abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8272094
Ongeveer 2 jaar geleden ben ik voor het laatst naar de tandarts geweest. Daar hij destjid erop aan het hameren was dat mijn verstandskiezen eruit moesten en ik dat niet wilde (daar was niets mis mee, had nergens last van) had ik nooit meer zo'n zin terug te gaan. Nu, dik 2 jaar later heb ik toch wat problemen met mijn verstandskiezen, een groot gat in een andere kies en sinds net een losse kunsttand (ik heb ooit eens ongeluk gehad en zodoende een halve kunsttand gekregen).

Ik ben dus bang dat ik binnenkort naar de tandarts moet, maar ik durf absoluut niet. Ik ben sowieso lang niet geweest, dus ben ik al erg bang dat alles wat er gedaan moet worden veel gaat kosten (zal me verzekering wel niet dekken he?), veel meer dan ik heb.. en siwieso.... wat moet ik doen?

dinsdag 4 februari 2003 @ 14:56:37 #2
44425 bluebellyfluff
Hi Greg Flores :)
pi_8272195
Als de sodemieter naar de tandarts gaan ook-al-ben-je-bang en je gebit laten controleren! VRAAG dan hoeveel het gaat kosten en doe desnoods een second opinion bij een andere tandarts...waarom ben je bang eigenlijk? Het stelt niet zo veel voor hoor; en anders heb je GEEN gebit meer over een paar jaar...
fluff for life
pi_8272227
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 14:56 schreef bluebellyfluff het volgende:
Als de sodemieter naar de tandarts gaan ook-al-ben-je-bang en je gebit laten controleren! VRAAG dan hoeveel het gaat kosten en doe desnoods een second opinion bij een andere tandarts...waarom ben je bang eigenlijk? Het stelt niet zo veel voor hoor; en anders heb je GEEN gebit meer over een paar jaar...
Waarom? Ik weet het niet... ik vind alles wat met gezondheidsproblemen te maken heeft ontieglijk eng.... en tandartsen al helemaal... alleen het geluid van die boor al...
  dinsdag 4 februari 2003 @ 14:58:06 #4
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_8272230
je kan beter naar de tandarts gaan... het is even afzien, maar daarna heb je weer een prima gebit en je krijgt spijt als je met gebits problemen blijft rondlopen, want het word telkens erger.
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
  dinsdag 4 februari 2003 @ 14:58:48 #5
17628 Superann
als ik het niet kan, wie dan?
pi_8272249
Volgens mij moet je binnen 3 jaar controle doen wil de verzekering het dekken: dat zou betekenen dat je nog goed zit. Check het even in je polis voor de zekerheid.

Enne... Succes!

De uitspraak 'vroeger was alles beter' duidt op geheugenverlies
  dinsdag 4 februari 2003 @ 14:59:47 #6
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_8272279
"t Is maar net wat je liever hebt... of je eigen gebit of een kunstklappertje. Je kunt het ook onder verdoving laten doen (moet waarschijnlijk ook gebeuren).
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
  FOK!fossiel dinsdag 4 februari 2003 @ 15:01:43 #7
2628 Karin
pi_8272333
Er zijn meerdere topics geweest over angsttandartsen. Misschien dat je daar wel heen durft?

Bijvoorbeeld:
tandartsvrees
Angst tandarts ?
De tandarts

dinsdag 4 februari 2003 @ 15:02:17 #8
26118 paparia
Zit ook in een complot.....
pi_8272347
Was een tijd terug ook bang gemaakt door anderen om mijn verstandskiezen te laten trekken. Toch maar laten doen, en nu paar dagen na de eerste 2 kiezen die zijn getrokken nergens meer last van. Het kan dus ook heel erg meevallen. En een verzorgd gebit is gezonder, staat mooier en ruikt ook frisser.
Mijn advies gewoon gaan, dan heb je het teminste gehad en je kan er achteraf ook nog over zeuren.
pi_8272392
Zou mijn tandarts me nog wel terugnemen? Ik ben er immers 2 jaar niet geweest (nooit meer op oproepen gerageerd )

Ik maak me vooral zorgen om die kies met dat gigantisch gat... zou daar nog wat aan te doen zijn?

pi_8272422
Er staat per verzekering een bepaalde tijd voor.
Ziekenfonds is geloof ik 1 jaar. Daarna is je sanering o.i.d. niet meer geldig en moet je inderdaad betalen.

Ik heb een groot gat in m'n verstandskies en loop al een tijdje ruzie te maken met de tandarts en kaakchirurg omdat ik volledige narcose wil, en dat mag niet van de kaakchirurg.

* Roellio is ook bang voor de tandarts.

Beetje achtelijk want ik laat wel voor de lol de lokale piercingboer vrolijk z'n gang gaan.

pi_8272455
Ik ben particulier verzekerd, maar dat wat uit?
pi_8272496
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 15:05 schreef Klappertje het volgende:
Ik ben particulier verzekerd, maar dat wat uit?
Het staat vermeld op je polis.
  dinsdag 4 februari 2003 @ 15:08:59 #13
38135 Roosje01
zo kan ie wel weer
pi_8272547
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 15:03 schreef Klappertje het volgende:
Zou mijn tandarts me nog wel terugnemen? Ik ben er immers 2 jaar niet geweest (nooit meer op oproepen gerageerd )

Ik maak me vooral zorgen om die kies met dat gigantisch gat... zou daar nog wat aan te doen zijn?

Ik was ook heel lang niet geweest, tot ik op een avond zo'n pijn had dat ik dacht dat ik dood ging. En nog durfde ik niet naar de tandarts. Totdat ik die nacht niet kon slapen van de pijn en ik de weekend-spoeddienst heb gebeld, huilend, of ik alsjeblieft kon komen. Toen lag ik dus om 1.30 's nachts in een tandartsstoel en vertelde de tandarts dat ik heel erg bang was. Hij pakte een klein spuitje, waar ik he-le-maal niks van voelde, en weg was de pijn. Hij heeft die nacht een begin gemaakt met iets wat gruwelijk pijn zou doen zonder verdoving, maar dat is het mooie: DIE VERDOVINGEN ZIJN GOED!!!!!! Ben toen ook bij die tandarts gegaan en nu ga ik elk half jaar. Ik ben steeds een klein beetje bang, maar ik heb echt geen enkele keer pijn gehad. Gewoon zeggen dat je bang bent dus, en zorgen dat je een verdoving krijgt. (o ja, en ik was 126 gulden kwijt voor een behandeling midden in de nacht en daar zat het afmaken van die behandeling een week later bij inbegrepen, dus zo heel duur was het nu ook weer niet).

[Dit bericht is gewijzigd door Roosje01 op 04-02-2003 15:10]

pi_8272592
De weekendtandarts moet je hier cash betalen.
Je wordt niet vrolijk als je weet wat de verzekering normaal voor je betaald.
  dinsdag 4 februari 2003 @ 15:10:48 #15
44425 bluebellyfluff
pi_8272603
Als je particulier verzekerd bent kan je opvragen waarvoor je gedekt bent en waarvoor niet, bel je verzekeraar dus even op!

Ik ga naar een tandarts en die heeft allerlei vrouwelijke asstistentes, dat ligt al een stuk prettiger! Kijk dat gat van jouw lijkt me vrij onmogelijk om op te vullen; die kies moet eruit of je wil of niet.
Haalt de tandarts hem er niet, valt die dr zelf wel uit over een paar jaar.
Anders maak je een afspraak en zeg hem dat je vreselijk bang bent.
Hij neemt je zowiezo wel terug (ondanks dat je twee jaar niet bent geweest).
Doet hij dat niet is het een eikel en zoek je een ander. sim-pel.

Wat ik vroeger deed was vragen wat de tandarts doet in mijn mond.
Dat scheelt ook al een heleboel omdat je dan kan verwachten waar ze gaan lopen kloten...

fluff for life
pi_8272636
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 15:08 schreef Roosje01 het volgende:

[..]

Ik was ook heel lang niet geweest, tot ik op een avond zo'n pijn had dat ik dacht dat ik dood ging. En nog durfde ik niet naar de tandarts. Totdat ik die nacht niet kon slapen van de pijn en ik de weekend-spoeddienst heb gebeld, huilend, of ik alsjeblieft kon komen. Toen lag ik dus om 1.30 's nachts in een tandartsstoel en vertelde de tandarts dat ik heel erg bang was. Hij pakte een klein spuitje, waar ik he-le-maal niks van voelde, en weg was de pijn. Hij heeft die nacht een begin gemaakt met iets wat gruwelijk pijn zou doen zonder verdoving, maar dat is het mooie: DIE VERDOVINGEN ZIJN GOED!!!!!! Ben toen ook bij die tandarts gegaan en nu ga ik elk half jaar. Ik ben steeds een klein beetje bang, maar ik heb echt geen enkele keer pijn gehad. Gewoon zeggen dat je bang bent dus, en zorgen dat je een verdoving krijgt. (o ja, en ik was 126 gulden kwijt voor een behandeling midden in de nacht en daar zat het afmaken van die behandeling een week later bij inbegrepen, dus zo heel duur was het nu ook weer niet).

Hoe is dat financieel gezien afgelopen?
  dinsdag 4 februari 2003 @ 15:13:28 #17
44425 bluebellyfluff
pi_8272675
klikt alsof je banger bent voor de rekening dan voor de behandeling zelf
fluff for life
pi_8272679
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 15:10 schreef bluebellyfluff het volgende:
Als je particulier verzekerd bent kan je opvragen waarvoor je gedekt bent en waarvoor niet, bel je verzekeraar dus even op!

Ik ga naar een tandarts en die heeft allerlei vrouwelijke asstistentes, dat ligt al een stuk prettiger! Kijk dat gat van jouw lijkt me vrij onmogelijk om op te vullen; die kies moet eruit of je wil of niet.
Haalt de tandarts hem er niet, valt die dr zelf wel uit over een paar jaar.
Anders maak je een afspraak en zeg hem dat je vreselijk bang bent.
Hij neemt je zowiezo wel terug (ondanks dat je twee jaar niet bent geweest).
Doet hij dat niet is het een eikel en zoek je een ander. sim-pel.

Wat ik vroeger deed was vragen wat de tandarts doet in mijn mond.
Dat scheelt ook al een heleboel omdat je dan kan verwachten waar ze gaan lopen kloten...

Denk ook niet dat opvullen mogelijk is... wat doen ze dan? Krijg je er een kunstkies oid?

Een ander zoeken... was het niet zo dat de tandartsen overbezet zijn en nogal veel mensen weigeren?

pi_8272693
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 15:13 schreef bluebellyfluff het volgende:
klikt alsof je banger bent voor de rekening dan voor de behandeling zelf
Nou eh nee, maar ik ben bang dat ik een rekening niet kan betalen (student)
  dinsdag 4 februari 2003 @ 15:16:41 #20
38135 Roosje01
zo kan ie wel weer
pi_8272750
Heb ik gewoon zelf betaald. Ik vind 126 euro niet echt veel voor een behandeling. Ik ben later nog wel teruggemoeten een paar keer omdat ik dus heel lang niet geweest was en ik veel 'achterstallig onderhoud' had. Viel me nog mee, een paar gaatjes, meer niet, en tandsteen natuurlijk. Heeft me bij elkaar iets van de 600-700 gulden gekost, een geheel gereviseerd gebit. Dat had ik er graag voor over. De verzekering dekt zoiets niet.
pi_8272753
ik was ook altijd superbang voor de tandarts, maar nadat ik een gaatje heb gehad is dat overgegaan. De oplossing: neem een verdoving dat doet geen pijn en daarna voel je niks egt geweldig, en als de verdoving is uitgewerkt neem je een asprine. En zorg dat je laat in de midaag gaat zodat je gelijk kan gaan maffuh als je verstandkiezen worden getrokken dan is het de volgende dag een stuk minder.

Anyway suc6

barpppppppppppppppppp
  dinsdag 4 februari 2003 @ 15:18:06 #22
38135 Roosje01
zo kan ie wel weer
pi_8272774
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 15:14 schreef Klappertje het volgende:

[..]

Nou eh nee, maar ik ben bang dat ik een rekening niet kan betalen (student)

Leen dan wat van je ouders of van een andere financiele instelling. Je gezondheid is een stukje belangrijker dan in de kroeg zitten of een nieuwe videokaart voor je computer kopen. (Daar kwam ik zelf in ieder geval achter toen ik echt kapot ging van de pijn. Ongelooflijk dat zo'n klein kalk zo'n pijn kan doen).

[Dit bericht is gewijzigd door Roosje01 op 04-02-2003 15:19]

dinsdag 4 februari 2003 @ 15:18:16 #23
44425 bluebellyfluff
pi_8272778
ALs ze het gat niet kunnen opvullen dan KAN je een kunstkies krijgen maar waarschijnlijk trekkern ze het er gewoon uit (met verdoving hopelijk).

Dat consult gaat je ongeveer 60 euro kosten; daarna kan hij gaan berekenen hoeveel alles bij elkaar gaat kosten. Je kan volgens mij ook de belangrijkste dingen eerst doen, dus stap voor stap...hij verplicht je nergens toe hoor.

fluff for life
pi_8273146
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 15:18 schreef bluebellyfluff het volgende:
ALs ze het gat niet kunnen opvullen dan KAN je een kunstkies krijgen maar waarschijnlijk trekkern ze het er gewoon uit (met verdoving hopelijk).

Dat consult gaat je ongeveer 60 euro kosten; daarna kan hij gaan berekenen hoeveel alles bij elkaar gaat kosten. Je kan volgens mij ook de belangrijkste dingen eerst doen, dus stap voor stap...hij verplicht je nergens toe hoor.

Nee zo'n gat in mijn mond dat vind ik maar niets.... daar zal iets in moeten.. maarja dat zal wel een kapitaal (meer) kosten dan ik heb...

damn

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')