abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 26 april 2022 @ 12:30:33 #1
338066 cherishable
Kan ook lief zijn.
pi_204544126
De retoriek in Moskou over een derde wereldoorlog/nucleaire oorlog wordt steeds harder. Wat mij betreft ook verwarrender.

Lavrov geeft nu aan dat de kans op een derde wereldoorlog niet onderschat mag worden. Tegelijkertijd zegt hij het 'risico op een nucleair conflict te willen verminderen'. Dit terwijl hij eerder aangaf dat een derde wereldoorlog hoe dan ook gepaard zou gaan met een nucleair conflict. Dat lijkt me ook nodig voor RU, aangezien ze zonder kernwapens geen overmacht hebben op een leger van de NATO.

Hoe groot achten jullie de kans op een derde wereldoorlog? En zal dat dan zeker gepaard gaan met een nucleair conflict? En: zou Rusland niet liever met de VS om tafel moeten voor vredesonderhandelingen wanneer Lavrov aangeeft dat het westen verwikkeld is in een proxy oorlog?
  dinsdag 26 april 2022 @ 12:33:44 #2
9001 Gunner
#teamkroegenlos
  dinsdag 26 april 2022 @ 12:40:13 #3
338066 cherishable
Kan ook lief zijn.
  dinsdag 26 april 2022 @ 13:05:11 #4
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_204544485
We zitten al midden in WO3
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_204544553
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 12:30 schreef cherishable het volgende:
De retoriek in Moskou over een derde wereldoorlog/nucleaire oorlog wordt steeds harder.
Vooral een teken dat ze zelf sterker in de hoek zijn komen te staan en eigenlijk een steeds zwakkere positie innemen en dus maar luid roeptoeteren op basis van hun laatste dreigpotentieel.

De enige partij die mogelijk overweegt nucleaire wapens in te zetten is Rusland, maar ook alleen als ze daarmee wat denken te winnen.
De beste reactie van het westen is duidelijk maken dat er maar één grote verliezer dan is, en dat dat Rusland zelf zal zijn en dat dan al hun pretenties een internationale ol te kunnen blijven spelen voorgoed voorbij zijn en ze n oorlog met een partij komen die hun qua militaire budget en capaciteiten vele, vele malen overvleugeld.

Of er nucleaire wapens ingezet worden, is uiteindelijk Ruslands keuze en ook hun verantwoordelijkheid.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 26 april 2022 @ 13:35:17 #6
338066 cherishable
Kan ook lief zijn.
pi_204544691
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 13:14 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Vooral een teken dat ze zelf sterker in de hoek zijn komen te staan en eigenlijk een steeds zwakkere positie innemen en dus maar luid roeptoeteren op basis van hun laatste dreigpotentieel.

De enige partij die mogelijk overweegt nucleaire wapens in te zetten is Rusland, maar ook alleen als ze daarmee wat denken te winnen.
De beste reactie van het westen is duidelijk maken dat er maar één grote verliezer dan is, en dat dat Rusland zelf zal zijn en dat dan al hun pretenties een internationale ol te kunnen blijven spelen voorgoed voorbij zijn en ze n oorlog met een partij komen die hun qua militaire budget en capaciteiten vele, vele malen overvleugeld.

Of er nucleaire wapens ingezet worden, is uiteindelijk Ruslands keuze en ook hun verantwoordelijkheid.
Eens!
pi_204544740
Deze boodschap is met name bedoelt voor Europese landen en Schulz in Duitsland. Bangmakerij. De Russen staan met de rug tegen de muur en hebben geen zelfmoordneigingen door een nucleaire oorlog aan te gaan of zich erin te rommelen. Nog eventjes en het is ze duidelijk dat hun leger ook de Donbas-strijd niet gaat winnen en ze zullen met knikkende benen hopen dat Oekraine en het Westen ze nog een hele grote afgang bespaard en de kans geeft met een minimale overwinning voor hun volk naar huis te mogen gaan. Mariupol inname ofzo. Kunnen ze daarmee de vlag voor de idiote Russen wapperen en doen alsof ze gewonnen hebben en het alles waard was.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  dinsdag 26 april 2022 @ 13:42:17 #8
338066 cherishable
Kan ook lief zijn.
pi_204544757
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 13:40 schreef Aloulu het volgende:
Deze boodschap is met name bedoelt voor Europese landen en Schulz in Duitsland. Bangmakerij. De Russen staan met de rug tegen de muur en hebben geen zelfmoordneigingen door een nucleaire oorlog aan te gaan of zich erin te rommelen. Nog eventjes en het is ze duidelijk dat hun leger ook de Donbas-strijd niet gaat winnen en ze zullen met knikkende benen hopen dat Oekraine en het Westen ze nog een hele grote afgang bespaard en de kans geeft met een minimale overwinning voor hun volk naar huis te mogen gaan. Mariupol inname ofzo. Kunnen ze daarmee de vlag voor de idiote Russen wapperen en doen alsof ze gewonnen hebben en het alles waard was.
Ik denk dat je gelijk hebt, maar ben wel bang dat ze die afgang niet willen accepteren. Ik vind een verliezend Rusland bijna gevaarlijker dan een winnend Rusland. (hoewel ik absoluut hoop dat Oekraïne deze oorlog kan winnen)
pi_204544815
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 13:42 schreef cherishable het volgende:
Ik denk dat je gelijk hebt, maar ben wel bang dat ze die afgang niet willen accepteren. Ik vind een verliezend Rusland bijna gevaarlijker dan een winnend Rusland. (hoewel ik absoluut hoop dat Oekraïne deze oorlog kan winnen)
Rusland heeft echt geen enkele poot meer om op te staan. En dat besef is al ingedaald, maar nu gaat dat definitief indalen als ze de Donbas-strijd niet gaan winnen gewoon. De militairen op de grond weten het al langer, die maken de dagelijks realiteit en miserabele wantoestanden voor soldaten op de grond mee. De vertaalslag naar de hogere beleidsmakers is ook al deels ingedaald vandaar de aanpassing in strategie, en als de weken voorbij gaan zonder grote winsten in de nieuwe taktiek (Donbas) maar wel verder uitputting van de soldaten en materieel, doden, gewonden....het gaat als een dovend kaarsje uit. Ook die leidinggevenden weten dan dat het daar ook mbt de Donbas-strijd gewoon ophoudt.

Er is helemaal niets wat ze eraan kunnen doen. Ze gaan echt niet nucleaire wapens inzetten. Niet nu, ze weten dat ze niets voorstellen. Dat hadden ze eerder gedaan uit een positei van veronderstelde "superioriteit", of risicos genomen die onverhoopt konden leiden tot een directe confrontatie. Aan het begin van de oorlog toen ze echt dachten dat ze a-la Amerika in Irak een grote invasie op touw zouden zetten met redelijk snel succes. In die mindset zouden ze risicos nemen wat directe confrontatie met de NAVO tot gevolg zou kunnen hebben. Maar nu hebben ze die mogelijkheid vrijwel niet. En nee, ze gaan niet opeens raketten richting Warschau sturen. Ze blijven voor de vorm Amerika waarschuwen niet Oekraine te leveren maar het is al lang als een blaffende hond die niets doet. Ze kunnen er helemaal niets tegenover stellen.

Ze hopen op Mariupol, Donbas. Dan lukt dat niet, dan hopen ze niet gehele Donbas maar twee republieken en Mariupol. Zo ongeveer gaat het. Steeds genoegen nemen met iets minder maar toch iets wat je kan verkopen als een overwinning straks aan het oerdomme Russische volk. Daarnaast zitten ze gewoon vast aan een tijdsframe, dus ze moeten een overwinning uitroepen want als het te lang doorgaat gaan ze zelfs heel veel moeite moeten doen om niet alles te verliezen in Oekraine-Donbas wat ze voor de invasie wel in handen hadden. Ervanuitgaande dat de Oekrainers beslissen door te blijven vechten, dat is een politiek besluit en spelen andere factoren mee.

En hoe ze dit gaan verkopen aan hun volk dat opgezweept is en de oorlog echt wel steunt, zeker nu. Dat kan een Duitsland na WOI syndroom worden. Sancties die blijven zolang Poetin er zit, dus flinke armoede, geen perspectief, oorlogstrauma waarbij Russen ook het Westen als voornaamste schuldige zien en allerlei oud-zeer erbij komt....gevaarlijk recept hebben we in WOI gezien. Niet alleen voor Poetins macht maar ook wat erna komt en voor ons. Zeker een land met kernwapens.

[ Bericht 5% gewijzigd door Aloulu op 26-04-2022 13:55:15 ]
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_204545058
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 13:42 schreef cherishable het volgende:

[..]
Ik denk dat je gelijk hebt, maar ben wel bang dat ze die afgang niet willen accepteren. Ik vind een verliezend Rusland bijna gevaarlijker dan een winnend Rusland. (hoewel ik absoluut hoop dat Oekraïne deze oorlog kan winnen)
Eigenlijk moet je Rusland vervangen door Poetin wan de gemiddelde Rus heeft helemaal geen zin in deze oorlog. En Poetin kan net als de invasie ook alleen in zijn uppie de kernoorlog ontketenen. Helemaal als hij terminaal is of in elk geval ernstig ziek zoals de beelden doen vermoeden.

Dit is letterlijk 1 gek versus de wereld. Rusland zou samen met Het Westen een plan moeten opstellen om de regie terug te krijgen over het land en deze gestoorde dictator af te zetten want hij trekt ze de afgrond in net als Nazi Duitsland. Een totale vernietiging is minder erg dan zijn eigen eer gevoel .

[ Bericht 7% gewijzigd door Elan op 26-04-2022 14:26:39 ]
blablablabla
pi_204545116
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 12:30 schreef cherishable het volgende:
De retoriek in Moskou over een derde wereldoorlog/nucleaire oorlog wordt steeds harder. Wat mij betreft ook verwarrender.

Lavrov geeft nu aan dat de kans op een derde wereldoorlog niet onderschat mag worden. Tegelijkertijd zegt hij het 'risico op een nucleair conflict te willen verminderen'. Dit terwijl hij eerder aangaf dat een derde wereldoorlog hoe dan ook gepaard zou gaan met een nucleair conflict. Dat lijkt me ook nodig voor RU, aangezien ze zonder kernwapens geen overmacht hebben op een leger van de NATO.

Hoe groot achten jullie de kans op een derde wereldoorlog? En zal dat dan zeker gepaard gaan met een nucleair conflict? En: zou Rusland niet liever met de VS om tafel moeten voor vredesonderhandelingen wanneer Lavrov aangeeft dat het westen verwikkeld is in een proxy oorlog?
Lavrov: Stop met Oekraine helpen anders beginnen wij de 3e wereld-oorlog.

Westen stopt met Oekraine helpen

Lavrov: Baltische staten moeten uit de Navo, anders beginnen wij de 3e wereld-oorlog

..........
  dinsdag 26 april 2022 @ 15:03:19 #12
338066 cherishable
Kan ook lief zijn.
pi_204545434
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 14:19 schreef Elan het volgende:

[..]
Eigenlijk moet je Rusland vervangen door Poetin wan de gemiddelde Rus heeft helemaal geen zin in deze oorlog. En Poetin kan net als de invasie ook alleen in zijn uppie de kernoorlog ontketenen. Helemaal als hij terminaal is of in elk geval ernstig ziek zoals de beelden doen vermoeden.

Dit is letterlijk 1 gek versus de wereld. Rusland zou samen met Het Westen een plan moeten opstellen om de regie terug te krijgen over het land en deze gestoorde dictator af te zetten want hij trekt ze de afgrond in net als Nazi Duitsland. Een totale vernietiging is minder erg dan zijn eigen eer gevoel .
Ook helemaal eens. Poetin brengt zijn hele volk terug naar de jaren '80.
pi_204545567
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 14:19 schreef Elan het volgende:

[..]
Eigenlijk moet je Rusland vervangen door Poetin wan de gemiddelde Rus heeft helemaal geen zin in deze oorlog. En Poetin kan net als de invasie ook alleen in zijn uppie de kernoorlog ontketenen. Helemaal als hij terminaal is of in elk geval ernstig ziek zoals de beelden doen vermoeden.

Dit is letterlijk 1 gek versus de wereld. Rusland zou samen met Het Westen een plan moeten opstellen om de regie terug te krijgen over het land en deze gestoorde dictator af te zetten want hij trekt ze de afgrond in net als Nazi Duitsland. Een totale vernietiging is minder erg dan zijn eigen eer gevoel .
Putin zijn aproval rating is anders flink gestegen sinds ze Oekraïne zijn binnengevallen. Dus het volk lijkt het wel prima te vinden allemaal.

quote:
The poll, conducted from March 24-30 among 1,632 Russian adults, found 83% of Russians support Putin’s activities as president, up 12% from Levada’s February survey conducted in the days leading up to Russia’s invasion of Ukraine launched February 24.

Sentiments about Russia generally also experienced a sharp uptick, as 69% of respondents said they believe Russia is going in the right direction, up 17% from Levada’s February poll.

Despite questions about any Russian organization’s independence from the country’s authoritarian government, Levada’s polling is likely the best proxy for Russian public opinion: FiveThirtyEight describes Levada as a “respected, independent pollster,” and a 2016 paper led by Columbia University professor Timothy Frye found Putin’s approval rating polls are generally reflective of public opinion.
https://www.forbes.com/si(...)ars/?sh=4ef2ad4d3694
pi_204545588
Poetins Rusland is ziek en op sterven na dood. Poetin zelf misschien ook wel, de tijd zal het leren. Poetin en trawanten hebben hun volk gehersenspoeld en de Rus zal lang na Poetin en co nog diep de ellende voelen van de hedendaagse acties van de "grote"leider.
Los van dat denk ik dat Poetin een zeer slechte verliezer is die op de een of andere verknipte manier toch een bepaalde "winst" moet hebben. Het gedreig met kernwapens is zijn enige houvast nog. Hij heeft natuurlijk helemaal geen ene fuck om trots op te zijn, maar hij zal zijn volk en zichzelf graag wat willen voorliegen. Ik ben benieuwd waar hij mee komt, maar vind het ook wel zorgwekkend. De man is krankzinnig bezeten van zijn eigen waarheden.
pi_204545636
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2022 15:13 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Putin zijn aproval rating is anders flink gestegen sinds ze Oekraïne zijn binnengevallen. Dus het volk lijkt het wel prima te vinden allemaal.
Die is becijferd door VTsIOM dus een heel hoog wij van wc-eend gehalte. Voor de gemiddelde Rus is het dagelijks leven een groot drama met hyperinflatie reisrestricties en onzekerheid, natuurlijk steunen die Poetin en zijn infantiele oorlog met een land welke zij niet eens als vijand zien allang niet meer.
blablablabla
pi_204545696
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 15:22 schreef Elan het volgende:

