Dus meer kunstmatige meren maken die we later dan weer kunnen inpolderenquote:Op woensdag 27 april 2022 12:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Turf steken en pauperkolonies in Drenthe daarvoor oprichten.
Dat wil Europa helemaal niet. Europa wil zo goedkoop mogelijk blijven consumeren zonder dat diezelfde mensen die dit mogelijk maken in hun buurt komen.quote:Europa wil meer legale migratie uit Egypte, Marokko en Tunesië om personeelstekorten op te lossen
De leidinggevenden willen zoveel mogelijk drukte in het Noorden. Zij hebben daar zelf toch geen last van want zij zitten met de mooie vaardige vrouwen hele dagen op kantoor.quote:Op woensdag 27 april 2022 08:55 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Refresh my memory... waarom moeten we met alle geweld zo veel migranten binnenhalen?
Er zijn niet zoveel mensen die lezen willen en in verzet willen komen tegen het onrecht.quote:Op woensdag 27 april 2022 17:38 schreef SymbolicFrank het volgende:
In plaats van meer gaan werken voor minder, zodat onze bazen en de aandeelhouders nog rijker kunnen worden, moeten we minder gaan werken voor meer, zodat we er zelf van kunnen genieten.
Dat is toch een vreemde redenatie? Waarom zou Achmed niet per bootje de oversteek wagen omdat Mohammed er legaal in mag?quote:'Hoop op vergemakkelijken migratiediscussie'
Door het makkelijker te maken om migranten toe te laten die de EU nodig heeft, hoopt de Europese Commissie verder dat het aantal illegale migranten afneemt.
Dat lijkt enigszins op het Australische model van immigratie, maar daar wil Eurocommissaris Schinas, die het migratiedossier in zijn portefeuille heeft, niets van weten: "We zijn al sinds 2020 bezig om het Europees migratiebeleid vorm te geven. Dit is daar een stap in."
In 2020 presenteerde de EU een voorstel - het migratiepact - om alle kwesties rond de aankomst en het verblijf van migranten in de EU Europees te regelen. Sindsdien zit de discussie over met name de verdeling van migranten over lidstaten muurvast.
Door nu afspraken te maken met landen van herkomst probeert de Commissie migratie naar de EU bij de bron af te remmen. Het verlagen van de drempel voor legale migratie past in die lijn. Schinas erkende vandaag dat het de discussie over migratie in brede zin kan vergemakkelijken.
En passant slepen we er ook nog wat actuele situaties bij om het plan te vergoeilijken. Waarom zouden we niet vervulde vacatures als onwenselijke graadmeter moeten zien omdat bedrijven dan niet maximaal kunnen draaien? Met een beetje passen en meten zouden we misschien wel 25 miljoen mensen kwijt kunnen en dan heb je nog meer werkende handjes en geld uitgevende consumenten, maar dan ga je wel voorbij aan allerlei andere nadelen.quote:Het Nederlandse UWV verleende vorig jaar 10.000 werkvergunningen aan mensen van buiten de EU, op een totaal van 400.000 vacatures. Vacatures die open blijven staan, bijvoorbeeld in de bouw, drukken het economisch herstel of maken de economische weerbaarheid in tijden van bijvoorbeeld oorlog minder groot.
Elsevier Weekblad een obscure site noemen..quote:Op woensdag 27 april 2022 08:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een opiniestuk uit 2017 van een of ander obscure site. Dank voor de link. Syriers zijn vluchtelingen, geen gereguleerde stroom arbeidsmigranten.
Er zijn genoeg Nederlanders die dat zouden willen én kunnen. Die mensen zien alleen ook dat ze dan tien keer zo hard moeten werken voor hooguit de helft van hun huidige salaris.quote:Op woensdag 27 april 2022 12:11 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Klopt. Maar omscholen naar technici? Nope, not going to happen.
Wel wrang dat ze de energietransitie (waar niemand op zit te wachten) misbruiken om nog meer mensen binnen te halen. Ik heb me wat in die materie verdiept: die energietransitie kun je niet aan analfabeten overlaten. Lastige technologie, waarvoor niet genoeg Nederlanders opgeleid willen/kunnen worden, en vergeet het maar dat je daar gediplomeerde buitenlanders voor vindt.
Nou ja, hoe je het wendt of keert: er zijn maar 2 opties.quote:Op woensdag 27 april 2022 22:50 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)en-in-een-klap-slaan
[..]
Dat is toch een vreemde redenatie? Waarom zou Achmed niet per bootje de oversteek wagen omdat Mohammed er legaal in mag?
[..]
En passant slepen we er ook nog wat actuele situaties bij om het plan te vergoeilijken. Waarom zouden we niet vervulde vacatures als onwenselijke graadmeter moeten zien omdat bedrijven dan niet maximaal kunnen draaien? Met een beetje passen en meten zouden we misschien wel 25 miljoen mensen kwijt kunnen en dan heb je nog meer werkende handjes en geld uitgevende consumenten, maar dan ga je wel voorbij aan allerlei andere nadelen.
Misschien moet je er eens de statistieken op naslaan, want immigratie komt voornamelijk uit zowel Oost-Europese als Aziatische landen.quote:Op donderdag 28 april 2022 00:14 schreef jakosi het volgende:
Waarom moeten het altijd Noord Afrikanen zijn? Waarom geen Filipinos, Brazilianen of Indonesiers?
Ik was vandaag op de koningsdag markt, hier in de regio Rotterdam, en moest zeggen dat ik de Nederlanders al op 1 hand kon tellen. Dus ja, is het eigenlijk niet al te laat om niet te kunnen spreken van omvolking?quote:Op donderdag 28 april 2022 00:05 schreef Captain_Ghost het volgende:
Ik zeg nee tegen deze plan. We willen niet omvolken worden.
We moeten ook niet eeuwig aan de groei leunen.
Jij of je ouders zijn toch ook immigrant (geweest)?quote:Op donderdag 28 april 2022 01:42 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Ik was vandaag op de koningsdag markt, hier in de regio Rotterdam, en moest zeggen dat ik de Nederlanders al op 1 hand kon tellen. Dus ja, is het eigenlijk niet al te laat om niet te kunnen spreken van omvolking?
We hebben hier al decennia moslims wonen zonder al teveel problemen. De meesten timmeren lekker aan de weg. Waarom zou je daar nu nog zo over janken?quote:Er zijn wijken hier waar je de islam steeds meer ziet oprukken, ik betrap mijzelf erop dat ik soms verbaas ben een vrouw zonder hoofddoek tegen te komen.. Nu laatst is er ook weer een Syrisch 'restaurant' bijgekomen, met dito jeugd voor de deur, ik voel mij steeds minder thuis iig in m'n eigen wijk. En verhuizen is ook onmogelijk geworden, waar moet je heen zonder geld en met woningnood?Migratie is iets moois voor directeuren met een eigen distributiecentrum, kassen, e.d maar voor de gewone man zijn er gewoon geen voordelen op te noemen. Enkel nadelen. (geluidsoverlast. asociaal gedrag, crimineel gedrag) etc.
Dat is correct. Ik sta geregistreerd als niet westers allochtoon.quote:Op donderdag 28 april 2022 01:45 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Jij of je ouders zijn toch ook immigrant (geweest)?
quote:Op donderdag 28 april 2022 01:55 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Dat is correct. Ik sta geregistreerd als niet westers allochtoon.
Maar ik vind een multicultureel land gewoon niets. Ik mis gewoon de eenheid.
Als ik in Kroatië ben wil ik Kroaten zien, in Turkije Turken, en geen wijken vol met Nigerianen bijvoorbeeld.
Hier loopt iedereen door elkaar, Eritreeërs, Somaliërs, Marokkanen, Surinamers e.d ik irriteer mij er elke dag opnieuw aan.
Vergeet het maar. Het is a) verbazend complex technisch werk, dus abstract (minstens HBO niveau) en b) praktisch/zwaar/vies werk. Ja, als je die mensen op WO niveau gaat belonen, kun je ze wel vinden om berekeningen voor warmtepompen te doen en ze te installeren, maar wij dat gaat niet gebeuren. En ik geloof gewoonweg niet dat er zo veel talent rondloopt. Er zijn niet genoeg mensen die aanleg en affiniteit voor techniek hebben.quote:Op woensdag 27 april 2022 23:41 schreef Nobu het volgende:
[..]
Er zijn genoeg Nederlanders die dat zouden willen én kunnen. Die mensen zien alleen ook dat ze dan tien keer zo hard moeten werken voor hooguit de helft van hun huidige salaris.
Kern van de zaak idd.quote:Op donderdag 28 april 2022 06:34 schreef hunterrnl het volgende:
Vind ze maar raar in Europa en Nederland. Huilen over stikstof, energietekort, te weinig huizen en maar blijven importeren. Voor wie zijn ze eigenlijk bezig... Het eigen volk of rijke bedrijven.
Ja, sommigen "werken" wel hoor..quote:Op donderdag 28 april 2022 08:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
Misschien eerst eens zorgen dat al die Noord-Afrikanen die er al zijn aan het werk komen?
Nee. Dit klopt niet.quote:
Ik ben er over na aan het denken om zelf eens zo'n Pyramide te maken, en dan zal ik dit zeker anders doen dan in deze.quote:Op donderdag 28 april 2022 09:22 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nee. Dit klopt niet.
Aan de top vinden we Bezos/Musk/Zuckerberg/Gates. Die hebben het meeste geld en de meeste macht. Daaronder hebben we de entertainment/sport professionals, iets minder geld, iets minder macht. Daar onder de semi-overheid ambtenaren (FED, Clintons, Bushes, Paulson). Daaronder CEOs, gevolgd door bureaucraten, professionals, blue collar workers, etc.
Of gewoon Spanjaarden, Italianen en Portugezen. In die landen hebben ze ook genoeg jeugdwerkloosheid, maar die zullen zich misschien minder makkelijk uit laten buiten.quote:Op donderdag 28 april 2022 00:14 schreef jakosi het volgende:
Waarom moeten het altijd Noord Afrikanen zijn? Waarom geen Filipinos, Brazilianen of Indonesiers?
Die zitten al in de EU dus in principe kunnen die gewoon legaal in andere landen komen werken.quote:Op donderdag 28 april 2022 09:55 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Of gewoon Spanjaarden, Italianen en Portugezen. In die landen hebben ze ook genoeg jeugdwerkloosheid, maar die zullen zich misschien minder makkelijk uit laten buiten.
https://www.statista.com/(...)ent-rates-in-europe/
Er zijn families die lachen naar het geld van Bezos/Musk/Gates, de families die niet in forbes staan.quote:Op donderdag 28 april 2022 09:22 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nee. Dit klopt niet.
Aan de top vinden we Bezos/Musk/Zuckerberg/Gates. Die hebben het meeste geld en de meeste macht.
Je weet toch dat indonesie het land met de meeste moslims ter wereld is, dat willen mensen hier toch niet?quote:Op donderdag 28 april 2022 11:22 schreef BMW1993 het volgende:
Ik heb in mijn leven altijd goed contact gehad met Indonesiërs en Molukkers.
Of Zuid-Afrika.quote:Op dinsdag 26 april 2022 20:50 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Het gaat denk ik in de toekomst naar een blanke upper class in compounds, en een deels blanke enen verwesterde migranten onderklasse.
Aka Brazilië.
Lijken in de straat, ondergedoken leraren en schrijvers, joden uitgescholden en belaagd, homo's in elkaar geslagen, ziekenhuizen druk met inteeltproblematiek, straatintimidatie van vrouwen, holocaustonderwijs onmogelijk, jeugdbendes en drugsmafia, woningovervallen, straatroof, taalachterstanden, wijkverpaupering...quote:Op donderdag 28 april 2022 01:45 schreef Poem_ het volgende:
We hebben hier al decennia moslims wonen zonder al teveel problemen. De meesten timmeren lekker aan de weg. Waarom zou je daar nu nog zo over janken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |