abonnement bol.com Coolblue
  woensdag 27 april 2022 @ 19:06:27 #1
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_204557336
Ik lees hier op het forum dat er nog steeds bij sommige een issue bestaat met het accepteren van mensen die een andere seksuele voorkeur hebben. Hier doel ik uiteraard niet op pedofilie e.a. die verboden zijn door de wet.

Mijn oprechte vraag aan mensen die tegen homofilie, transgenders enzovoorts zijn:
Wat is nu exact het probleem? Het daadwerkelijke probleem. Waar komt de neerbuigendheid en/of haat vandaan?

Ik wil hier graag een discussie over, zonder slotje. En waarbij iedereen zich openlijk kan uitten en wij samen kunnen doorgronden wat nou precies de oorzaak is van dit gedachtegoed.
  Miss 200.000.000! woensdag 27 april 2022 @ 19:11:41 #2
367000 roos94
pi_204557402
Denk dat mensen meer een hekel hebben aan homofiele mannen die zich als ubernichten gedragen
pi_204557488
Ik heb geen problemen met homofilie en transgenderheid met name transgenderheid wordt de laatste tijd enorm gepushed en door je strot heen geduwd en daar heb ik wel problemen mee, zeker bij kinderen, niet gezond gewoon dat dit gebeurd naar mijn mening.
Voor de rest mag iedereen zijn zoals hij wilt van mij maar hou op met dat gepush, het hele woke gedoe in films is echt niet prettig en werkt voor mij alleen maar averechts
pi_204557592
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 19:11 schreef roos94 het volgende:
Denk dat mensen meer een hekel hebben aan homofiele mannen die zich als ubernichten gedragen
TS vroeg om het daadwerkelijke probleem. Dus ook homo's die zich 'normaal gedragen'.
  Designer/Paintgod woensdag 27 april 2022 @ 19:29:39 #5
74056 crew  ToT
pi_204557608
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 19:11 schreef roos94 het volgende:
Dit

quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 19:18 schreef Cupfighter het volgende:
Ik heb geen problemen met homofilie en transgenderheid met name transgenderheid wordt de laatste tijd enorm gepushed en door je strot heen geduwd en daar heb ik wel problemen mee, zeker bij kinderen, niet gezond gewoon dat dit gebeurd naar mijn mening.
Voor de rest mag iedereen zijn zoals hij wilt van mij maar hou op met dat gepush, het hele woke gedoe in films is echt niet prettig en werkt voor mij alleen maar averechts
En dit zijn wel de belangrijkste punten.

Ik denk dat weinig mensen (althans die met een westerse en niet al te religieuze achtergrond) echt pertinent iets tegen homoseksualiteit hebben. Alleen de echte over the top nichterige types doen menig nekharen rijzen en idd dat tegenwoordig het allemaal zo geforceerd in films en series getoond moet worden, er overal vlaggen en gaybrapaden enz getoond moeten worden en meer van dat soort dingen.

Toevallig zagen mijn vrouw en ik vandaag 2 duidelijk zeer welgestelde mannen van de herenliefde. Zeer chique gekleed met chihuahua's in de armen die ze zaten te strelen.
Niks mis mee, hartstikke tof voor ze! ^O^
Frank en Rogier leken eerst ook een heel leuk koppel; ze hebben menig harten in het land weten te stelen.
Maar echt die platvloerse relnichten enzo? Sommigen vinden ze om te gieren, maar ik heb er de kracht niet voor! :N

En transgenders: prima dat mensen zich beter voelen in het lichaam van het andere geslacht, maar om daar direct allerlei rechten aan te koppelen (vrouwensporten bijvoorbeeld) en laatdunkend over "cis-gendered" mensen te gaan zitten doen? :N
pi_204557634
dnek niet echt haat maar meer irritaties. zoals men nu ook oekrainers irritant vindt omdat ze in een nieuwsartikel lezen dat ze zijn opgevangen in kamers en ze tot diep in de nacht wakker blijven en herrie maken
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_204557654
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 19:18 schreef Cupfighter het volgende:
Ik begrijp je gedachtegang, ben het zeer zeker mee eens, maar wel jammer dat je er kinderen bij moet halen.
In mijn kinderjaren heb ik het regelmatig meegemaakt dat kinderen ALTIJD werden gepusht door volwassenen.
Mijn eigen broertje werd op de lagere school gedwongen om zichzelf aan te leren rechtshandig te schrijven.
Het 'experiment' is gelukt, maar als je zijn handschrift ziet, schieten de tranen spontaan in je ogen.

Om een lang verhaal heel kort te houden: het pushen is van alle tijden.
  Moderator woensdag 27 april 2022 @ 19:35:42 #8
319979 crew  Fok-it
Amor fati
pi_204557671
Waar wil je precies een discussie over dan? Want na een paar reacties gaat het al richting het zogenaamde pushen en opdringen, wat ik echt nog nooit in al die jaren heb gezien, maar kennelijk wel bestaat bij sommige mensen.

Wat betreft homoseksualiteit: Denk niet dat er bijzonder veel mensen daar een probleem mee hebben in Nederland Sommige mannen menen er nog steeds op een ietwat primitieve manier ermee om te moeten gaan though, maar dat zal wel een stukje onzekerheid zijn

Wat betreft transgenderisme is het denk ik vooral onwetendheid en de extremen die op social media gezien worden als de norm beschouwen.
Live the questions now. Perhaps you will then gradually, without noticing it, some distant day live right into the answer
pi_204557692
Ik bespaar mij de notes
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach.
Want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag! JAAA die lacht de hele dag!!!!
pi_204557715
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 19:35 schreef Fok-it het volgende:
Waar wil je precies een discussie over dan? Want na een paar reacties gaat het al richting het zogenaamde pushen en opdringen, wat ik echt nog nooit in al die jaren heb gezien, maar kennelijk wel bestaat bij sommige mensen.

Wat betreft homoseksualiteit: Denk niet dat er bijzonder veel mensen daar een probleem mee hebben in Nederland Sommige mannen menen er nog steeds op een ietwat primitieve manier ermee om te moeten gaan though, maar dat zal wel een stukje onzekerheid zijn

Wat betreft transgenderisme is het denk ik vooral onwetendheid en de extremen die op social media gezien worden als de norm beschouwen.
Ik denk ook dat TS het voornamelijk heeft over tv-programma's. Soaps maar ook commerials en praatprogramma's.
Zo las ik een tijdje geleden dat het als baanbrekend wordt beschouwd dat er tegenwoordig tekenfilmseries zijn voor kinderen waarin homoseksuele of biseksuele relaties voorkomen.
Homohaters zullen er altijd blijven. Heeft volgens mij meer te maken met de onzekerheid van de haters.
  Moderator woensdag 27 april 2022 @ 19:43:25 #11
319979 crew  Fok-it
Amor fati
pi_204557749
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 19:40 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Zo las ik een tijdje geleden dat het als baanbrekend wordt beschouwd dat er tegenwoordig tekenfilmseries zijn voor kinderen waarin homoseksuele of biseksuele relaties voorkomen.
Dat is ook baanbrekend. Waarom zouden kinderen niet mogen opgroeien wetende dat er meer is dan een heteroseksuele relatie. Als dat op een non-seksuele manier wordt vertoond.

En ook in tv-programmas en commercials zie ik het niet hoor? Net als dat er zoveel mensen zijn die Netflix kennelijk een streamingsdienst vinden waar het door je strot wordt geduwd. Ik heb al vanaf dag 1 Netflix. En nog nooit is me dat opgevallen. Ja, er komt weleens een serie uit waarin het gaat over een homostel of een transgender. Maar is dat meteen opdringen dan? Tegen de duizenden shows waar je geen homo tegenkomt
Live the questions now. Perhaps you will then gradually, without noticing it, some distant day live right into the answer
pi_204557815
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 19:43 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Dat is ook baanbrekend. Waarom zouden kinderen niet mogen opgroeien wetende dat er meer is dan een heteroseksuele relatie. Als dat op een non-seksuele manier wordt vertoond.

En ook in tv-programmas en commercials zie ik het niet hoor? Net als dat er zoveel mensen zijn die Netflix kennelijk een streamingsdienst vinden waar het door je strot wordt geduwd. Ik heb al vanaf dag 1 Netflix. En nog nooit is me dat opgevallen. Ja, er komt weleens een serie uit waarin het gaat over een homostel of een transgender. Maar is dat meteen opdringen dan? Tegen de duizenden shows waar je geen homo tegenkomt
Dat is volgens mij precies het punt. Jij vindt het normaal, ik vind het normaal.
Mensen die het niet normaal vinden, voelen zich echt bedreigd en wensen hier niet mee geconfronteerd te worden.
Of, zoals Kees van Kooten het eens schreef in Treitertrends: "Van mij mag Herman met een wimpertang op zak lopen, zolang hij zich maar niet vergrijpt aan mijn zoontje van drie."
Dit was dus een fictief karakter dat zichzelf het toonbeeld van verdraagzaamheid en vooral progressiviteit vond t.a.v. homoseksualiteit.
Lees het maar eens als je het ergens kunt vinden. Het hele stukje staat bol van de vooroordelen, angst en afkeer.
Briljant geschreven. Laat dat maar aan Keessie over.
  Moderator woensdag 27 april 2022 @ 19:52:46 #13
319979 crew  Fok-it
Amor fati
pi_204557847
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 19:50 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Of, zoals Kees van Kooten het eens schreef in Treitertrends: "Van mij mag Herman met een wimpertang op zak lopen, zolang hij zich maar niet vergrijpt aan mijn zoontje van drie."
Homoseksualiteit wordt ook veel te vaak nog met pedoseksualiteit geassocieerd inderdaad. Ook zo'n waanzin
  woensdag 27 april 2022 @ 19:53:09 #14
494321 -Sigaartje
De Maarten van Rossem van FOK!
pi_204557851
@rosita1
Ik mag wel eens stoer doen, maar ik heb totaal geen probleem met homoseksualiteit en transgenders. Totaal niet.
Moet het logisch zijn? Moet het rationeel zijn? Volgens mij niet, het hoeft niet eens te kloppen. Geloof maar wat. (Libertarisch 10 juni 2022 over religie)
  woensdag 27 april 2022 @ 19:55:49 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204557879
Omdat bepaalde mannen daar heel erg onzeker van worden. Die zijn dan bang dat ze ook zo zijn of nog erger hun kind. Dus willen ze liever doen of het niet bestaat.
  woensdag 27 april 2022 @ 19:59:57 #16
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_204557937
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 19:40 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik denk ook dat TS het voornamelijk heeft over tv-programma's. Soaps maar ook commerials en praatprogramma's.
Homohaters zullen er altijd blijven. Heeft volgens mij meer te maken met de onzekerheid van de haters.
Het is een topic, algemeen. Ikzelf heb er geen enkel probleem mee wanneer mensen op een ander geslacht vallen. Ook tv-progamma's storen mij niet, bijvoorbeeld drag-shows. Ik vind het juist kleurrijk. Maar het leeft nog altijd in de samenleving dat mensen niet 'openlijk' op straat durven te gaan. Hand in hand durven lopen. In elkaar gemept worden. En dat vind ik kwalijk.
pi_204557950
Vergeet de religie niet. Die heeft wat dit betreft nog steeds een hele dikke vinger in de pap.
Denk alleen maar aan de ambtenaren van de burgerlijke stand die weigeren om homostellen in de echt te verbinden.
Ze beroepen zich dan op hun 'geweten'.

Maar wees zelf ook eens eerlijk. Elke ouder wil het beste voor zijn/haar kind. Maar welke ouder slikt weleens als het hartediefje thuiskomt met de verkering die van hetzelfde geslacht is?
Of, om het wat breder te trekken, met een hartediefje met een andere huidskleur of religieuze of politieke overtuiging?
pi_204557977
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 19:59 schreef rosita1 het volgende:

[..]
Het is een topic, algemeen. Ikzelf heb er geen enkel probleem mee wanneer mensen op een ander geslacht vallen. Ook tv-progamma's storen mij niet, bijvoorbeeld drag-shows. Ik vind het juist kleurrijk. Maar het leeft nog altijd in de samenleving dat mensen niet 'openlijk' op straat durven te gaan. Hand in hand durven lopen. In elkaar gemept worden. En dat vind ik kwalijk.
Hi hi.
Ja, ik weet het, het is waarschijnlijk een tiepvautje, maar toch...?
Mensen die op een ander geslacht vallen, worden voornamelijk als normaal beschouwd.
En toch he, onder die 'normalen' komen het grootst aantal echtscheidingen voor. Soms zelfs vechtscheidingen over de tere ruggetjes van de kindjes.
Waarom hoor ik daar het esthablisment nooit over? Is dit dan zo normaal?
  Moderator woensdag 27 april 2022 @ 20:05:01 #19
319979 crew  Fok-it
Amor fati
pi_204557978
quote:

[..]
Nou ja, ik denk dat je onderscheid dient te maken tussen twee soorten onbegrip/haat. Hetgeen wat ontaard in geweld heeft in mijn perceptie vaak een religieuze achtergrond. Maar alle bagger die je online treft is mijns inziens vooral door onzekere, bekrompen mannen die het kennelijk als alfa-gedrag ervaren om alles wat niet hetero is te ridiculiseren. Maar die zullen hun mening in het echte leven veel minder etaleren.
  Moderator woensdag 27 april 2022 @ 20:06:43 #20
319979 crew  Fok-it
Amor fati
pi_204557986
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 20:01 schreef Hiddendoe het volgende:
Vergeet de religie niet. Die heeft wat dit betreft nog steeds een hele dikke vinger in de pap.
Denk alleen maar aan de ambtenaren van de burgerlijke stand die weigeren om homostellen in de echt te verbinden.
Ze beroepen zich dan op hun 'geweten'.

Maar wees zelf ook eens eerlijk. Elke ouder wil het beste voor zijn/haar kind. Maar welke ouder slikt weleens als het hartediefje thuiskomt met de verkering die van hetzelfde geslacht is?
Of, om het wat breder te trekken, met een hartediefje met een andere huidskleur of religieuze of politieke overtuiging?
Toen mijn broertje tegenover mijn ouders uit de kast kwam en een relatie met een jongen had was de enige reactie `hehe nu pas?'
pi_204557991
Je mag toch zelf bepalen op welke mensen je haat?
Net als dat je mag kiezen tegen welke voetbalclub je bent. We leven in een vrij land.
pindazakje
pi_204558148
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 19:43 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Hier wel. Maar in andere landen worden dit soort films en series verboden en/of geknipt.
Kortom; waar staan wij nu met onze progressieve en vooral beschaafde opvattingen?
Zolang wij wapens blijven sturen naar dit soort landen, moeten we niet zeuren over de opvattingen van deze landen.
Ontzettend oftopic, ik weet het, maar wat moet ik hier mee?
Wij strijden voor vvm, gelijkheid voor iedereen (mannen, vrouwen, homo's, transgenders enz.) en tegelijkertijd sturen we mankrachten (en ook vrouwkrachten) naar landen waar wij de vrede en beschaving moeten brengen en tevens sturen we wapens naar landen die onze steun verdienen.
Waar staan we straks als blijkt dat Oekraine gewonnen heeft en dat dan blijkt dat Oekraine niks moet hebben van onze Andre van Duin of andere homo's?
pi_204558176
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 20:07 schreef Hyaenidae het volgende:
Je mag toch zelf bepalen op welke mensen je haat?
Net als dat je mag kiezen tegen welke voetbalclub je bent. We leven in een vrij land.
Waarom zou je mensen haten? Wat schiet je ermee op?
Ik ben zelf lesbisch, maar ik ken genoeg potten met wie ik nooit zou willen ruilen. Moet ik ze daarom haten?
Haten kost zoveel energie en het levert niks op. Ja, een maagzweer op den duur.
Leven en laten leven, zeg ik altijd.
Leef je eigen leven, doe goed waar mogelijk en laat de zon in het water schijnen waar het moet.
pi_204558250
quote:

[..]
Mij storen die tv programma's wel je zal maar homo zijn en zo'n typetje als Martin Meiland is een boegbeeld lekker uitvergroot om geld binnen te harken. Maar dat heb ik ook met tvprogramma's als temptation island beetje uitvergroot en bepaalde types en mensen maar denken dat het echt is.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_204558307
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 20:28 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Waarom zou je mensen haten? Wat schiet je ermee op?
Ik ben zelf lesbisch, maar ik ken genoeg potten met wie ik nooit zou willen ruilen. Moet ik ze daarom haten?
Haten kost zoveel energie en het levert niks op. Ja, een maagzweer op den duur.
Leven en laten leven, zeg ik altijd.
Leef je eigen leven, doe goed waar mogelijk en laat de zon in het water schijnen waar het moet.
Ik haat ze niet, maar ik ben ook niet tegen een bepaalde voetbalclub. Dus geen idee waarom.
Maar genoeg mensen die dat dus wel hebben.
pindazakje
abonnement bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')