abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 mei 2022 @ 14:28:30 #1
67670 Skv
Cynist.
pi_204597899
Hi allemaal,

Voor mijn woning ben ik bezig met de aankoop van een nieuwe keuken. We bevinden ons in de laatste detailleringsfase. We kiezen voor een composiet werkblad en moeten o.a. nog keuzes maken over de spoelbak.

De keukenzaak adviseert een onderbouw spoelbak, omdat dit er strakker uit ziet dan opbouw. Dit ben ik helemaal met onze adviseur eens.

Echter, bij keukenzaken waar we eerder waren adviseerden ze juist om hier niet voor te kiezen, omdat de bovenste 2 cm van je spoelbak dan bestaan uit het materiaal van het aanrechtblad, en er groot risico is op schade aan de randen als je er met je pan/kookplaat tegenaan stoot.

Ik heb diverse fora afgestruind en mijn basale conclusie is dat bij keramische werkbladen dit inderdaad een reëel risico is. Maar dat het bij composiet werkbladen geen groot risico is gezien de materaaleigenschappen. Hebben mensen hier ervaring met onderbouw spoelbakken en schade aan het werkblad? Ik maak graag gebruik van jullie inzichten voor onze keuze!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 1 mei 2022 @ 14:36:23 #2
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204597995
Ik lees ff mee, hier een composiet aanrechtblad van 1,2cm met onderbouw spoelbak sinds een week. Wij zijn niet gewezen op dit probleem. Het is wel waanzinnig mooi geworden.

Ze hebben de spoelbak gelijmd, tie-rap door het afvoerputje en om het houten balkje om het 24 uur op z'n plek te houden.
Resistance is futile.
  zondag 1 mei 2022 @ 14:43:41 #3
67670 Skv
Cynist.
pi_204598070
quote:
7s.gif Op zondag 1 mei 2022 14:36 schreef Seven. het volgende:
Ik lees ff mee, hier een composiet aanrechtblad van 1,2cm met onderbouw spoelbak sinds een week. Wij zijn niet gewezen op dit probleem. Het is wel waanzinnig mooi geworden.

[ afbeelding ]

Ze hebben de spoelbak gelijmd, tie-rap door het afvoerputje en om het houten balkje om het 24 uur op z'n plek te houden.
Dat ziet er strak uit!
Bij ons wordt het composiet blad 2cm dik, dus een iets dikkere rand. Onze verkoper zei dat hij bij composiet juist adviseert om onderbouw te kiezen, en bij keramiek het alleen op risico van de klant aan kan bieden. Dus wellicht maak ik me zorgen om niks, wat dat betreft geruststellend dat ze er bij jou niet over zijn begonnen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 1 mei 2022 @ 15:58:08 #4
459050 SailorP
Oud in een nieuw jasje
pi_204598799
Wij hebben nu een goede 5 jaar een onderbouw spoelbak icm een composiet blad en ik heb me nooit druk gemaakt om schade. Tot nu toe is alles wat er hard tegenaan is gestoten zoals glazen kapot gegaan, en niet de bak zelf
pi_204598992
Ik heb een onderbouw uit steen en werkblad uit steen en nog nooit schade gehad en er uberhaupt nooit bij stil gestaan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 1 mei 2022 @ 19:52:56 #6
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_204601439
Hier ook onderbouw gehad, super mooi. Zou het zeker weer doen.

Is inderdaad wel wat kwetsbaarder, de rand. Maar gewoon met zorg behandelen.
Laat die handjes wapperen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')