abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 10 april 2022 @ 23:03:08 #1
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204400107

Krijg toch de Vidbir keert terug dit jaar nadat in 2021 Go_A intern was gekozen nadat ze in 2020 wel Vidbir hadden gewonnen met Solovej. Normaal heeft Vidbir twee halve finales, dit jaar zal er maar een show zijn, op 12 februari. Televote en jury zullen voor 50-50 tellen. Helaas voor ons hebben dan ook Estland, Letland en Litouwen hun finale. Lekker vier schermpjes kijken op esc plus.

De deelnemers worden 24 januari bekend gemaakt. Enkele artiesten hebben al nummers/snippets gezet op YouTube, misschien betekend dit dat ze niet door zijn? Maar het kan ook goed zijn dat ze wel mee doen, gezien dit ook wel eerder gebeurde in Vidbir. Laten we trouwens hopen dat Rusland niet Oekraine binnen zal vallen.

The twenty-seven shortlisted artists are:

Alina Pash
AMARIIA
ANTSIA
Barleben
Cloudless
DOdoBro
FIZRUK
Gorim!
IDXO
Kalush Orchestra
LAUD
Laura Marti
Michael Soul
Our Atlantic
Oyedamola
ROXOLANA
Schor
SHY
Skhidzakhid
Sofia Shanti
SOWA
The blue artic
The Tape Machine
Victoria NIRO
Vika Yahych
WELLBOY
Yuliia Timochko
Alina is de winnaar! Kalush Orchestra gaat nu

  Moderator zondag 10 april 2022 @ 23:06:58 #2
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204400141
Zag vanavond video's vanuit een muziekstudio waar ze naar binnen liepen en leken onbekend te zijn en waar Ihor al bezig was op een instrument te spelen, 2 uur daarvoor waren ze nog op de Dam. Gaan ze niet terug naar Oekrane voorlopig, blijven ze in Nederland?
  PR en moderator zondag 10 april 2022 @ 23:41:24 #3
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_204400349
Stefania @Momo Momo Stefania

(sorry kon het niet laten :@ :') )
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  zondag 10 april 2022 @ 23:51:00 #4
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204400379
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 23:06 schreef Momo het volgende:
Zag vanavond video's vanuit een muziekstudio waar ze naar binnen liepen en leken onbekend te zijn en waar Ihor al bezig was op een instrument te spelen, 2 uur daarvoor waren ze nog op de Dam. Gaan ze niet terug naar Oekrane voorlopig, blijven ze in Nederland?
Ik vraag me inderdaad af of ze voor Eurovision nog naar Oekrane teruggaan. Ik denk dat ze komende zaterdag op de pre party in Madrid staan, en verder gok ik dat ze de komende maand veel talkshows en benefietconcerten af kunnen gaan in Europa om hun verhaal te delen. Ze moeten 30 april al in Itali zijn (de eerste dag, net als S10). Dat is nog maar 20 dagen, en vanaf de Madrid pre-party maar twee weken. Ondertussen zullen ze vast ook een beetje willen oefenen maar dat kan ook echt wel in een ander land geregeld worden denk ik.
pi_204400730
Ik las ergens dat ze inderdaad hier in Nederland wat langer blijven en gaan repeteren..
  Moderator maandag 11 april 2022 @ 14:28:59 #6
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204404174
  maandag 11 april 2022 @ 17:41:28 #7
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204405610
Tijdens het interview met de Telegraaf geven ze aan dat ze na hun promotie in Madrid/Spanje terug gaan naar Oekrane (het Westen), en uiteindelijk gaan ze het land weer uit als ze naar Turijn moeten (30 april moeten ze daar zijn).
  Moderator donderdag 14 april 2022 @ 22:51:16 #8
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204439819
https://www.instagram.com/p/CcVDRLmKFXz/

Beelden van het repeteren in Amsterdam

Zo te zien zijn ze vanavond op het vliegtuig naar Madrid gestapt voor de pre party
pi_204440794
Dat nummer zou zonder de oorlog nooit zo hoog gestaan hebben. Puur een symphatiestem van Europa gaat dit worden, waardoor eigenlijk geen enkel ander land kans maakt op de winst.
Eens kijken
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 15 april 2022 @ 08:21:07 #10
163650 Greys
pi_204441534
Toch stond het voor de oorlog al iets van vierde ofzo bij de bookmakers.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_204442221
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 08:21 schreef Greys het volgende:
Toch stond het voor de oorlog al iets van vierde ofzo bij de bookmakers.
Toen het nummer werd gekozen was er al sprake van een invasie, het was alleen de vraag wanneer. Dat speelde toen ook zeker al mee bij de bookmakers.

