abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 19 april 2022 @ 22:45:34 #76
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_204487151
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 22:43 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]
We gaan het zien, Isbjörn.
Ik vind deze periode wel altijd leuk. :D
Zeker! Op basis van het beetje informatie dat we hebben proberen te verzinnen wat het gaat worden, het speculeren! Minstens de helft van de lol! O+
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  dinsdag 19 april 2022 @ 22:46:18 #77
466930 Jensen1981
Positieve Songfestivalfan
pi_204487163
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 22:39 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Hier klopt vrij weinig van. Wouter van Ransbeek en Freek Ros hebben volgens mij nog nooit iets met het songfestival te maken gehad.
https://www.songfestivalw(...)and-op-songfestival/

Marnix Kaart, Wouter van Ransbeek zíjn de mensen achter de staging van dit jaar. Ook Henk-Jan van Beek. Freek Ros is dan weer een naam die ik voor het eerst lees.....
pi_204487177
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2022 22:40 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
Het hoeft ook weer geen kritiekloze bende te zijn, hea.

Ik heb er wel vertrouwen in, gegeven de huidige signalen. Maar als diezelfde signalen juist bij iemand voor minder vertrouwen zorgen, tja, wie heeft dan gelijk? :D
Mee eens, en we speculeren er hier allemaal lekker er op los, de een positiever dan de ander, maar ik lees meer van deze user en sorry maar irriteer me aan de stelligheid en manier waarop eea wordt opgeschreven. Maar ook dat ligt voor een groot deel aan mij want ik zit graag in positieve bubbels *O*
pi_204487189
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 22:46 schreef Jensen1981 het volgende:

[..]
https://www.songfestivalw(...)and-op-songfestival/

Marnix Kaart, Wouter van Ransbeek zíjn de mensen achter de staging van dit jaar. Ook Henk-Jan van Beek. Freek Ros is dan weer een naam die ik voor het eerst lees.....
Ja, maar Van Ransbeek is hiervoor dus nog nooit bij het songfestival betrokken geweest. Ook niet vorig jaar in Rotterdam.

Freek Ros is later aan het team toegevoegd. Dat is de lichtman van o.a. De Staat en Wende Snijders.
pi_204487191
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2022 22:45 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
Zeker! Op basis van het beetje informatie dat we hebben proberen te verzinnen wat het gaat worden, het speculeren! Minstens de helft van de lol! O+
Jaa. O+

Ik geloof ook oprecht dat S10 en Co er iets magisch van gaan maken. Ze heeft het ook steeds over het gevoel dat ze wil uitstralen en zo. Ik heb zo’n gevoel dat dit wel een momentje wordt.

En als ze toch in een soort poofy megamonster van een jurk gaat optreden, heb ik niets gezegd. _O-
pi_204487196
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 22:48 schreef Mlita het volgende:

[..]
Mee eens, en we speculeren er hier allemaal lekker er op los, de een positiever dan de ander, maar ik lees meer van deze user en sorry maar irriteer me aan de stelligheid en manier waarop eea wordt opgeschreven. Maar ook dat ligt voor een groot deel aan mij want ik zit graag in positieve bubbels *O*
Positief tot het end. *O*
  dinsdag 19 april 2022 @ 22:52:29 #82
466930 Jensen1981
Positieve Songfestivalfan
pi_204487212
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 22:50 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ja, maar Van Ransbeek is hiervoor dus nog nooit bij het songfestival betrokken geweest. Ook niet vorig jaar in Rotterdam.

Freek Ros is later aan het team toegevoegd. Dat is de lichtman van o.a. De Staat en Wende Snijders.
Thanks voor de verduidelijking blackswangreen. Dit helpt mij ook weer een beetje
pi_204487215
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 22:46 schreef Jensen1981 het volgende:

[..]
https://www.songfestivalw(...)and-op-songfestival/

Marnix Kaart, Wouter van Ransbeek zíjn de mensen achter de staging van dit jaar. Ook Henk-Jan van Beek. Freek Ros is dan weer een naam die ik voor het eerst lees.....
Freek Ros heeft op Instagram aangeven dat hij is toegevoegd aan het team ‘to work on the scenography’
pi_204487246
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 22:48 schreef Mlita het volgende:

[..]
Mee eens, en we speculeren er hier allemaal lekker er op los, de een positiever dan de ander, maar ik lees meer van deze user en sorry maar irriteer me aan de stelligheid en manier waarop eea wordt opgeschreven. Maar ook dat ligt voor een groot deel aan mij want ik zit graag in positieve bubbels *O*
Nee hoor, heb ook wel onbeschofte reacties over uiterlijk langs zien komen, dus snap de reactie.
pi_204487254
S10 heeft zelf trouwens aangegeven dat ze De Diepte associeert met de kleur blauw. Het zou me dus niet heel erg verbazen als we een blauw thema krijgen. En gecombineerd met het thema 'diepte' ga je dan al gauw naar iets onderwater-achtigs. Misschien qua lichteffect iets als die staging van Duncan vorig jaar, toen hij Stars zong.
pi_204487275
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 22:58 schreef blackswangreen het volgende:
S10 heeft zelf trouwens aangegeven dat ze De Diepte associeert met de kleur blauw. Het zou me dus niet heel erg verbazen als we een blauw thema krijgen. En gecombineerd met het thema 'diepte' ga je dan al gauw naar iets onderwater-achtigs. Misschien qua lichteffect iets als die staging van Duncan vorig jaar, toen hij Stars zong.
Dit zou ik best mooi vinden eigenlijk. :)
  dinsdag 19 april 2022 @ 23:12:07 #87
466930 Jensen1981
Positieve Songfestivalfan
pi_204487342
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 22:58 schreef blackswangreen het volgende:
S10 heeft zelf trouwens aangegeven dat ze De Diepte associeert met de kleur blauw. Het zou me dus niet heel erg verbazen als we een blauw thema krijgen. En gecombineerd met het thema 'diepte' ga je dan al gauw naar iets onderwater-achtigs. Misschien qua lichteffect iets als die staging van Duncan vorig jaar, toen hij Stars zong.
Grrrr, ik had éérder moeten posten hier hehe. Zoveel malen dank voor deze info blackswangreen. Ik ken Freek Ros een beetje van Lowlands, maar ook daar zijn zijn production design creaties bijna songfestival-waardig, videoclip-waardig. Hheel erg bedankt voor de duiding!
pi_204487353
In de post van Freek Ros op insta staat ook een afbeelding met water :s)
pi_204487394
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 23:12 schreef Mlita het volgende:
In de post van Freek Ros op insta staat ook een afbeelding met water :s)
Verrek. :D
  Moderator dinsdag 19 april 2022 @ 23:23:06 #90
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204487414
Water thema kan ook mooi met een letterlijke waterval op het podium natuurlijk. Mag je eigenlijk als artiest in het water?
pi_204487471
De staging van De Diepte bij Matthijs gaat door, was zeer fraai en er was goed over nagedacht.
Maar om dan te concluderen dat het creative team niet adequaat is omdat ze niet op dat idee voortborduren, vind ik wel dom.
A: ze waren op dat moment zelf ook al lang bezig met ideeën voor de staging uit te werken,
B: ze hebben zich bij hun plannen waarschijnlijk laten inspireren door wat er aan mogelijkheden zijn bij het decor in Turijn
C: ze hoeven zich natuurlijk niks van de creatieve ideeën van anderen aan te trekken als ze zelf nog veel betere ideeën hebben.

Wat betreft de kleding: S10 heeft zelf haar keuze gemaakt voor de makers van haar kleding en voor de outfits die ze haar hebben laten zien en passen. Daarbij zal heus wel iemand van het creatieve team aanwezig zijn geweest en er zal ook heus wel gekeken zijn naar hoe de kleding in het gehele plaatje past. Net zoals het gehele plaatje door het creatieve team is bedacht om het lied emotioneel zo dicht mogelijk bij de kijkers te brengen. Daarvoor zitten die mensen tenslotte op die plek.
Resultaten uit het verleden zou ik daarbij niet als maatstaf durven nemen als het gaat om Nederlandse inzendingen bij het ESF. In de laatste tien jaar is er op alle fronten namelijk een enorme kwaliteitsslag gemaakt en zijn alle mensen eromheen steeds professioneler geworden.

De tijd dat AvroTros machteloos moest toekijken hoe iemand met een indianentooi een op zich aardig lied naar de kloten wist te brengen, ligt echt wel achter ons. Voor deze omroep hangt er de laatste jaren steeds meer prestige van af. Dus ze hebben vast ook een stevige vinger in de pap.

[ Bericht 9% gewijzigd door Aadrianus op 19-04-2022 23:43:01 ]
pi_204487503
Ik ben sowieso wel benieuwd hoe Freek Ros betrokken gaat zijn bij de staging. Henk Jan van Beek is natuurlijk al als lichtontwerper aangekondigd en Freek zei dat zijn aandeel klaar zou zijn voordat de delegatie naar Turijn gaat. Freek noemde dat hij aan de scenography gaat werken, maar lichtontwerp kan ook onder het concept scenografie vallen (net als bijvoorbeeld decorontwerp en projecties/LED content).

Zou het misschien kunnen dat S10 een prop met een externe lichtbron meeneemt die door Freek is gemaakt, terwijl Henk Jan zich dan ontfermt over het verdere lichtontwerp met de lampen die al in de zaal hangen?
pi_204487547
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 21:48 schreef Jensen1981 het volgende:
Hallo allemaal,

Ik ben relatief nieuw hier. Maar ik zal toch een beetje proberen te duiden waarom ik denk dat een TOP 10-notering er dit jaar waarschijnlijk niet in zit (overigens kun je dat ook nalezen op m'n blogje: https://gertscomplex.wordpress.com/ ):

• Al vanaf de release vond ik "De Diepte" teveel klinken als een mindere "Arcade", waarbij het raffinement in de compositie en tekst ontbrak. Ik vind S10's teksten vaak getuigen van 'poëtische gemakzucht': "Want het regent alle dagen" en dan de vele "Dadadaaam"s, "Oeehoeee, Aaaahaaaaa"s en "Neeneee"s. Ik vind het wat te makkelijk, en ik ben bang dat jury's dat gaan afrekenen. Ik denk overigens ook dat Nederland dit jaar meer televoting-voer is dan jury-voer. Een beetje zoals Blanche in 2017, maar dan met een mindere song.
• De gemaakte fashion-keuze vorige week, Viktor & Rolf, kan me geenszins bekoren. Het is een rode draad in Nederlandse inzendingen. Frank Govers in 1980, Jan Aerntzen in 2000, Tycho Boeker in 2015, Lissa Brandon en Silvy ten Broeke in 2021: fashion designers gebruiken het songfestival téveel om een statement te maken, terwijl het omgekeerde het geval moet zijn. Fashionkeuzes moeten gereduceerd worden tot een mooi detail die het eigenlijke staging totaalplaatje ondersteunen, en moeten dus niet teveel "WTF"-momenten opwekken. Ilse deed dat in 2014 wél subliem, en ook Duncan had dit 'gevoel' goed onder de knie in 2019.
• Het feit dat S10, Marnix Kaart & Co. nog niet éventjes hebben afgevraagd dat wat de lieden bij Matthijs Draait Door wel héél goed is, kan er bij mij niet in. De symboliek van het gevangen zitten in 'De Diepte' kwam zo fantastisch mooi naar voren in de laser-act met dito subliem (gerobotiseerd) ronddraaiend camerawerk. Ik zou écht niet weten hoe je dit nog effectiever in beeld zou kunnen brengen. Augmented reality, zoals met de opening act van Duncan tijdens de eerste halve finale van 2021? Dry ice? Ik ben bang dat het een té statisch geheel a la Sennek 2018 gaat worden.

Gaat S10 naar de finale? Dat zéker wel! Maar vergeet ook niet dat dit jaar bijna de godganselijke BIG 5 in de TOP 10 gaat komen. Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Spanje en Italië zijn érg sterk dit jaar, waardoor de halve finales er iets minder toe doen. Een beetje zoals Australië in 2019 en Noorwegen in 2018: in de halve finale een unicum, maar eenmaal in de grote finale weggeblazen. Nu denk ik niet dat S10 meteen weggeblazen wordt, maar een klassering rond de 12e - 15e plaats vind ik nu realistischer.
En Viktor&Rolf is natuurlijk wel weer even andere koek dan die flater van mevrouw Oosterhuis. Alhoewel ik nog steeds van mening ben dat ze voor de scheurjurk had moeten gaan. Denk dat de keuze voor de internationaal bekende Viktor&Rolf eerder vertrouwen moet geven, dan de zoveelste nobody die de Leontine Borsato’s van deze wereld kleed ;). Met andere woorden: Vktor&Rolf grijpen het songfestival echt niet aan om bekendheid te genereren dan wel een statement te maken.
pi_204488433
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 22:26 schreef Jensen1981 het volgende:

[..]
Nee, tuurlijk niet. Maar ik denk dat je al wel veel kunt afleiden uit de smaak van een artiest uit het verleden, uit wat het staging team in het verleden heeft gedaan, en dat het bijvoorbeeld geen drukke dans-choreografie zal hebben. En ik moet ook wel, aangezien ik zuinig wil omgaan met m'n ¤ 3.500,- ingelegde centjes op Betfair Exchange. Graag zie ik ook dit jaar weer een return-on-investment van minstens 25%. Dus...ik móét me wel erg verdiepen in voorspellingen...en wat ik redelijkerwijs kan verwachten.
Dat is een nobel streven, maar Nederland staat momenteel toch redelijk in lijn met waar het zou moeten staan op Betfair? Ik zag 1,76-1,92 voor Top 10 en 85-90 voor de winst.

Deze inzending valt voor mij in een vergelijkbare categorie als Mercy, Sebi, Kedvesem, Loin d’Ici, Requiem, e.d. Prima inzendingen, waar zeker een publiek voor is, en doorgaans wat minder enthousiasme van de jury, die meestal zo op de rand van de Top 10 eindigen.

Voor Top 15 heb je ongeveer 125 punten nodig, dat moet wel haalbaar zijn, voor Top 10 ongeveer 200, dat wordt iets lastiger. Ik zou met wat we nu wel en niet weten, zeggen dat de kans dat Nederland net de Top 10 invalt ongeveer 50-50 is. Dus dan kom je op een quotering van 2 voor de Top 10, en daar is de markt nu al een tijdje geleidelijk naartoe aan het bewegen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 20 april 2022 @ 10:38:26 #95
163650 Greys
pi_204488974
Hoi Jensen!

Leuke discussies hier. :)
En heel prettig dat je die hier op een fijne manier aangaat, de discussie over jouw standpunten/meningen. Dat is altijd welkom.

Ook ik vind in je stuk sommige 'conclusies' nogal voorbarig, want misschien denk je na haar eerste live show wel 'holy fuck mensen dit was nog veel mooier dan bij Matthijs'. Laten we daar gewoon met z'n allen op hopen. En ik heb daar persoonlijk wel heel goede hoop op. En ook dát kan straks enorm tegenvallen en achteraf 'fout' blijken. Net als jouw stellingen inderdaad.

Hoe dan ook, ik hoop dat ze iedereen positief gaat verbazen en heb daar nog goede hoop op. *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 20 april 2022 @ 11:00:19 #96
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204489085
En wie gaat onze punten uitreiken dit jaar mensen? Duncan of Jeangu lijkt mij, wie denken jullie dat het wordt?
  ESF Reporter woensdag 20 april 2022 @ 11:09:02 #97
87554 Cee
Welluk?
pi_204489123
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 11:00 schreef molloot200 het volgende:
En wie gaat onze punten uitreiken dit jaar mensen? Duncan of Jeangu lijkt mij, wie denken jullie dat het wordt?
Ik hoop Nikkie O+
pi_204489707
Ik denk Jeangu O+
pi_204490646
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 23:12 schreef Jensen1981 het volgende:

[..]
Grrrr, ik had éérder moeten posten hier hehe. Zoveel malen dank voor deze info blackswangreen. Ik ken Freek Ros een beetje van Lowlands, maar ook daar zijn zijn production design creaties bijna songfestival-waardig, videoclip-waardig. Hheel erg bedankt voor de duiding!
Maar je vindt haar nummer toch helemaal niks, waarom zou je je dan druk maken over de staging? Of heb je al je duizenden euro's op haar ingezet, dan begrijp ik het.
pi_204492197
instagram


Laatste ‘workshop’ voor Turijn :D
S10 is zaterdag in het Avrotros Muziekcafe trouwens
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')