Dit dusquote:Op donderdag 28 april 2022 20:53 schreef Donna het volgende:
Ja en nee. In het echt ben ik veel sneller en scherper met reacties. En daarmee ook wat harder en botter.
Hier op het forum denk ik langer na over de bewoording omdat tekst zo anders over kan komen. En ik wil geen ruzie.![]()
Bij jou geloof ik dat ook wel.quote:Op donderdag 28 april 2022 21:57 schreef Lenny77 het volgende:
Ja, ben helemaal zoals ik in het echt ook ben.
Het antwoord is ja of nee, binair 0 of 1, maargoed ik zie het probleem, lolquote:Op donderdag 28 april 2022 22:08 schreef Fok-it het volgende:
Wat genuanceerder in het echt dan op FOK!. En wat liever. Minder drang om altijd de discussie op te zoeken
Ik kom nooit buiten, dus geen idee.quote:Op donderdag 28 april 2022 21:13 schreef scrupuleus het volgende:
Nee niet echt, hier ben ik de baas, buiten niet echt.
Ja, dat inderdaadquote:Op vrijdag 29 april 2022 09:33 schreef LanaMyst het volgende:
Ik ben hier gewoon mezelf, maar het verschil is wel dat ik hier sneller mijn mening ventileer die ik in het echte leven soms liever voor me hou.
Grappig, voor mij is het andersom. Zeker de laatste tijd kies ik irl m'n woorden zorgvuldiger dan hier.quote:Op donderdag 28 april 2022 20:53 schreef Donna het volgende:
Ja en nee. In het echt ben ik veel sneller en scherper met reacties. En daarmee ook wat harder en botter.
Hier op het forum denk ik langer na over de bewoording omdat tekst zo anders over kan komen. En ik wil geen ruzie.![]()
Eens ja. Ik heb dat ookquote:Op vrijdag 29 april 2022 15:05 schreef loveli het volgende:
[..]
Grappig, voor mij is het andersom. Zeker de laatste tijd kies ik irl m'n woorden zorgvuldiger dan hier.
quote:Op vrijdag 29 april 2022 17:27 schreef sirdanilot het volgende:
Hoe ik ben op dit forum is een soort uitvergrote/gekarikaturiseerde versie van hoe ik in het echt ben.
Ik kan anders in de omgeving waarin ik mij begeef gewoon mijn mening die ik hier geef ook gewoon geven. Niet bij iedere gelegenheid wellicht, maar toch zeker in de kroeg. En wat is fok anders dan een byo kroeg?quote:Op vrijdag 29 april 2022 20:46 schreef Nederturk het volgende:
Ik denk dat een heel groot deel van de users hier anders zijn. 1 van de grootste redenen om hier uberhaupt te zijn is om jezelf te kunnen zijn in een digitale omgeving omdat je in de fysieke omgeving herkenbaar bent en consequenties kan ervaren van wat je zegt. Er zullen ook andere redenen denkbaar zijn, maar jezelf willen zijn is bij de meeste users de reden of 1 van de redenen (Het is een aanname waar ik obv observatie veel vertrouwen in heb).
Wel grappig, in een land met vvmu dat wanneer je jezelf wil zijn dat daar consequenties aan verbonden zijn, via wetten of sociale uitsluiting.
Hoe vrij zijn we eigenlijk?
Alleen wanneer 'jezelf zijn' betekent dat je een rot persoon bent. Normale mensen kunnen overal zichzelf zijn zonder die consequentiesquote:Op vrijdag 29 april 2022 20:46 schreef Nederturk het volgende:
Wel grappig, in een land met vvmu dat wanneer je jezelf wil zijn dat daar consequenties aan verbonden zijn, via wetten of sociale uitsluiting.
Hoe vrij zijn we eigenlijk?
Je was tijdens het afgelopen decennium inderdaad één van de consistentste.quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:34 schreef 2NutZ het volgende:
Ja, irl als op dit forum een enorme autist.
Onzin.quote:Op vrijdag 29 april 2022 21:44 schreef Rogue2.0 het volgende:
[..]
Alleen wanneer 'jezelf zijn' betekent dat je een rot persoon bent. Normale mensen kunnen overal zichzelf zijn zonder die consequenties
Ja, want dan kan het opeens wel.quote:Op vrijdag 29 april 2022 23:03 schreef thecleaninglady het volgende:
Ja, het enige verschil is dat ik hier sneller open ben over mijn leven omdat ik hier anoniem ben.
Ik ben wel open irl, maar hier vertel ik tegen een stel vreemden best veel. Dat zou ik toch minder snel zomaar op straat ofzo doenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |