Het idee van een basisinkomen is leuk, maar ze kunnen dan beter beginnen met het afschaffen van het toeslagencircus en het minimumloon stevig verhogen. Die loopt al enorm lang achter op de daadwerkelijke inflatie waardoor alles nu overeind gehouden moet worden met die idiote toeslagen. Het is belachelijk dat iemand die 3200 per maand (bruto) verdient (in een gezin van 2 volwassen) nog steeds toeslagen krijgt / nodig heeft. Allemaal subsidie voor uitknijpende bedrijvenquote:Op maandag 11 april 2022 12:59 schreef Gia het volgende:
Waarom geen basisloon invoeren? Voor iedereen van 18 jaar en ouder.
Probleem zit hem in het UWV en het circus er omheen. Er zijn genoeg instanties die weten dat bepaalde personen gewoon kansloos zijn en blijven.quote:Op maandag 11 april 2022 12:04 schreef Glazenmaker het volgende:
Lekker pissen op mensen in de bijstand vanwege een paar voorbeelden.
Deze mensen krijgen jaarlijks een grijpstuiver. Zelfs al zitten er een paar boefjes bij, wat zij krijgen is helemaal niks vergeleken bij de enorme subsidies en verkwisting richting te toch al rijke medemens. Voor iedere tesla had ook iemand een jaar bijstand kunnen krijgen en voor die Tesla wordt je niet helemaal vernederd en je privacy afgenomen.
Weet niet of een basisloon de oplossing is, ben wel met je van mening dat het hele toeslagen & subsidie gebeuren eens afgeschaft mag worden. Dat is gewoon inefficient rondpompen van geld en zou je gewoon met een goede inkomsten belasting moeten afvangen.quote:Op maandag 11 april 2022 12:59 schreef Gia het volgende:
Het loon dat je dan extra verdient, kan dan iets zwaarder belast worden dan nu, omdat je toch al die basis hebt, allebei.
Voordelen, geen mensen meer nodig voor controleren illegaal samenwonen, want dan mag het.
Er komen huizen vrij.
Mensen die erbij werken, hebben meer te besteden dan nu en terecht.
De hoogte zal dan ongeveer zijn wat nu de alleenstaande bijstand is, zo'n 1000 euro.
Dat toeslagencircus is er sinds 2005 en is misschien nog achterlijker dan dat leenstelsel voor hoger onderwijs studenten.quote:Op maandag 11 april 2022 13:03 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Het idee van een basisinkomen is leuk, maar ze kunnen dan beter beginnen met het afschaffen van het toeslagencircus en het minimumloon stevig verhogen. Die loopt al enorm lang achter op de daadwerkelijke inflatie waardoor alles nu overeind gehouden moet worden met die idiote toeslagen. Het is belachelijk dat iemand die 3200 per maand (bruto) verdient (in een gezin van 2 volwassen) nog steeds toeslagen krijgt / nodig heeft. Allemaal subsidie voor uitknijpende bedrijven
Mogelijk wordt het dan nog wat schever, want kinderopvang is niet gratis.quote:Op maandag 11 april 2022 12:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Heb jij een kind?
Anders is je vergelijking krom
Ik zou ook voor geen goud willen ruilen hoor. Laat mij maar lekker financieel onafhankelijk zijn.quote:Op maandag 11 april 2022 12:53 schreef Justinn het volgende:
[..]
Als je meer nuanceert is bijstand + toeslagen echt geen vetpot, en zeker niet aantrekkelijk. Om maar te noemen:
* Er vanuit gaande dat je (met 3k netto) wel een koopwoning hebt, bouw je vermogen op door aflossen en waardestijgingen. Dat geeft perspectief.![]()
* bijstand is gebaseerd op gezamenlijk inkomen en een vangnet voor alleen levensonderhoud. M.a.w. als je gezamenlijke huishouding voert met 2 inkomens (van laten we zeggen 2k netto p.p.) is het verschil in welvaart al vrij groot.![]()
* de kindgebonden zaken vervallen wanneer het kind 18 wordt.![]()
* altijd afhankelijk van overheidsgeld, voorwaarden uit de uitkering en nooit iets duurs kunnen bezitten...![]()
Als bijstandsgerechtigden evenveel overhouden en de werkende klasse erop vooruit gaat, mis ik ergens een groot bedrag.quote:Op maandag 11 april 2022 12:59 schreef Gia het volgende:
Het loon dat je dan extra verdient, kan dan iets zwaarder belast worden dan nu, omdat je toch al die basis hebt, allebei.
Voordelen, geen mensen meer nodig voor controleren illegaal samenwonen, want dan mag het.
Er komen huizen vrij.
Mensen die erbij werken, hebben meer te besteden dan nu en terecht.
De hoogte zal dan ongeveer zijn wat nu de alleenstaande bijstand is, zo'n 1000 euro.
quote:Op maandag 11 april 2022 14:07 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:
Dat toeslagencircus is er sinds 2005 en is misschien nog achterlijker dan dat leenstelsel voor hoger onderwijs studenten
*Pas op! Werken kost geld!*quote:Op maandag 11 april 2022 12:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja dus? Een uitkering is niet vrijblijvend, daarnaast kun je ook bij 2 zaakjes werken.
jammer dat ik belasting betaal voor uitvreters zoals jij. walgelijk dat je bewust daarvoor kiest terwijl je blijkbaar prima kan werken.quote:Op maandag 11 april 2022 14:26 schreef Iwan1976 het volgende:
Ik tik in september ook de 13 jaar aan. Ik ga pas weer werken als het neoliberale slavernijverhaal is afgerond en het #basisinkomen gerealiseerd is.
Als je ergens minstens een half jaar in dienst bent bouw je pensioen op (tenminste bij mijn detacheerder)quote:Op maandag 11 april 2022 14:26 schreef Iwan1976 het volgende:
[..]
*Pas op! Werken kost geld!*
Heb je een bijstandsuitkering en vind je een baan van 10-15-20 uur? NIET DOEN! Heb je een uitkering en bieden ze je een nulurencontract aan? NIET DOEN! De reden van deze vreemde gouden tip is: de kans is groot dat je er netto op achteruit gaat.
Ik tik in september ook de 13 jaar aan. Ik ga pas weer werken als het neoliberale slavernijverhaal is afgerond en het #basisinkomen gerealiseerd is. M'n participatiecoach kon me geen ongelijk geven. Ze noemde het voorbeeld van 2 mensen die hetzelfde werk verrichten, maar de één bouwt pensioen op en krijgt een hoger salaris. De ander werkt met behoud van uitkering, verdient minder en bouwt niks op. Haar woorden: het is oneerlijk, maar ik probeer iedere uitkeringsgerechtigde een zo aangenaam mogelijk leven te bieden met de beperkte instrumenten die ik heb. Helaas treft niet iedereen zo'n Oskar Schindler in de hel die participatiewet heet.
Bijstand is een vangnet, een net waarmee je mensen gevangen houdt. Dat is de contraproductieve oplossing in een 'gaaf' land. Stoppen met participeren is de eerste stap naar èchte participatie.
Mensen die niet willen en paratiseren op de samenleving mogen wat mij betreft onder de brug slapen.quote:Op maandag 11 april 2022 14:30 schreef Gunner het volgende:
[..]
jammer dat ik belasting betaal voor uitvreters zoals jij. walgelijk dat je bewust daarvoor kiest terwijl je blijkbaar prima kan werken.
maar goed zoals hierboven staat; werken loont wel degelijk. je zal op deze manier geen steek opschieten in het leven of wat opbouwen waar je trots op kan zijn.
Ik heb zo'n gevoel dat je dan lang kunt wachten.quote:Op maandag 11 april 2022 14:26 schreef Iwan1976 het volgende:
Ik tik in september ook de 13 jaar aan. Ik ga pas weer werken als het neoliberale slavernijverhaal is afgerond en het #basisinkomen gerealiseerd is.
Zo iemand is helemaal niet voornemens om ooit nog een sollicitatiegesprek te voeren, dat is wel duidelijk uit z'n verhaal. Want ja dat basisinkomen gaat er namelijk niet komen.quote:Op maandag 11 april 2022 14:42 schreef Harvest89 het volgende:
Hoe zie je het trouwens voor je bij een sollicitatie als je een gat van meer dan 13 jaar op je CV hebt? Wat ga je dan zeggen?
Ja, want daar gaat geen overlast van komen natuurlijk.quote:Op maandag 11 april 2022 14:37 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Mensen die niet willen en paratiseren op de samenleving mogen wat mij betreft onder de brug slapen.
Vrijwilligerswerk is zeker ook teveel gevraagd?quote:Op maandag 11 april 2022 14:26 schreef Iwan1976 het volgende:
[..]
*Pas op! Werken kost geld!*
Heb je een bijstandsuitkering en vind je een baan van 10-15-20 uur? NIET DOEN! Heb je een uitkering en bieden ze je een nulurencontract aan? NIET DOEN! De reden van deze vreemde gouden tip is: de kans is groot dat je er netto op achteruit gaat.
Ik tik in september ook de 13 jaar aan. Ik ga pas weer werken als het neoliberale slavernijverhaal is afgerond en het #basisinkomen gerealiseerd is. M'n participatiecoach kon me geen ongelijk geven. Ze noemde het voorbeeld van 2 mensen die hetzelfde werk verrichten, maar de één bouwt pensioen op en krijgt een hoger salaris. De ander werkt met behoud van uitkering, verdient minder en bouwt niks op. Haar woorden: het is oneerlijk, maar ik probeer iedere uitkeringsgerechtigde een zo aangenaam mogelijk leven te bieden met de beperkte instrumenten die ik heb. Helaas treft niet iedereen zo'n Oskar Schindler in de hel die participatiewet heet.
Bijstand is een vangnet, een net waarmee je mensen gevangen houdt. Dat is de contraproductieve oplossing in een 'gaaf' land. Stoppen met participeren is de eerste stap naar èchte participatie.
Hij is nu 45 aan zijn username te zien. Hij is dus al werkloos sinds zijn 32e. Het zou me verbazen als hij nog door de CV selectie komt.quote:Op maandag 11 april 2022 14:42 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik heb zo'n gevoel dat je dan lang kut wachten.
Ik ben er ook een voorstander van hoor, maar mensen blijven op dezelfde idioten stemmen.
Hoe zie je het trouwens voor je bij een sollicitatie als je een gat van meer dan 13 jaar op je CV hebt? Wat ga je dan zeggen?
Komt iig weer een huis vrij voor mensen die wel wat willen bijdragen aan de samenleving.quote:Op maandag 11 april 2022 14:45 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja, want daar gaat geen overlast van komen natuurlijk.
Of we bouwen gewoon meer huizen.quote:Op maandag 11 april 2022 14:49 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Komt iig weer een huis vrij voor mensen die wel wat willen bijdragen aan de samenleving.
Mensen zoals Yvette laten metselen als tegenprestatiequote:
Laten we per stad een bosperceel vrijgeven voor mensen die parasiteren. Kunnen ze met wat sloophout zelf een 'huis' bouwen.quote:
Zielig voor de dieren.quote:Op maandag 11 april 2022 14:59 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Laten we per stad een bosperceel vrijgeven voor mensen die parasiteren. Kunnen ze met wat sloophout zelf een 'huis' bouwen.
We geven ze Groningen, inclusief die huizen, zijn wel opknappertjes, maar dat is niet erg met veel tijd overquote:Op maandag 11 april 2022 14:59 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Laten we per stad een bosperceel vrijgeven voor mensen die parasiteren. Kunnen ze met wat sloophout zelf een 'huis' bouwen.
Je hebt ook gezien wat voor dingetjes het waren? Zo uit me hoofd vrijwilliger bij Oeral en dat soort meuk.quote:Op maandag 11 april 2022 15:09 schreef roos94 het volgende:
Volgens mij is dit een hoax , als ik haar linkedin bekijk heeft ze de afgelopen jaren verschillende banen/dingen gedaan
Mei 18 tm dec 19 trainingen geven, hierna kreeg ze een kind dus ca vaquote:Op maandag 11 april 2022 15:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je hebt ook gezien wat voor dingetjes het waren? Zo uit me hoofd vrijwilliger bij Oeral en dat soort meuk.
Is parasiteren een leuk woord om te gebruiken ja? Hoe staat het eigenlijk met zieke parasieten? Mogen die wel een woning?quote:Op maandag 11 april 2022 14:59 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |