Dacht dat het over de WOB-baarheid ging.quote:Op dinsdag 19 april 2022 13:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het probleem (voor zover het er is) ligt niet zozeer aan de traceerbaarheid, maar vooral aan het risico op mogelijke datalekken wanneer je buiten de (in principe beter beveiligde) digitale infrastructuur te werk gaat van het ministerie zelf.
En dat allemaal omdat Ria van de administratieafdeling ooit een keer zo dom was geweest om een zip-bestand te openen van haar 'bank'.quote:Op dinsdag 19 april 2022 13:01 schreef capricia het volgende:
Ik weet nog dat mijn zakelijke email geen zipjes meer accepteerde. Was opeens bedrijfspolicy.![]()
Nou, mail maar lekker naar mijn prive, zei ik tegen mijn klanten.
Ja goed, take that as a loss zou ik zeggen. Die vent had wel wat beters te doen dan dat. Mits dat allemaal dus netjes gebeurd is.quote:Op dinsdag 19 april 2022 13:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het probleem (voor zover het er is) ligt niet zozeer aan de traceerbaarheid, maar vooral aan het risico op mogelijke datalekken wanneer je buiten de (in principe beter beveiligde) digitale infrastructuur te werk gaat van het ministerie zelf.
Dat hebben een aantal journalisten ervan gemaakt. Controleerbaarheid is natuurlijk een belangrijk aspect, maar volgens mij accepteert men dat nog wel, omdat er (voor zover aangenomen kan worden) structureel gecommuniceerd is van en met vws-mailadressen, en deze dus automatisch 'wob-baar' zijn.quote:Op dinsdag 19 april 2022 13:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Dacht dat het over de WOB-baarheid ging.
Nee. Zeker niet als consultant die altijd bij klanten zit. Opeens 'zoek het maar uit'.quote:Op dinsdag 19 april 2022 13:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En dat allemaal omdat Ria van de administratieafdeling ooit een keer zo dom was geweest om een zip-bestand te openen van haar 'bank'.
En vanuit de organisatie zelf prima te begrijpen, maar gebruiksvriendelijker wordt het er niet op.
Bovendien kun je het antwoord ook wel raden. Alsof ze dan tegen jou specifiek gaan zeggen: 'Oh, maar capricia mag haar privémail natuurlijk wel gebruiken'. Volgens onze it-afdeling mocht ik sowieso alleen maar werken binnen de bestaande software in het software center. Viel me nog mee dat ik Spotify kon installeren.quote:Op dinsdag 19 april 2022 13:06 schreef capricia het volgende:
Nou dan ga je idd geen omslachtige IT bellen, maar gebruik je je prive mail.
Of opeens een tweefactorauthenticatie voor je laptop en email activeren.quote:Op dinsdag 19 april 2022 13:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Bovendien kun je het antwoord ook wel raden. Alsof ze dan tegen jou specifiek gaan zeggen: 'Oh, maar capricia mag haar privémail natuurlijk wel gebruiken'. Volgens onze it-afdeling mocht ik sowieso alleen maar werken binnen de bestaande software in het software center. Viel me nog mee dat ik Spotify kon installeren.
Alsof dat ene weekje ook echt een enorm verschil gaat maken. En dan nog last minute willen uitvoeren ook. Van de zotte.quote:Op dinsdag 19 april 2022 15:28 schreef Wirelessmouse het volgende:
Er lijkt weinig animo te zijn voor dat onzalige idee over de kerst/zomervakantie.
https://nos.nl/artikel/24(...)-strijd-tegen-corona
Aan domme ideeën moet je ook geen aandacht schenken.quote:Op dinsdag 19 april 2022 15:28 schreef Wirelessmouse het volgende:
Er lijkt weinig animo te zijn voor dat onzalige idee over de kerst/zomervakantie.
Maar we hebben alles op tafel gehad.quote:Op dinsdag 19 april 2022 15:28 schreef Wirelessmouse het volgende:
Als er straks weer 10 in plaats van 2 liggen, kunnen we weer lezen dat het gigantisch is toegenomen.quote:
Ginny heeft duidelijk zelf geen kinderen.quote:Op dinsdag 19 april 2022 15:46 schreef Wirelessmouse het volgende:
[ twitter ]
Ik kon het niet laten en ging toch kijken..... Ginny is nu weer verdrietig dat kinderen Mickey Mouse knuffelen in plaats van aan opa en oma te denken
alleen voor ongevaccineerden, boosters niet.quote:Op dinsdag 19 april 2022 15:14 schreef Piles het volgende:
Huh, moest je nog in quarantaine na contact met een besmet persoon?
Alleen bij klachten zelftestje doen en (bij negatief) lekker weer door toch?
fuck maar op met die wet, de tijdelijkheid is afgelopenquote:Op dinsdag 19 april 2022 15:37 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Van de coalitie moeten we het hebben!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |