoe kan dit? Waardoor worden dit soort gekken geïnspireerd?
Ik denk niet dat alleen mannen moordfantasieën hebben. Ik denk wel dat ze eerder stappen ondernemen om ze ook waar te maken. Wellicht door testosteron?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_204657601
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 18:54 schreef livelink het volgende:

[..]
Ik denk niet dat alleen mannen moordfantasieën hebben. Ik denk wel dat ze eerder stappen ondernemen om ze ook waar te maken. Wellicht door testosteron?
En waar komen die gedachten vandaan?
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  zaterdag 7 mei 2022 @ 18:58:55 #140
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_204657638
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 18:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
En waar komen die gedachten vandaan?
Geen idee, boosheid, frustratie, gevoel dat je tekort is gedaan, hechtingsproblematiek, nare jeugd, gepest, hersenbeschadigingen?

Noem het allemaal maar op. Ik kan me wel 1000 redenen voorstellen dat iemand moordgedachten heeft. Gelukkig blijft het meestal bij gedachten en zijn er maar weinig die dan alle moeite doen om een wapen te verkrijgen en die leeg te schieten op 5 personen :(
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_204657714
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 18:58 schreef livelink het volgende:

[..]
Geen idee, boosheid, frustratie, gevoel dat je tekort is gedaan, hechtingsproblematiek, nare jeugd, gepest, hersenbeschadigingen?

Noem het allemaal maar op. Ik kan me wel 1000 redenen voorstellen dat iemand moordgedachten heeft. Gelukkig blijft het meestal bij gedachten en zijn er maar weinig die dan alle moeite doen om een wapen te verkrijgen en die leeg te schieten op 5 personen :(
Treurige zaak.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_204657876
Preventie blijft bij dit soort einzelgängers volgens mij wel een ondoenlijke zaak. Ik vind het dan ook niet eerlijk om de GGZ hiervan de schuld te geven.

Wel denk ik dat het goed is als de fascinatie voor wapens en de dood (die je toch nog steeds veel ziet voorkomen in films en games) meer en meer uit onze samenlevingen gaat verdwijnen. Wat je ziet daar word je mee beïnvloed.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_204657897
Volgens mij heeft de politie in deze situatie ook gefaald.
  Moderator zaterdag 7 mei 2022 @ 19:36:32 #144
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204658056
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 18:44 schreef superniger het volgende:

[..]
De instanties hebben weer eens gefaald.
Ja, natuurlijk, want jij gelooft zijn verhaal? Kom aan, zeg.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_204658937
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 18:58 schreef livelink het volgende:

[..]
Geen idee, boosheid, frustratie, gevoel dat je tekort is gedaan, hechtingsproblematiek, nare jeugd, gepest, hersenbeschadigingen?

Noem het allemaal maar op. Ik kan me wel 1000 redenen voorstellen dat iemand moordgedachten heeft. Gelukkig blijft het meestal bij gedachten en zijn er maar weinig die dan alle moeite doen om een wapen te verkrijgen en die leeg te schieten op 5 personen :(
Ik heb/had een dwangstoornis met dwanggedachten. Een van de dingen die je leert tijdens therapie zijn gedachten die gemeld zijn door normale mensen. Je schrikt je kapot van de gemelde gedachten, maar het laat meteen zien dat iedereen wel eens op zijn zachts gezegd vreemde gedachten heeft.

Als je labiel bent door bijvoorbeeld een depressie kan dit resulteren in dit soort incidenten..

Maar niet elk persoon die een depressie heeft zulke gedachten of gaat over tot dit soort dingen.. Aan de andere kant hoeft zo'n dader lang niet altijd labiel te zijn...

Is gewoon allemaal fucking complex en iets wat van alle tijden is en zal blijven..

Overigens zijn er (zwakke) bewijzen dat dit ook getriggerd kan worden door medicatie op en afbouw. Lijkt vooral te spelen bij personen onder de 20.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  zaterdag 7 mei 2022 @ 21:47:17 #146
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_204659899
Ik keur het niet goed maar ik begrijp hem wel. Je moet wat als de instanties niet naar je luisteren!!!!!
pi_204659967
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 20:27 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Weet niet of je dit helemaal op de GGZ mag afschuiven. Wel vind ik dat dit soort mensen beter gemonitored moeten worden. En het is heel gek dat ze aan een wapen kunnen komen.
Niets geks aan. Als je weet waar je moet zoeken kun je er binnen een paar dagen een hebben.
  Moderator zaterdag 7 mei 2022 @ 22:10:12 #148
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204660450
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 21:47 schreef damsco het volgende:
Ik keur het niet goed maar ik begrijp hem wel. Je moet wat als de instanties niet naar je luisteren!!!!!
Ze hebben dus wel geluisterd volgens zijn eigen bericht, he?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_204660610
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 21:00 schreef Lospedrosa het volgende:
Hij was dus een cliënt op de zorgboerderij, dus iemand met laag iq en een of andere frustratie.
Op zorgboerderijen komen niet alleen cliënten met een laag IQ. Er komen bijvoorbeeld ook mensen met ADHD, PDD-NOS, ed. Het IQ kan bij die mensen best normaal of bovengemiddeld zijn.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_204661428
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 19:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, natuurlijk, want jij gelooft zijn verhaal? Kom aan, zeg.
Inderdaad, wat klopt er van zijn verhaal, dit figuur gewoon een forse tijd uit de samenleving houden door middel van een gevangenisstraf
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')