Ik ben de afgelopen tijd wel wat minder zeker geworden van de overwinning voor Oekrane. De optredens zijn vrij matig en de respons is ook niet overweldigend. Je moet wel iets triggeren bij de mensen thuis om die sympathy votes te krijgen.
  ESF Reporter vrijdag 15 april 2022 @ 09:57:23 #12
87554 Cee
Welluk?
pi_204442300
Aangezien er al wekenlang op vrij massale schaal wordt gezegd/geklaagd “dat Oekrane wel zal winnen vanwege massale sympathy votes” dan lijkt me een massale sympathy vote en daarmee een overwinning geen done deal.

(Verder eens met wat blackswangreen zegt, ik ben na de preparty er ook vanwege de respons en het optreden echt niet meer van overtuigd dat het een gelopen race is).
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 15 april 2022 @ 10:59:18 #13
163650 Greys
pi_204442871
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 09:47 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Toen het nummer werd gekozen was er al sprake van een invasie, het was alleen de vraag wanneer. Dat speelde toen ook zeker al mee bij de bookmakers.
Daar heb je gelijk in.

quote:
Ik ben de afgelopen tijd wel wat minder zeker geworden van de overwinning voor Oekrane. De optredens zijn vrij matig en de respons is ook niet overweldigend. Je moet wel iets triggeren bij de mensen thuis om die sympathy votes te krijgen.
Same. Cee en ik hadden het er tijdens EIC ook al over met elkaar. En anderen hoorden we het daar ook zeggen dat het live toch niet zo'n impact had als we vooraf hadden gedacht.

Nou had ik sowieso al nooit het 'het is al een helemaal gelopen race' gevoel want ik twijfelde en twijfel of de juryleden nou echt massaal aan sympathievotes zouden doen, maar nu heb ik het ook nog iets minder inderdaad.
Al zou ik het nog steeds niet rot of erg vinden als ze zouden winnen. :) Het zijn bijzondere tijden. En elke kandidaat die we daar spraken zei dat ook. Ze mogen op zich winnen van de andere deelnemers, het neemt volgens mij zelfs wel wat van de druk weg van de anderen. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Greys op 15-04-2022 11:38:11 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 15 april 2022 @ 11:19:39 #14
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204443121
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 09:47 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Toen het nummer werd gekozen was er al sprake van een invasie, het was alleen de vraag wanneer. Dat speelde toen ook zeker al mee bij de bookmakers.

Ik ben de afgelopen tijd wel wat minder zeker geworden van de overwinning voor Oekrane. De optredens zijn vrij matig en de respons is ook niet overweldigend. Je moet wel iets triggeren bij de mensen thuis om die sympathy votes te krijgen.
Ik denk niet dat er meespeelde dat er mogelijk een oorlog op de loer lag, Rusland stond immers ook top 10. Ik denk dat in die vroege stadia vooral meespeelt welke landen er gebaseerd op de vorige paar jaar goed scoorden, en Oekrane hoort daar uiteraard bij (maar Rusland ook).
pi_204443174
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 11:19 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Ik denk niet dat er meespeelde dat er mogelijk een oorlog op de loer lag, Rusland stond immers ook top 10. Ik denk dat in die vroege stadia vooral meespeelt welke landen er gebaseerd op de vorige paar jaar goed scoorden, en Oekrane hoort daar uiteraard bij (maar Rusland ook).
Misschien moeten we het aan de bookmakers zelf vragen, maar het sentiment was er zeker wel al hoor. Die nationale finale was al een behoorlijk beladen gebeuren.
  vrijdag 15 april 2022 @ 11:58:12 #16
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204443478
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 11:24 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Misschien moeten we het aan de bookmakers zelf vragen, maar het sentiment was er zeker wel al hoor. Die nationale finale was al een behoorlijk beladen gebeuren.
Ja, maar dan nog is het dubbel. Ik kan me ook voorstellen dat je er geen geld op in wilt zetten voor het geval het niet lukt dat ze komen. Die kans zat er natuurlijk ook in.

Maar inderdaad, wij zijn de bookmakers niet :P
pi_204444312
Dit gaat echt niet winnen. Zweden is met uitstek de winnaar dit jaar en dat zal tijdens de rehearsals alleen maar nog meer duidelijk worden. Geloof me, ik heb een heel sterk gevoel dat dit het jaar wordt waarin alle favorieten bij de bookies zwaar gaan teleurstellen bij de rehearsals _O-
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  ESF Reporter vrijdag 15 april 2022 @ 13:17:31 #18
87554 Cee
Welluk?
pi_204444333
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 13:13 schreef Nexum het volgende:
Dit gaat echt niet winnen. Zweden is met uitstek de winnaar dit jaar en dat zal tijdens de rehearsals alleen maar nog meer duidelijk worden. Geloof me, ik heb een heel sterk gevoel dat dit het jaar wordt waarin alle favorieten bij de bookies zwaar gaan teleurstellen bij de rehearsals _O-
Daarmee spreek je jezelf wel tegen, Nex. :7
pi_204444340
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 13:17 schreef Cee het volgende:

[..]
Daarmee spreek je jezelf wel tegen, Nex. :7
Ok ok, BEHALVE Cornelia _O_
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_204444469
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 13:13 schreef Nexum het volgende:
Dit gaat echt niet winnen. Zweden is met uitstek de winnaar dit jaar en dat zal tijdens de rehearsals alleen maar nog meer duidelijk worden. Geloof me, ik heb een heel sterk gevoel dat dit het jaar wordt waarin alle favorieten bij de bookies zwaar gaan teleurstellen bij de rehearsals _O-
Maar waarom dan? De favorieten zijn Oekrane, Itali en Zweden en van alle drie weet je al hoe het live klinkt en hoe het er 'n beetje uit gaat zien (bij Itali niet echt, maar dat zal vast wel goedkomen). Daarna komt Sam Ryder, die kan op zich goed zingen en hij schijnt een hele bijzondere staging te hebben.

Het kan zijn dat de bookies er faliekant naast zitten, maar dan verandert er toch niks tijdens de rehearsals?
pi_204444650
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 13:36 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Maar waarom dan? De favorieten zijn Oekrane, Itali en Zweden en van alle drie weet je al hoe het live klinkt en hoe het er 'n beetje uit gaat zien (bij Itali niet echt, maar dat zal vast wel goedkomen). Daarna komt Sam Ryder, die kan op zich goed zingen en hij schijnt een hele bijzondere staging te hebben.

Het kan zijn dat de bookies er faliekant naast zitten, maar dan verandert er toch niks tijdens de rehearsals?
Ik heb het ook meer over landen zoals Polen, Griekenland, Australi etc. Maar ook bij Itali heb ik het gevoel dat de hype veel te groot is. Ik zie van de bookies favorieten echt alleen Zweden en Spanje het goed doen. UK ook nog wel
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_204444784
Weet niet hoor, Cornelia kan af en toe best vals klinken. Nou past dat ook wel een beetje bij het nummer, maar vraag me wel af of het ook too much kan zijn.
pi_204445159
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 14:13 schreef Em31 het volgende:
Weet niet hoor, Cornelia kan af en toe best vals klinken. Nou past dat ook wel een beetje bij het nummer, maar vraag me wel af of het ook too much kan zijn.
Ik ben echt benieuwd of die stem het twee weken volhoudt daar in Turijn. De Melfest-finale was bij vlagen al niet om aan te horen, toen ben ik er wel 'n beetje op afgeknapt. De instrumentale versie luister ik nu wel eens, de versie met haar zang nooit :)
  vrijdag 15 april 2022 @ 14:59:27 #24
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204445208
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 13:36 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Maar waarom dan? De favorieten zijn Oekrane, Itali en Zweden en van alle drie weet je al hoe het live klinkt en hoe het er 'n beetje uit gaat zien (bij Itali niet echt, maar dat zal vast wel goedkomen). Daarna komt Sam Ryder, die kan op zich goed zingen en hij schijnt een hele bijzondere staging te hebben.

Het kan zijn dat de bookies er faliekant naast zitten, maar dan verandert er toch niks tijdens de rehearsals?
Ik hoop vooral dat n van de subfavorieten “als een duiveltje uit een doosje komt” tijdens de repetities.

Ik verwacht dat het gewoon zal gaan tussen Itali, Oekrane en Zweden.
pi_204445260
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 14:52 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ik ben echt benieuwd of die stem het twee weken volhoudt daar in Turijn. De Melfest-finale was bij vlagen al niet om aan te horen, toen ben ik er wel 'n beetje op afgeknapt. De instrumentale versie luister ik nu wel eens, de versie met haar zang nooit :)
Ja daardoor twijfel ik ook een beetje. Vind het vooral bij dat optreden zelfs een beetje naar klinken, echt geen idee of dat alsnog gewoon 'geaccepteerd' wordt door jury/televoters als ze het voor het eerst horen.

En bij Itali weet ik het ook niet zeker en daardoor denk ik dat Oekrane toch een grote kans maakt, omdat er (nog) niet iemand extreem overtuigt. Wie weet toch een verrassing tijdens de repetities.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')