abonnement Unibet Coolblue
pi_206474456
quote:
2s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 22:44 schreef NoCigar het volgende:
Apart dat zij het heeft over asian, net of dat hun eigen etniciteit hipper maakt en ze het Nederlands te min of slecht of racistisch vinden.
Zij voelt zichzelf wel heel snel gediscrimineerd. Wat is er zo fout aan "Ni hao"? In Amsterdam kwamen toch heel veel Chinese toeristen, en bijna niemand in Amsterdam spreekt meer Nederlands.
pi_206478678
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 10:03 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Zij voelt zichzelf wel heel snel gediscrimineerd. Wat is er zo fout aan "Ni hao"? In Amsterdam kwamen toch heel veel Chinese toeristen, en bijna niemand in Amsterdam spreekt meer Nederlands.
Ik vond dat ook wel haar zwakste argument. Maar snap heel goed dat zij als inwoner van Nederland gezien wil worden. Andersom, hoe zou het zijn om in China aangesproken te worden met Hello door inwoners? Toch juist andersom? Maar ja, de 'witte' mensen hebben eeuwenlang zich beter gevoeld kennelijk.
pi_206480573
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 17:37 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ik vond dat ook wel haar zwakste argument. Maar snap heel goed dat zij als inwoner van Nederland gezien wil worden. Andersom, hoe zou het zijn om in China aangesproken te worden met Hello door inwoners? Toch juist andersom? Maar ja, de 'witte' mensen hebben eeuwenlang zich beter gevoeld kennelijk.
oh, ik dacht dat we in Duitsland woonden
pi_206480875
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 17:37 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ik vond dat ook wel haar zwakste argument. Maar snap heel goed dat zij als inwoner van Nederland gezien wil worden. Andersom, hoe zou het zijn om in China aangesproken te worden met Hello door inwoners? Toch juist andersom? Maar ja, de 'witte' mensen hebben eeuwenlang zich beter gevoeld kennelijk.
Ik kan me voorstellen dat als je meerdere maken per dag zoiets meemaakt je de neiging krijgt om die debielen helemaal de grond in te stampen.
anonieme razernist
pi_206481129
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 10:03 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Zij voelt zichzelf wel heel snel gediscrimineerd. Wat is er zo fout aan "Ni hao"? In Amsterdam kwamen toch heel veel Chinese toeristen, en bijna niemand in Amsterdam spreekt meer Nederlands.
Kan alleen maar een Belg geweest zijn die haar zo aansprak
pi_206483519
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 20:25 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Ik kan me voorstellen dat als je meerdere maken per dag zoiets meemaakt je de neiging krijgt om die debielen helemaal de grond in te stampen.
Alleen maar omdat je er aziatisch uit ziet? Wat dan alle roodharigen de afgelopen decennia? Vuurtoren, scheeloog, etc, heeft geen ene reet met discriminatie te maken, elk kind kent geen racisme, maar wordt zich pas bewust van onderscheid door de reacties van de volwassenen om hem of haar heen.
pi_206484040
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 22:55 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Alleen maar omdat je er aziatisch uit ziet? Wat dan alle roodharigen de afgelopen decennia? Vuurtoren, scheeloog, etc, heeft geen ene reet met discriminatie te maken, elk kind kent geen racisme, maar wordt zich pas bewust van onderscheid door de reacties van de volwassenen om hem of haar heen.
Onderscheid maken en mensen ongevraagd naroepen op straat op basis van etnische kenmerken is racisme. Nog los van het onwaarschijnlijke tokkiegehalte daarvan.
anonieme razernist
pi_206484454
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 23:32 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Onderscheid maken en mensen ongevraagd naroepen op straat op basis van etnische kenmerken is racisme. Nog los van het onwaarschijnlijke tokkiegehalte daarvan.
Wat een woke reactie, elk mens naroepen op straat om uiterlijk is belachelijk. Hoepel eens op met je woke gedoe.
pi_206484684
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 00:04 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Wat een woke reactie, elk mens naroepen op straat om uiterlijk is belachelijk. Hoepel eens op met je woke gedoe.
:') Tis al goed, knullie.
anonieme razernist
pi_206488951
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 10:03 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Zij voelt zichzelf wel heel snel gediscrimineerd. Wat is er zo fout aan "Ni hao"? In Amsterdam kwamen toch heel veel Chinese toeristen, en bijna niemand in Amsterdam spreekt meer Nederlands.
Wie ben jij dan om te bepalen wanneer iemand zich gediscrimineerd mag voelen
Sicker than your average.
  Redactie Sport maandag 31 oktober 2022 @ 22:43:03 #211
274204 crew  Mexicanobakker
pi_206515442
Goede van Rossem impressie
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_206515834
De zangeressen zijn nogal eenvorming is mijn indruk.
anonieme razernist
pi_206522459
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 10:03 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Zij voelt zichzelf wel heel snel gediscrimineerd. Wat is er zo fout aan "Ni hao"? In Amsterdam kwamen toch heel veel Chinese toeristen, en bijna niemand in Amsterdam spreekt meer Nederlands.
Ik denk dat het probleem zit in het: Iemand met spleetogen -> Chinees dus, (Of Aziaten als 1 groep zijn ofzo). Beetje hetzelfde als over Arabisch beginnen tegen Turken of Russische tegen Polen. Ik zou het niet zo snel racistisch noemen...Misschien wat dommig.

Ik snap dan weer het Honkie Tonkie Shanghai gezeur niet zo, vroeger op de basisschool veel van dat soort dingen gezongen op de basisschool en daar werden we echt geen racist van hoor lol
  dinsdag 1 november 2022 @ 17:27:05 #214
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_206522576
Volgens mij is dit de laatste week van het seizoen en krijgen we dan donderdag uitsluitsel over de top-36.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_206523431
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 17:13 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]

Ik snap dan weer het Honkie Tonkie Shanghai gezeur niet zo, vroeger op de basisschool veel van dat soort dingen gezongen op de basisschool en daar werden we echt geen racist van hoor lol
Dan snap je het inderdaad niet nee :s)
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_206523744
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 november 2022 17:27 schreef golfer het volgende:
Volgens mij is dit de laatste week van het seizoen en krijgen we dan donderdag uitsluitsel over de top-36.
En dan kunnen we de week erna gelijk weer verder in het Even tot Hier topic *O*
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_206525644
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2022 18:40 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Dan snap je het inderdaad niet nee :s)
Vertel.
  woensdag 2 november 2022 @ 00:25:13 #218
238641 Hondenbrokken
Ik ga echt geen katten voeren.
pi_206528285
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 17:13 schreef koffiekoekjes het volgende:

Ik snap dan weer het Honkie Tonkie Shanghai gezeur niet zo, vroeger op de basisschool veel van dat soort dingen gezongen op de basisschool en daar werden we echt geen racist van hoor lol
Ik zie het zelf een beetje alsof een groepje Chinese kinderen kaasie-molie-klomp-klomp zouden zingen. Maar misschien ervaren Chinezen dit toch op de een of andere manier anders.
Jesus hates you.
pi_206528917
Ik ken dat liedje niet eens, misschien regionaal iets of uit een bepaalde tijd. Maar goed, zocht het op YT en daar lees ik meest als commentaar van (etnisch) Chinezen dat het ze werkelijk geen bal interesseert of dat ze het wel grappig vinden.

Mijn eigen ervaring is dat het alleen racistisch wordt als mensen het racistisch gaan brengen. Een liedje als dit kan daar wel heel makkelijk voor gebruikt worden.
pi_206530850
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 00:25 schreef Hondenbrokken het volgende:

[..]
Ik zie het zelf een beetje alsof een groepje Chinese kinderen kaasie-molie-klomp-klomp zouden zingen. Maar misschien ervaren Chinezen dit toch op de een of andere manier anders.
Als je zelf tot de meerderheid behoort is de situatie niet echt te vergelijken natuurlijk.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_206536172
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2022 11:13 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Als je zelf tot de meerderheid behoort is de situatie niet echt te vergelijken natuurlijk.
Ik behoor zelf niet tot de meerderheid maar ik ga ook niet in een hoekje lopen janken als iemand een grapje maakt.

Jongeren van tegenwoordig moeten eens leren dat er een verschil zit in tussen Kankerchinees/Kankerturk/Kankermocro/Kankernederlander roepen en grappen maken over klompen of modderhutjes. Ff de kringspier minder spannen en om een grapje lachen. Misschien dat je dan racisme kan aanpakken.
pi_206539471
Vandaag weer ok. Het interview vind ik eigenlijk meestal slecht of oninteressant, en ook het minutenlange applaus bij zijn opkomst is nogal potsierlijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door NoCigar op 02-11-2022 23:34:19 ]
anonieme razernist
pi_206539508
Die Jumbo-reclame. _O-


Wel knap in elkaar gezet even in een middagje.
  woensdag 2 november 2022 @ 23:40:38 #224
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_206539586
quote:
2s.gif Op woensdag 2 november 2022 23:23 schreef NoCigar het volgende:
Vandaag weer ok. Het interview vind ik eigenlijk meestal slecht of oninteressant, en ook het minutenlange applaus bij zijn opkomst is nogal potsierlijk.
Interview met 9 van de 10 keer voor mij volslagen onbekende mensen kijk ik niet meer.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_206550958
Mooie afsluiting van het seizoen.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')