Ik ben dus bang dat ik binnenkort naar de tandarts moet, maar ik durf absoluut niet. Ik ben sowieso lang niet geweest, dus ben ik al erg bang dat alles wat er gedaan moet worden veel gaat kosten (zal me verzekering wel niet dekken he?), veel meer dan ik heb.. en siwieso.... wat moet ik doen?
quote:Waarom? Ik weet het niet... ik vind alles wat met gezondheidsproblemen te maken heeft ontieglijk eng.... en tandartsen al helemaal... alleen het geluid van die boor al...
Op dinsdag 4 februari 2003 14:56 schreef bluebellyfluff het volgende:
Als de sodemieter naar de tandarts gaan ook-al-ben-je-bang en je gebit laten controleren! VRAAG dan hoeveel het gaat kosten en doe desnoods een second opinion bij een andere tandarts...waarom ben je bang eigenlijk? Het stelt niet zo veel voor hoor; en anders heb je GEEN gebit meer over een paar jaar...
Enne... Succes!
Bijvoorbeeld:
tandartsvrees
Angst tandarts ?
De tandarts
Ik maak me vooral zorgen om die kies met dat gigantisch gat... zou daar nog wat aan te doen zijn?
Ik heb een groot gat in m'n verstandskies en loop al een tijdje ruzie te maken met de tandarts en kaakchirurg omdat ik volledige narcose wil, en dat mag niet van de kaakchirurg.
* Roellio is ook bang voor de tandarts.
Beetje achtelijk want ik laat wel voor de lol de lokale piercingboer vrolijk z'n gang gaan.
quote:Het staat vermeld op je polis.
Op dinsdag 4 februari 2003 15:05 schreef Klappertje het volgende:
Ik ben particulier verzekerd, maar dat wat uit?
quote:Ik was ook heel lang niet geweest, tot ik op een avond zo'n pijn had dat ik dacht dat ik dood ging. En nog durfde ik niet naar de tandarts. Totdat ik die nacht niet kon slapen van de pijn en ik de weekend-spoeddienst heb gebeld, huilend, of ik alsjeblieft kon komen. Toen lag ik dus om 1.30 's nachts in een tandartsstoel en vertelde de tandarts dat ik heel erg bang was. Hij pakte een klein spuitje, waar ik he-le-maal niks van voelde, en weg was de pijn. Hij heeft die nacht een begin gemaakt met iets wat gruwelijk pijn zou doen zonder verdoving, maar dat is het mooie: DIE VERDOVINGEN ZIJN GOED!!!!!! Ben toen ook bij die tandarts gegaan en nu ga ik elk half jaar. Ik ben steeds een klein beetje bang, maar ik heb echt geen enkele keer pijn gehad. Gewoon zeggen dat je bang bent dus, en zorgen dat je een verdoving krijgt. (o ja, en ik was 126 gulden kwijt voor een behandeling midden in de nacht en daar zat het afmaken van die behandeling een week later bij inbegrepen, dus zo heel duur was het nu ook weer niet).
Op dinsdag 4 februari 2003 15:03 schreef Klappertje het volgende:
Zou mijn tandarts me nog wel terugnemen? Ik ben er immers 2 jaar niet geweest (nooit meer op oproepen gerageerd)
Ik maak me vooral zorgen om die kies met dat gigantisch gat... zou daar nog wat aan te doen zijn?
[Dit bericht is gewijzigd door Roosje01 op 04-02-2003 15:10]
Ik ga naar een tandarts en die heeft allerlei vrouwelijke asstistentes, dat ligt al een stuk prettiger! Kijk dat gat van jouw lijkt me vrij onmogelijk om op te vullen; die kies moet eruit of je wil of niet.
Haalt de tandarts hem er niet, valt die dr zelf wel uit over een paar jaar.
Anders maak je een afspraak en zeg hem dat je vreselijk bang bent.
Hij neemt je zowiezo wel terug (ondanks dat je twee jaar niet bent geweest).
Doet hij dat niet is het een eikel en zoek je een ander. sim-pel.
Wat ik vroeger deed was vragen wat de tandarts doet in mijn mond.
Dat scheelt ook al een heleboel omdat je dan kan verwachten waar ze gaan lopen kloten...
quote:Hoe is dat financieel gezien afgelopen?
Op dinsdag 4 februari 2003 15:08 schreef Roosje01 het volgende:[..]
Ik was ook heel lang niet geweest, tot ik op een avond zo'n pijn had dat ik dacht dat ik dood ging. En nog durfde ik niet naar de tandarts. Totdat ik die nacht niet kon slapen van de pijn en ik de weekend-spoeddienst heb gebeld, huilend, of ik alsjeblieft kon komen. Toen lag ik dus om 1.30 's nachts in een tandartsstoel en vertelde de tandarts dat ik heel erg bang was. Hij pakte een klein spuitje, waar ik he-le-maal niks van voelde, en weg was de pijn. Hij heeft die nacht een begin gemaakt met iets wat gruwelijk pijn zou doen zonder verdoving, maar dat is het mooie: DIE VERDOVINGEN ZIJN GOED!!!!!! Ben toen ook bij die tandarts gegaan en nu ga ik elk half jaar. Ik ben steeds een klein beetje bang, maar ik heb echt geen enkele keer pijn gehad. Gewoon zeggen dat je bang bent dus, en zorgen dat je een verdoving krijgt. (o ja, en ik was 126 gulden kwijt voor een behandeling midden in de nacht en daar zat het afmaken van die behandeling een week later bij inbegrepen, dus zo heel duur was het nu ook weer niet).
quote:Denk ook niet dat opvullen mogelijk is... wat doen ze dan? Krijg je er een kunstkies oid?
Op dinsdag 4 februari 2003 15:10 schreef bluebellyfluff het volgende:
Als je particulier verzekerd bent kan je opvragen waarvoor je gedekt bent en waarvoor niet, bel je verzekeraar dus even op!Ik ga naar een tandarts en die heeft allerlei vrouwelijke asstistentes, dat ligt al een stuk prettiger! Kijk dat gat van jouw lijkt me vrij onmogelijk om op te vullen; die kies moet eruit of je wil of niet.
Haalt de tandarts hem er niet, valt die dr zelf wel uit over een paar jaar.
Anders maak je een afspraak en zeg hem dat je vreselijk bang bent.
Hij neemt je zowiezo wel terug (ondanks dat je twee jaar niet bent geweest).
Doet hij dat niet is het een eikel en zoek je een ander. sim-pel.Wat ik vroeger deed was vragen wat de tandarts doet in mijn mond.
Dat scheelt ook al een heleboel omdat je dan kan verwachten waar ze gaan lopen kloten...
Een ander zoeken... was het niet zo dat de tandartsen overbezet zijn en nogal veel mensen weigeren?
quote:Nou eh nee, maar ik ben bang dat ik een rekening niet kan betalen (student)
Op dinsdag 4 februari 2003 15:13 schreef bluebellyfluff het volgende:
klikt alsof je banger bent voor de rekening dan voor de behandeling zelf
Anyway suc6
quote:Leen dan wat van je ouders of van een andere financiele instelling. Je gezondheid is een stukje belangrijker dan in de kroeg zitten of een nieuwe videokaart voor je computer kopen. (Daar kwam ik zelf in ieder geval achter toen ik echt kapot ging van de pijn. Ongelooflijk dat zo'n klein kalk zo'n pijn kan doen).
Op dinsdag 4 februari 2003 15:14 schreef Klappertje het volgende:[..]
Nou eh nee, maar ik ben bang dat ik een rekening niet kan betalen (student)
[Dit bericht is gewijzigd door Roosje01 op 04-02-2003 15:19]
Dat consult gaat je ongeveer 60 euro kosten; daarna kan hij gaan berekenen hoeveel alles bij elkaar gaat kosten. Je kan volgens mij ook de belangrijkste dingen eerst doen, dus stap voor stap...hij verplicht je nergens toe hoor.
quote:Nee zo'n gat in mijn mond dat vind ik maar niets.... daar zal iets in moeten.. maarja dat zal wel een kapitaal (meer) kosten dan ik heb...
Op dinsdag 4 februari 2003 15:18 schreef bluebellyfluff het volgende:
ALs ze het gat niet kunnen opvullen dan KAN je een kunstkies krijgen maar waarschijnlijk trekkern ze het er gewoon uit (met verdoving hopelijk).Dat consult gaat je ongeveer 60 euro kosten; daarna kan hij gaan berekenen hoeveel alles bij elkaar gaat kosten. Je kan volgens mij ook de belangrijkste dingen eerst doen, dus stap voor stap...hij verplicht je nergens toe hoor.
damn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |