abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 27 april 2022 @ 19:06:27 #1
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_204557336
Ik lees hier op het forum dat er nog steeds bij sommige een issue bestaat met het accepteren van mensen die een andere seksuele voorkeur hebben. Hier doel ik uiteraard niet op pedofilie e.a. die verboden zijn door de wet.

Mijn oprechte vraag aan mensen die tegen homofilie, transgenders enzovoorts zijn:
Wat is nu exact het probleem? Het daadwerkelijke probleem. Waar komt de neerbuigendheid en/of haat vandaan?


Ik wil hier graag een discussie over, zonder slotje. En waarbij iedereen zich openlijk kan uitten en wij samen kunnen doorgronden wat nou precies de oorzaak is van dit gedachtegoed.
  Miss 200.000.000! woensdag 27 april 2022 @ 19:11:41 #2
367000 roos94
pi_204557402
Denk dat mensen meer een hekel hebben aan homofiele mannen die zich als ubernichten gedragen
pi_204557488
Ik heb geen problemen met homofilie en transgenderheid met name transgenderheid wordt de laatste tijd enorm gepushed en door je strot heen geduwd en daar heb ik wel problemen mee, zeker bij kinderen, niet gezond gewoon dat dit gebeurd naar mijn mening.
Voor de rest mag iedereen zijn zoals hij wilt van mij maar hou op met dat gepush, het hele woke gedoe in films is echt niet prettig en werkt voor mij alleen maar averechts
pi_204557592
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 19:11 schreef roos94 het volgende:
Denk dat mensen meer een hekel hebben aan homofiele mannen die zich als ubernichten gedragen
TS vroeg om het daadwerkelijke probleem. Dus ook homo's die zich 'normaal gedragen'.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 27 april 2022 @ 19:29:39 #5
74056 crew  ToT
pi_204557608
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 19:11 schreef roos94 het volgende:
Denk dat mensen meer een hekel hebben aan homofiele mannen die zich als ubernichten gedragen
Dit

quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 19:18 schreef Cupfighter het volgende:
Ik heb geen problemen met homofilie en transgenderheid met name transgenderheid wordt de laatste tijd enorm gepushed en door je strot heen geduwd en daar heb ik wel problemen mee, zeker bij kinderen, niet gezond gewoon dat dit gebeurd naar mijn mening.
Voor de rest mag iedereen zijn zoals hij wilt van mij maar hou op met dat gepush, het hele woke gedoe in films is echt niet prettig en werkt voor mij alleen maar averechts
En dit zijn wel de belangrijkste punten.

Ik denk dat weinig mensen (althans die met een westerse en niet al te religieuze achtergrond) echt pertinent iets tegen homoseksualiteit hebben. Alleen de echte over the top nichterige types doen menig nekharen rijzen en idd dat tegenwoordig het allemaal zo geforceerd in films en series getoond moet worden, er overal vlaggen en gaybrapaden enz getoond moeten worden en meer van dat soort dingen.

Toevallig zagen mijn vrouw en ik vandaag 2 duidelijk zeer welgestelde mannen van de herenliefde. Zeer chique gekleed met chihuahua's in de armen die ze zaten te strelen.
Niks mis mee, hartstikke tof voor ze! ^O^
Frank en Rogier leken eerst ook een heel leuk koppel; ze hebben menig harten in het land weten te stelen.
Maar echt die platvloerse relnichten enzo? Sommigen vinden ze om te gieren, maar ik heb er de kracht niet voor! :N

En transgenders: prima dat mensen zich beter voelen in het lichaam van het andere geslacht, maar om daar direct allerlei rechten aan te koppelen (vrouwensporten bijvoorbeeld) en laatdunkend over "cis-gendered" mensen te gaan zitten doen? :N
pi_204557634
dnek niet echt haat maar meer irritaties. zoals men nu ook oekrainers irritant vindt omdat ze in een nieuwsartikel lezen dat ze zijn opgevangen in kamers en ze tot diep in de nacht wakker blijven en herrie maken
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_204557654
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 19:18 schreef Cupfighter het volgende:
Ik heb geen problemen met homofilie en transgenderheid met name transgenderheid wordt de laatste tijd enorm gepushed en door je strot heen geduwd en daar heb ik wel problemen mee, zeker bij kinderen, niet gezond gewoon dat dit gebeurd naar mijn mening.
Voor de rest mag iedereen zijn zoals hij wilt van mij maar hou op met dat gepush, het hele woke gedoe in films is echt niet prettig en werkt voor mij alleen maar averechts
Ik begrijp je gedachtegang, ben het zeer zeker mee eens, maar wel jammer dat je er kinderen bij moet halen.
In mijn kinderjaren heb ik het regelmatig meegemaakt dat kinderen ALTIJD werden gepusht door volwassenen.
Mijn eigen broertje werd op de lagere school gedwongen om zichzelf aan te leren rechtshandig te schrijven.
Het 'experiment' is gelukt, maar als je zijn handschrift ziet, schieten de tranen spontaan in je ogen.

Om een lang verhaal heel kort te houden: het pushen is van alle tijden.
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 27 april 2022 @ 19:35:42 #8
319979 Fok-it
All is well
pi_204557671
Waar wil je precies een discussie over dan? Want na een paar reacties gaat het al richting het zogenaamde pushen en opdringen, wat ik echt nog nooit in al die jaren heb gezien, maar kennelijk wel bestaat bij sommige mensen.

Wat betreft homoseksualiteit: Denk niet dat er bijzonder veel mensen daar een probleem mee hebben in Nederland Sommige mannen menen er nog steeds op een ietwat primitieve manier ermee om te moeten gaan though, maar dat zal wel een stukje onzekerheid zijn

Wat betreft transgenderisme is het denk ik vooral onwetendheid en de extremen die op social media gezien worden als de norm beschouwen.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_204557692
Ik bespaar mij de notes
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_204557715
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 19:35 schreef Fok-it het volgende:
Waar wil je precies een discussie over dan? Want na een paar reacties gaat het al richting het zogenaamde pushen en opdringen, wat ik echt nog nooit in al die jaren heb gezien, maar kennelijk wel bestaat bij sommige mensen.

Wat betreft homoseksualiteit: Denk niet dat er bijzonder veel mensen daar een probleem mee hebben in Nederland Sommige mannen menen er nog steeds op een ietwat primitieve manier ermee om te moeten gaan though, maar dat zal wel een stukje onzekerheid zijn

Wat betreft transgenderisme is het denk ik vooral onwetendheid en de extremen die op social media gezien worden als de norm beschouwen.
Ik denk ook dat TS het voornamelijk heeft over tv-programma's. Soaps maar ook commerials en praatprogramma's.
Zo las ik een tijdje geleden dat het als baanbrekend wordt beschouwd dat er tegenwoordig tekenfilmseries zijn voor kinderen waarin homoseksuele of biseksuele relaties voorkomen.
Homohaters zullen er altijd blijven. Heeft volgens mij meer te maken met de onzekerheid van de haters.
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 27 april 2022 @ 19:43:25 #11
319979 Fok-it
All is well
pi_204557749
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 19:40 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Zo las ik een tijdje geleden dat het als baanbrekend wordt beschouwd dat er tegenwoordig tekenfilmseries zijn voor kinderen waarin homoseksuele of biseksuele relaties voorkomen.
Dat is ook baanbrekend. Waarom zouden kinderen niet mogen opgroeien wetende dat er meer is dan een heteroseksuele relatie. Als dat op een non-seksuele manier wordt vertoond.

En ook in tv-programmas en commercials zie ik het niet hoor? Net als dat er zoveel mensen zijn die Netflix kennelijk een streamingsdienst vinden waar het door je strot wordt geduwd. Ik heb al vanaf dag 1 Netflix. En nog nooit is me dat opgevallen. Ja, er komt weleens een serie uit waarin het gaat over een homostel of een transgender. Maar is dat meteen opdringen dan? Tegen de duizenden shows waar je geen homo tegenkomt
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_204557815
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 19:43 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Dat is ook baanbrekend. Waarom zouden kinderen niet mogen opgroeien wetende dat er meer is dan een heteroseksuele relatie. Als dat op een non-seksuele manier wordt vertoond.

En ook in tv-programmas en commercials zie ik het niet hoor? Net als dat er zoveel mensen zijn die Netflix kennelijk een streamingsdienst vinden waar het door je strot wordt geduwd. Ik heb al vanaf dag 1 Netflix. En nog nooit is me dat opgevallen. Ja, er komt weleens een serie uit waarin het gaat over een homostel of een transgender. Maar is dat meteen opdringen dan? Tegen de duizenden shows waar je geen homo tegenkomt
Dat is volgens mij precies het punt. Jij vindt het normaal, ik vind het normaal.
Mensen die het niet normaal vinden, voelen zich echt bedreigd en wensen hier niet mee geconfronteerd te worden.
Of, zoals Kees van Kooten het eens schreef in Treitertrends: "Van mij mag Herman met een wimpertang op zak lopen, zolang hij zich maar niet vergrijpt aan mijn zoontje van drie."
Dit was dus een fictief karakter dat zichzelf het toonbeeld van verdraagzaamheid en vooral progressiviteit vond t.a.v. homoseksualiteit.
Lees het maar eens als je het ergens kunt vinden. Het hele stukje staat bol van de vooroordelen, angst en afkeer.
Briljant geschreven. Laat dat maar aan Keessie over.
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 27 april 2022 @ 19:52:46 #13
319979 Fok-it
All is well
pi_204557847
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 19:50 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Of, zoals Kees van Kooten het eens schreef in Treitertrends: "Van mij mag Herman met een wimpertang op zak lopen, zolang hij zich maar niet vergrijpt aan mijn zoontje van drie."
Homoseksualiteit wordt ook veel te vaak nog met pedoseksualiteit geassocieerd inderdaad. Ook zo'n waanzin
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_204557851
@rosita1
Ik mag wel eens stoer doen, maar ik heb totaal geen probleem met homoseksualiteit en transgenders. Totaal niet.
  woensdag 27 april 2022 @ 19:55:49 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204557879
Omdat bepaalde mannen daar heel erg onzeker van worden. Die zijn dan bang dat ze ook zo zijn of nog erger hun kind. Dus willen ze liever doen of het niet bestaat.
  woensdag 27 april 2022 @ 19:59:57 #16
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_204557937
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 19:40 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik denk ook dat TS het voornamelijk heeft over tv-programma's. Soaps maar ook commerials en praatprogramma's.
Zo las ik een tijdje geleden dat het als baanbrekend wordt beschouwd dat er tegenwoordig tekenfilmseries zijn voor kinderen waarin homoseksuele of biseksuele relaties voorkomen.
Homohaters zullen er altijd blijven. Heeft volgens mij meer te maken met de onzekerheid van de haters.
Het is een topic, algemeen. Ikzelf heb er geen enkel probleem mee wanneer mensen op een ander geslacht vallen. Ook tv-progamma's storen mij niet, bijvoorbeeld drag-shows. Ik vind het juist kleurrijk. Maar het leeft nog altijd in de samenleving dat mensen niet 'openlijk' op straat durven te gaan. Hand in hand durven lopen. In elkaar gemept worden. En dat vind ik kwalijk.
pi_204557950
Vergeet de religie niet. Die heeft wat dit betreft nog steeds een hele dikke vinger in de pap.
Denk alleen maar aan de ambtenaren van de burgerlijke stand die weigeren om homostellen in de echt te verbinden.
Ze beroepen zich dan op hun 'geweten'.

Maar wees zelf ook eens eerlijk. Elke ouder wil het beste voor zijn/haar kind. Maar welke ouder slikt weleens als het hartediefje thuiskomt met de verkering die van hetzelfde geslacht is?
Of, om het wat breder te trekken, met een hartediefje met een andere huidskleur of religieuze of politieke overtuiging?
pi_204557977
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 19:59 schreef rosita1 het volgende:

[..]
Het is een topic, algemeen. Ikzelf heb er geen enkel probleem mee wanneer mensen op een ander geslacht vallen. Ook tv-progamma's storen mij niet, bijvoorbeeld drag-shows. Ik vind het juist kleurrijk. Maar het leeft nog altijd in de samenleving dat mensen niet 'openlijk' op straat durven te gaan. Hand in hand durven lopen. In elkaar gemept worden. En dat vind ik kwalijk.
Hi hi.
Ja, ik weet het, het is waarschijnlijk een tiepvautje, maar toch...?
Mensen die op een ander geslacht vallen, worden voornamelijk als normaal beschouwd.
En toch he, onder die 'normalen' komen het grootst aantal echtscheidingen voor. Soms zelfs vechtscheidingen over de tere ruggetjes van de kindjes.
Waarom hoor ik daar het esthablisment nooit over? Is dit dan zo normaal?
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 27 april 2022 @ 20:05:01 #19
319979 Fok-it
All is well
pi_204557978
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 19:59 schreef rosita1 het volgende:

[..]
Het is een topic, algemeen. Ikzelf heb er geen enkel probleem mee wanneer mensen op een ander geslacht vallen. Ook tv-progamma's storen mij niet, bijvoorbeeld drag-shows. Ik vind het juist kleurrijk. Maar het leeft nog altijd in de samenleving dat mensen niet 'openlijk' op straat durven te gaan. Hand in hand durven lopen. In elkaar gemept worden. En dat vind ik kwalijk.
Nou ja, ik denk dat je onderscheid dient te maken tussen twee soorten onbegrip/haat. Hetgeen wat ontaard in geweld heeft in mijn perceptie vaak een religieuze achtergrond. Maar alle bagger die je online treft is mijns inziens vooral door onzekere, bekrompen mannen die het kennelijk als alfa-gedrag ervaren om alles wat niet hetero is te ridiculiseren. Maar die zullen hun mening in het echte leven veel minder etaleren.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 27 april 2022 @ 20:06:43 #20
319979 Fok-it
All is well
pi_204557986
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 20:01 schreef Hiddendoe het volgende:
Vergeet de religie niet. Die heeft wat dit betreft nog steeds een hele dikke vinger in de pap.
Denk alleen maar aan de ambtenaren van de burgerlijke stand die weigeren om homostellen in de echt te verbinden.
Ze beroepen zich dan op hun 'geweten'.

