Zelf al jaren goede ervaringen met Ziggo.
Ik zit sinds 1998 al op het kabel internet en ben gemigreerd van Telekabel -> Chello -> UPC -> Ziggo.
Bijna 25 jaar klant dus.
INTERNET:Er zijn 6 verschillende internet abonnementen beschikbaar qua snelheid. Voor een meerpersoons huishouden wil je wellicht sneller internet dat een eenpersoons huishouden dat alleen een
smartphone, tablet en
laptop heeft. Voor elk wat wils dus.
Het internet is stabiel en beloofde snelheden worden altijd behaald.
De Ziggo modem is zeer sterk qua bereik en heeft een ingebouwde router voor 2.4GHz en 5.0GHz WiFi. Ook is het mogelijk een gast WiFi netwerk te creëren voor visite die je niet op je “eigen” WiFi netwerk wilt hebben.
Ik heb moeiteloos zo’n 15 apparaten aangesloten op de WiFi en verdeel deze over de verschillende GHz bandbreedtes. Zo gebruik ik een AirPort TimeCapsule om een WiFi netwerk te creëren voor alleen mijn 8 devices.
Mijn
PlayStation 5 heb ik dan weer bewust bekabeld aangesloten vanwege de vele update patches die gedownload moeten worden. Dit gaat gelukkig gepaard met een hoge snelheid.
TELEVISIE:Van hun TV diensten weet ik weinig omdat ik al ruim 20 jaar geen Nederlandse pulp TV wil kijken.
Ik gebruik al jaren een TV en had die MediaBox nooit aangesloten. Ik jatte alleen de HDMI kabels uit de doos…

Ik weet wel dat ze wat sport licenties zijn kwijt geraakt zoals voetbal en de F1 en ook zullen sommige series verdwijnen door de komst van streaming dienst HBO Max.
Sinds vorig jaar oktober heb ik dan ook het TV abonnement eindelijk kunnen lozen. Ik irriteerde mij mateloos dat ik voor iets betaalde wat ik niet gebruikte.
Ik betaal nu alleen ¤ 52,95 voor “Internet Complete” en deze wordt in juni kosteloos verhoogd naar 350Mbit/s download en 35Mbit/s upload.
Ik heb abonnementen op diverse streaming diensten die op verschillende devices worden bekeken dus de verhoging is meer dan welkom.
CONCLUSIE:Ik ben al bijna 25 jaar een tevreden klant en zou zelf niet snel overstappen naar een andere provider. Ondanks de aantrekkelijkere prijzen, kortingen of welkomst cadeaus.
Ziggo doet wat ze belooft en hebben weinig prijsverhogingen.
Storingen zijn er weinig en af en toe wordt er onderhoud gepleegd wat keurig vooraf wordt gecommuniceerd.
Toegegeven, ze zijn niet de goedkoopste maar korting krijgen is altijd mogelijk als je belt met de klanten service.
Als je Vodafone mobiel hebt krijg je een leuke korting op je lopende abonnement en wordt je data bundel verdubbeld.
Ook krijg je regelmatig extra zender pakketten of verhoging van je internetsnelheid.
Disclaimer: Ik werk niet bij Ziggo of Vodafone en heb geen aandelen.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.