[..]
Die is becijferd door VTsIOM dus een heel hoog wij van wc-eend gehalte. Voor de gemiddelde Rus is het dagelijks leven een groot drama met hyperinflatie reisrestricties en onzekerheid, natuurlijk steunen die Poetin en zijn infantiele oorlog met een land welke zij niet eens als vijand zien allang niet meer.
Nee is niet becijferd door VTsIOM. Poll is gedaan door Levada zoals je had kunnen lezen en volgens het artikel en 538 is dat een respectabele en onafhankelijke bron.

quote:
Despite questions about any Russian organization’s independence from the country’s authoritarian government, Levada’s polling is likely the best proxy for Russian public opinion: FiveThirtyEight describes Levada as a “respected, independent pollster,” and a 2016 paper led by Columbia University professor Timothy Frye found Putin’s approval rating polls are generally reflective of public opinion.
pi_204545734
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2022 15:29 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Nee is niet becijferd door VTsIOM. Poll is gedaan door Levada zoals je had kunnen lezen en volgens het artikel en 538 is dat een respectabele en onafhankelijke bron.
[..]

Je voegt later iets toe aan je bericht dus dat heb ik helemaal niet kunnen lezen. Ik lees op de NOS ook dit.

quote:
In Rusland worden dit soort enquêtes telefonisch gehouden. Als je gebeld wordt door een peilingbureau, dat je telefoonnummer en adres weet, en er vervolgens gevraagd wordt of je 'voor' of 'tegen' Poetin of de 'militaire operatie' bent, durft vrijwel niemand 'tegen' te antwoorden. Het is dan ook bijna onmogelijk om de werkelijke mening te peilen.
Lekker 'objectief' peilen genot.
blablablabla
pi_204545741
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 15:34 schreef Elan het volgende:

[..]
Je voegt later iets toe aan je bericht dus dat heb ik helemaal niet kunnen lezen. Ik lees op de NOS ook dit.
[..]
Lekker 'objectief' peilen genot.
Had er inderdaad een artikeltje bijgevoegd.

Dat stuk van de NOS gaat dan weer over VTsIOM en dus niet over Levada wat dus wel een onafhankelijke pollsters zou zijn.

Hoe dan ook zal het vast niet helemaal representatief zijn maar een stijging in steun is heus niet uitgesloten hoor.

[ Bericht 4% gewijzigd door Sjemmert op 26-04-2022 15:46:00 ]
  dinsdag 26 april 2022 @ 15:41:29 #19
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_204545774
Ik woon op 3km van Vliegbasis Volkel dus ik vind het allemaal een beetje deerniswekkend, dat gepoch met een kernoorlog
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_204546223
Ze dreigen al vanaf dag 3 met nucleaire wapens. Overduidelijk een teken van zwakte, want je hebt helemaal geen kernwapens nodig als je aan het winnen bent.

[ Bericht 1% gewijzigd door oheng op 26-04-2022 20:44:42 ]
  dinsdag 26 april 2022 @ 20:31:51 #21
338066 cherishable
Kan ook lief zijn.
pi_204548192
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 15:41 schreef Maanvis het volgende:
Ik woon op 3km van Vliegbasis Volkel dus ik vind het allemaal een beetje deerniswekkend, dat gepoch met een kernoorlog
Dat snap ik, maar áls er een nucleair wapen ingezet gaat worden zal het zeer waarschijnlijk een klein, tactisch wapen zijn. Op het slagveld of ergens waar het niemand raakt. Deskundigen zijn er tot op heden nog steeds van overtuigd dat de kans op inzet van intercontinentale kernwapens (strategische wapens), heel erg klein is.

Neemt niet weg dat de kans op beide bestáát en dat besef is door deze oorlog weer terug en ook angstaanjagend.
pi_204548321
Als je blijft bluffen, neemt de indruk die je maakt ook wel af. En dat het geen WO3 is en wordt is inmiddels ook wel duidelijk.

Dit heeft alles in zich om een lang, slepend conflict te worden waarbij beide partijen ongeveer dezelfde posities houden en waarbij met name de Russische economie volledig om zeep geholpen zal worden, terwijl Oekraïne zolang er oorlog is niet verder kan werken aan maatregelen om aan de eisen van de EU te voldoen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 26 april 2022 @ 20:48:00 #23
338066 cherishable
Kan ook lief zijn.
pi_204548385
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 20:42 schreef Hanca het volgende:
Als je blijft bluffen, neemt de indruk die je maakt ook wel af. En dat het geen WO3 is en wordt is inmiddels ook wel duidelijk.

Dit heeft alles in zich om een lang, slepend conflict te worden waarbij beide partijen ongeveer dezelfde posities houden en waarbij met name de Russische economie volledig om zeep geholpen zal worden, terwijl Oekraïne zolang er oorlog is niet verder kan werken aan maatregelen om aan de eisen van de EU te voldoen.
Ja, het zou zeker een lang en slepend conflict kunnen worden. Maar hoelang blijft Poetin toezien dat de economie in Rusland inderdaad kapot gemaakt wordt door de sancties en de afbouw van Russisch gas?
pi_204548431
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 20:48 schreef cherishable het volgende:

[..]
Ja, het zou zeker een lang en slepend conflict kunnen worden. Maar hoelang blijft Poetin toezien dat de economie in Rusland inderdaad kapot gemaakt wordt door de sancties en de afbouw van Russisch gas?
Daar kan hij weinig aan doen. Dat was ook zonder oorlog (in iets trager tempo) wel gebeurd. We gingen al steeds minder gas gebruiken en dan zou het Russische gas al 1 van de eersten zijn geweest waar we mee zouden stoppen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 27 april 2022 @ 20:13:41 #25
338066 cherishable
Kan ook lief zijn.
pi_204558044
En nu komt Poetin er ook nog even overheen met een feller dreigement.
pi_204562006
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 14:19 schreef Elan het volgende:

[..]
Eigenlijk moet je Rusland vervangen door Poetin wan de gemiddelde Rus heeft helemaal geen zin in deze oorlog. En Poetin kan net als de invasie ook alleen in zijn uppie de kernoorlog ontketenen. Helemaal als hij terminaal is of in elk geval ernstig ziek zoals de beelden doen vermoeden.

Dit is letterlijk 1 gek versus de wereld. Rusland zou samen met Het Westen een plan moeten opstellen om de regie terug te krijgen over het land en deze gestoorde dictator af te zetten want hij trekt ze de afgrond in net als Nazi Duitsland. Een totale vernietiging is minder erg dan zijn eigen eer gevoel .
Dat zou ik niet willen zeggen. Grote delen van (met name de oudere) Russische bevolking steunen deze invasie wel degelijk. Ze zijn mogelijk gehersenspoeld maar ze steunen het wel.
pi_204562073
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 08:31 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Dat zou ik niet willen zeggen. Grote delen van (met name de oudere) Russische bevolking steunen deze invasie wel degelijk. Ze zijn mogelijk gehersenspoeld maar ze steunen het wel.
Waar helaas. Daar kunnen wij ons niks bij voorstellen. Die mensen zitten totaal anders in elkaar dan wij.
pi_204562765
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 08:31 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Dat zou ik niet willen zeggen. Grote delen van (met name de oudere) Russische bevolking steunen deze invasie wel degelijk. Ze zijn mogelijk gehersenspoeld maar ze steunen het wel.
De vraag is of je ze dat kunt kwalijk nemen met alle desinformatie en leugens op de staatstelevisie en krant.
blablablabla
pi_204562770
Ik vrees het ergste............Dus ik hoop het niet maar vrees van wel.
pi_204562931
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 10:33 schreef Elan het volgende:
De vraag is of je ze dat kunt kwalijk nemen met alle desinformatie en leugens op de staatstelevisie en krant.
De manier hoe er geënquêteerd wordt ("Lach of ik schiet") is niet echt representatief. De meeste Russen hebben geen zin om bij een 'afwijkend' antwoord de politie aan de deur of erger te krijgen.

Net zoals niet komen opdraven bij een bijeenkomst serieuze repercussies heeft.
pi_204563169
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 10:33 schreef Elan het volgende:

[..]
De vraag is of je ze dat kunt kwalijk nemen met alle desinformatie en leugens op de staatstelevisie en krant.
Misschien niet, maar ondanks dat moet er wel iemand verantwoordelijk zijn voor de regelrechte moord op Oekraïne. Zij staan dit toe. Ik vind daarom wel dat er naar Rusland als land (inclusief bevolking) gewezen mag worden.

Wat het dan als consequenties zou moeten hebben weet ik ook niet want de gemiddelde Rus heeft dit wsch ook niet voorzien. Hoop ik dan maar
pi_204563714
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 13:05 schreef Metro2005 het volgende:
We zitten al midden in WO3
Zeiden ze in 2014 ook als het om de Krim ging.
Cindy De Vuyst
pi_204565074
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 11:23 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Misschien niet, maar ondanks dat moet er wel iemand verantwoordelijk zijn voor de regelrechte moord op Oekraïne. Zij staan dit toe. Ik vind daarom wel dat er naar Rusland als land (inclusief bevolking) gewezen mag worden.

Wat het dan als consequenties zou moeten hebben weet ik ook niet want de gemiddelde Rus heeft dit wsch ook niet voorzien. Hoop ik dan maar
Die verantwoordelijkheden dragen Poetin en zijn loyalisten. Hoe staan normale Russen dit toe? Georganiseerd verzet is strafbaar, verkiezingen worden gemanipuleerd. Wat kan je doen?
blablablabla
pi_204566866
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 14:33 schreef Elan het volgende:

[..]
Die verantwoordelijkheden dragen Poetin en zijn loyalisten. Hoe staan normale Russen dit toe? Georganiseerd verzet is strafbaar, verkiezingen worden gemanipuleerd. Wat kan je doen?
Je gezin niet verscheuren. Ik heb al veel verhalen gelezen over conflicten tussen Russische jongeren en hun ouders die de oorlog steunen. Tenzij dat NOS propaganda is…. (Wat ik in deze tijden echt niet uitsluit)
pi_204567537
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2022 15:13 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Putin zijn aproval rating is anders flink gestegen sinds ze Oekraïne zijn binnengevallen. Dus het volk lijkt het wel prima te vinden allemaal.
[..]
https://www.forbes.com/si(...)ars/?sh=4ef2ad4d3694
Dat is logisch, als Rusland dit namelijk verliest, zijn ze klaar als grootmacht en stellen ze niet veel meer voor in de wereld. Voor de Russische bevolking is dit offensief van groot belang om er voor te zorgen dat Rusland nog iets voorstelt in de wereld, anders zal de hegemonie enkel een Westerse (en in mindere mate Chinese) aangelegenheid zijn.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_204575787
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 17:51 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Je gezin niet verscheuren. Ik heb al veel verhalen gelezen over conflicten tussen Russische jongeren en hun ouders die de oorlog steunen. Tenzij dat NOS propaganda is…. (Wat ik in deze tijden echt niet uitsluit)
Oh dat zal zeker voorkomen. Je hebt idd ook veel oude Russen die Poetin 'gewoon' steunen. Een deel oprecht vanuit patriottische motieven en een deel vanuit naïviteit omdat ze alleen staats tv ontvangen.

Alleen dat 80% van de totale Russische bevolking oprecht Poetin steunt geloof ik geen zak van.
blablablabla
pi_204576077
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 15:41 schreef Maanvis het volgende:
Ik woon op 3km van Vliegbasis Volkel dus ik vind het allemaal een beetje deerniswekkend, dat gepoch met een kernoorlog
:')
  vrijdag 29 april 2022 @ 12:35:22 #38
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_204576185
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 12:29 schreef AToontje87 het volgende:

[..]
:')
:')
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 29 april 2022 @ 13:27:22 #39
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_204576916
Hypothetisch dat ze wel een kleine nucleaire bom erop af schieten.. Zou de NAVO dan wel terugslaan?
Ik denk zelf van niet, als de gevolgen vooral lokaal blijven.

Of is het toch "een rode lijn" die getrokken is? (voor zover dat wat waard is, zie gasaanvallen in Syrië)
Bij tijd en wijle aanwezig...
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 30 april 2022 @ 20:39:46 #40
414785 sirdanilot
pi_204591470
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 13:27 schreef greatgonzo het volgende:
Hypothetisch dat ze wel een kleine nucleaire bom erop af schieten.. Zou de NAVO dan wel terugslaan?
Ik denk zelf van niet, als de gevolgen vooral lokaal blijven.

Of is het toch "een rode lijn" die getrokken is? (voor zover dat wat waard is, zie gasaanvallen in Syrië)
Best kans dat het na 1 ' kleine' kernbom in de Oekraine voor iedereen einde verhaal is en dat de NAVO toch gaat ingrijpen helaas. Er wordt zeker in Amerika veel oorlogstaal uitgekraamd.

Trump heeft ook aangegeven dat hij zou willen dreigen met kernwapens tegen rusland, dus stel het wordt toch een langdurig voortslepend conflict zonder kernwapens dan kan dat in 2024 alsnog leiden tot een kernoolog want Trump is in Amerika weer vrij populair en zou kunnen worden herkozen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_204591893
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 20:39 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Er wordt zeker in Amerika veel oorlogstaal uitgekraamd.
En die inlichtingendiensten zitten er tot nu toe steeds 100% bovenop. Zolang ze daar oorlogstaal uitkramen in plaats van het proberen te sussen, is er dus geen kans op een kernbom volgens die inlichtingendiensten.

Ik vind echt dat er hier een aantal enorm aan het dramatiseren zijn en niet meer helder na lijken te kunnen denken. Wat wint Poetin bij een oorlog met de NAVO? En wat zet hij dan op het spel?

Poetin is echt geen gek, hij is een man die al heel lang leider in een type land waar het lastig is aan de top te blijven. Veel mannen die graag zijn plek innemen. Er wijst ook niks op dat Poetin de laatste maanden irrationele beslissingen neemt. En een kernbom, dat is irrationeel. Dat overleeft hij zelf niet, dat weet hij.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_204607065
https://www.hln.be/buiten(...)en-bereikt~a4f4dc41/


https://www.hln.be/buiten(...)~a4f4dc41/215779088/


Russische staatstelevisie toont in hoeveel seconden nucleaire bom Europese hoofdsteden bereikt
Berlijn: 106 seconden, Parijs: 200 seconden, Londen: 202 seconden. De Russische staatszender Rossiya 1 heeft getoond hoe snel Vladimir Poetin een nucleaire aanval kan uitvoeren op drie Europese hoofdsteden. Daarbij werd de vliegtijd getoond van een Sarmat-raket vanuit Kaliningrad, een Russische enclave tussen Polen en Litouwen.


De simulatie werd getoond in ‘60 Minutes’, Ruslands meest bekeken politieke talkshow. Presentatrice Olga Skabeïeva verdedigde er donderdag de ‘speciale militaire operatie’. Eén van haar gasten was het Russische parlementslid Aleksey Zhuravlyov, die voorzitter is van de extremistische pro-Poetinpartij Rodina. Hij sprak enthousiast over de mogelijkheid om Sarmat-raketten vanuit Kaliningrad in te zetten tegen Europa.


Op het scherm was ondertussen een infographic te zien met een pijl vanuit Kaliningrad naar Berlijn, London en Parijs, met hoelang het zou duren vooraleer zo’n raket ter plaatse is. “Berlijn: 106 seconden, Parijs: 200 seconden, Londen: 202 seconden”, klonk het.


“Kijk naar deze foto, tel de seconden... Hallo, ze is er al”, zegt Zhuravlyov zichtbaar opgewonden bij het beeld. “Eén Sarmat-raket en het is geregeld... Er is geen Verenigd Koninkrijk meer.” Medepresentator Evgeny Popov wees hem er wel op dat het Verenigd Koninkrijk ook over nucleaire wapens beschikt, en dat niemand zo’n kernoorlog zou overleven. “We kunnen dan met een propere lei beginnen”, reageerde Zhuravlyov.

Sarmat-raket
De nieuwe intercontinentale ballistische raket Sarmat — ook bekend als ‘Satan 2' — die tien of meer nucleaire kernkoppen kan dragen, werd volgens Rusland recent met succes getest. Op 20 april verspreidde het Russische ministerie van Defensie daar onderstaande videobeelden van.

De Franse krant ‘Le Figaro’ schrijft dat Dmitri Rogozin, directeur-generaal van het Russische ruimtevaartprogramma en trouwe bondgenoot van president Vladimir Poetin, eerder aangaf dat Rusland vanaf dit najaar zou beschikken over Sarmat-raketten, die vooral als afschrikmiddel moeten dienen.

Poetin zelf zegt dat deze raket “stof tot nadenken” moet geven aan iedereen die Rusland bedreigt. “Ze is tactisch en technisch de beste en is in staat om alle moderne raketafweersystemen te overwinnen”, zei hij volgens staatspersbureau Interfax.


De Russische buitenlandminister Sergej Lavrov wees er een week geleden nog op dat er een “reëel gevaar” is op een derde wereldoorlog. Enkele dagen later leek hij die stevige woorden wel af te zwakken en benadrukte hij dat Rusland niet in oorlog met de NAVO is.
pi_204773025
Als ik Poetin was zou ik een kernwapen in Tsjernobyl gebruiken je kunt er toch de komende 20.000 jaar al niet wonen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_204774553
quote:
rusland is een doodscultus geworden.
pi_204774735
Het wordt een beetje ‘boy who cried wolf’. Niemand gelooft ze meer.
Whatever...
pi_204775097
Ik denk toch dat Rusland haar atoombommen (dan met name als de Sarmat) met name nodig heeft om Siberië veilig te stellen. Daar is een grote leegte aan mensen en een veelheid aan grondstoffen. Eromheen landen, met name China, die veel mensen hebben en grondstoffen nodig hebben. Daar is de territoriale integriteit het meeste in het gevaar voor Rusland in de komende eeuw.
pi_204806725
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 22:37 schreef Spanky78 het volgende:
Het wordt een beetje ‘boy who cried wolf’. Niemand gelooft ze meer.
Dat weet ik zo net nog niet. We geloofden ook niet dat ze zouden aanvallen
pi_204806726
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2022 13:25 schreef Sunshine1982 het volgende:

https://www.hln.be/buiten(...)en-bereikt~a4f4dc41/


https://www.hln.be/buiten(...)~a4f4dc41/215779088/


Russische staatstelevisie toont in hoeveel seconden nucleaire bom Europese hoofdsteden bereikt
Berlijn: 106 seconden, Parijs: 200 seconden, Londen: 202 seconden. De Russische staatszender Rossiya 1 heeft getoond hoe snel Vladimir Poetin een nucleaire aanval kan uitvoeren op drie Europese hoofdsteden. Daarbij werd de vliegtijd getoond van een Sarmat-raket vanuit Kaliningrad, een Russische enclave tussen Polen en Litouwen.


De simulatie werd getoond in ‘60 Minutes’, Ruslands meest bekeken politieke talkshow. Presentatrice Olga Skabeïeva verdedigde er donderdag de ‘speciale militaire operatie’. Eén van haar gasten was het Russische parlementslid Aleksey Zhuravlyov, die voorzitter is van de extremistische pro-Poetinpartij Rodina. Hij sprak enthousiast over de mogelijkheid om Sarmat-raketten vanuit Kaliningrad in te zetten tegen Europa.


Op het scherm was ondertussen een infographic te zien met een pijl vanuit Kaliningrad naar Berlijn, London en Parijs, met hoelang het zou duren vooraleer zo’n raket ter plaatse is. “Berlijn: 106 seconden, Parijs: 200 seconden, Londen: 202 seconden”, klonk het.


“Kijk naar deze foto, tel de seconden... Hallo, ze is er al”, zegt Zhuravlyov zichtbaar opgewonden bij het beeld. “Eén Sarmat-raket en het is geregeld... Er is geen Verenigd Koninkrijk meer.” Medepresentator Evgeny Popov wees hem er wel op dat het Verenigd Koninkrijk ook over nucleaire wapens beschikt, en dat niemand zo’n kernoorlog zou overleven. “We kunnen dan met een propere lei beginnen”, reageerde Zhuravlyov.

Sarmat-raket
De nieuwe intercontinentale ballistische raket Sarmat — ook bekend als ‘Satan 2' — die tien of meer nucleaire kernkoppen kan dragen, werd volgens Rusland recent met succes getest. Op 20 april verspreidde het Russische ministerie van Defensie daar onderstaande videobeelden van.

De Franse krant ‘Le Figaro’ schrijft dat Dmitri Rogozin, directeur-generaal van het Russische ruimtevaartprogramma en trouwe bondgenoot van president Vladimir Poetin, eerder aangaf dat Rusland vanaf dit najaar zou beschikken over Sarmat-raketten, die vooral als afschrikmiddel moeten dienen.

Poetin zelf zegt dat deze raket “stof tot nadenken” moet geven aan iedereen die Rusland bedreigt. “Ze is tactisch en technisch de beste en is in staat om alle moderne raketafweersystemen te overwinnen”, zei hij volgens staatspersbureau Interfax.


De Russische buitenlandminister Sergej Lavrov wees er een week geleden nog op dat er een “reëel gevaar” is op een derde wereldoorlog. Enkele dagen later leek hij die stevige woorden wel af te zwakken en benadrukte hij dat Rusland niet in oorlog met de NAVO is.
Wat mankeert die klote Russen? Hoe komen ze erbij dat ze het recht hebben om hun broedervolk in Oekraïne te vernietigen en als dat niet lukt om dan maar de hele wereld te vernietigen?
Nee hoor, Poetin is hier niet alleen verantwoordelijk voor. De rest van dat volk is het ook
  vrijdag 20 mei 2022 @ 08:17:04 #49
33189 RM-rf
1/998001
pi_204806992
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 06:22 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Dat weet ik zo net nog niet. We geloofden ook niet dat ze zouden aanvallen
Dat is juist zeer wel serieus genomen en niet voor niks mislukte de invasie omdat Oekraine goed voorbereid was.


Ook nu zullen er gewoon wel bepaalde scenarios voorbereid zijn en dat is uiteindelijk dat een russische aanval ook betekent dat de vergelding even hard is.
Geen enkele politicus zal bewust die keuze maken uit rationele gronden, (hooguit als hijzelf ook suicidaal is, de kans is eigenlijk eerder klein dat de volledige chain-of-command aan zoiets meedoed).

Zoiets is dus gewoon geen reeel kansrijkscenario (alhoewel je het ook niet geheel kunt uitsluiten).


Wat echter bv wél een reëeler en zorgwekkender scenario is, juist vanwege de enorm korte responsetijd is dat als er fouten gemaakt worden, en communicatie misloopt er misschien ook door een vals alarm een aanvalswaarschuwing gegeven wordt.
Dat is zelfs meermaals daadwerkelijk gebeurt en had als één persoon toen niet koel gebleven was, een atoomaanval veroorzaakt door een fout bij de russen:

https://en.m.wikipedia.or(...)false_alarm_incident

Alswel door computerfouten bij NORAD (amerikaanse luchtverdediging)
(inspiratie voor de film War Games)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_204807450
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 08:17 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Dat is juist zeer wel serieus genomen en niet voor niks mislukte de invasie omdat Oekraine goed voorbereid was.


Ook nu zullen er gewoon wel bepaalde scenarios voorbereid zijn en dat is uiteindelijk dat een russische aanval ook betekent dat de vergelding even hard is.
Geen enkele politicus zal bewust die keuze maken uit rationele gronden, (hooguit als hijzelf ook suicidaal is, de kans is eigenlijk eerder klein dat de volledige chain-of-command aan zoiets meedoed).

Zoiets is dus gewoon geen reeel kansrijkscenario (alhoewel je het ook niet geheel kunt uitsluiten).


Wat echter bv wél een reëeler en zorgwekkender scenario is, juist vanwege de enorm korte responsetijd is dat als er fouten gemaakt worden, en communicatie misloopt er misschien ook door een vals alarm een aanvalswaarschuwing gegeven wordt.
Dat is zelfs meermaals daadwerkelijk gebeurt en had als één persoon toen niet koel gebleven was, een atoomaanval veroorzaakt door een fout bij de russen:

https://en.m.wikipedia.or(...)false_alarm_incident

Alswel door computerfouten bij NORAD (amerikaanse luchtverdediging)
(inspiratie voor de film War Games)
Dat hoop ik dan maar
Maar dat betekent nog steeds niet dat het normaal of moreel oké is om op televisie aan het klootjesvolk te tonen hoe snel je andere landen geheel kan vernietigen. En dan doen alsof dat iets is om je op te verheugen.

Ik walg er echt van. Walgelijk volk
Iedereen die in die studio zit is schuldig aan de huidige ramp



quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 1
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')