Maar wees zelf ook eens eerlijk. Elke ouder wil het beste voor zijn/haar kind. Maar welke ouder slikt weleens als het hartediefje thuiskomt met de verkering die van hetzelfde geslacht is?
Of, om het wat breder te trekken, met een hartediefje met een andere huidskleur of religieuze of politieke overtuiging?
Toen mijn broertje tegenover mijn ouders uit de kast kwam en een relatie met een jongen had was de enige reactie `hehe nu pas?'
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_204557991
Je mag toch zelf bepalen op welke mensen je haat?
Net als dat je mag kiezen tegen welke voetbalclub je bent. We leven in een vrij land.
pindazakje
pi_204558148
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 19:43 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Dat is ook baanbrekend. Waarom zouden kinderen niet mogen opgroeien wetende dat er meer is dan een heteroseksuele relatie. Als dat op een non-seksuele manier wordt vertoond.

En ook in tv-programmas en commercials zie ik het niet hoor? Net als dat er zoveel mensen zijn die Netflix kennelijk een streamingsdienst vinden waar het door je strot wordt geduwd. Ik heb al vanaf dag 1 Netflix. En nog nooit is me dat opgevallen. Ja, er komt weleens een serie uit waarin het gaat over een homostel of een transgender. Maar is dat meteen opdringen dan? Tegen de duizenden shows waar je geen homo tegenkomt
Hier wel. Maar in andere landen worden dit soort films en series verboden en/of geknipt.
Kortom; waar staan wij nu met onze progressieve en vooral beschaafde opvattingen?
Zolang wij wapens blijven sturen naar dit soort landen, moeten we niet zeuren over de opvattingen van deze landen.
Ontzettend oftopic, ik weet het, maar wat moet ik hier mee?
Wij strijden voor vvm, gelijkheid voor iedereen (mannen, vrouwen, homo's, transgenders enz.) en tegelijkertijd sturen we mankrachten (en ook vrouwkrachten) naar landen waar wij de vrede en beschaving moeten brengen en tevens sturen we wapens naar landen die onze steun verdienen.
Waar staan we straks als blijkt dat Oekraine gewonnen heeft en dat dan blijkt dat Oekraine niks moet hebben van onze Andre van Duin of andere homo's?
pi_204558176
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 20:07 schreef Hyaenidae het volgende:
Je mag toch zelf bepalen op welke mensen je haat?
Net als dat je mag kiezen tegen welke voetbalclub je bent. We leven in een vrij land.
Waarom zou je mensen haten? Wat schiet je ermee op?
Ik ben zelf lesbisch, maar ik ken genoeg potten met wie ik nooit zou willen ruilen. Moet ik ze daarom haten?
Haten kost zoveel energie en het levert niks op. Ja, een maagzweer op den duur.
Leven en laten leven, zeg ik altijd.
Leef je eigen leven, doe goed waar mogelijk en laat de zon in het water schijnen waar het moet.
pi_204558250
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 19:59 schreef rosita1 het volgende:

[..]
Het is een topic, algemeen. Ikzelf heb er geen enkel probleem mee wanneer mensen op een ander geslacht vallen. Ook tv-progamma's storen mij niet, bijvoorbeeld drag-shows. Ik vind het juist kleurrijk. Maar het leeft nog altijd in de samenleving dat mensen niet 'openlijk' op straat durven te gaan. Hand in hand durven lopen. In elkaar gemept worden. En dat vind ik kwalijk.
Mij storen die tv programma's wel je zal maar homo zijn en zo'n typetje als Martin Meiland is een boegbeeld lekker uitvergroot om geld binnen te harken. Maar dat heb ik ook met tvprogramma's als temptation island beetje uitvergroot en bepaalde types en mensen maar denken dat het echt is.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_204558307
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 20:28 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Waarom zou je mensen haten? Wat schiet je ermee op?
Ik ben zelf lesbisch, maar ik ken genoeg potten met wie ik nooit zou willen ruilen. Moet ik ze daarom haten?
Haten kost zoveel energie en het levert niks op. Ja, een maagzweer op den duur.
Leven en laten leven, zeg ik altijd.
Leef je eigen leven, doe goed waar mogelijk en laat de zon in het water schijnen waar het moet.
Ik haat ze niet, maar ik ben ook niet tegen een bepaalde voetbalclub. Dus geen idee waarom.
Maar genoeg mensen die dat dus wel hebben.
pindazakje
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 27 april 2022 @ 20:42:14 #26
319979 Fok-it
All is well
pi_204558331
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 20:40 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Ik haat ze niet, maar ik ben ook niet tegen een bepaalde voetbalclub. Dus geen idee waarom.
Maar genoeg mensen die dat dus wel hebben.
Zolang je het gewoon voor jezelf houdt mag je prima mensen haten ja. Maar verbaal noch fysiek hoef je het te laten blijken
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_204558408
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 20:40 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Ik haat ze niet, maar ik ben ook niet tegen een bepaalde voetbalclub. Dus geen idee waarom.
Maar genoeg mensen die dat dus wel hebben.
Homo's en voetbal zijn appels en peren.
Ik hou bijv heel veel van Meat Loaf, Tina Turner en Michael Jackson.
Dat wil dus niet zeggen dat ik op vetzakken, zwarten of wandelde skeletten val.
Ik vind het dus niet nodig om te zeggen dat ik geen homo's haat, maar ik moet er dus wel steeds bij zeggen dat ik van Meat hou vanwege zijn muziek.
Snap je mijn punt een beetje?

Ik hou van mensen. Als het klikt is het goed.
Wanneer zullen mensen beseffen dat homoseksuelen net zo'n heterogene groep is als de heteroseksuelen?
Elk mens heeft zijn goede en zwakke kanten.
Mensen met wie ik absoluut geen klik heb, laat ik zoveel mogelijk links liggen.
Ongeacht wat hun geaardheid, huidskleur, geslacht of religie/politieke overtuiging is.
Ik ga mijn vrienden dus daar ook niet op uitzoeken. Ik kijk eerst naar de persoon. De uitstraling.
  woensdag 27 april 2022 @ 22:10:15 #28
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_204559647
Bij mensen van een zekere generatie hoor ik nog qua transgenders nog weleens: "Als ze persé willen doen ze maar, maar NIET VAN MIJN BELASTINGCENTEN".

Maar als dit geen rol zou spelen, zou er alsnog ongelukkig op gereageerd worden. "Je zíet toch dat het een halve vent is." En: "Als ik maar lang genoeg denk dat ik een hond ben ga ik vanzelf blaffen."

[ Bericht 14% gewijzigd door Eightyone op 27-04-2022 22:35:01 ]
  woensdag 27 april 2022 @ 22:11:16 #29
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_204559667
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 19:43 schreef Fok-it het volgende:

[..]
En ook in tv-programmas en commercials zie ik het niet hoor? Net als dat er zoveel mensen zijn die Netflix kennelijk een streamingsdienst vinden waar het door je strot wordt geduwd. Ik heb al vanaf dag 1 Netflix. En nog nooit is me dat opgevallen. Ja, er komt weleens een serie uit waarin het gaat over een homostel of een transgender. Maar is dat meteen opdringen dan? Tegen de duizenden shows waar je geen homo tegenkomt
Hmm.. Dit ben ik niet helemaal eens. Als het ergens echt opvalt dan is het wel op Netflix. Kan me best voorstellen dat mensen dit als opdringerig zien.
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 27 april 2022 @ 22:12:03 #30
319979 Fok-it
All is well
pi_204559687
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2022 22:11 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Hmm.. Dit ben ik niet helemaal eens. Als het ergens echt opvalt dan is het wel op Netflix. Kan me best voorstellen dat mensen dit als opdringerig zien.
Maar geef eens wat voorbeelden dan?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  woensdag 27 april 2022 @ 22:21:40 #31
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_204559870
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 22:12 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Maar geef eens wat voorbeelden dan?
RuPaul’s drag race
Queer Eye
Orange is the new black
Sense8
Sex Education

Kleine greep maar hoor

Sinds het LHBT gebeuren hot is, heeft Netflix hier prima op ingespeeld.
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 27 april 2022 @ 22:30:41 #32
319979 Fok-it
All is well
pi_204560048
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2022 22:21 schreef Mubassie het volgende:

[..]
RuPaul’s drag race
Queer Eye
Orange is the new black
Sense8
Sex Education

Kleine greep maar hoor

Sinds het LHBT gebeuren hot is, heeft Netflix hier prima op ingespeeld.
Nou ja, Sex Education? Kom op. Dat is toch gewoon een, naar zeggen, perfecte serie (zelf nog nooit gezien overigens)waar alle jongeren zich in kunnen vinden. Hetero of homo

Orange is the new black is een van de eerste Netflix Originals en is al 9 jaar oud, toen was het hele woke-issue nog niet eens zo actueel als nu.

De rest ja, soms is het wat over the top. Maar ik zie het alsnog niet als pushen. Want als het geen populaire serie blijkt te zijn blijft het gewoon op de achtergrond net als andere obscure content. Netflix gooit je niet dood met reclames of promotiemateriaal over hun lgbt-series.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  woensdag 27 april 2022 @ 22:47:11 #33
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_204560305
quote:
10s.gif Op woensdag 27 april 2022 22:30 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Nou ja, Sex Education? Kom op. Dat is toch gewoon een, naar zeggen, perfecte serie (zelf nog nooit gezien overigens)waar alle jongeren zich in kunnen vinden. Hetero of homo

Orange is the new black is een van de eerste Netflix Originals en is al 9 jaar oud, toen was het hele woke-issue nog niet eens zo actueel als nu.

De rest ja, soms is het wat over the top. Maar ik zie het alsnog niet als pushen. Want als het geen populaire serie blijkt te zijn blijft het gewoon op de achtergrond net als andere obscure content. Netflix gooit je niet dood met reclames of promotiemateriaal over hun lgbt-series.
Oke

Even los van LHBT is Netflix wel een bedrijf dat de wereldproblematiek en/of actuele zaken in zijn series stopt.
Neem bijvoorbeeld vrouwenemancipatie en racisme. Tegenwoordig hebben de meeste series een vrouw of een donker iemand in de hoofdrol.

Iets wat je vroeger niet of nauwelijks zag.

En natuurlijk vinden wij daar iets van in NL. Zoals men overal altijd wel ergens iets van vindt.
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 27 april 2022 @ 22:55:21 #34
319979 Fok-it
All is well
pi_204560430
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2022 22:47 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Oke

Even los van LHBT is Netflix wel een bedrijf dat de wereldproblematiek en/of actuele zaken in zijn series stopt.
Neem bijvoorbeeld vrouwenemancipatie en racisme. Tegenwoordig hebben de meeste series een vrouw of een donker iemand in de hoofdrol.

Iets wat je vroeger niet of nauwelijks zag.

En natuurlijk vinden wij daar iets van in NL. Zoals men overal altijd wel ergens iets van vindt.
Hoe bedoel je oke?

Want je hebt nog steeds niet aangetoond hoe dit promoten is.

Ja er bestaan series met homo's in de hoofdrol. Ja er bestaan series met een transgender in de hoofdrol. Wat wil je daarmee dan? Moet dat niet bestaan? Of moeten ze alleen een bijrol hebben? Of moet er een bepaald quota zijn wat gelijk staat aan het percentage homo's in de samenleving?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  woensdag 27 april 2022 @ 23:05:23 #35
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_204560575
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 22:55 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Hoe bedoel je oke?

Want je hebt nog steeds niet aangetoond hoe dit promoten is.

Ja er bestaan series met homo's in de hoofdrol. Ja er bestaan series met een transgender in de hoofdrol. Wat wil je daarmee dan? Moet dat niet bestaan? Of moeten ze alleen een bijrol hebben? Of moet er een bepaald quota zijn wat gelijk staat aan het percentage homo's in de samenleving?
Ik bedoel "oke" omdat ik voorbeelden gaf zoals je vroeg. Jij doet het af alsof het niet zo is. Dan is het voor mij ook prima.

Wat ik wil zeggen is dat de maatschappij aan het veranderen is. Bedrijven zoals Netflix daar in mee gaan. Duh.. Maar heel veel mensen zo'n verandering niet (willen) zien en zoals ik al eerder zei daar iets van vinden in vaak negatieve zin.
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 27 april 2022 @ 23:07:53 #36
319979 Fok-it
All is well
pi_204560605
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2022 23:05 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Ik bedoel "oke" omdat ik voorbeelden gaf zoals je vroeg. Jij doet het af alsof het niet zo is. Dan is het voor mij ook prima.
Ja natuurlijk doe ik dat zo af.

Je zegt dus gewoon `Netflix duwt mij LGBTQ door mijn strot want ik heb 5 series gevonden waar homoseksualiteit in voorkomt. Dat zeg je letterlijk. Ik vind dat echt absurd en dan heb je ook niks aan een discussie want dat is simpelweg niet de definitie van promoten.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  woensdag 27 april 2022 @ 23:15:13 #37
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_204560708
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 23:07 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ja natuurlijk doe ik dat zo af.

Je zegt dus gewoon `Netflix duwt mij LGBTQ door mijn strot want ik heb 5 series gevonden waar homoseksualiteit in voorkomt. Dat zeg je letterlijk.
:') inderdaad zinloos.

Nergens zeg ik bovenstaande. "Mijn" strot al helemaal niet.

Verder staan er nog heel veel meer series van zulks op Netflix. Ik gaf je maar 5 voorbeelden. Dat wilde je toch?

Jij bent er ook zo eentje die meteen ergens iets van vindt. Lees het nog eens terug.

Ajú
pi_204561225
Ik denk dat ik de TS wel snap. Maar dat deze discussie niet gaat werken, want niemand heeft er zogenaamd iets op tegen...

Maar!!!

• Nog steeds hebben veel homo's moeite met uit de kast komen.
• Nog niet zo lang geleden was er zelfs een TV programma dat er bij hielp.
• Het pesten van homo's omdat ze homo zijn, komt nog steeds voor.

Het zal best dat het (iets) afneemt, maar het is nog niet weg. Grofweg is religie nog niet zo homo-minded. En dat geldt voor vrijwel alle religies. Het is niet alleen Urk of de Islam, maar ook onze Katholieke kerk heeft nog steeds grote problemen met dit probleem. Terwijl er volgens mij in alle Bijbel-gerelateerde religies geleerd wordt dat het eerste (en grote) gebod is dat je je naaste lief moet hebben.

In mijn ogen is het probleem de laat maar waaien mentaliteit van de rest van NL, die ook hier rondwandelt. Je hebt slechts enkele slechte mensen en een hoop mensen die de andere kant opkijken nodig om een ramp te veroorzaken. En eigenlijk zitten we nog steeds in die situatie. Op mijn basisschool hing een gedicht op posterformaat in de hal. Ik heb 'em proberen te googlen, maar volgens mij is dit een net andere versie:

quote:
Toen ze de communisten kwamen halen
Heb ik niets gezegd
Ik was geen communist
Toen ze de vakbondsleden kwamen halen
Heb ik niets gezegd
Ik was geen vakbondslid
Toen ze de Joden kwamen halen
heb ik niets gezegd
ik was geen jood
toen ze de katholieken kwamen halen
heb ik niets gezegd
ik was geen katholiek
Toen kwamen ze mij halen
En er was niemand meer om iets te zeggen
Let wel: ik heb het niet over drag-queens, relnichten en andere extremiteiten. Ik heb het over simpelere zaken. Een vriend/kennis van mij is enkele jaren geleden uit de kast gekomen, maar omdat mams in de bijstand zit en afhankelijk is van hulp van de kerk, wil mams het stilhouden. Iets met een klein dorp. Op zijn bijbaantje (vleesverwerking) zijn veel jonge jongens, die hij vóór zijn coming out mocht inwerken. Nu wil men dat niet meer.

In mijn ogen mogen we stoppen met regenboog-zebrapaden en andere symboliek. Veel symboliek is net als bedplassen: je bent zelf de enige die er een warm gevoel van krijgt. Ik denk dat we de goede kant op gaan als we mensen niet alleen in deugmensen-discussies zoals hier, maar ook in de kroeg, bij hun ouders, op de bouw, en elders soms gewoon tegengas geven aan mensen die nog wel anti-homo zijn.

Tot slot kinderen. Er zijn mensen bang dat pro-homo uitlatingen richting kinderen verkeerd zijn. Dat ze daardoor juist misschien wel zelf ook zo willen worden met hun tere kinderzieltje. Ik vraag me dat af welke boodschap op dat moment doorgegeven moet worden. Bij het vertellen over seksuele voorlichting is een simpel verhaal (flikker die bloemetjes en bijtjes weg) voldoende. Fist-fucken, Two girls one cup en voorbind-dildo's bespreek je daar ook niet met kinderen. De manier waarop het imho zou moeten is gewoon het normale verhaal. Papa en mama vonden elkaar ooit wèl lief, en toen kwam jij. Daar zit natuurlijk wel wat uitleg over papa's piemel en mama's voorbips bij, maar eigenlijk is de boodschap "Wat je nu hoort vindt je vies en raar, maar het is normaal. Dat begrijp je als je iets ouder bent." En in die zelfde strekking zou de boodschap omtrent hohebi-enzovoort moeten zijn.
_-L'avenir est déja là
pi_204566974
Ik ben zelf ook niet heulemaal hetero. Maar ik heb ook echt helemaal niks met al dat gaygedoe, dragqueens en mannen die nog verwijfder zijn als vrouwen zelf. Echt een afkeer ook van. Erger me daar vreselijk aan op tv.
Het staat in mijn ogen gewoon niet. En die cultuur eromheen :r echt, verschrikkelijk.
'mannen' die 'you go girl' tegen elkaar roepen, zichzelf 'mokkel' noemen in een bepaalde context (fred van leer), dat soort dingen. Hou op... bah, vind dat ook echt zo helemaal niks.

Gewoon normaal een man zijn en normaal een vrouw, hoe moeilijk is dat nou? En ja, prima als je van nature wat vrouwelijkere trekjes hebt of gewoon niet zo'n machoman (of omgedraaid bij vrouwelijke homo's), maar dat sissy pussy girl gebeuren.. bleghhh. Rare freakshow.
Eens kijken
pi_204583693
Het probleem zit hem vooral in de over de top onzin.

Die kerels waarvan je al op 10km ziet dat het een gay is.
Zelfde voor al die groepen.
Onzin zoals de gay pride doen en dan roepen om gelijkheid en acceptatie? Nou, nee bedankt.

Dat vage woke gedoe erover.
Dat een wc niet eens meer voor een man of een vrouw mag zijn.
Dat een NS genderneutraal moet doen. Hou op zeg.
Altijd het calimero gedrag wat nergens op slaat.

Een man is een man, een vrouw een vrouw.
Een man hoort bij een vrouw, een vrouw bij een man. Dat is de natuur.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zaterdag 30 april 2022 @ 00:45:08 #41
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_204583759
Ik hou der van
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_204605978
Eigenlijk heb je 3 groepen in de sameleving, waarvan de grootste groep zich er niet zo druk over maakt, die zeggen gewoon : je moet vooral doen waar je gelukkig van wordt. Die hebben er niks mee maar ook niet tegen.

Dan heb je nog de pro's en de anti's. Ik reken mezelf tot de pro's, maar dat overdreven gedoe hoeft nou ook weer niet. Maar die tv programma's zijn blijkbaar populair anders zouden ze snel ophouden te bestaan.

Echt steekhoudende argumenten om echt anti te zijn anders dan onzekerheid of religieuze achtergrond kan ik ook niet bedenken.

Een veelgehoord argument is dat het onnatuurlijk zou zijn, blijkbaar is dat het dus niet want het komt ook bij sommige diersoorten voor dus het zal vast wel een functie hebben evolutionair gezien. En zelfs al zou het onnatuurlijk zijn wat dan nog, er is wel meer onnatuurlijk maar dat is niet per definitie slecht, mensen met medicatie in leven houden is ook onnatuurlijk.
  maandag 2 mei 2022 @ 18:21:07 #43
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_204609663
Dat je als man op mannen, of als vrouw op vrouwen valt, geen enkel probleem. Als je daar gelukkig van wordt, prima. Doe je ding, niks mis mee. Maar die overdreven verwijfde nichten, gadverdamme. Doe gewoon normaal, en stel je niet zo ontzettend aan.

Dat gender gezeik moet helemaal direct stoppen. Bij geboorte ben je man of vrouw, dat is de natuur. Leer er maar mee leven.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  maandag 2 mei 2022 @ 18:55:40 #44
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_204609925
mensen moeten er nog even aan wennen, dus dan krijg je een soort anti en pesthouding.
en veel zijn gewend dat het wel acceptabel is en normaal moet zijn, en raken dus overstuur als het in de schijnwerpers staat en als bijzonder wordt gezien.

nu laat men kinderen al vroeg zien dat het iets is wat bestaat en wat je zelf ook kan zijn, en dan denken mensen dat ze kids proberen te brainwashen, dat is een soort reflex denk ik. zit nog iets in van, straks worden ze geinfecteerd met homo en trans, en worden ze raar daardoor. nog een beetje alsof het een besmettelijke ziekte is...
  Beste/leukste mod 2022 maandag 2 mei 2022 @ 20:28:58 #45
319979 Fok-it
All is well
pi_204610779
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 00:26 schreef bianconeri het volgende:
Een man hoort bij een vrouw, een vrouw bij een man. Dat is de natuur.
Bijzonder dat er dan zoveel homoseksualiteit in diezelfde natuur voorkomt
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_204611073
Persoonlijk heb ik met beide geen probleem, wel de enkeling die vind dat ze speciale rechten moeten hebben, nee dat hoeven ze niet. Evenals de rest van de bevolking... dus heb je lichamelijke kenmerken van een man, dan zijn mannensporten voor jou, andersom is andersom natuurlijk.

Echter zie ik om mij heen, vooral bij wat oudere mannen dat ze liever geen homo's om hun heen hebben, ze zijn bang dat ze zelf in de poepert genomen worden... waar dat vandaan komt is mij een raadsel... zelfs als ze naar het ziekenhuis moeten willen ze niets in/aan/op de poepert... zal wel iets van het verleden zijn.

Ik merk wel dat wanneer iemand extreem probeert op te vallen, kan hetero zijn maar veelal zijn het mensen die niet hetero zijn, bij mij snel op de zenuwen werkt... van kijk mij nou eens... nou mijn aandacht verdwijnt dan heel snel en ja dan is een normaal gesprek voeren ook een stuk pittiger... :)
Just say hi!
pi_204611513
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 20:28 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Bijzonder dat er dan zoveel homoseksualiteit in diezelfde natuur voorkomt
Vandaar dat ze zich nog altijd niet kunnen voortplanten en dus geen deel van de natuur is.
  Beste/leukste mod 2022 maandag 2 mei 2022 @ 21:50:50 #48
319979 Fok-it
All is well
pi_204611624
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 21:35 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Vandaar dat ze zich nog altijd niet kunnen voortplanten en dus geen deel van de natuur is.
zijn*

Maar om nog even verder op dat achterlijke denkbeeld in te gaan.

Biseksuelen die zich wel voort kunnen planten: Horen die bij de natuur of niet? Nu zul je 1 van je 2 bijzondere claims erg gaan tegenspreken
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_204611855
Ik ben nergens tegen. Homoseksualiteit is sowieso een non-issue en transgenders moeten lekker doen wat ze niet laten kunnen. Neemt niet weg dat ik die laatste groep een beetje vreemd vind.

Maar ach, we hebben al wat rariteiten in de wereld dankzij gelovigen en korfballers dus waarom dan geen homo's en transgenders.
Conscience do cost.
  Moderator dinsdag 3 mei 2022 @ 08:38:55 #50
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_204613340
Het wijkt voor een groep af van de standaard en dat maakt het on(be)grijpbaar. Normatieven zitten in een hoofd en dat is moeilijk te verkroppen soms. Het gezinsplaatje is voor een bepaalde groep het hoogst haalbare.

Zo heb ik een tante die mij en mijn man al 11 jaar accepteert en zo. Maar wanneer puntje bij paaltje komt en het vuur aan de schenen ligt het nog steeds ziet als een vorm van een 'keuze'. Dat is letterlijk een keer gezegd. Ik zie het als een zwaktebod om hetgeen je (ik) ben te gebruiken wanneer je in het nauw zit. Heb het haar overigens nooit kwalijk genomen maar gezien als 'tja, ze kon kennelijk niet anders'. Uiteindelijk veel excuses gekregen en dat het onvergeeflijk was. Maar, wij voldoen niet aan een bepaald geschetst (in haar hoofd) beeld en dat is eng.
(Christelijk boomer klein dorpje platteland en zo)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')