Gisteren 4 uur gefietst en dan 3 snelle jelle’s en 1 banaan. Had overigens geen sportdrank, maar alleen beetje limonade in m’n water gedaan.quote:
Jim van den Berg vindt dit niet leuk. Op langere ritten moet je eigenlijk na een half uur al beginnen met eten. Of je moet echt een rustige duurrit doen natuurlijk.quote:
Ik eet minimaal 1 reep per 40km. Vandaag heb ik 1 reep per 35km gedaan. Ik heb 5 uur zoiets gefietst, en 8 bidons gehad in totaal.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 14:32 schreef Zwansen het volgende:
Iemand nog voedingstips voor de (relatief) langere ritten?
Gister 114km gefietst en merkte dat mijn maag niet zo blij werd van alleen maar SnelleJelle’s. Overigens had ik ook geen sportdrank, dat zou al veel kunnen schelen, maar ik zou het ook wel fijn vinden als ik wat goede sportrepen kan vinden en gelletjes die én lekker zijn en ook nog eens makkelijk te verdragen zijn.
Alleen het nadeel is, er is zoveel keus.
Ah, grappig. Die Jim (bewegingswetenschapper en onder andere trainer/coach van Intermarché Wanty Gobert) gaf dus aan dat een van de meest gemaakte fouten is dat de gemiddelde amateur veel en veel te weinig eet.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 19:03 schreef Z het volgende:
Natuurlijk moet je eten op lange ritten. Maar om nu elke podcast-uitspraak op jezelf te betrekken vind ik onzinnig. Ik ken die hele Jim niet. Ik ken zat ervaren/goeie fietser die geen vier snelle Jelles naar binnen knallen. En ik heb het idee dat er vaak veel te veel gegeten wordt op ritjes.
Je moet ook tijdens het fietsen niet alles wat je verbrand bij eten uiteraard. Aangezien je maag en darm systeem bijna uitgezet worden kan dat ook niet. De energie gaat naar je spieren moet je spijsvertering. Bijeten doe je inderdaad achteraf.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 20:58 schreef La_Tramposa het volgende:
Teveel eten kan toch bijna niet? Je verbrandt gauw 2000 kcal met een paar uur fietsen, dat krijg ik er echt niet onderweg aangegeten. Hoe meer je eet tijdens het fietsen, hoe groter de kans dat je niet in een mega vreetbui verzandt als je thuis bent.
Klopt, maar zelfs in je aërobe zone worden er suikers verbrandt. Dus als de rit maar lang genoeg duurt heb je altijd iets nodig.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 20:16 schreef Beregd het volgende:
Hangt dat niet vooral af van het tempo? Als je ver onder je omslag blijft, verbrand je vooral vet en daar heb je meestal genoeg van.
Ik eet vooral rozijnen of stroopwafels. Dat zijn echt snelle suikers en niet van die sportrommel. Werkte bij het lopen ook prima.
Totaal fout dusquote:Op zaterdag 14 mei 2022 19:03 schreef Z het volgende:
Natuurlijk moet je eten op lange ritten. Maar om nu elke podcast-uitspraak op jezelf te betrekken vind ik onzinnig. Ik ken die hele Jim niet. Ik ken zat ervaren/goeie fietser die geen vier snelle Jelles naar binnen knallen. En ik heb het idee dat er vaak veel te veel gegeten wordt op ritjes.
Ja jemig. Ik ga begin volgende maand een tocht van 200 km doen en heb nu nog 32mm bandjes met modderprofiel op m’n fiets zitten. Die moet ik echt ff vervangen.quote:Op zondag 15 mei 2022 14:19 schreef Lospedrosa het volgende:
Lief dagboek
Vandaag gegravelt, de zandpaden zijn net Sahara zand. Mooi weer
Einde bericht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |