abonnement Unibet Coolblue
pi_204575383
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 april 2022 10:13 schreef dick_laurent het volgende:
Hey die QR coronacheck he. Blijven landen dat nu écht alleen nog eisen op vliegvelden? :?

Want het wordt zo langzamerhand echt vrij belachelijk als dat zo is. Bedoel, zelfs in mondkapjes-loving-Spanje en Frankrijk zijn de kapjes inmiddels niet meer verplicht, behalve in OV en er wordt ook nergens meer gevraagd naar QR code in restaurants of andere ‘events’… En de tienduizenden auto’s die per dag de grens over gaan wordt niet naar omgekeken, maar om het land binnen te komen per vliegtuig moet je wel nog steeds verplicht een vinkje hebben? :')
Ja bizar, net als de mondkapjes in de vliegtuigen. Maar gelukkig letten de meeste maatschappijen daar al niet meer op.
  vrijdag 29 april 2022 @ 11:30:58 #77
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_204575455
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 april 2022 10:13 schreef dick_laurent het volgende:
Hey die QR coronacheck he. Blijven landen dat nu écht alleen nog eisen op vliegvelden? :?

Want het wordt zo langzamerhand echt vrij belachelijk als dat zo is. Bedoel, zelfs in mondkapjes-loving-Spanje en Frankrijk zijn de kapjes inmiddels niet meer verplicht, behalve in OV en er wordt ook nergens meer gevraagd naar QR code in restaurants of andere ‘events’… En de tienduizenden auto’s die per dag de grens over gaan wordt niet naar omgekeken, maar om het land binnen te komen per vliegtuig moet je wel nog steeds verplicht een vinkje hebben? :')
Ik had oprecht gedacht dat de meeste landen er gewoon vanaf zouden stappen binnen de EU. Helemaal met de zomer die er aan komt. Gelukkig nu nog een herstel bewijs die we kunnen gebruiken tot september, maar daarna zou ik dus alsnog een booster moeten gaan halen :{ kunnen daarna wel exclusief met de auto gaan, of naar landen die het niet meer vereisen, maar je kan er een hoop afschrijven.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_204575594
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2022 08:16 schreef ludovico het volgende:
Heb je een bron voor een positief interactie effect met mondkapjes en andere maatregelen?
Je bedoelt dat mondkapjes gewoon werken? Het is natuurlijk niet de magische oplossing, maar een onderdeel van de oplossing, tezamen met alle andere maatregelen.

quote:
Zonder al te veel respect: desinfo is tegenwoordig "tegen het narratief" maar dit soort shit slaat echt helemaal geen enkele feitelijke deuk in een pak boter.
Klopt, maar sommige steken ook liever hun kop in het zand als het niet bij hun mening past.
  Moderator vrijdag 29 april 2022 @ 12:04:06 #79
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_204575810
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 11:30 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik had oprecht gedacht dat de meeste landen er gewoon vanaf zouden stappen binnen de EU. Helemaal met de zomer die er aan komt. Gelukkig nu nog een herstel bewijs die we kunnen gebruiken tot september, maar daarna zou ik dus alsnog een booster moeten gaan halen :{ kunnen daarna wel exclusief met de auto gaan, of naar landen die het niet meer vereisen, maar je kan er een hoop afschrijven.
Ja ik snap hier ook echt geen kont meer van. Maar oké, het zal… Komende zomer gaan wij met de auto op vakantie dus dan is het verder geen issue en daarna zien we het wel weer.

Vraag me sowieso af hoeveel mensen komende winter weer allemaal het prikje gaan halen. Bedoel, gaat het nog nodig zijn überhaupt?
pi_204575816
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 08:13 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ehh gedraagt zich anders? Het milieu is anders. Dus het komt idd anders tot uiting.

Het griep seizoen ligt hier anders dan elders. Wat is daar zo lastig aan om te begrijpen?

Er was geen enkel probleem met alpha in de zomer. Waar haal je dat vandaan?

Prima als het te moeilijk voor je is hoor, laten we met het laatste beginnen. Welke problematiek was er in de zomer met alpha variant virus? Kan je de IC opnames mbt covid misschien raadplegen?
Delta, niet alpha, my bad. Delta nam flink toe, nadat het nachtleven los werd gegooid (en het was niet plots slecht weer in die weken), het werd vervolgens beteugeld door maatregelen en het veranderende gedrag van mensen (mede door de maatregelen).

Het milieu is anders? Sinds wanneer is 20 graden en 70% luchtvochtigheid in Nederland anders dan elders?
Wie had het over griep? Hoe bedoel je 'het griepseizoen ligt hier anders'? Andere maanden van het jaar, of onder andere weersomstandigheden?

Jij beweerde dat coronavirus in de zomer niet toe kan nemen door het weer (een causaal verband).
Ik beweer dat dat niet zo is, omdat je dat patroon in veel landen niet ziet. In veel landen in het virus wel degelijk toegenomen ondanks dat het er zomer/warm werd/was.
Jij beweert dat ik dat niet kan zeggen omdat dat correlatie is en niet van een causaal verband kan spreken (waar je bij de tegenovergestelde conclusie, waar net zo hard sprake is van correlatie, dat dus wel doet 8)7 ), en beschuldigd mij van cherry picking. Terwijl je dus zelf wel een causaal verband legt EN alleen naar de Nederlandse specifieke situatie kijkt. Als er een causaal verband is, dan zou je dezelfde relatie ook elders moeten zien, en dat is niet zo, dus is er geen causaal verband.

We hadden het eerder er ook al over wanneer je causale conclusies kon trekken. Waarbij jij eerst beweerde dat we continue randomized studies doen (wat de enige manier is om causale conclusies te trekken), en vervolgens het licht ging schijnen en je erachter kwam dat we vrijwel nooit randomized studies kunnen doen. Je had het over plausibiliteit, en dat je causale verbanden plausibel kunt 'maken', door variabelen uit te sluiten, maar dan moet je dus niet gaan cherry picken en alleen naar Nederland kijken.
pi_204575844
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 08:19 schreef ludovico het volgende:

[..]
De gemiddelde Duitser zal wel volgzamer zijn en vaker testen. Tada grotere problemen in Duitsland gemeten in cases.
Leuke theorie alleen volgt de hoeveelheid gevallen ook het aantal deeltjes in het rioolwater. Maar de testbereidheid zal ongetwijfelt afnemen.
  vrijdag 29 april 2022 @ 12:08:42 #82
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204575852
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 12:04 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Ja ik snap hier ook echt geen kont meer van. Maar oké, het zal… Komende zomer gaan wij met de auto op vakantie dus dan is het verder geen issue en daarna zien we het wel weer.

Vraag me sowieso af hoeveel mensen komende winter weer allemaal het prikje gaan halen. Bedoel, gaat het nog nodig zijn überhaupt?
Laat ze het gewoon vrijwillig aanbieden voor risicogroepers, ergens in augustus/september. Verder niet de hele bevolking blijven lastig vallen voor een virus dat verder gewoon ingepast dient te worden in de griep- en verkoudheidshoek.
  vrijdag 29 april 2022 @ 12:11:36 #83
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_204575896
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 12:04 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Ja ik snap hier ook echt geen kont meer van. Maar oké, het zal… Komende zomer gaan wij met de auto op vakantie dus dan is het verder geen issue en daarna zien we het wel weer.

Vraag me sowieso af hoeveel mensen komende winter weer allemaal het prikje gaan halen. Bedoel, gaat het nog nodig zijn überhaupt?
Als het weer zo gebracht wordt dat dat prikje nodig is om leuke dingen te blijven doen zonder een prikkussen te worden dan haalt de grootste groep gewoon weer rustig zo'n prikje; ook als het verder eigenlijk niet heel veel toe voegt.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_204575942
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 11:45 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Je bedoelt dat mondkapjes gewoon werken? Het is natuurlijk niet de magische oplossing, maar een onderdeel van de oplossing, tezamen met alle andere maatregelen.
[..]
Klopt, maar sommige steken ook liever hun kop in het zand als het niet bij hun mening past.
De beste oplossing/strategie is nog altijd immuniteit (combinatie van natuurlijke immuniteit + vaccinatie). Als mondkapjes werken is het belangrijk om die maatregel zo snel mogelijk af te schaffen zodat zoveel mogelijk mensen een infectie doormaken want we hebben gezien dat juist die natuurlijke infectie op termijn zorgt voor een sterke reductie van het reproductiegetal.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_204576553
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 12:15 schreef Anton91 het volgende:

[..]
De beste oplossing/strategie is nog altijd immuniteit (combinatie van natuurlijke immuniteit + vaccinatie). Als mondkapjes werken is het belangrijk om die maatregel zo snel mogelijk af te schaffen zodat zoveel mogelijk mensen een infectie doormaken want we hebben gezien dat juist die natuurlijke infectie op termijn zorgt voor een sterke reductie van het reproductiegetal.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja leuk, maar wat als het maar niet lukt om het te krijgen? :P

Dan ben je waarschijnlijk al immuun genoeg.
pi_204576602
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 13:01 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Ja leuk, maar wat als het maar niet lukt om het te krijgen? :P
Aangezien wij wekelijks of om de twee weken preventief getest worden ( :') x100 ) denk ik dat de kans daarop niet zo heel groot is. Zoveel mensen die ik ken die positief testen met minimaal of geen klachten. Ook uit de data van China blijkt dat een grote hoeveelheid asymptomatisch zijn.

Uiteraard zou het kunnen alleen de kans word wel steeds kleiner en kleiner en vroeg of laat is iedereen een keer aan de beurt.
pi_204576626
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 13:05 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Aangezien wij wekelijks of om de twee weken preventief getest worden ( :') x100 ) denk ik dat de kans daarop niet zo heel groot is. Zoveel mensen die ik ken die positief testen met minimaal of geen klachten. Ook uit de data van China blijkt dat een grote hoeveelheid asymptomatisch zijn.

Uiteraard zou het kunnen alleen de kans word wel steeds kleiner en kleiner en vroeg of laat is iedereen een keer aan de beurt.
Mwah, met dat geen enkele klacht zal allemaal wel. Nog geen niesje, snottertje, hoestje, hoofdpijn of wat dan ook.. Dan ben je ook niet ziek. En dan heb je in mijn optiek geen corona.
pi_204576640
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 12:04 schreef dick_laurent het volgende:
Vraag me sowieso af hoeveel mensen komende winter weer allemaal het prikje gaan halen. Bedoel, gaat het nog nodig zijn überhaupt?
Met de huidige omikron variant, zal dit waarschijnlijk alleen voor de risicogroepen zijn, al kan het ook verstandig zijn voor de overige groepen om een booster te halen.

Maar de vraag is ook, of er straks niet een andere mutatie komt, en we daarbij weer van voren moeten beginnen. Juist als we dan allemaal al een booster gehad hebben, staan we er beter voor.
pi_204576696
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 12:15 schreef Anton91 het volgende:

[..]
De beste oplossing/strategie is nog altijd immuniteit (combinatie van natuurlijke immuniteit + vaccinatie).
Eens, al is vaccinatie daarbij inderdaad de meest veilige denk ik.
quote:
Als mondkapjes werken is het belangrijk om die maatregel zo snel mogelijk af te schaffen zodat zoveel mogelijk mensen een infectie doormaken want we hebben gezien dat juist die natuurlijke infectie op termijn zorgt voor een sterke reductie van het reproductiegetal.
Zeker, al zou je misschien wel per locatie nog even goed moeten kijken of dit geen toevoeging heeft.
Maar in het gewone normale leven, waarbij vaccinatie graad hoog is, is het momenteel een goede om het gewoon los te laten gaan.
Er is altijd inderdaad een risico op long covid, maar hoe groot deze is met omikron durf ik niet te zeggen, daar is deze mutatie nog eigenlijk te jong voor.
  Moderator vrijdag 29 april 2022 @ 13:15:13 #90
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_204576746
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 13:07 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Met de huidige omikron variant, zal dit waarschijnlijk alleen voor de risicogroepen zijn, al kan het ook verstandig zijn voor de overige groepen om een booster te halen.

Maar de vraag is ook, of er straks niet een andere mutatie komt, en we daarbij weer van voren moeten beginnen. Juist als we dan allemaal al een booster gehad hebben, staan we er beter voor.
Meh. Als die mutatie dusdanig groot is zal ie de bestaande boosters ook voor een groot deel omzeilen.
En dan nog, heb ik afgelopen maanden evenveel mensen ziek zien worden van de omicron of ze nou geboosterd waren of niet. Leek vrijwel geen enkel verschil te maken in het verloop.
pi_204576753
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 13:06 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Mwah, met dat geen enkele klacht zal allemaal wel. Nog geen niesje, snottertje, hoestje, hoofdpijn of wat dan ook.. Dan ben je ook niet ziek. En dan heb je in mijn optiek geen corona.
In mijn optiek heb je dan wel corona (gehad), maar gewoon geluk :9 Het hoeft ook helemaal niet veel voor te stellen.
pi_204576864
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 13:11 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Eens, al is vaccinatie daarbij inderdaad de meest veilige denk ik.
[..]
Zeker, al zou je misschien wel per locatie nog even goed moeten kijken of dit geen toevoeging heeft.
Maar in het gewone normale leven, waarbij vaccinatie graad hoog is, is het momenteel een goede om het gewoon los te laten gaan.
Er is altijd inderdaad een risico op long covid, maar hoe groot deze is met omikron durf ik niet te zeggen, daar is deze mutatie nog eigenlijk te jong voor.
Het meest veilige is sowieso om eerst een vaccinatie te hebben voordat je corona krijgt, dat zeker. Maar tot nu toe lijkt de combinatie van vaccinatie + natuurlijke infectie wel de meeste anti-stoffen te geven. Ook dalen de anti-stoffen minder snel als iemand een natuurlijke infectie heeft doorgemaakt.

https://www.sanquin.nl/ov(...)tistoffen-bij-donors
https://www.sanquin.nl/ov(...)-donors-daalt-verder
quote:
Interessant is dat diegenen die zijn geïnfecteerd met corona meer antistoffen hebben èn minder afname van antistoffen vertonen, dan diegenen die alleen zijn gevaccineerd.
Maar het zal wel interessant zijn om te zien wat de effecten van infectie of infectie + vaccinaties zijn op de iets langere termijn.
  vrijdag 29 april 2022 @ 13:48:50 #93
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204577192
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 13:15 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Meh. Als die mutatie dusdanig groot is zal ie de bestaande boosters ook voor een groot deel omzeilen.
En dan nog, heb ik afgelopen maanden evenveel mensen ziek zien worden van de omicron of ze nou geboosterd waren of niet. Leek vrijwel geen enkel verschil te maken in het verloop.
Het is gewoon totaal niet nodig voor jonge en gezonde mensen om momenteel voor dit virus elke keer prikken te gaan halen. Kan dat anders worden in de toekomst? Mogelijk. Maar dat zien we dan wel weer.
  vrijdag 29 april 2022 @ 14:25:32 #94
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_204577631
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 13:23 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Het meest veilige is sowieso om eerst een vaccinatie te hebben voordat je corona krijgt, dat zeker. Maar tot nu toe lijkt de combinatie van vaccinatie + natuurlijke infectie wel de meeste anti-stoffen te geven. Ook dalen de anti-stoffen minder snel als iemand een natuurlijke infectie heeft doorgemaakt.

https://www.sanquin.nl/ov(...)tistoffen-bij-donors
https://www.sanquin.nl/ov(...)-donors-daalt-verder
[..]
Maar het zal wel interessant zijn om te zien wat de effecten van infectie of infectie + vaccinaties zijn op de iets langere termijn.
Interessanter is kijken naar risicoprofielen en hoe bescherming daar werkt en wat effectieve preventie is daarvoor

Dat alles en iedereen op een hoop gooien is een debiele aanpak
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_204577650
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 11:23 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Ja bizar, net als de mondkapjes in de vliegtuigen. Maar gelukkig letten de meeste maatschappijen daar al niet meer op.
Bomvolle luchthaven, duizenden op elkaar. Stap je in het vliegtuig "meneer/mevrouw" kunt u een mondkapje opdoen. :')

Af en toe ook nog van die verdwaalde sportieve 20rs die in de stad met een ffp2 masker lopen,
buiten _O-. Sommige lui zijn echt gebrainwashed.
  vrijdag 29 april 2022 @ 15:36:21 #96
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204578513
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2022 14:27 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Bomvolle luchthaven, duizenden op elkaar. Stap je in het vliegtuig "meneer/mevrouw" kunt u een mondkapje opdoen. :')

Af en toe ook nog van die verdwaalde sportieve 20rs die in de stad met een ffp2 masker lopen,
buiten _O-. Sommige lui zijn echt gebrainwashed.
Ik zie hier nog zelden mondkapjes, en als je er al eentje ziet is het steevast een Aziaat die er eentje op heeft.
pi_204579791
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 11:30 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik had oprecht gedacht dat de meeste landen er gewoon vanaf zouden stappen binnen de EU. Helemaal met de zomer die er aan komt. Gelukkig nu nog een herstel bewijs die we kunnen gebruiken tot september, maar daarna zou ik dus alsnog een booster moeten gaan halen :{ kunnen daarna wel exclusief met de auto gaan, of naar landen die het niet meer vereisen, maar je kan er een hoop afschrijven.
Ik denk dat deze maatregel juist blijft.
Er is geen enkele incentive om het af te schaffen.
  vrijdag 29 april 2022 @ 18:20:03 #98
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_204580334
Hoe gaan ze Corona aanpakken in september als niemand een mondkapje wil dragen. Of een Coronapas wil gebruiken.

Kom met een Plan!
pi_204580773
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2022 18:20 schreef KingRadler het volgende:
Hoe gaan ze Corona aanpakken in september als niemand een mondkapje wil dragen. Of een Coronapas wil gebruiken.

Kom met een Plan!
Het beste plan is niet ingrijpen, niks doen dus.
pi_204581676
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 12:07 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Leuke theorie alleen volgt de hoeveelheid gevallen ook het aantal deeltjes in het rioolwater. Maar de testbereidheid zal ongetwijfelt afnemen.
Ja, dat sluit elkaar dan ook niet uit.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')