abonnement Unibet Coolblue
pi_204543961
Russische Buitenlandminister: Derde Wereldoorlog Reëel Gevaar...
quote:
Volgens de Russische buitenlandminister Sergej Lavrov is er een 'reëel' gevaar op een derde wereldoorlog, zei hij tegen Russische staatsmedia. Zo'n oorlog zou volgens Lavrov wel 'ontoelaatbaar' zijn voor Rusland, dat ook de 'kunstmatige risico's' op een nucleaire oorlog zou willen verminderen.

quote:
'Het gevaar is serieus, het is echt, je kan het niet onderschatten', zei Lavrov tegen het Russische staatspersbureau Interfax over de kans op een nieuwe wereldoorlog. De buitenlandminister beschuldigde de NAVO er maandagavond (lokale tijd) bovendien van dat het via Oekraïne 'oorlog met Rusland voert. En oorlog is oorlog.' Volgens Lavrov zijn westerse wapeninstallaties in Oekraïne legitieme doelen voor het Russische leger. 'Je zou kunnen zeggen dat het Westen, of de NAVO, langzamerhand in oorlog raakt met Rusland, door de wapens die geleverd worden. Dat is de redenatie van Lavrov', zegt buitenlandcommentator Bernard Hammelburg.

'Hij wil dat het Westen er dan ook mee stopt, omdat het anders het gevaar op een nucleair conflict vergroot', zo legt Hammelburg uit. Lavrov zei dat er hoe dan ook een akkoord zal komen met Oekraïne, maar dat de inhoud van dat akkoord afhankelijk is van de militaire situatie.

Maar volgens de buitenlandminister doet Kiev alleen 'alsof' ze onderhandelen. 'Welwillendheid heeft beperkingen. Als het niet wederzijds is, helpt dat het onderhandelingsproces niet', aldus Lavrov. De Oekraïense president Volodimir Zelenski zou volgens de minister 'een goede acteur' zijn. 'Maar als je je goed richt op wat hij zegt, spreekt hij zichzelf duizenden keren tegen'. Desondanks zegt hij dat Rusland het vredesoverleg met Oekraïne doorzet.

De Oekraïense minister van Buitenlandse Zaken Dmitro Koeleba reageerde op Twitter op de uitspraken van Lavrov. Volgens Koeleba lukt het Rusland niet derde landen ervan te weerhouden om Oekraïne bij te staan in het conflict. 'Daarom wordt er nu gesproken over een 'reëel' gevaar op een derde wereldoorlog. Dit betekent slechts dat Moskou aanvoelt dat het gaat verliezen in Oekraïne. De wereld moet nu juist z'n inzet om Oekraïne te steunen opvoeren, zodat we kunnen zegevieren en de Europese en wereldwijde veiligheid kunnen waarborgen.'

Verenigde Naties
Secretaris-generaal António Guterres van de Verenigde Naties spreekt dinsdag met Poetin om aan te dringen op een snel vredesakkoord tussen Rusland en Oekraïne. Hij wil dan ook van Poetin weten wat er nodig is om zo snel mogelijk zo'n akkoord te bewerkstelligen. Woensdag reist hij af naar Oekraïne.
Volgens mij heeft Lavrov gelijk... Maarja, Oekraïne kun je ook niet laten stikken...
Kortom we zijn al in een 3e wereld oorlog beland... (Al is het nog via de Oekraïne, maar we zijn het wel!)
  Moderator dinsdag 26 april 2022 @ 12:17:30 #2
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204543989
Dan zijn we veilig dus. Want als Lavrov het zegt is het tegenovergestelde waar.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 26 april 2022 @ 12:17:58 #3
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204543996
Zo doorzichtig dit soort praatjes

En Ww3. Nee daar zitten we niet in.
pi_204544007
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 april 2022 12:14 schreef Bocaj het volgende:
Volgens mij heeft Lavrov gelijk...
Hoe kan de NAVO oorlog voeren met Rusland via Oekraïne, als Rusland geen oorlog met Oekraïne voert?

Welke oorlog, Lavrov :T
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  dinsdag 26 april 2022 @ 12:19:08 #5
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204544011
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 12:17 schreef Tijger_m het volgende:
Dan zijn we veilig dus. Want als Lavrov het zegt is het tegenovergestelde waar.
_O-

Maar zonder gekheid. Die WO 3 is natuurlijk de hele tijd al het doel geweest van Poetin. Dus ja dat het risico daarop groot is lijkt mij evident
pi_204544027
Wat een lulkoek van die rus. Als die maffe Russen niet de Oekraïne ingevallen waren zou het westen ook geen gratis wapens naar de Oekraïne verschepen. Oorzaak en gevolg is blijkbaar een begrip wat te moeilijk is.
  Moderator dinsdag 26 april 2022 @ 12:21:34 #7
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204544033
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2022 12:19 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
_O-

Maar zonder gekheid. Die WO 3 is natuurlijk de hele tijd al het doel geweest van Poetin. Dus ja dat het risico daarop groot is lijkt mij evident
Nee, dat geloof ik niet. Ik denk dat Poetin ervan overtuigd was dat de inval in Oekraine hetzelfde zou gaan als met de Krim, wat afkeurende uitspraken, een paar sancties en door.
Nu zit hij vast want terugtrekken is gezichtsverlies, winnen is heel ver weg en de reactie is uitermate fel geweest en neemt niet in kracht af, de VS zegt nu gewoon openlijk dat ze Rusland militair willen decimeren via dit conflict.

Dus dan maar dreigen met een wereldoorlog (lees kernwapens want realistisch gezien is Rusland niet tot een conventioneel conflict in staat verder) en hopen dat het indruk maakt
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_204544042
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 april 2022 12:17 schreef Gunner het volgende:
Zo doorzichtig dit soort praatjes

En Ww3. Nee daar zitten we niet in.
Putin kan het wel zo gaan zien als dit lang gaat aanhouden met steeds maar weer nieuwe wapenaanvoer in Oekraïne.
pi_204544057
Laatste stuiptrekkingen...

:')
pi_204544089
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 12:17 schreef Tijger_m het volgende:
Dan zijn we veilig dus. Want als Lavrov het zegt is het tegenovergestelde waar.
Lavrov is/lijkt net die minister van informatie van Irak destijds. :')
pi_204544097
Spuit elf dat de sadface van Lavrov over de huidige status van de oorlog gepaard gaat met onzin praatjes.
Google is your friend, abuse your friends
  dinsdag 26 april 2022 @ 12:27:56 #12
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204544105
Lavrov _O-
  Redactie Sport dinsdag 26 april 2022 @ 12:33:54 #13
274204 crew  Mexicanobakker
pi_204544163
Moet hij weten
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_204544266
Na Baghdad Bob hebben we nu ook Moskou Moos. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_204544274
Dit is NWS, en Rusland die brabbelt over ww3 en nucleaire oorlog is echt geen nieuws meer…
pi_204544279
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 12:43 schreef Hathor het volgende:
Na Baghdad Bob hebben we nu ook Moskou Moos. :')


<O)
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  dinsdag 26 april 2022 @ 12:45:23 #17
338066 cherishable
Kan ook lief zijn.
pi_204544289
Ik denk niet dat we al in een derde wereldoorlog zijn beland. Ik vind de retoriek vooral verwarrend. Enerzijds zegt Lavrov dat hij de kans op een nucleair conflict wil verminderen, anderzijds heeft hij eerder gezegd dat een derde wereldoorlog hoe dan ook gepaard gaat met een nucleair conflict.

Hoe wil Rusland een derde wereldoorlog starten zonder nucleair conflict? Ze hebben een leger dat ploetert tegen Oekraïne. Als ze gaan vechten tegen de NAVO zijn ze binnen een week klaar.

Denk wel dat de dreiging serieus genomen moet worden. RU heeft nu eenmaal kernwapens en als zij denken dat zij existentieel bedreigd worden denk ik dat ze die (tactisch) zullen inzetten. Mijn hoop is gevestigd op China, die RU daar nog wel van kan weerhouden denk ik. Zij zullen het vanwege hun relatie met US/Europa niet toestaan denk ik. Anderzijds: Poetin verliest en weet dat. Dat is een gevaarlijke positie. Ik zou daarom niet eens het gevaar van inzet van strategische kernwapens onderschatten. Als hij het gevoel heeft alles kwijt te raken, waarom zou hij dan niet de wereld meenemen in zijn eigen misère?
  dinsdag 26 april 2022 @ 12:47:16 #18
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204544298
Dit is de 6e keer geloof ik dat ie dit zegt.

Morgen zegt ie weer dat Rusland alleen kernwapens zal gebruiken als het bedreigt wordt in zijn voortbestaan.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_204544351
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 12:45 schreef cherishable het volgende:
Ik denk niet dat we al in een derde wereldoorlog zijn beland. Ik vind de retoriek vooral verwarrend. Enerzijds zegt Lavrov dat hij de kans op een nucleair conflict wil verminderen, anderzijds heeft hij eerder gezegd dat een derde wereldoorlog hoe dan ook gepaard gaat met een nucleair conflict.

Hoe wil Rusland een derde wereldoorlog starten zonder nucleair conflict? Ze hebben een leger dat ploetert tegen Oekraïne. Als ze gaan vechten tegen de NAVO zijn ze binnen een week klaar.

Denk wel dat de dreiging serieus genomen moet worden. RU heeft nu eenmaal kernwapens en als zij denken dat zij existentieel bedreigd worden denk ik dat ze die (tactisch) zullen inzetten. Mijn hoop is gevestigd op China, die RU daar nog wel van kan weerhouden denk ik. Zij zullen het vanwege hun relatie met US/Europa niet toestaan denk ik. Anderzijds: Poetin verliest en weet dat. Dat is een gevaarlijke positie. Ik zou daarom niet eens het gevaar van inzet van strategische kernwapens onderschatten. Als hij het gevoel heeft alles kwijt te raken, waarom zou hij dan niet de wereld meenemen in zijn eigen misère?
Ik begin het mij hoe langer hoe meer af te vragen of dat überhaupt een optie is voor Rusland.
De wapens zijn in beheer van hetzelfde leger dat nu alle problemen heeft in Oekraine.
Ze krijgen al een fractie van het budget van de Amerikanen (de US geeft ongeveer evenveel uit aan onderhoud van haar nucleaire arsenaal als RU aan haar hele defensie) en moeten daar bovenop dealen met een hoop corruptie.

Als Rusland Nucleair gaat, en die spullen blijken in dezelfde staat als de rest van hun leger, heeft het westen natuurlijk vrij spel op Rusland heel snel op de knieën te dwingen.
  dinsdag 26 april 2022 @ 12:58:10 #20
338066 cherishable
Kan ook lief zijn.
pi_204544410
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 12:52 schreef Shotty het volgende:

[..]
Ik begin het mij hoe langer hoe meer af te vragen of dat überhaupt een optie is voor Rusland.
De wapens zijn in beheer van hetzelfde leger dat nu alle problemen heeft in Oekraine.
Ze krijgen al een fractie van het budget van de Amerikanen (de US geeft ongeveer evenveel uit aan onderhoud van haar nucleaire arsenaal als RU aan haar hele defensie) en moeten daar bovenop dealen met een hoop corruptie.

Als Rusland Nucleair gaat, en die spullen blijken in dezelfde staat als de rest van hun leger, heeft het westen natuurlijk vrij spel op Rusland heel snel op de knieën te dwingen.
Ook dat is zéker waar.
pi_204544531
Ik snap niet waarom hij zulke praat uitkraamt als de Speciale Militaire Operatie geheel volgens plan verloopt. Heel erg raar dit.

[ Bericht 3% gewijzigd door xpompompomx op 26-04-2022 13:32:44 ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_204544595
Rusland is al een behoorlijke tijd een reëel gevaar.

Daarom de bittere noodzaak dat maffia land de kop in te blijven drukken, aka zorg dat ze binnen de eigen grenzen blijven.
  dinsdag 26 april 2022 @ 13:23:17 #23
338066 cherishable
Kan ook lief zijn.
pi_204544610
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 april 2022 13:11 schreef xpompompomx het volgende:
Ik snap niet waarom hij zulke praat uitkraamt als de Speciale Militaire Operatie geheel plan verloopt. Heel erg raar dit.
Ze moeten iets hebben om de NAVO te stoppen, dat kan alleen door te dreigen met kernwapens. Ze realiseren zich dat ze zwak zijn en moeite hebben met winnen in Oekraïne. In het begin dacht Poetin in 3 weken klaar te zijn met zijn 'speciale missie'. Nu blijkt de NAVO meer eensgezind dan ooit achter Oekraïne te staan en gaat hij de 3e maand van de oorlog in. Waarbij hij in rap tempo troepen, geld en generaals verliest.
pi_204546367
@EttovanBelgie was ten tijde van de tweede wereldoorlog bekend onder partijen dat het een wereldoorlog was? Of is dat pas later ingezien?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  dinsdag 26 april 2022 @ 17:01:56 #25
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_204546470
quote:
Zo'n oorlog zou volgens Lavrov wel 'ontoelaatbaar' zijn voor Rusland,
Dus er komt geen kernoorlog. Die natte wind van die notoire valsspelers en leugenaars maakt misschien alleen indruk op hun gehersenspoelde burgers. Op mij niet.

Dit verkapte gedreig is gewoon een eersteklas zwaktebod.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')