Verschrikkelijk dat dit nog steeds gebeurt ... Zoveel zwanger ookquote:Op maandag 6 februari 2023 19:19 schreef iamredleader het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)ia-s-uit-rijtjeshuis
417 cavia's uit 1 huis![]()
Wel sneu voor die dierenopvang... gelukkig woont mijn nichtje in Zwolle, dus zij gaat deze week wat langsbrengen (heb even wat geld overgemaakt).
Hopelijk loopt het allemaal goed af. Nichtje heeft een hele zwik spullen langsgebracht, deels van onze centjes en deels van haar eigen geld. Onze jongens (14 en bijna 11) dachten even dat ze ook een handjevol caafs voor ons zou meenemenquote:Op maandag 6 februari 2023 20:35 schreef Notorious_Roy het volgende:
Verschrikkelijk dat dit nog steeds gebeurt ... Zoveel zwanger ook
quote:Op zondag 12 februari 2023 15:50 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Hopelijk loopt het allemaal goed af. Nichtje heeft een hele zwik spullen langsgebracht, deels van onze centjes en deels van haar eigen geld. Onze jongens (14 en bijna 11) dachten even dat ze ook een handjevol caafs voor ons zou meenemenmaar we hebben er nog 1 en daarna is voorlopig even klaar met caafs in huize iarl...
Ah, goed om te horen dat ze het goed blijft doen.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 16:39 schreef Sjechov het volgende:
Onze dame doet het prima alleen. Wij hebben zodoende haar "alleen" gelaten.
Haar medicatie gaat doen. Is ontspannen. Blijft mooi op gewicht en haar gezwellen groeien lekker mee.
We wachten rustig af hoelang ze het zo volhoud.
Maar zolang ze eet, drinkt, om lekkers vraagt (op haar manier) vinden wij het prima.
Och.. sterkte met het verlies van Brutusquote:Op zondag 19 maart 2023 08:26 schreef NijntjesUk het volgende:
Fijn!
Mijn Brutus is donderdag in de wachtkamer van de dierenarts overleden. We waren maandag ook geweest en hij kreeg antibiotica en pijnstilling voor een luchtweginfectie, maar het heeft niet mogen baten.
Nu wil ik graag een maatje voor het zeugje wat ik nu heb (een dame van ruim 6), maar dat loopt niet zo soepel.
Ik kan een koppelafspraak maken, waarbij ik haar 's ochtends kan brengen en 's middags mogelijk kan halen met een beertje. Maar het is ruim 3 kwartier rijden (enkele reis) en ik moet iemand vragen dat te doen, want heb zelf geen rijbewijs. Het kan zelfs uitlopen op een nacht logeren en dat zie ik helemaal niet zitten.
Toen ik Brutus ging halen, duurde de koppeling wel 10 hele minuten en kon ik met 2 cavia's naar huis.
Ik ben echt bereid om er dingen voor te doen, maar dit vind ik best bizar.
Ah ok. Alleen hier in de regio gaan de dierenartsen mannetjes niet "zomaar" castreren.quote:Op maandag 20 maart 2023 13:01 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb eigenlijk altijd een zeugje met een castraat. Minder gedonder
Voornamelijk alleen maar dames.quote:Op maandag 20 maart 2023 12:12 schreef Sjechov het volgende:
Heel bijzonder inderdaad. Onze koppeling destijds in Ommen was ook met 10 min wel bekeken.
We laten onze dame nu alleen haar laatste periode in alle rust genieten. Daarna gaan we nog 1 keer voor een duo.
Wat is jullie ervaring met de duo's? Wij hebben altijd dames gehad (in duo). Wat zijn de voors en tegens?
Kan goed gaan, maar voor beertjes heb je wel goed de ruimte nodig, heb ik het idee.quote:Op maandag 20 maart 2023 15:18 schreef Sjechov het volgende:
[..]
Ah ok. Alleen hier in de regio gaan de dierenartsen mannetjes niet "zomaar" castreren.
Maar hoe zit het met 2 mannetjes bij elkaar, wel 2 broertjes?
Wat streng en onflexibelquote:Op maandag 20 maart 2023 19:54 schreef NijntjesUk het volgende:
Beter een beertje met een babybeertje, dat gaat vaak beter dan 2 broertjes (gaat in de puberteit soms mis).
Ik heb 2 dames gehad en nu 1 dame en 1 gecastreerde heer. Ging allebei prima.
Heb nu akkoord dat het beertje hier mag komen, maar dat ze voor de koppeling echt een paar uur (!!) moeten blijven. Ze waren niet onder de indruk van mijn reistijd.
En anders mogen ze ook een paar nachtjes logeren. Nou dat zeker niet. Mijn dame is 3x per dag verse groenten gewend.![]()
Het voelt bijna als ontmoedigingsbeleid op deze manier.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |