abonnement Unibet Coolblue
pi_204800904
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 11:09 schreef muzas het volgende:
Wildroosters ga je ook op je bek zonder remmen hoor. Als ze ook maar een beetje nat liggen, en je je fiets een beetje overhelt ben je kansloos.
Wildroosters haaks oversteken, niet remmen niet sturen, net als tramrails.
Vakman pur sang
pi_204801181
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2022 15:21 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wildroosters haaks oversteken, niet remmen niet sturen, net als tramrails.
Bij mij in de buurt ligt er eentje in een bocht. Succes met niet sturen.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_204801456
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 15:49 schreef Steven184 het volgende:

[..]
Bij mij in de buurt ligt er eentje in een bocht. Succes met niet sturen.
Bedoel je de viaduct naar Rijssen?
Vakman pur sang
pi_204801507
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2022 16:16 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Bedoel je de viaduct naar Rijssen?
Nee, daar woon ik niet in de buurt.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  donderdag 19 mei 2022 @ 16:22:35 #230
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204801526
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2022 07:50 schreef het-is-mij het volgende:

[..]
Denk dat ik in jouw ogen de enorme remmer ben 😉 maar daar is misschien soms een reden voor?

Ik vind het leuk om met toertochten mee te doen en soms, indien mogelijk, even achter een groepje aan te haken (fiets doorgaans alleen of met 2) maar.....daar zit ook gelijk bij mij soms het nare en opgejaagde gevoel van "achtervolgd worden door de snelle groepen" want afgelopen zomer bij een kleine afdaling en bocht nemen is, op een wildrooster, mijn achterwiel onder mij weggegleden met een gebroken rug als gevolg.

Merk dat ik nog steeds voorzichtig door bochten ga (rem meer dan gemiddelde fietser en wat minder hard erdoor) , zeker in Duitsland met gaten, steentjes etc in de bochten.
Dus ik probeer indien mogelijk voordien aan de kant te gaan en anders, sorry dan moeten ze maar even iets remmen en probeer me niet door zo'n groep op te laten jagen.

En ik baal er zelf ook van want merk dat het bij mij echt wel (wat) snelheid weg haalt maar ja, zou fijn zijn dat ik deze zomer kan blijven fietsen 😊
En dan maar een iets langzamer gemiddelde 😉
Sowieso jezelf nooit laten pushen door andere als je dat niet wilt. Niet op het fietspad, niet in het leven.

Weer helemaal ok met je rug?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 19 mei 2022 @ 17:47:06 #231
130803 Gripper
Get a grip
pi_204802283
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2022 10:29 schreef Lospedrosa het volgende:
Trouwens zijn er nog steeds mensen die schijfremmen op de race nog niks vinden?
Het is toch wel echt een vooruitgang in mijn ogen.
Ik dacht altijd dat ik ze niet nodig had. Maar nadat ik een keer aan het einde van een cyclo, op de hele drukke afdaling vanaf de finish tussen de campers en auto's een carbon voorwiel tot een smeulende kromme hoepel opgestookt heb, én een heerlijke crosser met schijven heb én afgelopen week met een vriend in Spanje gefietst die wel met schijfremmen rijdt...

Op elke afdaling liep ie op me uit omdat hij later en harder kon remmen. Ik zal de fietsen met velgremmen die ik nu heb echt niet wegdoen, vooral de simplon blijft natuurlijk bij me tot naast de kist O+ , maar m'n eerstvolgende wordt zeker een fiets met schijfremmen (en heb ook al bedacht welke: https://www.scott-sports.(...)t-addict-rc-pro-bike )

[ Bericht 6% gewijzigd door Gripper op 19-05-2022 17:54:36 ]
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_204802933
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 17:47 schreef Gripper het volgende:

[..]
Ik dacht altijd dat ik ze niet nodig had. Maar nadat ik een keer aan het einde van een cyclo, op de hele drukke afdaling vanaf de finish tussen de campers en auto's een carbon voorwiel tot een smeulende kromme hoepel opgestookt heb, én een heerlijke crosser met schijven heb én afgelopen week met een vriend in Spanje gefietst die wel met schijfremmen rijdt...

Op elke afdaling liep ie op me uit omdat hij later en harder kon remmen. Ik zal de fietsen met velgremmen die ik nu heb echt niet wegdoen, vooral de simplon blijft natuurlijk bij me tot naast de kist O+ , maar m'n eerstvolgende wordt zeker een fiets met schijfremmen (en heb ook al bedacht welke: https://www.scott-sports.(...)t-addict-rc-pro-bike )
Die prijzen zijn echt niet normaal meer. Ik rij nog steeds met velgremmen en in een afdaling zijn er weinig die bij me blijven. Remmen is er maar één klein onderdeel in.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_204803146
Met alu remranden is het prima remmen.
Aldus.
pi_204803165
Hard omhoog, rustig naar beneden. Ik denk wel na.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_204805211
quote:
4s.gif Op donderdag 19 mei 2022 10:55 schreef Godshand het volgende:

[..]
Je moet ook niet remmen over zo'n rooster. Voor het rooster remmen als die in de bocht ligt. Sowieso zo weinig mogelijk in de bocht remmen(tenzij de bocht 20% naar beneden helt) en als je remt met beide remmen tegelijk. Dus bij voorkeur voor de bocht remmen en de bocht in kijken. Rem je alleen achter gaat je fiets slippen...
Remde ook niet toen ik over t rooster ging. Nam ws de bocht "te stik" want moest gelijk rechts een fietspad op en toen gleed mijn wiel weg en klapte ik eerst tegen soort verkeerspaalachtig ding en toen lag ik er.
Fiets had niets, kleding heel, schoenen heel, alles heel behalve de rug.
En omdat t in Duitsland was en ik dat gedoe vond ben ik met de tanden op elkaar uiteindelijk opgestaan en 15km naar huis gefietst 😬🙈
pi_204805285
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 16:22 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Sowieso jezelf nooit laten pushen door andere als je dat niet wilt. Niet op het fietspad, niet in het leven.

Weer helemaal ok met je rug?
Dat klopt helemaal en mag ik weleens vaker aan denken maar met fietsen lukt het al aardig 😉😅

Ja blijft gevoelige plek maar 2 weken geleden met tochtje paar flinke klimmetjes gehad en voor het eerst geen pijn aan de breuk meer gehad dus fijn.

Heb hele winter gegraveld maar ja race bleef kriebelen dus 2 mnd geleden toch weer race gekocht 🙈 (naast de gravel die ik in oktober kocht).

En als je me ruim 1,5 jaar geleden had gezegd dat ik 2 fietsen in de schuur had hangen had ik je vierkant uitgelachen.
Echt fijn en verslavend om te doen.
Volgende week 11stedentocht fietsen (in 2 dagen) en zo zoek ik steeds weer een, voor mij mooie, uitdaging en lekker genieten ondertussen.
pi_204805366
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 19:20 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Hard omhoog, rustig naar beneden. Ik denk wel na.
Dat doe ik nu ook.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_204805450
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 18:58 schreef Patroon het volgende:

[..]
Die prijzen zijn echt niet normaal meer. Ik rij nog steeds met velgremmen en in een afdaling zijn er weinig die bij me blijven. Remmen is er maar één klein onderdeel in.
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 22:15 schreef Patroon het volgende:

[..]
Dat doe ik nu ook.
Ga je nou hard of rustig naar bennee?
Vakman pur sang
pi_204805481
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 17:47 schreef Gripper het volgende:

[..]
Ik dacht altijd dat ik ze niet nodig had. Maar nadat ik een keer aan het einde van een cyclo, op de hele drukke afdaling vanaf de finish tussen de campers en auto's een carbon voorwiel tot een smeulende kromme hoepel opgestookt heb, én een heerlijke crosser met schijven heb én afgelopen week met een vriend in Spanje gefietst die wel met schijfremmen rijdt...

Op elke afdaling liep ie op me uit omdat hij later en harder kon remmen. Ik zal de fietsen met velgremmen die ik nu heb echt niet wegdoen, vooral de simplon blijft natuurlijk bij me tot naast de kist O+ , maar m'n eerstvolgende wordt zeker een fiets met schijfremmen (en heb ook al bedacht welke: https://www.scott-sports.(...)t-addict-rc-pro-bike )
Zeker, schijfremmen zijn beter, en je remt je velg niet kapot zodat zeker bij Carbon deze heel mooi blijft en geen remrand heeft.
Wat een gave kleur (en fiets) joh! Veel koop en wacht plezier dan.
Vakman pur sang
  donderdag 19 mei 2022 @ 22:37:55 #240
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204805638
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 22:09 schreef het-is-mij het volgende:

[..]
Dat klopt helemaal en mag ik weleens vaker aan denken maar met fietsen lukt het al aardig 😉😅

Ja blijft gevoelige plek maar 2 weken geleden met tochtje paar flinke klimmetjes gehad en voor het eerst geen pijn aan de breuk meer gehad dus fijn.

Heb hele winter gegraveld maar ja race bleef kriebelen dus 2 mnd geleden toch weer race gekocht 🙈 (naast de gravel die ik in oktober kocht).

En als je me ruim 1,5 jaar geleden had gezegd dat ik 2 fietsen in de schuur had hangen had ik je vierkant uitgelachen.
Echt fijn en verslavend om te doen.
Volgende week 11stedentocht fietsen (in 2 dagen) en zo zoek ik steeds weer een, voor mij mooie, uitdaging en lekker genieten ondertussen.
n+1 he?

Mooi dat je zo door blijft gaan ^O^
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 19 mei 2022 @ 22:39:57 #241
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204805670
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 18:58 schreef Patroon het volgende:

[..]
Die prijzen zijn echt niet normaal meer. Ik rij nog steeds met velgremmen en in een afdaling zijn er weinig die bij me blijven. Remmen is er maar één klein onderdeel in.
Jij weegt 26 kg ofzo dus dan hebben die remmen weinig te doen. Gripper (en vornamelijk ik) zijn net wat zwaarder gebouwd dikker. Dan heb je er veel meer profijt van.

Maar prijzen :X Niet normaal.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_204805692
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 17:47 schreef Gripper het volgende:

[..]
Ik dacht altijd dat ik ze niet nodig had. Maar nadat ik een keer aan het einde van een cyclo, op de hele drukke afdaling vanaf de finish tussen de campers en auto's een carbon voorwiel tot een smeulende kromme hoepel opgestookt heb, én een heerlijke crosser met schijven heb én afgelopen week met een vriend in Spanje gefietst die wel met schijfremmen rijdt...

Op elke afdaling liep ie op me uit omdat hij later en harder kon remmen. Ik zal de fietsen met velgremmen die ik nu heb echt niet wegdoen, vooral de simplon blijft natuurlijk bij me tot naast de kist O+ , maar m'n eerstvolgende wordt zeker een fiets met schijfremmen (en heb ook al bedacht welke: https://www.scott-sports.(...)t-addict-rc-pro-bike )
Trouwens bij bike24 is een ultimate op voorraad. 6,7kg ^O^
https://www.bike24.com/p2518785.html
Vakman pur sang
  donderdag 19 mei 2022 @ 22:48:57 #243
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204805792
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2022 22:41 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Trouwens bij bike24 is een ultimate op voorraad. 6,7kg ^O^
https://www.bike24.com/p2518785.html
Godverdomme zoveel geld verdien ik in een jaar nog niet.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_204805846
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 17:47 schreef Gripper het volgende:

[..]
Ik dacht altijd dat ik ze niet nodig had. Maar nadat ik een keer aan het einde van een cyclo, op de hele drukke afdaling vanaf de finish tussen de campers en auto's een carbon voorwiel tot een smeulende kromme hoepel opgestookt heb, én een heerlijke crosser met schijven heb én afgelopen week met een vriend in Spanje gefietst die wel met schijfremmen rijdt...

Op elke afdaling liep ie op me uit omdat hij later en harder kon remmen. Ik zal de fietsen met velgremmen die ik nu heb echt niet wegdoen, vooral de simplon blijft natuurlijk bij me tot naast de kist O+ , maar m'n eerstvolgende wordt zeker een fiets met schijfremmen (en heb ook al bedacht welke: https://www.scott-sports.(...)t-addict-rc-pro-bike )
Je bleef daar ook slepend achter een rij auto's zitten in de spoelende regen. Dat is vragen om problemen. Inhalen of even stoppen.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_204805848
Als je 1 racefiets hebt en door weer en wind rijd zie ik wel meerwaarde in schijfremmen.
Zeker met slecht weer scheelt het gewoon slijtage van velgen en ook meer ruimte waar normaal je velgremmen zitten dus minder ophoping van rotzooi.

Maar genoeg nadelen als in meer en lastiger onderhoud.
Niet even snel kunnen kijken of je remblokjes aan vervanging toe zijn.
En stel je hebt kuren/rem loopt aan ofzo dan heb je wel iets meer nodig dan een inbussleutel.

Heel simpel remblokjes vervangen had ik recent nog dat zuigers niet genoeg terug konden dus wiel krijg je er dan niet in/loopt meteen aan.
Op te lossen door bleed poortje bovenop shifter even open te zetten en met spreaderblock van sram daarna blokken uit elkaar te duwen. (en er een paar drupjes dot vloeistof uit vallen)
pi_204805944
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 22:48 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Godverdomme zoveel geld verdien ik in een jaar nog niet.
3 keer niet tanken en je bent er. :P
Vakman pur sang
pi_204806181
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2022 23:00 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
3 keer niet tanken en je bent er. :P
Met 23 cent per "liter" schiet dat niet echt op bij mij anders. :D
pi_204806816
Het feit dat je de boel minder makkelijk kunt onderhouden vind ik wel een nadeel bij schijven. Anderzijds heb ik al 3 jaar hydraulische schijfremmen op m’n crosser zitten en nog nooit onderhoud hoeven plegen.
pi_204806836
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 07:28 schreef Tommeke het volgende:
Het feit dat je de boel minder makkelijk kunt onderhouden vind ik wel een nadeel bij schijven. Anderzijds heb ik al 3 jaar hydraulische schijfremmen op m’n crosser zitten en nog nooit onderhoud hoeven plegen.
Huh wat bedoel je dan? :D
Vakman pur sang
pi_204806968
Heb laatst nieuwe Sram shifters disc omgebouwd naar Etap.
Moet je ook nieuwe remmen monteren, bleedsetje en paar nippels en je sluit het zo aan, even afstellen en klaar.
Wat kun je aan onderhoud hebben? De blokjes, als je wiel schuin houdt kun je die snel checken.
Bij wisselen wiel eruit en zo’n kech ertussen drukken en checken of de cilinders goed terug lopen.
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')