abonnement Unibet Coolblue
pi_204563699
In 2014 viel Poetin ook al eens Oekraïne binnen om de Krim te bemachtigen, dat is hem destijds gelukt maar ik heb het hele conflict eigenlijk totaal niet gevolgd (ver van mijn bed).

Maar was dit gelijkaardig aan de huidige gebeurtenissen of is het nog net iets anders? Welke berichten hoorden we destijds in de media? Sprak men ook over kernwapens en 3de WO?
Cindy De Vuyst
pi_204563721
In Nederland draaide natuurlijk heel veel om de MH-17. En natuurlijk was het ook wel dagelijks in het nieuws, maar het was een relatief kleine regio. Nu wil Putin het hele land nagenoeg innemen.
  donderdag 28 april 2022 @ 12:23:35 #3
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_204563723
Rusland is de Krim nooit binnengevallen, er waren gewoon plotseling heel veel mannetjes in groene uniformen zonder markeringen.
pi_204563732
quote:
10s.gif Op donderdag 28 april 2022 12:23 schreef Nobu het volgende:
Rusland is de Krim nooit binnengevallen, er waren gewoon plotseling heel veel mannetjes in groene uniformen zonder markeringen.
Dat natuurlijk ook, het was niet het leger van Rusland ''officieel'' wat daar binnen viel.
pi_204563797
quote:
10s.gif Op donderdag 28 april 2022 12:23 schreef Nobu het volgende:
Rusland is de Krim nooit binnengevallen, er waren gewoon plotseling heel veel mannetjes in groene uniformen zonder markeringen.
Zoals nu dus. Poetin is Oekraïne ook niet binnen gevallen.
Er reden ineens 150 tanks met een 'Z' er op het land binnen.
Cindy De Vuyst
  donderdag 28 april 2022 @ 12:33:43 #6
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_204563813
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 12:32 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Zoals nu dus. Poetin is Oekraïne ook niet binnen gevallen.
Er reden ineens 150 tanks met een 'Z' er op het land binnen.
Alleen deze keer waren de Oekrainers minder verrast door dat kunstje en schieten ze wel terug.
pi_204563814
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 12:21 schreef einzeinz het volgende:
In 2014 viel Poetin ook al eens Oekraïne binnen om de Krim te bemachtigen, dat is hem destijds gelukt maar ik heb het hele conflict eigenlijk totaal niet gevolgd (ver van mijn bed).

Maar was dit gelijkaardig aan de huidige gebeurtenissen of is het nog net iets anders? Welke berichten hoorden we destijds in de media? Sprak men ook over kernwapens en 3de WO?
Mh17 was belangrijker dan mannen in uniform zonder dat hun herkomst officieel bekend werd gemaakt.
Oekraine werd hierdoor overrompeld en was niet voorbereid. Pas nadat de missie gelukt was bleek dit rusland.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204563860
Hoe reageerde de wereld daar op?
Ik heb de Krim totaal niet gevolgd, misschien net omdat er ander nieuws was die altijd de bovenhand nam?
Cindy De Vuyst
pi_204563881
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 12:38 schreef einzeinz het volgende:
Hoe reageerde de wereld daar op?
Ik heb de Krim totaal niet gevolgd, misschien net omdat er ander nieuws was die altijd de bovenhand nam?
Met woorden. Er is geen kogel geschoten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204563895
Ok, de huidige situatie is dus compleet anders? Lees 'erger'.
Terwijl de Krim eigenlijk een broodkruimel was in het nieuws in vergelijking met nu.
Cindy De Vuyst
pi_204563937
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 12:43 schreef einzeinz het volgende:
Ok, de huidige situatie is dus compleet anders? Lees 'erger'.
Terwijl de Krim eigenlijk een broodkruimel was in het nieuws in vergelijking met nu.
Ik weet niet wat erger is... Vechten voor je vaderland of zo overrompelt worden dat je niks doet...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.



quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 1
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')