abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204553316
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 12:13 schreef Nattekat het volgende:
Wat is onze energietraditie?

Turf steken en pauperkolonies in Drenthe daarvoor oprichten. :P
  Moderator / Redactie Sport woensdag 27 april 2022 @ 12:21:21 #102
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_204553357
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 12:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Turf steken en pauperkolonies in Drenthe daarvoor oprichten. :P
Dus meer kunstmatige meren maken die we later dan weer kunnen inpolderen _O_
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 27 april 2022 @ 16:49:30 #103
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_204556021
quote:
Europa wil meer legale migratie uit Egypte, Marokko en Tunesië om personeelstekorten op te lossen
Dat wil Europa helemaal niet. Europa wil zo goedkoop mogelijk blijven consumeren zonder dat diezelfde mensen die dit mogelijk maken in hun buurt komen.
pi_204556071
Dit moeten we niet willen. Arbeidsmigratie is een lapmiddel voor falend economisch beleid, met hoge sociale kosten. Jonge mensen kunnen in Nederland al bijna geen gezin meer stichten door de lage rente die de huizenmarkt verziekt. De ECB blijft geld pompen in de economie die al oververhit is. Laten we daar eerst mee stoppen voor we migranten gaan halen, en faciliteren dat er genoeg kinderen worden geboren voor de toekomst. De komende economische crisis gaat genoeg werkeloosheid genereren om de oververhitte arbeidsmarkt af te koelen.
pi_204556116
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 08:55 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Refresh my memory... waarom moeten we met alle geweld zo veel migranten binnenhalen?
De leidinggevenden willen zoveel mogelijk drukte in het Noorden. Zij hebben daar zelf toch geen last van want zij zitten met de mooie vaardige vrouwen hele dagen op kantoor.
pi_204556454
In plaats van meer gaan werken voor minder, zodat onze bazen en de aandeelhouders nog rijker kunnen worden, moeten we minder gaan werken voor meer, zodat we er zelf van kunnen genieten.
  woensdag 27 april 2022 @ 17:47:16 #107
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204556538
quote:
4s.gif Op dinsdag 26 april 2022 23:56 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
:') 8)7
En dan Marokko, Tunesië en Egypte noemen :')
pi_204556905
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 17:38 schreef SymbolicFrank het volgende:
In plaats van meer gaan werken voor minder, zodat onze bazen en de aandeelhouders nog rijker kunnen worden, moeten we minder gaan werken voor meer, zodat we er zelf van kunnen genieten.
Er zijn niet zoveel mensen die lezen willen en in verzet willen komen tegen het onrecht.
pi_204558384
Europa wil mensen uit deze landen omdat Polen en Roemenen inmiddels te slim zijn geworden om zich te laten uitbuiten -_-
pi_204560365
https://nos.nl/artikel/24(...)en-in-een-klap-slaan

quote:
'Hoop op vergemakkelijken migratiediscussie'
Door het makkelijker te maken om migranten toe te laten die de EU nodig heeft, hoopt de Europese Commissie verder dat het aantal illegale migranten afneemt.

Dat lijkt enigszins op het Australische model van immigratie, maar daar wil Eurocommissaris Schinas, die het migratiedossier in zijn portefeuille heeft, niets van weten: "We zijn al sinds 2020 bezig om het Europees migratiebeleid vorm te geven. Dit is daar een stap in."

In 2020 presenteerde de EU een voorstel - het migratiepact - om alle kwesties rond de aankomst en het verblijf van migranten in de EU Europees te regelen. Sindsdien zit de discussie over met name de verdeling van migranten over lidstaten muurvast.

Door nu afspraken te maken met landen van herkomst probeert de Commissie migratie naar de EU bij de bron af te remmen. Het verlagen van de drempel voor legale migratie past in die lijn. Schinas erkende vandaag dat het de discussie over migratie in brede zin kan vergemakkelijken.
Dat is toch een vreemde redenatie? Waarom zou Achmed niet per bootje de oversteek wagen omdat Mohammed er legaal in mag?

quote:
Het Nederlandse UWV verleende vorig jaar 10.000 werkvergunningen aan mensen van buiten de EU, op een totaal van 400.000 vacatures. Vacatures die open blijven staan, bijvoorbeeld in de bouw, drukken het economisch herstel of maken de economische weerbaarheid in tijden van bijvoorbeeld oorlog minder groot.
En passant slepen we er ook nog wat actuele situaties bij om het plan te vergoeilijken. Waarom zouden we niet vervulde vacatures als onwenselijke graadmeter moeten zien omdat bedrijven dan niet maximaal kunnen draaien? Met een beetje passen en meten zouden we misschien wel 25 miljoen mensen kwijt kunnen en dan heb je nog meer werkende handjes en geld uitgevende consumenten, maar dan ga je wel voorbij aan allerlei andere nadelen.
  woensdag 27 april 2022 @ 23:10:28 #111
42263 Staaf
Forum Pimp
pi_204560641
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 08:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Een opiniestuk uit 2017 van een of ander obscure site. Dank voor de link. Syriers zijn vluchtelingen, geen gereguleerde stroom arbeidsmigranten.
Elsevier Weekblad een obscure site noemen.. :')

Elsevier is al tientallen jaren een hoog gewaardeerd opinieblad.
Sue Me
  woensdag 27 april 2022 @ 23:41:16 #112
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_204560938
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 12:11 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Klopt. Maar omscholen naar technici? Nope, not going to happen.

Wel wrang dat ze de energietransitie (waar niemand op zit te wachten) misbruiken om nog meer mensen binnen te halen. Ik heb me wat in die materie verdiept: die energietransitie kun je niet aan analfabeten overlaten. Lastige technologie, waarvoor niet genoeg Nederlanders opgeleid willen/kunnen worden, en vergeet het maar dat je daar gediplomeerde buitenlanders voor vindt.
Er zijn genoeg Nederlanders die dat zouden willen én kunnen. Die mensen zien alleen ook dat ze dan tien keer zo hard moeten werken voor hooguit de helft van hun huidige salaris.
pi_204561008
Als je afhankelijk bent van migranten voor je economische groei heb je als Europa echt iets gruwelijks verkeerd gedaan.
pi_204561167
Ik zeg nee tegen deze plan. We willen niet omvolken worden.

We moeten ook niet eeuwig aan de groei leunen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_204561222
Waarom moeten het altijd Noord Afrikanen zijn? Waarom geen Filipinos, Brazilianen of Indonesiers?
  donderdag 28 april 2022 @ 00:54:35 #116
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204561396
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 22:50 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)en-in-een-klap-slaan
[..]
Dat is toch een vreemde redenatie? Waarom zou Achmed niet per bootje de oversteek wagen omdat Mohammed er legaal in mag?
[..]
En passant slepen we er ook nog wat actuele situaties bij om het plan te vergoeilijken. Waarom zouden we niet vervulde vacatures als onwenselijke graadmeter moeten zien omdat bedrijven dan niet maximaal kunnen draaien? Met een beetje passen en meten zouden we misschien wel 25 miljoen mensen kwijt kunnen en dan heb je nog meer werkende handjes en geld uitgevende consumenten, maar dan ga je wel voorbij aan allerlei andere nadelen.
Nou ja, hoe je het wendt of keert: er zijn maar 2 opties.

1) Stoppen met de ongebreidelde economische groei en langzamerhand naar een maatschappij toe waarin duurzaamheid en een minder grote ecologische voetafdruk centraal staan. Daar moet echter wel draagvlak voor zijn en die is er nog lang niet. Dat zou immers betekenen dat we allemaal toch iets minder luxe moeten gaan leven en een deel van de verdiensten inleveren. Zoals het er nu voor staat is dat nog praktisch onbespreekbaar en er zijn niet zo heel veel politieke partijen die daar heil in zien. Alleen dan zou je kunnen zeggen dat we minder immigranten nodig hebben.

2) Doorgaan met de economische groei, vermeerdering van welvaart, kapitaal, et cetera. Daar hoort echter wel bij dat we inderdaad wel de nodige handen moeten importeren, omdat de huidige bevolking nogal vreemd is verdeeld. Over een jaar of 20 of 30 zijn er veel, maar dan ook veel meer mensen in de zorg nodig, bijvoorbeeld. Ik heb de indruk dat we onderschatten hoe slecht we er op dat gebied voor staan.

Optie 1 hoor ik nauwelijks terugkomen, we willen optie 2 maar dan zonder immigratie. En optie 2 gaat op de lange termijn tot nog veel meer immigratie leiden, want klimaatvluchtelingen worden één of twee generaties verder langzaamaan een probleem totdat het tot dusdanige proporties leidt dat het te laat is. Optie 1 waarschijnlijk ook, maar dan zou je nog kunnen zeggen dat we in ieder geval wel de moeite hebben genomen om hier op voor te sorteren en dus ook niet zo'n bijdrage hoeven te leveren aan het garanderen van een veilig onderkomen.
  donderdag 28 april 2022 @ 00:56:58 #117
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204561407
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 00:14 schreef jakosi het volgende:
Waarom moeten het altijd Noord Afrikanen zijn? Waarom geen Filipinos, Brazilianen of Indonesiers?
Misschien moet je er eens de statistieken op naslaan, want immigratie komt voornamelijk uit zowel Oost-Europese als Aziatische landen.
  donderdag 28 april 2022 @ 01:42:01 #118
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_204561472
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 00:05 schreef Captain_Ghost het volgende:
Ik zeg nee tegen deze plan. We willen niet omvolken worden.

We moeten ook niet eeuwig aan de groei leunen.
Ik was vandaag op de koningsdag markt, hier in de regio Rotterdam, en moest zeggen dat ik de Nederlanders al op 1 hand kon tellen. Dus ja, is het eigenlijk niet al te laat om niet te kunnen spreken van omvolking?

Er zijn wijken hier waar je de islam steeds meer ziet oprukken, ik betrap mijzelf erop dat ik soms verbaas ben een vrouw zonder hoofddoek tegen te komen.. Nu laatst is er ook weer een Syrisch 'restaurant' bijgekomen, met dito jeugd voor de deur, ik voel mij steeds minder thuis iig in m'n eigen wijk. En verhuizen is ook onmogelijk geworden, waar moet je heen zonder geld en met woningnood? ;( Migratie is iets moois voor directeuren met een eigen distributiecentrum, kassen, e.d maar voor de gewone man zijn er gewoon geen voordelen op te noemen. Enkel nadelen. (geluidsoverlast. asociaal gedrag, crimineel gedrag) etc.
  donderdag 28 april 2022 @ 01:45:39 #119
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204561474
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 01:42 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Ik was vandaag op de koningsdag markt, hier in de regio Rotterdam, en moest zeggen dat ik de Nederlanders al op 1 hand kon tellen. Dus ja, is het eigenlijk niet al te laat om niet te kunnen spreken van omvolking?
Jij of je ouders zijn toch ook immigrant (geweest)?

En nee, omvolking is nooit aan de orde geweest.

quote:
Er zijn wijken hier waar je de islam steeds meer ziet oprukken, ik betrap mijzelf erop dat ik soms verbaas ben een vrouw zonder hoofddoek tegen te komen.. Nu laatst is er ook weer een Syrisch 'restaurant' bijgekomen, met dito jeugd voor de deur, ik voel mij steeds minder thuis iig in m'n eigen wijk. En verhuizen is ook onmogelijk geworden, waar moet je heen zonder geld en met woningnood? ;( Migratie is iets moois voor directeuren met een eigen distributiecentrum, kassen, e.d maar voor de gewone man zijn er gewoon geen voordelen op te noemen. Enkel nadelen. (geluidsoverlast. asociaal gedrag, crimineel gedrag) etc.
We hebben hier al decennia moslims wonen zonder al teveel problemen. De meesten timmeren lekker aan de weg. Waarom zou je daar nu nog zo over janken?
  donderdag 28 april 2022 @ 01:55:23 #120
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_204561477
quote:
10s.gif Op donderdag 28 april 2022 01:45 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Jij of je ouders zijn toch ook immigrant (geweest)?

Dat is correct. Ik sta geregistreerd als niet westers allochtoon.
Maar ik vind een multicultureel land gewoon niets. Ik mis gewoon de eenheid.

Als ik in Kroatië ben wil ik Kroaten zien, in Turkije Turken, en geen wijken vol met Nigerianen bijvoorbeeld.
Hier loopt iedereen door elkaar, Eritreeërs, Somaliërs, Marokkanen, Surinamers e.d ik irriteer mij er elke dag opnieuw aan.
  donderdag 28 april 2022 @ 02:14:39 #121
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204561488
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 01:55 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Dat is correct. Ik sta geregistreerd als niet westers allochtoon.
Maar ik vind een multicultureel land gewoon niets. Ik mis gewoon de eenheid.

Als ik in Kroatië ben wil ik Kroaten zien, in Turkije Turken, en geen wijken vol met Nigerianen bijvoorbeeld.
Hier loopt iedereen door elkaar, Eritreeërs, Somaliërs, Marokkanen, Surinamers e.d ik irriteer mij er elke dag opnieuw aan.
_O- _O- _O-
pi_204561551
quote:
7s.gif Op woensdag 27 april 2022 23:41 schreef Nobu het volgende:

[..]
Er zijn genoeg Nederlanders die dat zouden willen én kunnen. Die mensen zien alleen ook dat ze dan tien keer zo hard moeten werken voor hooguit de helft van hun huidige salaris.
Vergeet het maar. Het is a) verbazend complex technisch werk, dus abstract (minstens HBO niveau) en b) praktisch/zwaar/vies werk. Ja, als je die mensen op WO niveau gaat belonen, kun je ze wel vinden om berekeningen voor warmtepompen te doen en ze te installeren, maar wij dat gaat niet gebeuren. En ik geloof gewoonweg niet dat er zo veel talent rondloopt. Er zijn niet genoeg mensen die aanleg en affiniteit voor techniek hebben.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 28 april 2022 @ 06:27:21 #123
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_204561609
In andere bronnen staat dat het niet enkel om (hoog)opgeleide mensen zou gaan. Exact zoals in de vorige eeuw dus. De werkgevers importeren duizenden mensen om via allerlei vage constructies voor een nog lager loon te dan ooit met dozen te slepen en tomaten te plukken. Na een x aantal jaar legaal verblijf uiteraard (kans op) burgerschap, gezinshereniging, 1 legale migrant worden en 5. Vrij verkeer van personen dus een groot deel van de inmiddels nieuwe EU-burgers vertrekt naar de landen met de beste kansen voor zijn/haar gezin, tomatenkweker heeft te weinig slaven werknemers en trekt een nieuw blik legale migranten open. Ad infinitum. Verder ook frappant dat dit plan bekend wordt vlak na verkiezingen in veel lidstaten.

Oh, en met de huidige stand van zaken met Rusland als ultieme excuus kun je er donder op zeggen dat alle kritiek op Turkije er ook niet of minder meer toe zal doen. Versneld lidmaatschap, nog voor 2030. Let maar op.

[ Bericht 7% gewijzigd door Twiitch op 28-04-2022 06:32:48 ]
pi_204561620
Vind ze maar raar in Europa en Nederland. Huilen over stikstof, energietekort, te weinig huizen en maar blijven importeren. Voor wie zijn ze eigenlijk bezig... Het eigen volk of rijke bedrijven.
  donderdag 28 april 2022 @ 07:38:31 #125
168739 Red_85
'echt wel'
pi_204561762
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 06:34 schreef hunterrnl het volgende:
Vind ze maar raar in Europa en Nederland. Huilen over stikstof, energietekort, te weinig huizen en maar blijven importeren. Voor wie zijn ze eigenlijk bezig... Het eigen volk of rijke bedrijven.
Kern van de zaak idd.

Het is continu lullen met minimaal 2 agenda's.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 28 april 2022 @ 08:15:09 #126
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_204561918
Lijkt me geweldig. Nog meer mieren met andere normen en waarden op deze mierenhoop. Gaat vast een succes worden :')

jezus man :')
  donderdag 28 april 2022 @ 08:17:55 #127
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204561929
Misschien eerst eens zorgen dat al die Noord-Afrikanen die er al zijn aan het werk komen?
  donderdag 28 april 2022 @ 08:44:00 #128
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_204562075
pi_204562112
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 08:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
Misschien eerst eens zorgen dat al die Noord-Afrikanen die er al zijn aan het werk komen?
Ja, sommigen "werken" wel hoor..
:D
pi_204562219
Is het woord "omvolking" nog steeds taboe?

Binnenkort heel Europa vol moskeeën terwijl onze voorouders dat 1400 jaar lang hebben geprobeerd te voorkomen.
pi_204562283
quote:
Nee. Dit klopt niet.

Aan de top vinden we Bezos/Musk/Zuckerberg/Gates. Die hebben het meeste geld en de meeste macht. Daaronder hebben we de entertainment/sport professionals, iets minder geld, iets minder macht. Daar onder de semi-overheid ambtenaren (FED, Clintons, Bushes, Paulson). Daaronder CEOs, gevolgd door bureaucraten, professionals, blue collar workers, etc.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 28 april 2022 @ 09:45:58 #132
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_204562451
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 09:22 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Nee. Dit klopt niet.

Aan de top vinden we Bezos/Musk/Zuckerberg/Gates. Die hebben het meeste geld en de meeste macht. Daaronder hebben we de entertainment/sport professionals, iets minder geld, iets minder macht. Daar onder de semi-overheid ambtenaren (FED, Clintons, Bushes, Paulson). Daaronder CEOs, gevolgd door bureaucraten, professionals, blue collar workers, etc.
Ik ben er over na aan het denken om zelf eens zo'n Pyramide te maken, en dan zal ik dit zeker anders doen dan in deze.
Maar het ging me in dit geval meer om de verwijzing naar het Feodalisme an sich.
pi_204562499
Hoe meer we onze maatschappij inrichten voor de bovenste paar procent, hoe meer we onszelf te kort doen. Naar Amerikaans model: er allemaal van uit gaan, dat we voor onze 50ste verjaardag multi-miljonair zijn. Dat kan wel, met een hoge inflatie, maar we kunnen niet allemaal rijk zijn.

Dus we kunnen beter proberen onze samenleving in te richten voor de grote meerderheid van de bewolking en de nadruk leggen op veel vrije tijd en leuke dingen om er mee te doen. Zoals met een basisloon en het aanmoedigen van bijklussen, dan kan iedereen van zijn of haar hobby hun beroep maken. Met mate, zodat het leuk blijft.

Massaproductie voor de basale dingen, handwerk voor de rest. Om er een paar actuele dingen bij te pakken: klusbedrijven voor betere isolatie en speciaal voor jou op smaak gemaakte pindakaas.
  donderdag 28 april 2022 @ 09:55:49 #134
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_204562512
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 00:14 schreef jakosi het volgende:
Of gewoon Spanjaarden, Italianen en Portugezen. In die landen hebben ze ook genoeg jeugdwerkloosheid, maar die zullen zich misschien minder makkelijk uit laten buiten.

https://www.statista.com/(...)ent-rates-in-europe/
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  donderdag 28 april 2022 @ 09:57:11 #135
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204562525
quote:
14s.gif Op donderdag 28 april 2022 09:55 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Of gewoon Spanjaarden, Italianen en Portugezen. In die landen hebben ze ook genoeg jeugdwerkloosheid, maar die zullen zich misschien minder makkelijk uit laten buiten.

https://www.statista.com/(...)ent-rates-in-europe/
Die zitten al in de EU dus in principe kunnen die gewoon legaal in andere landen komen werken.
  donderdag 28 april 2022 @ 11:22:26 #136
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_204563164
Ik heb in mijn leven altijd goed contact gehad met Indonesiërs en Molukkers.

In die landen is er ook enorme armoede, waarom sluiten we niet met dat soort landen deals?
Dat zijn oprecht vriendelijke mensen, maar het moeten perse mensen zijn uit de zandbak volgens de EU. :')

Nu kunnen die gasten iig. niet meer zeggen dat er racisme is naar hun, ondanks alle aanslagen rondom 2015/2016 , plof en ramkraken, overvallen en anderen criminaliteit, wil de EU nog meer van! :D

Gelukkig zijn landen als Polen nog verstandig.
Die vullen hun werknemersbestand al jaren aan met Oekraïners, en een handje vol Indiërs in de grote steden voor bezorgbaantjes (überbezorgers bijvoorbeeld) .
pi_204563262
Beter krijgen ze ook stemrecht, want broodnodig dat we wat meer rechtse stemmers krijgen in Europa.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 09:22 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Nee. Dit klopt niet.

Aan de top vinden we Bezos/Musk/Zuckerberg/Gates. Die hebben het meeste geld en de meeste macht.
Er zijn families die lachen naar het geld van Bezos/Musk/Gates, de families die niet in forbes staan.
Net zoals onze staat een schilderij kocht voor 150+miljoen van de Rothshields.

Zelfs Putin is rijker dan Bezos/Musk/Gates, alleen laat hij dat natuurlijk niet weten.

[ Bericht 40% gewijzigd door epicbeardman op 28-04-2022 11:39:12 ]
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_204563359
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 11:22 schreef BMW1993 het volgende:
Ik heb in mijn leven altijd goed contact gehad met Indonesiërs en Molukkers.

Je weet toch dat indonesie het land met de meeste moslims ter wereld is, dat willen mensen hier toch niet?
pi_204563438
Door dit waanzinnig EU- plan wordt het onderwijs en de zorg(verpleging) nog meer overbelast, want juist voor die beroepsgroepen vind je juist geen werknemers in moslimlanden. Maar deze nieuwe gastarbeiders zullen wel weer veel gebruik maken van het onderwijs en de zorg.
Mijn stelling we moeten per direct uit die walglijke EU netzo als de Engelsen
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
  donderdag 28 april 2022 @ 12:07:38 #140
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_204563580
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 20:50 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
Het gaat denk ik in de toekomst naar een blanke upper class in compounds, en een deels blanke enen verwesterde migranten onderklasse.

Aka Brazilië.
Of Zuid-Afrika.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  woensdag 11 mei 2022 @ 02:32:29 #141
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_204701079
Deze plannen worden door de EU er gewoon doorheen gedrukt, ondanks dat er zoveel weerstand is in de EU tegen massa immigratie uit Islamitische landen.

Le Pen is niet voor niets zo groot geworden in Frankrijk. , die Europarlementariërs zouden tijdens hun lunchpauze door Brussel eens een rondje door Molenbeek moeten lopen, door hun beleid vergroot je enkel maar dit soort probleemwijken vol met criminaliteit, radicalisering en anderen dingen die hier in de EU niet thuishoren.

Kunnen landen binnen de EU deze massa immigratie nog tegenhouden? Lijkt mij dat Polen ook niet zo blij zou zijn als bedrijven via een uitzendbureautje wat Marokkanen over laat brengen..
pi_204701452
Huizentekort, energiecrisis, milieucrisis, huisartstekort, zorg wordt onbetaalbaar, mensen die onder de armoedegrens leven, enz en wat doen ze, nog meer mensen hierheen halen. Ze sturen gewoon aan op een burgeroorlog of ze dwingen elk land dadelijk extreem rechts te stemmen.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_204701984
Er zijn niet te weinig arbeidskrachten. Er zijn teveel bedrijven.

Onrendabele bedrijven die niet eens meer zouden bestaan, als ze niet door de corona-steun overeind zijn gehouden.

Laat eerst al deze onrendabele bedrijven, hoe lullig ook, naar de klote gaan, en dan pas kijken of er nog een tekort is aan werknemers. Ik denk het tegenovergestelde.
pi_204702313
quote:
10s.gif Op donderdag 28 april 2022 01:45 schreef Poem_ het volgende:

We hebben hier al decennia moslims wonen zonder al teveel problemen. De meesten timmeren lekker aan de weg. Waarom zou je daar nu nog zo over janken?
Lijken in de straat, ondergedoken leraren en schrijvers, joden uitgescholden en belaagd, homo's in elkaar geslagen, ziekenhuizen druk met inteeltproblematiek, straatintimidatie van vrouwen, holocaustonderwijs onmogelijk, jeugdbendes en drugsmafia, woningovervallen, straatroof, taalachterstanden, wijkverpaupering...

Zonder al teveel problemen? Hoeveel problemen mag een regering die claimt het volk te vertegenwoordiger dat volk bezorgen ten bate van andere volkeren?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 11 mei 2022 @ 12:50:23 #145
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_204704028
Ik heb wel eens gelezen dat in steden als Antwerpen en Brussel al meer dan 25% van de schoolkinderen een moslimachtergrond heeft, met de komst van al die 'vluchtelingen' en straks een nieuwe lading gastarbeiders uit Marokko zal het wel eens op 50% uit kunnen komen over een jaar of 20/30

Tegen die tijd zijn namelijk veel oudjes overleden die nog echt Belg waren.

Griekenland houd de grenzen voor ons dicht, en ipv dat de EU ze dankbaar is, halen ze maar legaal binnen, ik kan het nog steeds niet geloven, de naïviteit die ze daar hebben is grenzeloos, en gewoon gevaarlijk dat ze ons besturen.

In Tunesië zijn er meerdere aanslagen geweest, idem dito voor Egypte.
Laat ze eerst maar eens wat meer seculier worden voor ze de beschaafde wereld ingaan. Niet voor niets laten golfstaatjes als Dubai mensen uit Azië komen, maarja de EU doet het lekker op de manier als ze al kennen van 60 jaar geleden. _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')