abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204433087
Zie TT. Wat is heden ten dage de beste provider? Ik heb momenteel T-mobile, maar ga verhuizen dus overweeg ook om over te stappen naar een andere aanbieder, met name omdat ik nu een extern kastje heb en een extra afstandsbediening. Ik had hiervoor Ziggo met zo'n insteekkaart in de TV, maar het nadeel was dat zij in mijn gebied (toen in ieder geval) geen glasvezel internet boden. Nu zit ik aan KPN te denken, maar zij werken ook met een kastje voor de TV?

Ik ben vooral benieuwd welke provider jullie hebben en op basis waarvan jullie deze gekozen hebben?
pi_204433678
Even mee lurken want ik twijfel tussen kpn en tmobile (geen glasvezel aanwezig)
pi_204433873
Ik heb nu KPN (glasvezel), ben daar redelijk tevreden over. Weinig storingen. App die redelijk stabiel is voor TV kijken op andere plekken dan thuis. In mijn vorige huis had ik Ziggo via coax, dat was echt ruk. Veel storingen, vooral de TV. Ga binnenkort weer verhuizen en denk dat ik daar ook weer voor KPN ga kiezen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 14 april 2022 @ 15:26:13 #4
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204433893
KPN glas hier. 0 klachten tot nu toe. Werkt als een trein.
Tv via browser/telefoon app gaat goed.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_204433895
Ik ben van KPN glas naar Tmobile glas gegaan (+mobiel), waarom? Jaren KPN gehad (geen problemen) , maar werd gewoon te duur, terwijl je niks extra's krijgt. (hoewel..het werkte ALTIJD, afgezien van major storingen, en lokaal door een vezel boren/zagen/steken kan altijd gebeuren)

Heel even TV gehad van Tmobile(met kastje), maarja... Waarom zou je nog TV kijken tegenwoordig? Nu alleen internet. Incidenteel tv kijken doe ik via een gedeeld Zuiggo account.

Maargoed, T-mobile is overgenomen door een investeringstoko, dus dat zal wel geen pré zijn...
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 14 april 2022 @ 15:26:32 #6
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204433896
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Moderator donderdag 14 april 2022 @ 15:27:15 #7
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_204433904
Hier T-mobile.
TV kastje is wat eenvoudig vind ik. Maar verder werkt het in principe goed. Wel even rekening houden met een goede bedrade internetkabel naar de TV-kast. Zelf klooide ik met van die wifi-blokjes. Dat werd niet geaccepteerd.
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2022 15:26 schreef Het_Bokje het volgende:
Ik ben van KPN glas naar Tmobile glas gegaan (+mobiel), waarom? Jaren KPN gehad (geen problemen) , maar werd gewoon te duur, terwijl je niks extra's krijgt.

Heel even TV gehad van Tmobile(met kastje), maarja... Waarom zou je nog TV kijken tegenwoordig? Nu alleen internet. Incidenteel tv kijken doe ik via een gedeeld Zuiggo account.
Same. KPN > T-mobile ivm mobiel.
Scheelde zo weer een tientje in de maand.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_204433948
Net als met de zorgverzekering elk jaar weer overstappen voor de kortingen.

Via de consumentenbond kreeg ik nog eens 35 euro korting door via hun over te stappen.

https://www.consumentenbond.nl/internet/internet-tv-vergelijken
pi_204437262
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2022 15:23 schreef Tja..1986 het volgende:
Ik heb nu KPN (glasvezel), ben daar redelijk tevreden over. Weinig storingen. App die redelijk stabiel is voor TV kijken op andere plekken dan thuis. In mijn vorige huis had ik Ziggo via coax, dat was echt ruk. Veel storingen, vooral de TV. Ga binnenkort weer verhuizen en denk dat ik daar ook weer voor KPN ga kiezen.
Ik ook van Ziggo coax naar KPN glasvezel. Veeeel beter :Y
pi_204441821
Dit is natuurlijk geheel subjectief.

Ik heb Freedom gekozen op basis van waar ze voor staan, vast IP en Fritz Box router, dat maakt voor mij ze de beste provider voor mij.

In jouw geval: Als een kastje je tegen zit, bijna alle providers hebben tegenwoordig een Android (TV) app om TV te kijken. Met een Chromecast zou je dus geen kastje nodig hebben voor TV. Wat zijn je eisen voor de rest qua internet? Woon je in een groot huis? Moet je WiFi goed zijn? Heb je belang bij extra zenders als ESPN?
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204475373
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 09:02 schreef dimmak het volgende:
Dit is natuurlijk geheel subjectief.

Ik heb Freedom gekozen op basis van waar ze voor staan, vast IP en Fritz Box router, dat maakt voor mij ze de beste provider voor mij.

In jouw geval: Als een kastje je tegen zit, bijna alle providers hebben tegenwoordig een Android (TV) app om TV te kijken. Met een Chromecast zou je dus geen kastje nodig hebben voor TV. Wat zijn je eisen voor de rest qua internet? Woon je in een groot huis? Moet je WiFi goed zijn? Heb je belang bij extra zenders als ESPN?
Ja, ik heb destijds voor T-mobile gekozen omdat ik daar al een mobiel abonnement had en dus wat extra korting kreeg, plus ESPN. Naar dat laatste kijk ik trouwens niet heel vaak, maar het is toch ook wel weer leuk om te hebben. Waarschijnlijk ben ik hier ook vooral op zoek naar mensen die KPN boven T-mobile verkozen hebben en wat daar dan hun redenen voor waren.
De reden dat ik er nu over twijfel is dat ik naar een groter huis ga en je bij KPN dus twee van die WiFi versterkers / extenders krijgt. Dat lijkt me dan nog wel handig als dat meteen gedaan wordt bij de installatie. En verder vind ik de app van T-mobile TV niet superfijn werken, maar geen idee of KPN dan veel beter is? Heb overigens wel een TV met ingebouwde Chromecast dus streamen zou kunnen.
pi_204584979
Zelf al jaren goede ervaringen met Ziggo.
Ik zit sinds 1998 al op het kabel internet en ben gemigreerd van Telekabel -> Chello -> UPC -> Ziggo.
Bijna 25 jaar klant dus.

INTERNET:
Er zijn 6 verschillende internet abonnementen beschikbaar qua snelheid. Voor een meerpersoons huishouden wil je wellicht sneller internet dat een eenpersoons huishouden dat alleen een smartphone, tablet en laptop heeft. Voor elk wat wils dus.

Het internet is stabiel en beloofde snelheden worden altijd behaald.
De Ziggo modem is zeer sterk qua bereik en heeft een ingebouwde router voor 2.4GHz en 5.0GHz WiFi. Ook is het mogelijk een gast WiFi netwerk te creëren voor visite die je niet op je “eigen” WiFi netwerk wilt hebben.

Ik heb moeiteloos zo’n 15 apparaten aangesloten op de WiFi en verdeel deze over de verschillende GHz bandbreedtes. Zo gebruik ik een  AirPort TimeCapsule om een WiFi netwerk te creëren voor alleen mijn 8  devices.
Mijn PlayStation 5 heb ik dan weer bewust bekabeld aangesloten vanwege de vele update patches die gedownload moeten worden. Dit gaat gelukkig gepaard met een hoge snelheid.

TELEVISIE:
Van hun TV diensten weet ik weinig omdat ik al ruim 20 jaar geen Nederlandse pulp TV wil kijken.
Ik gebruik al jaren een TV en had die MediaBox nooit aangesloten. Ik jatte alleen de HDMI kabels uit de doos… >:)
Ik weet wel dat ze wat sport licenties zijn kwijt geraakt zoals voetbal en de F1 en ook zullen sommige series verdwijnen door de komst van streaming dienst HBO Max.

Sinds vorig jaar oktober heb ik dan ook het TV abonnement eindelijk kunnen lozen. Ik irriteerde mij mateloos dat ik voor iets betaalde wat ik niet gebruikte.
Ik betaal nu alleen ¤ 52,95 voor “Internet Complete” en deze wordt in juni kosteloos verhoogd naar 350Mbit/s download en 35Mbit/s upload.

Ik heb abonnementen op diverse streaming diensten die op verschillende  devices worden bekeken dus de verhoging is meer dan welkom.

CONCLUSIE:
Ik ben al bijna 25 jaar een tevreden klant en zou zelf niet snel overstappen naar een andere provider. Ondanks de aantrekkelijkere prijzen, kortingen of welkomst cadeaus.
Ziggo doet wat ze belooft en hebben weinig prijsverhogingen.
Storingen zijn er weinig en af en toe wordt er onderhoud gepleegd wat keurig vooraf wordt gecommuniceerd.
Toegegeven, ze zijn niet de goedkoopste maar korting krijgen is altijd mogelijk als je belt met de klanten service.
Als je Vodafone mobiel hebt krijg je een leuke korting op je lopende abonnement en wordt je data bundel verdubbeld.
Ook krijg je regelmatig extra zender pakketten of verhoging van je internetsnelheid.

Disclaimer: Ik werk niet bij Ziggo of Vodafone en heb geen aandelen.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_204585190
quote:
5s.gif Op donderdag 14 april 2022 13:47 schreef Daav het volgende:
Zie TT. Wat is heden ten dage de beste provider? Ik heb momenteel T-mobile, maar ga verhuizen dus overweeg ook om over te stappen naar een andere aanbieder, met name omdat ik nu een extern kastje heb en een extra afstandsbediening. Ik had hiervoor Ziggo met zo'n insteekkaart in de TV, maar het nadeel was dat zij in mijn gebied (toen in ieder geval) geen glasvezel internet boden. Nu zit ik aan KPN te denken, maar zij werken ook met een kastje voor de TV?

Ik ben vooral benieuwd welke provider jullie hebben en op basis waarvan jullie deze gekozen hebben?
ziggo gaat geen glas aanbieden, hun core business is coax..
waarom perse glas?
pi_204585396
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 10:18 schreef mschol het volgende:

[..]
ziggo gaat geen glas aanbieden, hun core business is coax..
waarom perse glas?
Hogere uploadsnelheid, minder vertraging, minder storingsgevoelig.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_204585468
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 10:44 schreef Neef_Wuppie het volgende:

[..]
Hogere uploadsnelheid, minder vertraging, minder storingsgevoelig.
de enige reden is dan een hogere upload...
de rest is mierenneuken in de marge..
pi_204585479
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 10:50 schreef mschol het volgende:

[..]
de enige reden is dan een hogere upload...
de rest is mierenneuken in de marge..
Niet iedereen doet hetzelfde op het internet als jij.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')