Jawel maar ik zie nog een heleboel problemen aan de horizon opdoemen.quote:Op zondag 8 mei 2022 14:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
https://www.morningstar.com/stocks/xams/ffarm/financials
Normalized eps.. +-35 cent te verwachten... Cq waardering van 5 euro wel waard ongeveer. Grove eerste schatting.
Dit is wel koopwaardig dat aandeel zou ik zeggen.
Op basis van earnings cijfers dan.
Tell us?quote:Op zondag 8 mei 2022 15:46 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Jawel maar ik zie nog een heleboel problemen aan de horizon opdoemen.
Afgezien van dat verhaal mbt geen tech aandeel, de berekening is op basis van tech ratio's met voornamelijk Facebook.quote:Op zondag 8 mei 2022 14:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Heb er even snel doorheen gelezen.
Ik vind het argument dat Tesla geen technologiebedrijf is omdat ze (nog) geen winst maken op hun overige technologische divisies (energy storage, AI, Dojo, FSD, robotics, etc) niet echt heel sterk.
Dat zou betekenen dat Tellurian geen LNG bedrijf is of BeyondMeat geen bedrijf in vleesvervangers is, omdat ze nog geen winst maken?
Het argument van "marktaandeel" is ook niet zo sterk.
In een markt die nog lang niet verzadigd is, kan Tesla momenteel alle auto's die ze produceren kwijt, ondanks dat de productiecapaciteit blijft groeien en ze de prijzen meerdere malen verhoogd hebben.
Vorig jaar is de productie zo'n 80% gegroeid en met een hele goede marge, dat is het enige dat telt.
Verder vergelijkt hij het marktaandeel van Tesla (EV's only) met dat van legacy autofabrikanten. Dan kom je op 2% in de USA. Maar kijk je puur naar EV's dan is het marktaandeel van Tesla in de USA dominant. met 70% in 2021... Niet dat het heel belangrijk is in zo'n groeiende en niet verzadigde markt maar het is wel appels met peren vergelijken.
Dat Tesla geen "betaalbaar" model heeft, is correct. Maar stel dat Tesla nu een "Model 2" zou aankondigen dan is er op dit moment geen enkel voordeel voor het merk. De productiecapaciteit neemt nog steeds toe, ze verkopen alles wat ze produceren. Wat zou een goedkoop model op dit moment doen voor Tesla? Niets, het zou alleen maar productiecapaciteit kosten en lagere marges opleveren.
Voorlopig staan de Semi en Cybertruck nog op de wachtlijst dus genoeg te doen.
En ja, het aandeel Tesla is stevig overgewaardeerd. Als je een adres voor me weet waar ik die aandelen voor ¤135 kan kopen dan hou ik mee aanbevolen.
Letterlijk alles.quote:
Alles wat je zegt laat niks blijken van een bedrijf dat minder functie heeft dan eerst.quote:Op zondag 8 mei 2022 17:19 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Letterlijk alles.
Volumes dalen, kosten stijgen, die kosten kunnen ze niet goed doorbelasten, ziektes gaan rond. Algemene tendens rond boeren en vee is slecht. Dividend kunnen ze niet houden lijkt me.
Maar het staat nu idd al zo laag dat het meeste wellicht al wel in de prijs zit.. maar is niet direct een aanrader. Ik blijf alleen zitten omdat ik nu toch al veel verlies heb en het inmiddels geen grote positie meer is en ergens heb ik wel sympathie voor het bedrijf.
Als Tesla in de USA met een marktaandeel van 2% op de totale automarkt nu zo'n 70% van de EV-markt in handen heeft, dan is het punt van "verzadiging" nog lang niet bereikt en doet die 70% er niet zoveel toe, dat cijfer geeft meer aan wat de concurrentie op dit moment kan produceren (want ook andere merken hebben wachtlijsten voor hun EV's).quote:Op zondag 8 mei 2022 17:19 schreef ludovico het volgende:
Je mist overigens het punt dat marktaandeel tegen je werkt als je nog moet groeien. Immers, als je de markt hebt verzadigd houdt de groei op.
Das het punt inderdaad je switched alles naar jouw overtuiging. Maar het is hetzelfde principe dat je nu opeens als positief aangrijpt.quote:Op zondag 8 mei 2022 18:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als Tesla in de USA met een marktaandeel van 2% op de totale automarkt nu zo'n 70% van de EV-markt in handen heeft, dan is het punt van "verzadiging" nog lang niet bereikt en doet die 70% er niet zoveel toe, dat cijfer geeft meer aan wat de concurrentie op dit moment kan produceren (want ook andere merken hebben wachtlijsten voor hun EV's).
Neem een bedrijf als Toyota; die willen in 2030 zo'n 3,5 miljoen EV's produceren. Dat is maar 1/3e van wat ze nu in totaal aan auto's produceren en Tesla haalt dat aantal van 3.5 miljoen waarschijnlijk al in 2024 of 2025, tegenover 935.000 geproduceerde auto's in 2021.
Uiteindelijk kan ik de toekomst ook niet voorspellen. Ik zie andere merken in de media grote ambities uitspreken, met GM voorop. Maar kijk ik naar de aantallen die ze zeggen te willen gaan produceren in 2030 (GM heeft het over 5 miljoen stuks), dan blijven ze ook in dat jaar nog ~4 tot 5 jaar achterlopen op Tesla.
Maar goed, ik zie het door mijn eigen roze bril
Hier hetzelfde. Alleen 'slechts' -46,14%. Was een kleine positie en is inmiddels 0,60% van mijn portefeuille. Soms denk ik: "zal ik gaan middelen?" Maar ik zou het aandeel niet hebben gekocht als het al niet in portefeuille zat. Dat is een aardige indicatie om vooral stil te blijven zitten en niets te doen. De enige reden om het wel te doen, is omdat ik te veel speculaties lees over een mogelijk overnamebod en (als dat komt) mijn stukken niet gedwongen met verlies van de hand wil doen.quote:Op zondag 8 mei 2022 14:00 schreef AQuila360 het volgende:
Ik zit ook in FF maar sta al op -66%.. en het dividend zal er ook wel aan gaan volgend jaar. Maar het is inmiddels mn kleinste positie dus wat ik heb laat ik staan en dan zien we het wel.
Ik koop ook steeds wat ik al heb bij, eerder reeds verkocht op een hogere prijs... Beetje PostNL.quote:Op zondag 8 mei 2022 18:43 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Hier hetzelfde. Alleen 'slechts' -46,14%. Was een kleine positie en is inmiddels 0,60% van mijn portefeuille. Soms denk ik: "zal ik gaan middelen?" Maar ik zou het aandeel niet hebben gekocht als het al niet in portefeuille zat. Dat is een aardige indicatie om vooral stil te blijven zitten en niets te doen. De enige reden om het wel te doen, is omdat ik te veel speculaties lees over een mogelijk overnamebod en (als dat komt) mijn stukken niet gedwongen met verlies van de hand wil doen.
Zo denk ik er ook over, en blijf ook gewoon zitten en hopelijk maken ze er nog iets van.quote:Op zondag 8 mei 2022 18:43 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Hier hetzelfde. Alleen 'slechts' -46,14%. Was een kleine positie en is inmiddels 0,60% van mijn portefeuille. Soms denk ik: "zal ik gaan middelen?" Maar ik zou het aandeel niet hebben gekocht als het al niet in portefeuille zat. Dat is een aardige indicatie om vooral stil te blijven zitten en niets te doen. De enige reden om het wel te doen, is omdat ik te veel speculaties lees over een mogelijk overnamebod en (als dat komt) mijn stukken niet gedwongen met verlies van de hand wil doen.
PostNL heb ik ook een kleine positie en die blijf ik ook wel aanhouden ja. En dan zien we het welquote:Op zondag 8 mei 2022 18:46 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik koop ook steeds wat ik al heb bij, eerder reeds verkocht op een hogere prijs... Beetje PostNL.
Zou wel wat meer kunnen diversificeren maar de beurs is niet goedkoop geweest de laatste tijd.
Dan springt een partij als PostNL er voor mij wel snel uit. Steady 10% dividend kunnen leveren = minimaal 50% ondergewaardeerd.
Denk dat als die hem aantikt ik mijn put opties aex er ook maar uit ga knallen.
Chill, die buy order op 3.0 gelukkig fout ingezet op dagorder.quote:Op maandag 9 mei 2022 09:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
PostNL door het putje.
Het is dat ik er al genoeg van heb, anders zou ik mss wat bijkopen.
quote:The company, which delivers parcels and letters across Belgium, the Netherlands and Luxembourg, expects normalised earnings before interest and taxes (EBIT) of 170 million to 210 million euros ($179 million-$221 million) in 2022.
It had earlier forecast a normalised EBIT in the 210 million-240 million euro range.
Laat maar zeggen dat 75% als structureel gezien wordt kvind dat nogal een aanname.quote:PostNL rekent nu voor 2022 op 170 tot 210 miljoen euro aan genormaliseerde EBIT. Dat was 210 tot 240 miljoen euro, een verlaging met 16 procent.
Het aandeel PostNL daalt maandag 11,8 procent naar 2,72 euro.
Het is de vraag hoeveel zuur er nog in het vat zit voor Philips na alle kwaliteitsproblemen en mogelijk schadeclaims / rechtszaken.quote:Op maandag 9 mei 2022 11:30 schreef Soldier2000 het volgende:
Wat denken jullie van Philips? Gaat aardig door het putje nu.
Het risico van rechtzaken in Amerika hangt nog steeds boven de markt. Met het aandeel Bayer geleerd dat dit heel lang een negatieve impact kan hebben op de koers. Ik blijf er dus nog vanaf.quote:Op maandag 9 mei 2022 11:30 schreef Soldier2000 het volgende:
Wat denken jullie van Philips? Gaat aardig door het putje nu.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |