quote:'Meer doorstroming woningmarkt als 60-plusser gaat huren'
Door REDACTIE DFT
Updated 45 min geleden
46 min geleden in FINANCIEEL
AMSTERDAM - Als 60-plussers vaker van hun koopwoning verhuizen naar een huurwoning, kan de doorstroom op de woningmarkt een boost krijgen, zo stelt Van Bruggen Adviesgroep.
Wanneer deze groep de grote overwaarde van hun koopwoning verzilvert, ontstaat er bij verkoop ruimte voor een hoge huur.
Op dit moment wonen er een kleine twee miljoen 60-plussers in een koopwoning.
Die zijn echt helemaal van de pot gerukt he, .quote:Huiseigenaren zien huren lang niet altijd als een logische volgende stap. Toch kan dit ook op financieel vlak een slimme keuze zijn. ,,
Het klopt dat de maandelijkse huursom soms hoog is, maar de extra huurlast kan vaak voor een lange periode gedekt worden met de overwaarde", aldus Michiel Meijer, algemeen directeur bij Van Bruggen Adviesgroep.
nee we zittenn met de stikstofproblematiek hequote:Op zaterdag 23 april 2022 11:54 schreef Montagui het volgende:
Enige nuttige in het 'advies' is het bijbouwen van seniorenwoningen.
Misschien zijn bejaardenhuizen een idee?
Oh wacht.....het klimaat.![]()
nee de oorzaak is de huishoudensverdunning door de ouderen die alleen wonen , net als ikquote:Op zaterdag 23 april 2022 11:51 schreef Confetti het volgende:
Gerommel in de marge. De olifant is in de kamer is de enorme populatie. Vol is vol.
Exact, alle politiek tegenwoordig gaat over het aanpassen aan de overbevolking/aanwas van de bevolking. Dat is nooit houdbaar. En al helemaal niet als je met je beleid rekening wil houden met klimaatdoelstellingen. Dat botst.quote:Op zaterdag 23 april 2022 11:51 schreef Confetti het volgende:
Gerommel in de marge. De olifant is in de kamer is de enorme populatie. Vol is vol.
O ja en dan ga je van de overwaarde een ton of twee weggooie aan huur op een flatje op 12 hoog in je eenrjequote:Op zaterdag 23 april 2022 11:51 schreef Het_Bokje het volgende:
Tering... "ach je hebt toch overwaarde op je huis waarvan je de hypotheek met hangen en wurgen bijna hebt afgelost. Lagere lasten omdat je binnenkort met pensioen gaat, en dus een fixed income hebt, is natuurlijk niet de bedoeling!"
"van Bruggen Adviesgroep"
Laat me raden, die doen ook iets met vastgoed?
De 'jeugd' heeft nu door dat je met huren genaaid wordt, dus de vraag naar huurwoningen moet wel hoog blijven, anders is het zielug voor vastgoedontwikkelaars natuurlijk.
Gokje: ~15.000 aan huur per jaar, stel 150.000 als overwaarde. Maar dat staat dan op je bankrekening om 10 jaar de huur van te betalen. OK, komt de belastingdienst dan jaarlijks nog even wat afpakken ivm. vermogensbelasting oid? Dan MOET je op je 80e wel dood!quote:Op zaterdag 23 april 2022 12:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
O ja en dan ga je van de overwaarde een ton of twee weggooie aan huur op een flatje op 12 hoog in je eenrje
Ja Ja , mafjoekels
Neee de oorzaak is de huishoudensverdunning door dat we allemaal steeeds ouder worden en in combinatie met de alleenstaande AOWquote:Op zaterdag 23 april 2022 11:51 schreef Confetti het volgende:
Ik ook..maja welke vrouw wil nou met een fokker wonenquote:Op zaterdag 23 april 2022 11:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee de oorzaak is de huishoudensverdunning door de ouderen die alleen wonen , net als ik
ja na 5 jaar krijg je vanzelf een gifpil toegestuurdquote:Op zaterdag 23 april 2022 12:04 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Gokje: ~15.000 aan huur per jaar, stel 150.000 als overwaarde. Maar dat staat dan op je bankrekening om 10 jaar de huur van te betalen. OK, komt de belastingdienst dan jaarlijks nog even wat afpakken ivm. vermogensbelasting oid? Dan MOET je op je 80e wel dood!Mooi man!
Het loont enorm om alleen te wonen , en een eigen hok die hou je, ook al krijg je weer een relatie, het is veel te link om je huis op te zeggen of te verkopenquote:Op zaterdag 23 april 2022 12:05 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ik ook..maja welke vrouw wil nou met een fokker wonen![]()
![]()
![]()
ja maar daaar zijn de kinderen niet blij mee, dat pa eeen camper gaat kopen en een duur huis gaat hoerenquote:Op zaterdag 23 april 2022 12:07 schreef monkyyy het volgende:
Boomers kunnen flink cashen met hun tussenwoningen die ze 30 jaar geleden voor 100k hebben gekocht en nu lekker voor het 4-voudige op de jongere generatie kunnen afschuiven.
Alsof we op deze pixel op de aardkloot daar enige invloed op hebben.quote:Op zaterdag 23 april 2022 11:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee we zittenn met de stikstofproblematiek he
dan mag je niet bouwen kennelijk
Maar dan moeten ze wel gaan huren, want kopen gaat niet, dan is meteen het geld op.quote:Op zaterdag 23 april 2022 12:07 schreef monkyyy het volgende:
Boomers kunnen flink cashen met hun tussenwoningen die ze 30 jaar geleden voor 100k hebben gekocht en nu lekker voor het 4-voudige op de jongere generatie kunnen afschuiven.
Het is juist de bedoeling dat je gaat hoeren op 12 hoog in je eentje van de overwaarde, niet weer gaat kopenquote:Op zaterdag 23 april 2022 12:09 schreef Montagui het volgende:
[..]
Maar dan moeten ze wel gaan huren, want kopen gaat niet, dan is meteen het geld op.
Ja sws!!! Mocht het ooit zover komen..(dan neem ik wel de overwaarde op en kopen we dan samen wat) maar ga dit nooit verkopen iig...kun je lekker gaan huren a 1500 per maand..doei leven..quote:Op zaterdag 23 april 2022 12:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het loont enorm om alleen te wonen , en een eigen hok die hou je ook al krijg je weer een relatie, het is veel te link om je huis op te zeggen of te verkopen
En bejaardenhuizen die zijn gesloten door Mr Blok , de woonminister , die zegt dat ouderen graag alleen in hun hokje blijven wonen
Kans is groot dat ene van de twee voor de 65 jaar komt te overlijden, en dan ga je niet meer samenwonen met een anderquote:Op zaterdag 23 april 2022 12:11 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ja sws!!! Mocht het ooit zover komen..(dan neem ik wel de overwaarde op en kopen we dan samen wat) maar ga dit nooit verkopen iig...kun je lekker gaan huren a 1500 per maand..doei leven..
Opzich niet erg..maar dan wel laatste paar jaar jas ik eerst al het geld erdoor heen en dan zie ik wel hoe de hoer betaald wordtquote:Op zaterdag 23 april 2022 12:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het is juist de beodleong dat je gaat hoeren op 12 hoog in je eentje van de overwaarde, niet weer gaat kopen
want woningen bouwen voor ouderen dat doet de overheid niet
ja dat denk ik niet , tenzij je last hebt van ernstige hersenverwekingquote:Op zaterdag 23 april 2022 12:12 schreef Geerd het volgende:
[..]
Opzich niet erg..maar dan wel laatste paar jaar jas ik eerst al het geld erdoor heen en dan zie ik wel hoe de hoer betaald wordt![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()