In de lente/zomer ziet het er sowieso tof uit vind ik, wie wil er nou geen bounty-eiland met flamingo's als tuin.quote:Op donderdag 12 mei 2022 22:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb niet voor niets een flamingo bij de vjiver staan.![]()
Dat getemperde roze met diepgroen van de passiebloem was wel de bedoeling, al had ik iets meer een aardetint verwacht. Ik heb vanavond weer eindeloos plaatjes door de Histor visualizer gehaald, maar er is geen kleur die ik mooier vind voor de muur. Ik doe het er dus maar mee. Aan de andere kant van de muur laat ik er nog wilde wingerd tegenaan groeien, dus het zal sowieso een groene bedoening worden.
Foto?quote:Op vrijdag 13 mei 2022 23:05 schreef Claudia_x het volgende:
Vanavond trouwens de zinken deklijst gemonteerd! Dat paste eigenlijk niet - onze fout - maar gelukkig hebben we een handige buurman met slijptol die uit ons uit de brand heeft geholpen. Ik ben blij met het resultaat, het ziet er nu af uit. En de wingerd is geplant.
Vandaag hard gewerkt, maar wel wat foto's gemaakt!quote:
En hij is best fijn te plaatsen, als je er wat handigheid in hebt! Ik vrees alleen dat het verschil in hoogte met de tuin hier en daar wat te groot wordt, dus ik ga toch weer wat grond bestellen en de tuinkant langs de rand wat ophogen.quote:
Met de tuin is het net zo, het is soms moeilijk een balans te vinden tussen verbeteringen doorvoeren en onderhoud blijven plegen.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 21:25 schreef yinu het volgende:
Ik vind het roze kleurtje heel goed bij de bakstenen en de cortenstalen rand. Inderdaad, jullie hebben veel werk verzet! En wat een mooie reparaties maakt jullie schilder. Ik heb hier ook ergens houtrot, heel irritant, nu moeten we dat weer laten maken... Het is ook nooit af he.
Maar ja, het houdt je van de straatquote:Op zaterdag 14 mei 2022 21:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Met de tuin is het net zo, het is soms moeilijk een balans te vinden tussen verbeteringen doorvoeren en onderhoud blijven plegen.
Tis alleen zo duurquote:Op zaterdag 14 mei 2022 20:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En hij is best fijn te plaatsen, als je er wat handigheid in hebt!
Ik schrik er elke dag nog even van.quote:
Dat is heel herkenbaar, al is onze lijst waarschijnlijk minder lang. Op onze lijst staat nog:quote:Op zaterdag 14 mei 2022 22:21 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Tis alleen zo duur.
Ach, komt op de wishlist. Want dat plastic strookje tussen gras en borders is ook niet echt een sustainable oplossing![]()
.
Hier hebben we namelijk naast de constante afweging tussen onderhoud en verbetering. Vooral een hele lange prioriteitenlijst die erg veels te duur is om alles te doen.
Kan me wel voorstellen, maar ik scrollde langs de foto's en dacht "Oh ja, roze muurtje. Kan best."quote:Op zaterdag 14 mei 2022 22:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik schrik er elke dag nog even van.
Ja, zo'n beetje alles kost minimaal 1500-2000 euro, lijkt wel een wetmatigheid. Ik schrik niet meer van dat soort bedragen. Ik vind het eerder jammer dat grote dingen tienduizenden euro's kosten. Die zijn eigenlijk niet haalbaar voor ons, zoals een huisje bouwen achter de kas.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 22:40 schreef bleiblei het volgende:
Er zitten wat erg dure tussen, maar verder is het nog redelijk doable. Tis alleen zo jammer dat bij alles waarvan ik denk... oh, dat zal niet duur zijn. Tegenwoordig ook minimaal 2000 euro kost.
Met de schuurdeur heb ik weer geen moeite. Het steen absorbeert de kleur alleen wat anders en daardoor pakt het niet uit zoals ik in m'n hoofd had. Maar ik ga het nu echt loslaten. Ik weet geen betere kleur en bovendien wil ik nu geen tijd besteden aan het opnieuw schilderen. Er is genoeg te doen. Het pad moet af zodat er geen wit zand meer m'n huis in komt.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 22:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Kan me wel voorstellen, maar ik scrollde langs de foto's en dacht "Oh ja, roze muurtje. Kan best."
Ja echt alles kost inderdaad al meteen 2000 euro. En dan zijn er nog de tegenvallers inderdaad. Wij hadden hoog op onze prioriteitenlijst:quote:Op zaterdag 14 mei 2022 22:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, zo'n beetje alles kost minimaal 1500-2000 euro, lijkt wel een wetmatigheid. Ik schrik niet meer van dat soort bedragen. Ik vind het eerder jammer dat grote dingen tienduizenden euro's kosten. Die zijn eigenlijk niet haalbaar voor ons, zoals een huisje bouwen achter de kas.
Heb ik nog iets om naar uit te kijken als ik een vijftigplusser ben.
Ik vind het echt heel leuk staan. Ik ben al een tijdje aan het overwegen om een klein stukje pui van de uitbouw hier roze te schilderen (is nu wit). Voor het gezellige warme mediterrane effect. Dus ik heb een soort obsessie met roze muren/puien.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 22:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Met de schuurdeur heb ik weer geen moeite. Het steen absorbeert de kleur alleen wat anders en daardoor pakt het niet uit zoals ik in m'n hoofd had. Maar ik ga het nu echt loslaten. Ik weet geen betere kleur en bovendien wil ik nu geen tijd besteden aan het opnieuw schilderen. Er is genoeg te doen. Het pad moet af zodat er geen wit zand meer m'n huis in komt.![]()
Misschien is het wel aardig als ik er een olijfboompje in pot voor zet. Een cactus lijkt me ook tof, maar tijdens onze vakantie in Italië ben ik in een cactus terechtgekomen en ik denk dat het beter is dat ik cactussen mijd.
Het grappig is dat ik ook meteen dacht 'bij die deur vind ik het heel mooi, maar het muurtje weet ik nog niet'.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 22:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Met de schuurdeur heb ik weer geen moeite. Het steen absorbeert de kleur alleen wat anders en daardoor pakt het niet uit zoals ik in m'n hoofd had. Maar ik ga het nu echt loslaten. Ik weet geen betere kleur en bovendien wil ik nu geen tijd besteden aan het opnieuw schilderen. Er is genoeg te doen. Het pad moet af zodat er geen wit zand meer m'n huis in komt.![]()
Misschien is het wel aardig als ik er een olijfboompje in pot voor zet. Een cactus lijkt me ook tof, maar tijdens onze vakantie in Italië ben ik in een cactus terechtgekomen en ik denk dat het beter is dat ik cactussen mijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |