quote:Even een vraagje over die stoomreiniger..
Op dinsdag 11 februari 2003 21:35 schreef Khadgar het volgende:
Zo, Khadgar's 8bit nes is weer helemaal het heertje:- Volledig gedemonteerd
- De kappen en alle kunstof delen met de stoomreiniger schoongemaakt (de bagger en nicotine kwam er van af druipen
- De connector gereinigd en opgespannen (de carts hoeven niet eens meer naar beneden gedrukt in de meeste gevallen)
- Pootje doorgeknipt, dus voorbereid op eventuele US spellen
- Controllers uit elkaar gehaald, kabelbreuk bij de controller weggehaald, alle bagger eruit gebaggerd (VEEL, dit is dus echt een aanrader)
- En nu alles aangesloten op de AV ipv kabel. En op de surround speakers ipv tv speakers.
- Carts zijn ook weer schoon en spelen als een tierelier.Eventjes als opmerking nog: deze NES heb ik gekocht voor 5 euro (kaal, dus zonder games/controllers/voeding) en er werd bijgezegd dat de beeldkwaliteit niet goed was. De oorzaken van dit soort problemen zijn meestal op 2 plekken terug te brengen:
- De connector is goor en/of verbind niet goed (komt het meeste voor)
- De modulator is rot (sluit op AV aan om te testen)En zo blijkt dus weer dat je met een paar uurtjes knutselen een Nintendo hebt die gewoon weer als nieuw is, er mooi uit ziet en ook weer lekker speelt!
Lex
quote:Zo'n ding kost iets van 400/500 euro (degene die wij hebben, is gekocht op een horecabeurs), maar ook de blokker heeft een mini versie (maar ik weet niet hoeveel kracht erachter zit). Misschien kun je hem huren bij de gamma oid?
Op zaterdag 15 februari 2003 15:49 schreef FilmFanaat het volgende:[..]
Even een vraagje over die stoomreiniger..
Waar haal je die en wat kost ie?
Ik heb namelijk 2 nintendo's staan die geel als een kanarie zijn
Wat misschien een 10x goedkopere optie is: Koop bij de 2e hands gameshop een tweetal defecte nesjes voor 5 euro, die nog mooie kappen hebben. FF binnenwerk omzetten (kwestie van HEEL VEEL schroefjes) en klaar. Eventueel kun je de rotte nesjes nog repareren/gebruiken voor onderdelen of experimenten.
Die van TV is echt goed! Je kan er ook je stoelen mee schoonmaken...
In de buurt zit zo geen 2de hands gameshop helaas..
Ik heb gister trouwens gratis een "Super Com Pro.1" meegenomen bij iemand. Het is een soort kopier voor de Snes..
Iemand een idee wat het precies doet? Kun je gewoon een spel op diskette zetten en dan op je pc spelen of zo?
quote:Nee joh sufferd! De truc is dat je spellen bietst van iedereen (videotheek (vroegah)) en die op floppy kopieert zodat je op een gegeven moment honderden games hebt liggen. Eventueel kun je die diskettes tegenwoordig ook maken op je pc, zodat je ze 'echt' kunt spelen.
Op zondag 16 februari 2003 15:47 schreef FilmFanaat het volgende:
Slik.. 400 a 500 euro is een beetje aan de hoge kant
Misschien dan toch maar gaan voor de stoom eendIn de buurt zit zo geen 2de hands gameshop helaas..
Ik heb gister trouwens gratis een "Super Com Pro.1" meegenomen bij iemand. Het is een soort kopier voor de Snes..
Iemand een idee wat het precies doet? Kun je gewoon een spel op diskette zetten en dan op je pc spelen of zo?
Super Com Pro 1 ken ik niet. Ik ken alleen de Super Wild Card, die is echt te gaaf voor woorden.
Misschien double team ![]()
Tenminste als het zo heet... weet het al niet eens meer
Beetje vage uitleg, maar het was al 10-12 jaar geleden ![]()
quote:So, das snel
Op dinsdag 18 februari 2003 00:22 schreef dJ-Zcore het volgende:
Ed.Misschien double team
Tenminste als het zo heet... weet het al niet eens meer
[Dit bericht is gewijzigd door EdSchouten op 18-02-2003 00:25]
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 00:21 schreef Poepoog het volgende:[..]
Hij was toch koerier en je kon toch ook naar beneden ala Mario?
quote:Dat klinkt bekend
Op dinsdag 18 februari 2003 00:27 schreef Poepoog het volgende:
Bladerunner???
[Dit bericht is gewijzigd door EdSchouten op 18-02-2003 00:29]
quote:Ja dat kan ook : )
Op dinsdag 18 februari 2003 00:27 schreef X.T.C het volgende:
Power blade volgens mij
Met die hamburgers
[Dit bericht is gewijzigd door EdSchouten op 18-02-2003 00:31]
quote:Ja ik had dit spel vroeger ook, maar kan hem nog vaagjes herinneren.'k ga maar eens een emu downloaden en kijken of ie nog ergens te vinden is.Bedankt voor de tip!
Op dinsdag 18 februari 2003 00:30 schreef EdSchouten het volgende:
http://gamez.com/games/games.x?p=nes&game=powerblade
Toch power blade! Die hoes komt me ZO bekend voor!
quote:Ik ben sneller dan het geluid
Op dinsdag 18 februari 2003 00:23 schreef EdSchouten het volgende:So, das snel
Take this ID card for
Sector ?. Good Luck!
Altijd dezelfde tekst
Enig
Ik was bij de eindbaas bij solstice, maar toen gooide hij iets en toen leek het alsof het spel klaar was? Is dat ook zo of moest ik gewoon snel reageren op iets? Het leek me vrij simpel, al is solstice niet echt een spel om een eindbaas te hebben, net als lolo zeg maar. =[
Lex
quote:Chrono trigger en Final Fantasy 3 zijn nou juist de spellen die je compleet zou moeten hebben.
Op dinsdag 11 februari 2003 21:29 schreef Notorious_Roy het volgende:
Inderdaad, het liefst heb ik natuurlijk wel de doosjes, maar het hoeft niet perséVoor de SNES wil ik eigenlijk alles met doos, behalve de games die dan 100 euro gaan kosten (CT, FF3 etc) Dan maar zonder doos denk ik dan...
D'r zit juist een meerwaarde bij die spellen, want je krijgt er een map bij die erg handig als je aan het spelen bent en een instruction booklet die vaak vele pagina's dik zijn met uitleg over potions en allerlei.
Een spel als supermetroid boeit me niet zo om die nou compleet te hebben. Die gaat ook nog wel eens weg voor ¤40,- t/m ¤100,-. Dat ga ik toch zeker niet betalen voor een spel met alleen doosje en booklet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |