abonnement Unibet Coolblue
pi_204607255
Vanmiddag klokslag 12 uur ging hier weer het luchtalarm af. Een boel gejoel en niemand doet wat. Want het is een test. Maar stel je nou voor: Rotterdam weigert in het weekend om een Russisch olieschip te lossen en Poetin wordt wakker met een wodka-kater en leest dit in de krant. Hij staat laat op, dan is het ongeveer 8 uur hier. En dan denktie: ik zal die flikkers eens even en hij besluit samen met Lavrov een Sarmat (nucleaire lange-afstandsraket, NAVO-codenaam: SS-X-30 Satan 2) af te vuren op Rotterdam, het zal weer eens niet.
Dat kreng wordt dan afgevuurd vanaf lanceerbasis Plesetsk

en zal er ongeveer vier uurtjes over doen. De kop van de raket arriveert dan iets na twaalven in Nederland.


Hoe doe je dat dan met een testjoel? Ik bedoel, iedereen blijft lekker op zijn zolderkamer zitten op 2 mei om 12 uur terwijl er een Satansraket onze kant op komt met een kernkop.
Dus dan moet er omgeroepen worden. Met echt "De Russen komen!!!" We kunnen daar altijd wel een FOK!ker op inzetten, die hebben ervaring mee. Ik stel voor om dan alle moskeeën te enteren, want die hebben van die handige megatoeters waarmee je om kunt roepen.


Dit kan ook ingezet worden bij alarm buiten testtijden. Want wie weet eigenlijk wat er aan de hand is als zo'n alarm rondjoelt? Het kan ook een asteroide zijn die neertolt. Daarom is toelichting wel wenselijk.
pi_204607264
Sowieso heeft zo'n alarm geen enkel nut bij een nucleaire aanval, tenzij je je was nog droog wil binnenhalen.
pi_204607336
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 13:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
Sowieso heeft zo'n alarm geen enkel nut bij een nucleaire aanval, tenzij je je was nog droog wil binnenhalen.
De prepper kruipruimte invluchten
pi_204607471
Tja, er is een piepkleine kans dat er ooit iets gebeurd waarvoor het alarm om moet gaan om 12 uur. Dat merk je trouwens na een minuut: het alarm blijft dan af gaan in plaats van al snel te stoppen.

Ik hoop wel dat ze de Oekraïners in Nederland goed hebben voorbereid.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 2 mei 2022 @ 14:46:15 #5
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204607732
Ik denk als het raketje een ander luchtruim binnenkomt. Laten we zeggen Finland. Ze zo vriendelijk zullen zijn om ons alvast een seintje te geven. En dus nog 3u hebben ofzo om de was binnen te halen.

Eigenlijk verwacht ik dat de vs binnen een paar minuten al in de gaten heeft hoe het zit.
  maandag 2 mei 2022 @ 14:53:11 #6
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_204607797
Als het alarm door blijft gaan na 12 uur.. dan komen er genoeg alerts binnen op je mobiel / push berichten van nieuwssites dat er wat aan de hand is. Radio zal vast ook wel geinformeerd worden.
Dat komt allemaal wel goed.

En als er echt ellende is, maakt het toch niet uit, want dan zijn we toch al wel dood.
pi_204608488
quote:
2s.gif Op maandag 2 mei 2022 14:53 schreef Cue_ het volgende:
Als het alarm door blijft gaan na 12 uur.. dan komen er genoeg alerts binnen op je mobiel / push berichten van nieuwssites dat er wat aan de hand is. Radio zal vast ook wel geinformeerd worden.
Dat komt allemaal wel goed.

En als er echt ellende is, maakt het toch niet uit, want dan zijn we toch al wel dood.
de snelste nucleaire raket die ze hebben gaat 6200km/uur

Amsterdam vanuit rusland is 1500km hemelsbreed gemeten (+/- 15 minuten), als Putin zijn billenmattie Lukashenko gebruikt en vanuti wit rusland naar ons zou schieten is de afstand nog maar 1250km (+/- 12 minuten)

Ik denk niet dat Nederland in staat is om binnen 15 minuten het object te detecteren, de koers te bepalen, de nodige mensen te informeren en dan het lucht alarm op tijd te laten afgaan/de tv-radio te waarschuwen of een nood sms uit te zenden.
pi_204608779
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 16:13 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
de snelste nucleaire raket die ze hebben gaat 6200km/uur

Amsterdam vanuit rusland is 1500km hemelsbreed gemeten (+/- 15 minuten), als Putin zijn billenmattie Lukashenko gebruikt en vanuti wit rusland naar ons zou schieten is de afstand nog maar 1250km (+/- 12 minuten)

Ik denk niet dat Nederland in staat is om binnen 15 minuten het object te detecteren, de koers te bepalen, de nodige mensen te informeren en dan het lucht alarm op tijd te laten afgaan/de tv-radio te waarschuwen of een nood sms uit te zenden.
Er is gewoon nog een stuk Rusland dichterbij dan Belarus, Kalinigrad.
Volgens Russische tv zijn ze in 3 minuten in Londen: https://businessam.be/rus(...)ire-aanval-europa-2/

Schuilkelders zijn dan ook echt iets wat volledig nutteloos is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_204608826
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2022 16:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er is gewoon nog een stuk Rusland dichterbij dan Belarus, Kalinigrad.
Volgens Russische tv zijn ze in 3 minuten in Londen: https://businessam.be/rus(...)ire-aanval-europa-2/

Schuilkelders zijn dan ook echt iets wat volledig nutteloos is.
1377km vanaf dat stukje bij de poolse grens naar london

1377km over 202 seconde
1377/202 = 6,8km/seconde
6,8*60=409km/minuut
409*60=24540km/uur

dat geloof ik niet 25000km/uur, nee dat gaat er niet in
  User die het meest klaagt 2022 maandag 2 mei 2022 @ 17:14:03 #10
414785 sirdanilot
pi_204608975
Zodra men door heeft waar die raket naartoe gaat kan er een NL alert uitgezonden worden.

Dikke kans dat men dat niet eens doet omdat het toch geen zin heeft. Dan heb je de laatste 10 minuten van je leven geen blinde paniek maar zit je geowon lekker op het terras of zit je te roddelen met je collega´s op kantoor en dan boem flits weg.

Het enige land dat voldoende schuilkelders heeft om een significant deel van de bevolking een atoombom te laten overleven is Zwitserland.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_204609555
Als de sirene gaat
Als de sirene gaat, moet u het volgende doen:

Ga naar binnen
Binnen loopt u zo min mogelijk gevaar. Dat geldt voor iedereen.
Als u buiten bent, werkt of winkelt, ga zo snel mogelijk ergens naar binnen. Bijvoorbeeld bij een bedrijf, kantoor, winkel of huis.
Kinderen die op school zijn, moeten daar blijven. De schoolleiding vangt hen op.
Zit u in de auto? Parkeer die dan en ga zo snel mogelijk ergens naar binnen. Kan dit niet, zet dan de auto stil (motor en ventilatie uit) langs de kant van de weg en blijf in de auto.
Geef anderen de gelegenheid bij u te schuilen.
Ziet u dat anderen de sirene niet opmerken, waarschuw ze dan.
Sluit ramen en deuren
Bij een ramp of zwaar ongeval kunnen gevaarlijke stoffen in de lucht komen. U beschermt zich door te schuilen in een woning of gebouw.
Sluit ramen, deuren en andere openingen in uw woning. Denk ook aan tussendeuren, roosters, ontluchtingskokers en schuiven.
Ga in iedere ruimte na waar buitenlucht naar binnen komt en sluit die openingen af.
Zet als dit mogelijk is de mechanische ventilatie uit (de stekker zit vaak in de meterkast) of zet het systeem op de laagste stand.
Plak de afvoer van ventilatie en openingen af (met kranten of plastic).
Luister naar de rampenzender
Als de sirene gaat, is de radiozender van de regionale publieke omroep de officiële rampenzender.
Op deze zender meldt de overheid wat er aan de hand is en welk gevaar er is. U krijgt hier instructies en adviezen. Volg die op.
Informatie kan sneller beschikbaar zijn via internet. Kijk daarom ook op websites en social media van de regionale publieke omroep en de veiligheidsregio.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204610153
Mocht de satan 2 op weg naar Rotterdam. Kan men beter direct Rotterdam verlaten. Afhankelijk van de windrichting zou ik op dit moment naar oosten of Noord oost gaan. Je hebt immers 2 a 3 uur tijd over..

Bovendien heb ik niets aan de radio.. kan ik hoor het toch niet..

Zorg dat je auto op minste halfvol tank heeft. Daarmee haal je minimaal 200 km. Dat is ruimschoots voldoende.
Vergeet ook niet een fles water en tas met wat kleren klaar zetten.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_204610198
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 19:15 schreef Captain_Ghost het volgende:
Mocht de satan 2 op weg naar Rotterdam. Kan men beter direct Rotterdam verlaten. Afhankelijk van de windrichting zou ik op dit moment naar oosten of Noord oost gaan. Je hebt immers 2 a 3 uur tijd over..

Bovendien heb ik niets aan de radio.. kan ik hoor het toch niet..

Zorg dat je auto op minste halfvol tank heeft. Daarmee haal je minimaal 200 km. Dat is ruimschoots voldoende.
Vergeet ook niet een fles water en tas met wat kleren klaar zetten.
Je gaat dan alsnog dood, maar een klein beetje later 🤏
pi_204610332
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 19:21 schreef quirina het volgende:

[..]
Je gaat dan alsnog dood, maar een klein beetje later 🤏
Nee, veel later... Mits je uit radioactief gebied blijft..
Je hebt uurtje nodig om 60-100 km verder rijden met auto. Daarmee ben je buiten kernontploffing gebied. En radioactief straling.. (afhankelijk van de windrichting)

Enige voorwaarde is dat je ruim op tijd gewaarschuwd wordt. Anders is zinloos.

Behalve als je in Engeland bent en een kernontploffing een tsunami veroorzaakt. De enige uitweg is via de lucht.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  maandag 2 mei 2022 @ 22:27:33 #15
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_204611957
ik duik ook bij de test-alarmen mijn schuilkelder in. Je weet, zoals TS al zegt, nooit zeker of het een test is.
Tot nooit .......
  maandag 2 mei 2022 @ 22:38:57 #16
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_204612022
Hier is een uitgebreide instructie:


“If any member of the family should die whilst in the shelter, put them outside. But remember to tag them first for identification purposes...".

"Mine is the last voice that you will ever hear. Don't be alarmed!".
  User die het meest klaagt 2022 maandag 2 mei 2022 @ 23:10:36 #17
414785 sirdanilot
pi_204612225
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 19:35 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]
Nee, veel later... Mits je uit radioactief gebied blijft..
Je hebt uurtje nodig om 60-100 km verder rijden met auto. Daarmee ben je buiten kernontploffing gebied. En radioactief straling.. (afhankelijk van de windrichting)

Enige voorwaarde is dat je ruim op tijd gewaarschuwd wordt. Anders is zinloos.

Behalve als je in Engeland bent en een kernontploffing een tsunami veroorzaakt. De enige uitweg is via de lucht.
Of naar de bergen rijden mits dit hoger is dan 500 meter, al heb je dan natuurlijk nog altijd radioactiviteit.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 3 mei 2022 @ 02:01:29 #18
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_204612786
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2022 14:13 schreef Hanca het volgende:
Tja, er is een piepkleine kans dat er ooit iets gebeurd waarvoor het alarm om moet gaan om 12 uur. Dat merk je trouwens na een minuut: het alarm blijft dan af gaan in plaats van al snel te stoppen.

Ik hoop wel dat ze de Oekraïners in Nederland goed hebben voorbereid.
Bovenstaand de reactie van iemand die inderdaad goed heeft opgelet ( Hanca).
Wat zij of hij zei klopt helemaal.
En het fijne is, je hoeft de stopwatch er niet op na te slaan. Want voor degenen voor wie 2 minuten stilte bij een dodenherdenking al veel teveel gevraagd is.... die zullen het ook wel opmerken, wanneer de sirenes blijven loeien!
  dinsdag 3 mei 2022 @ 02:10:18 #19
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_204612795
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2022 16:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er is gewoon nog een stuk Rusland dichterbij dan Belarus, Kalinigrad.
Volgens Russische tv zijn ze in 3 minuten in Londen: https://businessam.be/rus(...)ire-aanval-europa-2/

Schuilkelders zijn dan ook echt iets wat volledig nutteloos is.
Wat maakt het ook uit? In geval van een echte kernaanval, zou ik liever buiten zijn... nog even de wereld zien bloeien en daarna direct zelf in rook opgaan." Alles beter dan langzaam te lijden, of jaren lang ondergronds te leven, zo lang dat ik waarschijnlijk het daglicht nooit meer kan zien (en alleen American funniëst home video's nog kan bekijken - iets wat mij nog meer zal deprimeren dat gewoon doodgaan-).

Nee, liever snel dood, en een mooi lijk achterlatend (voor wie het nog wil zien, kortom niemand). Ik hoop alleen dat ik mijn 3 katers nog even overleef...zodat ik ze tot het einde kan verzorgen. :Y
pi_204613079
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 16:13 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
de snelste nucleaire raket die ze hebben gaat 6200km/uur

Amsterdam vanuit rusland is 1500km hemelsbreed gemeten (+/- 15 minuten), als Putin zijn billenmattie Lukashenko gebruikt en vanuti wit rusland naar ons zou schieten is de afstand nog maar 1250km (+/- 12 minuten)

Ik denk niet dat Nederland in staat is om binnen 15 minuten het object te detecteren, de koers te bepalen, de nodige mensen te informeren en dan het lucht alarm op tijd te laten afgaan/de tv-radio te waarschuwen of een nood sms uit te zenden.
Men was niet eens in staat de mensen fatsoenlijk op de hoogte te brengen tijdens de grote trein/telefoonstoring 2 jaar terug, ik heb 12 berichten gehad, maar dat was 1.5 uur nadat ik thuis was :') :') :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204613575
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 19:15 schreef Captain_Ghost het volgende:
Mocht de satan 2 op weg naar Rotterdam. Kan men beter direct Rotterdam verlaten. Afhankelijk van de windrichting zou ik op dit moment naar oosten of Noord oost gaan. Je hebt immers 2 a 3 uur tijd over..

Bovendien heb ik niets aan de radio.. kan ik hoor het toch niet..

Zorg dat je auto op minste halfvol tank heeft. Daarmee haal je minimaal 200 km. Dat is ruimschoots voldoende.
Vergeet ook niet een fles water en tas met wat kleren klaar zetten.
Je vergeet dat je zo min mogelijk mensen moet inlichten als je vooruit wilt komen in je auto.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204614029
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 19:15 schreef Captain_Ghost het volgende:
Mocht de satan 2 op weg naar Rotterdam. Kan men beter direct Rotterdam verlaten. Afhankelijk van de windrichting zou ik op dit moment naar oosten of Noord oost gaan. Je hebt immers 2 a 3 uur tijd over..

Bovendien heb ik niets aan de radio.. kan ik hoor het toch niet..

Zorg dat je auto op minste halfvol tank heeft. Daarmee haal je minimaal 200 km. Dat is ruimschoots voldoende.
Vergeet ook niet een fles water en tas met wat kleren klaar zetten.
Heel Rotterdam heeft alleen hetzelfde idee, dus kom je sneller vooruit als je gaat lopen :') Je bent fucked.
  dinsdag 3 mei 2022 @ 10:28:07 #23
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_204614074
Niet zo lang geleden ging hier het luchtalarm af op een dinsdagmiddag ofzo, een afwijkende dag dus. Ik netjes ramen en deuren dicht doen, maar verder leek het er niet op of mensen in de wijk überhaupt reageerden. Sommigen liepen buiten en versnelden hun pas ook niet, hoop huizen waar wel mensen thuis waren maar de ramen gewoon nog open stonden. Achteraf bleek ook dat het een foutje was, en natuurlijk zijn er omstandigheden genoeg waarin een luchtalarm niet veel zin heeft, maar dat er zo laks op gereageerd werd verbaasde me dan wel weer.
  dinsdag 3 mei 2022 @ 10:32:31 #24
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_204614133
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2022 14:13 schreef Hanca het volgende:
Tja, er is een piepkleine kans dat er ooit iets gebeurd waarvoor het alarm om moet gaan om 12 uur. Dat merk je trouwens na een minuut: het alarm blijft dan af gaan in plaats van al snel te stoppen.

Ik hoop wel dat ze de Oekraïners in Nederland goed hebben voorbereid.
Dan nog denkt iedereen dat het een test is of dat het alarm kapot is. Daarom ook NL alert.
Zelfde trouwens bij brandalarmen en oefeningen, iedereen blijft gewoon zitten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 3 mei 2022 @ 10:41:24 #25
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_204614202
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 19:35 schreef Captain_Ghost het volgende:
Nee, veel later... Mits je uit radioactief gebied blijft..
Je hebt uurtje nodig om 60-100 km verder rijden met auto. Daarmee ben je buiten kernontploffing gebied. En radioactief straling.. (afhankelijk van de windrichting)
Of je rijdt er juist naar toe. De sirene zegt mij niet hoeveer ik van de onploffing af zit.
Je rijdt in dat uurtje 80 kilometer en vervolgens beland die bom vol op je kop.

(overigens zag ik gister dat een russische raket binnen 5 minuten op doel is.)
Tot nooit .......
pi_204614492
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 10:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dan nog denkt iedereen dat het een test is of dat het alarm kapot is. Daarom ook NL alert.
Zelfde trouwens bij brandalarmen en oefeningen, iedereen blijft gewoon zitten.
Hier krijg je een waarschuwing als je blijft zitten of spullen pakt voordat je naar buiten gaat. Bij een 2de keer volgt er ontslag.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 3 mei 2022 @ 11:27:59 #27
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_204614543
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 19:15 schreef Captain_Ghost het volgende:
Mocht de satan
Dat is een verzinsel uit de Bijbel.
  dinsdag 3 mei 2022 @ 11:35:11 #28
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_204614588
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 11:20 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Hier krijg je een waarschuwing als je blijft zitten of spullen pakt voordat je naar buiten gaat. Bij een 2de keer volgt er ontslag.
Hier juist niet want dan houden we geen verplegend personeel over en elke keer mensen voor niets evacueren kost ook een hoop.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 3 mei 2022 @ 11:44:51 #29
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204614673
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 13:45 schreef -Sigaartje het volgende:Rotterdam weigert in het weekend om een Russisch olieschip te lossen en Poetin wordt wakker met een wodka-kater en leest dit in de krant.
Onmogelijk. Poetin is namelijk geheel onthouder. En drinkt geen wodka.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_204615216
Bij ons in België moeten ze waarschijnlijk nog eerst een overlegcomité vormen. En zoals altijd komen ze niet tot een overeenkomst.
  dinsdag 3 mei 2022 @ 13:10:32 #31
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_204615410
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 11:44 schreef Megumi het volgende:

[..]
Onmogelijk. Poetin is namelijk geheel onthouder. En drinkt geen wodka.
Huh.... is Poetin wel een Rus?
Tot nooit .......
  dinsdag 3 mei 2022 @ 13:21:11 #32
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_204615522
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 11:44 schreef Megumi het volgende:

[..]
Onmogelijk. Poetin is namelijk geheel onthouder. En drinkt geen wodka.
Wat onthoudt hij zoal dan allemaal?
pi_204616964
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 13:21 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
Wat onthoudt hij zoal dan allemaal?
Verstaanbare gesprekken aan zijn tafel
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204621354
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 12:47 schreef Jockari het volgende:
Bij ons in België moeten ze waarschijnlijk nog eerst een overlegcomité vormen. En zoals altijd komen ze niet tot een overeenkomst.
En zijn er 6 ministers die nog elk hun inmening moeten hebben ;)
Dan komen ze pas vrijdagavond om 19u met een persco
Cindy De Vuyst



quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 1
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')