abonnement Unibet Coolblue
pi_204576210
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 12:32 schreef NY_Giant het volgende:

[..]
Dit is onzin. VI als dagelijkse formule is een meesterzet gebleken. Ja, de fans van het eerste uur waren er wellicht niet blij mee, maar het voetbal-format was inmiddels ook ten dode opgeschreven (zeker met Derksen erbij). Dat was de laatste jaren niet meer om aan te gluren en de kijkcijfers kakten steeds meer in.

VI Vandaag daarentegen heeft SBS6 juist enorm veel kijkers en marktaandeel bezorgd tijdens de doordeweekse avonden, ook al was het niveau misschien niet altijd denderend. In de meeste weken scoorde het drie à vier van de vijf dagen meer kijkers dan Op1 en Jinek. Dat heeft SBS6 met een talkshow nooit eerder meegemaakt. De echt enorm hoge kijkcijfers zijn door de opkomst van streaming sowieso verleden tijd, daar hebben alle talkshows (misschien op Lubach na) mee te maken.

De Mol zal zijn handjes hebben dichtgeknepen met dit succes, al wist die waarschijnlijk ook wel dat het ooit met een klapper zou eindigen.
Ik snap je punt.
Maar kijkcijfers zijn niet alles. Ik vermoed dat er nu meer mensen inschakelden die hoopten op een relletje, terwijl de mensen vroeger inschakelden om gewoon (platte) lol te hebben. Een relletje kan leuk zijn, maar je kunt jezelf er ook enorm mee in de voet schieten. Dat risico was/is bij een 'maatschappelijk' programma nu eenmaal groter dan wanneer het onderwerp iets tamelijk simpels is als voetbal.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_204576231
weet iemand al wat er vanaaf komt om 21:40?
pi_204576235
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 april 2022 12:37 schreef Gunner het volgende:

[..]
Zou kunnen, maar waarom dan al zo snel na de start van het nieuwe format?
Als Derksen zijn zin had gekregen en De Mol niet zijn contract onder zijn snor had gedrukt was 'ie al lang vertrokken.
pi_204576282
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 12:38 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik snap je punt.
Maar kijkcijfers zijn niet alles. Ik vermoed dat er nu meer mensen inschakelden die hoopten op een relletje, terwijl de mensen vroeger inschakelden om gewoon (platte) lol te hebben. Een relletje kan leuk zijn, maar je kunt jezelf er ook enorm mee in de voet schieten. Dat risico was/is bij een 'maatschappelijk' programma nu eenmaal groter dan wanneer het onder iets tamelijk simpels is als voetbal.
Maar ik doel niet op de nóg hogere kijkcijfers van de laatste dagen. De laatste maanden zat het vrij constant rond de 700.000 à 800.000 kijkers (soms zelfs daarboven; soms wat eronder). Kijken om een relletje was er juist sinds VI Vandaag niet echt meer bij. Het was tot nu toe juist allemaal redelijk oppervlakkig en keek lekker weg. Het ging hier gewoon om de blijkbaar toch vrij grote, vaste doelgroep die wél zit te wachten op een programma als VI Vandaag.
pi_204576362
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 12:43 schreef NY_Giant het volgende:

[..]
Maar ik doel niet op de nóg hogere kijkcijfers van de laatste dagen. De laatste maanden zat het vrij constant rond de 700.000 à 800.000 kijkers (soms zelfs daarboven; soms wat eronder). Kijken om een relletje was er juist sinds VI Vandaag niet echt meer bij. Het was tot nu toe juist allemaal redelijk oppervlakkig en keek lekker weg. Het ging hier gewoon om de blijkbaar toch vrij grote, vaste doelgroep die wél zit te wachten om een programma als VI Vandaag.
Ik was ook een trouwe kijker, maar de laatste maanden begon de onzin van Derksen me toch wel regelmatig te storen, dat ik zelfs sommige dagen heb geskipt. Je kon je Derksen bingokaart er als het ware bijhouden. De man begon echt een beetje seniel te worden leek het wel.
  Tettenkoning vrijdag 29 april 2022 @ 12:49:45 #206
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_204576396
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 12:35 schreef Toby56 het volgende:

Maar de VI-uitzendingen met PdL, voor zover ik de clips heb gezien en de reacties heb vernomen, waren de slechtste en de saaiste niet.
Dus als de vieze vetklep al minstens 15 jaar over de datum heen is, dan is een 70-plusser die zich verdedigt met "in de jaren 70 waren de normen & waarden heel anders" dat helemaal.

Overigens, nogmaals: van mij hoeft die Derksen helemaal niet weg. En VI ook niet. Maar Johan heeft zijn status, zo vermoed ik, zwaar overschat. Van zelfoverschatting is hij sowieso nooit vies geweest.
Wellicht dat het eens hoog tijd wordt om wat nieuw spul aan te trekken voor tv. Gewoon een frisse wind. Al die programma's met, voor én door BN'ers hebben we zo onderhand wel gezien. Het enige dat Talpa lijkt te kunnen is aan de lopende band programma's van anderen kopieren en telkens hetzelfde blik BN'ers opentrekken :')
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_204576412
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 12:47 schreef Stikkelbaars het volgende:

[..]
Ik was ook een trouwe kijker, maar de laatste maanden begon de onzin van Derksen me toch wel regelmatig te storen, dat ik zelfs sommige dagen heb geskipt. Je kon je Derksen bingokaart er als het ware bijhouden. De man begon echt een beetje seniel te worden leek het wel.
Dat sowieso, het was zeker niet top. Maar dat bleek de kijkcijfers niet te deren. Voor Talpa werkte deze formule prima om de NPO en RTL de loef af te steken.
pi_204576468
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 12:50 schreef NY_Giant het volgende:

[..]
Dat sowieso, het was zeker niet top. Maar voor Talpa werkte deze formule prima om de NPO en RTL de loef af te steken.
De trouwe kijker weet ook wel wat ze van het programma kunnen verwachten. het probleem is alle moraalridders die het programma nooit kijken, maar er bij elke rel wel als de kippen bij zijn om er schande van te spreken. Je ziet nu ook vooral weer alle mensen die Derksen ooit heeft beledigd overal opduiken. Zo'n nietszeggend zangeresje als S10 bijvoorbeeld, de vriendin van Matthijs van Nieuwkerk of cancelfeeks Marcia Luyten, waar nog nooit iemand van had gehoord voor deze rel.
pi_204576498
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 12:54 schreef Stikkelbaars het volgende:

[..]
De trouwe kijker weet ook wel wat ze van het programma kunnen verwachten. het probleem is alle moraalridders die het programma nooit kijken, maar er bij elke rel wel als de kippen bij zijn om er schande van te spreken. Je ziet nu ook vooral alle mensen die Derksen heeft beledigd overal opduiken. Zo'n nietszeggend zangeresje als S10 bijvoorbeeld, of cancelfeeks Marcia Luyten, waar nog nooit iemand van had gehoord voor deze rel.
Inderdaad. En je hoort vooral de geknipte fragmenten-kijkers, ook in dit topic. Helemaal prima natuurlijk, maar voor het complete verhaal is het wel een stuk handiger als je hele uitzendingen ziet (en voor een écht goed beeld ook nog meerdere op rij). Zeker bij de eerdere rellen is dat een groot probleem geweest, waarbij door korte soundbites zaken compleet uit zijn verband zijn getrokken. En ook deze keer is er echt wel meer nuance aangebracht dan de media nu doet voorkomen.

[ Bericht 2% gewijzigd door NY_Giant op 29-04-2022 13:07:27 ]
pi_204576509
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 12:43 schreef NY_Giant het volgende:

[..]
Maar ik doel niet op de nóg hogere kijkcijfers van de laatste dagen. De laatste maanden zat het vrij constant rond de 700.000 à 800.000 kijkers (soms zelfs daarboven; soms wat eronder). Kijken om een relletje was er juist sinds VI Vandaag niet echt meer bij. Het was tot nu toe juist allemaal redelijk oppervlakkig en keek lekker weg. Het ging hier gewoon om de blijkbaar toch vrij grote, vaste doelgroep die wél zit te wachten op een programma als VI Vandaag.
Nee, dat begrijp ik.

Toch waren de relletjes in het verleden vaak niet-voetbal gerelateerd. Met name het Akwasi-verhaal. Het is ook maar een vermoeden, maar ik denk dat er gedeeltelijk nu een ander publiek keek, dat stiekem hoopte op weer zo'n rel. En de actualiteit (The Voice, Oekraïne) speelde natuurlijk ook een grote rol. Met dergelijke onderwerpen wordt een programma als VI interessanter om naar te kijken. Wat ik ook bedoelde te zeggen: voetbalpubliek zal minder snel vallen over 'foute' uitlatingen. Talpa heeft minder snel een reden om boos of bezorgd te worden als het 'slechts' een voetbalprogramma is. Maar het is sinds januari een zogenaamd Serieus Programma geworden. Het melige en cabareteske was eraf. De hele 'serieuze' wereld houdt je in de gaten. En dan gaat een drietal als dit gewoon sneller op de bek. Daarom vond ik het niet het beste idee... ondanks Derksens overtuiging dat het een heel erg goed idee was.

Daarnaast, wat Gijp en Genee al menigmaal als probleem hadden ervaren en ook in de pers hadden benoemd: er waren niet veel 'serieuze' mensen die wilden aanschuiven om een discussie aan te gaan, of om zich te verantwoorden voor gedane uitspraken.
Voor een voetbalprogramma maakt dat niet zoveel uit. Sterker nog: je hebt, behalve de vaste stamgasten, nauwelijks extra mensen nodig. Een paar mooie goals, een paar blunders, een paar rooie kaarten, een paar keer Van Gaal, en flink wat flauwe grappen, en klaar ben je.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_204576630
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 12:57 schreef NY_Giant het volgende:

[..]
Inderdaad. En je hoort vooral de geknipte fragmenten-kijkers, ook in dit topic. Helemaal prima natuurlijk, maar voor het complete verhaal is het wel een stuk handiger als je hele uitzendingen ziet (en voor een écht goed beeld ook nog meerdere op rij). Zeker bij de eerdere rellen is dat een groot probleem geweest.
Ikzelf vond die ellenlange uitzendingen slaapverwekkend. Ik heb het serieus geprobeerd, maar ik vond de onderwerpen gewoon niet boeiend genoeg.
Ik begreep Johan wel: voetbal is uiteindelijk te oppervlakkig.
Maar met dit trio een 'maatschappelijk' praatprogramma maken leek mij een veel te gewaagd idee. Want dan zit echt iedereen je op de vingers te kijken en je te beoordelen. Als ik vroeger eens met iemand een uitspraak van Derksen besprak, dan kreeg ik vaak te horen "wat boeit mij zo'n domme voetbalshow nou?". Dat is de laatste 4 maanden wel anders geworden. De rel om Zwarte Piet & Akwasi was een voorbode van wat nu is gebeurd. Deze mannen hadden gewoon hun stamtafelpraat over voetbal moeten voortzetten. Dan zaten ze nu nog driemaal in de week vrolijk gein te trappen in de studio, in plaats van dit gelazer.
Ik doe het ff rustig aan.
  vrijdag 29 april 2022 @ 13:07:53 #212
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_204576643
Derksen is on vervangbaar
pi_204576671
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 13:07 schreef KingRadler het volgende:
Derksen is on vervangbaar
Dat denk ik ook, en Genee weet het.
Het is niet voor niets dat Genee, na de Zwarte Pietshow, alle zeilen heeft bijgezet om, ondanks alle Judasbeschuldigingen, de boel weer bij elkaar te krijgen.
Maar nu terug naar het voetbal zou een te grote vernedering zijn.

Tenzij...
Ik doe het ff rustig aan.
pi_204576681
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 13:07 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ikzelf vond die ellenlange uitzendingen slaapverwekkend. Ik heb het serieus geprobeerd, maar ik vond de onderwerpen gewoon niet boeiend genoeg.
Ik begreep Johan wel: voetbal is uiteindelijk te oppervlakkig.
Maar met dit trio een 'maatschappelijk' praatprogramma maken leek mij een veel te gewaagd idee. Want dan zit echt iedereen je op de vingers te kijken en je te beoordelen. Als ik vroeger eens met iemand een uitspraak van Derksen besprak, dan kreeg ik vaak te horen "wat boeit mij zo'n domme voetbalshow nou?". Dat is de laatste 4 maanden wel anders geworden. De rel om Zwarte Piet & Akwasi was een voorbode van wat nu is gebeurd. Deze mannen hadden gewoon hun stamtafelpraat over voetbal moeten voortzetten. Dan zaten ze nu nog driemaal in de week vrolijk gein te trappen in de studio, in plaats van dit gelazer.
Maar ook in voetbaluitzendingen werd The Voice uitvoerig besproken. Dus dat was met de zaak van Johnny de Mol net zo goed gebeurd. Ik denk niet dat de gevolgen van zijn uitspraak dan wezenlijk anders waren geweest.
  vrijdag 29 april 2022 @ 13:10:46 #215
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_204576692
Al die tafelgasten die tijdens vandaag inside waren gekomen draaien de show de rug toe. Zogenaamde BNers die hun reputatie willen redden vanwege de publieke opinie :') rot op

ze hadden het gewoon bij bossie, kieft en kraaij moeten laten. Over hun gesproken.. wat is hun mening erover?

Nogmaals ik sta niet achter hoe Johan het eerst had verwoord, maar om hem bijvoorbeeld erger dan putin te noemen? kom op
  vrijdag 29 april 2022 @ 13:12:13 #216
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_204576712
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 12:39 schreef Dutch_view het volgende:
weet iemand al wat er vanaaf komt om 21:40?
Rambo of Rocky gok ik
  Moderator vrijdag 29 april 2022 @ 13:15:20 #217
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_204576749
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 april 2022 13:10 schreef KingRoland het volgende:
Nogmaals ik sta niet achter hoe Johan het eerst had verwoord, maar om hem bijvoorbeeld erger dan putin te noemen? kom op
Inderdaad dan ben je wel erg mild voor hem.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  Redactie Sport vrijdag 29 april 2022 @ 13:16:04 #218
274204 crew  Mexicanobakker
pi_204576756
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 april 2022 13:10 schreef KingRoland het volgende:
maar om hem bijvoorbeeld erger dan putin te noemen?
Dat slaat nergens op, welke gek heeft dat geroepen?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_204576781
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 13:10 schreef NY_Giant het volgende:

[..]
Maar ook in voetbaluitzendingen werd The Voice uitvoerig besproken. Dus dat was met de zaak van Johnny de Mol net zo goed gebeurd. Ik denk niet dat de gevolgen van zijn uitspraak dan wezenlijk anders waren geweest.
't Is inderdaad wel waar dat de laatste jaren het voetbal steeds minder prominent werd. Vooral, zo vermoed ik, omdat Johan zich wilde uitlaten over de politiek-maatschappelijke zaken, en het voetbal steeds minder boeiend vond.

En uiteindelijk geef ik je ook gewoon gelijk: de uitspraken van Derksen blijven de hoofdoorzaak van het gelazer nu. Ik snapte werkelijk niet waarom hij zo'n ranzig voorbeeld noemde om z'n punt te maken. Als hij gewoon had gezegd "wie van ons is Roomser dan de paus?" of zoiets... maar het feit dat de dame in zijn verhaal buiten westen was, en de suggestie van penetratie in zijn gebabbel op dinsdagavond, dan er weer op terug komen een dag erna, geen excuses willen aanbieden... oliedom. En nu is de man, die zelf al zo lang andere mensen afzeikt en slachtoffert, zelf een slachtoffer, omdat sponsoren en organisaties hem laten vallen. In ieder geval snapt-ie nog wel dat hij het aan zichzelf te wijten heeft. En geeft-ie een voorbeeld waar menig politicus/politica een voorbeeld aan zou kunnen nemen. Politici die door Derksen zelf ook altijd werden afgekraakt als ze de consequenties van hun uitspraken/daden niet wilden inzien.
Ik doe het ff rustig aan.
  vrijdag 29 april 2022 @ 13:18:35 #220
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_204576785
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 12:21 schreef Stikkelbaars het volgende:
En toch he... Ergens heb ik nog steeds het vermoeden dat dit een geslaagde poging was van Derksen om onder zijn Talpa-contract uit te komen.
Ik zei dat laatst nog tegen een maat van mij _O- er waren de afgelopen dagen/weken veel relletjes (Johnny de mol, lil kleine en nog een paar achter elkaar) DAAROM is iedereen toch nu extra voorzichtig met dat soort uitspraken? en toch vertelt Johan dat verhaal op die manier omdat het op dit moment enorm 'trending' is en hij weet dat hij een shitstorm aan kritiek gaat krijgen.

Oh en johan zou toch zijn excuses aanbieden? heeft hij niet gedaan. Hij neemt iedereen voor de maling en er bestaat wel een mogelijkheid dat dit met opzet is gebeurd.
  Moderator vrijdag 29 april 2022 @ 13:19:38 #221
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_204576801
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 13:16 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dat slaat nergens op, welke gek heeft dat geroepen?
Niemand.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_204576833
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 13:16 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dat slaat nergens op, welke gek heeft dat geroepen?
Volgens mij Derksen zelf: door alle kritiek krijgt hij het idee dat de moraalridders hem erger dan Poetin vinden. (Zo ongeveer bracht hij het in de laatste uitzending.)
Nogmaals: hij maakt zichzelf te zielig hierdoor. Gelukkig snapt-ie nog wel dat de meeste ellende zijn eigen schuld is.
Ik doe het ff rustig aan.
  vrijdag 29 april 2022 @ 13:24:02 #223
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_204576869
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 13:16 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dat slaat nergens op, welke gek heeft dat geroepen?
Ik had dat fragment teruggekeken, maar blijkbaar had Johan dat zo begrepen van die mevrouw Olfers, geen idee wie dat is overigens. ik kijk amper televisie (laat staan OP1)
  vrijdag 29 april 2022 @ 13:25:59 #224
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_204576902
Wat ik het meest ga missen zijn de Harry Mens clipjes

@Mani89 @johannes_vermeer @Wereldgozer @Coco
pi_204576904
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 april 2022 13:24 schreef KingRoland het volgende:

[..]
Ik had dat fragment teruggekeken, maar blijkbaar had Johan dat zo begrepen van die mevrouw Olfers, geen idee wie dat is overigens. ik kijk amper televisie (laat staan OP1)
't Is wel een bekend gegeven dat Poetin ontzettend galant jegens dames is. :r
Ik doe het ff rustig aan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')