abonnement Unibet Coolblue
pi_204430701
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:41 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, dit speelt al sinds 1995.

En anno 2022 nog steeds geen lidmaatschap van de EU of NAVO.

Toch worden beide gezien als agressieve organisaties die andere landen opslokken en daardoor een bedreiging vormen voor Rusland.

Vergelijk het eens met De Krim: Russische troepen gaan het gebied in, er komt een referendum voor onafhankelijkheid, gevolgd door een referendum voor opname in de Russische Federatie, Rusland zegt ja, en binnen enkele weken tijd is De Krim overgegaan van Oekraïens naar Russisch.
En dat is heel normaal...
Wist je dat er bij die stemmingen in de Krim onafhankelijke waarnemers waren die verklaarden dat alles normaal was verlopen?

Volgens de rechten van de mens hebben volkeren/groepen als minderheid in een land het RECHT om onafhankelijkheid aan te vragen OF op zn minst een status aparte bijv. verregaande rechten mbt zelfbestuur.
Na de ordinaire coup in KIEV lieten de Donbass en Luhansk regios al weten totaal tegen de machtsovername te zijn (geen wonder want daarvoor waren de stemmingsuitslagen al zo'n 50-50 tussen kandidaten) en als reaktie stuurde de coupplegers het leger op ze af.
Volgens diezelfde rechten van de mens moet de regering van een land hun uiterste best doen om via overleg de wensen van de minderheid (wat je maar de minderheid hier noemt 50%) te respecteren en op te lossen.
Vandaar het akkoord van MINSK.
Oekraine deed helemaal niets wat dat betreft omdat de Ultra Rechtse Sector de Russische bevolking wenste te verdrijven.

De simpele blik van het Westen is schokend in deze.
Dit is geen land met 95% Oerkrainiers en 5% Russen, dit is een land waar bijna 50% Russisch gezind is.
Dus vrij logisch als er een coup wordt gepleegd door de ene partij, dat de andere partij in de stress schiet.
pi_204430706
quote:
14s.gif Op woensdag 13 april 2022 20:13 schreef HowardRoark het volgende:
Het is vooral infantiel om je emoties zo de boventoon te laten voeren.
[..]
Tja, het zit bij sommigen mensen allemaal erg diep. Wat een logisch gevolg is als je je de hele dag al die psy-ops uit de MSM laat voorschotelen. En dan wordt op een gegeven moment emotie de raadgever, en dan krijg je zo'n hekel aan Rusland, dat een directe confrontatie, om Poetin dit alles even betaald te zetten, wel als muziek in de oren klinkt. Maar zoals we weten is emotie een enorm slechte raadgever. Het is daarom ook belangrijk soms wat afstand te nemen van alle berichtgeving over de oorlog.
Een simpele vorm van brainwashing.
Heb jaren in de Amerca's gewoond - elke week wel op tv iets over die vreeeeeeeselijke Russen en hoe geweeeeeeldig de Amerikanen/Candezen zijn.... en als je daar woont zie je echt wat voor zieke landen het zijn....
pi_204430710
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2022 20:32 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, want het is best raar dat mensen zich tegen een land keren dat een ander land binnen valt.
Daar moet wel een complot achter zitten.
Normaliter doen mensen dat niet.
Ja vindt het vrij normaal dat als je in de Donbass/Luhansk woont en je ziet een zooitje neo nazi's op je af komen dat je de wapens oppakt...
pi_204430716
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2022 04:41 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Want in het Russische leger zitten geen nazisympathisanten? De man die naar alle waarschijnlijkheid de wagnergroep heeft opgezet heeft zelfs SS tattoo’s op zijn schouders…
Jou raad ik aan om even wat meer BBC documantaires te bekijken over dit onderwerp.


Meer en meer bewijzen stapelen zich op dat de Right Sector Nazi's (Svobeda-Bandera) hier achter zaten, dezelfde lieverdjes die met SS tekens rondlopen en Swastika's.
Dezelfde lieverdjes die op burgers schoten toen zij Mariupol ontvluchten.
Oh maar ik vergeet helemaal dat jullie dit niet te zien krijgen in het Westen.... :N

[ Bericht 43% gewijzigd door Schaamlap op 14-04-2022 07:11:20 ]
  donderdag 14 april 2022 @ 07:08:08 #155
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204430725
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2022 01:20 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hij is heel eenzijdig, belicht enkel de situatie vanuit het Russische perspectief. En op zich is het wel mooi om te zien hoe zij er tegenaan kijken, maar het is niet het complete verhaal. Er worden ook heel veel beschuldigen en insinuaties gedaan zonder wederhoor.
En dat is op zich jammer. Een goede documentaire belicht beide kanten en laat de conclusie verder bij de kijker.
Jup eens nou jah ik heb nog niet helemaal afgekeken vanavond maar even laatste half uurtje kijken, tip voor geval je Netflix hebt.
Winter on Fire: Ukraine's Fight for Freedom (2015) - Reference View - IMDb
Uitgebreide docu over de protesten in 2013/2014 van dag een.

Geen verdere blik over wat er in ww2 is gebeurt want leuk en aardig dat dit werd aangehaald voor de Oliver Stone docu maar dat betreft personen.
Die allang dood en begraven zijn.

Nederland had ook zat NSDAP leden en ook vanuit Nederland zaten er behoorlijk wat personen die zich aansloten en vochten voor de nazi's zo heeft elk Europese land dit wel, maar dat staat los van de huidige situatie.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_204430727
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2022 06:56 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Wist je dat er bij die stemmingen in de Krim onafhankelijke waarnemers waren die verklaarden dat alles normaal was verlopen?

Volgens de rechten van de mens hebben volkeren/groepen als minderheid in een land het RECHT om onafhankelijkheid aan te vragen OF op zn minst een status aparte bijv. verregaande rechten mbt zelfbestuur.
Na de ordinaire coup in KIEV lieten de Donbass en Luhansk regios al weten totaal tegen de machtsovername te zijn (geen wonder want daarvoor waren de stemmingsuitslagen al zo'n 50-50 tussen kandidaten) en als reaktie stuurde de coupplegers het leger op ze af.
Volgens diezelfde rechten van de mens moet de regering van een land hun uiterste best doen om via overleg de wensen van de minderheid (wat je maar de minderheid hier noemt 50%) te respecteren en op te lossen.
Vandaar het akkoord van MINSK.
Oekraine deed helemaal niets wat dat betreft omdat de Ultra Rechtse Sector de Russische bevolking wenste te verdrijven.

De simpele blik van het Westen is schokend in deze.
Dit is geen land met 95% Oerkrainiers en 5% Russen, dit is een land waar bijna 50% Russisch gezind is.
Dus vrij logisch als er een coup wordt gepleegd door de ene partij, dat de andere partij in de stress schiet.
De ongenuanceerde blik waar dit alles vandaan komt zint mij niet en ongenuanceerd pure wraak emoties op alle Russen willen botvieren "de eerste betrouwbare Rus moet nog geboren worden" wordt uitgesproken door de grootste moraal narcisten.

Hypocriete gevaarlijke mensen zijn het.

Moet Oekraïne alles pikken? Nee, mogen we ze steunen? Ja, ook qua directe militaire confrontatie? Wat mij betreft wel, zolang het verdedigend is.

En met alle stappen neem je risico op kernoorlog met Rusland. Maar dat is zo een glijdende schaal dat je nooit kan ingrijpen en iedereen pacifist zou moeten worden. Als je dat niet wilt moet je risico's durven nemen. Zoals we nu ook al doen overigens. We doen best wel wat.

En terwijl hongersnoden en energietekorten dreigen zijn wij bezig met stikstof normen en CO2 emissie.

... Mensen met een bepaalde ideologie zijn het ze zijn doodeng. Want als ze de deksel op de neus krijgen hebben ze iedereen meegetrokken in de armoe en honger.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 14 april 2022 @ 07:11:40 #157
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204430729
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2022 07:00 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Ja vindt het vrij normaal dat als je in de Donbass/Luhansk woont en je ziet een zooitje neo nazi's op je af komen dat je de wapens oppakt...
Als ik jou op straat zou tegen komen hoe kan ik aan jou herkennen dat jou gedachtegoed pro Rus of pro EU is?
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_204430739
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2022 07:11 schreef theguyver het volgende:

[..]
Als ik jou op straat zou tegen komen hoe kan ik aan jou herkennen dat jou gedachtegoed pro Rus of pro EU is?
Aan mijn Russische vlaggetje.. :Y Geintje.

Nee hieraan zie je het. GA maar eens goed op zoek naar allerlei foto's en je schrikt je rot hoeveel er van dit soort tuig rond loopt in de Oekraine. (ps niet meer in Mariupol-die zijn al vernietigd)



https://www.nbcnews.com/s(...)ine-soldiers-n198961
https://declassifieduk.or(...)de-rocket-launchers/
pi_204430755
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2022 07:08 schreef ludovico het volgende:

[..]
De ongenuanceerde blik waar dit alles vandaan komt zint mij niet en ongenuanceerd pure wraak emoties op alle Russen willen botvieren "de eerste betrouwbare Rus moet nog geboren worden" wordt uitgesproken door de grootste moraal narcisten.

Hypocriete gevaarlijke mensen zijn het.

Moet Oekraïne alles pikken? Nee, mogen we ze steunen? Ja, ook qua directe militaire confrontatie? Wat mij betreft wel, zolang het verdedigend is.

En met alle stappen neem je risico op kernoorlog met Rusland. Maar dat is zo een glijdende schaal dat je nooit kan ingrijpen en iedereen pacifist zou moeten worden. Als je dat niet wilt moet je risico's durven nemen. Zoals we nu ook al doen overigens. We doen best wel wat.

En terwijl hongersnoden en energietekorten dreigen zijn wij bezig met stikstof normen en CO2 emissie.

... Mensen met een bepaalde ideologie zijn het ze zijn doodeng. Want als ze de deksel op de neus krijgen hebben ze iedereen meegetrokken in de armoe en honger.
Vertel dat eens tegen Biden en Brussel dat praten misschien beter is dan zinloos wapens sturen...
pi_204430761
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2022 07:21 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Vertel dat eens tegen Biden en Brussel dat praten misschien beter is dan zinloos wapens sturen...
Beide. Oekraïne heeft recht zich te verdedigen, als je zo een proxy oorlog met andermans soldaten wel flex vindt omdat het de dreiging van Rusland verzwakt..

Want zo onethisch schat ik ze ook wel weer in. Het lijkt net alsof dit conflict gebroeid is uit vijandschap.

De grootste problemen gaan we vinden als Rusland verliest denk ik dan krijg je chemische wapens en dat soort ongein. Wmb zaken die militair ingrijpen rechtvaardigen. Nogmaals altijd uit zelfverdediging.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204430766
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2022 07:21 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Vertel dat eens tegen Biden en Brussel dat praten misschien beter is dan zinloos wapens sturen...
Hoe kun je met een beer die zich totaal irrationeel gedraagt serieus willen gaan praten? Afspraken nakomen doet hij toch niet aan.
pi_204430784
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2022 07:25 schreef ludovico het volgende:

[..]
Beide. Oekraïne heeft recht zich te verdedigen, als je zo een proxy oorlog met andermans soldaten wel flex vindt omdat het de dreiging van Rusland verzwakt..

Want zo onethisch schat ik ze ook wel weer in. Het lijkt net alsof dit conflict gebroeid is uit vijandschap.

De grootste problemen gaan we vinden als Rusland verliest denk ik dan krijg je chemische wapens en dat soort ongein. Wmb zaken die militair ingrijpen rechtvaardigen. Nogmaals altijd uit zelfverdediging.
Rusland verliest niet.
Ze winnen op alle fronten.
Die wapens helpen geen zier en verlengen alleen maar de ellende.
De Tsjechische S300 systemen zijn al in puin geschoten.
Dat de EU dit doet vindt ik onbegrijpelijk maar er zijn zat krachten die garen spinnen bij dit conflict dus ben bang dat dit nog een jaartje gaat duren.
pi_204430798
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2022 07:32 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Rusland verliest niet.
Ze winnen op alle fronten.
Die wapens helpen geen zier en verlengen alleen maar de ellende.
De Tsjechische S300 systemen zijn al in puin geschoten.
Dat de EU dit doet vindt ik onbegrijpelijk maar er zijn zat krachten die garen spinnen bij dit conflict dus ben bang dat dit nog een jaartje gaat duren.
Dat dacht ik at start maar nee, valt vies tegen.

Als jij denkt dat ze nog een jaar oorlog kunnen voeren slopen ze in die tijd erg veel Russisch materieel en manschappen. Sowieso zagen we de knaapjes al van het leger van Rus...

En als ze nu al chemical weapons gebruiken zegt dat veel over het succes ook.

Kiev is ook niet afgezet. Dat was wel het plan.

Wapens verlengen de ellende. Ja, maar Oekraïne heeft recht om zich te verdedigen. En ze doen het beter dan initieel gedacht.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 14 april 2022 @ 07:37:50 #164
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204430799
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2022 07:21 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Vertel dat eens tegen Biden en Brussel dat praten misschien beter is dan zinloos wapens sturen...
Praten met een bewezen onbetrouwbare gesprekspartner is een stuk zinlozer dan wapens sturen wanneer hij met zijn leger een soeverein land met grof geweld binnenvalt.
Huilen dan.
  donderdag 14 april 2022 @ 07:39:56 #165
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204430809
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2022 07:17 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Aan mijn Russische vlaggetje.. :Y Geintje.

Nee hieraan zie je het. GA maar eens goed op zoek naar allerlei foto's en je schrikt je rot hoeveel er van dit soort tuig rond loopt in de Oekraine. (ps niet meer in Mariupol-die zijn al vernietigd)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.nbcnews.com/s(...)ine-soldiers-n198961
https://declassifieduk.or(...)de-rocket-launchers/
Dus een soldaat met zo'n symbool op de schouder is dus automatisch een nazi?

OKI ik heb een wel bekend NY Yankee pet.

Dus ben ik een New Yorker of een New York Yankee sympathisant.

Ongeacht mijn gedachten goed over honkbal want eigenlijk interesseert het me geen reet, maar omdat ik dat petje draag betekend wel dat ik een een honkbal fan ben.

Dit zelfde geld voor bijvoorbeeld het azov bataljon, de gene die er bij zitten zijn automatisch een nazi ondanks dat er een groot aantal puur bij dat batiljon aansloten om tegen de Russen te kunnen vechten.

Zo is elke Rus een Sovjet elk Wagner militant ook een nazi.
En ga zo maar even door, nee dit valt niet te bepalen, het zelfde geld voor jou zelf, aan de buitenkant kan ik niet aflezen of je een pro Rus of pro Oekraïne bent..


En dat is dus ook wat het probleem is met de documentaire die hierboven werd aangehaald, een verzet strijder Stepan Bandera uit de 2e wereld oorlog vocht mee aan Duitse zijde tegen Rusland en word daarom als held beschouwd hij word in de documentaire afgeschilderd als nazi.
De reden waarom hij als held word gezien door veel Oekraïners is niet dat hij als nazi werd beschouwd maar omdat hij tegen Rusland vocht en voor Oekraïnse onafhankelijkheid.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_204430818
quote:
7s.gif Op donderdag 14 april 2022 07:37 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Praten met een bewezen onbetrouwbare gesprekspartner is een stuk zinlozer dan wapens sturen wanneer hij met zijn leger een soeverein land met grof geweld binnenvalt.
Ik vind het nogal bizar om hiervan uit te gaan.
Mensen verschillen van mening maar om Rusland/Putin direkt als onbetrouwbaar te bestempelen is absurd.
We krijgen nog steeds gas en olie van de Russen ondanks alle sancties.
Kan je je voorstellen als hij die gaskraan dicht draait?
Kom ik op het volgende: waarom heeft Zelenski die gaskraan niet dichtgedraaid? Kan je dat verklaren?
  donderdag 14 april 2022 @ 07:42:16 #167
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204430823
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2022 07:32 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Rusland verliest niet.
Ze winnen op alle fronten.
klopt
Die wapens helpen geen zier en verlengen alleen maar de ellende.
De Tsjechische S300 systemen zijn al in puin geschoten.
Dat de EU dit doet vindt ik onbegrijpelijk maar er zijn zat krachten die garen spinnen bij dit conflict dus ben bang dat dit nog een jaartje gaat duren.
Oh?
Dus Kiev is al veroverd, heb ik dan even gemist..

Want volgens mij zijn ze volledig uit de regio verdwenen en hebben ze een bloedbad aangericht op de terugweg..
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_204430829
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2022 07:39 schreef theguyver het volgende:

[..]
Dus een soldaat met zo'n symbool op de schouder is dus automatisch een nazi?

OKI ik heb een wel bekend NY Yankee pet.

Dus ben ik een New Yorker of een New York Yankee sympathisant.

Ongeacht mijn gedachten goed over honkbal want eigenlijk interesseert het me geen reet, maar omdat ik dat petje draag betekend wel dat ik een een honkbal fan ben.

Dit zelfde geld voor bijvoorbeeld het azov bataljon, de gene die er bij zitten zijn automatisch een nazi ondanks dat er een groot aantal puur bij dat batiljon aansloten om tegen de Russen te kunnen vechten.

Zo is elke Rus een Sovjet elk Wagner militant ook een nazi.
En ga zo maar even door, nee dit valt niet te bepalen, het zelfde geld voor jou zelf, aan de buitenkant kan ik niet aflezen of je een pro Rus of pro Oekraïne bent..

En dat is dus ook wat het probleem is met de documentaire die hierboven werd aangehaald, een verzet strijder Stepan Bandera uit de 2e wereld oorlog vocht mee aan Duitse zijde tegen Rusland en word daarom als held beschouwd hij word in de documentaire afgeschilderd als nazi.
De reden waarom hij als held word gezien door veel Oekraïners is niet dat hij als nazi werd beschouwd maar omdat hij tegen Rusland vocht en voor Oekraïnse onafhankelijkheid.
Ik heb je genoeg laten zien, er is zat op het internet.
Als dit nog niet genoeg is dan mis je wel een hele hoop info overdit conflct en de situatie in Oekraine.
pi_204430831
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2022 07:42 schreef theguyver het volgende:

[..]
Oh?
Dus Kiev is al veroverd, heb ik dan even gemist..

Want volgens mij zijn ze volledig uit de regio verdwenen en hebben ze een bloedbad aangericht op de terugweg..
Yup, en 45000 Oekrainische strijdkrachten weg getrokken van het Donbass front. En daar breken ze nu door heen. :Y
  donderdag 14 april 2022 @ 07:47:22 #170
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204430846
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2022 07:43 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Ik heb je genoeg laten zien, er is zat op het internet.
Als dit nog niet genoeg is dan mis je wel een hele hoop info overdit conflct en de situatie in Oekraine.
Ik heb een New York Yankee pet ben ik nu een New York Yankee fan ja of nee?
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_204430856
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2022 07:47 schreef theguyver het volgende:

[..]
Ik heb een New York Yankee pet ben ik nu een New York Yankee fan ja of nee?
Op kinderachtige vragen en vergelijkingen ga ik niet in.
Maar ik zou zeggen: speld eens wat SS tekens op en ga rondlopen in de stad.
Je merkt vanzelf wel wat er gebeurd. :Y
  donderdag 14 april 2022 @ 07:51:41 #172
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204430871
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2022 07:03 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Jou raad ik aan om even wat meer BBC documantaires te bekijken over dit onderwerp.


Meer en meer bewijzen stapelen zich op dat de Right Sector Nazi's (Svobeda-Bandera) hier achter zaten, dezelfde lieverdjes die met SS tekens rondlopen en Swastika's.
Dezelfde lieverdjes die op burgers schoten toen zij Mariupol ontvluchten.
Oh maar ik vergeet helemaal dat jullie dit niet te zien krijgen in het Westen.... :N

Dat zal ik later even doen. Maar je praat om de hete brij. Ik ontken niet dat er in Oekraine geen nazisymphatisanten zijn, alleen dat ze in het Russische leger sowieso ook zitten.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 14 april 2022 @ 07:53:02 #173
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204430879
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2022 07:44 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Yup, en 45000 Oekrainische strijdkrachten weg getrokken van het Donbass front. En daar breken ze nu door heen. :Y
Als dat het geval is, dan is de oorlog dus snel afgelopen.
Dan is voor eind van weekend klaar.

Gokje dit gaat nog wel weken en maanden duren.
Marioepol houd al 44 dagen vol, sure er hebben zich al behoorlijk wat manschappen overgegeven maar het is nog niet klaar, zelfde geld voor het oostfront..

En Kiev daar zei men ook .. nou binnen week is dat gebeurt en nu zijn ze daar weg dus nee..
Dit gaat nog wel even door.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_204430881
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2022 07:51 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Dat zal ik later even doen. Maar je praat om de hete brij. Ik ontken niet dat er in Oekraine geen nazisymphatisanten zijn, alleen dat ze in het Russische leger sowieso ook zitten.
Ik praat nergens omheen maar als je complete bataljons in je leger heb van Nazi boys die openlijk die rommel ook nog eens dragen dan is er iets goed fout in je land.
  donderdag 14 april 2022 @ 07:54:37 #175
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204430888
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2022 07:53 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Ik praat nergens omheen maar als je complete bataljons in je leger heb van Nazi boys die openlijk die rommel ook nog eens dragen dan is er iets goed fout in je land.
Je praat er weer omheen :D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')