Nee, maar je kunt je wel afvragen of het slim is dat ze Roglic, Vingegaard en eventueel Kruijswijk allemaal naar de Tour sturen. Vingegaard lijkt me wel een echte kanshebber om een grote ronde te winnen. Die hadden ze ook best naar de Giro kunnen sturen.quote:Op woensdag 1 juni 2022 16:34 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dus als het aan jou ligt het klassement bij voorbaat al links laten liggen?
Merci.quote:Op woensdag 1 juni 2022 17:08 schreef Marcoss het volgende:
Het rondeboek
https://wetransfer.com/do(...)cd637720220601131837
Denk juist dat de kans groter is op winst als je met beiden start zodat je dat tactisch uit kan spelen. 1 tegen 1 klop je hem normaal gesproken toch niet.quote:Op woensdag 1 juni 2022 20:20 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Nee, maar je kunt je wel afvragen of het slim is dat ze Roglic, Vingegaard en eventueel Kruijswijk allemaal naar de Tour sturen. Vingegaard lijkt me wel een echte kanshebber om een grote ronde te winnen. Die hadden ze ook best naar de Giro kunnen sturen.
ASO ❤️ Lappartientquote:Op woensdag 1 juni 2022 22:28 schreef Dale__Cooper het volgende:
Wel ergerlijk dat we in de rit met start in Aigle twee keer langs de UCI moeten, waar de vallei tussen de voorlaatste en laatste klim 15 kilometer is in plaats van een paar kilometer.
Ja het is echt vrij extreem de andere kant op doorgeschotenquote:Op woensdag 1 juni 2022 23:10 schreef Chiappucci het volgende:
Als ik al die profielen zo bekijk, vraag ik me wel af wat Jakobsen en Groenewegen komen doen in de Tour.
Etappe 2 en 3, oké, maar daarna als het tegenzit pas in etappe 19 weer een kans voor de pure sprinters
Saint Etienne is nog een kleine kans als er niet wordt gekoerst.
Die finish in Mende is toch altijd voor goede klimmers? Misschien bedoel je 15?quote:Op woensdag 1 juni 2022 23:20 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Rit 4 en 13 zijn gewoon voor de sprinters, me dunkt.
En 14 sluit ik ook niet uit.
Ah, ik bedoel 15 ja, naar Carcassonne. Kan ook een rit voor de vluchters zijn, maar mijn theorie is inderdaad dat de sprintersploegen tijdens die etappes gaan rijden, want ja, wat moeten ze anders?quote:Op woensdag 1 juni 2022 23:23 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Die finish in Mende is toch altijd voor goede klimmers? Misschien bedoel je 15?
13 ziet eruit als een typische vluchtersrit, maar met zo weinig kansen zullen er wel teams rijden.
Wordt weer vluchters galore.quote:Op woensdag 1 juni 2022 23:27 schreef Slobeend het volgende:
De laatste week is wel erg underwhelming.
De Tour de France is underwhelming.quote:Op woensdag 1 juni 2022 23:27 schreef Slobeend het volgende:
De laatste week is wel erg underwhelming.
Dat klimmetje op weg naar Duinkerken lijkt me ideaal voor MVDP om er een lap op te geven. Maar wellicht zijn de laatste 10 km nadelig om alleen of met een groepje weg te blijven.quote:Op woensdag 1 juni 2022 23:20 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Rit 4 en 13 zijn gewoon voor de sprinters, me dunkt.
En 14 sluit ik ook niet uit.
Op papier klinkt 900 meter aan 7,5% niet echt als de ideale springplank. Dan zou je liever een iets langere klim zien of iets steiler. En daarna is het nog een kilometer of 10 tot de finish, dan moet je toch wel echt met een indrukwekkende aanval komen. Het kan, maar een sprint lijkt me waarschijnlijker.quote:Op woensdag 1 juni 2022 23:31 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Dat klimmetje op weg naar Duinkerken lijkt me ideaal voor MVDP om er een lap op te geven. Maar wellicht zijn de laatste 10 km nadelig om alleen of met een groepje weg te blijven.
Saint Etienne lijkt nog vrij goed te doen, maar in de rit naar Carcassonne zit een klim van 8 km aan 5% waar je Jakobsen en Groenewegen makkelijk zou kunnen lossen. Geen garantie dat het ook gebeurt natuurlijk. Ligt ook een beetje aan de strijd om het groen.
Hoeveel teams zullen puur met 1 sprinter komen? Zullen er ondanks het parcours wel meer dan in de Giro zijn of niet?quote:Op woensdag 1 juni 2022 23:37 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Op papier klinkt 900 meter aan 7,5% niet echt als de ideale springplank. Dan zou je liever een iets langere klim zien of iets steiler. En daarna is het nog een kilometer of 10 tot de finish, dan moet je toch wel echt met een indrukwekkende aanval komen. Het kan, maar een sprint lijkt me waarschijnlijker.
Volgens mij is het deze klim totdat het afvlakt. Want op de top loopt de weg dood.quote:Op woensdag 1 juni 2022 23:37 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Op papier klinkt 900 meter aan 7,5% niet echt als de ideale springplank. Dan zou je liever een iets langere klim zien of iets steiler. En daarna is het nog een kilometer of 10 tot de finish, dan moet je toch wel echt met een indrukwekkende aanval komen. Het kan, maar een sprint lijkt me waarschijnlijker.
Het is fijn dat ze ons in ieder geval wat voer voor discussie bieden. Het gevoel wat ik er wel een beetje bij krijg is dat ze zelf enorm aan het schipperen zijn. Zo'n rit naar Saint-Etienne bijvoorbeeld, die had zowel makkelijker als moeilijker kunnen zijn, ze blijven een beetje in het midden hangen om zoveel mogelijk scenario's mogelijk te maken. Waarbij ze mijns inziens wat teveel aan de veilige kant blijven hangen en het dus in een aantal gevallen toch gaat uitdraaien op een sprint.quote:Op woensdag 1 juni 2022 23:41 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Volgens mij is het deze klim totdat het afvlakt. Want op de top loopt de weg dood.
De lengte kan inderdaad een probleem zijn, maar op zich wel percentages waar je wat mee kan.
https://climbfinder.com/n(...)p-blanc-nez-escalles
Ze volgen volgens ik zie wel de kustlijn erna, en de wind is daar meestal vrij hard en tegen de avond komt die in de meeste gevallen uit het westen. Dat maakt een vlucht waarschijnlijker. Stijler dan die Blanc Nez klim vind je daar trouwens niet, vrees ik.quote:Op donderdag 2 juni 2022 00:06 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Het is fijn dat ze ons in ieder geval wat voer voor discussie bieden. Het gevoel wat ik er wel een beetje bij krijg is dat ze zelf enorm aan het schipperen zijn. Zo'n rit naar Saint-Etienne bijvoorbeeld, die had zowel makkelijker als moeilijker kunnen zijn, ze blijven een beetje in het midden hangen om zoveel mogelijk scenario's mogelijk te maken. Waarbij ze mijns inziens wat teveel aan de veilige kant blijven hangen en het dus in een aantal gevallen toch gaat uitdraaien op een sprint.
Bij de rit naar Calais zit je ook nog met de wind, maarja, lastig om daar nu al iets over te zeggen natuurlijk. De klim lijkt een paar steile stroken te hebben, maar is wel dusdanig kort dat je als sprintersploeg van voren kunt beginnen, de helft cadeau krijgt, richting de top wat wegzakt maar dan in de afdaling weer naar voren kunt. Of een late uitval het haalt zal dan ook onder meer afhangen van de wind en hoe technisch de finale is, met wellicht wat bochten en rotondes. Dat gaan we in een later stadium eens beter bekijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |