abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 februari 2023 @ 20:58:05 #76
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_207811378
Het rare is dat als ik een "nieuwe" cavia bij de "oude" zet, de eerste vaak een dag of drie enthousiast fluit bij bijv krakend plastic en er daarna gewoon mee kapt. Alsof de oude zegt:"Doe geen moeite, we krijgen toch wel."

(En dit heb ik al meerdere keren meegemaakt, heel irritant.)

Kan me voorstellen dat het bij jullie dan ineens heel stil is. :{
pi_207812550
Ik heb Azure net weer even bij de kleintjes (zijn inmiddels al 2 jaar en flink uit de kluiten gewassen :') ) maar het blijft niet goed gaan en ze krijgt een flink pak slaag van de dominantste van het stel. Dat is gewoon zielig.

Dus toch maar wachten tot babycaaf arriveert.
Hopelijk gaat dat wel goed.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_207814722
Ik heb nu twee luidruchtige, maar ik heb ook een stel gehad dat je nooit hoorde.
Tap tap tap
pi_207883110
https://nos.nl/artikel/24(...)ia-s-uit-rijtjeshuis

417 cavia's uit 1 huis :o
Wel sneu voor die dierenopvang... gelukkig woont mijn nichtje in Zwolle, dus zij gaat deze week wat langsbrengen (heb even wat geld overgemaakt).
  maandag 6 februari 2023 @ 20:35:17 #80
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_207885129
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 19:19 schreef iamredleader het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)ia-s-uit-rijtjeshuis

417 cavia's uit 1 huis :o
Wel sneu voor die dierenopvang... gelukkig woont mijn nichtje in Zwolle, dus zij gaat deze week wat langsbrengen (heb even wat geld overgemaakt).
Verschrikkelijk dat dit nog steeds gebeurt ... Zoveel zwanger ook :X
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_207966400
quote:
19s.gif Op maandag 6 februari 2023 20:35 schreef Notorious_Roy het volgende:
Verschrikkelijk dat dit nog steeds gebeurt ... Zoveel zwanger ook :X
Hopelijk loopt het allemaal goed af. Nichtje heeft een hele zwik spullen langsgebracht, deels van onze centjes en deels van haar eigen geld. Onze jongens (14 en bijna 11) dachten even dat ze ook een handjevol caafs voor ons zou meenemen :D maar we hebben er nog 1 en daarna is voorlopig even klaar met caafs in huize iarl...
pi_207966438
Het is dat er eentje in de lappenmand zit hier, anders had ik mogelijk een caaf geadopteerd :')
Tap tap tap
pi_207967195
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 15:50 schreef iamredleader het volgende:

[..]
Hopelijk loopt het allemaal goed af. Nichtje heeft een hele zwik spullen langsgebracht, deels van onze centjes en deels van haar eigen geld. Onze jongens (14 en bijna 11) dachten even dat ze ook een handjevol caafs voor ons zou meenemen :D maar we hebben er nog 1 en daarna is voorlopig even klaar met caafs in huize iarl...
_O-
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  zaterdag 18 maart 2023 @ 16:39:30 #84
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_208436998
Onze dame doet het prima alleen. Wij hebben zodoende haar "alleen" gelaten.
Haar medicatie gaat doen. Is ontspannen. Blijft mooi op gewicht en haar gezwellen groeien lekker mee.
We wachten rustig af hoelang ze het zo volhoud.
Maar zolang ze eet, drinkt, om lekkers vraagt (op haar manier) vinden wij het prima.
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
  zondag 19 maart 2023 @ 08:26:25 #85
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_208447224
Fijn!

Mijn Brutus is donderdag in de wachtkamer van de dierenarts overleden. We waren maandag ook geweest en hij kreeg antibiotica en pijnstilling voor een luchtweginfectie, maar het heeft niet mogen baten.

Nu wil ik graag een maatje voor het zeugje wat ik nu heb (een dame van ruim 6), maar dat loopt niet zo soepel.

Ik kan een koppelafspraak maken, waarbij ik haar 's ochtends kan brengen en 's middags mogelijk kan halen met een beertje. Maar het is ruim 3 kwartier rijden (enkele reis) en ik moet iemand vragen dat te doen, want heb zelf geen rijbewijs. Het kan zelfs uitlopen op een nacht logeren en dat zie ik helemaal niet zitten.

Toen ik Brutus ging halen, duurde de koppeling wel 10 hele minuten en kon ik met 2 cavia's naar huis.

Ik ben echt bereid om er dingen voor te doen, maar dit vind ik best bizar.
pi_208447637
Dat had ik vorig jaar met Vos ook, bij de opvang in Rijswijk. Ik heb toen gezegd dat ik op een uur rijden woon en niet even heen en weer kan. Uiteindelijk was de koppeling met tien minuten wel geslaagd en kon ik weer gaan.
Tap tap tap
pi_208452176

Mijn nieuwste aanwinst spammen: Camryn (ze is een US Teddy).

Als gezelschap voor de dominante Azure en wonder boven wonder gaat dit echt heel goed.
Hopelijk blijft het goed gaan als deze dame de cavia-pubertijd ingaat :')
  zondag 19 maart 2023 @ 16:57:00 #88
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_208454366
Wat een schatje, 4EverBlackEyed.

@CherryLips, ik hoop dat het bij mij ook zo gaat lopen.
pi_208456121
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 16:39 schreef Sjechov het volgende:
Onze dame doet het prima alleen. Wij hebben zodoende haar "alleen" gelaten.
Haar medicatie gaat doen. Is ontspannen. Blijft mooi op gewicht en haar gezwellen groeien lekker mee.
We wachten rustig af hoelang ze het zo volhoud.
Maar zolang ze eet, drinkt, om lekkers vraagt (op haar manier) vinden wij het prima.
Ah, goed om te horen dat ze het goed blijft doen. :Y

quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2023 08:26 schreef NijntjesUk het volgende:
Fijn!

Mijn Brutus is donderdag in de wachtkamer van de dierenarts overleden. We waren maandag ook geweest en hij kreeg antibiotica en pijnstilling voor een luchtweginfectie, maar het heeft niet mogen baten.

Nu wil ik graag een maatje voor het zeugje wat ik nu heb (een dame van ruim 6), maar dat loopt niet zo soepel.

Ik kan een koppelafspraak maken, waarbij ik haar 's ochtends kan brengen en 's middags mogelijk kan halen met een beertje. Maar het is ruim 3 kwartier rijden (enkele reis) en ik moet iemand vragen dat te doen, want heb zelf geen rijbewijs. Het kan zelfs uitlopen op een nacht logeren en dat zie ik helemaal niet zitten.

Toen ik Brutus ging halen, duurde de koppeling wel 10 hele minuten en kon ik met 2 cavia's naar huis.

Ik ben echt bereid om er dingen voor te doen, maar dit vind ik best bizar.
Och.. sterkte met het verlies van Brutus ;(

Een nachtje slapen is wel heel extreem :{
  maandag 20 maart 2023 @ 12:12:37 #90
158518 Sjechov
pi_208464096
Heel bijzonder inderdaad. Onze koppeling destijds in Ommen was ook met 10 min wel bekeken.
We laten onze dame nu alleen haar laatste periode in alle rust genieten. Daarna gaan we nog 1 keer voor een duo.

Wat is jullie ervaring met de duo's? Wij hebben altijd dames gehad (in duo). Wat zijn de voors en tegens?
pi_208464780
Ik heb eigenlijk altijd een zeugje met een castraat. Minder gedonder :D
Tap tap tap
  maandag 20 maart 2023 @ 15:18:38 #92
158518 Sjechov
pi_208466505
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 13:01 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb eigenlijk altijd een zeugje met een castraat. Minder gedonder :D
Ah ok. Alleen hier in de regio gaan de dierenartsen mannetjes niet "zomaar" castreren.
Maar hoe zit het met 2 mannetjes bij elkaar, wel 2 broertjes?
  maandag 20 maart 2023 @ 19:54:07 #93
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_208470840
Beter een beertje met een babybeertje, dat gaat vaak beter dan 2 broertjes (gaat in de puberteit soms mis).

Ik heb 2 dames gehad en nu 1 dame en 1 gecastreerde heer. Ging allebei prima.

Heb nu akkoord dat het beertje hier mag komen, maar dat ze voor de koppeling echt een paar uur (!!) moeten blijven. Ze waren niet onder de indruk van mijn reistijd.
En anders mogen ze ook een paar nachtjes logeren. Nou dat zeker niet. Mijn dame is 3x per dag verse groenten gewend. ;)

Het voelt bijna als ontmoedigingsbeleid op deze manier.
  Moderator maandag 20 maart 2023 @ 20:42:57 #94
155227 crew  Guppy
dus
pi_208471844
Ik snap dat asiels en opvangen kritisch zijn, maar sommigen kunnen ook wel overdrijven hoor... :{
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_208474814
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 12:12 schreef Sjechov het volgende:
Heel bijzonder inderdaad. Onze koppeling destijds in Ommen was ook met 10 min wel bekeken.
We laten onze dame nu alleen haar laatste periode in alle rust genieten. Daarna gaan we nog 1 keer voor een duo.

Wat is jullie ervaring met de duo's? Wij hebben altijd dames gehad (in duo). Wat zijn de voors en tegens?
Voornamelijk alleen maar dames.
De kudde die ik nu heb piest elkaar onder, maar was ook elkaars ogen, dus het gaat eigenlijk best goed.

Ik heb ook ooit een kudde gehad met een castraat, maar die was zo ontzettend lui en gedroeg zich ook niet als een beertje, maar dat ging ook prima.
pi_208474815
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 15:18 schreef Sjechov het volgende:

[..]
Ah ok. Alleen hier in de regio gaan de dierenartsen mannetjes niet "zomaar" castreren.
Maar hoe zit het met 2 mannetjes bij elkaar, wel 2 broertjes?
Kan goed gaan, maar voor beertjes heb je wel goed de ruimte nodig, heb ik het idee.
Maar nog dan zeugen.
pi_208474818
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 19:54 schreef NijntjesUk het volgende:
Beter een beertje met een babybeertje, dat gaat vaak beter dan 2 broertjes (gaat in de puberteit soms mis).

Ik heb 2 dames gehad en nu 1 dame en 1 gecastreerde heer. Ging allebei prima.

Heb nu akkoord dat het beertje hier mag komen, maar dat ze voor de koppeling echt een paar uur (!!) moeten blijven. Ze waren niet onder de indruk van mijn reistijd.
En anders mogen ze ook een paar nachtjes logeren. Nou dat zeker niet. Mijn dame is 3x per dag verse groenten gewend. ;)

Het voelt bijna als ontmoedigingsbeleid op deze manier.
Wat streng en onflexibel :{
  zondag 26 maart 2023 @ 22:03:03 #98
158518 Sjechov
pi_208549408
Onze dame voelt het altijd aan als er een logeerpartij aan komt.
Dagen ervoor doet ze al moeilijk met haar medicatie. Nu dus ook bij “opa & oma”.
De tijd dat wij ons daar druk over maakte ligt al achter ons.
Volgens onze DA in Dalfsen leeft ze al ruimschoots in blessuretijd.
Als ze het verder maar goed heeft (ze eet, poept, bedelt, is actief) ….
pi_208557917
Bijzonder dat ze dit zo aanvoelen
pi_208558008

Deze zwabber woont hier nu ook. Ik heb haar iets bijgepunt want het haar was écht heel lang. Ze heeft wel schitterende pijpenkrullen, daarom heb ik haar niet helemaal gekortwiekt. Ze is naar schatting zo'n twee jaar oud maar echt heel klein.
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')