abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 22 april 2022 @ 14:21:14 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204506808
https://www.telegraaf.nl/(...)isjes-kregen-klappen

ALKMAAR - Tegen de 27-jarige Alkmaarder Mohamed O. en de 26-jarige Heerhugowaarder Younes O. is in hoger beroep 42 maanden celstraf waarvan 12 maanden voorwaardelijk geëist voor mensenhandel en seksuele uitbuiting van twee vrouwen.

De twee neven zouden van september 2017 tot eind januari 2018 twee jonge meisjes die toen 17 en 18 jaar waren met geweld hebben gedwongen voor hen te prostitueren in onder meer Heerhugowaard, Alkmaar, Schagen en Zaandam.

Het openbaar ministerie in hoger beroep neemt het de twee mannen zeer kwalijk dat een van de meisjes nog minderjarig was en het andere meisje in een jeugdzorginstelling woonde en verstandelijk beperkt was.

De rechtbank Alkmaar veroordeelde de twee neven in 2019 tot 30 maanden celstraf waarvan 12 maanden voorwaardelijk. Tegen die veroordeling gingen zowel de neven als het openbaar ministerie in hoger beroep. De mannen vonden de straf te hoog en beweerden dat de vrouwen zelf ook als sekswerkers wilden werken.

Het OM tekende appel aan omdat zij de straf te laag vond. De advocaat-generaal lichtte donderdag het appel toe door er op te wijzen dat het ene slachtoffer minderjarig was en het andere verstandelijk beperkt. „Dat zijn verzwarende omstandigheden en dan mag je niet volstaan met een celstraf van 30 maanden”, aldus de advocaat-generaal.

Geld afstaan en geslagen worden

De beide meisjes kwamen in beeld nadat op 20 september 2017 rond middernacht een melding bij de politie binnenkwam van een meisje dat uit de auto was gezet en ergens in Zaandam langs de kant van de weg stond. Het meisje verklaarde dat de Heerhugowaarder Younes O. haar uit de auto had gezet en dat zij niet wist waar ze was.

Ze vertelde dat zij in een instelling in Heerhugowaard woonde en werkte als prostituee voor O. en zijn neef Mohamed. De mannen brachten haar naar klanten en haalden haar op. Het geld dat zij verdiende moest zij aan hen afstaan. Als ze niet deed wat hij vroeg, kreeg ze klappen. Ook die avond was zij bij een klant geweest, maar toen de Heerhugowaarder haar had opgehaald had zij ruzie gekregen en had hij haar uit de auto gezet. Zij had de politie gebeld omdat zij niet wist hoe ze thuis moest komen.

Op grond van dit verhaal startte de politie een paar maanden later een onderzoek. Daaruit kwam naar voren dat niet alleen dit 18-jarige meisje voor de twee mannen werkte, ook bleek dat er nog een 17-jarige meisje als prostituee voor hen werkzaam was. Uit de verklaringen van de meisjes werd duidelijk dat de neven via de website seksjobs.nl advertenties hadden aangemaakt, dat zij een werktelefoon hadden waarop de klanten belden en de afspraken werden ingepland. De meisjes werden vervolgens gebracht en gehaald. Het verdiende geld moesten zij aan de neven afstaan.

Geslachtsziekte

Stribbelden de meisjes tegen, dan werden ze geslagen. Een van de meisjes moest doorwerken terwijl zij een geslachtsziekte had opgelopen. Als zij aangaven te willen stoppen, werd hen gezegd dat dit niet kon, omdat de advertenties en de auto, waarin zij gehaald en gebracht werden, moesten worden afbetaald.

In totaal zouden de neven aan de slachtoffers ruim ¤ 60.000,-- hebben verdiend. De advocaat-generaal zei dat beide vrouwen tot op de dag van vandaag nog erg veel last hebben van wat hen is overkomen. „Deze ervaring zal een langdurige negatieve impact hebben op hun ontwikkeling”, aldus de advocaat-generaal die naast de celstraf ook voor beide slachtoffers schadevergoedingen vroeg van ¤ 38.000,-- en ¤ 48.000,--.

Beide verdachten hebben 18 maanden vastgezeten. Als het Hof over 4 weken de eis van de advocaat-generaal volgt dan betekent dit dat beide mannen weer terug de gevangenis in moeten.
  vrijdag 22 april 2022 @ 14:23:05 #2
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_204506826
Mohamed en Younes O.

Verrassende namen weer
Ik ben inmiddels overleden
pi_204506847
Die Klaas en Pieter toch weer!
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  vrijdag 22 april 2022 @ 14:28:19 #4
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204506878
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 22 april 2022 @ 14:29:10 #5
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_204506888
Alles voor het snelle geld jeweetz.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Spellchecker vrijdag 22 april 2022 @ 14:29:28 #6
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  vrijdag 22 april 2022 @ 14:41:44 #7
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_204506989
quote:
13s.gif Op vrijdag 22 april 2022 14:23 schreef Enchanter het volgende:
Mohamed en Younes O.

Verrassende namen weer
Rasechte Alkmaarders :')
Ik begrijp niet waarom een rechter dit soort tuig niet voor 12+ jaar de cel in hamert, als een stel laffe honden zulke jonge kwetsbare meisjes met geweld de prostitutie in dwingen zou echt zoveel zwaarder bestraft moeten worden, echt onbegrijpelijk.....
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_204506995
Vraag me af hoe het begonnen is? Zijn die meiden eerst op hun afgegaan? Verliefd geworden? Cadeautjes aangenomen? :{

Wel vuile ransapen dat ze dit meisjes aandoen? :r
pi_204506996
De tering wat onverwacht weer.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 22 april 2022 @ 14:44:40 #10
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204507002
quote:
18s.gif Op vrijdag 22 april 2022 14:41 schreef YuckFou het volgende:

[..]
Rasechte Alkmaarders :')
Ik begrijp niet waarom een rechter dit soort tuig niet voor 12+ jaar de cel in hamert, als een stel laffe honden zulke jonge kwetsbare meisjes met geweld de prostitutie in dwingen zou echt zoveel zwaarder bestraft moeten worden, echt onbegrijpelijk.....
Zie mijn link.

In het VK was er decennialang een criminele organisatie van moslimsmannen die een groep van 1400 jonge engelse meisjes verhandelden als sekslavinnen. En de politie etc was op de hoogte maar mocht niet ingrijpen omdat het wel eens een bepaalde bevolkingsgroep in een slecht daglicht zou kunnen stellen.

1400 meisjes, jarenlang stelselmatig verkracht omdat de politie bang was om islamofobisch over te komen :r.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_204507024
Goh weer zo een terug komend stukje om de zoveel maand.. :') :')
Ik zwaai naar dieren.
pi_204507025
2 geilneven dus
pindazakje
  vrijdag 22 april 2022 @ 14:47:59 #13
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_204507026
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 14:44 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Zie mijn link.

In het VK was er decennialang een criminele organisatie van moslimsmannen die een groep van 1400 jonge engelse meisjes verhandelden als sekslavinnen. En de politie etc was op de hoogte maar mocht niet ingrijpen omdat het wel eens een bepaalde bevolkingsgroep in een slecht daglicht zou kunnen stellen.

1400 meisjes, jarenlang stelselmatig verkracht omdat de politie bang was om islamofobisch over te komen :r.
Ik ken die zaak, maar probeer vergelijkingen met het buitenland altijd te voorkomen qua strafzaken, dat kan zo enorm uiteen lopen, er wordt in Nederland relatief streng gestraft, kan je nagaan, maar juist bij dit soort "medium" zware zaken heb ik altijd de indruk dat er erg laag gestraft wordt, slachtoffers hebben vaak hun leven lang een trauma en de daders staan na anderhalf/twee jaar weer buiten en gaan vaak verder waar ze gebleven waren, terwijl ik juist van mening ben dat heel streng straffen bij relatief "lichte" misdaad een afschrikwekkend effect zou hebben.
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_204507029
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 14:44 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Zie mijn link.

In het VK was er decennialang een criminele organisatie van moslimsmannen die een groep van 1400 jonge engelse meisjes verhandelden als sekslavinnen. En de politie etc was op de hoogte maar mocht niet ingrijpen omdat het wel eens een bepaalde bevolkingsgroep in een slecht daglicht zou kunnen stellen.

1400 meisjes, jarenlang stelselmatig verkracht omdat de politie bang was om islamofobisch over te komen :r.
Waar is hier de link dat de politie verkeerd handelt?
pi_204507086
Zozo, wel anderhalf jaar voor het tot prostitutie dwingen van een minderjarige en een verstandelijk beperkt persoon. Wat een fikse straf zeg /s.

En die nieuwe eis is imo ook 2x te laag.
"Pools are perfect for holding water"
pi_204507094
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 april 2022 14:47 schreef YuckFou het volgende:

[..]
Ik ken die zaak, maar probeer vergelijkingen met het buitenland altijd te voorkomen qua strafzaken, dat kan zo enorm uiteen lopen, er wordt in Nederland relatief streng gestraft, kan je nagaan, maar juist bij dit soort "medium" zware zaken heb ik altijd de indruk dat er erg laag gestraft wordt, slachtoffers hebben vaak hun leven lang een trauma en de daders staan na anderhalf/twee jaar weer buiten en gaan vaak verder waar ze gebleven waren, terwijl ik juist van mening ben dat heel streng straffen bij relatief "lichte" misdaad een afschrikwekkend effect zou hebben.
Ja, dat hoor ik wel vaker, dat er in Nederland relatief streng gestraft wordt. Heb daar nog nooit een degelijk onderzoek over gezien, het blijft altijd bij een linkje naar wat experts die dat beweren.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 22 april 2022 @ 15:28:41 #17
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_204507281
Daar is ook niet eenvoudig antwoord op te geven;
"Steeds strenger
En dat is niets voor het eerst. We zijn de afgelopen jaren al strenger gaan straffen, zegt Theo de Roos, oud-hoogleraar strafrecht: "Zeker als je het vergelijkt met de jaren zeventig. De drugs zijn daar voor een heel groot deel verantwoordelijk voor. Niet de moord en de doodslagen, wel de drugs en de georganiseerde misdaad."
https://eenvandaag.avrotr(...)el-erg-soft-zijn-is/
Maar ook
"Verder blijkt dat de strafkans in Nederland aanzienlijk lager te zijn dan in de rest van Noord-/West-Europa"
https://www.researchgate.(...)_Een_mythe_ontzenuwd
"Door het veelvuldig gebruik van transacties door het Openbaar Ministerie
kent Nederland relatief weinig verdachten die een veroordeling door de
rechter krijgen. De kans op gevangenisstraf bij een veroordeling is relatief hoog vergeleken
met andere landen, in het bijzonder bij minderjarigen."
https://repository.wodc.n(...)uence=13&isAllowed=y
"We zouden ons daarom kunnen afvragen of de straffen hier in Nederland echt zo laag zijn. Zowel vanuit historisch als vanuit internationaal perspectief, luidt het antwoord op deze vraag eigenlijk ‘nee’. We zijn in vergelijking met twee decennia terug al steeds zwaarder gaan straffen. De strafrechter is tussen 2000 en 2009 ruim 10% zwaardere straffen gaan opleggen voor dezelfde soort misdrijven. "
https://www.secjure.nl/20(...)hters-laag-straffen/

Onderbouwde onderzoeken of artikelen die elkaar niet volledig tegenspreken, maar het ook niet klakkeloos eens zijn, kortom, het is lastig te benoemen, wel hebben we hier naast 20 en 30 jaar ook echt levenslang, wat op gratie van de Koning na echt voor de rest van je leven vastzitten betekend....
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  vrijdag 22 april 2022 @ 15:39:27 #18
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_204507372
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 14:21 schreef slashdotter3 het volgende:
30 maanden celstraf waarvan 12 maanden voorwaardelijk.
Voor mensenhandel. :')
Lekker dan.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 22 april 2022 @ 15:40:04 #19
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_204507375
Walgelijk inderdaad, toen ik 'twee neven' las, wist ik eigenlijk alweer dat het niet om twee Hollandse neven ging..

In een islamitisch land zouden Mohamed en Younes niet eens de gevangenis in hoeven, maar juist die twee dames.. Want ja ''losbandigheid'' en ''seks buiten het huwelijk''. Gelukkig is het hier dan iets beter geregeld, toch had ik die gasten liever een jaar of 6 in detentie gezien. Met daarnaast een schadevergoeding die ze levenslang moeten afbetalen, zeg maar 20% van hun loon tot de dood.
  vrijdag 22 april 2022 @ 16:09:42 #20
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_204507575
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 14:58 schreef probeer het volgende:

[..]
Ja, dat hoor ik wel vaker, dat er in Nederland relatief streng gestraft wordt. Heb daar nog nooit een degelijk onderzoek over gezien, het blijft altijd bij een linkje naar wat experts die dat beweren.
Ik heb de indruk dat in dit landje de strafmaat niet het probleem is, maar meer de pakkans. Dus in hoeverre het überhaupt tot een veroordeling komt.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_204507584
Mo en Yo. :r
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_204507670
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 14:58 schreef probeer het volgende:

[..]
Ja, dat hoor ik wel vaker, dat er in Nederland relatief streng gestraft wordt. Heb daar nog nooit een degelijk onderzoek over gezien, het blijft altijd bij een linkje naar wat experts die dat beweren.
Degene die dat toen beweerde trok binnen een paar dagen die keutel weer terug, hij bedoelde ten opzichte van omringende landen.
pi_204507764
quote:
18s.gif Op vrijdag 22 april 2022 14:41 schreef YuckFou het volgende:

[..]
Rasechte Alkmaarders :')
Ik begrijp niet waarom een rechter dit soort tuig niet voor 12+ jaar de cel in hamert, als een stel laffe honden zulke jonge kwetsbare meisjes met geweld de prostitutie in dwingen zou echt zoveel zwaarder bestraft moeten worden, echt onbegrijpelijk.....
Same here. Straffen voor seksueel misbruik / verkrachtingen en al dat, zijn op zijn minst een factor 4 te laag.

De gerechtelijke richtlijn voor verkrachting is 24 maanden. Voor bv moord en doodslag zijn geen richtlijnen, want die vergrijpen worden (terecht) te erg geacht om gestandaardiseerd te worden. Context en zo. Verkrachting niet, dat kan volgens een protocol. :N :'(

En de kans op veroordeling ligt bij verkrachting rond de 3%.
"Pools are perfect for holding water"
pi_204507785
Who the fuck leeft er in jeugdzorg..
Who the fuck gaat met een beperkt meisje neuken.
Waarom gaan ze om met oudere gasten.
Waarom had de jeugdzorg niets door.
Waarom klinkt Younes en Mohamed zo Nederlands???
pi_204507841
quote:
13s.gif Op vrijdag 22 april 2022 14:23 schreef Enchanter het volgende:
Mohamed en Younes O.

Verrassende namen weer
Yeap.

Ze zijn inmiddels toch echt de kanker van de samenleving als we het over een groep mensen hebben. :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')