Nu heb ik net op een site gezien dat 100 gram bier gelijk staat aan 42 kcal. Nou, aangezien het bier per deciliters wordt verkocht en ik niet zo een natuur-scheikundig type ben....
Staat honderd gram bier gelijk aan een deciliter vocht.....of is dat iets lichter of zwaarder?
IK probeer het aantal kcal. per flesje (300cl.) bier te berekenen.
Ja.......ik weet van drank word je dik.....maar....met mate moet kunnen toch? Kom aub niet aan met 1 biertje staat gelijk aan 2 boterhammen met kaas, want daar heb ik niet zoveel aan.
Alvast bedankt!!
[Dit bericht is gewijzigd door Snappie op 04-02-2003 16:58]
quote:1 glas, a 200 ml = 80 kcal
Op dinsdag 4 februari 2003 16:54 schreef Snappie het volgende:
Ik moet afvallen. Snoepen en vet eten kan ik minderen.
Enige probleempje is dat ik ook nog minder alcohol moet drinken voordat ik spectaculair afval.Nu heb ik net op een site gezien dat 100 gram bier gelijk staat aan 42 kcal. Nou, aangezien het bier per deciliters wordt verkocht en ik niet zo een natuur-scheikundig type ben....
Staat honderd gram bier gelijk aan een deciliter vocht.....of is dat iets lichter of zwaarder.
IK probeer het aantal kcal. per flesje (300cl.) bier te berekenen.Ja.......ik weet van drank wordt je dik.....maar....met mate moet kunnen toch? Kom aub niet aan met 1 biertje staat gelijk aan 2 boterhammen met kaas, want daar heb ik niet zoveel aan.
Alvast bedankt!!
quote:Vitamine B, is het niet?
Op dinsdag 4 februari 2003 16:56 schreef THEDUTCHJOKER het volgende:
Bedenk ookwel dat er vitaminen in bier zit. dus bier = goed
quote:Ik dacht van wel
Op dinsdag 4 februari 2003 16:59 schreef Snappie het volgende:[..]
Vitamine B, is het niet?
als je toch niet kan stoppen met alcohol, drink dan eens een wijntje, zitten veel minder kcal in volgens mij
maar weet niet wat jij drinken met mate vindt, want 80 kcal vind ik best veel als je echt met afvallen bezig bent, als je t eraf wilt sporten...oef...ik zweet al bij de gedachte
succes met afvallen iig
quote:Wijn is
Op dinsdag 4 februari 2003 17:01 schreef WeirdMicky het volgende:
tsjaah, bier is nou eenmaal dikmakend...veel kcal per glas, en meestal blijft t niet bij 1 biertje heals je toch niet kan stoppen met alcohol, drink dan eens een wijntje, zitten veel minder kcal in volgens mij
maar weet niet wat jij drinken met mate vindt, want 80 kcal vind ik best veel als je echt met afvallen bezig bent, als je t eraf wilt sporten...oef...ik zweet al bij de gedachte
succes met afvallen iig
De laatste tijd drink ik toch wel gemiddeld 3/4 bier per dag.
Moet minder.
Hoeveel kcal. zouden er eigenlijk in een borreltje bessenjenever zitten?
quote:geen idee maar volgens de weight watchers is het per 25 cl 2 punten
Op dinsdag 4 februari 2003 16:54 schreef Snappie het volgende:
Ik moet afvallen. Snoepen en vet eten kan ik minderen.
Enige probleempje is dat ik ook nog minder alcohol moet drinken voordat ik spectaculair afval.Nu heb ik net op een site gezien dat 100 gram bier gelijk staat aan 42 kcal. Nou, aangezien het bier per deciliters wordt verkocht en ik niet zo een natuur-scheikundig type ben....
Staat honderd gram bier gelijk aan een deciliter vocht.....of is dat iets lichter of zwaarder?
IK probeer het aantal kcal. per flesje (300cl.) bier te berekenen.Ja.......ik weet van drank word je dik.....maar....met mate moet kunnen toch? Kom aub niet aan met 1 biertje staat gelijk aan 2 boterhammen met kaas, want daar heb ik niet zoveel aan.
Alvast bedankt!!
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 17:03 schreef Snappie het volgende:[..]
Wijn is
De laatste tijd drink ik toch wel gemiddeld 3/4 bier per dag.
Moet minder.Hoeveel kcal. zouden er eigenlijk in een borreltje bessenjenever zitten?
dat is idd teveel bier, helemaal als je wilt afvallen
weet niet hoeveel er in een bessenjenever zit, maar probeer je er misschien wat minder op te concentreren, drink gewoon wat minder alcohol, maar meer water op een dag en ga sporten, als je bij elk ding denkt hoeveel kcal t is --> niet gezond
quote:Van de hele dag vruchtensap drinken word ik ook niet slanker hoor..
Op dinsdag 4 februari 2003 17:06 schreef JusdRanz het volgende:
[afbeelding]
quote:Handig dat ik ooit van het puntendieet heb gehoord....
Op dinsdag 4 februari 2003 17:05 schreef glossy het volgende:[..]
geen idee maar volgens de weight watchers is het per 25 cl 2 punten
quote:dat is een goeie ,weet ik eigenlijk niet want je mag een aantal punten naar je gewicht dus b.v. ben je 80 kg dan mag je per dag 20 punten
Op dinsdag 4 februari 2003 17:14 schreef Snappie het volgende:[..]
Handig dat ik ooit van het puntendieet heb gehoord....
Hoeveel calories gaan er eig. in 1 punt?
1 glas Baileys (35 ml) - 110 kcal
1 glas bessenjenever (35 ml) - 65 kcal
1 glas bier (pils, 200 ml) - 80 kcal
1 glas wijn (rood, 100 ml) - 80 kcal
1 glas wijn (wit, 100 ml) - 70 kcal
1 glas wodka (35 ml) - 80 kcal
quote:Hartstikke bedankt!
Op dinsdag 4 februari 2003 17:26 schreef Jojogirl het volgende:
Volgens www.overgewicht.nl:1 glas Baileys (35 ml) - 110 kcal
1 glas bessenjenever (35 ml) - 65 kcal
1 glas bier (pils, 200 ml) - 80 kcal
1 glas wijn (rood, 100 ml) - 80 kcal
1 glas wijn (wit, 100 ml) - 70 kcal
1 glas wodka (35 ml) - 80 kcal
Alcohol (met name wijn!) is goed zolang je het maar met mate dringt
en dus niet in een bruikbare vorm van energie (koolhydraten ofzo) wordt afgebroken. Vet wordt gebruikt als energiereserve en is niet makkelijk kwijt te raken.
beetje off-topic, maar als je echt wil afvallen: stop met drinken, zorg dat je gewoon normaal eet maar niet teveel (een beetje minder eten zorgt ervoor dat je minder binnenkrijgt dan je verbruikt; maar dit mag niet teveel zijn; iets van 500kcal/2000kjoules per dag). Op deze manier kun je c.a. 0,5 kg per week afvallen en dit is prima; sneller dan dit is niet echt goed voor je. sporten is prima om vet te verbranden; zorg dat je een niet al te hoge intensiteit aanhoudt; ongeveer 70% van je VO-max (zeg maar je top) is optimaal. kortom, duursport.
En onthoudt dat je je huidige eetpatroon permanent zult moeten aanpassen wil je echt wat bereiken..suc6...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |