Het moet voor jullie natuurlijk wel leuk blijven om mee te lezenquote:Op woensdag 8 juni 2022 18:12 schreef sigme het volgende:
Ha, echtelijk gekissebis ter verhoging van de verbouwpret
Altijd goed om inspiratie op te doen bij anderen die aan het verbouwen zijnquote:Op woensdag 8 juni 2022 18:50 schreef Symphonic het volgende:
Dit is ook wel een leuk inspiratietopic.
Hoewel we er echt wel uit zijn wat we willen zien we dingen voorbij komen die ons aan het denken zetten soms. Uit onze eigen ervaring ( en ook die van Puala dus zag ik): Geordend is een prachtige kleur groen. We hebben het hier en het gaat ook mee naar ons nieuwe huis. Maar inderdaad met die kasten, lastig. Wij hebben dat met onze keuken ook, daar past het ook niet bij, dus dat lossen we op met roze.
We hebben natuurlijk overal hetzelfde wit gekozen, dus voor muren, plafonds, deuren, plinten, trappen. Als een deel al RAL 9010 is en blijft, dan lijkt de keuze me makkelijker.quote:Op woensdag 8 juni 2022 22:32 schreef MaJo het volgende:
Zo op papier vind ik RAL9016 ook frisser maar ik vraag me dan inderdaad af of de deuren daar niet enorm bij af gaan steken. Hoe is dat bij anderen? Of heeft niemand witte deuren
Ik heb 9010 deuren. En daar hangt een spierwitte verwarming naast. Geen succes maar we laten het zo want het plafond is ook 9010.quote:Op woensdag 8 juni 2022 22:32 schreef MaJo het volgende:
Zo op papier vind ik RAL9016 ook frisser maar ik vraag me dan inderdaad af of de deuren daar niet enorm bij af gaan steken. Hoe is dat bij anderen? Of heeft niemand witte deuren
quote:Op woensdag 8 juni 2022 11:23 schreef Puala het volgende:
En tevens, als Curry zijn Flurry in Majo wilt steken.. dan wil je toch ook niet dat Aap dat ziet?
Prachtige kinderkamerkleuren, heeeeel warm kan ik uit ervaring vertellenquote:Op dinsdag 7 juni 2022 22:41 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat is nu waar wij inderdaad naar neigen, dat je meer knalt met de accessoiresDekens, kussens, handdoeken etc.
[..]
Dat is wel een goeie ja, ik kan me voorstellen dat dat irritant is
[..]
Bedoel je deze?
[ afbeelding ]
Want dat lijkt qua kleur niet echtMaar de Histor kleuren zien er weer wel uit zoals de Pax die wij voor ogen hebben. Heb jij een eigen foto van de combi?
Voor Aapie willen we nu voor deze combi gaan:
[ afbeelding ]
&
[ afbeelding ]
Met dank aan @:Tink89En dan niet hele muren maar een paar vlakken
Dit idee:
[ afbeelding ]
Precies dit. Ik heb ook het houtwerk in 9010, inclusief plafonds (die zijn van planken+balken) en de muren, waar wit, in frisser wit (9016). Dat werkt heel goed en maakt het juist minder vlak allemaal. Ook een oud huisje.quote:Op woensdag 8 juni 2022 22:51 schreef bleiblei het volgende:
Wij hadden in ons vorige huis 9016 op de muur en houtwerk in 9010. Dat werkt perfect (oud huis, dat wel). Zag er erg chic uit en je hebt net genoeg contrast zonder het houtwerk crème te laten lijken (krijg je met 9001 wel). In ons huidige huis initieel de fout gemaakt alles in 9010 te schilderen, en alles werd in plat contrastloos vlak. Dus dat hebben we weer over kunnen doen.
Wij hebben 9010 deuren. Vriendlief heeft de verf gekocht, en eigenlijk zouden we voor een meer off-white tint gaan, maar hij kwam met deze thuis. Nu ik 9010 en 9016 naast elkaar zie, snap ik dat ineens een stuk beterquote:Op woensdag 8 juni 2022 22:32 schreef MaJo het volgende:
Wij hebben alles 9010 (volgens mij). Donkere laminaatvloer, donkere gordijnen, kleurrijke schilderijen. Oogt beslist niet kil of koud.quote:Op donderdag 9 juni 2022 13:24 schreef Puala het volgende:
Ik heb alles in 9016Deuren, muren, plafonds. En ik heb niet het idee dat ik een kille woning heb
![]()
Aapie's kamertje heb ik nu ook het meeste voor ogen. Hoewel manlief vindt dat ik nog niet teveel moet kijken naar accessoires heb ik deze 2 items al gevonden, volgens mij staat dat heel leuk erbij:quote:Op donderdag 9 juni 2022 11:14 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Prachtige kinderkamerkleuren, heeeeel warm kan ik uit ervaring vertellen![]()
Deze deken van prenatal matcht er prachtig bij:
https://www.prenatal.nl/b(...)cabmo2BoCZdcQAvD_BwE
Wij hebben hem in maatje ledikant, voor nachtvoedingen heerlijk om die over m'n schouders te trekken.
En wij hebben alles in 9010, deuren, muren enzovoorts. Maar we hebben wel een roze keukenmuur, want de witte keuken is net een andere kleur. En dat was lelijk op de plek waar de keukenkasten in de muur verzonken zijn. En dat roze is me toch een partij mooi in de keuken <3
https://www.praxis.nl/ver(...)ra-mat-2-5l/10049857
Jammer dat ze een wat langere levertijd hebben. De andere deuren hebben toch wel een andere uitstraling.quote:Op donderdag 9 juni 2022 14:52 schreef MaJo het volgende:
We hebben besloten voor 9010 te gaan zodat het in lijn is met de deuren. We hebben ons hele leven met deze kleur geleefd, ik denk dat dit wel goed komt
Weer een tegenvaller qua levering, de Svedex deuren hebben een leveringstijd van 13/14 wekenNu voor een alternatief gegaan die met 2/3 weken te leveren is. Het worden nu deze deuren:
[ afbeelding ]
Ik vind het wel jammer, de deuren van Svedex vinden we mooier. Op zich een paar maanden zonder deuren in bepaalde kamers is niet erg maar bijvoorbeeld Aapie's kamer, het toilet en de badkamer hebben wel echt deuren nodig. Dus dan toch maar plan Bquote:Op donderdag 9 juni 2022 15:04 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Jammer dat ze een wat langere levertijd hebben. De andere deuren hebben toch wel een andere uitstraling.
Als je ze beide even mooi vindt, dan is er natuurlijk niks aan de hand. Maar zou het erg zijn om 3 maanden te moeten wachten op nieuwe deuren?
Ik denk dat ik me daar meer aan zou ergeren dan dat het nu niet knalwit isquote:Op donderdag 9 juni 2022 15:15 schreef BE het volgende:
Volgens mij oogt de een alleen killer dan de ander als je ze zou combineren.
Slim om voor 1 kleur te kiezen en dan valt het ook niet op dat het niet spierwit is.
Maar ook geen deur in het toilet en de badkamer dan? Dat lijkt me nogal ongemakkelijkquote:Op donderdag 9 juni 2022 15:55 schreef Mrs.Peel het volgende:
Ik heb 5 maanden zonder binnendeuren geleefd 11 jaar geleden, en dat was onhandig, maar niet onoverkomelijk. Nu mooie stompe deuren op (bijna) plafondhoogteDus als je veel liever die andere deuren wilt...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |